Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Expert: Úplatek je pro české manažery pojistka úspěchu

Korupce v Česku znepokojivě roste. Téměř třetina manažerů velkých firem je ochotná dát kvůli zakázce úplatek. V honbě za vyššími zisky a udržení svého postu riskují čeští manažeři i trestní stíhání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

wotomtoje.

Dokud nebude za prokázanou korupci

pořádný trest, se současným zbavením třeba titulů a majetku, bude se to dít pořád a ještě častěji!

0/0
4.8.2012 11:00

locom

Me nevadi ....

... korupce v soukromem sektoru. Kdyz se jedna soukroma firma domluvi s 2 soukromou firmou, tak je to jen jejich vec a veci vedeni obou firem. Urcite by se to mohlo hlasit na vedeni obou firem, ale at si to resi sami a za vlastni penize, jak se s tim vyporadaji. ZAkony bych do toho netahal.

Ale korupce ve statni sprave, tam bych klidne tu 10% odmenu dal. Ale ne z pokuty, ale z vyse uplatku, at dopredu kazdy vi, kolik dostane, kdyz to klapne. Tam to neberu jako "bonzactvi", ale jako chraneni penez nas vsech. Zaroven za korupci statnich zamestnancu bych nasadil automaticky tresty x2 proti soukrome sfere. Prece jenom kdyz nekdo dava ze sveho, ci soukromeho, neni to stejne, jako kdyz clovek rozdava/prijima za neco, co spravuje nam vsem.

0/0
3.8.2012 17:08

wotomtoje.

Re: Me nevadi ....

A proč by to jako soukromé firmy dělaly? Korupce v soukromých firmách je také problém a velký, protože manažer vlastně používá výhody pro sebe a tím okrádá firmu a svého zaměstnavatele.

0/0
4.8.2012 11:02

Cortez

Považuje nebo nepovažuje?

Kdo to probuh delal?

vypovidajici by snad bylo, kdyžuž, že 80% s tim souhlasi 20% nesouhlasi. Ale delat pruzkum na par manažerech, i kdyby 100vce manažerech, a dávát tu nějaké údaje o jejich subjektivních pocitech????Co to je?

Kdyby tam aspoň bylo že xx% se s tím setkalo, xx nesetkalo? Ale ze xx% manažerů povazuje korupci za rozsireny jev, je asi stejně užitečná informace, jako že rybárna na alijašce provedla perzonalni obmenu na pozici Vykosťovač tuňáků.

0/0
2.8.2012 11:01

pavel.n

nejlepší je anketa pod článkem .........

Měli byste odvahu ohlásit korupci či podvod? - ten , kdo to kdy zkusil je společenská mrtvola ......... systém je nastaven tak , že když prásknete svého šéfa , tak nejen že přijdete o práci , ale obžalují vás z pomluvy , nebo ze znásilnění , nebo vás jinak znemožní tak , že si už v životě nikde ani neškrtnete !!

0/0
2.8.2012 10:12

jean1

Re: nejlepší je anketa pod článkem .........

Ano jiste...to je zase nejaka urban legend?

0/0
3.8.2012 1:12

certik_bertik

myslím že rozumná míra společensky prospěšné korupce je pro ekonomický vývoj příznivá

0/0
2.8.2012 8:58

šelma6005

Re: já

Tak to se potom divím proč není naše ekonomika na mnohem vyšší úrovni když se tu korupci tak daří ;-D

Větší blbost jsem snad ani nečetl :-/

0/0
3.8.2012 15:38

certik_bertik

Re: já

ještě jsem zapoměl napsat že je dobrá ta korupce ve veřejném zájmu

0/0
3.8.2012 15:51

JuraT

Vzkaz pro Ernst & Young :

Česko 28 % a Rusko 16 % ??? Takovému průzkuimu se skutečně nedá věřit. Anebo to někdo zkomolil ?

