Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Chcete smlouvu na dobu neurčitou? Až se osvědčíte

Ačkoliv chtělo ministerstvo práce omezit uzavírání smluv na dobu určitou, jejich počet roste. Termínované smlouvy budou letos trendem, zvlášť v některých oborech. Důvodem je nejistá ekonomická situace, ale i to, že si zaměstnavatelé chtějí nováčky pořádně proklepnout, než je do týmu přijmou natrvalo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

cokoo

Ono je to myšleno dobře, ale

Na jednu stranu je smlouva na dobu určitou myšlena dobře, protože výběrovm řízením nebo doporučením projdou často slibotechny, které slíbí na pohovoru modré z nebe a jakmile je přijmete, tak se z nich vyklubou akorát slibotechny a flákači, kteří jsou co se týče pracovitosti a schopností ještě horší, než lidé z pracáku, akorát to flákání provádějí nenápadně a sofistikovaně. Na druhou stranu toto nejde dohromady s českou vychcaností, kdy si šéf nebo majitel zaměstná na neurčito doporučené kamarády flákače, kteří se vždy osvědčí a není za nimi vidět žádná práce, zatímco pracovití lidé, kteří přišli na základě úspěšného konkurzu bez kontaktů jsou kolikrát vyhozeni, že se neosvědčili, protože na jejich flek se dostal známý atd.

Ne vždy šéf umí objektivně posoudit a poznat kvalitního zaměstnance od flákače, obzvlášť je-li sám lempl bez odpovídající kvalifikace.

0/0
1.4.2012 14:10

mukr

Narizeni a zakony, ktere daji jednoduse a zakonne obejit

jsou vzdy na pytel a pouze retard bez praxe si muze myslet jak chytry zakon to nenavrhl.

Na tomto omezeni nevydela nikdo. Pokud mate smlouvu na dobu urcitou, tak s urcitosti vite k jakemu datu se muzete rozhodnout bez udani duvodu presunout jinam. Navic si muzete vyjednat, ze obnoveni smlouvy chcete treba mesic pred vyprsenim, aby jste se mohli pripravit a naplanovat potrebne financni kroky.

Toto omezeni, pro ty co vlastni pouze jednu firmu :-), bude znamenat to, ze po vyprseni doby uz daneho cloveka nebudou moci zamestnant i kdyby dotycny chtel a vyhovovala mu doba urcita.

0/0
24.2.2012 9:08

slaviator

Re: Narizeni a zakony, ktere daji jednoduse a zakonne obejit

zaměstnanec může dát výpověď bez udání důvodu kdykoli ;-D;-D;-D

0/0
1.3.2012 15:10

qawadar

Zamestanci se nikdy nebudou mit super

to je proste nevyhodna pozice, nejak se zacit musi, ale neni to ono. To chce vzit zivot do vlastnich rukou a neco vymyslet. R^

0/0
22.2.2012 20:31

mladej.milionar

Re: Zamestanci se nikdy nebudou mit super

Příjde na to. Mě se pozice zaměstnance líbí - práce 8 hodin denně, vysoký plat a po pracovní době žádné další starosti. Záleží na tom, jakou pozici, za kolik a s jakou zodpovědností zastáváte.

0/0
22.2.2012 23:25

Chytry.Levicak

Re: Zamestanci se nikdy nebudou mit super

to zas není úplně pravda. otázkou je co kdo od práce očekává a kolik se mu jí chce obětovat. někomu stačí mín peněz za pohodou a stálou práci např na úřadě práce.

0/0
25.2.2012 0:42

tayger

Dobrý vtip

u nás v podniku byla praxe, prodlužovat o tři měsíce smlouvy po dva roky, a pak jednoduše vyhazov, žádná na neurčito. A to prosím dělal státní dozor. ;-D Co bude dál, se neví, snad se to už konečně prodá a bude líp. :-)

0/0
21.2.2012 23:11

Tobinka2.0

Re: Dobrý vtip

A co z toho přesně zaměstnavatel měl, že musel stále hledat a zaučovat nové pracovníky? muselo jít o silně nekvalifikovanou práci, jinak to moc nedává smysl.

0/0
21.2.2012 23:55

radim36

Re: Dobrý vtip

Dává to smysl i pro kvalifikovanou práci, pokud se jedná v rámci té pozice o jednodušší netvůrčí práci. A pokud je na pracovním trhu trvalý přebytek uchazečů s patřičnou kvalifikací, kteří tu práci zvládnou okamžitě nebo maximálně po jednoduchém zaučení.

