Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Firmy začínají hlídat, co o sobě zaměstnanci píší na sítích

Fenomén sociálních sítí se už plně přesunul i na pracoviště. Pro některé profese je navíc používání těchto sítí velmi důležité. Firmy se ale bojí, že jim schopné pracovníky přetáhnou lovci manažerů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

antimultivitamin

Neofeudálové už ztratili poslední zbytky slušnosti

Na druhou stranu, kdo o sobě do světa vytrubuje všechno a ještě ke všemu tak, aby se to mohl dozvědět každý, ten je hlupák. A když je někdo tak neopatrný, že používá pro oficiální komunikaci stejnou emailovou adresu jakou používá pro registraci na sociálních sítích a ještě k tomu všude uvádí své pravé jméno v plném znění, tak si koleduje o problémy. Vrcholem je pak mít všude stejné heslo, ideálně takové, kterým se člověk přihlašuje do počítače v práci a ještě k tomu se na sociální sítě logovat z pracovního počítače. Je dobré mít na paměti, že nás teď velký bratr sleduje víc než za minulého režimu. Teď když většina informací mezi lidmi teče elektronicky, je skutečně snadné o někom nasbírat dostatečný počet kompromitujících materiálů. Chce to používat halvu! A pokud už musíte v práci na sociální sítě, tak je dobré používat i chytrý soukromý mobil. Ale hlavně striktně oddělovat soukromé a veřejné informace, je li to nutné, klidně pomocí více různých účtů. A hlavně nedávat homepor na net.

0/0
20.8.2012 23:21

monikadesign

Myslim,ze to spousta lidi nechape!

FB ma dve moznosti. Bud mate svuj profil a dejme tomu ho pouzivate soukromne. Pak taky muzete mit page, kterou vyuzivate treba pro svuj vlastni business. Je to naprosto skvely marketingovy tah,pokud ho umite vyuzit a hlavne je zadarmo! Mit skvelou reklamu zadarmo se Vam malokde podari. Pokud rozumite FB page,pak toho muzete docilit. Linkedin je sit,kde moc nemuzete lhat. Mate tam navaznosti na byvale zamestnavatele, ti Vam mohou napsat doporuceni.Je to vcelku overena sit pro zamestnavatele. Pokud chcete ziskat good job a je Vam jedno kde na svete a jste dobry,Linkedin Vam to umozni! A prosim, nepiste mi,ze ztracite soukromi.......

0/0
20.8.2012 21:20

tayger

Re: Myslim,ze to spousta lidi nechape!

velmi zneužitelné, na facebooku můžete tvrdit cokoliv, u pohovoru však pravda vyjde většinou najevo.

0/0
20.8.2012 21:40

Yesname

Re: Myslim,ze to spousta lidi nechape!

Nebo naopak. :-P

0/0
21.8.2012 10:48

vatutin

...

To je ale debilita. ;-D

0/0
20.8.2012 21:12

malomerice

Hodit na ně bobek a na celou ČR...

Firmy v ČR se chovají jako za totálního nasazení za 2 svět. války...Makej více jako na západě, ale na peníze se moc neptej a buď rád, že mužeš hákovat za drobný, za který by stejně kvalifikovaný Anglán nevstával. Podmínky příšerné, ale nároky na znčené (včetně této v článku uvedené jobovky)

V technické sféře už se podobný přístup našim "firmám" vrací, lidi odcházej do důchodu a mladý technický (dělnický) potěr buď není a nebo je to žalostná bída (ti schopnější odchází pracovat za lepšími podmínkami jinam a na ČR z vysoka s.er.ou tady makat aby přežívali)

Takže jen tak dál, ještě více buzace a šikany a můžete to tady v ČR zavřít nebo si zaměstnat nepřizpůsobivé a netáhla.

+1/0
20.8.2012 18:49

tayger

Re: Hodit na ně bobek a na celou ČR...

Většina firem u nás se orientuje na levnou pracovní sílu. Tu však odborník nepředstavuje, takže obrázek, že místo čechů budou makat a vyrábět méně schopní pracovníci, nepřizpůsobiví, Slováci a Větnamci, se budou stále více upřednostňovat, před schopnou dělnicí. Nic s tím nenaděláme, je to bohužel hamižnost, která na spolupráci zaměstnanec zaměstnavatel, vůbec nepomýšlí.

