Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Neférové praktiky ve spotřebitelských sporech zkrotí nově zákon

Rozhodčím doložkám utajeným ve smlouvách od 1. dubna odzvoní. Neféroví obchodníci či úvěrové firmy je zneužívali a doháněli spotřebitele až k exekucím. O rozhodčí doložce se teď musí spotřebitel vždy dozvědět a nesprávný verdikt rozhodce půjde nově zvrátit soudním rozhodnutím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

duch zavražděného iuose

hmm

asi si nechám vyrobit samolepky se smutníkem a nápisem "špatný obchod - nespokojený zákazník" a začnu je prodávat. Určitě by se to prodávalo jak na běžícím pásu a ještě by stačilo projít kolem vstupních dveří obchodu a hned by měl člověk jasno ;-D

0/0
21.2.2012 21:36

Frollik

Takže jestli jsem to dobře pochopil

ve smlouvě bude napsáno: A také si přečtěte řádek 12 až 20 a samostatně ho podepište. Prodejce pak voliče ČSSD vyzve. Pane vše OK, hoďte tam dva podpisy... a zvolení zástupci lihu vymyslí, že rozhodčí doložka bude muset samostatně podepsána kupujícím, jeho předky a potomky a parafována Sobotkou aby byla platná.

P.S. dnes jsem dostal pozvánku na chutný oběd, ochutnávku vybraných vín a mám si sebou vzít občanku. Rezervace na 777 935 877. Tak to nezapomeňte využít. ZDARMA kuchyňská váha, keramický nůž, fotoaparát a navíc PŘEKVAPENÍ.:-P

0/0
21.2.2012 13:59

Krištof

Re: Takže jestli jsem to dobře pochopil

A až tam všechno sežerete a pozbíráte všechny dárky, tak jim můžete klidně podepsat co chcete. Nemusíte si to vůbec číst protože by to trvalo moc dlouho. A až vám dovezou nějaké hrnce nebo deku, tak se nic neděje. Můžete jim to klidně vrátit, nebo u soudu tvrdit že jste nic nečetli, nepodepsali, žádný úvěr si nebrali, o předváděcích akcích v životě neslyšeli, k podpisu byli přinuceni atd. A až bude uplně nejhůř, tak můžete tvrdit že to odporuje dobrým mravům, je to pro vás nápadně nevýhodné a podepsali jste to v tísni. A jelikož bude mít soudce zrovna blbou náladu a bude ho bolet zub nebo hlava, tak rozhodne jménem republiky že máte pravdu.

0/0
21.2.2012 18:21

ZamrzlejPubertak

Re: Takže jestli jsem to dobře pochopil

Smiřte se s tím, že většina lidí se chce věnovat své profesi, svým koníčkům, své rodině, svým přátelům, ....prostě chce žít.... a naopak nechce být neustále ve střehu z toho, kdo na ně kde zase ušil nějakou boudu, kdo je kde zase podvedl, ošidil, apod....většina lidí nemá zájem číst smlouvy rozepsané na tolik stran, že Tři mušketýři jsou proti tomu jen malou"jednohubkou", navíc napsané fontem takové velikosti, že průměrný elektronový mikroskop je pro nedostatečnou výbavou pro přečtení takové smlouvy...navíc často napsané tak, že dva právníci nad ní mají aspoň 5 různých oprávněných právních nárorů....

Většina lidí prostě chce jednoduché a srozumitelné zmouvy u kterých bude jistota, že se nejedná o žádnou skrytou boudu, podvod, háček.... a pokud náhodou přece jen ano, tak je právní systém nastaven tak, že má má onen "vychytralý" podvodník prostě smůlu. Tak holt funguje právní systém ve vyspělých státech a já pevně doufám, že postupně zapustí kořeny i u nás

0/0
22.2.2012 0:12

Krištof

Re: Takže jestli jsem to dobře pochopil

Pokud se chce většina lidí věnovat své profesi, koníčkům, rodině, přátelům atd., tak kdo potom jezdí na různé předváděcí akce, kde si vědomě koupí sadu hrnců za šílené peníze, poberou různé nesmyslné dárky a sní co se jim dá. Až se vrátí, tak potom špekulují jak zrušit jednoduchou kupní smlouvu. Proč tam jezdí a nejsou raději s tou rodinou nebo přáteli. Všichni co tam jedou, tak ví že je to předváděcí akce, že je tam budou nutit aby si něco koupili. Jenomže všichni jsou to vychcánci, kteří taky ví že tam dostanou nějaké nesmyslné dárky. Tak si říkají předváděčku nějak přetrpím, dárky poberu a tradá dom. A takovéto experty má chránit náš právní řád?

