Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Personalista: Manažeři jsou na odstřel nejvíce v telekomunikacích

České firmy zatím příliš nepropouštějí a vyčkávají na vývoj v západní Evropě. Propouštět se ale už začalo například v telekomunikacích, mezi nejohroženější patří střední management.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jamjes

v telekomunikacích se propouští????

NESMYSL !!!  propouštění se děje pouze "na oko" zaměstnanci se z HPP převádí na OSVČ nebo pod nově zakládaná s.r.o., aby se přelily finanční prostředky z tabulky HR managera do tabulky Outsourcing managera, kde to jsou čísla nižší a tolik nebolí !!!!!!    Ze zaměstnanců se rázem stávají dodavatelé a nově založená s.r.o. mají v podmínkách, že zaměstnance převezmou za stejných podmínek jako měli u operátora !!!    Škatule hejbejte se - nic jinýho to není.

0/0
26.7.2012 16:06

TVK

Personalista je profese jako každá jiná

Tzn., že pár procent jich je špičkových, výrazná menšina dobrých a drtivá většina podprůměrných. Takže chtít obecně po personalistech, aby nacházeli a vybírali pro firmy špičkové a specializované odborníky je prostě nereálné, protože většina z nich má jen na nábor dělníků (pardon, dnes moderně operátorů), a základních THP pozic. To je bohužel moje zkušenost z několika středních a větších českých i zahraničních firem.

Pokud má člověk zájem se do nějaké firmy dostat, tak je totální nesmysl to řešit přes HR oddělení. Mnohem efektivnější je se nakontaktovat přímo na člověka, který do toho má co mluvit nebo který si shání lidi do týmu. Takže reference, známosti. Prootže i z druhé strany, když firma někoho hledá, začne to obvykle interně dotazem "Neznáš někoho šikovného/schopného?"

+3/−1
25.7.2012 23:47

Chytry.Levicak

Re: Personalista je profese jako každá jiná

ano...nebo také skladníků-logistiků a prodavačů-asistentů prodeje

0/0
26.7.2012 16:22

danax

úžasná nová reklama na coca colu..

jsou dobrý a maj na to.... asi byli dobře prokádrovaní

0/0
25.7.2012 22:28

danax

na podzim začínám hledat práci...

požaduji slušný plat, inteligentní a výkonné podřízené, perspektivní firmu nebo firmu, kde perspektivě nebudou interpersonální vztahy překážet  .... a žádné assesment centra

0/0
25.7.2012 22:19

danax

prostě něco tak trochu sci fi...

... nebo že by Bohnice?

0/0
25.7.2012 22:36

aristokrat.ducha

kádrovači

tyto zbytečné vši na odstřel nejsou?;-D

0/0
25.7.2012 20:25

Pravda bolí

Hlavně, že personalistů

je pořád všude jak nadukátováno

+2/−1
25.7.2012 19:59

Franta z Prahy

Manažeři jsou obecně na odstřel

Většina z nich nemá vůbec pro vedoucí pozici předpoklady, akorát zatěžují rozpočet firem, brzdí důležité procesy a ke všemu často rozvrací kolektiv. Management je ve většině podniků přebujelý, naštěstí už se začíná v hodně firmách přistupovat k jeho racionalizaci. Investoři si začínají uvědomovat, že příliš vysoká rozhodovací pyramida hodně limituje flexibilitu řízení.

+4/−1
25.7.2012 18:47

Nord.cz

Re: Manažeři jsou obecně na odstřel

Mluvíte o stupních řízení, mohu se Vás zeptat kolika stupňové řízení má Vaše firma a kolik podřízených má zhruba v tomto stupni Váš Manažer či nadřízený?

+1/−1
25.7.2012 22:02

zeraf

Re: Manažeři jsou obecně na odstřel

Nemůžu si pomoct, ale poslední dobou mám pocit, že pokud jednám s manažerem,  tak buď oba mluvíme jinou řečí nebo jednám s v...m. Zlatej starej českej vedoucí, kterej znal práci svých lidí a nechrlil na všechny strany fráze ze školení atd.

