Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát přitvrdil, od ledna šetří na vdovských a vdoveckých důchodech

V Česku se nově zpřísňují pravidla pro nárok na pozůstalostní penzi. Pokud se vdovec či vdova letos znovu ožení, přijde nejen o pozůstalostní důchod, ale i jednorázové odbytné. To se až dosud při uzavření nového manželství vyplácelo. Z pěti na dva roky se nově zkracuje i doba potřebná pro obnovu nároku na pozůstalostní penzi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dogi4

No jo no,

někde na ty církevní restituce na zlodějská trojkolka vzít musí. Nejhorší je, že ani další vlády s tím nic neudělají, protože tahle současná to zadluží na dalších třicet let. Je třeba vládu a trojkoaliční poslance utratit ihned po ukončení jejich mandátu, aby se ta díra v rozpočtu, kterou oni udělali a ještě stačí udělat, alespoň trochu zalepila.

0/0
8.2.2012 5:02

mmmm1

Nechápu jak tady ...

-někdo může řešit, že výplata vdov. důchodu. je výplata pozůstalé toho co tam manžel odvedl na svůj důchod.

za 1. neplatíte svůj důchod, ale důchod svých rodičů...,,Vám ho bude platit mlad. genrace-pokud tady bude"za 2. Když se spočítají Vaše odvody za život: tak i lidi s

průměrnou mzdou toho odvedou tak akorát na to co vyčerpaj...  to je zaplacené vzdělání, lékařská péče atd....

za 3. ti co maj minimální mzdu si na sebe ani nevydělaj... ,, ti potom nejvíc řvou, že celý život něco někam odváděli"    Podle diskuze tady neni moc myslících lidí:  Ano odvody jsou vysoké, ale když vidíte člověka po mrtvici: kolik let -bere důchod-kolik stojí jeho léky měsíčně- kolik stojí celá je péče, tak zjistíte, že  to fakt asi nezaplatil...

,, tenhle systém funguje opravdu dost mizerně ,,od zavedení průběž. systému je to špatné" jedna generace žije na úkor druhé"- ale prý je tzv. solidární, nebo se spíš snaží takhle tvářit"

0/0
6.2.2012 7:57

Kocour-mikes

Já zase nechápu, co Vám vadí.

Průběžný systém, pokud by z něj poslední vlády nevyváděly peníze, je soběstačný!

Toto pochopení ovšem předpokládá: 1. uznávat nezbytnost solidárnosti a 2. nenechávat si do hlav natloukat "dubové klíny" od zlodějů típků Nečas, Kalousek a spol:-P[>-]

+1/0
7.2.2012 16:54

antimultivitamin

Stát přitvrdí?

Tak když musíme světu ukazovat, že na to jako stát máme a mermomocí musíme vyhodit 30 miliard oknem, někde se to projevit musí. A jak už je u naší vlády příznačné odnesou to starší lidé a ti, kteří se ne vlastní vinou dostali do potíží.

+1/0
5.2.2012 17:41

tev

100% souhlas, je to potřeba...

...na statisícové výplaty a odměny pro naše zaměstnance ve vládě, parlamentu a jejich poskoky. Které si samozřejmě bez našeho souhlasu navzájem rozdávají, ale ty peníze někde musíme brát. Tak kde jinde než u důchodců, dělnické lůzy a ostatní žebroty. Tihle budou stejně pořád volit levičáky, takže co...R^

+2/0
4.2.2012 9:05

Mispulda

dva různé metry

hmn, ale když se ženská znovu vdá, tak se alimenty musí platit dál

0/0
3.2.2012 23:40

Teletabis

Re: dva různé metry

A to i za předpokladu, že plátce alimentů má novou rodinu a díky těm alimentům šidí děti z nového manželství. Zatímco druhá strana si žije v luxusu.

0/0
4.2.2012 8:11

tev

Re: dva různé metry

R^

0/0
4.2.2012 9:06

tev

Re: dva různé metry

Snad jen, že to platí i pro chlapa, když se ožení... Musíme nazývat vše pravými jmény. Jak to mají pak chápat chudáci přetížení soudci, když to slyší ze všech stran, že?

0/0
4.2.2012 9:14

verkas

Re: dva různé metry

I když se ženská znovu vdá, její nový manžel se otcem vyženěných dětí pouhým sňatkem nestane. Proto jejich dosavadní otec není zbaven povinnosti výživné na děti platit.

0/0
4.2.2012 15:23

dogi4

Re: dva různé metry

Ale ty alimenty nepatří té ženě, ale tomu dítěti! To jsi ještě nepochopil? Asi né, že? Smutné...

0/0
8.2.2012 5:04

cwag

stát je dědic

Stát  rozhodně nikoho neokrádá, platíte daně a jiné dobrovolné poplatky,platíte- Vaše věc.Tím pádem souhlasíte.Jinak řečeno, finance odevzdané státu v předehře penze,stát sežere jako jediný dědic-?