0/0
20.8.2012 20:27

Kvak.nořič VIII

A co o me zjisti?

maximalne to, ze muj profil je neverejny

+2/0
20.8.2012 18:48

andromedisis

Není důležité, jaké to je, ale jak to vypadá

A Vaše image je tak nádherná, až se mi z toho chce plakat. Tolik investice, tolik přemáhání, jen, abyste neukázal svoji pravou tvář, vše ve Vás potlačené. Jenže koho tím ve skutečnosti podvádíte?

0/0
20.8.2012 18:06

Rafaelou

Facebook....

Myslím,že je dobré oddělovat sooukromí a práci. Na Facebooku se stýkám s přáteli,rodinou a podobně.Práci tam netahám.Kdo to dělá, případně kdo musí za každou cenu na portále kritizovat svého zaměstnavatele nebo pronášet různé hlouposti nemůže se divit když se mu to pak vymstí. Něco jiného je když člověk hledá práci a obrací se na servery které se tím zabývají.

0/0
20.8.2012 17:59

phi

Re: Facebook....

to jak si klidne postezuju, ze vyvijime sracky :)

0/0
21.8.2012 12:02

Michail

Je dobre oddelovat profesni a osobni zivot

Plne jmeno verejne pouzivat pouze na profesne orientovanych nastrojich, jako je sit LinkedIn. Pro osobni verejne zalezitosti pouze treba prezdivku. Zamestnavatel, at uz aktualni nebo potencionalni, by nemel mit moznost o vas na netu dohledat osobni informace. Jinak se muze stat, ze slecna z HR bude misto vaseho profesniho zivotopisu hodnotit, jak vase soukrome konicky, vase politicke nazory a lide, se kterymi se pratelite, zapadaji do firemni politiky nebo spise do jejiho vkusu. Soukromi je cenne a neni dobre o nej lehkomyslne prijit. A zrovna treba FB je prvni misto, kde se o vas potencionalni zamestnavatel pokusi neco najit.

0/0
20.8.2012 17:36

Levicovy.Pravnik

tak stačí třeba na facebooku

zadat jen soukromně nebo jen pro přátelé a šéfové se nic nedoví

+1/0
20.8.2012 16:57

tetra-hedron

Mne LinkedIn docela zafungoval

Svou soucasnou praci v zahranici, velmi slusne placenou, jsem nasel prave pres LinkdeIn (resp. jsem ani nehledal, personalisti si me nasli sami). Takze mne tahle sit celkem pomohla.

+2/0
20.8.2012 16:18

dino_na_idnes

Re: Mne LinkedIn docela zafungoval

Jo, já si zrovna před týdnem konečně na LinkedIn vyplnil údaje o tom, co umím... A ejhle, o dva dny později mě kontaktoval nějaký personalista. Sice zrovna teď práci nehledám a dost možná to byla jen žádost ve stylu "kdyby něco, tak ať o tobě vím", ale beru to jako příznak, že tato síť opravdu pomoci může... Stejně jako jsem přes Facebook našel kamarádku z dětství z druhého konce republiky. Sociální sítě prostě svůj smysl mají.

0/0
20.8.2012 16:26

phi

Re: Mne LinkedIn docela zafungoval

diky linkedin dostavam 1-2 nabidky mesicne, tak nejak mne to uklidnuje :)

0/0
21.8.2012 12:03

Mr.White

Pěkná pitomost

Nevím sice, proč by si nějaký zaměstnanec měl vytvářet profesní profil na Facebooku, místo aby si vytvořil životopis, ale už vůbec nevidím důvod, proč by to mělo zajímat zaměstnavatele. Každý si snad o sobě může psát co chce, a pokud nevynáší citlivé údaje o svém zaměstnavateli, není na tom absolutně nic špatného!