0/0
26.7.2012 22:14

Tomáš Jasný, PhD.

specielne pro MayaMoya alias Tinu Blumelovou

mila Tino, na to, aby clovek dokazal odhadnout cloveka, nemusi, opakuji nemusi studovat 5 let psychologii ... ale je pravdou, ze k tomu potrebuje zkusenosti prace s lidma, znat jejich reakce, umet cist v techto reakcich, umet cist ve verbalni i neverbalni komunikaci ... plus, staci, aby ten clovek udelal kvalitni psychologicky test, ktery odhali jeho obecne fungovani ... to, ze vy jste mela na vysoke skole psychologii (byla to teologicka fakulta) jeste neznamena, ze dokazete totez ... obzvlaste pote, co predvadite na blogu a pak v diskuzich ... i dnesek je toho dukazem, ale to byste musela vedet, co v tech svych prispevcich mate cist ...;-)

0/0
25.7.2012 18:03

MayaMoya

Re: specielne pro MayaMoya alias Tinu Blumelovou

co jsem studovala, vím nejlépe já...ty víš prd...víš jen to, co ti dovolím vědět...hraju si s tebou a tobě to ty trubičko ještě nedošlo...pane doktore, takhle by to vážně nešlo....;-D

0/0
26.7.2012 8:33

www.mises.cz

Tomu nerozumím

Nerozumím tomu, jak může někdo propustit manažera bez propuštění jeho podřízených? Co tam teda doteď ten manažer dělal? ;-D

+1/0
25.7.2012 17:58

kvedlal

Re: Tomu nerozumím

Je to jednoduché. Propustí manažera a z řad jeho podřízených vyberou nového manažera, kterému samozřejmě dají nižší mzdu, než tomu propuštěnému. Další otázky? :-)

+1/0
25.7.2012 18:30

Nord.cz

Re: Tomu nerozumím

Hloupost, jen dají podřízené jinému, který jich bude mít víc.

0/0
25.7.2012 22:03

certik_bertik

to

se tady v ČR tolik lidí živí telekomunikacemi? Co ten střední management dělá? PRodává mobily?

0/0
25.7.2012 16:54

MayaMoya

Re: to

Kdepak..střední mamagement v telek. jsou vedoucí těch operátorů :-P

0/0
25.7.2012 17:03

calver1

si myslím, že na odstřel jsou především personalisté, kteří ve většině případů jen škodí. Zkuste si někdy přečíst inzerát personální agentury. Ve většině inzerátů je alespoň jedna věcná chyba a minimálně jedna gramatická chyba a tihle lůzři chtějí někoho vybírat?

+5/−1
25.7.2012 16:10

Neutrální Nick

Re: Já

...oni většinou dostávají zadání od firem. Mnohdy skrz redakční systém ovládaný zaměstnancem firmy, ne personalistou v personálce...

0/0
25.7.2012 16:13

MayaMoya

Re: Já

Ano, firma chce loajálního, dynamického, flexibilního, komunikativního...blba...

+1/0
25.7.2012 16:20

Tomáš Jasný, PhD.

Re: Já

Vas!

+1/−1
25.7.2012 17:57

Neutrální Nick

Re: Já

Která?

Víš, nemůžeme za to, že nemáš žádnou reálnou zkušenost, jen načtené poučky z knížek. Mýlíš se tak, jak to jen jde.

0/0
26.7.2012 9:02

zeraf

Re: Já

Jo, jo hlavně musí být mladý, aby zapadl do mladého kolektivu a musí umět minimálně anglicky¨;-D;-D;-D

0/0
26.7.2012 22:18

mladej.milionar

hm

Pokud jě někdo schopný, tak se o místo bát nemusí. První jdou totiž lemplové :-P

0/0
25.7.2012 16:04

Rudla01

Re: hm

Jako první jdou nepohodlní....