0/0
3.2.2012 22:21

uplne_nejlepsi

Nevim

Sousedního bytu má kromě něj ještě dva poděděné domy, k výplatě bere vdovskej důchod a její dvě děti sirotčí. Moc nechápu nastavení týhle dávky.

0/0
3.2.2012 21:19

seveřanka jižní

Re: Nevim

Zesnulý člověk odvedl za svůj život nějaký objem prostředků na svůj buoucí důchod, který už nikdy čerpat nebude, je v pořádku, že něco z těchto prostředků získá jeho rodina. Nehledě na to, že vámi uváděný případ nebude až tak obvyklý, spíše se po úmrtí jednoho živitele a tudíž po výpadku jednoho příjmu rodiny dostávají do existenciálních obtíží.

+2/0
3.2.2012 21:36

fenri

Re: Nevim

Jste si za:

A.) jistá, že ten člověk něco odvedl? Mohl mít třeba invalidní důchod.

B.) Jste si jistá, že odvedl alespoň desteinu toho, co za ty roky dostane jeho rodina?

C.) není od toho náhodou životní pojištění?

0/0
3.2.2012 22:03

seveřanka jižní

Re: Nevim

Uvazovala jsem predpokladanou prumernou situaci rodin :) Samozrejme muze dojit k vami popsane situaci - ucastnik systemu odvedl mene z duvodu invalidity. I pripad B muze nastat. Vyse duchodu pozustalych odrazi dosavadni dobu ucasti zesnuleho v systemu (pocet odprac. let), vysi odvodu a to v ponizene vymere oproti duchodu starobnimu. Pravdepodobnejsi je, ze se odcerpa mene penez , nez bylo vlozeno, ale jisteze nastanou odchylky na obe strany.  Stejne jako budou pripady matek s malymi detmi, ktere osiri a budou pobirat pozustalostni davky treba 20 let, tak budou pripady rodin, kde uz pozustali nedostanou nic (deti dospele a partneri nesezdani). Zivotni pojisteni pro zivitele rodin je prakticke, znam osobne dve rodiny, kterym velmi pomohlo, nicmene stale si myslim, ze moznost cerpat pozustalostni duchod je v poradku a pro mnoho rodin zasadni.

+1/0
3.2.2012 22:57

kvedlal

Re: Nevim

Já nechápu, proč by měla vdova dostat něco po invalidním manželovi, tedy dostávat dál ekvivalent jeho invalidního důchodu. Ten důchod byl určen pro něj, když zemřel, není důvod jej vyplácet dál. Nebo to u nás chodí jako v Řecku? http://zpravy.idnes.cz/recko-vyplacelo-penze-mrtvym-duchodcum-prislo-o-400-milionu-korun-ph5-/zahranicni.aspx?c=A110606_214243_zahranicni_brm

Ale určitě se najdou mezi diskutujícími typy, které považují důchod invalidního manžela (z peněz nás všech), za základní část příjmů do rodinné kasy. :-(

0/0
4.2.2012 9:13

A přece se maže...

Re: Nevim

Osobně znám 2 podnikatelky, příjem kolem 100 litrů měsíčně čistá ruka (o majetku nemluvě), které dostávají od státu přes 5 000 Kč vdovského důchodu, tedy z jejich hlediska jakési směšné kapesné. Zatímco u přídavků na děti stát pečlivě zkoumá, zda rodina nepřekročila o 1 Kč směšně nízkou hranici pro jejich přiznání.

0/0
4.2.2012 7:02

uplne_nejlepsi

Re: Nevim

Já nechápu to nastavení - je to sociální dávka, měla by tedy pomáhat potřebným (nebo tak nějak to stojí na papíře a v předvolebních slibech), tohle určitě není ten případ. Proti tomu já když byl na škole, tak dostat alimenty z otce nemožné, jediný plat matky a něco z brigád (jenže když člověk nestuduje nějakou dávačku, tak na to moc času není) a stát to nezajímalo. Ani nejde o to, že bychom od státu něco chtěli, spíš mi obecně vadí, že se tady dávají prachy těm, kteří to nepotřebují.

0/0
4.2.2012 9:54

dogi4

Re: Nevim

No vidíš, máš k tomu naprosto stejný přístup, jako tvůj otec k těm alimentům. Také zřejmě dospěl k názoru, že je nepotřebuješ.

+1/0
8.2.2012 5:09

perthuis

...

Mimochodem, ke všem těm kecům o odstřelu, zgrejznutí, ekonomické využitelnosti a podobně.Nezapomeňte, že všichni jednou budeme babky a dědkové.

8-o

+3/0
3.2.2012 19:22

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: ...