+2/0
20.8.2012 15:09

kenx

Re: Pěkná pitomost

To není tak snadné. Zejména v případě IT se někteří manažeři snaží u svých zaměstnanců vyvolat dojem, jak dobře se na současné pozici mají, že je firma přeplácí apd. Spousta firem se tu snažila uplatňovat doložky zamezující odchodu zaměstnance do konkurenční firmy. Omezení profilu na LinkedIn k tomu patří. Nechtějí si nechat odejít kvalitní zaměstnance. Přitom ale nenabízí svému zaměstnanci ani požadovaný kariérní růst. Často je tak jedinou možností zaměstnance přilepšit si právě změna zaměstnavatele.

0/0
20.8.2012 17:00

akleen

Re: Pěkná pitomost

Presne tak a proto sveho soucasneho zamestnavatele opoustim...

0/0
21.8.2012 14:33

sedlak ve svete

Firmy a socialni site

Musim se pousmat nad nekterymi komentari tady. Presvedcuje me to, ze dost lidi nema zadnou nebo pramalou praxi a rada z nich budou statni pohunci. Medialne vytvorena bublina okolo cehokoliv vzdy vede k tomu, ze se najde skupina tupohlavcu, ktera ji vezme jako dogma.

Prosel jsem velke inzenyringove firmy a tim nehovorim o firmach s par stovkama nebo tisicema zamestnancu, ale nadnarodni firmy s desitkama tisic zamestnancu a cca stejnym poctem freelanceru. Uvaha o omezeni je typicky ceska a podporuje ceskou mentalitu. Tady je to naopak. Nedavno nam vsem prisel email s tim, ze nase firma umoznila (do te doby blokovan) vsem pristup na FB a zaroven vyzva k pripojeni se do skupiny. Jelikoz jsem freelancer, tak jsem to v klidu vypustil, protoze osobne FB nepotrebuji k zivotu. Co se tyka linkedin, tam je stav jeste razantnejsi a skoro se da rict, ze pokud tam nemas profil s referencema, tak v nasi profesi jako bys nebyl.

Uz slysim ty chytroliny, co napisi, ze oni by to v zivote nepouzili a :-)

+4/0
20.8.2012 15:04

sedlak ve svete

Re: Firmy a socialni site - pokracovani

Nejvetsi problem na Linkedin jsou bohuzel obyvatele zemi jako je Indie. Vetsina z nich nema technickou uroven absolventa prvniho rocniku prumyslovky, ale v profilech jsou mistri sveta. To jen proto, ze se potrebuji dostat mimo Indii. Nemam jim za zle tu snahu se dostat do EU nebo US, ale pokud s nima clovek musi delat, je to utrpeni.

Nedavno me docela stihli pobavit. HR z Hustonu dal poptavku na freelancery a omezil to na obcany USA a lidi s povolenym pobytem. Prvni reakce byla od hocha z Indie. Odpovedi bylo, ze poptava pouze lidi majici opravneni pracovat v USA, nasledne reagoval dalsi Ind, stejna odpoved, a dalsi reakce od jineho Inda a odpoved atd. az to HR nevydrzel a napsal tam, neco v duchu,ze pro vsechny Indy co neumi cist a nerozumi anglicky je zbytecne se registrovat na Linkedin. Byl dost nastvany a ja se mu vubec nedivim.

Bohuzel za to vdecime "managerum" co prevedli do Indie kde co a to se vraci jak bumerang. Moc lidu a vetsina se jmenuje stejne nebo podobne dle evropanu

+1/0
20.8.2012 15:16

mladej.milionar

Re: Firmy a socialni site - pokracovani

a to ho za takovou rasistickou poznámku v USA rovnou nepověsili ? 8-o :-)

+1/0
20.8.2012 15:37

sedlak ve svete

Re: Firmy a socialni site - pokracovani

Nevim co vidis na te poznamce rasistickeho. Spis by to chtelo trochu soudnosti od jedincu co se nekam hlasi. Dnes je totiz bezne, ze se o pozici uchazi par tech co na ni maji s prehledem, par tech co ji zvladnou, par tech co ji zvladnou ale nemaji treba dostatecnou praxi a pak strasne mnozstvi jedincu, co na to proste neamaji, ale papir o kde cem si snadno sezenou. Ono totiz certifikat o obsolvovani kurzu neni totez jako znalost.