Například já znám firmu, kde se takhle střídají konstruktéři se znalostí konkrétního kreslicícho 3D programu .

Ovšem pro firmu, pokud to dělá dlouhodobě, to moc výhodné být nemusí, protože takové zacházení se zaměstnanci se mezi uchazeči roznese a na takový flek se potom hlásí jen zoufalci, kteří jinde neuspějí a jsou momentálně v finanční  nouzi.

0/0
22.2.2012 10:41

ZamrzlejPubertak

Re: Dobrý vtip

To se asi muselo jednat o nějakou opravdu hodně jednoduchou pracovní činnost, kterou rychle svede úplně kdokoliv. Nedovedu si totiž představit, že by pro zaměstnavatele mohlo být výhodné někoho zaučit, včlenit ho do pracovní problematiky a pak dotyčného člověka vyhodit. To mě opravdu nedává žádnou logiku.:-P

0/0
22.2.2012 0:18

Hroznej puberťák

Re: Dobrý vtip

U mě si zaměstnavatel trochu drbal hlavu už po půl roce, když mi končila určitá, abych mu neodešel - když jsem naznačil, že by se něco takového klidně mohlo stát. Nakonec jsme se dohodli ke spokojenosti obou stran. Ne že by mě nedokázali nahradit, každý je nahraditelný, "jen" by se jim to dost nevyplatilo. Jakmile jsme se dohodli, neurčitá byla na stole k podpisu okamžitě.

0/0
22.2.2012 9:11

garling

mladej milionář

Doporučuji diskutujícím aby se vyhnuli jakémukoliv komentování stupidních názorů tzv.mladého milionáře, tento exot se pravidelně vyskytuje na různých diskusích tohoto zaměření a mám pocit že hloupější a omezenější člověk tady není.

+1/0
21.2.2012 21:07

TristanTzara

Re: mladej milionář

Ale vždyť my ho dobře známe ;-)

To je místní šoumen, dřív tady vystupoval pod přezdívkou Lam0r.

Ten mele pátý přes devátý, tim, co řekne dneska, popře to, co tady psal před týdnem atd...

Toho nikdo nebere vážně. Ale asi má chudák těžkej život, když jeho jedinou radostí je hraní si na milijonáře v internetový diskusi :-/

+1/0
21.2.2012 21:32

mladej.milionar

Re: mladej milionář

;-D O co ti jde ? Nedokážeš pochopit, že jsou i lidi, co se nechovají jako ovce, jdou si za svým a mají se dobře ?

0/0
22.2.2012 9:06

Peťulák2

Re: mladej milionář

Tak běž za svým a neseď furt na Idnesu. To ti tak budu věřit, že když tu stíháš všechno komentovat, tak zároveň makáš po svým a máš se dobře.

0/0
22.2.2012 9:35

mladej.milionar

Re: mladej milionář

Já už svého dosáhnul. Mám skvělou práci a ještě stíhám i diskuze. To je síla, co ? To si snad ani koukám nedokážete představit.  :-P no jo, každý svého štěstí strůjcem. Zaberte a třeba to taky jednou vyjde !

0/0
22.2.2012 10:53

garling

Re: mladej milionář

ty jsi fakt dobrý blbeček...

0/0
22.2.2012 18:04

mladej.milionar

Re: mladej milionář

kde dochází argumenty, nastupují urážky. Co ti na tom, co píšu, tolik vadí? Štve tě, že nemáš úspěch? Opravdu se snažíš ? Ne, fakt za to nemůže vláda, ani nikdo jiný, ale jenom ty :-P

0/0
22.2.2012 23:26

garling

Re: mladej milionář

A jak jsi přišel a to že nemám úspěch...takže mi vadí tvoje hloupé a stupidní připomínky a komentáře ke všemu, zalez někam a nekybicuj o věcech o kterých nemáš ani páru, ju, Pro mě -a asi pro dost diskutujících jsi jen smrad co se táhne za každým tvým příspěvkem.

0/0
23.2.2012 15:52

mladej.milionar

Re: mladej milionář

prostě závist. Máme svobodu slova, můžu se vyjadřovat k čemu chci a tobě podobní zoufalci mi v tom nezabrání.