0/0
22.2.2012 9:54

ZamrzlejPubertak

Re: Takže jestli jsem to dobře pochopil

Kdo tam jezdí, to netuším. Mohu se jen domnívat, že nejspíš převážně důchodci, kteří se doma cítí být osamělí.

Pokud díky zpřísnění používání rozhodčích doložek ten "výletní" business přestane být pro jeho pořadatele zajímavý, tak holt s tím asi skončí. Pokud ten jejich business stál a padal s tím, jak jsou schopni zmást nějakého starouška a podstrčit mu k podpisu něco čemu nerozumí, tak bych to osobně viděl tak, že to bude jen dobře, když to skončí.

Jinak, podotknu, že problém neférových praktik (různé dobře zastrčené rozhodčí doložky, apod...) se zdaleka netýká jen "výletních prodejců nějakých pitomostí", ale daleko širšího okruhu lidí, kteří jednou v businessu založeném na "ušití boudy" na zákazníka.

0/0
22.2.2012 11:04

ZamrzlejPubertak

pokrač

a ti, kteří dnes své dolče víta čerpají z vytváření boudy na druhé

budou okolnostmi donuceni živit se něčím obecně prospěšnějším ;-)

0/0
22.2.2012 0:12

Krištof

A kdy budou chránit věřitele?

Rozhodčí doložka se z pohledu věřitele využívá především z důvodu rychlosti. Možnost přezkoumat rozhodnutí rozhodce soudem to celé staví na hlavu. Nebo je snad nějaký zákonem daný termín včetně penále do kdy musí soud rozhodnout? A zavedení takové právní nejistoty jako dobré mravy, nevýhodné podmínky a společenský pořádek je taky perfektní. Nikde není přesně řečeno co to je a tak záleží pouze na tom  jak se soudce zrovna vyspí a podle toho rozhodne.

0/0
21.2.2012 11:08

ZamrzlejPubertak

Re: A kdy budou chránit věřitele?

On je snad někdo nucen k tomu aby se stal věřitelem? Nebo má věřitel svobodnou vůli v tom komu půjčí a komu nikoliv?

0/0
21.2.2012 12:11

Krištof

Re: A kdy budou chránit věřitele?

A někdo je snad nucen k tomu aby se stal dlužníkem?

Ano věřitel má svobodnou vůli v tom komu půjčí a dlužník má svobodnou vůli v tom od koho si půjčí. Už ale nemají svobodnou vůli v tom se dohodnout za jakých podmínek si půjčí. Věřitel nemá jistotu, že budou platit podmínky které si s dlužníkem dohodl a tím se mu snižuje jistota že se mu v dohodnuté době vrátí půjčené prostředky.

0/0
21.2.2012 12:34

Neumětel

Re: A kdy budou chránit věřitele?

Pročpak by věřitel neměl jistotu trvání podmínek. Nový zákon se nebude vztahovat na smluvy uzavřené dříve. A jestliže se mu nový zákon nebude líbit, nikdo ho nenutí dále půjčovat.

.

Ony ty rozhodčí doložky provozovali stejně jen lichváři, kteří spory nechávali rozhodnou svého známého rozhodce s předem jasným rozhodnutím.

0/0
21.2.2012 12:49

Krištof

Re: A kdy budou chránit věřitele?

Rozhodčí doložky nevyužívali zdaleka jen lichváři ale všichni ti  co znali praxi našich několikaletých soudních sporů s naprosto nepředvídatelným výsledkem.

A možnost odvolání k soudu a tím zastavení vymáhání na několik let se vztahuje na rozhodčí spory zahájené po platnosti tohoto zákona.

