Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

K reklamaci vadného zboží nemusíte mít záruční list. Svědek vám stačí

Potvrzený záruční list pro mnoho lidí představuje pojistku pro případnou reklamaci zboží. Jeho vystavení ale není automatické. Musíte o něj prodejce požádat. Pak je jeho povinností vám záruční list písemně potvrdit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

abc..

Troufne si někdo poradit?

Dobrý den, dámy a pánové.

Poprosil bych o radu - pokud si na to někdo troufne. Nebo by jsem znal rád Vaše postřehy..

Aktuálně řeším problém na baráku s kotlem - kupován 11/2009 - nyní mu je 2,5roku. Výrobce garantuje 3roky bezproblémového chodu. Je to 14dní nazpět, kdy mi začal dělat brikule. Servisáka včera celý kotel rozebral. Na nic nepřišel. Dle jeho slov ho ale nemohu reklamovat u něj, protože nám z baráku asi "odešel" záruční list (nebudu se rozepisovat o tom, že přítelkyně má v papírech bordel;-€),záručák prostě není.Mám ale fakturu o koupi!Tudíž mě odkázal na prodejce,který mi kotel prodával a zároveň montoval.

Pokud dojde na lámání chleba,a já ho budu nucen reklamovat u firmy,která mi ho prodávala,myslíte si,že je to tak velký problém,když nemám záručák,ale jen fakturu o koupi? Veškeré revize mám taktéž, takže by neměl být problém.

0/0
15.5.2012 9:30

Neumětel

Re: Troufne si někdo poradit?

Vždyť žádný problém zatím nemáš. Obrať se na firmu, co ti ho prodala s dokumenty, co máš, a uvidíš. Servisík má pravdu, tvůj partner je prodejce.

+1/0
15.5.2012 10:58

Byl jednou jeden kral

Re: Troufne si někdo poradit?

Vidím problém v tom, že zákonná záruční lhůta už skončila ... teď už je jen na prodejci a jeho podmínkách - a hlavně na tom, jestli jste je schopný splnit. Prodejce už žádné zákonné povinnosti nemá

0/0
16.5.2012 9:25

Roman37c

Re: Troufne si někdo poradit?

Je jen na prodejci jakou poiskytne záruku, podle zákona to nesmí být míň než 24 měsíců. Pokud do záručního listu uvede záruku delší, má zákazník přirozeně nárok jí uplatňovat. Záruční list není toaletní papír aby si s ním každý mohl vytřít co se mu zlíbí. Co je psáno, to je dáno... Přirozeně že jsou situace, kdy se třeba záruka 36,48... měsíců vztahuje jen na něco. Třeba na lak na autě. Je to ale výslovně v ZL uvedeno.

0/0
16.5.2012 9:51

suarez

Zarucni list byt nemusi, ale doklad o koupi ano

Sice mam zkusenost, ze v Nemecku u par retezcu a obchodniku vychazeji zakaznikovi vstric a nepotrebuji ani ten doklad, ale to zase pomine az k nim zacnou jezdit vychcani Cesi.

+2/0
15.5.2012 8:41

peta_lbc

Prodloužená záruka

Může mi někdo ze znalých poradit? Na záručním listu podepsaném prodejcem je uvedená záruka 36 měsíců. Je tam také kontakt na servisní středisko, které má provádět výměnu či servis zboží. Jenže servis se ke své odpovědnosti nehlásí a na dotaz uvedlo, že provádí pouze pozáruční servis. Jde mi o to zda je za prodlouženou záruku odpovědný prodejce a musí reklamaci řešit. Na záručáku totiž neuvedl nic o tom, že by prodloužená záruka neplatila. Ale nyní se zaklíná tím, že on ručí pouze zákonných 24 měsíců a ostatní ho nezajímá, ať se obrátím na servis. Jak to tedy je? díky

0/0
15.5.2012 6:41

Roman37c

Re: Prodloužená záruka

Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoliv své organizační složce (prodejně, provozovně, ap.), v níž je přijetí možné, a to s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb – § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění. Co je psáno, to je dáno. 24 měsíců záruka minimum ze zákona. Pokud je v záručním listě uvedena záruka delší, je vždy platná a ručí za ní prodejce.

0/0
15.5.2012 6:49

peta_lbc

Re: Prodloužená záruka

díky

0/0
15.5.2012 6:51

mikebastak

Re: Prodloužená záruka

Ještě záleží jak je rozsirena zaruka definovana. Ke vetsine rozsirenych zaruk se vztahuji nejake podminky, ktere si stanovuje vyrobce a jiz se na ni nevztahuji pravidla zakonne zaruky. Takze prodejce opravdu nemusi vzdy resit reklamace ktere jsou nad ramec zakonne zaruky.

0/0
15.5.2012 14:34

GOAULD

revoluce v reklamačním řízení

No tak to je teda něco.... Tak jestli už není třeba záručáku, účtenky ale stačí už jenom  svědecká výpověď, že byl někdy v průběhu 2let u daného prodejce pořízen nákup, tak to bude pro prodejce celkem terno (a pro vykuky silná zbran cokoliv reklamovat).

Tak to tu ještě nebylo.... Jdu si hledat svědka JPP a hurá do reklamací (co už nepotřebuji). :-)

0/0
15.5.2012 5:22

rlpcr

Re: revoluce v reklamačním řízení

Tato blbost platí už pěkně dlouho. Stačí čapnout na ulici bezdomovce "svědka", kterej za láhev piva dosvědčí cokoliv.

0/0
15.5.2012 7:05

Roman37c

Re: revoluce v reklamačním řízení

Ono to není tak jednoduché. Jako obchodník se pochopitelně s podobnými praktikami nepoctivých zákazníků potýkám poměrně často. Zákazník si neuvědomuje jednu důležitou věc. Já mám na rozdíl od něj všechno doložitelné. Pokud se nejedná o frekventované zboží, tak se klidně může stát, že v daném dni, nebo dokonce měsíci jsem ten výrobek vůbec neprodal. Někdy i proto, že jsem ho neměl na skladě. No a pokud jsem výrobek ten den prodal, většinou byla platba provedena kartou, nebo dokonce na splátky. Tihle lidé mají důvod k tomu aby záruční list i paragon "ztratili". Od záruky už uběhl nějaký čas. Nejednou se mi stalo že mi někdo reklamoval ledničku, kterou jsem přestal prodávat půl roku před zákazníkem udávanou dobou koupě.

+3/0
15.5.2012 7:17

Martin.Němec

Re: revoluce v reklamačním řízení

Není nic jednoduššího než reklamaci přijmout k vyřízení a případně zamítnout s odůvodněním "nebylo zakoupeno u nás" - každý prodejce čehokoliv by měl mít přehled, co kdy prodával, skladové pohyby na kartách, fotodokumentace produktů (např. obuv, textil), kromě toho drtivá většina výrobků technické povahy má výrobní čísla, která si prodejce i kvůli případné reklamaci vůči svému dodavateli určitě eviduje...

0/0
15.5.2012 18:08





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete nechat peníze úročit a zároveň je kdykoliv vybrat?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.