Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Povinné ručení už klesat nebude. Pojišťovny lákají na novinky

Nejvyšší slevu padesát až šedesát procent si už "vyjezdila" polovina řidičů. Jsou to ti, kdo v uplynulých letech nezpůsobili žádnou nehodu. Pojišťovny už slevovat nechtějí, k povinnému ručení přidávají jiné služby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Talic

opatrně

Doporučuji opatrnost, některé nabídky jsou tak výhodné, až je z toho pěkná polízanice

http://www.sporit.eu/news/ceska-podnikatelska-pojistovna-a-top-pojisteni-cz-klamou-klienty/

0/0
13.3.2012 12:35

krkavec běžné velikosti

...

měl jsem z vlastní blbosti delší dobu nepojištěný autovlek-byl nepojízdný,depozit jsem neudělal,teď mi přišla slušná sumička-nejde se z toho nějak vyvléct?

0/0
12.3.2012 19:42

radaumacher

Re: ...

Pokud byl přihlášený do provozu a nemůžete nějak jednoznačně a neprůstřelně prokázat, že skutečně používán nebyl, pak ne.

0/0
12.3.2012 22:11

untrvasrman

Re: ...

čestné prohlášení od souseda, že vám ho před lety pomáhal rozřezat do šrotu.teda, pokud je pokuta vyšší než cena nového vozíku.čestné prohlášení nepříslušníka rodiny nemohou odmítnout.pokud chtějí, stačí pohrozit soudem a rozmyslí si to.odzkoušeno.ČKP vybírá pouze od těch, co se nechají.pokud někdo naznačí jen pokus jim vzdorovat, případ pouštějí a jdou škubat jinam.

0/0
13.3.2012 9:14

Hynek Vilém Jarmila reloaded

proč je ručení vázané na výkon a objem motoru

.. to fakt nechápu. Původně to bylo kvůli ekologii, ale proč mám platit ekologickou daň soukromý pojišťovně? A škodu udělá třeba Fabia 1,2 HTP a 1,9 TDi asi stejnou, ne?

Ideální by bylo zrušit povinný ručení na auto a zavést to na řidičák. Škodu nedělá auto, ale jeho řidič.

+1/0
12.3.2012 17:38

martV

Re: proč je ručení vázané na výkon a objem motoru

souhlasím. Zdá se to mnohem spravedlivější. Každý by si pak musel hlídat, komu své auto půjčí a zda ho má právo používat i manžel/ka a děti, ale dobrý řidič by měl vydělat.

0/0
12.3.2012 17:46

WIFI

Re: proč je ručení vázané na výkon a objem motoru

na výkon bych ještě pochopil, lze předpokládat, že auta s vyšším výkonem jezdí častěji a mají tudíž větší šanci, že se k něčemu připletou. Ale proč ještě některé pojišťovny váží výši pojistného na objem motoru, to fakt nechápu

0/0
12.3.2012 18:20

radaumacher

Re: proč je ručení vázané na výkon a objem motoru

Zajímala by mě jakákoliv relevantní úměra mezi výkonem motoru a četností použití nebo najetými kilometry.;-D

0/0
12.3.2012 22:12

nakej_nick

Re: proč je ručení vázané na výkon a objem motoru

Nevím, jestli to bylo kvůli ekologii, ale má to logiku - když máš na dražší auto, můžem tě víc oškubat :-/

PR na řidičák vypadá lákavě - ale má to moc komplikací ... osobně by mi to bylo momentálně celkem fuk )2 auta na 2 řidiče) ale kdy proč a za co by měl platit majitel řidičáku, který vůbec nejezdí? Jak spravedlivě řešit, když pouze s jedním autem jezdí víc lidí, tedy proč by měli platit 3x když může způsobit škodu jen jeden z nich?

0/0
12.3.2012 18:26

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: proč je ručení vázané na výkon a objem motoru

Majitel řidičáku, který vůbec nejezdí, dost pravděpodobně udělá nějakou škodu, pokud si za volant po 10ti a více letech abstinence zase sedne. Roční pojistka vázaná na ŘP by měla celkem slušný regulační účinek právě směrem ke svátečním řidičům. Pilotní průkaz vám taky vezmou, když nelétáte a to je létání jednodušší než jízda autem.

0/0
12.3.2012 18:40

nakej_nick

Re: proč je ručení vázané na výkon a objem motoru

Pokud nebudou nějaká pravidelná přezkoušení, která tu čistku zabezpečí, tak jen přes pojištění to pmsn nemá šanci projít.