18ti letí si myslí, že ne. Že oni budou navždy mladí, plní energie.... ;-) To si myslel každý, když byl mladý.

0/0
5.2.2012 19:20

doktorem-za-dva-dny-v-plzni

nikdy jsem komunisty nevolil, ale už jsem rozhodnut volit je

- samozřejmě z recese, a hlavně aby si ostatní strany konečně uvědomily kde dělají chybu

+1/0
3.2.2012 17:04

Patrik Šebesta

Re: nikdy jsem komunisty nevolil, ale už jsem rozhodnut volit je

v roce 1948 bylo taky pár takových recesářů ;-(;-(;-(;-(

+3/0
3.2.2012 17:37

semelik

Šetřit se MUSÍ všude!!! Kde taky jinde by pak bral pan Nečas

na odměny pro lidi, co u něho dřou jako koně?

Dohnat a předehnat! A pětiletku za čtyři roky splníme!

+2/0
3.2.2012 16:29

salosek

Re: Šetřit se MUSÍ všude!!! Kde taky jinde by pak bral pan Nečas

Ještě jsi zapoměl,že dřou jak koně 12 hodin denně ;-D;-D;-D

0/0
3.2.2012 16:34

bily medved

U takovych clanku

si vzdy vzpomenu na klicare,kteri cinkali a kriceli,jaky blahobyt bude za par let !!!

Jak koukam,ten blahobyt se porad zlepsuje a nebude dlouho travat,dojde k dokonalosti ;-D

+1/0
3.2.2012 16:28

semelik

a já mamlas tam stál a cinkal a cinkal.. až jsem se vycinkal

+2/0
3.2.2012 16:30

My.WinCleaner

Re: U takovych clanku

No a ty jsi dělal v té době co asi tak?

0/0
3.2.2012 23:13

kvedlal

Re: U takovych clanku

Kdo maká, prachy má. Kdo se chce válet doma a žít z daní jiných, má konečně utrum. Určitě se mám líp než za totáče a jsem rád, že jsem si zacinkal. :-)

0/0
4.2.2012 9:16

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: U takovych clanku

Tuhle mi přišel mailem kreslený vtip. Dva bezdomovci se baví... taky jsem v 89 cinkal klíčema... byly od chaty, garáže, auta, bytu..... ;-)

0/0
5.2.2012 19:21

odstop.deformy.jsou.tunely

to je v pořádku zrušili daně z dividend

dali tak majitelům dividend 9 mld každý rok ,snížili pojistné a daně osvč a podnikatelům , zvýšili důchody vysokopříjmovým o tisíce měsíčně ..viz malá důchodová reforma , snížil strop pojištění takže na daňový ráj vysokopříjmových dosáhnou desetitisíce bohatých navíc ,volíte pravici , co čekáte ?

+2/0
3.2.2012 13:57

marionetta

Re: to je v pořádku zrušili daně z dividend

Něco mi ušlo? Kdy snížili a pojistné OSVČ? Já platím každý rok víc a víc 8-o

+1/0
5.2.2012 12:57

Radka.seznam

Hnus!

Zase se šetří na tom nepravém místě!?! 8-o:-/Rv Navrhuji, aby každý politik žil na začátku svého volebního období čtvrt roku z důchodu bez pomoci rodinných příslušníků... Další 3 měsíce ať vyžije z minimální mzdy, rovněž bez pomoci rodinných příslušníků - samozřejmě musí zaplatit nájem a poplatky za nemravně drahé energie!!! Pak ať šetří na potřebných... ;-€;-O

+4/0
3.2.2012 13:52

odstop.deformy.jsou.tunely

to je v pořádku zrušili daně z dividend

nechodíte volit ,nebo volíte pravicové strany a potom se velmi všichni divíte ,když sami sobě ruší a snižují daně a nám ostatním občanům ,a každý rok zvyšují desítky daní a poplatků a zavádí nové daně a nové poplatky  ,pravice =  nejvyšší nezaměstnanost, bankroty,krize, zadlužování a vyšší daně občanům rok co rok

0/0
3.2.2012 14:01

Radka.seznam

Re: to je v pořádku zrušili daně z dividend

Pravici jsem nikdy nevolila... Jen OF po revoluci... Jak jsem tehdy byla naivní!?! :-/;-( Zlatí komunisti!!! R^ Doufám, že tu udělají pořádek a donutí zloděje vrátit to, co zde nakradli!! Pak bude zase na důchody a důstojné přežívání...

+2/0
3.2.2012 14:03

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: to je v pořádku zrušili daně z dividend

Obávám se, že vrátit nic nepůjde. Naopak, teď se napakují pánbíčkáři. :-/

0/0
5.2.2012 19:22

fenri

Re: to je v pořádku zrušili daně z dividend

Tak tak soudruhu. Severní Korea, toť pravý ráj všech soudruhů, kde se mají lidé nejlépe. Kapitalismus je cesta do pekel.

