Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praktické rady, jak řešit potíže se sociální kartou a výplatou dávek

Složenky končí, sociální dávky budou vypláceny již jen na sKartu. I když ji třeba zatím nemáte, je dobré vědět, co dělat, když zapomenete PIN, sKartu ztratíte či pošlete peníze na nesprávný účet. Čtěte praktické rady, co v takových případech dělat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Šerlok Homeless

Dohledání peněz zaslaných chybou klienta na jiný účet

Á jéje - to bude zneužití!

0/0
20.10.2012 18:18

Dunja

Diskuze

nevím, proč se mi zdá, že je zde ta diskuze nějaká vyčištěná.

Jinak velký bratr vás může kontrolovat přes normální účet, přes mobil atd a nepotřebuje k tomu skartu.

Navíc pokud si někdo nechává posílat dávky na účet, vyplní jen formulář k příkazu a jejich slavnou skartu nemusí ani aktivovat a může si ji strčit do ...... a po skončení platnosti hrdě rozstříhnout.

V tomto případě nechápu to, že má jít také o identifikační kartu, když ji nejste povinen aktivovat a jak mi řekla pracovnice UP, tak pokud ji nechci používat a mám rodičák na svůj účet je lepší ji neaktivovat.

0/0
15.10.2012 19:54

ajmi

,,,,,

Spíše mi vadí,že díky téměř povinným zavedením účtů může velký bratr kontrolovat kdykoliv cokoliv stylem:copak jste si paní kupovala v roce 2009,to byl nějaký velký výdaj a kde jste na to vzala,když vám zaměstnavatel posílá tolik a tolik.Pořád se řve o ochraně osobních údajů,ale mé finance jsou sakra osobní údaj a může o nich vědět díky účtům kde kdo.;-O

0/0
15.10.2012 18:50

QuuQ

Re: ,,,,,

To máte černé svědomí? To se bojíte ze Vám přijdou na černé peníze?

0/0
20.10.2012 9:51

_Nikdo

sKrata

je prostě pokus o rozhodování naší skvělé vlády za lidi. Já nechtěl další produkt ve bankovní společností ve které nechci mít účet, ale vláda rozhodla, že u ní účet mít musím a k němu musím mít kartu. A proč mám mít tohle všechno, když peníze zcela v pohodě chodili na účet do jiné banky, kde mám účet a kde ho mít chci. Jen doufím, že se lidé zamyslí a pčestanou Česku spořitelnu brát jako solidní a bezpečný bankovní ústav, když získává klienty způsobem, který popírá volnou hospodářskou soutěž. Myslím, že by se měl antimonopolní ústav na toto zaměřit.

+1/0
11.10.2012 19:59

karolko

ZVRACÍM

!!!!!!

+1/0
8.10.2012 22:04

Si0 po 4. zákazu

K čemu sKarta, když mám svůj účet?

.

+2/0
8.10.2012 20:48

cagekh

Změny

A co když se zrovna vdáte a na kartě máte jiné jméno než v občance. Jste v háji a ještě si musíte zaplatit novou. A když ne, zastaví vám rodičovskou. Rodičovskou musíte vyřizovat v místě trvalého bydliště. V mém případě je to 300 km. ;-€

0/0
8.10.2012 16:17

roedor

Re: Změny

no ale to je tvůj problém, normální člověk má trvalé bydliště v místě, kde bydlí:-P.

0/0
10.10.2012 16:43

QuuQ

Re: Změny

Mám pocit ze ani pošta by vám nevydala peníze na občanku s jiným jménem.

0/0
20.10.2012 9:53

akazu

Nechápu, kdo tohle mohl vymyslet.

Tady se někdo jen krásně napakuje. Stejně si všichni vyberou celou dávku hned a pak si s tím budou dělat co budou chtít.

0/0
7.10.2012 20:12

net.Xtreme se nevzdává

Kdo o zakázce rozhodoval

A v jakém je spojení s Českou spořitelnou? Jaké všechny výhody má Česká spořitelna a co to stojí v konečném důsledku stát, respektive příjemce dávek?

