Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ANKETA: Mluvčí bank vybírají nejabsurdnější poplatek

Na serveru Bankovnipoplatky.com právě probíhá první kolo ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek 2011, kde si můžete vybrat svého oblíbeného sazebníkového favorita. Prostor k vyjádření dostaly i banky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zuzkadost

...

ať si tyhle banky vybíraj, co chtěj. Já už neplatím... a když jim chcete dávat prachy, tak plaťte

0/0
26.2.2012 11:03

sincos

Kecy KB

Kouzelné jsou kecy paní z KB. Pokud nesu tržbu do banky na účet firmy, pro kterou dělám, tak si banka vezme za 30 vteřin práce 75,- Kč. Normální lumpárna. Pokud jsou tohle náklady, tak je něco hodně špatně. Pokud nedám na formulář razítko, třeba ho zapomenu, banka nestrhne tenhle nesmyslný poplatek z účtu, ale chce ho hotově. Opravdická vstřícnost ke klientům... ČSOB zase zavře v pátek ve tři a ještě tam na jedné pobočce pracují protivní lidi, jako za Komančů.... Zrovna dneska jeden arogantní zaměstnanec ČSOB Pojišťovny na cestě v autě vůbec nerespektoval pravidlo zipu a pořád se někam bezohledně hrnul, Pan Bankéř.... Hnus.

0/0
1.2.2012 19:03

CocrousPaja

Re: Kecy KB

zaměstnanec ČSOB Pojištovny bankéř,chachá...hotovostní služba sebou nese docela náklady,hlavně když se někdo tzv. vysype...zavře ve tři...někteří lidi mají dost.

0/0
4.2.2012 0:24

zrušený3x

Tvrzení Komerčky

nepřekvapuje. Oni jsou totiž přeborníci v absurdních poplatcích. Jinak celý ten seznam je absurdní a nelze vybrat ten nejabsurdnější z nich.

0/0
10.1.2012 11:45

mousehr

Já bych hlasoval

Pro poplatek za předčasné splacení úvěru. To je bezdůvodné obohacení, protože bance jste už tolik zaplatili na úrocích,....a je to v podstatě i pokuta za to, že jste si dovolili bankéřům sebrat lehký výdělek.

0/0
8.1.2012 21:23

Šimpy

Vážení mluvčí bank,

u všech alibistických odpovědí mi chybělo to nejpodstatnější ! Když už nějaké poplatky musíme platit a já chápu, že některé jsou skutečně opodstatněné, proč jsou podstatně, ale opravdu podstatně vyšší než v zemích na západ od nás !!!!!!! Všichni jste mluvčími bank, které jsou pouze dceřinné společnosti, mateřské banky jsou v západních zemích. Mají snad Češi vyššími polatky umožnit mateřským společnostem snížení poplatků svým klientům v mateřských zemích? Vstoupili jsme do EU proto, abychom v ní byli za blbce a dojnou krávu? To z ní raději zase vystupme. Pozitivních efektů takového kroku by se našlo dost, například by mohl ustat dovoz potravinářského odpadu do našich supermarketů!!

0/0
7.1.2012 19:58

edaczek

Re: Vážení mluvčí bank,

Skutečně nejde ani o výši polpatků, ale o skutečnost, že člověk svěří bankovnímu ústavu své peníze (bez nich by totiž nemohli podnikat), ale o to že výnosy z činnosti zůstavají bance, která je ani nedaní, a na chudáka, který peníze vložil zbude jakési malé nic.

0/0
9.1.2012 15:54

CocrousPaja

Re: Vážení mluvčí bank,

...ale daní,řekněme,že si vydělají deset miliardek a tak cca 2 miliardky nechají českému státu,který to prošustruje a přitvrdí sociální politiku a ten zbytek jde majitelům té banky(tedy plyne do zahraničí-mluvím o zisku) a pak si v rámci své politiky přerozdělí a to dělají i telekomunikační frimy,potravinářské řetězce,hobby řetězce,automobilky určitě taky,firmy zabývajícími se utilitami většina firem,kterým platíte a jsou velké nepatří do českých rukou a to je ten kapitalismus.Úloha státu to nemá ani cenu komentovat.Poplatky jsou svým způsobem jako marže oprávěné,ale mají smysl ano a mají na něco a to je velmi pochybné a vágní.