0/0
21.2.2012 14:05

ZamrzlejPubertak

Re: A kdy budou chránit věřitele?

To je přece něco zcela jiného. Ten, se chce stát dlužníkem, může třeba metat kozelce, nebo hrát na housle stojíce na hlavě, ale pokud se nenajde nikdo, kdo mu chce půjčit, tak se holt dlužníkem nestane.:-)

Ten, kdo uvažuje o tomněkomu půjčit - stát se věřitelem - má svobodnou vůli jestli dotyčnému půjčí a nebo jestli to neudělá. Nikdo ho nutit k tomu nemůže. Když nemá jistotu, tak holt prostě nepůjčí. V čem vidíte problém?:-)

0/0
21.2.2012 13:34

Krištof

Re: A kdy budou chránit věřitele?

Stejně jako se chce dlužník stát dlužníkem, tak se věřitel chce stát věřitelem. Problém je v tom, že se nemohou svobodně dohodnout na podmínkách za jakých se tak stane. Věřiteli se může stát, že dlužník dohodnuté podmínky poruší a on se v dohledné době nedomůže spravedlnosti.

0/0
21.2.2012 13:59

ZamrzlejPubertak

Re: A kdy budou chránit věřitele?

Ale vždyť vůbec nemáte pravdu. Já, když si od vás třeba budu chtít půjčit (jakože určitě nikoliv:-P), tak vás mohu prosit, mohu vás přesvědčovat, ale ty trumfy budete mít v rukou vy - vy se rozhodnete jestli mě půjčíte nebo ne. No a pokud usoudíte, že mě půjčit nechccete, tak mě prostě nepůčíte a já s tím nic dělat nebudu.

Takže mě napadá jediná rada, pokud se vám nelíbí, že došlo k úpravě v dozorčích doložkách, tak prostě nikomu nepůjčujte.:-)

0/0
21.2.2012 14:18

ZamrzlejPubertak

Re: A kdy budou chránit věřitele?

Nikoliv ....."....nic dělat nebudu....." alébrž "......nic dělat nebudu moct.....":-P:-P

0/0
21.2.2012 14:20

mihor

Re: A kdy budou chránit věřitele?

No tak jo, když to pořád nechápete: Když já Vám budu chtít půjčit můžu třeba metat kozelce - pokud Vy si půjčit nebudete chtít tak Vám nepůjčím :)

0/0
21.2.2012 17:52

ZamrzlejPubertak

Re: A kdy budou chránit věřitele?

Určitě dobře víte, že ty vztahy nejsou vyrovnané, ale jsou typicky - na jedné straně finanční žralok, na straně druhé nějaký zoufalec. Ale předpokládám, že vy tohle dobře víte, takže je jakákoliv další diskuze na toto téma s vámi zbytečná.

0/0
22.2.2012 11:07

Alcatraz

Re: A kdy budou chránit věřitele?

jenze postavit se na stranu dluznika je spolecensky unosnejsi. Veritel riskuje jen svoje penize. Rozhodl se je pujcit, obvykle ma i schopnost odhadnout rizika. Dluznikovi naproti tomu hrozi ztrata iluze, ze je aspon prumerne inteligentni. Podepsal co podepsal, i kdyz fakticky neni schopen pochopit co to znamena. A ted si vyberte co je lepsi.. kdyz vam v ulicich budou pobihat davy zchudlych veritelu, nebo davy blbcu, kterym nekdo jen naznacil, ze jsou blbci.

0/0
21.2.2012 15:44

Supersocka

Re: A kdy budou chránit věřitele?

Chránit věřitele? Když oni jsou ti obchodníci takoví chudáčci, co? Nevyznají se líp jak babička z Horní Dolní, tak to tu ochranu skutečně móc potřebují. ;-D

0/0
21.2.2012 12:19

Krištof

Re: A kdy budou chránit věřitele?

Proč sem zatahujete nějakou babičku z Horní Dolní. Zrovna tak sem můžu zatáhnout vychcánky kteří mají trvalé bydliště na obecním úřadě, doručit jim poštu je nemožné, oficiální příjmy žádné nemají a daří a žije se jim velmi dobře. Zkuste se s někým takovým soudit a dostat z něho dlužné peníze. Nebo se můžete zeptat jejich bývalé manželky jak se jim daří z nich vymoct alimenty na děti.