0/0
12.3.2012 19:25

AAA3

Re: proč je ručení vázané na výkon a objem motoru

Ano, to bude super zvlast kdyz vinik od nehody ujede. Pak bude velmi vtipne dokazovat kdo vlastne ridil, i kdyz se povede vypatrat ktere to bylo vozidlo.

0/0
12.3.2012 23:46

A přece se maže...

Re: proč je ručení vázané na výkon a objem motoru

Dobrej nápad... Řídila osoba blízká, a poškozený ať si škubne nohou, že...

0/0
13.3.2012 13:32

martin1234

Re: proč je ručení vázané na výkon a objem motoru

objem motoru je nezpochybnitelný a nejde změnit, kdežto výkon lze všelijak tunit nahoru i dolů, takže by se asi roztrhl pytel s papírovým "škrtiči"

0/0
17.3.2012 20:22

1000101111010000

Další ze série článků, psaných na míru pojišťovnám...

... no dobrá. Ale myslete na to, že cena, kterou platíte nakonec není dána ceníkem, ale individuálním vyjednáváním. Pojišťovny se snaží udržovat kartel a omezovat konkurenci mezi sebou, jde jen a pouze o to, zda si to necháte líbit, nebo budete nuceni si nechat líbit, protože nemáte dostatek informací.

.

Doporučuji přečíst: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2012031102

0/0
12.3.2012 17:33

martV

písemné hlášení škody - pravda, ale nepochopená

Jen krátká reakce. Je pravda, že škodu musíte ze zákona nahlásit písemně.

a) proč si ale autor myslí, že zaslání z chytrého mobilu není písemné? Je li vyjádřeno písmeny, tak je. Něco jiného je ale "papírová" forma - a tu ale zákon rozhodně nevyžaduje. 95% lidí v tom ale rozdíl nevidí.

b) jiná věc je, že většina pojištoven akceptuje a preferuje hlášení telefonické. Možná jdou trochu před zákonné změny ,ale rozhodně ku spokojenosti klientů či poškozených.

0/0
12.3.2012 17:30

1000101111010000

Re: písemné hlášení škody - pravda, ale nepochopená

Písemný nerovná se elektronicky. Smiřte se s tím.

0/0
12.3.2012 17:35

martV

Re: písemné hlášení škody - pravda, ale nepochopená

nesouhlasím - písemný nerovná se ústní

0/0
12.3.2012 17:38

HrubesaMares

netusil jsem

ze je pro zachranare problem s orientaci uvnitr auta - btw bude ten planek aspon nehorlavy?;-D

0/0
12.3.2012 15:58

chekov

nemáte někdo obrázek toho plánku auta pro záchrannáře?

rád bych to viděl...

0/0
12.3.2012 15:03

nakej_nick

Re: nemáte někdo obrázek toho plánku auta pro záchrannáře?

http://www.hybrid.cz/obrazky/historie-hybridnich-aut/henri-pieper-1905-hybridni-auto-patent-nakres.gif

+1/0
12.3.2012 18:35

Kocour-mikes

Nejlepší bude, instalovat si nácvik průjezdu křižovatkou...

...do navigace a řídit se těmito radami v případě vjezdu na kruhák...

;-D;-D;-D

0/0
12.3.2012 14:35

Andee

No...

Tak ta samolepka s plánkem auta mě fakt rozsekala ;-D;-D;-D jdu si ji hned namalovat v Corelu, když mám tu velkou smůlu a jsem u jiné pojišťovny ;-D;-D;-D

0/0
12.3.2012 12:49

Conquestor

JE to spatny system...

nechapu, proc mam platit za to, ze mam ridicak pouze  rok.... tvrdim o sobe, ze jezdim bezpecneji nez minimalne 70% vsech ostatnich...  nekolika nehodam jsem zabranil tim, ze jsem se rozhledl tam, kde jsem mel prednost a kam mi vjela jina auta... znam par lidi kolem me, co maji kolem 30 let, ridicak maji 10 let, ale 9 let neridili... kdyz nekam jedou, tak je to horsi nez cerstvy absolvent autoskoly... a tihle budou mit povinne ruceni nejlevnejsi....

 Proc se to nehodnoti treba podle ujetych kilometru..