+1/0
3.2.2012 14:07

karvla

Re: to je v pořádku zrušili daně z dividend

celkem uboa propaganda strašit Seveni Koreou....už je to ohrane,,,tohle tu nikdy nebylo ani nebude,,,připadate mi jak bolševici co strašili lidi zapadem,,,jen jste změnili barvy většinou modrou ;-D

+1/0
3.2.2012 16:09

fenri

Re: to je v pořádku zrušili daně z dividend

Proč ubohá? Je to jediná dosud fungující socialistická země. Prostě zákonitým vývojem socialistického hospodářství se dostala tam, kde je. Kdyby naši soudruzi dostali stejnou volnost a čas, bude to podobné.

+1/0
3.2.2012 18:41

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: to je v pořádku zrušili daně z dividend

Pokud se na kteroukoliv zemi na Zeměkouli uvalí ekonomické embargo, nebude mít vzkvétající ekonomiku. Myslíte si, že bylo-li by jakékoliv embargo uvaleno na ČR, že bychom se měli aspoň trošku tak, jak se máme?

0/0
5.2.2012 19:24

MiKos112

Re: to je v pořádku zrušili daně z dividend

Myslíte si, že kdyby naše země jediná zůstala komunistická a nedošlo k převratu, tak by to tady tak nevypadalo? Firmy by přišly o všechny trhy kde byly schopné konkurovat - Polsko, Rusko, Maďarsko, Rumunsko atd. Aby lidé neutíkali z toho ráje, tak by se musely obehnat hranice dokola ostnatým drátem, jako byly u rakouských a Německých hranic. Jinak by utíkali přes Polsko, nebo Maďarsko. Vše by se tady zhroutilo, jelikož by jsme neměli devizy na nákup energií. Tedy přestalo by fungovat i velko-zemědělsví a bez zahraniční pomoci by zde byl hlad jako dnes v S. Korei.

0/0
5.2.2012 16:18

karvla

Re: to je v pořádku zrušili daně z dividend

sobectvi a zavist,,,,nic jineho ve tvych přispěvcich nejde citit,,;-D

+1/0
3.2.2012 16:17

fenri

Re: to je v pořádku zrušili daně z dividend

Ano, jsem sobec, protože nesouhlasím s tím, aby lidé měli důchod nikoliv podle toho, jak pracovali a co do systému odvedli, ale podle toho, jaký si sehnali štempl. Ovšem luza reaguje vždy stejně, když jí někdo omezí parazitování na jiných

+1/0
3.2.2012 18:43

fenri

Re: Hnus!

ehm, jak mohou politici za to, že někdo nemá rodinné příslušníky, či že si někdo vychoval rodinné příslušníka tak, že se na něj na stará kolena vyprdli?

0/0
3.2.2012 14:04

Radka.seznam

Re: Hnus!

Všichni nemají děti, některým se nepoštěstilo a další o ně třeba předčasně přišli... Mnoho těchto padesátiletých "dětí" je bez práce a tudíž bez možnosti podporovat starší rodiče... To Tě nenapadlo, viď? Kolik Ti je?? Patnáct???

+1/0
3.2.2012 14:16

fenri

Re: Hnus!

Ne, ale přesto si myslím, že není vina státu či politiků, že někdo nemá děti, nebo je špatně vychoval. Člověk, co nemá děti se na druhou stranu může mnohem více věnovat práci a ušetří obrovské peníze, takže není důvod se domnívat, že by mu ti, kteří děti vychovávali a dlouho živili měli ještě přispívat.

0/0
3.2.2012 21:05

mihor

Nádhera

To je krása ... to je sociální sonda ... prostě nádhera ... "na úkor rodiny", "žena vytváří podmínky" ... to sme to dopracovali .... žena se chudák obětovává, dře se ... to je diskuze ... Tak si tu rodinu nepořizujte vy "ženy"

+1/0
3.2.2012 13:32

Radka.seznam

Re: Nádhera

Dobrá rada nad zlato.... :-/

+1/0
3.2.2012 14:04

Fakus333

CENZURA TISKU V ČR !!!!

Důchodců v Česku dál přibývá, blíží se třem milionům ??? KDE JE DISKUSE ???

KDE JSOU INFORMACE O DĚNÍ NA SLOVENSKU ??? CO VY JSTE ZA SPOLEK ??

TVRDÁ CENZURA ?? VY SI ŘÍKÁTE DEMOKRATICKÝ PLÁTEK??

JSTE HORŠÍ JAK RUDÉ PRÁVO !!!!

+4/0
3.2.2012 13:31





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že investiční doporučení na růst kurzu dolaru tu byla už před rokem?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.