0/0
2.8.2012 6:24

BlackII

Re: Vzkaz pro Ernst & Young :

Rusové dali Ernstu úplatek, aby to vyšlo lépe ;-)

0/0
2.8.2012 8:17

fearofthe

...

Tatran je stejně tým na ho...

0/0
1.8.2012 21:57

NobodyWasHere

máte chybku v titulku

třicet procent managorů příznává, že jsou ochotni dát úplatek. Ten zbytek to jen nepřiznává a nejedná se zdaleka jen o české firmy.

+2/0
1.8.2012 20:50

lukim

Za vším

hledej "experty a elitáře", které vyrábějí novináři na zakázku;-D;-D Jako tohoto mladíka na fotce;-DRv

+1/0
1.8.2012 20:37

chacharostravsky

proč by hlásili,

když z úplatků profitují... A další zakázky si tím automaticky zruší...

0/0
1.8.2012 20:13

hermína

Re: proč by hlásili,

Bohužel, chtějí jen zisk peněz na všech frontách, jiné hodnoty nemají :-(. Vidím to černě s motivační odměnou. Začnou hlásit, aby profitovali z podílu na pokutě, zejména v době odchodu z firmy nebo v době jejího slabšího období.

0/0
1.8.2012 21:23

chacharostravsky

Re: proč by hlásili,

taky si to myslím, udělají si svůj zlatý padáček...

0/0
1.8.2012 21:55

petrph

Re: proč by hlásili,

Je to paradox-ale manažer je skutečně placen za to aby měl podnik co největší zisk...Za to ho skuteční majitelé podniku (třeba akcionáři) platí...Jestli to může dosáhnout úplatkem, a jinak ne, co může dělat...

0/0
1.8.2012 22:33

petrph

Bohužel

Ten problém je skutečně v tom, že u nás už je korupce legitimní součástí státního systému.Neboli

Za prvé, -manager ví že ten úplatek musí dát, jinak nemá šanci tu zakázku (jen kvalitní nabídkou) vyhrát

Za druhé, i když je výběrové řízení netransparentní,pro stát zjevně nevýhodná smlouva, porušily se při něm předpisy, a už se i medializovaly vztahy mezi vyhraným podnikatelem a úředníkem co rozhodoval, tak toto ještě není korupce, to je prostě náhoda a nedá se s tím nic dělat. Korupce je skutečně pouze když někoho chytí s penězi v ruce-jako drRatha...

0/0
1.8.2012 18:51

Pruit Igoe III.

Re: Bohužel

Manažer s kvalitní nabídkou většinou nemá zapotřebí korumpovat, korumpují právě firmy se špatnou nabídkou...

0/0
1.8.2012 19:22

FaceFuk

Re: Bohužel

petrphpetrph to pravděpodobně myslel tak, že ikdyž dá firna kvalitní nabídku, tak to není to na co se kouká. Hlavní je kolik dostane daný úředník do kapes.

+2/0
1.8.2012 19:47

Neutrální Nick

Re: Bohužel

Absolutně jsi to nepochopil. Jako vždy. Kvalita nabídky hraje minimální nebo spíš žádnou roli.

+1/0
1.8.2012 20:27

llynx

Re: Bohužel

Nejhorší je ,že když vám ta firma co tu kvalitní nabídku dává, už za poslední rok pokazila tři předchozí tak to není důvod jí vyřadit z výběrka.

Prostě to že lžou a kradou a jsou nespolehlivý není důvod k vyřazení.

0/0
5.8.2012 15:34

aristokrat.ducha

korupce a prostituce

jsou běžné v peněžních vztazích v kapitalismu

to že jsme si zvykli je nazývat jinak pokud je to v rámci zákona a všespolečensky chápané slušnosti na tom nic nemění

tam kde jsou peníze tam je korupce a prostituce

+1/0
1.8.2012 16:51

ould

Re: korupce a prostituce

proboha co to je za blábol8-o

první věta: to jako za komančů nebyla korupce a prostituce?potažmo za komančů nebyly peníze?