0/0
25.2.2012 12:40

garling

Re: mladej milionář

Svoboda slova(pochybuji že víš co to znamená), ti nedává právo plácat nesmysly. Jsem majitelem firmy takže moc dobře vím jak jsou na tom lidé po propuštění, obvzlášt ti kolem 45-50-55let. A můžou umět cokoliv, snažit se sebevíc, nikdo je do práce již nevezme..ale to asi těžko pochopíš. TY jsi zoufalec, svým myšlením které zastydlo někde v pubertě a dál se již nerozvíjí..proto jen meleš ptákoviny které jsou tady většině k smíchu a po přečtení si tukají na hlavu co za dementa to tady diskutuje.

0/0
25.2.2012 12:57

mladej.milionar

Re: mladej milionář

Tak v 50 už můžou mít vlastní firmu, že ? Pokud člověk nevydělá peníze do těch 40-45, tak pak už těžko.

0/0
27.2.2012 13:10

garling

Re: mladej milionář

Ty jsi fakt trotl který mele mele a mele a v životě zažil leda kulový..;-O

0/0
27.2.2012 14:40

mladej.milionar

Re: mladej milionář

na netu je každej chytrák, viz. pan podnikatel garling... Rv Zajímalo by mě, co si do 30 let dokázal ty.

0/0
27.2.2012 15:44

garling

Re: mladej milionář

no po pravdě-mladej milionář jsem ještě nebyl...psal se rok 1990..

0/0
27.2.2012 18:42

mladej.milionar

Re: mladej milionář

tak hlavně že si se dočkal na starý kolena :-P

0/0
28.2.2012 10:17

Vlada_07

Re: mladej milionář

ne, neštve mne nic tak, jako brouci Pytlíci, podobní " mladým milionářům". Jsi trošičku rouba, jenom to ještě netušíš....

0/0
25.2.2012 9:01

Lev----z__Rožmitálu

Re: mladej milionář

třetí větou popíráš tu čtvrtou

0/0
22.2.2012 12:04

mladej.milionar

Re: mladej milionář

já vidím věty 2 ;-DRv

0/0
27.2.2012 15:51

kvak.nořič VII

ja ji dostal

po pul roce. Asi stesti

0/0
21.2.2012 19:14

Tobinka2.0

Re: ja ji dostal

Já rovnou. Ale ještě před krizí.

0/0
21.2.2012 23:57

mladej.milionar

Re: ja ji dostal

krize nekrize, kvalitní zaměstnanec si může vybírat vždy.

0/0
22.2.2012 23:28

mmmm1

Re: ja ji dostal

-ježiši to jsou keci.....  co to je kvalitní zaměstnanec....  chápeš, že tě ta firma prostě musí vyhodit, pokud se nechce vázat, ale na dobu určitou bys tam mohl dělat i 10 let.-...  když vypadneš budeš minimálně  nějaký čas na pracáku než oběhneš 20 výb. řízení., že se dostáváš zbytečně do stresu jen proto, že nějakej ichtylák zase reguloval...VVV

0/0
24.2.2012 17:34

mladej.milionar

Re: ja ji dostal

Kvalitního zaměstnance v krizi firma nevyhodí, radši se zbaví někoho jiného. A 20 výběrových řízení? To je někde problém. Už si někdy přemýšlel nad tím, proč někteří zoufalci potřebují 20-30 výběrek a půl roku k nalezení práce, zatímco po jiném firmy skočí hned, uspěje na 1.-2. výběrku a práci získá do pár týdnů? To je to o čem mluvím !!!

0/0
25.2.2012 12:40

mmmm1

Re: ja ji dostal

- vidím jak se zbavujou lidí v praxi, ty mi přídeš jak mimozemšťan :  většina lidí na této planetě je průměrných,, ty jsi jedinej výjimka"  nebo jen blbě kecáš....  Já jsem na pracovním trhu 25 let cca -3 měsíce nezaměstnanej(a ještě mám teda s něco soukr. a něco bokem na přilepšení), ale že bych se cítil bejt takovou hvězdou jako jsi ty.....ale někdo tady psal, že jsi jen kecal...VVV

0/0
25.2.2012 20:53

mladej.milionar

Re: ja ji dostal

Souhlasím, že jsem ve většině kritérií nadprůměrný. Jak vzděláním, tak jazyky, praxí a sebeprezentací-schopností zaujmout ve výběrových řízeních. Toto není chlubení se, ale suché konstatování stavu. Nicméne si myslím, že i průměrný člověk má možnost excelovat, pouze k tomu bude muset vynaložit mnohem více úsílí. Všechno jde, když se chce R^ Jenom to chce nebrečet a nevymlouvat se.

