Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dva příběhy: Rozchod je přivedl až k osobnímu bankrotu

Ztráta zaměstnání, nemoc nebo rozvod s životním partnerem, který zároveň znamená výpadek poloviny příjmů na pravidelné měsíční poplatky. Takto soudcům nejčastěji zdůvodňují dlužníci, proč ztratili kontrolu nad svými závazky a žádají nyní o prohlášení bankrotu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Xladi

Ten druhý příklad je drsný

Rozvede se s manželkou a hned spadne do dluhů 800 táců. Nedovedu si představit za co to rozfofroval. Tu hypotéku na byt beru jako dobrou investici ale to ostatní. Jak se mu to podařilo nasekat? To si snad vybavil celou domácnost a koupil ojeté auto. No a půjčovat i u Providentu to je síla za 400% roční úrok8-o.

Přitom to mají napsané ve smlouvě a velkým tučným písmem a lidi do toho jdou nechápu.

0/0
24.1.2012 12:20

PiPiiiiiK

co je o zase za volovinu?

To si jako myslí, že mu někdo po těch 5 letech dá někdo znovu úvěr? :D:D:D

0/0
21.1.2012 2:08

Jáosobně

No nevím

Já bych mu nařídil ať si protáhne dobu splácení a pak na to bude mít.Zaplatit jen 30% není dobře.Dá se s tím podvádět.Samozřejmě lichvářské úroky netřeba podporovat, ale dotyčný s tím souhlasil, takže jeho problém.Pokud někdo vlastní nemovitost, tak bez pardónu prodat a dluhy zaplatit.

0/0
20.1.2012 11:27

Achille Volfoni

případ č.1

183 talířů není zase nijak závratná suma...Mnoho lidí je na tom mnohem hůř...Jinak během krátké doby si vzal 5 spotřebitelských úvěrů s platem 10 tisíc korun?Takže při vyřizování zřejmě zatajil/poupravil podstatné informace.

S tím platem by dostal dostal maximálně jeden v nijak závratné výši.

+1/0
20.1.2012 7:54

steve78

Byt

V článku je uvedeno, že pán č2 koupil byt od města a bral si na to hypo 300tisíc. Pokud vím, byty od města se prodávají za zlomek jejich tržní hodnoty a kdyby pán chtěl tak ten byt by určitě alespoň za 500tis střelil, tím by smáznul hypotéku a ještě by mu něco zbylo do foroty na spoření, kdyby to udělal hned. Kdyby to udělal teď tak tím možná i splatí veškeré dluhy. Takže osobní bankrot není nutný. Pán má majetek takový aby věřitele uspokojil v kratší době než je 5 let.

+2/0
19.1.2012 14:22

Hroznej_puberťák

Re: Byt

On ten byt pravděpodobně taky nebyla garsonka, když tam předtím bydlel s rodinou, takže by jej ani nebylo nutné prodávat, stačí např. pronajmout pokoj.

0/0
19.1.2012 22:08

Mak76

Pořád dokola - je to jen o finanční gramotnosti...

Osobně nemám problém mít hypotéku, mít úvěr na auto nebo půjčkou financovat rozvoj mé firmy, ale nespal bych klidně, kdybych neměl rezervu ve výši mého půlročního příjmu pro případ nějakých potíží...

+1/0
19.1.2012 12:52

Ratan Bumerangovič

Re: Pořád dokola - je to jen o finanční gramotnosti...

lepe bych to nerekl, delam to podobne ... ostatne pokud si nekdo viz clanek bere s 10 tis. prijmem pet pujcek v hodnote 183 tisic, pak je to spise i umysl, i malemu diteti je jasne, ze to nebude splacet protoze to nejde

0/0
19.1.2012 13:46

Alcatraz

Re: Pořád dokola - je to jen o finanční gramotnosti...

ja s tim take nemam problem, ale meli byste vedet, ze takhle zustanete az do smrti chudymi a otroky vlastni prace.

0/0
19.1.2012 17:45

komentator-1

Re: Pořád dokola - je to jen o finanční gramotnosti...

proč by někdo, kdo si nechává půlroční příjmovou rezervu bokem, měl být otrokem chudoby?