+1/0
1.8.2012 19:49

aristokrat.ducha

Re: korupce a prostituce

za "komančů" byly ekonomické vztahy založené na penězích

jinak bys měl více číst a méně psát

0/0
1.8.2012 21:30

certik_bertik

ono

se krade všude, akorát třeba v Německu a Skandinávii nejsou ti novináři předchozími 40 lety tak zdegenerovaní, tedy chovají se zodpovědně a nedovolí zbytečnou destabilizaci vládních stran

0/0
1.8.2012 15:44

petrph

Re: ono

a to je výhoda nebo nevýhoda?:-)

0/0
1.8.2012 18:53

chacharostravsky

Re: ono

jak pro koho...;-D

0/0
1.8.2012 20:14

certik_bertik

Re: ono

spíš nevýhoda, zbytečná destabilizace politické reprezentace

0/0
1.8.2012 22:07

petrph

Re: ono

Proč zbytečná destabilizace? Zbytečná by to byla kdyby to byla lež a média nějakého vládního politika obvinila neprávem. Ale jestli právem-je snad výhodu že je "stabilní situace " a vládní politici v ni kradou? Není snad lepší, když se destabilizuje a dotyční odejdou?

0/0
1.8.2012 22:13

certik_bertik

Re: ono

jsou právoplatně zvoleni snad

0/0
1.8.2012 22:24

petrph

Re: ono

Právoplatně zvolení snad - ale ne aby v té vládě kradli. To se nás jen Kalousek snaží přesvědčit, že "byli zvoleni a proto musí vládnout až do příštích voleb". Ve skutečně západních demokraciích si tento "luxus" profláknutá vláda, u které média zjistila rozsáhlé korupce či rozkrádaní většinou nedopřeje-tím by defakto zlikvidovala vlastní stranu...

+1/0
1.8.2012 22:31

certik_bertik

Re: ono

tamuž jsou za těch 40 let kdy tady vládl minulý režim se naučili krást kultivovaněji, my holt máme 40 let zpoždění abychom se to naučili

0/0
1.8.2012 22:38

šelma6005

Re: ono

Bože můj, kam na ty moudra chodíte!

Hitler byl taky právoplatně zvolen - pokud tedy nemáte jiný argument pro obhajobu zlodějin i politiků vládních stran, tak by vám lépe slušelo mlčet.

0/0
3.8.2012 15:46

certik_bertik

Re: ono

jak by to vypadalo, když volič může odvolat politika, jen když je to trochu budižkničemu, nebo se mu jen trochu nelíbí, tohle přece nejde

0/0
3.8.2012 15:53

lejla2107

Re: ono

Media dost často realitu upravují. Dávají důraz na věci vytržené z kontextu. Ne vše je pravda a dost často nafukují realitu tak,aby se lidé dívali na TV, případně četli články v novinách apod. Kolega, který píše,že destabilizují vládnoucí strany má naprosto pravdu. Vytahují takové věci, které jsou dost často zavádějící.....

0/0
1.8.2012 22:33

levy

Uplatky???

Njn, to jsou ti tkz. uspesni podnikatele.

0/0
1.8.2012 15:39

taktaktak

Vše

Vše je možné odhalit.Stačí si posvítit na nabyté majetky a luxusnost života zda vše si může dotyčný popřát z odměn daněných.Musí se chtít a vše jde.Pokud se nechce tak se najde milionu důvodu proč to nelze.Jen tvrzením úspěšných se dozvídáme,že to nelze.Obyčejný člověk živ jen prací to netvrdí!

+3/0
1.8.2012 15:13

levy

Re: Vše

Za tento prispevek vas  tu nyni napadnou, ze jste zavistivy.

0/0
1.8.2012 15:41

on7.