0/0
21.2.2012 12:40

Neumětel

Re: A kdy budou chránit věřitele?

Pročpak takovému zoufalci půjčovali?

Úvěrování s sebou nese riziko, ale jsou známy i způsoby řízení rizik.

Jestliže si tyto dvě věci nedá věřitel dohromady, je blázen, že půjčuje.

0/0
21.2.2012 12:47

Krištof

Re: A kdy budou chránit věřitele?

A proč by to měl být zoufalec? Může klidně jezdit v audině bydlet ve vile s bazénem a půjčit chce třeba na nákup materiálu do své firmy která je ovšem psaná na jeho dědečka s babičkou.

0/0
21.2.2012 14:11

ZamrzlejPubertak

Re: A kdy budou chránit věřitele?

Jistě vás nikdo nenutí abyste někomu takovému půjčoval. Tak prostě nikomu takovému nepůjčujte a budete mít klid. :-)

0/0
21.2.2012 14:22

mi_golem

tohle jen řeší částečně důsledky

chybného exekučního zákona, resp. postupů při exekučním řízení. Pravomoci exekutorů jsou přemrštěné, v podstatě vtrhnou do bytu údajného dlužníka. Zničí, rozkradou, co se dá. Skoro by se dalo nazvat exekuční mafií. Nejhoší na tom je, velmi často neoprávněně zničí celou rodinu, třeba kvůli údajnému dluhu 30,-Kč. Pak se zjistí , že někdo někde udělal chybu. Exekutor chce nápravu chyby, kterou udělal dlužník, kdy nezaplatil právě třeba dluh 30,- za podivných a rozporuplných podmínek. To, že se exekutor splete a vybere "omylem" byt vedle, bych kvalifikoval jako trestný čin krádeže, a takového exekutora bych okamžitě zavřel do kriminálu na několik let. Když spravedlnost, tak pro všechny. Exekutor nesmí udělat sebemenší chybičku, má v rukách dostatek nástrojů, aby ji neudělal. Exekuce by měla vždy probíhat za přitomnosti majitele/dlužníka a celý process pečlivě zdokumentován.

0/0
21.2.2012 10:00

hurkajan

alarmujicí

je že zde v posledním odstavci článku je psáno o neúčinnosti zpětného domožení se občanských tedy i spotřebitelských práv...není to pravda už před dvěma roky jsme pomocí NS a ÚS dosáhli odvolatelnosti rozhodčích doložek a řízení...stačí se jen u řízení odvolat na výše zmíněné instituce.

+1/0
21.2.2012 8:37

ZamrzlejPubertak

Re: alarmujicí

Tahle úprava ale bude mnohem jasnější a bude znamenat zjednodušení. Nikdo se nebude muset nikam odvolávat.

0/0
21.2.2012 8:56

hurkajan

Re: alarmujicí

reakce se týkala zpětné účinosti starších případů u nových je ošetření zákonem zřejmé

0/0
22.2.2012 3:23

ZamrzlejPubertak

Tohle opatření je podobné tomu, co už dávno funguje

v Německu.

Avšak tam je tahle filosofie (co se musí speciálně podepsat a co musí být ve smlouvě napsáno jasně a předepsaným způsobem) ve smlouvách jejichž účastníkem je soukromá osoba uplatňována v daleko širším měřítku.

Tohle opatření je tedy dle mého názoru třeba brát jen jako počátek procesu našeho směřování mezi skutečně vyspělé právní státy. R^

+1/0
21.2.2012 8:30

preaxik

Re: Tohle opatření je podobné tomu, co už dávno funguje

Koukám, po tom německu se nějak opičíme. Teď tyhle rozhodčí doložky, už do 1.7.2009 u nás platí stejná právní úprava jako v německu ohledně doručování soudních zásilek. Co bude dál?