0/0
20.1.2012 10:37

Ratan Bumerangovič

no uprimne u nekterych lidi

nepomuze ani to odluzeni, protoze jiz prokazali ze neumi hospodarit a tudiz po odluzeni zacnou s pujckami znovu. Neco jineho je, kdyz prijdete o zamestnani / nemoc (i kdyz samozrejme i s timto ma clovek pocitat a mit rezervu, ale dejme tomu, ze ne kazdy je zodpovedny a holt nema rezervu a nepocita s tim, ze prijde o zamestnani - takovy clovek je hloupy, ale dejme tomu stane se. Ovsem zcela jiny pripad je kdyz si clovek, ktery ma napr. tech 10 tisic mesicne napucuje 180 tisic v 5 pujckach apod. Tam je temer umysl ze to splacet samozrejme nemuze vi i male dite

+1/0
19.1.2012 10:24

mike_corp

prisnejsi zakony

Cr postrada nove zakony, ktere by byly prisnejsi pro pujcovani penez. Banky a spolecnosti, ktere pujcuji penize by mely mit kontrolu nad financemi zadatele. K cemu je statu zbankrotovany clovek? Penale za par stovek se muzou vyhoupnout az do sta tisic. Vymahacske spolecnosti bez kontrol si v takovem svete libuji. Nazval bych cely system legitimni handl.

podivejte se na tohodle typka, co vyhlasil valku ceskymu statu

http://davidmichal.blog.idnes.cz/c/241604/Valka-s-ceskym-statem-bez-trvaleho-pobytu.html

0/0
19.1.2012 8:57

Heisenberg

Re: prisnejsi zakony

ČR postrádá víc inteligentních lidi, co si nebudou půjčovat, když nemají na splácení.

+5/0
19.1.2012 9:26

Tajemný muž

Re: prisnejsi zakony

ČR postrádá hlavně výukový předmět "Finanční gramotnost" už na ZŠ (nejlépe 6. třída základní školy), kde se budou děti učit, že si nemůžou vzít půjčku, když nemají na její splácení. A taky co je to úroková sazba (procenta se berou, tuším, v 5. třídě), co je to RPSN, jaké jsou poplatky, které půjčky jsou vhodné na co a které nejsou vhodné absolutně na nic, jak hospodařit, jaké jsou rodinné náklady apod. Bohužel, to by učilo děti zodpovědnosti a to určité zájmové skupiny nechtějí. Rv

+1/0
19.1.2012 9:37

Alcatraz

Re: prisnejsi zakony

tohle nemuze fungovat, kdyz ja vezmu co jsem se ucil na zakladce v zemepise, dejepise, literature a obcanske nauce, tak z toho nevim lautr nic, protoze v te dobe me to vubec nezajimalo. A nema smysl se to ucit, pred tim, nez si sam polozite klicove otazky. Ohledne financni se clovek muze zacit vzdelavat az na vysoke skole, nebo az ma zamestnani a s penezi hospodari. Do te doby by to ve skole byla ztrata casu. Takze takhle nezbyva nez ne se spolehat na skolu, ale vest sve deti k investicim misto utraceni. A ne, hypoteka je v 95% spatna, uver na auto je spatny. Trebaze i vice lidi si mysli, ze penezum jakoze rozumi a trebaze si mysli, ze hypoteka je naprosto normalni a vyhodna, tak delaji uplne stejnou chybu jako ti dluznici z tech pribehu, kterym se vysmivaji.

0/0
19.1.2012 17:44

mamsrb

Postrádáme více inteligentních lidí

co  si nebudou půjčovat včetně vlády a poslanců.

0/0
19.1.2012 11:26

illes

Re: prisnejsi zakony

Bohužel jsou lidé, kterým jejich příjem nestačí ani na základní potřeby. Prostě jím nedokážou uhradit nájem, energie, potraviny, léky, různé poplatky atd. Už nejde o lidí, kteří

si půjčují na spotřebiče, dovolenou, dárky apod. A to je tragedie, když lidé nejsou i když jsou zaměstnaní uhradit třeba své životní náklady z běžného platu.

+1/0
20.1.2012 19:58

Tajemný muž

Oba

Oba si za to můžou sami, ten první trochu míň. Láska udělá s racionálním uvažováním divy. Ale ten druhý...