0/0
20.8.2012 18:59

tetra-hedron

Re: Firmy a socialni site - pokracovani

S tema Indianama souhlasim ... v diskusich o programovacich jazycich je od nich nejvic prispevku, ale ptaji se na naprosto zakladni veci a maji zasadni neznalosti. Jeden me dokonce kontaktoval primo a ptal se na uplny hlouposti, jako napriklad proc mu nejde prelozit program v C ... a nebylo divu, pouzival napriklad promenny ktery nemel nikde deklarovany anebo volal funkci do ktery nepredaval parametry, pokousel se vracet hodnotu z funkce s prazdnym navratovym typem atd. - ten clovek neumel vubec programovat, ale v profilu se honosil "Senior software engineer" (mmch. nekde u indickyho Siemensu, pokud si dobre pamatuju).

Takze se pak ani moc nedivim, kdyz jsem slysel zkazky o kodech produkovanych indickymi programatory, ze to je naprosta prisernost a nez v tom hledat chyby (kterych tam je zpravidla vic nez kodu kterej je spravne), ze je lepsi to napsat cely znova poradne. Ale asi jsou zase levny, no.

0/0
20.8.2012 16:12

dino_na_idnes

Re: Firmy a socialni site - pokracovani

No to mi povídejte, motám se na pár fórech kolem Oracle technologií a co tam Indové jsou schopní postovat... Občas není nikdo schopen pochopit, na co se dotyčný vůbec ptá (a je jedno, zda se to snaží rozlousknout native speaker a opravdový "guru" k tomu), jindy se zase z dotazu vyklube něco na způsob "mám tohle zadání a chci, aby to někdo za mě vyřešil, prosím podrobný postup krok za krokem", přičemž je dotyčný dost agresivní, když mu je naznačeno, že by mohl zkusit použít vlastní hlavu. Prostě to, co je u nás k vidění u studentíků v prváku na VŠ či ještě spíše na střední, to je tam prakticky norma v "ostrém provozu". :-/

+1/0
20.8.2012 16:33

Yesname

Re: Firmy a socialni site - pokracovani

A nejhorší je, když se uchytí u nějaké větší firmy, která se kouká na našince jako na občany druhé kategorie. To je pak masakr takovejm specialistům předávat i jen požadovaná data. Protože oni často ani nevědí, co a proč požadují. :-/

0/0
21.8.2012 10:53

akleen

Re: Firmy a socialni site

Presne tak i technicke obory jsou na FB....

0/0
20.8.2012 15:21

oldfashioned Kokodák v1b

Re: Firmy a socialni site

R^R^sedláku...

0/0
20.8.2012 16:12

petrph

co je na tom proboha špatného

Když člověk něco skutečně umí, tak prostě dostane nabídku od jiné firmy. To se stává dost často, a člověk pokud už je v takové pozici už nehodnotí jen peníze pokud jde o pár tisícovek. Taky, jak je v této pozici a firmě spokojen, jaké má benefity  jakou má naději na povýšení, firemní akcie, ale taky rodina a spousta dalších věcí. A pokud se rozhodne odejít, tak mu v tom firma nemůže bránit.

Ale zcela jiná situace je v případě TOP manažerů. Tam totiž s firmou uzavírají smlouvu, nasmlouvají si zlaté padáky, a hlavně, je tu možnost sjednat konkurenční doložku smlouvy. Neboli-hloupá firma která si sjedná s manažerem špatnou pracovní smlouvu, jestli podle ní se může kdykoliv nechat přetáhnout konkurencí a odejít...

0/0
20.8.2012 14:53

Levicovy.Pravnik

Re: co je na tom proboha špatného

jasně dělník taky může svou práci umět, ale takové možnosti nemá.

0/0
20.8.2012 16:58

mladej.milionar

Re: co je na tom proboha špatného

jak to, že ne ? I dělník může přejít ke konkurenci.

0/0
20.8.2012 20:19

Levicovy.Pravnik

Re: co je na tom proboha špatného

jj,ale za stejný plat.viz. průmyslová zona v ostravě. tam jistě platy dělníku(operátorů)jsou velmi podobné.