0/0
4.2.2012 0:28

Bennu

Nelze ten pan z Ceske sporitelny?

"Naše poplatková politika je dlouhodobě transparentní a férová" 

"klienti vědí, za co platí"

"Poplatky, které účtujeme, jsou opodstatněné."

Nemam u nich ucet od roku 2007, ale z toho co si pamatuji, na vypisu byly vsechny poplatky hozene na konec, takze jste nemeli sanci bez sazebniku zjistit, co stalo kolik. O perlicce nazvane ucetni polozka se radsi ani bavit nebudu.

+1/0
3.1.2012 23:00

aboduch

Re: Nelze ten pan z Ceske sporitelny?

plně souhlasím jen bych dodal že když jsem tam ještě byl tak jsem musel na pobočce osobně něco vyřídit a tak mi nabídli službu všechny výběry zdarma.doma jsem sepak podíval a měl jsem platit za tu službu 50kč měsíčně tak to byl konec.ted jsem u jiné banky a je tam absurdní  spíše směšný poplatek za 100000kč vložených dostanu 0,98kč úroku;-(!!;-(

0/0
4.1.2012 7:56

you.can

Re: Nelze ten pan z Ceske sporitelny?

právě protože, sis mohl podle sazebníku staženého z internetu zkontrolovat, za co platíš, je to transparentní, nebo ne?! účetní položka - přijatá/odeslaná platba, je to problém pochopit? :-)

0/0
4.1.2012 9:35

Alcatraz

Re: Nelze ten pan z Ceske sporitelny?

neverim, ze clovek, ktery nepochopi puvodni prispevek, je schopen pochopit sazebnik CS (a to i presto, ze je stazitelny z internetu).

+1/0
5.1.2012 15:48

ripe219

Prohlášení ZUNO banky

"Nám připadají absurdní poplatky za takové služby, kde si

klient poradí sám, po internetu, a banku to nestojí ani čas ani peníze."

... tak nevim jestli je mluvci hloupa nebo nedostatecne informovana od vedeni, kolik penez stoji zprovozneni a neustaly monitoring, aktualizace a neustale patchovani a zabezpecovani internetbankingoveho systemu...   i kdyz jestli to ZUNO dela nekde na koleni tak bych pak chapal ze je to nestoji penize, ostatni banky ale internetbanking stoji mesicne dost velke sumy, ktere jsou ale pro zajisteni bezpecnosti a funkcnosti naprosto nutne.

0/0
3.1.2012 22:11

Bennu

Re: Prohlášení ZUNO banky

Ono je VELKY rozdil mezi klasickou a internetovou bankou, protoze ta klasicka je nechutne tlusta mrcha. Neni zadnym tajemstvim, ze kdyz Raifessen oteviralo dceru Zuno, tak bylo mnohem levnejsi zalozit z gruntu novou spolecnost (mnohem mensi organizace) a napsat tu aplikaci internetoveho bankovnictvi znova, nez aby vyuzivali soucasnou aplikaci eKonta nebo RB. A staci se podivat par dni zpet na vyjadreni RB ohledne (ne)nasazeni jejich noveho systemu.

0/0
3.1.2012 23:06

Ubaram

Re: Prohlášení ZUNO banky

Předpokládám že na rozdíl od vás neuvažuje v tom "internetové bankovnictví mít vs nemít", ale "internetové bankovnictví vs nabízení identických služeb klientům jinou cestou". Pak porovnáváte 15 ajťáků a místnosti pro ně vs nějakých 30 lidí v call centru a další 100 na pobočkách...

0/0
3.1.2012 23:18

Bennu

Re: Prohlášení ZUNO banky

To neni jen o tom. Cim vetsi a starsi organizace, tim vice lidi v ni, kteri by tam vubec nemuseli byt. To potom bobtna stredni management a defakto na kazdou pozici pripada aspon jedna zbytecna. Cas od casu jsou sice pokusy takou organizaci zestihlit vetsimi rezy, ale nakonec nabere jeste vice lidi. A zrovna banky si na nedostatek penez stezovat nemuzou :-P

0/0
3.1.2012 23:27

Korektní Želva

...

Jinak nejabsurdnější poplatek je určitě "za účetní položku ".

To je totiž taková neopodstatněná kravina, že to nemá obdoby.