+7/−1
25.7.2012 16:30

kvedlal

Re: hm

Přesně. Dostatečně úlisný lempl se vždy udrží.

+2/−1
25.7.2012 18:32

maxxim

Re: hm

Naprosto souhlasím. Mám osobní zkušenost, dovolil jsem si kritiku a návrh řešení.

0/0
25.7.2012 21:51

Tygřík Patrik

Re: hm

R^:-(

0/0
26.7.2012 17:52

www.mises.cz

Re: hm

Jsi hodně naivní ;-D.

+1/−1
25.7.2012 17:59

johnymistr

Re: hm

vždy se má vyhodit největší lempl a nejlepší zaměstnanec, to aby se nikdo neflákal a všichni pochopili, že to nikdo nemá jistý

0/0
25.7.2012 18:06

zapvit

Re: hm

S tim si nedovolim zcela souhlasit, pokud ve firme vladne politika tak je to pouze na volbe vyse postaveneho cloveka a nema problem vyhodit lidi kteri ve firme pracovali klidne 8 let a odvadeli dobrou praci. Neni pravidlem ze prvni z firmy jdou lemplove, pokud vyse postaveny clovek ma sympatie k cloveku ktery neni schopny poradne napsat dopis a stale teto osobe ubira prace a dovoluje resit sve osobni zalezitosti muze schopny clovek byl velmi rychle nahrazen clovekem protekcnim a daleko mene schopnym.

0/0
25.7.2012 18:25

Tygřík Patrik

Re: hm

Super, a teď tu o Budulínkovi, jo? ;-D;-D;-D

0/0
26.7.2012 17:51

MeddlinG

...

Nedávno jsem četl v diskuzi na iDNES příspěvek, jaká jsou personalisté arogantní a namyšlená hovada, která mají potřebu si na uchazečích něco dokazovat. Rád bych k tomu něco napsal, ačkoliv to s článkem tolik nesouvisí. V první řadě je potřeba si uvědomit, že personalista (v tomto případě recruiter) je zaměstnání jako každé jiné, za jehož výkon má daný personalista odpovědnost. V žádném případě to není tak, že má personalista potřebu si něco dokazovat. Personalista má potřebu dělat dobře svoje zaměstnání, poněvadž doporučený kandidát je i jeho vlastní vizitka. Dělá tedy vše, co je v jeho silách, aby zajistil, že doporučený uchazeč bude skutečně ten nejlepší, nebo alespoň jeden z nejlepších. Takový výběr nelze provést na základě toho, co člověk říká na pohovoru (a už vůbec ne na základě toho, co si napíše do životopisu). Ten do velké míry závisí na zkušenostech a instinktu personalisty.

0/0
25.7.2012 14:51

MeddlinG

Re: ...

To, co uchazečům připadá jako buzerace (malování domečku jedním tahem, otázky na počet tenisových míčků v Brazílii, hrané scénky atp.), je zdaleka nejefektivnější způsob, jak poznat, co v daném člověku je doopravdy (a ne, jak umí hrát). Nesuďte nás prosím proto přiliš příkře, i my chceme odvádět dobře svojí práci a zajistit, že námi vybraní lidé budou skutečným přínosem pro firmu. Však jsme za to placeni.

Omlouvám se za částečný offtopic a přeji krásný den :-)

0/0
25.7.2012 14:53

MayaMoya

Re: ...

Nesouhlasím s Vámi. Aby byl člověk schopen vyhodnotit z nějaké kresby nějaké parametry, na to musí studovat 6 let na medicíně psychiatrii. Aby byl člověk schopen odhadnout povahu člověka a jeho vlastnosti, předvídat jeho chování, na to musí studovat pět let psychologii. Aby byl člověk schopen dobře odhadnout, jestli kandidát rozumí oboru, měl by z oboru sám pocházet. Nic z toho personalisté nemají. Studovala jsem psychologii a je mi do breku z toho, jakým způsobem někdy personalisté s kandidáty pracují. Personalisté jsou povětšinou rychlokvašky Dis, tedy z VOŠ s týdenním kurzem v psychologii. Prošli úvodem do psych, základy komunikační psych, základy soc. psych. a to je vše. Já to studovala 5 let a netroufla bych si jít dělat personalistu.