Re: Vše

a komunista navic

+1/0
1.8.2012 15:42

levy

Re: Vše

PresneR^

+1/0
1.8.2012 15:45

taktaktak

Re: Vše

Problém je ve společnosti ten,že si plete pojem co je závist a pojem odavačství.Myslí si totiž,že vše v demokracii je povoleno.Jenže se pak všichni diví v zahraničí když narazi a zjisti,že zákony jsou od toho,aby se dodržovaly a ne obcházely.takové společnosti pak není pomoci a mají co chtěli a chtějí.Vůbec mi nzáleží zda mne budou chválit nebo se mnou souhlasit.Vždyť slova,že poctivosti dojdeš nejdál jsou už mnohým pro smích a to je v pořádku?

+1/0
1.8.2012 15:50

levy

Re: Vše

Neni to v poradku, ale bohuzel je zvrhla doba.

0/0
1.8.2012 15:56

taktaktak

Re: Vše

Nemůžete se vymlouvat nebo vše svalovat na zvrhlou dobu když v danou dobu vše řídí lidé.Vždy za vším stojí lidé,kteří řídí,souhlasí a vezou se,mlčí nebo odsuzují.Tak to bylo zatím vždy a ne jinak.Nedávno mi někdo psal,že bych měl pomýšlet nad léčbou když mám takové mínění o lidech.Odpověděl jsem mu,že bych mu přál být v mé kůži kdy na vozíků chci přejít z jednoho chodníků na druhý a lidé mi pomůžou tím,že v mírném upozornění do mne žduchnou a v horším k tomu dodají nepřekážej mrzáku.Neodpověděl.

+1/0
1.8.2012 16:07

adua

Re: Vše

Souhlasím s Vámi, u nás pojmy slušnost, zodpovědnost,ohleduplnost se nějak vytrácejí.  Myslím si, že je devastace společnosti a padá to seshora. Naše politická garnitura je jedna velká špína. Není tu žádný morální vzor. O Klausovi ani nemluvě. Pak to tak vypadá i dole.

0/0
1.8.2012 18:26

TVK

Re: Vše

Jen prázdné kecy a výmluvy. Posledních x tisíc let fungují veškeré politické systémy na moci,  majetku, penězích, co největší sféře vlivu apod. A ti, co to dané mají, se chovali a chovají tak, jak jak činí a je zbytečné si namlouvat nebo idealizovat, že tomu někdy bylo lépe. Jediný rozdíl v historii je ten, že dříve "obyčejní" lidé ani spoustu současných práv neměli, protože byli otroky, nevolníky, šedou masou nájemných dělníků s nuovým nebo minimálním vlivem nebo majetkem. Dnes naopak vliv a majtek mají a mít mohou, ale spoustu svých práv hážou alibisticky na anonymní stát a diví se, že prostě lidé, kteří s těmito prostředky mohou nakládat, s nimi nakládají zcela neefektivně.

A pokud se Vaše chování odvíjí od našich politiků, potřebuje morální vzor a myslíte, že se tím něco změní, tak to ani nekomentuji. Prootže to, abyste se choval dle vámi zmiňovaných pojmů, záleží na jediné osobě - na Vás.

+1/0
1.8.2012 19:38

adua

Re: Vše

Nesouhlasím s vámi, neboť díitě, které se narodí je naprosto nevinné. Samozřejmě, že se narodí s určitými danými geny. Pak je ovlivňován  rodiči, učiteli, spolužáky a společností. Takhle to funguje. To znamená,že základ je vždy rodina. Tam se utvářejí ty prvotní charaktery člověka. Dále se pak rozvíjí. Dnes bohužel rodina není to co dříve. A vzory byly vždy. Jezdím do lzahraničí, ale s takovou devastací morálky jako je u nás se nesetkávám.:-)

0/0
1.8.2012 20:01

jean1

Re: Vše

Toto je uplne presne!:)

0/0
3.8.2012 1:16

jean1

Re: Vše

No a ono je to pritom uplne obracene

0/0
3.8.2012 1:14





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že připojení na pult centrální ochrany objektu snižuje cenu pojištění domácnosti?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.