Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Poradna: Šéf chce, abych pracoval i o dovolené. Musím?

Představte si, že máte před sebou domluvenou a řádně schválenou dovolenou, těšíte se na odpočinek a vedoucí po vás chce, abyste i během volna byli na mobilu a internetu. Může to po vás chtít? Na otázky odpovídá Jan Kozubek z právnické firmy Becker & Poliakoff.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bokul

Ještě horší varianta...

... je, když Vám nadřízený povolí pracovat z domu. Vy doma makáte 12 hodin denně, pro dobro firmy, protože je to přirozené (nebo ne?)

A pak se po měsíci dozvíte, že Vám z loajality k Vám, ten stejný člověk dal neplacené týdenní volno, protože jste nechodili do zaměstnání,

0/0
16.8.2012 22:57

Si0 po 4. zákazu

Otázka zní: musím mít puštěný mobil, když jsem v divadle?

0/0
16.8.2012 10:39

WIFI

Re: Otázka zní: musím mít puštěný mobil, když jsem v divadle?

Odpověď: Ano, ale pokud vypnete vyzvánění i vibrace, vyhovíte šéfovi i etiketě divadla

0/0
24.8.2012 10:42

cenzura žije s pravicí

Více práce republice, to je naše agitace!!!

[>-]Rv

0/0
16.8.2012 7:18

Gamehoror

Za pracovní výkon mzda ?

Kde to žijete člověče ?

I policisté mají povinnost odvést přesčasové hodiny zdarma, tedy neplacené.

Nebo už jim to zrušily ?

0/0
16.8.2012 4:46

kajak v zakoně

můžete si taky najít práci, která vám více vyhovuje...

:-/

0/0
15.8.2012 22:15

Franta z Prahy

No, nemusíte, ale pak poletíte

Ve státě, kde jsou odbory veřejností vnímány pomalu jako zločinecká organizace a šikana ze strany nadřízených se chápe jako legitimní HR politika firmy, nemá zaměstnanec příliš vymahatelných práv. Existuje jediná obrana, stát se pro firmu nepostradatelným, bohužel ale nikdo není nenahraditelný.... Čím větší firma a čím řadovější pozice, tím menší šance, že se člověk domůže svých práv. Soudy vám většinou také nepomohou a pokud ano, tak se vás stejně zaměstnavatel beztrestně zbaví.

0/0
15.8.2012 20:04

kajak v zakoně

Re: No, nemusíte, ale pak poletíte

to je samozřejmě naprostý nesmysl... Pokud je pro firmu opravdu nepostradatelný/á, nemůže si prakticky dovolenou dovolit.. Vím to z vlastní zkušenosti..:-/

0/0
15.8.2012 22:17

bokul

Re: No, nemusíte, ale pak poletíte

V podstatě je to pravda, zažila jsem to. Nikým nenahraditelná... každoročně nevyčerpaná dovolená, a nemluvě o tom, že jsem byla nucena pracovat během neschopenky i hlídačenky (OČR). Samozřejmě neplaceně.

Málo kdo, si v dnešní době dovolí otevřít pusu a říct NE. I když je dobré z práce nezblbnout.

0/0
16.8.2012 22:53

M-120 AG

a dobre vam tak,krysy kancelarske...

me se tohle nemuze stat,ponevadz ten bagr by ten tejden nebo dva mohl na te stavbe chybet...

0/0
15.8.2012 18:03

Hroznej_puberťák

Re: a dobre vam tak,krysy kancelarske...

No, s tím propadem ve stavebnictví bych si moc játra neplácal...

+1/0
15.8.2012 18:41

jan_bivoj

Jeden můj bývalý šéf říkal něco jako

Za práci v rozsahu zákonné pracovní doby je zákonná minimální mzda. Každý zaměstnanec se musí rozhodnout, co chce.

0/0
15.8.2012 17:16

Hroznej_puberťák

Re: Jeden můj bývalý šéf říkal něco jako

A z druhého konce se říká:

"vzrušuji se jen do výše svého platu" :-P

0/0
15.8.2012 18:40

jan_bivoj

Re: Jeden můj bývalý šéf říkal něco jako

Jo jo. Jinými slovy, tazatel si musí na svou otázku odpovědět sám v intencích těchto dvou pravidel. Tahat do toho právníka mu nepomůže.