0/0
21.2.2012 8:47

ZamrzlejPubertak

Re: Tohle opatření je podobné tomu, co už dávno funguje

Že v by Německu platila stejně tvrdá fikce doručení typu "10 dní a dost" bez ohledu na fyzickou přítomnost příjemce na dané adrese, tak jako je tomu v Česku, to se přiznám, že jsem nějak nepostřehl. Dal byste mi třeba nějaký link, kde se toto rozebírá?

Jinak, obecně, pokud budeme kopírovat společenské normy ze států, které fungují lépe než náš stát, což je právě případ Německa, tak v tom nevidím problém.

+2/0
21.2.2012 8:55

preaxik

Re: Tohle opatření je podobné tomu, co už dávno funguje

http://www.ejustice.cz/iva-brozova-vznik-asociace-zakazniku-ceske-justice-bych-privitala (zde je v textu mimjiné i zmínka o německu)

http://www.novinky.cz/domaci/120988-vyhybat-se-prevzeti-soudnich-obsilek-bude-tezsi.html

(zde se o tom dokonce zmiňuje Pospíšil)

http://zpravy.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A070817_121122_domaci_mad (Diskutovalo se o tom i zde)

Stačí strejda google. Jinak s tím kopírováním norem z německa plně souhlasím.

0/0
21.2.2012 9:32

ZamrzlejPubertak

Re: Tohle opatření je podobné tomu, co už dávno funguje

Ty vámi udávané linky jsou jen obecné zmínky. Nic konkrétního. Myslím, že by to opět mohl ten případ typu "ďábel se skrývá v detailech", ale tomu nemám zájem věnovat čas.

0/0
21.2.2012 10:05

Vanguard

Re: Tohle opatření je podobné tomu, co už dávno funguje

Jen tak na okraj, za bolševika platila fikce doručení ve stylu "3 dny a dost"...zlatí kapitalisti;-D

0/0
21.2.2012 17:51

BajnyPhoenixIV

Rada

A co si priznat vlastni zivotni uroven a nedelat hogo fogo koupenymi vecmi na uver?

0/0
21.2.2012 8:29

BBO

A co s právní nejistotou v penzijním připojištění

Dřívější zavedení poplatků za přestup a nynější reformy, jejichž prvním krokem je zákaz přestupů, zcela jistě porušují práva a nároky účastníků penzijního připojištění sjednaná ve smlouvách vzniklých před účinností příslušných zákonných úprav;-€

0/0
21.2.2012 8:22

J i ř í

Něco v článku chybí:

Nová úprava má napravit aspoň něco z naprostého legislativního paskvilu, který v této oblasti platí nyní. Kdo ten paskvil vytvořil? Kdo ho prosadil a schválil? V byznysu rozhodců jistě létají miliony.

+1/0
21.2.2012 8:11

TVK

Re: Něco v článku chybí:

A bude létat dál, jen ta skupina, která se o ně bude dělit, bude menší ....

0/0
21.2.2012 8:39

AceBird

Re: Něco v článku chybí:

Zákon o rozhodčím řízení vyplývá z mezinárodní smlouvy, takže právní úprava je velmi obdobná v přibližně 190 státech světa. Jen EU má navíc namontovánu ochranu hloupých.

0/0
21.2.2012 8:53

skrbling

Velmi znepokojivé

Obecně mě dost znepokojují veškeré iniciativy na tu ochranu spotřebitele, tu pracovněprávní ochranu, atd., protože: jednak se bez výjimky se vždy a všude v nějakém konečném důsledku obrátí proti chráněnému (např. čím více je určitá skupina pracovníků "chráněna" - postižení, ženy s dětmi, apod. - tím hůře shání práci nebo tady sice máme na všechno 2 roky záruku, ale také tu máme naprostou většinu spotřebního zboží mimo jiné také z tohoto důvodu o dost dražší než v zahraničí). A za druhé veškerá takováto ochrana působí zcela proti přirozenému výběru ve společnosti tím, že chrání především blbce, kteří místo toho, aby byli postupem času eliminováni, jsou utvrzování v přesvědčení, že se o ně vždycky hodný strýček stát postará.