+2/0
7.10.2012 12:52

NCC1701-D

Re: Kdo o zakázce rozhodoval

Jednalo se o otevrene vyberove rizeni, do ktereho se nikdo jiny neprihlasil, protoze o vyberko nemel zajem :)

0/0
7.10.2012 18:43

martasex

Re: Kdo o zakázce rozhodoval

To jsou nepravdivé informace. Ve výběrovém řízení na tuhle zhůvěřilost, bylo několik banka a některé dokonce nesouhlasily s vítězem a dokonce se prošetřovalo.

0/0
7.10.2012 20:25

Marcello222

S karta

Dle zákona je S karta jen identifikační. Platební funkci je možné přidat ale až uživatelem. Primární funkcí S karty je jen identifikace [>-]

0/0
7.10.2012 11:49

lkrata

Tak nám zavolej!

"...Co dělat, když kartu ztratím nebo mi ji ukradnou?

    V obou případech ji musíte co nejrychleji zablokovat v kontaktním centru na telefonu 800 752 782, volání na něj je zdarma a linka funguje nepřetržitě..."

Nádhera. A jak to mají udělat ti, co neslyší a nemohou telefonovat?

+1/0
7.10.2012 11:30

NCC1701-D

Re: Tak nám zavolej!

A jak to delali doted, kdyz jim nekdo ukradl doklady?

0/0
7.10.2012 18:43

lkrata

Re: Tak nám zavolej!

Také "Tak nám zavolej". Někde se dá posílat třeba SMS na policii. Myslím si, že u nových věcí by měla být možnost písemného kontaktu.

0/0
7.10.2012 18:52

roedor

Re: Tak nám zavolej!

jako poslat to poštou?;-D

0/0
10.10.2012 16:45

KarelPl

Re: Tak nám zavolej!

Posta je analogova (papirova) a digitalni (e-mail). Samozrejme, ze elektronicky. Pisemna komunikace jsou i SMS. :-)

0/0
10.10.2012 17:09

tdvorak

Náhradní karta

Proč stojí náhradní sKarta 240Kč, když si spořitelna za náhradní kartu běžně účtuje 200Kč ? http://www.csas.cz/banka/nav/o-nas/platebni-karty-d00014336

Vyrobit sKartu je výrazně složitější, než běžnou?

0/0
6.10.2012 20:35

tdvorak

Re: Náhradní karta

Krom toho třeba mBank a fio chtějí za duplikát karty 100Kč. Takže to asi tak drahé nemusí být...

0/0
6.10.2012 20:39

dogi4

Re: Náhradní karta

Není to snad jasné? Je to docela obyčejný Drábkův tunel, nic jiného. Co by mohl také člověk jiného čekat od člena černozádelní TOP09?

+3/0
7.10.2012 3:45

demagog_007

Re: Náhradní karta

třeba je tam rozdíl v ceně distribuce, když to nejde na jejich pobočky, třeba jim ty karty vyrábí někdo jinej, než pro běžnou klientelu, třeba je cena karty nižší, protože zohlednili to, že tou kartou nebudou lidi platit a tudíž jim část této ceny nepokryje zisk z transakcí tou kartou. Třeba nechtěli dělat rozdíl mezi kartou ZTP/P a zákládní, takže ač je výroba různě drahá, cena je pro oba typy stejná.

Těch důvodů může být opravdu hodně. Jedno je jisté, je to tak jak si to vjednalo MPSV.  nechápu tu žluč, to máte jako všichni dávky, že vás to tak prudí?

0/0
10.10.2012 10:43

tdvorak

Re: Náhradní karta

Nikdy jsem nedostal ani korunu dávek, prudí mě to proto, že považuju za ubohý parazitovat na lidech, kteří potřebují pomoc a proto dostávají dávky.