0/0
3.1.2012 22:07

ripe219

Re: ...

jo to jo, tohle ale tusim uctovala snad jen CS (nebo uctuje dodnes?) a mj. diky tomu jsem od nich pred 2,5 roky odesel.

0/0
3.1.2012 22:11

you.can

Re: ...

tak porovnejte výpisy, vsadím se, že účetní položky už neplatíte, ale účet levnější určitě taky nebude:-)

0/0
4.1.2012 9:39

buzzfuzz

Re: ...

Bohužel účtuje ( nebo ještě minulý měsíc účtovala - teď nevím, úspěšně jsem od nich odešel) a opět bohužel není sama. Mám potvrzeno i u KB a ČSOB.

0/0
8.1.2012 1:45

Korektní Želva

...

Dostal jsem se jen k České Spořitelně, protože po tom blábolu už jsem neměl odvahu číst dál ;-D;-D

Ten mluvčí spořitelny, ten pan Holinka musí bejt královsky placenej, opravdu královsky, pokud takovou práci dokáže dělat a nepropadne se studem do země ;-D;-D

0/0
3.1.2012 22:02

ripe219

Re: ...

ve sporitelne ma dost zamestnancu , zejmena na centrale, velmi dobre rocni odmeny.  za tu cenu bych pak taky tvrdil vsude kolem jak je muj zamestnavatel nejlepsi, ostatne by me zivli ne ;-)  tak je nemuzu ani poskozovat

0/0
3.1.2012 22:12

lol

Komerční Banka - nejvíce keců okolo

nejpotrefenější husa, nebo jen nejvýřečnější mluvčí?

0/0
3.1.2012 20:03

Duke._.Nukem

jen mluvci,

co by vybral poplatek,ktery bere i jeho banka,ma koule..:-)

0/0
3.1.2012 19:07

TigerM

Re: jen mluvci,

no, takovej mluvci nema jen koule, ale nema taky i premie a mozna ma padaka...;-D

0/0
5.1.2012 23:45

lynxxx

Dnes

už opravdu není problém mít téměř vše z bankovnictví zadarmo. Komu nevadí, že mu strhnou 100-600 měsíčně za to co je jinde zadarmo, má zřejmě prachů, že neví co s nimi.

Pokud by měl někdo zájem - vyřeším změnu banky za něj a  může mi posílat ušetřené peníze na můj účet.

Ještě jedna věc - kdyby jen 30% klientů bank zvedlo zadek a odešlo jinak, tak by KB, ČS, ČSOB, UCB, RB, GE a další větší banky dávno nabízely účty taky zdarma.

0/0
3.1.2012 18:50

ripe219

Re: Dnes

vis ono kdyz potrebujes slusnou sit bankomatu, protoze se nechces omezovat na vyber z vlastniho bankomatu nebo platit za kazdy, a pokud potrebujes i pracovat s hotovosti (vklady ap.), tak ty sockobanky hned vypadavaji z uvahy a vlastne krome tech vetsich bank na vyber nic jineho nemas.

0/0
3.1.2012 22:17

Ubaram

Re: Dnes

Pro firemní účet určitě... pro osobní nevidím důvod proč řešit "síť bankomatů", tam vám stačí mít "jejich" bankomat blízko. Hotovost zas tak akutně potřeba není, když ano a bankomat po ruce není, pořád je lepší zaplatit jednou měsíčně 30 Kč za cizí bankomat než platit 100 Kč měsíčně u KB a podobných.

0/0
3.1.2012 23:49

preaxik

Re: Dnes

Co třeba mBank (až tři výběry z jakéhokoli bankomatu zdarma). A vklady - co takhle FIO. kombinace FIO + mBank (oboje zdarma) ti nahradí jakoukoli kamenou banku.

0/0
4.1.2012 9:20

Alcatraz

Re: Dnes

a ani jedna z nich nema rozumnou kartu pro platby v jinych menach a s ani jednou z jmenovanych se nedomluvite, pokud se stane nejaka anomalie a vase karta prestane fungovat a ani oni nevi proc. Takze nez navrhnete, ze kvuli karte si mam zridit AXU zadarmo, tak vam reknu, ze rad delam s penezi ta dulezita rozhodnuti a ne ztracet cas mikromanagementem drobnych na trech uctech a cekat x dni, nez mi penize prijdou na spravne misto, abych s nimi mohl zaplatit tu spravnou vec.

