Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nelítáme jen tehdy, když i vrány chodí pěšky, říká pilot vrtulníku

Když Pavel Forst řekne, že celý den někde lítal, platí to doslova. S policejním vrtulníkem nalétal 7 500 hodin. Pátrá po ztracených dětech i dospělých, stejně jako po ozbrojených pachatelích, často létá k dopravním nehodám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kiv

Pěkný vlezdořitní článeček

neboli PR naší jinak zcela nevýkonné, prokorumpované a velmi drahé PČR ...

Kolik vám za něj IDnes slíbili umazat bodů páni redaktoři? :-) 

Btw.: Ten Eurocopter co PČR zakoupila  je provozně to nejdražší co se dalo v dané kategorii  pořídit. Hodinové náklady cca 3x vyšší než u konkurečních typů Bell ad ...:-/ Proč asi? 8-o

+1/0
26.3.2012 20:11

WIND OF CHANGE

Re: Pěkný vlezdořitní článeček

Vy jste tak hloupej člověk až to bolí ... kdybyste ležel někde spadlej v lese či smotanej v plechách při autonehodě, tak byste byl moc rád, kdybyste se mohl "svést" vrtulníkem - primitive.

0/0
27.3.2012 20:11

kiv

Re: Pěkný vlezdořitní článeček

Nevím kdo je tu primitiv, resp. nechápe psaný text....   Nebo jste byl  osobně zainteresován na nákupu  předražených a nyní neskutečně provozně drahých  EC? 8-o

0/0
27.3.2012 22:42

Ghost47

Re: Pěkný vlezdořitní článeček

U policajtů bych nějakou tu malou domů chápal, ale jestli je EC135 skutečně tak drahý na provoz, tak proč ho používají i oba soukromníci (Alfa i DSA) ?

0/0
27.3.2012 23:37

kiv

Re: Pěkný vlezdořitní článeček

Mno víte , ony se podmínky provozu a licence LZS i pro "soukromníky" nastavují poněkud takzvaně "na míru"  případným dodavatelům  ...:-/

0/0
28.3.2012 13:58

Filips

Re: Pěkný vlezdořitní článeček

Takže předpokládám, žes již podal trestní oznámení pro podvod a korupci, když máš důkazy a všechno víš.

0/0
29.3.2012 23:13

Ochlupoun

Re: Pěkný vlezdořitní článeček

To je jednoduché. Pro provozování LZS podle regulí EU je potřeba vrtulník určité výkonnostní kategorie. Dává to trochu logiku, nikdo nechce při zachraňování jednoho ohrozit dalších 10 jenom pro to, že mu zrovna selhal jeden motor a ten druhý nemá potřebný výkon v obtížných podmínkách v jakých se záchranné mise létají. Proto ty extrémně drahé stroje. Na druhou stranu ale pro potřeby policie je EC135 docela drahý špás. Jednak police a armáda létají záchranku tak trochu načerno. (nesplňují předpisy EU) a pro čistou policejní práci je už použití EC135ky poměrně sporné. Je to relativně malý stroj s extrémně drahým provozem kvůli výkonnostním parametrům, které ovšem v klasických policejních akcích nemají využití. Jinak řečeno, ten co to s námi myslel upřímně nakoupil policii "létající sanitky" za situace, kdy se moc dobře vědělo, že provozování LZS policií a armádou nebude do budoucna legislativně možné.

0/0
8.4.2012 3:03

marat12345

Stejně je EC135 nejhezčí mašina.!

0/0
25.3.2012 21:15

Jenec

Ztráta paměti

V roce 1999 spadl pan Forst do kempu Radava na Orlické přehradě. V troskách vrtulníku zůstali dva mrtví.

0/0
25.3.2012 9:12

DISK

Re:

Taková jsou fakta.

Na druhou stranu, oficiální příčinou pádu bylo zamotání padáku jednoho z parašutistů do zadní vrtule.

0/0
25.3.2012 9:24

Rafikbady

Funguje to

Znám několik pilotů od policie a proto vím,co je tohle za frajírka.

Papouškuje výrazy starých pilotů a lže.Piloti z Líní z vojenské záchranky létají v noci do terénu už od dob kolem r.1994.

Podotýkám na primární zásahy..nehody pod.a to i za IFRu o čem si tady ten pán může nechat jenom zdát.Víc tady nemá cenu psát.Kdo o tom něco ví,da mi za pravdu.

Všichni piloti LZS dělají supr práci pro lidi,ale jenom promile si z toho udělá popularitu.

Tady ten pán je jeden z nich.!!

+1/0
24.3.2012 20:32

Korektní Želva

...

Proč je to v kategorii financí? 8-o

Teda je fakt, že pořídit vrtulník něco málo stojí....

0/0
24.3.2012 18:02

Peťulák2

Ještěže tam nedali havrany. To jsou chodiči. To by nevzlítli

skoro nikdy :)

0/0
24.3.2012 15:24

kedarr

musím reagovat

..........Troufám si říct, že v současné době jsme schopni přistát v

noci v terénu pouze my, nedělá to ani armáda, ani soukromí provozovatelé.