0/0
10.10.2012 11:11

nazdarfrenku

hnus

Tak to je pekna hrabacka pro sporitelnu, v tomhle state uz nic nechapu.Rv

+6/0
6.10.2012 20:23

airwar

Re: hnus

Taky jsem přemýšlel nad tím proč tohle zavedli celoplošně, tedy i pro ty kterým dávky chodí na jejich běžný účet, a jediný důvod který jsem domyslel je ten že se na tom někdo logicky dobře nahrabal, a když to tak čtu tak už vím kdo. Ať mě tahle vláda povídá něco o šetření.Rv

0/0
6.10.2012 22:17

tmf

jedna odpověď mi chybí

možná jsem přehlédl, ale jde zadat trvalý příkaz na převod na účet? Ať nemusím každý měsíc někam trajdat, dotěď pohoda a vymyslí takovou ptákovinu. Vážně by mě zajímalo proč to kdo vymyslel a proč každá u kasy musí vědět, že jsem invalida (tedy pokud bych tu jejich divno kartu chtěl používat pro placení) A co děti, to mám dítě nechat pobíhat s platební kartou?

0/0
6.10.2012 20:17

duch zavražděného iuose

hmm

vždyť se to řeší pořád dokola. ANO - můžeš si to nechat posílat na tvůj účet

a ano, je to pakárna

člověk na mateřské/rodičovské dovolené nebo nezaměstnaný je taky invalida?

0/0
6.10.2012 20:19

.ViR

Re: hmm

Pro invalidy jsou ty SS Karty jiné, spojené s doposud samostatným průkazem ZTP! Takže při KAŽDÉM použtí této karty se okolí, nejen pokladní u kasy, může dozvědět, že jde o "invalidu", neb ta karta je viditelně odlišná a rzpoznatelná tak na tři až pět metrů.

Dosud je přitom nutno tu legitimaci ZTP vyndat jen tehdy, pokud člověk potřebuje prokázat nárok na nějakou úlevu. Tedy  nikoli, když třeba kupujete jídlo v samoobsluze.

Prostě bude to skoro něco jako "cejch kripla"  na čele, či dobře známá žlutá hvězda na kabátě :-( .

+1/0
7.10.2012 10:00

redy007

Re: hmm

snad neni potreba delat takove dramo kvuli karte, kterou muzete ukazat pouze pokud budet chtit slevu na neco. Mimochodem, mam take ZTP prukaz. To je, abych predesel nejake diskuzi na tema, ze se mi to lehce mluvi.

0/0
7.10.2012 12:01

NCC1701-D

Re: hmm

Ja bych chtel mit tvoje potize.

0/0
7.10.2012 18:45

BBO

A kolik Vám platí paní Wallerová Česká spořitelna

za propagaci svého produktu Skarta.

+6/0
6.10.2012 17:56

Václav Propiska Ješita z Hradu

Zlodějina a čurbes

Česká spořitelna je na zrušení coby asocilněfašistická banka

+1/0
6.10.2012 17:43

Achille Volfoni

ještě že žádné dávky neberu

Nicméně je to vyloženě o kšeftu pro ČS.Nahrazuje se něco,co funguje.;-D

+1/0
6.10.2012 17:35

jhk2

Re: ještě že žádné dávky neberu

doted to byl kseft pro ceskou postu

jestli ze je varianta banky levnejsi tak proc dal platit vyssi castku poste ?

0/0
6.10.2012 18:29

tdvorak

Re: ještě že žádné dávky neberu

Lepší kšeft české poště, než rakouské Erste...

+2/0
6.10.2012 20:00

jhk2

Re: ještě že žádné dávky neberu

takze radeji jdete na postu a zplatite za slozenku 25 koru (cca) nez byste zadal za 5 kc prikaz do banky ?

0/0
6.10.2012 20:02

tdvorak

Re: ještě že žádné dávky neberu

Ne, posílám to příkazem, ale zcela zdarma. U polské mBank. Narážel jsem na to, že peníze pro českou poštu zůstanou v ČR, zatímco peníze spořitelně jsou z republiky pryč. Jasně, není to zdaleka tak jednoduché.A snad žádná banka už není česká. Šlo jen o princip.