0/0
15.8.2012 18:42

Hroznej_puberťák

Re: Jeden můj bývalý šéf říkal něco jako

To ne, jakmile dojde na takovéto dohadování, o pokračování práce na daném místě už to v tu chvíli není. Právníka pak má cenu tahat leda do sporu o odstupné...

0/0
15.8.2012 19:12

WIFI

Re: Jeden můj bývalý šéf říkal něco jako

přesně tak. Zaměstnanci se drží hesla: Pracovní nasazení odpovídající výše odměny

0/0
24.8.2012 10:45

Ratan Bumerangovič

sou to kecy

zalezi na tom jakeho mate sefa a jak to mate zarizeno v praci ... jsou firmy kde musite makat i na dovolene jinak si muzete balit misto, sou firmy kde si na to nehrajou ... zalezi i na Vas do jake firmy dobrovolne nastoupite

0/0
15.8.2012 14:23

Hroznej_puberťák

Nemusím,

.... co bych musel. Nicméně občas něco na své dovolené i tak vyřídím, ať už mail nebo telefon. Šéf to po mě sice nechce, ale mně se to většinou hodí, protože to jsou věci, které sice klidně můžu odložit a svět se nezboří, ale pak s nimi budu mít o to víc práce. Samozřejmě to platí jen pro případ, kdy mi to tu dovolenou nijak zvlášť nenarušuje a kdy jsem v oblasti vůbec dostupné nějakou komunikační technikou.

0/0
15.8.2012 12:47

Karolinka3311

to se hezky říká ..........

.......... na dovolenou má zaměstnanec právo, nesmí při ní pracovat,  šéf, který to nedokáže jinak zorganizovat je blbec...... jenže i ten blbec je pořád šéf - šéf, který rozhoduje o výši platu, odměn, případně je schopen zařídit vyhozov zaměstnance neposluchy..... takže klobou dolů před všemi odvážlivci s hypotékou a manželkou na mateřské s druhým, případně třetím, juniorem, který dokáže šéfovi do očí říct, že mobil nechá doma.

+1/0
15.8.2012 12:46

duncan_idaho

Re: to se hezky říká ..........

O takove situaci ale meli jedinci s hypotekou vice premyslet. Je dulezite mit vzdy zalozni reseni. Spolehat na jednu firmu na dlouhou dobu je dost riskantni. Stejne jako nemit aspon pul rocni financni polstar. Ja bych teda spis volil aspon 1 rocni.

0/0
15.8.2012 12:56

Karolinka3311

Re: to se hezky říká ..........

dobrý nápad :) takže nejlépe nemít děti ani vlastní byt  - jinak vážně nevím, jak vytvořit ten roční podhlavník ;-D

0/0
15.8.2012 13:01

Hroznej_puberťák

Re: to se hezky říká ..........

No jak asi, nemít výdaje úplně nadoraz. Pokud si někdo vzal hypo takové, že mu nezbyla nějaká rezerva a nezbývá mu ani na to, aby nějakou rezervu tvořil, je magor.

0/0
15.8.2012 13:15

duncan_idaho

Re: to se hezky říká ..........

Co treba nejdriv ty penize vydelat nebo zit nejaky cas v najmu? Mit vlastni byt neni zadne pravo.

0/0
15.8.2012 13:54

Karolinka3311

Re: to se hezky říká ..........

no, a o to jde, hlavičko. Když ty peníze chceš vydělat, musíš někde pracovat. A pokud jsi zaměstnanec, vracíme se zpět k bodu 1.R^

0/0
15.8.2012 14:03

Hroznej_puberťák

Re: to se hezky říká ..........

Pokud je někdo zaměstnanec, ještě to neznamená, že musí mít nutně za šéfa debila a že musí dělat hadr na podlahu. Hlavičko.

