Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Příběh: Omítku mu smyl déšť. Reklamovat u zedníka, nebo u výrobce?

Jestliže reklamujete například vysavač, vadný výrobek vrátíte prodejci a ten vám jej buď vymění, nebo zajistí jeho opravu. Poněkud složitější situace je, pokud zjistíte, že jste si koupili vadnou omítku. Prodejci ji odnést zpátky nemůžete, protože už je na fasádě. Jak v takových případech postupovat?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jeanetka

já myslela, že to je vtip

Kamarád kamaradovi: "Co blbneš, čéče, to natíráš chatu vodovkama, co budeš dělat, když začne pršet?"

Odpověď "He, ty jsi pesimista. Kdo by hned myslel na nejhorší?"

0/0
29.2.2012 20:37

Tento příspěvek byl odeslán

Re: já myslela, že to je vtip

;-D

0/0
29.2.2012 23:37

Bereniké

Panáček chtěl ušetřit

Takže pokud tomu rozumím, chlap si koupil nějaký šmejdský materiál, účtenku si vzal ten řemeslník, aby borec ušetřil DPH, a teď toho řemeslníka buzeruje, protože si sám vybral šmejdózní matroš, který by mu možná ten řemeslník ani nedoporučil.

Jo, známe takové šetřilky i z našeho oboru - počítače. Už prostě odmítáme díly určitých výrobců prodávat. Když už ta tom někdo holt trvá, tak ho pošleme, ať si to koupí třeba v Alze, ale na sebe, a reklamace ať si řeší sám s nimi - a my jim to pouze zkompletujeme.

+2/0
29.2.2012 20:30

firer.diskuze

T. Baťa v dvacátých letech minulého století začal stavět

jednoduché domky pro své dělníky (aby měli rychle kde bydlet), některé byly stavěné na dvacet, jiné na čtyřicet let. Bez omítek, s plochou střechou. A hle! Některým z těch domků již táhne na stovku a počítám, že minimálně ještě padesát let tu budou. Většina z nich dodnes neprošla rekonstrukcí a stále se v nich dá moderně bydlet. A dnes? Některé stavby jdou po dvaceti letech na generálku.

0/0
29.2.2012 20:09

Radka Pošta

Re: T. Baťa v dvacátých letech minulého století začal stavět

A ještě si prošly takovou zatěžkávací zkouškou, jako byly povodně v devadesátém sedmém.....

0/0
29.2.2012 20:33

rqmark

Wow

A já si celou dobu myslel, že když třeba reklamuji svoju plazmovou televizi, v které se spálila nějaká dioda, tak nejprve musím nějak zjisit, kdo tu diodu vyrobil,  a pak teprv móžu tu diodu vyreklamovat. Samozřejmě jako amatérský kutil tu diodu vypájím, zašlu na reklamaci a pak ji tam zas naletuji jedna báseň. No a nekecej, ono tu telku jde jako vyreklamovat u toho, u koho jsem to kúpil...

0/0
29.2.2012 18:33

bez_tolerance_hlouposti

Re: Wow

neplati vzdy. spousta obchodu te odkaze na autorizovany servis vyrobce.

0/0
1.3.2012 8:22

Alcatraz

Re: Wow

jo, ale v kazdem muzes rict, ze nechces autorizovaneho vyrobce, ze to reklamujes primo v obchode. Vzit to musi, jen to bude trvat dyl. Autorizovany servis ti maximalne muzou doporucit, ze to budes mit rychleji.

0/0
1.3.2012 12:13

Šebus

...

S timhle se setkavam pomerne casto... Investor (nejcasteji domaci kutil a pan "vsechno znam, na tom nemuze byt nic tezkyho"), si nekde koupi ten nejlacinejsi material, na ktery narazi a pak nekoho poptava pouze o vykonani dila... Samozrejme by to chtel nejlip zadarmo a v top kvalite, kterou vycetl v odborne literature. Po dokonceni dila se samozrejme zacnou projevovat nedostatky plynouci z nekvalitniho materialu a mily pan investor pozaduje vraceni penez po vsech, co meli s dilem cokoli spolecneho. A o tom cely tento clanek :-)

0/0
29.2.2012 15:58

verkas

Re: ...