+1/0
6.10.2012 20:08

jhk2

Re: ještě že žádné dávky neberu

nooo ano na jednu stranu s vami souhlasim, ze by bylo hezke pdoporovat si cesky podniky a firmy a vyrobky

ale bud jsem bohaty a je mi jedno kolik to stoji a muzu byt patriot

a nebo mam v pr... vsi a pak si hledam efektivni cestu a patriotismus musi jit stranou

0/0
6.10.2012 20:11

tdvorak

Re: ještě že žádné dávky neberu

Pokud jde o chování spotřebitele, pak 100% souhlas. Tady ale stát hodil veškerou práci a poplatky na příjemce dávek a přihrál pěknej kšeft zahraniční bance. Je mě to v celku jedno, stojím na druhé straně, té co do systému jen přisypává a zatím jsem nikdy nic nepobíral. Ale nedovedu si představit, jak důchodci, invalidi a pod bojují s platebníma kartama a bankomatama. Vždyť často ti lidé neměli nikdy žádnou kartu, žádný účet.

+1/0
6.10.2012 20:31

.ViR

Re: ještě že žádné dávky neberu

Přesně tak. Stát (respektive potkan Drábek & spol.) tím  způsobí velmi mnoho "tecnických" problémů příjemcům dávek, a třeba i obrožení bezpečnosti části seiniorů a infvalidů. Ale vedle toho ty tzv. "úspory" s výplatou v podstatě řeší tak, že v průměru vyšší náklady přesouvá na příjemce dávky, tedy fakticky dávku snižuje a mnoho lidí (invalidy a pod.) "trestá" výrazným zhoršením dostupnosti peněz.... No prostě SS karta.

+1/0
7.10.2012 9:37

airwar

Re: ještě že žádné dávky neberu

Kšeft pro poštu? Pokud nežije někdo ve Vidlákově, nechá si peníze posílat na účet, a to už teď není možné, teĎ musí jít vždy přes tento účet v ČS.

0/0
6.10.2012 22:19

demagog_007

furt jenom breptáte

1) stát vyplácí dávky a rozhodl, že to bude dělat takto, protože ho to stojí 0 CZK, pošle úhrnou úhradu + soubor komu kolik peněz a rozúčtování správu příkazů atd. za něj někdo udělá a to bez nároku na úhradu

2) nechceš kartu, nesouhlasíš se způsobem jakým jsou dávky vypláceny? Dávky nejsou povinné, nikdo nikoho nenutí aby dávky bral.

3)pokud je někdo nemohoucí a má pečovatele není problém, aby ty dávky tomu pečovateli přeposílal přímo na účet atd.

Umíte jen pindat!

+9/0
6.10.2012 16:25

Pavel 2022

Přezdívka Vás omlouvá

Za 1) stát to podle Vás nebude stát nic, nevěřím, minimálně úplatek v hodnotě milónů tam bude. Jen taková docházka nezaměstnaných, povinné hlášení se občanů ČR na poště (a to i těch co už žádnou podporu nemají) za to MPSV zaplatilo poště více než 200 miliónů Kč. Kolik bude stát Skarta, pod půl miliardy to zcela jistě nepůjde.

2) lidem je z platu strhávána docela velká částka na důchodové(sociální pojištění) 25% ze superhrubé, a 6,5% z hrubé. Tak proč by si o to nepožádali, když už ty šílené peníze státu odvedli. Zdr. pojištění je pro srovnání 9 a 4,5% plus se nesmí zapomenout na daň z příjmu! A z toho co zbyde ještě při nákupu služeb a zboží platíme DPH. Stačí Vám na vysvětlení!

3) na přeposílání peněz a zmocnění jiné fyzické či právnické osoby potřebujete docela dost potvrzení.

4) přehlížíte to, že se ničí zaběhnuté systémy které fungovaly 20 let, a nahrazují se dražšími a pomaljšími. Je to dle Vás s postupujícím technologickým pokrokem v pořádku.

Jediný kdo plká jste Vy sám!

