Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

S vysokou školou a znalostí cizího jazyka absolventi už neohromí

Pro absolventy škol je to náročná doba. Na trhu práce mají obrovskou konkurenci a najít uplatnění není jednoduché. Být otevřený a umět přiznat chybu. V tom vidí ředitelka ING Renata Mrázová předpoklad úspěchu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

petr_12345

reklama na ING Penzijni Fond

Velmi mne zaujala reklama na ING Penzijni Fond zverejnena na iDnes.cz

http://hobby.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A120616_141756_hobby-domov_bma

Cituji:  "Chcete si taky spokojene chrochtat? S holandskou penzi od ING Penzijniho Fondu si budete chrochtat!" konec citatu.

Ta reklama charakterizuje zmineny ustav a jeho vedeni dokonale.

Neco takoveho totiz muze vymyslet nerkuli odsouhlasit jenom NAPROSTY DEBIL.

0/0
20.6.2012 23:42

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Ohromí velikostí čeho????

;-)

0/0
9.6.2012 11:15

Hanf

Copak o to, VŠ má dnes plno lidí,

jde také trochu o to, jak je zaměřená. Problémem je tak trochu to, že se hodně lidí hlásí na humanitní obory, kde si nikdo nemusí namáhat mozeček s matematikou, fyzikou, chemií nebo nedej bože s deskriptivní geometrií, kterou jsme měli kdysi (maturita 1974) na gymnáziu jako povinný předmět. Naše vysoké školy chrlí zástupy filizofů, filologů, sociologů, archeologů, historiků moderního umění a tak různě podobně, na technice a na stavárně je to podstatně slabší. Problém je v tom, že naše společnost najde zatím jen těžko uplatnění pro odborníka na počátky egyptské říše z období, kdy se začínaly stavět stupňovité pyramidy u Sákary, zatímco instalatérů je zoufalý nedostatek....

0/0
8.6.2012 21:46

nellla5

Re: Copak o to, VŠ má dnes plno lidí,

Vážený pane, nemůžu nereagovat na vaši poznámku o filolozích. Nevím, jaké máte zkušenosti s hledáním práce jako filolog, ale já jako absolvent dvouoborové filologie (evropské jazyky) mám zkušenost celkem čerstvou a ujišťuji vás, že s hledáním uplatnění jsem opravdu neměla problém, spíše naopak, vybírala jsem si z několika nabídek. Průměrný filolog totiž perfektně ovládá studovaný jazyk a to dnes stále ještě není samozřejmost, přitom to spousta zaměstnavatelů vyžaduje. Takže ačkoliv jsem si matematikou "namáhala mozeček" naposledy u maturity a vystudovala jsem vámi opovrhovaný humanitní obor, problém s uplatněním skutečně nemám. Souhlasím sice s tím, že je na některých oborech více lidí, než by bylo potřeba, ale jsem přesvědčená o tom, že šikovný a pracovitý absolvent s praxí při studiu a zahraniční zkušeností problém mít nebude. mimochodem dle statistiky, co tu byla nedávno zveřejněna, nejhůře nachází uplatnění absolventi nikoliv humanitních, ale přírodovědných fakult...

0/0
12.6.2012 19:30

tlachal

dva jazyky advanced

tak to umí málo kdo. A k tomu by měl ještě mít drobet odborné znalosti...

0/0
8.6.2012 17:42

ruben ayala

Být MBA fritovacího hrnce

a čekat,až se "uvolní místo na trhu" a mezitím chtít podporu 50k je opravdu nesmysl.Úroveň školství šla tak dolů,jenom abychom byly "vzdělanostní společnost" a každý měl diplom,že každého šéfa firmy už nezajímá,kde sis koupil ten papír,co mu říkáš diplom,ale co skutečně umíš.

0/0
8.6.2012 12:46

Agrippa (The Invincible)

Kecy, samy kecy!

soudruzka si jako mysli, ze kazdej ma touhy se nechat uchvatit nejakou odpornou nadnarodni korporaci a drit ze sebe kuzi? tzv. delat tam karieru? ujistuji vas, ze kazdy tyto touhy opravdu nema.

to neexistuji jine alternativy, jina zamestnani? to jako musi vsichni obligatne touzit po techto hnusnych masineriich? Tato zena je neskutecna organ, fakt, nestacim zasnout. K tomuto tematu doporucuji knihu Hadi v oblecich - kdyz psychopat jde do prace. (Snakes in Suits: When Psychopaths Go to Work. nevim jestli je uz v CJ).