0/0
20.8.2012 20:21

mladej.milionar

Re: co je na tom proboha špatného

i tam určitě budou firmy, o kterých se ví, že platí lépe. Jsem původně z menšího okresního města a běžně jsem viděl, že tam mladí dělníci (např. operátor CNC) odcházeli z firem, kde měli 16-18 čistého, na pozice, kde nastupovali za 23-25k. Stačilo mít 3-4 roky praxe.

0/0
20.8.2012 20:29

občan xy

kdo jí našel?

..... 35 procent lidí si pak myslí, že sociální sítě jim mohou pomoci najít práci. ..... Nebyl by nějaký údaj, kolika lidem se skutečně tu práci díky sociálním sítím podařilo nalézt?

0/0
20.8.2012 14:51

dino_na_idnes

Re: kdo jí našel?

To se dost bude lišit podle oboru, pak jsou též případy, kdy je obtížné odlišit, zda daný kontrakt sociálním sítím připsat či ne - když mě přes sociální síť někdo kontaktuje, já odvedu dobrou práci, zadavatel o mně řekne někomu třetímu a ten mi dá další job, je to zásluha sociální sítě?

Podle mě určitě ano, když vezmu sociální síť jako obecný pojem nevázaný na internet (to, že já někoho znám a ten zase zná někoho, je přece sociální síť), ale byl bych ochoten to připsat i té sociální síti v užším smyslu, protože přes ni jsem získal první práci a jen díky ní tu druhou.

0/0
20.8.2012 16:38

hlava..dvacetdva

Neuvěřitelná potřeba manažerů

v naší zemi nutí chudáky personalisty se měnit na lovce hlav a pročesávat džungle sociálních sítí aby uspokojili poptávku po tomto artiklu z oblasti lidských zdrojů. ;-D Jděte se vycpat.

0/0
20.8.2012 14:45

wrah

Re: Neuvěřitelná potřeba manažerů

U nás fakt ne. Ncméně čím dál na západ, tím je situace onačejší. Uvědomte si, že v USA má sice 50% lidí vysokou školu, ale těch druhých 50% je prakticky negramotných. Respektive mají problém se podepsat. Dále, on ten počet vysokoškoláků není až tak vysoký, jak by se zdálo, protože je zde nedostatek v překladu. High school totiž není vysoká, ale něco jako gymnázium, prostě střední vzdělání. Dále, univerzity jsou defakto soukromé. Pokud platí, tak nevyhodí ani naprostého pitomce. Plus samozřejmě nesmí vyhodit černochy, protože by to byl rasismus. Výsledkem je místo, kde je s trochou nadsázky problém najít i solidní skeretářku, natož někoho zodpovědnějšího. Takže místní personalisté jsou někdy ochotní dělat hodně velké šílenosti, aby dané místo obsadili. Například kamarád měl tady v čr firmu. Pak něco dělal pro jedny iry a za pár dní mu přišla nabídka od naprosto jiné irské firmy ve stylu: Kolik vyděláte? Dáme vám okamžitě baráček a 10X tolik plat. A už je tam asi 5 let.

0/0
20.8.2012 19:31

Yesname

Re: Neuvěřitelná potřeba manažerů

Jo, před pěti lety bylo všecko jinak. Teď už to Irsko tolik nefrčí, nemýlím-li se.

0/0
21.8.2012 10:56

Hellmoon

Ta anketa je fajn

cca 50% lidí nevěří soc. sítím :-/

0/0
20.8.2012 12:55

pavel-m

Re: Ta anketa je fajn

Ale drtivá většina je používá.. pěkný paradox.:-/

0/0
20.8.2012 14:31

net.Xtreme se nevzdává

Re: Ta anketa je fajn

Já také nevěřím bance a přesto u ní mám účet, nevěřím gmailu apod a mám emailovou schránku, některé věci si v dnešní společnosti člověk pořídit musí, aby přežil, vypadá to, že účet na sociální síti bude následovat, k čemu je životopis, když specializovaná firma a později program vytáhnou z profilu na facebooku pro firmu mnohem zajímavější informace..

0/0
20.8.2012 14:44

pavel-m

Re: Ta anketa je fajn

Tak zrovna profil na soc.síti mít nemusíte. Nevím o zaměstnavateli který by automaticky vyřazoval člověka jen proto že není na soc.síti. Ty dodají pouze dodatečné informace, když nejsou tak je holt firma nemá, nic víc.