RE....Troufám si říct, že vojáci v noci do terenu přistávají běžně......např. LZS Líně....opravdu nejste jediní.....statistiky primárních zásahů v noci hovoří....

+2/0
24.3.2012 12:26

pavelthelong

Re: musím reagovat

mozna to bylo nejake nedorozumeni, Policie CR a armada maji techniku a vyskoleni pro nocni lety.  Problem je u 2 dalsich soukromych provozovatelu ZS, kteri letaji i za spatnych svetelnych podminek (soumrak i po soumraku) a uprimne receno bych rad vedel, jestli na to vubec maji licenci. Treba kdyz se podivate na stranky jinych provozovatelu ZS v zahranici, tak s vrtulnikem EC-135 v jednopilotni verzi lety do neznameho terenu (HEMS) nejsou v Nemecku povoleny. A letat s 2 piloty se zase pekne podrazi.

+1/0
24.3.2012 16:45

Ochlupoun

Re: musím reagovat

Ono chlubit se nočními lety a lety v obtížných podmínkách je pěkné PR. Praxe a smysluplnost takových zásahů je věc druhá. Velice rychle zjistíme, že v noci, když jsou volné silnice je sanitka na místě rychleji. V sanitce je navíc více místa, více techniky, tudíž zásah vrtulníku ve většině takových případů by byl kontraproduktivní. Druhá věc je, že v noci, nebo za obtížných podmínek má posádka vrtulníku dost omezené možnosti místo nehody vůbec najít, natož tam bezpečně přistát. Ve většině případů by toho bez asistence ze země nebyla  vůbec schopna.  Třetí věc je legálnost celé věci. Policie a armáda, která létá LZS víceméně načerno tak může činit jenom pro to, že nemusí dodržovat regule EU. Tohle ale donekonečna nepůjde a policie i armáda bude muset létání LZS opustit. Moc nesrovnávejme soukromé provozovatele, kteří musí splňovat haldu nařízení EU s policií nebo armádou, která splňuje jen to, co sama uzná za vhodné. Srovnáváme nesrovnatelné.

0/0
8.4.2012 3:25

zlý gauner Soulburner

...

hezký rozhovor R^

+1/0
24.3.2012 11:46

pecena_kacena

...pro pane kacenu je tohle

prace snu...R^R^V

+1/0
24.3.2012 11:39

Mad3

Re: ...pro pane kacenu je tohle

Dobrá znalost angličtiny, trocha peněz a můžete brázdit vzduchem taky. Nebojte se toho.

+1/0
24.3.2012 11:47

Ghost47

Re: ...pro pane kacenu je tohle

V případě vrtulníku je ta "trocha" peněz ale poněkud větší :-)

0/0
24.3.2012 11:50

Mad3

Re: ...pro pane kacenu je tohle

Neomezovat se na ČR. Kanada, Austrálie atd. jsou vstřícnější.

0/0
24.3.2012 11:55

Vometák

Nahlásit špatnou kategorii

Na technetu očekávám v nejbližší době článek o tom, jak správně vybrat penzijní připojištění.

+1/0
24.3.2012 11:08

kladivar3

Re: Nahlásit špatnou kategorii

;-D R^

0/0
24.3.2012 12:03

bo.no

Re: Nahlásit špatnou kategorii

Sice to v článku nebylo, ale pokud ten pán lítá hlavně pro peníze, tak je kategorie správně.

0/0
24.3.2012 13:40

Vometák

Re: Nahlásit špatnou kategorii

Téma peněz se nechá naroubovat smad na všechno... To by tu mohl být taky článek o tom, jakou ochranu používají prostitutky.

0/0
25.3.2012 15:21

oo22

a dalsi piloti vrtulniku?

ahoj, tohle je jedna z moznosti jak se stat pilotem vrtulniku a delat neco smysluplneho.. akorat ty vstupni podminky a pocet lidi kteri to v realu mohou delat budou dost omezujici.. jake jsou dalsi moznosti, letat pro zachranku? jak..? nebo pres nejake civilni poskytovatele vrtulniku co letaji pro zachranku, policii.. diky za kazdou radu, zajima mne to.

0/0
24.3.2012 9:58

dedust2002

Re: a dalsi piloti vrtulniku?

kup si svůj, v čem je problém? To je výhoda dnešní doby, nemusíš bejt fízl, abys mohl dělat co chceš ;-)

0/0
24.3.2012 10:27

4dv3nTur3

Trochu jsme to odřeli...

...tak to je borec! Každopádně to byl tréninkový manévr, který dopadl jak dopadl... To se může stát každému...:-)

0/0
24.3.2012 9:44

kosobecny

Re: Trochu jsme to odřeli...

ono, i člověk je jenom člověk.

0/0
24.3.2012 19:30

Romanescu

Pekný rozhovor

+5/0
24.3.2012 6:58





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že pokud je vám cizí řidič způsobí škodu, může likvidaci pojistné události vyřídit vaše pojišťovna nikoli jeho?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.