+1/0
8.6.2012 12:30

Bress

Ta ženská je od pohledu

manipulárorka. Prý "měli by mít schopnost uznat chybu.." tzn., že když ONA udělá chybu, nižší zaměstnanec by jí měl vzít na sebe. Úplně jí rozumím. Nemluvě o tom, že i zbytek rozhovoru jsou nepraktické a naprosto zcestné informace. Pokud to člověk chce někam dotáhnout, je třeba asertivita a vytrvalost. A samozřejmě píle a pracovní nasazení. Nic jiného v tom není.

+2/0
8.6.2012 10:03

Tod Howado

ješte me tak napadá

když vidím ten článek, abyste se neposr... pani mrazova :(

+1/0
7.6.2012 23:57

Tod Howado

/

mam dojem že clovek s VŠ dela "otroka" podobnym firmam, aby vlastnici meli zisk. Možna si vydela ale porad je otrok. Vemte si remeslnika se zivnosti, je sam sebe šefem, dela sice hodne (když se mu dari a chce vydelat) ale když chce tak si treba rekne ze si da den volno nebo že vstane o desate a pod. Ja bych videl ideal spiš v malem a strednem podnikani a ne delat otroka pro nejake obri anonymni společnosti.

+2/0
7.6.2012 23:46

Agrippa (The Invincible)

Re: /

R^ vidim to zcela stejne

0/0
8.6.2012 12:35

Vendy83

Re: /

a on tem absolventum v tom nekdo brani? Pani je z velke spolecnosti, tak popisuje pozadavky pro uspech ve velkych spolecnostech...

0/0
8.6.2012 13:28

Antonín, topič

No jistě,

chce to nějaký zkušenosti. Když někdo vypadne ze školy a u pohovru čumí jak husa do flašky, proč že by měl ráno vstávat za takový HROZNÝ peníze a kdy že dostane to služební auto, tak je to trochu těžký.

0/0
7.6.2012 22:28

CarlosekZL

Směji se lidem, kteří přenáší ve své profesi jen papíry...

Směji se lide, kteří ve své profesí přenáší papíry, vyplňují zcestné tabulky apod. Mám ny mysli všechny bankovní, pojišťovací a státní instituce s přebujelým aparátem. Tahle paní mi pěkně zdvihla mandle...neb blahobyt lze pouze vyrobit a ne získat okrádáním lidí na poplatcích a předražených pojistkách, které se většinou ve finále ukáží naprosto k ničemu. HOWGH!

+1/0
7.6.2012 14:06

jural

Pozoruji

ze v diskusi se sesla banda lidi, kteri vystudovali obor, po jejichz absolventech ani pes nestekne.

Aneb, mili zlati, je potreba vystudovat neco skutecneho a vazeneho.

Techniku, medicinu a tak. Tam znamosti k prosazeni se nepotrebujete. Tam je to jen a jen o Vasich schopnostech. Ekonomka Vas proste nespasi.

+2/0
6.6.2012 23:44

DocMart

Re: Pozoruji

Nemylte se, v medicíně známosti potřebujete. Tady nejste v USA, aby záleželo jen a jen na vašich schopnostech.

+2/0
7.6.2012 15:55

jural

Re: Pozoruji

ale nepotrebujete.

0/0
8.6.2012 0:01

turbine

Re: Pozoruji

Blbost na entou. 80% studentu mediciny ma minimalne jednoho rodice z oboru, kterej mu tu praxi "pres kamarady" zajisti nebo mu rovnou preda svoji zahratou zidli. Prestiz mediciny a techniky uz davno neni to, co bejvavala.

+1/0
8.6.2012 9:15

Agrippa (The Invincible)

Re: Pozoruji

R^

0/0
8.6.2012 12:23

tlachal

Re: Pozoruji

no na techniku se dostane každý, na medicínu každý 5tý ?

0/0
8.6.2012 17:39

jural

Re: Pozoruji

hm, jenze tu techniku dostuduje sotva kazdy paty....:-]]

0/0
9.6.2012 23:45

bramborovej lupínek

Re: Pozoruji

a kdyz me technika nebo medicina nebavi a ani nezajima, tak se muzu jit zakopat;-D kvuli tomu preci nemusim hned skoncit za pokladnou za osm tisic cistyho...zadnej extrem neni dobrej, hromada doktoru je nam stejne k nicemu jako hromada ekonomu...kdyz jsme u toho, spis mi prijde, ze je dnes hromada lidi, kteri si mysli, ze pokud dokazi nainstalovat tiskarnu a proklikat se vmwarem, tak to z nich dela ajtaky...[>-]

+1/0
8.6.2012 13:02

mukr

Re: Pozoruji

Nespasi Vas zadna skola.