0/0
12.3.2012 10:40

Live_in_the_death

Re: JE to spatny system...

tak to budeš asi vyjímka - http://www.ibesip.cz/967_Dopravni-nehody-zavinene-ridici-motorovych-vozidel-ve-veku-do-25-let-v-roce-2009

0/0
12.3.2012 10:47

nakej_nick

Re: JE to spatny system...

Je to špatný systém už proto, že jako základní parametr při tvorbě ceny je použit objem či výkon motoru.

Jinak pro individuální  výpočet slev pro nebourající řidiče slouží bonus.

Pro všeobecné posouzení slev slouží statistika, základní nástroj pojišťováka. Pokud se vymykáte statisticky zprůměrovanému řidiči, máte smůlu.

+1/0
12.3.2012 10:48

martV

Re: JE to spatny system...

Proč by to měl být špatný systém? Základní rozdělení podle výkonu vozidla určitě statisticky sedí. To nic nemění na tom, že se může použít dalších 15 parametrů - ve světě se třeba používá věk, pohlaví (v Evropě nově zakázáno), status (rozvedený je více rizikový, mladá matka velmi bezpečná), povolání, adresa bydliště (i u nás), doba od složení zkoušek na řidičák.

Líbí se Vám všechny?

0/0
12.3.2012 17:24

1000101111010000

Re: JE to spatny system...

Špatné je to proto, že se vždy používá právě ten systém, který je výhodný pro pojišťovnu. Před výkonem to byl objem motoru a zjevně byl opuštěn, protože s meritem věci žádnou souvislost nemá a prostě přestal být pro pojišťovny výhodný.

0/0
12.3.2012 17:38

gumidos

Re: JE to spatny system...

Opravdu je mezi těmi, co mají řidičák od 0 do 3 let vysoce rozšířený názor, že řídí velice dobře a bezpečně.  Poměrně nejlépe řídí ti, co mají řidičák ještě "vlhký od razítka".:-)

Pojišťovny to vědí a přizpůsobují se tomu - ony ten názor vidí v číslech, nic více a nic méně.....

+2/0
12.3.2012 10:49

A přece se maže...

Re: JE to spatny system...

Vnuť se nějakému pojistnému matematikovi, ať kvůli tobě změní statistiky...

0/0
12.3.2012 11:03

zlababa.dvur

Re: JE to spatny system...

je vidět, že máš řidičák jen krátce, jinak bys věděl to, co ostatní ví už dlouho - to, že ti někdo nedá přednost je věc naprosto běžná, a pokud se člověk pohybuje ve větším městě, stane se mu to několikrát za měsíc. To, že jsi zastavil i když jsi měl přednost je situace naprosto běžná, nedělá to z tebe nijak nadprůměrného. A ten pocit "já jezdím bezpečně, líp než ostatní" má skoro každý, podle toho se opravdu řídit nedá.

+1/0
12.3.2012 11:49

nakej_nick

Re: JE to spatny system...

"pocit "já jezdím bezpečně, líp než ostatní" má skoro každý"

nj, ale ostatní mají jenom ten pocit, kdežto já vím, že to tak skutečně je :-)

0/0
12.3.2012 11:54

zlababa.dvur

Re: JE to spatny system...

;-D

+1/0
12.3.2012 12:09

Ivan Langer

Re: JE to spatny system...

to rika vetsina motorkaru i v Buchlovicich, az do pohrbu

+1/0
12.3.2012 14:02

Ivan Langer

Re: JE to spatny system...

to ze jsi zabranil nehode tim ze ses rozhledl je jen tve plus. Mozna proto doted chodis. Z hlediska odpovednosti za skodu je to irelevantni, v pripade stretu by se skoda platila z ruceni toho druhyho

0/0
12.3.2012 14:01

b1s1t

Re: JE to spatny system...

Z hlediska trestni odpovednosti to vsak relevantni je. Protoze mira zavineni se urcuje i na zaklade toho, zda jednotlivi ucastnici mohli nehode zabranit.

0/0
12.3.2012 17:38

HrubesaMares

Re: JE to spatny system...

vetsina lidi si mysli, ze jsou nadprumerni ridici ;-)

a presne kvuli nim je potreba dusledna segmentace :-P

0/0
12.3.2012 15:57

Michail

Odhaduje se, že 200 tisíc aut povinnou pojistku nemá.

"Odhaduje se, že 200 tisíc aut povinnou pojistku nemá." - To jsou auta stojici roky v garazich, mnohe patri zesnulim majitelum, veterani v muzeu, veterani rozebrani v prubehu renovace a hromada uz neexistujicich aut rozebranych na dily, od nichz nikdo nema doklad o ekologicke likvidaci. A take auta stojici dlouho v bazarech.