Hypotéka na 300.000,-- při 6% úrokové sazbě a 20 letech splácení vychází na 2.200,--/měsíčně. Jestli další  výdaje na byt (el, teplo, plyn, fond oprav) a na dceru, jak se píše v článku, tvoří celkem (vč. hypa) polovinu jeho příjmu, zbyde mu stále +/- kolem 7.000,--Kč/měs. Za jídlo tipuju kolem 3.000,-- (platíme s přítelkyní dohromady 4.000), tak zbyde další 4.000,-- na rozprach. Z toho se dá solidně šetřit na všechno, co si chce koupit. Když každý měsíc dá 3.000 bokem, za rok má 36.000, za 4 roky 140.000,--. Lednička, pračka, televize, vše se za tuto sumu dá koupit a ještě hodně zbyde (lednička tak 15.000, pračka 12.000, televize taky 15.000). Ale když chce někdo všechno hned a chce toho víc, než si může dovolit, tak mu to patří. Měl by mu být nařízen nějaký kurz základních počtů, kde se naučí, že když má 14.000,--, nemůže si dovolit platit 15.000, protože mu bude 1.000 chybět.

+5/0
19.1.2012 8:40

voloda44

Re: Oba

znám pár rodin (!! ne jednotlivců), kterých měsíční příjem je docela slušný, nicméně jejich splátky jsou 90-110% celkového příjmu rodiny.... tak možná v příštím článku :D

nic to však nemění natom, že ani tomu druhému bych oddlužnění nepovolil...

0/0
19.1.2012 8:46

Tajemný muž

Re: Oba

Já takových lidí znám hromadu a spoustě lidem jsem se snažil další půjčku vymluvit. Půjčka na dovolenou, na nejnovější iPhone pro 10letého syna, aby nebyl za loosera, že má o 1 generaci starší,... Přitom ti lidi mají strašně malé příjmy (dohromady dají 18.000), ale musejí mít všechno nejnovější. Mobily, počítače, televizi každé 2 roky novou (a úvěr na ní na 5 let),...

Prostě každý chce žít na vysoké noze a nechce se zatěžovat odpovědností. Stát je tu od toho, aby se o nás postaral. Pak to takhle dopadá. Rv

0/0
19.1.2012 9:40

Monte Cristo

Re: Oba

Je to o lidech. Svému skoro desetiletému synu bych se tedy hodně zdráhal koupit poslední model iPhonu. A není to o penězích, mám několikanásobek průměrného platu. Je to o výchově. Kupodivu jsme o tom zrovna nedávno mluvili a synek sám říkal, že "dotykáč" nepotřebuje. Finanční gramotnost by se zajisté měla na škole vyučovat, ale je to i o správné výchově rodičů. Nemusíte být ekonomem, abyste dokázali dítěti jednoduše a srozumitelně vysvětlit, jak se má zacházet s penězi a že spotřebou nad své možnosti si štěstí nepřivodíte. Jenomže ona to nechápe ani řada dospělých. Každému, co jeho jest.

+2/0
19.1.2012 10:15

Maxx V.

Re: Oba

1) děcko těžko jednoduše pochopí, jak se má zacházet s penězi...prostě to vezme jako fakt, byť pro něj třeba nepříjemný. Některá chápou víc, některá míň, ale pořád i to "víc" je málo...snad proto, že jsou děti, co?

2) "dotykáč" není pouze předražený iPhone, ten pořídíte i levněj než "nedotykáč", a to už od pár tisíc, takže to, že nechce "dotykáč", nic moc neříká

0/0
19.1.2012 10:21

Monte Cristo

Re: Oba

nesouhlasím s Vámi co se týče toho, že děcko jednoduše nepochopí, jak se má zacházet s penězi. Samozřejmě je obtížné to generalizovat, ale jsem přesvědčen o tom, že to vysvětlit lze. Ale je fakt, že moje děti nejsou hloupé. A k tomu "dotykáči" - asi máte pravdu, synek dostal můj minulý telefon a nijak neprotestuje. Třeba to teprve přijde. Mně nejvíce přijde komické, když děti mají smartphony ale nemají k tomu datový tok. K čemu je jim to tak dobrý.

0/0
19.1.2012 10:31

Maxx V.