0/0
27.2.2012 15:50

garling

Re: ja ji dostal

To je smradu...

0/0
27.2.2012 18:47

garling

Re: ja ji dostal

Tak to je opravdu hoooooodně oduševnělý názor...ostatně jako vždy.

0/0
27.2.2012 18:50

mladej.milionar

Re: ja ji dostal

to je prostá realita.

0/0
28.2.2012 10:15

robinhud

Ministersvo smlouvy na dobu určitou tak úspěšně omezuje

že už můžete makat u jednoho zaměstnavatele na tuto smlouvu deset let.Rv[>-]

0/0
21.2.2012 18:16

Kluuk

Re: Ministersvo smlouvy na dobu určitou tak úspěšně omezuje

No a co?

0/0
21.2.2012 23:21

Kocour-mikes

Je to špína, podporující vydírání zaměstnanců.

A každý poslanec, který zvedl ruku pro změnu ZP k těmto následkům, by zasloužil nakopat.

Pokud je zaměstnanec nucen pracovat pod hrozbou neobnovení prac.smlouvy (a že toho zejména využívají firmy zaměstnávajících většinu pracujících v ČR, netřeba zdůrazňovat), pak se stává z osobnosti robot, bez zájmu a iniciativ.

Smutné na této skutečnosti je, že firmy maximálně zneužívají přebytku pracovní síly a tato hloupá změna v ZP sociální situaci jen zostřuje.

:-/[>-]Rv

0/0
21.2.2012 17:43

ivoš

Re: Je to špína, podporující vydírání zaměstnanců.

Zkuste sehnat kvalifikovaného dělníka. Ti dobří mají pevná místa a nejsou k mání (tedy až na výjimky jako stěhování ap.). A z těch nových polovina prostě neobstojí - nešikové, netáhla, ochotní jak medvěd před zimním spánkem... Dát jim smlouvu na dobu neurčitou znamená problém, jak se podobných zjevů zbavit.

+8/0
21.2.2012 17:48

Hroznej puberťák

Re: Je to špína, podporující vydírání zaměstnanců.

Jo, to jsem kdysi pro jednu dílnu zkoušel sehnat. Síla.

0/0
21.2.2012 17:55

garling

Re: Je to špína, podporující vydírání zaměstnanců.

Ale ale, vždyt to není pravda, každého špatného pracovníka se dá NĚJAK zbavit..i když má smlouvu na dobu neurčitou, chce to jen trochu trpělivosti a párkrát ho "nachytat".

0/0
21.2.2012 21:03

Bob-an

Re: Je to špína, podporující vydírání zaměstnanců.

A neni jendodussi mu dat smlouvu na dobu urcitou a kdyz to bude lempl tak muji neprodlouziit a kdyz se osvedci tak mu pak dat smlouvu na dobu neurcitou?

+1/0
21.2.2012 23:41

garling

Re: Je to špína, podporující vydírání zaměstnanců.

Myslim že nemas pravdu..když u tebe ti lidé nebudou dřít zadarmo, budeš se k nim chovat jako člověk a slušně si vydělají, poskytneš jim prostor at se můžou rozvíjet, tak nebudeš mít jediný důvod se jich zbavovat..

0/0
27.2.2012 18:46

mmmm1

v jedné Komerční bance

tam normálně lidi vyhodili , 2x prodloužení a dost pak vemou nové a tak to tam funguje úplně běžně...ten zákon je padlej na hlavu. Jde pouze o maximalizaci zisků normální řadový zam. je prostě otrok za min. mzdu....   kde je na dobu neurčitou musí se zvedat mzda a hrozí, že vleze do odborů atd. takhle nehrozí nic, protže za 2-3 roky de do háje...

0/0
21.2.2012 15:57

Lev----z__Rožmitálu

Re: v jedné Komerční bance

to je kapitalismus

0/0
21.2.2012 17:14

Carlos

Re: v jedné Komerční bance

Není...toto je český vychcánkismus. Když jsem byl v Německu, Švýcarsku a Švédsku, měl jsem naprosto bez problémů smlouvy na dobu neurčitou.

+1/0
21.2.2012 17:46





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že metodiky bank při schvalování úvěrů se značně liší a jeho schválení ze značně individuální?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.