0/0
20.8.2012 14:49

dino_na_idnes

Re: Ta anketa je fajn

To je jeden pohled... Ano, vyřadit někoho z výběrového řízení jen proto, že nemá někde účet, by bylo divné. Ale zase se může stát, že kvůli tomu, že ten účet někde nemáte, se o nějaké nabídce vůbec nedozvíte. Myšlenková konstrukce je sice jiná, ale výsledek je stejný.

0/0
20.8.2012 16:41

pavel-m

Re: Ta anketa je fajn

To už je ale potom něco jiného, ne?

To už rovnou můžete namítat že kdo dnes není připojen na netu (a nemá přístup třeba na jobs.cz) nebo nečte noviny (s prac.inzeráty) tak že jen kvůli tomu se nedozví o nějaké nabídce práce.

0/0
20.8.2012 16:45

dino_na_idnes

Re: Ta anketa je fajn

Ne tak docela, jobs.cz i inzeráty v novinách fungují tak, že firma poptává a Vy se hlásíte. Profil na LinkedIn naopak působí tak, že (pokud máte uvedeny pro firmu zajímavý výčet schopností a reference od jiných členů) Vás může někdo oslovit s pracovní nabídkou víceméně Vám šitou na míru.

Dochází tu k prohození rolí, nehledáte práci, ale práce hledá Vás. Dnes to je ještě možná ojedinělé či se to týká jen pár úzce vymezených oblastí, ale umím si představit, že ve chvíli, kdy třeba na LinkedIn bude mít dostatek opravářů praček dostatečně věrohodný profil, bude čím dál častější (a na konci může být de facto standard), že "opravna praček" rozešle "dobrým" opravářům zprávu, že by pro ně mohli pracovat za zajímavých podmínek.

Totiž, dnešní doba je poněkud schizofrenní, na jednu stranu roste nezaměstnanost a čím dál více lidí má problém sehnat nějakou práci, na druhou stranu roste potřeba schopných pracovníků a zdá se, že není kde brát.

0/0
20.8.2012 16:54

ibid II. - nezničitelný

Re: Ta anketa je fajn

nesmysl, na jobs si zadáš profil a firma tě osloví. Takže celej tvůj příspěvek je blábol

0/0
20.8.2012 16:56

dino_na_idnes

Re: Ta anketa je fajn

Oceňuji Váš originální náhled na strukturu mého příspěvku. R^

0/0
20.8.2012 17:18

ibid II. - nezničitelný

Re: Ta anketa je fajn

a co jsem napsal špatně?

0/0
20.8.2012 17:38

dino_na_idnes

Re: Ta anketa je fajn

No, nepovažuji za těžiště mého příspěvku otázku, zda je možno na jobs.cz pověsit svůj profil. Reagoval jsem na skupinu "inzeráty v novinách a portály jako jobs.cz". Ono i v těch papírových novinách je nakonec možno se prodat tak, že si dám inzerát "Nabízím své instalatérské dovednosti." Z tohoto pohledu tedy LinkedIn není nic nového, protože ta možnost "nechat se oslovit" namísto "hledat, koho bych oslovovil" tu byla vždy. Nový je ovšem ten koncept "online referencí", jedno místo, na němž ti, o nichž tvrdím, že jsem s nimi či pro ně pracoval, mají možnost se k tomuto tvrzení vyjádřit.

Nevím, třeba i toto jobs.cz mají, v tom případě se ovšem "jen" tento portál přesouvá z jedné škatulky do druhé, nic to ale nemění na rozdlínosti oněch škatulek, což je to, na co jsem chtěl poukázat.

Jinými slovy, nechtěl jsem hodnotit kvalitu konkrétních služeb (kdysi papírová Anonnce, pak jobs.cz apod,.) ale "typů komunikace".

0/0
20.8.2012 18:29

pavel-m

Re: Ta anketa je fajn

No a co je za problém že když si chci najít kvalitní práci, tak o sobě dám příslušně vědět? Dřív to byly inzeráty v novinách, dnes to jsou sociální sítě.

0/0
20.8.2012 17:03





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete mít účet bez poplatků s dvěmi embosovanými kartami zdarma?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.