0/0
15.8.2012 14:07

Karolinka3311

Re: to se hezky říká ..........

píšeme oba do diskuze ke stejnému článku? Ten můj se jmenoval "Šéf chce, abych pracoval i o dovolené. Musím?" Zkus si ho přečíst, třeba pak budeme na stejné frekvenci. Ne, každý nemá šéfa debila, ne, každý nemá hypotéku, ne,, každý nemá právo na byt hned v 18ti. Ale když už někdo má rodinu a závazky -ať už větší či menší, tak i když má nějakou rezervu, nemá tak úplně všechny karty ve svých rukou. Nejde pak tak jednoduše prásknout dveřmi a jít hledat novou práci - zvlášť v dnešní době.

0/0
15.8.2012 14:17

Hroznej_puberťák

Re: to se hezky říká ..........

V tomto vlákně reaguji na ty bláboly, co v tom vlákně produkuješ. Článek s tím moc co společného nemá.

0/0
15.8.2012 14:22

Karolinka3311

Re: to se hezky říká ..........

jasně. prostě jiná frekvence

0/0
15.8.2012 15:21

Hroznej_puberťák

Re: to se hezky říká ..........

Pokud se tomu říká frekvence, pa jsem opravdu rád, že nejsem na frekvenci šílenců, co si vezmou hypo na doraz tak, že jim zbývá tak tak na rohlíky, nemají rezervu ani na tejdenní nemoc a v práci se musí soustavně klepat, aby se náhodou ani náznakem někomu neznelíbili, protože by je to okamžitě položilo. S takovou bych živit rodinu fakt nechtěl.

0/0
15.8.2012 19:15

duncan_idaho

Re: to se hezky říká ..........

Nevracime. Psalas totiz neco o poddajnych zamestnancich s hypotekou. Pokud clovek nema hypo nebo finance nadoraz, tak se s takovym zamestnavatelem rozlouci a nebo vysvetli, o cem takova dovolena je. Takze asi tak.

0/0
15.8.2012 14:10

Bonelord

Nemusíte, ale kdo by o vás stál?

:-P

0/0
15.8.2012 12:19

Don_Alex

Re: Nemusíte, ale kdo by o vás stál?

no spíš naopak, kdo by o takovou práci stál....

0/0
15.8.2012 12:20

Bonelord

Re: Nemusíte, ale kdo by o vás stál?

To se uvidí ...

0/0
15.8.2012 12:22

kajak v zakoně

Re: Nemusíte, ale kdo by o vás stál?

zástupy obyčejných lidí, kteří celý život pracovali na svém vzdělávání, na zvyšování své kvalifikace a sebezdokonalování ho hravě nahradí...R^

0/0
15.8.2012 22:18

OrpheusF1

Re: Nemusíte, ale kdo by o vás stál?

to je pitomost. ono je to vsechno jen teorie.. zamestnanec, ktery nevi, jestli to neco je nebo neni potreba, tak je spatny zamestnanec. zamestnavatel, ktery se toto snazi naridit je spatny zamestnavatel, protoze bud ma neschopne lidi, nebo je neschopny sam. oboji je spatne.

takze teoreticky by to nemelo nastavat. pokud to nastava, je treba to nejak resit. takze kdyz bych byl zamestnanec a nechtelo se mi, tak to odmitnu, kdyz budu souhlasit, budu za to logicky neco chtit. napriklad 30% dovolene refundovat.

+1/0
15.8.2012 14:40

mala_panda

zrovna mi volal jeden zákazník

2 a minuty problém vyřešen. Z toho týdne je to smrtící krádež z času na odpočinek, opravdu :)

0/0
15.8.2012 12:18

Don_Alex

Re: zrovna mi volal jeden zákazník

předpokládám, že kdyby ti takových volalo 20 denne, ze bys byl podobne nadsen, obzvlast kdyz jses treba nekde na skale.....

0/0
15.8.2012 12:21

mala_panda

Re: zrovna mi volal jeden zákazník

a proč by to dělali , já dělám svou práci pořádně, většinou nemají důvod volat ? 20 denně ? trochu extrém ne ?

0/0
15.8.2012 12:27

OrpheusF1

Re: zrovna mi volal jeden zákazník

ono dost záleží na druhu práce, který děláte. to, jestli ji děláte pořádně nebo ne nemá žádnou souvislost. tím, že ji nevidíte, tak to znamená, že Vás ve skutečnosti zákazníci kontaktovat nepotřebují, takže to těžko můžete posuzovat.