+7/−1
25.7.2012 15:14

MeddlinG

Re: ...

Jak už tu někdo psal, personalista nedělá pouze recruitment, stará se rovněž o vzdělávání, popis pracovních míst, hodnocení zaměstnanců a podobně. Pokud byste měla mít na každou tuto činnost skutečného specialistu, nevyšel by ten člověk ze školy. Máte pravdu, že člověk s Vámi uváděnými charakteristikami a vzděláním má dobré předpoklady dělat recruitera. Ale takové charakteristiky už mají menší význam u jiných činností personalisty, jak byste tedy situaci řešila? Firmy potřebují vybírat kvalitní uchazeče, ale mít na každou z činností, které zastává personalista, oborníka, to by se hodně prodražilo. Samozřejmě, že personalistu by neměl dělat člověk z VOŠ s týdenním kurzem - v zájmu dané firmy. Nicméně, personalista nemusí mít takové vzdělání, jak vy tvrdíte, to já osobně považuji za nesmysl (i když je takové vzdělání určitě výhodou, za předpokladu, že je vzdělán i přímo v oboru personalistika).

Já se spíše snažil naznačit, že personalista nemá v popisu práce šikanovat uchazeče.

+1/−1
25.7.2012 15:28

MayaMoya

Re: ...

Osobně si nemyslím, že by personalisté šikanovali...ani jsem se s tím snad nikdy nesetkala, a to ani z vyprávění. Ale povězte mi, jak může mladá dáma s (ateď tedy vynechme rychlokvašky, vezměme obor personalistika) vystudovanou personalistikou hodnotit zaměstnance? Podle jakých kritérií? Vezměme třeba obor bankovnictví, ten je rozšířený. Pokud bude někdo ekonomickým analytikem, jak jej má personalistka hodnotit v jeho schopnostech? Ta se bude zaměřovat pouze a výhradně na to, jestli je zaměstnanec flexibilní, rád tuží tým, jestli dělá přesčasy, jestli je loajální. Ale to nemá nic společného stím, jak je onen zaměstnanec dobrý. Dále...Personalisté u pohovorů vycházejí často ze svých chabých znalostí lidské psychiky a podle toho hodnotí. Jak to řešit? Domnívám se, že zaměstnance by si měl vybírat přímý nadřízený. Nikoliv HR oddělení.

+2/−1
25.7.2012 15:40

Neutrální Nick

Re: ...

"Domnívám se, že zaměstnance by si měl vybírat přímý nadřízený. Nikoliv HR oddělení." - tahle věta svědčí o tvé naprosté nezkušenosti a neznalosti. Jak popisuju níže, sem tam hledám do svého týmu lidi. Pokud bych na sobě měl mít celou agendu s tím související, pak by mě to na 2-3 týdny zastavilo v mé práci. A to je pochopitelně nemyslitelné. HR se postará o zadání personálce, personálka doporučí nějaký počet kandidátů, HR udělá telefonický předvýběr. Pak pozve uchazeče na hromadný Assessment, z něj vypadnou cca 3 kandidáti. Až s těmi se setkám a vyberu jednoho (někdy nevyberu vůbec).

+1/−1
25.7.2012 15:45

MayaMoya

Re: ...

Chápu, že by to na čas zbrzdilo tvou práci, ale tady jde o to, že je to celé postavené na hlavu. Ty máš mít zájem na tom, abys měl u sebe kvalitní lidi. To ale nelze vypozorovat personalistkou, která je mimo tvůj obor a která zná navíc jen těžké základy psych. Mělo by to být nastavené tak, že ty si sám sedneš s lidmi, tři týdny budeš dělat pohovory a pak si vybnereš toho nejlepšího po odborné stránce. Nikoliv toho, kdo projde sítem přes agenturu, protože se mu nepotily dlaně a z něj tedy toho nejlepšího, nebo nejvíc flexibilního. I tví nadřízení by měli pochopit, že bez důkladného probrání se kandidáty, bude tvůj podřízený/kolega jen ten průměr. A měli by ti vyjít vstříc v tom, že by ti měli dát čas na to, vybrat si své spolupracovníky. Znám mnoho míst, kde to přesně takto funguje a všichni jsou spokojení. A firmy šlapou, jak hodinky...