0/0
5.1.2012 15:57

solimPC

Hm,

největší absurditou je obhajovaní těch nesmyslných poplatků. Banka je bankou proto, aby dokázala s vloženými penězi (tedy s penězi klientů) kvalitně pracovat a tím vydělávala. Ne odrbáváním klientů všelijakými poplatky. Zajímavé je, že někde to bez poplatků jde, co?

0/0
3.1.2012 18:46

honzik_janulik

No okecat to umí všichni moc dobře....

ve všech příspěvcích se to hemží kvalitou služeb, transparentností.... Paní z Poštovní spořitelny tomu nasadila korunu tím, že absurditu poplatku zruší překladem cizích výrazů do češtiny ;-D, takže klient platí furt jak mourovatý, akorát to má zdůvodněno v rodném jazyce. Co takhle nahlédnout někam za hranice, kde (i Vaše mateřské) peněžní ústavy hospodaří jaksi jinak, páni a paní mluvčí?8-o

0/0
3.1.2012 15:17

z.reichl

Poplatky za lenost

Dle mého názoru většina bank vybírá různé poplatky, jelikož se spoléhají na lenost a neochotu svých klientů přejít k jiné bance. Byl jsem původně v KB a každý rok jsem na poplatcích platil nemalé peníze. Nyní jsem již čtyři roky u mBank a neplatím na poplatcích ani korunu a komfort služeb se mi nesnížil :-)

+2/0
3.1.2012 14:20

preaxik

Re: Poplatky za lenost

Tak nějak, kdo chce platit ať platí. Jeho blbost.

0/0
3.1.2012 15:08

lynxxx

Re: Poplatky za lenost

Jojo, jde to dokonce i bez mbank.

0/0
3.1.2012 18:46

ripe219

Re: Poplatky za lenost

no jo ale treba hotovost si tam nevlozis zejo, a do letosniho leta si nemohl zadat ani zahranicni platbu.

holt kazdy ma potreby jine, me nevadi davat CSOB mesicne stovku za ucet a nic jineho jim uz neplatim, vsechny sluzby i vklady pres vkladovy bankomat (cca. 4-5x mesicne v mem pripade) mam zdarma.  me to proste vyhovuje.

0/0
3.1.2012 22:19

marzena

Re: Poplatky za lenost

hmm, ja mam mBank i CSOB a jediná věc, která byla u ČSOB lepší byla možnost zadat příkaz do zahraničí přes internet. Tak teď už vím, že to konečně umí i mBank, dík za tip :-)

0/0
15.1.2012 1:37

NumLk

kdyby propustili 1/2 lemplu a hlavne tiskove mluvci

mozna ziskaji vic nez na poplatcich

0/0
3.1.2012 9:31

KOLDAK

Teda to jsou kydy

To je přece jasné, že mluvčí bank jsou placeni za obhajování poplatků a ne za jejich pranýřování. Jsou školeni na to, aby skutečnost, že banky si chtějí prostě na úkor klientů namastit kapsu, co to dá, maskovali nějakými blekoty o "kvalitních službách".

0/0
3.1.2012 9:03

vjanku

Absurdní poplatky

Vybírání nejabsurdnějšího poplatku už se neúčastním. Dnes máme skutečně možnost vybrat si. A není to vůbec žádný problém. Chce to jen trochu rozhodnosti.

Mluvčí bank se vyjadřují, že mají přehledné poplatky, a každý ví, za co platí. V tomto bodě si dovolím nesouhlasit. Dokud si účet nevyzkouším v praxi, tak nezjistím, za co a kolik budu platit.

Já mám účty u několika bank, a pokud začne banka vybírat poplatek, se kterým nesouhlasím, tak jdu k jiné. Jako příklad můžu uvést Raiffeisen banku. Založil jsem si tam účet na základě televizní reklamy."Banka, která platí vám." Už je to více než rok zpátky. První měsíc bylo vše, jak v reklamě a druhý měsíc zavedli poplatky za převod peněz, a to i mezi běžným a spořícím účtem. Během tří dnů jsem účet zrušil. Zeptali se mě, kam mi mají poslat to, co na účtě zbude ke konci měsíce. Dal jsem jim číslo účtu do České spořitelny. Tam mi přišlo z RB 35 haléřů, a ČS si za to strhla 7 Kč. Hádejte, který další účet jsem rušil!