Re: Oba

hele, zkuste synkovi popustit uzdu na kapesném...možná je nejen chytrý, ale taky šetřivý typ, a zůstane mu většina, pro valnou většinu dětí to ale znamená větší možnosti nákupu jakýchkoliv kravinek! Zkuste chudé dítě přesunout do bohatší sféry...nemusí to být ani moc, a pro to dítě nastanou jiné priority než mělo zažito dříve...opačným směrem to je pro dítě daleko horší, záleží jak moc se "propadne"!

A ohledně smartphonů - ani spousta dospělých k tomu nemá zaplacena data, takže nějaké emaily či zprávy jdou mimo ně! S takovými telefony ale můžete prohlížet s kamarády fotky, pouštět si videa, hrát "lepší" hry na větším displeji...takže si nemyslím, že je to úplně mimo, ale souhlasím, že zrovna toto je věc, kvůli které není třeba bláznit, a dítě by mělo pochopit možnosti rodiny.

0/0
19.1.2012 10:38

Monte Cristo

Re: Oba

Synek má kapesné a jistě není závratné (4. třída, takže 40 Kč/týden), samozřejmě taky občas dostane něco od prarodičů. Založil jsem mu účet, aby začal chápat systém bankovnictví, úroky, časovou hodnotu peněz a tak. Jasně, je to asi dáno povahou, protože jemu peníze permanentně přebývají, takže je jednou za čas přesouváme do banky. Ale je to jeho rozhodnutí. Už před hodně lety jsem se rozhodl, že pokud to jen trochu půjde a bude zájem, tak své děti rozhodně finančně vzdělám. Tak uvidíme, jak to dopadne 8-)

0/0
19.1.2012 10:55

Maxx V.

Re: Oba

tak hodně zdaru ;-)! Máte pravdu, že tomu hodně přispěje výchova jako taková, a svým způsobem i charakter. Většině dětí se ale takové výchovy nedostane, navíc nemají vzory v rodičích, a potom to takovým vysvětlit jde fakt jen těžko, dokud nemaj trochu víc rozumu

0/0
19.1.2012 11:08

Maxx V.

Re: Oba

možná to chce lépe počítat...3.500 děcko, 2.200 hypo, 5.000 bydlení...to jsme na 10.700,-! 17k hrubého dělá bez odpočtu na děcko cca 13.700, čili mu zůstane 3.000 - na vše! To za prvé...za další může se rozbít lednička ted, není to o tom, že si ji koupím až na ni budu mít! Není to tak černobílé, jak to vidíte vy...někdy k tomu stačí málo, a vyjde vám to, jindy sjedete do spirály

+5/0
19.1.2012 10:08

xpett

Re: Oba

Máte pravdu. A co když mu manželka vzala z majetku vše podstatné? Stůl, postel, pračku ... zkrátka nechala mu holý byt? A co věci dítěti? Myslíte, že si bude hrát jen se čtyřmi zdmi? Jak to má koupit?

0/0
19.1.2012 10:43

Tajemný muž

Re: Oba

Vycházím z informací z článku,že veškeré náklady na bydlení (tzn. vč. hypo) a náklady na dítě tvoří polovinu jeho platu.

Lednička vydrží (kvalitnější) 8 let.Já osobně se snažím mít za 4 roky našetřeno na novou, protože počítám s tím,že po 4 letech může odejít motor.To samé pračka a televize.A tyto peníze pak ponechávám bokem na jejich nákup,rozhodně je nerozházím za pitomosti.Ano,mám předpotopní mobil, ale mám jej jen na volání a posílání SMS,na co mi je dotykáč.Počítač mám 10 let starý,ale i na něm jdou hrát solidní hry pro zábavu (Half-Life 2 např.), kancelářskou činnost zvládá výtečně,internet a přehrávání filmů taky.Nevidím důvod,proč každý rok kupovat nový mobil,mít každé 2 roky nejnovější typ televize apod.

Šetřit,tvořit rezervy na obnovu majetku (velice důležité!!!!),mít finanční rezervu pro případ výpadku příjmů a žít jen tak,na kolik mám.Když nemám na dovolenou v Řecku,nejedu do Řecka ale třeba po vlastech českých.U nás je taky hezky a vyjde to na 1/2 peněz. O tom to je.

0/0
19.1.2012 11:08

Maxx V.