0/0
25.7.2012 15:52

Neutrální Nick

Re: ...

Jen potvrzuješ, že máš sice dobře nastudované obecné idealistické principy, ale že jsi naprosto odtržená od reality. Navíc vycházíš ze zcela mylných předpokladů (personalista je mimo můj obor (=nic o něm neví), personalista hodnotí potící se dlaně (proboha, jak jsi na tuhle pitomost přišla???), personalista chce někoho nejvíc flexibilního (proboha proč, když to třeba ta pozice nevyžaduje?)).

A tvá premisa, že personalista neumí vytipovat kvalitní kandidáty, to už je jen třešnička na hořkém dortu tvého negativního zaujetí. Nevím, odkud plyne, ale v těch firmách, kde jsem zatím pracoval, nic z tvých představ neexistovalo.

+1/−1
25.7.2012 16:01

MayaMoya

Re: ...

Vycházím ze své vlastní zkušenosti při komunikaci s personalisty. Jsem osvč na volné noze, přesto jsem musela v rámci přijímání zakázek mnohdy projít pohovory...a někdy to bylo fakt trostní. Vycházím také ze zkušenosti svých známých, kteří museli u pohovoru dělat vopičky, aby nakonec prošli do dalších kol. Jak říkám, prvotně je problém v tom, že personalisté hodnotí kandidáty podle parametrů, kterým sami mnohdy nerozumějí. A svou neschopností vyfiltrují i vysoce kvalitní lidi, kteří mají ale pár vad, například jsou nervózní či samotářští...

+3/−1
25.7.2012 16:17

Neutrální Nick

Re: ...

Ano. Všichni personalisté jsou, jak je popisuješ.

A všichni vystudovaní psychologové jsou.... Jací?

0/0
26.7.2012 9:04

mladej.milionar

Re: ...

co jste za firmu, že děláte tu šaškárnu jménem assessment ?

0/0
25.7.2012 16:07

Neutrální Nick

Re: ...

Jojo, byly tu taky interně takové názory... Tak se Assessment na asi rok přestal dělat a ejhle, kvalita přijímaných lidí se viditelně snížila, resp. znepřesnila se úspěšnost výběru těch správných.

.

Profesionálně vedený Assessment má rozhodně svůj smysl. Ne jen kvůli samotným "tvrdým" výsledkům, ale i pro to, že se na kost odhalí, jak kdo reaguje pod zátěží, stresem.

0/0
25.7.2012 16:10

MayaMoya

Re: ...

mjůžu se zeptat, ještě...jako príáci děláš? Resp v jaké firmě?

0/0
25.7.2012 16:19

Hrabosh136

Re: ...

To by mě taky zajímalo ... podle jeho projevu tady totiž rozumí v podstatě všemu ....

0/0
25.7.2012 19:24

Neutrální Nick

Re: ...

Česká technologická výrobní firma, cca 210 zaměstnanců, orientovaná na zahraničí.

0/0
26.7.2012 9:07

danax

umím hrát jen s maňásky...

ale na úžasného, krásného a dokonalého manažera fakt nehraju.....

0/0
25.7.2012 22:13

Bob-an

Re: ...

No tak personalista se spis stara o to hodnoceni nez by sam hodnotil - zpracuje hodnotici formulare, nadrizenym vysvetli co a jak, pak je nekolik mesicu uhani aby mu to konecne vyplnili apod.

0/0
25.7.2012 22:57





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že půjčku můžete vyřídit kompletně on-line?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.