Záleží na řemeslníkovi. My jsme na opravu terasy kupovali materiál, který si firma přímo určila. Řemeslník, kterému záleží na dobrém jménu s nějakým šuntem pracovat nebude, takže ten zedník byl taky asi nějaký "kutil".

0/0
29.2.2012 17:23

jan.banos

Re: ...

Problém může být i ve skladovacích podmínkách zboží - teplo, mráz, vlhkost, světlo.

Na všech výrobcích by kromě datumu použitelnosti, mělo být povinně uveden datum výroby. Pak alespoň při koupi uvidím, zda nekupuji nějaký ležák.

0/0
29.2.2012 20:23

Neposlušný_občan_Rebel

Co

si člověk neudělá sám to nemá.

+1/0
29.2.2012 15:58

pufina

jo,jo

zlatý březolit(břízolit?)

0/0
29.2.2012 15:48

Mystic_CZ

No nevím... asi objevili ameriku

1. v článku se nejprve píše, že si materiál koupil sám a tedy ho měl reklamovat, kde ho koupil, pak to najednou je napsané na človíčka, co to aplikoval (asi snaha ušetřit na DPH na barvě) tedy 2. pokud to beru od dotyčného papírově i s barvou, reklamuji u něj. Nevidím co v tom hledají. Zažil jsem 4 roky stojící silkonovou omítku a následně aplikovanou bez jakých koliv problémů. Přikláním se na vyjímečnost případu, nízkou inteligenci dotyčného se orientovat od koho jsem vlastně co nakoupil (ale chápu, že se živnostník nechce zabývat materiálem, který mu objednatel vnutil - nebo na kterém nijak neprofituje) a hledání senzace rádoby radícího článku s nulovou vypovídací hodnotou.Rv ale na druhou stranu, možná to je článek typu - TAKHLE NE !!

+1/0
29.2.2012 13:53

lebeda24

Podle mého je nejdůležitější

schánět firmu podle referencí a sám se přesvědčit o její kvalitě. U větších akcí dobře sepsaná smlouva, v žádném případě neakceptovat bez doplňků jen tu jejich smlouvu. Pokud nepřistoupí na vaše doplňky, jděte jinam. Přes tyto zásady jsem si třetí dům raději postavil zcela sám...

+1/0
29.2.2012 12:57

mpixel

Stavěli jsme dům z cihel Heluz

Cenová nabídka firmy Heluz 350 tisíc Kč.

Jenže firma Heluz je výrobce a dům vám nepostaví.

Nechali jsme udělat 6 nabídkek. A v žádné cena za cihly nebla nižší než 600tisíc Kč. Práce byla v nabídce zvlášť.

Dělají to tak všechny firmy.

Pokud někdo stavebníkovi vnutí svůj materiál tak výrazně ušetří. Ale otázka je jestli by byl úspěšný :-)

0/0
29.2.2012 12:23

mpixel

Re: Stavěli jsme dům z cihel Heluz

žádná firma to neakceptovala.

0/0
29.2.2012 12:24

petrpetrpetrpetr2

Re: Stavěli jsme dům z cihel Heluz

Na střechu jsem naštěstí sehnal kluky, co mi ti položily z mnou dodaných tašek (Tondach Stodo 12), koupených na webu. Cena s DPH 19% byla nižší než cena výrobce bez DPH.

Kromě té střechy se snažím si všechno dělat sám, radiátor si koupím na webu za 50% ceny z obchodu nebo od řemeslníka, a troufnu si říci, že to mám připojené stejně kvalitně. Sice za delší čas, nedělám to 8 hodin denně.

Ať se daří.