Re: Oba

píše se víc než polovinu, a částky jsou tam také explicitně uvedeny...to je jedno! Já s vámi v globále souhlasím, jen tvrdím, že to není tak jednoduché, jak se může zdát. Nemít skoro na jídlo a koupit synovi telefon za 10k a víc, každý druhý rok mít novou tv atp., dovolená v zahraničí, to jsou samozřejmě věci, které ospravedlnitelné příliš nejsou, ale pouze toto nejsou zdaleka všechny případy, tyto jsou spíš minoritní.

0/0
19.1.2012 11:15

Tajemný muž

Re: Oba

Právě že nejsou a to je ten problém. Pohybuji se v oblasti financí a vím, na co si lidé berou půjčky a je mi z toho až špatně. Většina lidí vůbec nepřemýšlí. Už mnoha lidem jsem rozmluvil půjčku. Nevím teda, jestli si ji nakonec nevzali jinde, ale spočítal jsem jim co a jak. Navíc mám jedny známé, typický příklad. Mají 2 děti a každému musí každý rok kupovat nový mobil a na každý týden stáhnout nové tóny, zvonění, protože sousedi z vesnice to mají taky... Nedávno si koupili televizi s 3D na půjčku za 40.000 (jen proto, že si to koupili sousedi) a koukají se na telenovely a fotbal. Loni jeli do Řecka na dovolenou a budou to 4 roky splácet.Na vánoční dárky si vzali taky půjčku,splácet budou 3 roky.A je toho hodně.

Dnes chce většina lidí mít všechno hned a půjčky jsou velice rychlý způsob,jak se k tomu dostat. Bohužel,lidé nepřemýšlí.A opravdu můžu paušalizovat,denně řeším zpožděné či přímo nezaplacené splátky na úvěrech na blbosti.Předmět Finanční gramotnost ve škole citelně chybí.

+2/0
19.1.2012 11:30

Maxx V.

Re: Oba

jj, chybí

0/0
19.1.2012 11:41

max72

Re: Oba

Tak si to tak čtu a napočítal jste tam - výživné, splátku úvěru, bydlení a jídlo a zbytek může ušetřit, pokud teda nějaký zbytek má. Nějak mi uniklo, kdo mu platí: drogerii, čistící prostředky, oblečení, obutí, poplatky u doktorů vč. případných zdravotních pomůcek ( pokud má třeba brýle), dopravu do práce - ať už MHD nebo auto, telefon a to pominu, že si člověk občas koupí třeba časopis nebo noviny, brala jsem v potaz jen ty nejzákladnější věci.

A to je ten člověk sám, kdyby to byl někdo s dítětem tak je tam samozřejmě spousta dalších výdajů. Některé věci nejsou jen černé nebo bílé.

0/0
19.1.2012 12:50

poltrgais

Nechápu, jak může někdo neustále

počítat na sto procent s penězi partnera. Lidi jste vážně nepoučitelní. Při 50ti procentní rozvodovosti je to prostě nerozum. Stačí aby se jeden zabouchnul a je průšvih na světě.

0/0
19.1.2012 8:28

::Radinn:

Re: Nechápu, jak může někdo neustále

jasně, každej první tady si může z jednoho platu dovoli platit hypo, nájem.... 8-o

+2/0
19.1.2012 8:30

poltrgais

Re: Nechápu, jak může někdo neustále

Tak se nemají zadlužovat ne? ;-D

0/0
19.1.2012 8:39

::Radinn:

Re: Nechápu, jak může někdo neustále

a jak chceš bydlet bez nájmu nebo hypo? Pod mostem? 8-o

0/0
19.1.2012 8:46

Neumětel

Re: Nechápu, jak může někdo neustále

Hypo NENÍ pro každého! Na to prostě většina lidí nemá, ať si nalhávají, co chtějí.

0/0
19.1.2012 8:40

Tajemný muž

Re: Nechápu, jak může někdo neustále

Tak tenhle si to náhodou dovolit mohl. Hypo na tuhle částku vyjde na 2.200,--/měsíčně při splácení 20 let. Za takovou cenu byt normálně nepořídí.

0/0
19.1.2012 8:41

Ubaram

Re: Nechápu, jak může někdo neustále

No to nepořídí, jenže za tyhle peníze taky ne. Musíte připočítat energie, teplo, vodu, fond oprav...