Ostatne na nepotrebujete mit ani VS. Dulezite je snazit se, snazit se, snazit se a umet se vyrovnat s neuspechy, pokud na sve ceste nejake potkate. HLAVNE TO KURNA NEVZDAVAT!

0/0
9.6.2012 12:50

Jean-Luc Picard

to snad ví každý, známosti a postel

pomohou více než nějaké diplomy a ptákoviny jako MBA (titul skvěle znějící, ale ku ničemu, podobně jako firemní odvolávky na ISO 9xxxxx, prostě neumíme, ale víme jak se zviditelnit)

+4/0
6.6.2012 16:36

Žába.kuňk.pao

Re: to snad ví každý, známosti a postel

V Česku jsou na vyšších postech většinou průměrní lidé, co se tam dostali přes známosti nebo postele. Logicky pod sebe chtějí ještě průměrnější lidi, nejlépe podprůměrné ovce, které budou za pár šupů otročit, a hlavně je nemůžou ohrozit. ;-D;-D A pak to všude vypadá, jak to tam vypadá ;-D;-D

+3/0
6.6.2012 19:38

cunami

aha

paní Mrázová tak trochu přehání. Ukažte mi absolventa, který má VŠ a zároveň má fakt dobrou angličtinu (tzn. třeba udělané CAE). Takových je naprosté minimum a prý jsou na chvostu. ;-D

+4/0
6.6.2012 13:02

Damik

Re: aha

to je ale naprostý základ. takových absolventů vám ukážu tisíce. Bez jazyka si neškrtnete, většina pohovorů v agenturách už rovnou probíhá v angličtině.

0/0
6.6.2012 14:37

chmod_5777

Re: aha

ja anglicky taky mluvim ale nerekl bych ze mam fakt dobrou anglictinu

ale uz jsem potkal holcinu co umela programovat web a neznala html

+3/0
7.6.2012 5:27

Andreejks

Re: aha

Tak ja vam ukazu desetitisice, kteri udejne mluvi anglicky a pritom nerozumi CNN nebo i BBC. Protoze pravda se ukaze, az kdyz potkate rodileho anglicana/americana a to se drvive vetsine absolventu pocas studia proste nepovede. Skolni anglictina vam i po deseti letech neprinese takove porozumeni...

+2/0
7.6.2012 16:20

Agrippa (The Invincible)

Re: aha

tak. znam na VS s takovou AJ, jakou ja mivala na 1.stupni ZS...

0/0
8.6.2012 12:31

Gath na Gealaich

Re: aha

CAE je "obstojná angličtina". "Fakt dobrá angličtina" je CPE.

0/0
8.6.2012 22:13

x_pavel

Re: aha

Obstojna anglictina staci... "Fakt dobra anglictina" nemaj ani rodily mluvci (ted mluvim o gramatice):-)

Podotykam, ze anglictinu pouzivam denne uz pomerne velkou radku let... mam z ni kdysi davno statnici a FCE... kdybych si nastudoval gramatiku (uz clovek preci jen zapomina) tak bych dal CAE taky... ale na druhou stranu kdyz na mitinku pose*ete souslednost casu, tak je to kazdymu u zadele... coz v pripadae jakykoliv certifikatu znamena body dolu... dulezity je mluvit a nebat se mluvit a byt schopny formulovat myslenky v cizim jazyce (a idealne v nem uz i premyslet)  - k tomu zadny certifikat nepotrebujete... byt  u lidi  "s certifikatem" je asi vetsi pravdepodobnost ze se "umi domluvit" nez u lidi "bez certifikatu", neda se to brat pausalne...

+1/0
9.6.2012 18:11

huhu007_v2.1

Tahle soudružka

má spoustu jiných předností, ale znalost cizího jazyka to nebude....;-D

+3/0
5.6.2012 23:01

Marcus Porcius Cato CENSOR

Re: Tahle soudružka

spíš zadností, ne?

0/0
8.6.2012 19:01

AACHERON

To jsou kecy

Dneska 98 procent pri obsazeni mista tvori znamosti, a dve procenta schopnosti, tak to prostě v ČR momentálně bohužel je. Zvlástě ve státních firmách a organizacích jsou na vedoucích pozicích totálně, ale totálně neschopní kamarádi, z jejichž podřízených vč. dělnických pozic by post manažera vykonávalo 90 procent lépe.