A to jsou ti nejvetsi zlocinci, po kterych jdou urady spolu s CKP a po kterych je potreba pozadovat ty nejvyssi pokuty. Sice nikoho nevystavuji v riziko, ze mu bude zpusobena skoda nepojistenym vozem, ale dopousteji se toho nejvetsiho zlocinu - nesypou penize do systemu.:-)

0/0
12.3.2012 10:26

Live_in_the_death

Re: Odhaduje se, že 200 tisíc aut povinnou pojistku nemá.

není pravda, k sousedům jezdí pochybné návštěvy a spolu se sousedem jsou to 4 auta z 5 které jezdí bez pojistky. Od té doby, co jsem si toto zjistil jsem přestal parkovat na ulici a raději si blokuji vjezd do garáže dalším autem.

0/0
12.3.2012 10:33

radaumacher

Re: Odhaduje se, že 200 tisíc aut povinnou pojistku nemá.

Pak je tady spousta pochybných konzerv, které drží tak akorát lak a síla vůle, které jsou nebezpečím z principu a pojištění nemají. Takže ano, je to správně. Kdo chvíli nejezdí, může značky strčit do depozitu. Kde nejezdí vůbec, značky nepotřebuje.

0/0
12.3.2012 11:29

Sejber

Axa zjevnila?

Co je to za blbost. U Axi jsem byl 3 roky, žádnou nehodu jsem nikdy nezpůsobil a v listopadu mi přišel dopis, že mi povinné ručení zvyšují o necelé dva tisíce.

Tak nevim jak zlevňují. Asi opět jen pro nové zákazníky. Tak jsem šel jinam, kde platím o více než polovinu méně.

0/0
12.3.2012 10:24

JoeSO

Re: Axa zjevnila?

Zlevňují. Ale je to vždycky tak, že je nový produkt a ty staré zůstávají v té cenové relaci, ve které byly uzavřeny.

0/0
12.3.2012 15:20

nakej_nick

pro zájemce o hlubší pohled

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2012031102

+1/0
12.3.2012 9:51

LazyFatMan

Plánek auta?

Slavia pojišťovna připravila pro klienty samolepky označující, že za stínítkem okna je informační karta s plánkem auta, která v případě nehody pomůže záchranářům při vyprošťovacích pracích...

Asi mám malou fantazii, ale k čemu to? Pokud je auto na maděru, tak se k tomu plánku musí prostříhat?

+3/0
12.3.2012 9:26

nakej_nick

Re: Plánek auta?

v případě nehody mohou záchranáři bez prodlení určit, kde v automobilu se nachází místo řidiče nebo například pravé zadní sedadlo - netřeba připomínat, že ušetřený čas může znamenat záchranu života

+1/0
12.3.2012 9:47

Live_in_the_death

Re: Plánek auta?

to myslíte vážně nebo si snad myslíte, že hasiči a spol. jsou tak blbí, že nepoznají, kde má havarované auto předek a kde zadek. Navíc se obávám, že při takové nehodě těžko budou hledat nálepku o tom, že se v autě nachází plánek auta a následně budou hledat ten plánek. Toto je opravdová k....a na n-tou

0/0
12.3.2012 9:52

nakej_nick

Re: Plánek auta?

Tak hasiči a osádky první pomoci jsou vycvičení, ti to samozřejmě poznají. Ale co záchranář - laik?

+1/0
12.3.2012 9:55

Live_in_the_death

Re: Plánek auta?

a zachranář laik vozí v autě pneumatické nůžky a ostatní vyprošťovací techniku? Pokud narazí na vrak, kde zadní sedadla jsou na místě předních, tak moc toho takový záchanář neudělá a samozřejmě on taky nebude hledat nálepku o tom, že v autě je plánek auta. Vždy začne se záchranou živé osádky.

0/0
12.3.2012 10:05

nakej_nick

Re: Plánek auta?

;-D;-D;-D

Pokud jste vegetarián, doporučuju se na to vyfláknout.

Jinak můžete trénovat třeba na tomto webu http://www.infobaden.cz/ .

+1/0
12.3.2012 10:08

.45 ACP

Re: Plánek auta?

R^;-D;-D;-D Ta sedla R^

0/0
12.3.2012 12:16





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete mít účet bez poplatků s dvěmi embosovanými kartami zdarma?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.