+3/0
21.2.2012 0:18

estimator

Re: Velmi znepokojivé

JAKOU JINOU funkci myslis statni sprava ma nez chranit sve obcany?  Kdyz si s vami zahral obycejny stock broaker Victor Kozeny, tak jste bedovali a volali vsechny instituce k ochrane.   A to si s vami nezahrali vabank hosi z investicnich bank z Wall streetu.  To ze mate vse drazsi nez na zapade neni rozhodne zavineno dvouletou zarukou.  Ty by si chtel eliminejtovat vsechny blbce, ale tvuj prizpevek o velke genialite nenasvetsuje.

+3/0
21.2.2012 2:57

TVK

Re: Velmi znepokojivé

A co jineho, nez ochranu blbcu jde? Kam je zakon prednostne zameren? Na cinnost uverovych firem. Myslite si, ze svepravny clovek, ktery pri vedomi podepise treba 250% p.a. (a je priklad vseobecne zname a "solidni" uverove spolecnosti), kdyz se na nej z medii denne vali desitky podobnych prikladu od smlouvy kvuli nejake explicitni a na zvlastnim papire uvedene rozhodci dolozce odstoupi? Kdyz je csto schopen podepsat bianco smenku nebo dat do zastavy barak?

A co poresi prezkoumatelnost verdiktu soudem, kdyz v drtive vetsine pujde o neplaceni ze strany dluznika a apliikaci (I kdyz brutalnich ale presto) smluvnich pokut? Dotycny jen zacvaka misto rozhodciho I soudni rizeni ....

+2/0
21.2.2012 6:26

marat12345

Re: Velmi znepokojivé

Blábol..!

2 Roky záruky platí v celé EU a nejdražší zboží je jenom u nás...proč asi...?!!!!

A kdo je ohrožený ve sporech, kde si exekutoři dělají naprosto co chtějí....?!!!

+3/0
21.2.2012 6:21

Supersocka

Re: Velmi znepokojivé

Názor hodný pravicového naivy bez dostatečných znalostí a informací. 2 roky záruku má celá Evropa a ceny jsou dnes prakticky stejné. Takže těhotná žena je blbec, kterého je třeba eliminovat, trapný ekonomický darwinisto? Rv

+1/0
21.2.2012 7:43

good_luck!

Re: Velmi znepokojivé

Pokud bych měl souhlasit s Vaším názorem, tak jsem i proti existenci státu jako takového. Je přece blbost živit tolik darmošlapů. Silnější by měl být přece v právu...... a to, že se nám stát vymstí můžeme vidět "pravičáci" vzor v Řecku a "levičáci" v Irsku

+2/0
21.2.2012 7:49

verkas

Re: Velmi znepokojivé good_luck!

Uplatníme právo silnějšího? Vítej v džungli! :-P

0/0
21.2.2012 9:20

Supersocka

Re: Velmi znepokojivé good_luck!

No to jsou názory skrblinga vyrůstajícího na Neználkovi, sám jím zůstavše. ;-)

0/0
21.2.2012 12:02

ZamrzlejPubertak

Re: Velmi znepokojivé

Rozvedeme-li vaší plodnou myšlénku, tak v tom případě v takovém Německu to musí být úplně samý blbec, protože tam je podobná ochrana v případě smluv jejichž účastníkem je soukromá osoba, uplatňována ještě podstatně ve větším měřítku.:-)

+1/0
21.2.2012 8:32

TVK

Re: Velmi znepokojivé

Svým způsobem máte pravdu. Koukněte se, jak „tvůrčí“ v hledání alternativních a netradičních řešení, resp.kliček, jsou naši germánští sousedé (dělají to, co je dovoleno) a jak my (děláme, co není explicitně zakázáno).

0/0
21.2.2012 8:44

ZamrzlejPubertak

Re: Velmi znepokojivé

No a teď srovnejte životní úroveň a kvalitu života v Česku - tedy ve státě, kde se kličky neustále hledají a jede se tam filosofie "občůrej bližního svého kdykoliv je ti to jen trochu umožněno" se státem, který toto obecně není zvyklý praktikovat - tedy např. s Německem.:-)

0/0
21.2.2012 8:50





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že cestovní pojištění vás chrání proti vysokým výlohám na léčení v zahraničí?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.