+12/0
4.6.2012 23:42

Přezdívka1

Re: To jsou kecy

Podle me je ten pomer presne opacny.

0/0
5.6.2012 8:02

rzlm

Re: To jsou kecy

partně jsi jedním z těch, kterých se kolega nad tebou dotkl :-)

+1/0
5.6.2012 16:56

Damik

Re: To jsou kecy

Ano je. mimo státní sektor na známosti nikdo nehledí. Šéf je člověk odpovědný za výkony svého týmu a byl by sám proti sobě kdyby přijal jiného než toho nejlepšího.

+2/0
6.6.2012 14:39

Vendy83

Re: To jsou kecy

Presne tak...jenze to ti, co se trepou na "jistoty" ve statnim sektoru nechteji slyset, pracovat se jim moc taky nechce, tak se tady rozcilujou...

0/0
8.6.2012 13:33

tfujpm

Re: To jsou kecy

vsiml jste si, ze clanek je o absolventech a absolventskych pozicich?

Kolik absolventu je ve statnich organizacich prijimano na vedouciu pozice?

0/0
5.6.2012 22:01

Damik

Re: To jsou kecy

jo takhle přesně reagujou nepřijatí uchazeči, kteří jsou nepřijatí prostě z důvodu, že nic neumí.

+2/0
6.6.2012 14:34

reformovany.druid

omg

Smazte prosim uz tento clanek. Kdo se ma porad divat na ten ksicht v odkazech. ;-O;-O

+11/0
4.6.2012 23:24

Agrippa (The Invincible)

Re: omg

souhlas. ten ksicht je perverzni, stejne jako ten mozek uvnitr lebky.

0/0
8.6.2012 12:33

Patrik Šebesta

Ideální kandidát/ka na uklízečku

věk 18-23, ukončené VŠ, AJ, NJ, FJ slovem i písmem, bezdětná s nemožností mít děti... jo a nejméně 10 let praxe na vedoucí pozici

Nabízený plat 8-9tis. brutto...

[>-]Rv

+14/0
4.6.2012 20:04

petrolhead

Re: Ideální kandidát/ka na uklízečku

Až někdo prodá údaje z IZIPu tak se ta nemožnost mít děti bude zjišťovat předem..

+1/0
5.6.2012 9:45

kaksikymmenta

Proboha!

Kdo by chtěl pracovat v ING??? Navíc to není tak jednoduché - na praxi vás v době studií moc firem nevezme, protože se vám musí věnovat a na to oni nemají čas, když se všude propouští a méně lidí musí tím pádem dělat víc práce. Jenže po škole vás taky nikde nechtějí, protože nemáte praxi. Je to prostě začarovaný kruh.

+1/0
4.6.2012 10:11

cokoo

Re: Proboha!

Uvedené platí nejen o ING, ale o všech firmách. Obzvlášť těch, jež se chvástají stovkami či tisíci pracovních míst pro studenty a absolventy VŠ.

0/0
4.6.2012 12:58

kaksikymmenta

Re: Proboha!

V žádném takovém monstru bych ani pracovat nechtěl. Mám rád menší kolektiv s takovým "domáčtějším" prostředním.

Navíc bych nerad pracoval ve firmách, kde nejsou schopni odpovědět ani na e-mail. V době, kdy jsem si ještě za studií hledal brigádu, jsem chodil na "jobs.cz" a odpovídal jsem na inzeráty. Jenže žádné reakce mi nechodily. Nechápu to - oni si podají inzerát, že někoho shánějí a podle podmínek požadavkům vyhovuju, ale pak nepřijde žádná odpověď.

+3/0
4.6.2012 18:47

Patrik Šebesta

Re: Proboha!

to nechápe nikdo... bohužel jsi v rukou jakéhosi HR postpubescenta, který vyháže všechny, kteří nenapíší na inzerát tak jak chce on... což ovšem neznamená, že to je tak, jak je požadováno v inzerátu ;-€Rv

+1/0
4.6.2012 20:07

lojzicekodvedle

Re: Proboha!

no je no jen pro predstavu kdyz jsem hledal ja pracovni silu.Kolegyne zadl inzerat na jobs tusim a chodilo kolem 200 CV denne.Celkove jich prislo hodne pres 1000 a ted vsem odpovidej na mail-)

0/0
7.6.2012 10:50





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že investiční doporučení na růst kurzu dolaru tu byla už před rokem?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.