Petr Filipi

0/0
29.2.2012 13:51

Mystic_CZ

Re: Stavěli jsme dům z cihel Heluz

uvidíš při případné škodní události, co na to pojišťovna :-)

0/0
29.2.2012 13:53

dropa

Re: Stavěli jsme dům z cihel Heluz

Nové kradené věci se většinou prodávají za 50%...;-O Rv [>-]

0/0
29.2.2012 15:49

jan.banos

Re: Stavěli jsme dům z cihel Heluz

Nebo je marže prodejce i 100%.

0/0
29.2.2012 20:27

Pejsátko

Re: Stavěli jsme dům z cihel Heluz

Nabídka od firmy Heluz byla i s dopravou na stavbu a složením HR? Dále neuvádite, jak moc byly nabídky stavebních firem rozepsány do položek, jestli tam k tomu nebyla připočtena třeba i malta. Velmi dobře vím, že je třeba důkladně prostudovat nabídku, co všechno je v ní zahrnuto,

0/0
29.2.2012 13:08

mpixel

Re: Stavěli jsme dům z cihel Heluz

nene bylo to porovnáno předem.

Stavební systém Heluz se dodává i s tenkovrstvou maltou. Vše v ceně. I doprava.

0/0
29.2.2012 14:02

Michle Jan

Re: Stavěli jsme dům z cihel Heluz

Je videt, ze z Vas, muze byt uspesny stav. podnikatel.:-)

0/0
29.2.2012 19:37

vlastimil1974

Když

jsem si přečetl,že si koupil sám materiál a pak si najal odborníka,tak to samotné nechápu.Jsem malíř a materiál si výhradně kupuji sám,od spolehlivých prodejců a sám si ho skladuji.Navíc to zákazníka vyjde podstatně dráž,protože se nikdy nedostane na množstevní slevu.8-o

0/0
29.2.2012 10:17

radim36

Re: Když

Přirozeně na jedné straně nakupovat sám materiál pro řemeslníka je víceméně hloupost, ale na druhé straně je to obrana proti "taky řemeslníkům". Co materiál nakoupí hromadně se slevou a tam, kde je to i tak nejlevnější, potom se kouknou do drahého kutilského obchodu, jaké jsou tam ceny a takové na ten materiál naúčtují.;-D

0/0
29.2.2012 10:55

kali gandaki

Re: Když

A většinou si na materiál ještě přihodí 100%, jako by nebyli schopni na férovku ocenit svoji práci :-P

0/0
29.2.2012 11:53

jozko skocdopole

Re: Když

Takovych "podnikatelu"  (smelinaru) je plna republika. Potom se nedivim, ze tito "podnikatele" kazdy tak nenavidi !

0/0
29.2.2012 11:56

qwenda

Re: Když

to se děje ve velké části firem, nebo vám prodají něco obyč za cenu drahého...

0/0
29.2.2012 11:59

MuDr. Peterka

Re: Když

Asi sis to špatně přečetl, omítku sice vybíral, ale doklad byl na zedníka.

0/0
29.2.2012 14:05

Gillette

Ja vim

Ja vim, ze je to trochu "off topic", ale tmovohnedej barak si predstavit nedovedu. Asi se na to ani panbuh nedokazal divat a radsi to trochu prebarvil...

0/0
29.2.2012 10:08

Pejsátko

Re: Ja vim

Vím o jednom tmavofialovém - strašné. A kousek od něj je oranžový, který barvou (a trochu i konstrukcí) připomíná hasičskou zbrojnici.

0/0
29.2.2012 13:00

qwenda

Ojedinělý případ

Podle mého je toto více méně ojedinělý případ zřejmě zaviněný špatným skladováním.

Takže mudrování a machrování na téma ... já si najímám firmu..., levná omítka i zedník, výsledek dopředu jasný..., ... měl poznat při rozmíchávání , že něco nehraje... blá blá, je mimo mísu. Mimo jiné i proto, že najmu-li firmu, zaplatím výrazně víc, velmi pravděpodobně mi daj levnou omítkovinu , kterou bude zpracovávat úkáčko, co si neumí přečíst technoligký postup a při rozmíchávání pozná stejně prd, protože to asi ani dost dobře nejde.