0/0
15.8.2012 14:41

mala_panda

Re: zrovna mi volal jeden zákazník

já sem posuzoval sebe, naučte se číst. Nicméně pokud někdo opravdu vyřizuje 50 hovorů se zákazníky denně tak si asi na dovolenou ten blbý telefon nevezme. Nevytahujte extrémní situace. Většina lidí zažije tak maximálně to , co jsem říkal, 1 hovor jednou za čas. A pokud prostě nejsou ochotní ty 2 minuty obětovat ze své dovolené tak si nezaslouží práci, kterou dělají.

+1/0
15.8.2012 16:55

Mac_

Re: zrovna mi volal jeden zákazník

Pán je tak trochu demagog, že?

0/0
16.8.2012 9:03

mladej.milionar

hm

Na takovou firmu bych se asi...

0/0
15.8.2012 11:59

ClaireValentine

A ted by me zajimalo,

jak je to v pripade, ze je zamestnanec ne na dovolene, ale proste jenom z prace doma po pracovni dobe. Protoze ja jsem dostavala od sefa sprdung i za to, ze jsem mu nebrala telefon, kdyz jsem zrovna nebyla v praci. ;-D 8-o

0/0
15.8.2012 11:54

aron

Re: A ted by me zajimalo,

A čekáte za to pochvalu? :-)

0/0
15.8.2012 12:07

ClaireValentine

Re: A ted by me zajimalo,

Ne, spis by me naprosto vazne zajimalo, jak to chodi v tomto pripade :-) Zda-li ve svem volnu ten telefon vzit musim nebo ne.

0/0
15.8.2012 12:26

WoCoGo.v2

Re: A ted by me zajimalo,

samozrejme ze nemusite,ale taky vam neupadne ruka,ona doba kdy se pracovalo 8,5 hod a konec je davno pryc,jen si na to jisti lide musi zvyknout (nerikam treba vy,ale nasi uzasni urednicci apod. pakaz). Ale zas ocekavejte,ze az od sefa budete taky neco potrebovat (treba odejit driv, neco si zaridit apod.),tak se vam tohle vrati. takze je to jen otazka, zda je pro vas vase odpoledni volno tak strasne dulezite, ze si to u sefa rozhodite.

0/0
15.8.2012 13:22

dieuetdroit

Re: A ted by me zajimalo,

samozrejme nemusi a ruka by ji treba upadnout mohla. Pracuje se 8 hodin, ne 8 a pul, pul hodiny je zakonna prestavka. Navic, sve soukrome cislo nerozdavam, takze pokud jsem ho dala sefovi z nutnosti, tak toho rozhodne nema zneuzivat. Zvednu to, kdyz uznam za vhodne. Co mate porad s tema urednikama? Nekdo to delat musi, ve statni sprave jsou za to polovicni prachy, nez mam v soukrome firme a jeste bych se musela nechat buzerovat od vecne nespokojenych obcanu. Uredniky obdivuju.:-P

+1/0
15.8.2012 16:48

A přece se maže...

A co při obědě?

Kdysi jsem pracoval v české pobočce jedné rakouské firmy. Když chtěla jít dívčina z recepce na oběd, musela požádat některou kolegyni z kanceláře, aby za ní chvíli seděla u telefonu.

Když člověk v tu dobu zavolal do Rakouska, ozval se mu hlasový záznamník se sdělením, že je oběd, nechť zavolá po 12:30.

Dtto víkend - u nás musel být přes víkend zapnutý záznamník, co kdyby někdo volal v neděli. V Rakousku mu v pátek po 13. hodině záznamník sdělil, že je víkend, nechť si zavolá v pondělí po 8. hod. ...

0/0
15.8.2012 11:52

naroznej

Re: A co při obědě?

Tak jsme  Čechách. Co čekáte ? My se musíme naším chlebodárcům neustále něčím zavděčovat.

0/0
15.8.2012 12:24

euromen

Re: A co při obědě?

njn v téhle republice je trend být papežtější než papež

0/0
15.8.2012 14:37





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že cestovní pojištění vás chrání proti vysokým výlohám na léčení v zahraničí?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.