+1/0
3.1.2012 8:41

Tera-88

Re: Absurdní poplatky

převod mezi běžným a spořicím účtem v RB je min. poslední 3 roky zadarmo...

0/0
3.1.2012 10:11

vjanku

Re: Absurdní poplatky

Mám vše zadokumentováno. E konto RB: 15.7.2010 převod ze spořícího na běžný účet, poplatek 4 Kč:

0/0
3.1.2012 13:02

J i ř í

Já to vidím jednoduše:

Absurdní poplatek je každý, který nevybírají banky v jiných evropských zemích, ale jen u nás (či někde na východě). Ale o tom tu nepadla ani zmínka.

+2/0
3.1.2012 7:41

legnaw

Re: Já to vidím jednoduše:

či někde na východě?  co tim myslis?  jako klasicke klise ze proste v cesku je vsechno perfektni a na vychode pasou ovce?....  se probud... kupr. takovy polsky, slovensky, estonsky bankovni trh je daleko daleko pred ceskym...

0/0
3.1.2012 8:17

ripe219

Re: Já to vidím jednoduše:

presne, my si tu hrajem na vyspelou zemi ale pritom jsme jen slabej prumer az podprumer. bohuzel :-S

0/0
3.1.2012 22:20

Saint Vitus from ABL

Nejlepší je ten bourák z Air Banky.

"Jsme přesvědčení, že za kvalitní služby se platí a nestydíme se za to, že za naše služby chceme poplatky."

150,- za měsíční vedení plnohodnotného účtu je fakt hardcore. A především nemožnost odpuštění tohoto poplatku při splnění určitých podmínek (obrat, zůstatek).

Zajímalo by mě jestli se už počet zákazníků této banky pohybuje alespoň v řádu stovek......

+2/0
3.1.2012 7:29

KOLDAK

Re: Nejlepší je ten bourák z Air Banky.

A žádný mluvčí rafinovaně nezmínil rozdíl v úrocích uložených/vypůjčených peněz v řádech desítek procent. Jsem myslel, že tzv. "kvalitní služby" se banky snaží nabízet proto, aby si tento penězovod udržely. Jsou tedy v jejich zájmu.

0/0
3.1.2012 9:07

Rostislav Kocman

Re: Nejlepší je ten bourák z Air Banky.

Dobrý den,

ke konci roku jsme měli přes šest tisíc zákazníků. V těch 150 korunách máte například výběry ze všech bankomatů v EU zdarma.

Pokud máte vysoký zůstatek na běžném účtu, potom bych Vám v jakékoliv bance doporučil neřešit odpouštění poplatků, ale převést si ty peníze na spořicí účet a snažit se je tak zhodnotit nebo alespoň ochránit před inflací.

Přeji Vám hezký den,

Rostislav Kocman, mluvčí Air Bank

0/0
3.1.2012 9:37

Saint Vitus from ABL

Re: Nejlepší je ten bourák z Air Banky.

Dobrý den pane Kocmane,

děkuji Vám za odpověď i dobrou radu. Mohu se zeptat jakým kurzem je počítán výběr zdarma z bankomatu v EU?

Hezký den.

0/0
3.1.2012 10:46

Rostislav Kocman

Re: Nejlepší je ten bourák z Air Banky.

Dobrý den,

budu předpokládat, že máte účet v Kč a vybíráte €. V takovém případě ihned při výběru dostaneme informaci od MasterCardu, jakou částku máme zablokovat - MasterCard přepočítá € na Kč svým vlastním kurzem. Až dostaneme data o platbě, zaúčtujeme je a přepočítáme částku v €, kterou jste skutečně vybral, na Kč naším platným kurzem pro prodej v den zaúčtování.

Pokud byste vybíral v zemi, která nemá €, tak tam nejprve MasterCard přepočítá tamní měnu na €, € pak na Kč a tuto částku nám sdělí kvůli blokaci. My pak při zaúčtování použijeme náš kurz pro prodej z € na Kč; ta částka v € je stejně jako při blokaci přepočítaná MasterCardem jeho kurzem.

Naše kurzy jsou na titulní stránce našeho webu, kurzy MasterCardu najdete zde https://www.mastercard.com/global/currencyconversion/index.html

0/0
3.1.2012 13:45





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že investiční doporučení na růst kurzu dolaru tu byla už před rokem?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.