A ze zkušenosti vím, že závady se reklamují snáz a jsou lépe vymahatelné od soukromníčků než od firem....

0/0
29.2.2012 9:55

cassul

Re: Ojedinělý případ

Osobně myslím v příspěvcích níže pojmem "firma" i živnostníka, co dělá sám na sebe. Debata byla spíš, jestli to kutit po známých a kamarádech...

0/0
29.2.2012 9:57

qwenda

Re: Ojedinělý případ

Reagoval jsem na příspěvky, které byly v diskuzi a i dodal, co si myslím.

Vy jste byl jeden z těch, co si NAJÍMÁ  FIRMU, když myslíte, že děláte dobře, je to váš názor.

0/0
29.2.2012 11:57

buchlovann

reklamace

Reklamovat něco u většiny našich živnostníků je podobné, jako reklamovat u manželky špatně uvařené jídlo......

0/0
29.2.2012 8:53

Neumětel

Re: reklamace

Záleží, koho si vybereš. Řemeslníky, které jsem si vybral mně osobně nic nezkazili, ale u známé udělali chybu a druhý den po reklamaci to hned přijeli opravit. takže spokojenost.

0/0
29.2.2012 9:10

radim36

Re: reklamace

Já jsem před několika roky měnil bojler.  Bojler jsem měl svůj,  řemeslníka jsem našel v telefonním seznamu. Bohužel bojler měl jiné uchycení ve zdi než ten starý a řemeslník nebyl zvyklý na měkké zdi z vepřovic. A já jsem si to taky hned neuvědomil. Takže napojený bojler hned  večer vyjel z děr ze zdi, zlámal trubky a spadnul. Řemeslník zadarmo přivezl svůj bojler a udělal u zámečníků držák, aby bojler šel zavěsit na osvědčené uchycení po původním bojleru. Protiúčtem si akorát vzal vnitřek toho spadlého bojleru.

Měl bych mít kontakt na něho v počítači, až budu něco  kolem vody potřebovat,  bude první instalatér, kterého budu shánět.

0/0
29.2.2012 11:05

Cens0r

Re: reklamace

No, já se až tak nedivím. Když si někdo vydupe, že chce oset v listopadu dvouhektarovou zahradu, a i přes četná upozornění pak nechce zaplatit, protože není na jaře spokojenou s kvalitou drnu, to je skoro na mrtvici. Problém je, že to není vůbec ojedinělý problém. Známénu zas nechali omítnout barák, aby mu práci nezaplatili si tím ,že nejsou spokojeni. Nakonec zaplatili, ale práci reklamovali. Důvod - neuklizení zbývajícího materiálu ze dvora. Problém byl v tom, že ústně se domluvili na tom, že zbývající materiál si majitel domu může ponechat. Když se vám tohle párkrát stane, člověk pak nekouká na zákazníky jako zákazníky, ale potencionální zloděje. Je to smutný, ale je to tak...

0/0
29.2.2012 9:10

radim36

Zedník byl možná dobrej

Ale tu omítku od toho výrobce asi viděl poprvé. Pokud by s takovou omítkou měl zkušenosti, pravděpodobně by už při míchání poznal, že ta omítka je zničená a nejspíš nepoužitelná.

Evidentně se nevytvrdilo či nevyschlo pojivo a když byla vyloučena zedníkova chyba, tak muselo dojít k znehodnocení té malty nejspíš špatným skladováním.

Asi jako když vlezete do jednoho velkého obchodního domu pro kutily a tam uvidíte skladovat pytle cementu, vápna a omítek ve volně zastřešeném prostoru bez stěny, takže pokud je při dešti i nějaký vítr, ty pytle jsou mokré.

0/0
29.2.2012 8:23

cassul

Re: Zedník byl možná dobrej

Zedník není dobrej. Kdyby byl dobrej a odpovědnej, tak by především odmítl pracovat s materiálem, který nezná, případně by na problémy upozornil už během práce.

