Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stoprocentní odškodnění po krachu cestovky je mýtus, říkají pojišťovny

Za neuskutečněný zájezd po krachu cestovky nemusí pojišťovna vyplatit stoprocentní odškodnění. S tímto tvrzením přišla pojišťovna Generali, která klientům nedávno zkrachovalé cestovní kanceláře I. Parkam Holidays vyplatila jen část peněz. A nejde o první případ.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zekon666

Zase zvrácenost

Opět se řeší důsledek. Důsledek mizerných zákonů a soudnictví. Stačí aby měl podovodník osobní odpovědnost jak trestní tak hmotnou a bude líp. Pak si to každý zloděj co zakládá jednu firmu resp. cestovku jednu za druhou a vesele krachuje asi rozmyslí. Jenže to je ten náš kocourkov. s.r.o. krachují a vznikají se stejnýma lidma nové a to samé cestovky, kde jeden zm*d vlastní i tři a postupně je zlikviduje.

Pojišťění a pojišťovna je to poslední co by se mělo řešit!!!!!!!!

+1/0
3.4.2012 11:15

velky bratr

Re: Zase zvrácenost

Ja bych treba hrozne rad jel s cestovkou bez toho, abych byl povinen nechat vydelat pojictovnu. Nez vyuziji necich sluzeb, tak mam duvod proverit jeho spolehlivost a projde-li, je riziko minimalni. Jenze z<akon rika, obcane nic neproveruj, spolehni se na statni zaruky a hlavne, vubec nemysli a nepripoustej si zadnou vlastni odpovednost.

0/0
5.4.2012 11:18

certik_bertik

na

co si ti lidé stěžují? Vždyť odjeli, do pojišťovny, to snad není napínavá cesta?:-P

0/0
1.4.2012 16:02

antimultivitamin

Ročně pojišťovny podvodníkům vyplatí až 8 miliard korun

Pak je jasné, že se na pojištěnce nedostane, když platí své certifikované podvodníky.;-D

0/0
30.3.2012 19:11

antimultivitamin

České pojišťovny

jsou jenom špatný vtip.

0/0
30.3.2012 19:06

sámvelkýmao

no

za vším hledej podvod. tak to v česku prostě je.....

0/0
30.3.2012 11:46

jana b

uplne jednoduche reseni

nejezdit s cestovkami z Vychodni Evropy, nenechavat se pojistit u pojistoven v zemich Vychodni Evropy, my to tak delame a mame nadherne dovolene, pri minule navsteve Izraele byl manzel hospitalizovan v tamnejsi nemocnici a cely ucet ve vysi zhruba 4.500 USD za 3 dny hospitalizace byl proplacen!!

0/0
29.3.2012 22:45

mamsrb

Konečně to vyšlo najevo.

POJIŠTĚNÍ JE MÝTUS.;-D

+3/0
29.3.2012 12:52

KOLDAK

Re: Konečně to vyšlo najevo.

Zrovna jsem to chtěl napsat:-)

0/0
29.3.2012 13:49

intruder3

-

jj, že se pojišťovny snaží co nejvíce vykroutit z pojistného plnění je známá věc. Hodí se jim k tomu jakákoliv záminka či právní klička.

+1/0
29.3.2012 8:05

Slivuch

Re: -

Sice s Vaším názotrem souhlasím, ale v tomo případě opravdu nevím proč by měla pojišťovna (jakákoliv ) platit za něco, co si klient nepojistí. POkud vy si zřídíte povinné ručení které vám kryje 30 000 000 u způsobíte škodu  za 35 000 000, také bude špatná pojišťovna že za Vás zbytek neuhradí ?

0/0
29.3.2012 8:23

dodo-dodo

Re: -

pletete hrusky s jablkama, nepojistuje se klient, ale ze zakona cestovka, pojistovna ma ze zakona dane, overit si vsechny udaje od cestovky, pokud si to neoveri nebo overi spatne, je to jeji podnikatelske riziko, ktere se momentalne snazi prehodit na klienta cestovky (klient nema s pojistovnou nic spolecneho), evropsky soudni dvur dal jasne instrukce, ale nase pojistovny si to neustale vykladaji, jak se jim to hodi

az jako klient budu mit detailni prehled ucetnictvi cestovky, smlouvu s pojistovnou atd...pak mohu castecne prevzit riziko i na sebe, ale do te doby za vse odpovida pojistovna a jen spoleha na to, ze kdyz vyplati treba 80%, tak se s ni lide jiz soudit nebudou

jako v pripade aut, kdy pojistovna nechtela hradit celou opravu, ale jen cast dle  roku vyroby a jejich tabulek a Ustavni soud jim dal jasne na jevo, ze jejich vyklad prava je spatny a MUSI uhradit celou opravu

+2/0
29.3.2012 8:49

Alergik71

Re: -

Omyl. Pojišťovna si ověří historické údaje a může i odhadnout cestovkou dodaný předpoklad na následující rok. Rozhodně však nemůže stát každý den v cestovce a kontrolovat zda náhodou neprodává 3x tolik. Nebo neudělá jednorázový mnohamiliónový obchod. To je potom o poctivosti té cestovky zda si takto úspěšný obchod dopojistí.

0/0
29.3.2012 9:34

dodo-dodo

Re: -

ale s tim nema klient cestovky co delat, ten ma ze zakona narok na vraceni penez za neuskutecneny zajezd, to ze to pojistovna nekdy neodhadne, z cestovky uz to asi nevymuze a tim padem se to snazi prehodit na klienta cestovky je proti tomu zakonu

0/0
29.3.2012 12:51

TVK

Re: -

Řekl bych, že problém je jako velmi často v nejasném zákoně. Nikde se tam nehovoří o 100% krytí, jen o tom, že CK má být pojištěna na 30% ročních tržeb. A na toto pojišťovna má s CK smlouvu s limitem plnění. Takže teoreticky si může jak pojišťovna, tak CK splnit podmínkyzákona a přitom je pojistné plnění kráceno. Např. velkou část pojistné částky sežerou náklady na ubytování a dopravu zpět těch, kteří visí v cizině. Nebo se jedná o CK v plné letní sezoně, kde aktuálně plněné a ještě nesplněné závazky přesahují těch ročních 30%. Pojišťovna nemá co odhadovat, té je to upřímně šum a fuk stejně, jako když si na havarijku podpojistíte nebo nadpojistíte auto.

Pojišťovna je 3. strana, která má plnit dle pojistné smlouvy, toť vše. A pokud pojistné plnění nestačí, tak se prostě krátí. A tato situace může nastat podvodem CK nebo třeba výše popsanými případy, kdy všichni fungují dle zákona.

0/0
29.3.2012 13:44

wrah

Re: -

Bohužel, zákon neřeší moment, kdy dá cestovka (již prakticky v úpadku) zájezdy za dumpingovou cenu, protože ví, že je již nevypraví.. A prodá klidně tisíce míst. Jednatel následně není k nalezení a vše skončí ztrátou pro všechny. Krom majitele, který má další Ck.

0/0
29.3.2012 19:47





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že stát stále přispívá až 2000 Kč/rok na stavební spoření?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.