0/0
19.1.2012 9:11

Ubaram

Re: Nechápu, jak může někdo neustále

Když si někdo nemůže hypo na nějakou nemovitost dovolit nemůže, pak musí prostě buď najít jinou nemovitost kde na něj mít bude, nebo sehnat další příjem. Je to rozhodně lepší cesta, než jít "do svého vysněného" 4+1 nebo domečku a po 5ti letech zjistit že to prostě nejde. Nebo se domluvit s rodinou a zkusit řešit bydlení s příbuznými.

0/0
19.1.2012 8:57

dino_na_idnes

Re: Nechápu, jak může někdo neustále

Hypo by si měli brát jen lidé, kteří na to mají, pokud jedou nadoraz za své aktuální situace, tak je to prostě špatně. A nájem? Když bydlí spolu, mají větší byt, po rozchodu ať jde každý do menšího... A pokud na něj nemají, holt budou sdílet domácnost s někým, kdo je na tom stejně, člověk je z biologického hlediska tvor nenáročný, ale ta psychika, to je mrcha, každý druhý si myslí, bez čeho všeho prostě nemůže žít... Ale může, jen prostě nechce.

0/0
19.1.2012 14:03

Tajemný muž

Re: Nechápu, jak může někdo neustále

Pokud se jedná o hypotéku, tak se to dá. Protože jestli je to koupené jako SJM, jeden se zabouchne a uteče, jednomu zůstane nemovitost (i s hypotékou) a druhý musí toho prvního vyplatit (polovina ceny). Když to ten první použije na mimořádnou splátku hypa, sníží se splátka na polovinu, takže bez problémů. Automobil se dá prodat a případný leasing tak splatit. Jakákoli spotřebitelská půjčka je však zlo, takže kdo se zaseká spotřebákama, aby se dostal do vyšší třídy, než jakou si ze svých příjmů může dovolit, je trouba a patří mu to.

+1/0
19.1.2012 8:32

voloda44

tak tomu druhému bych to tedy nepovolil

ten si voto říkal sám... a že polovinu příjmu zhltne nájem a podobně? to asi u většiny lidí...

0/0
19.1.2012 8:26

RustyRyan

Příklady táhnou

Píšete, že druhý případ je zcela nepochopitelný s čímž naprostou souhlasím, ale co má ten člověk dělat, když vidí, že to stejně dělají v EU a funguje jim to docela dobře? Vzdělanost okolo ekonomie je u lidí poměrně nízká a příklady, zdá se, skutečně táhnou.

0/0
19.1.2012 8:11

Rafaelou

hmmm....

Ten první případ se dá ještě pochopit.Ten druhý pánm je naprostý hlupák.Nevím co vlastně chtěl takto řešit.I se znalostmi s obecní školy mu muselo být jasné,že skončí v hlubokém mínusu.Některým lidem by vůbec nemělo být umožněno si brát půjčky.

+2/0
19.1.2012 6:18

COUFAL5

Re: hmmm....

Vzal jsi mi tvůj názor z klávesnice;-D.Absolutně nepochopitelný ten 2 případ. První lze jakž tak pochopit. Ženské lůno dokáže divy;-D. Ale ten druhý to nejde chápat. Bohužel takových osob je v naší republice asi mnoho, vytloukat klín klínem.

0/0
19.1.2012 7:54

SCkPFjqnU

Tak to prvni je celkem pochopitelne.

To druhe je zajimavejsi. Sociolog by rekl, ze pan si neuvedomil ze spadl o tridu niz, a zil dal jako by patril do tridy z niz vypadl, ani kdyz si na to musel zacit pujcovat tak mu nedoslo ze je neco spatne :/ , no stane se.

0/0
19.1.2012 4:00

TVK

Re: Tak to prvni je celkem pochopitelne.

Prvni pochopitelne? Ze si nekdo s platem 10 litru, ktery mu dava opravdu velke moznosti splacet dluhy, pujci 1.5-nasobek sveho rocniho prijmu ve spotrebacich (tzn. na urok 25% a vic) ? To chce vskutku fistrona ...

0/0
19.1.2012 6:16

qawadar

Re: Tak to prvni je celkem pochopitelne.

Hlavne ty duvody, kvuli pritelkyni?? Jako zlatokopky sponzorovat s takovym platem? to asi neee Rv

0/0
19.1.2012 7:12





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že půjčku můžete vyřídit kompletně on-line?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.