+1/0
29.2.2012 8:56

radim36

Re: Zedník byl možná dobrej

Odmítnutí beru.

Ale pokud materiál neznal, tak při zpracování nemohl poznat, že je špatný. Těch možností, co v takové dopředu namíchané omítce může být namícháno za materiály , které při zpracovávání vypadají všelijak, je prostě strašně moc.

Každý, kdo dnes s takovým novým materiálem pracuje poprvé, pracuje vlastně "na blind". Jestli to bylo dobré nebo špatné pozná až hodně dlouho po práci.

0/0
29.2.2012 10:52

cassul

Proto si najímám firmu

abych předcházel takovýmto problémům, kdy jeden svaluje odpovědnost na druhého. Pěkně ať si dodavatel práce rozhodne a nakoupí a dodá i materiál, já chci hotovou službu a případné problémy řešit jenom s jedním subjektem... A to platí o všem...

+3/0
29.2.2012 8:20

radim36

Re: Proto si najímám firmu

Přesně tak.

Když chci ušetřit a kupuji sám materiál, tak pouze v takovém oboru, kderý dobře znám a vím, že nenakoupím zničený smejd. A stejně, pokud to rovnou neudělám sám,  solidní řemeslník se musí v takovém případě pořádně přemlouvat. Solidní řemeslník nerad dělá z cizího materiálu, kromě jiného i právě kvůli tomu, že nemá záruku, že s tím materiálem nebylo nakládáno nevhodně a že  materiál není částečně nebo úplně  znehodnocený.

Dobře ví, že pokud bude hotové dílo zmršené, nikdo se nebude ptát, odkud byl ten matroš, ale všichni se budou ptát, kdo to dělal.

+1/0
29.2.2012 8:32

JirkaP

Re: Proto si najímám firmu

Souhlas u dílčích prací. U hromadných se vyplatí rozdělit. Např. jsem rekonstruoval jsem koupený byt a bylo tam třeba vše, elektrika, plyn, nový kotel, okna, podlahy (parkety, lina), zednické práce, komplet koupelna, malování... Kontaktoval jsem firmu, co to dělá na klíč a měla za pěknou cenu zednické práce, ale ostatní věci šíleně předražené. Pak jsem zkusil jinou ta měla zase levně vše okolo dveří, podlah a zbytek drahý. Nakonec jsem věnoval čas a dle referencí známých a na netu jsem si na jednotlivé dílčí úkoly sehnal firmu sám. Tedy extra zedníky, extra oknaře, elektrikáře, .... a vše bylo v pohodě. Jedině to zabralo trochu času navíc a bylo potřeba sladit práce, aby se navzájem nemotali. Naštěstí vše klaplo. Bydlím 4 roky a zatím musím zaklepat. Ok.

0/0
29.2.2012 11:13

H0PE1@seznam.cz

Laciná omítka

plus lacinej zedník. Výsledek je dopředu jasnej.

0/0
29.2.2012 7:59

Neumětel

Re: Laciná omítka

A ještě chytračil s DPH.

0/0
29.2.2012 8:07

Česká pravice je k smíchu!

Re: Laciná omítka

Ono spíš najmutí jakéhokoliv českého řemeslníka nebo firmy zabývající se nějakou řemeslnou činností = výsledek dopředu jasný.

0/0
29.2.2012 8:11

Neumětel

Re: Laciná omítka

Nesouhlasím. Najímám si řemeslníky, které léta znám a nemám problém. I středně velká vesnice ti nabídne snad kompletní nabídku řemesel (zedník, instalatér, pokrývač, obkladač, někdo s bagrem atd.). Je známa jejich pověst a člověk ví, co čekat. Navíc si nedovolí něco odfláknout, nebo je následně pomluvíte v hospodě a to se projeví na jejich dalších zakázkách.

+1/0
29.2.2012 8:18

Česká pravice je k smíchu!

Re: Laciná omítka

Dobrý. Ale já jsem z Prahy.

0/0
29.2.2012 8:23





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že půjčku můžete vyřídit kompletně on-line?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.