+4/0
6.10.2012 17:39

demagog_007

Re: Přezdívka Vás omlouvá

1) vyplácení dávek bude stát nula. Kontrola oprávněnosti s sKartou nesouvisí. Za vávoj, provoz, správu, techniceké zabezpečení, služby, dotace ATM atd. zaplatí stát bance  0 CZK. Nebavme se o dahade. Pokud to podle tebe něco stojí, žekni zdroj. Smlouva mezi bankou a MPSV odměnu za služby nezahrnuje. Proč by stát uplácel soukromou společnost???? To nedává smysl.

0/0
6.10.2012 18:06

demagog_007

Re: Přezdívka Vás omlouvá

2) Důchody, ani nemocenská se tímto způsobem nevyplácí, takže zase

mimo mísu. Stejně jako stát stanovuje co a jak budeme odvádět, tak teď

stanovil jak bude vyplácet dávky. Nechceš dávky? není problém, chceš

dávky? Tak to bude prostě tímto způsobem. Je to jako diskutovat o

způsobu výběru daně. Pokecat o tom můžem, ale pokud

+1/0
6.10.2012 18:06

demagog_007

Re: Přezdívka Vás omlouvá

3) na zplnomocnění stačí úředně ověřená plná moc, lze provést na úřadě, nebo u notáře. Je to jednoduchý proces. A úřad ti na požádání dá vzor, takže otázka jedné návštěvy. Notáře si můžeš objednat i domů

4)  technologie? Složenkou to pošta vyplatí většinou nejdřív za 3 dny po odeslání, v bance pokud ČNB pošle v úterý večer, ve středu ráno jsou peníze na sKartě k dispozici. To, že něco přežívá 20 let neznamená, že je to dobré. S tímhle přístupem bychom dneska tesali do kamene v jeskyni. Tekže jedná se určitě o pokrok a zrychlení. To že je většina národa neschopná používat elektronická bankovnictví, kvůli exekucím nechtějí mít účty a odmítají pokrok je jejich problém :o)))

0/0
6.10.2012 18:09

Dunja

Re: Přezdívka Vás omlouvá

Já mám rodičák na svém účtu, ale stejně mi přijde hlouplé mít doma v šuplíku další kartu, kterou nepotřebuji a za 3 měsíce zřejmě nebudu potřebovat vůbec.  

Stát nevydělá (nevím, proč to není stejná banka jako mají st.úřady včetně UP - ČNB, odkud se stejně peníze budou muset posílat do ČsSp?), ale zato bude vydělávat ČsSp, která získá finance, neboť ne každý poběží první den k automatu vybrat si celou dávku zvláště, když ne vždy přijde pravidelně ve stejný den. Ono také nějaký ten den trvá než vám peníze fyz.na účet připíšou. Když budete jen platit některé nákupy, tak peníze jsou k "dispozici" bance a zvyšují její hodnotu. Ale možná se mýlím.

Navíc je tu otevřená otázka oněch osobních dat, které podle mě musel UP poskytnout ČsSp.

A ještě ono zplnomocňování u osob, které nemohou si z nějakého důvodu vybrat peníze z bankomatu či přímo banky může vést k dalšímu zneužívání těchto lidí vydíráním. Vždyť poslední dobou se stále často setkáváme s násilím na starých lidech.

+2/0
6.10.2012 18:35

cofe

Re: Přezdívka Vás omlouvá

To je sice pěkné, že máte takový názor, ale zkuste mít rodičovský příspěvěk, který vám chodí každý měsíc v daný den a teď s tou kartou (i když si jej necháte hned přeposlat na účet, neaktivujete kartu), tak se na účtu opozdí víc jak o 2 - 3 dny nebo i déle a teď čekejte na peníze!!! Nikdo vám neřekne přesně (ÚP, ČS...), kdy příjdou. Přehazují si to mezi s sebou. Každá strana tvrdí, že to záleží na té druhé straně.  A doporučení od nich - upravit termín trvalých příkazů. A jak? Když hypotéka (nebo ostatní TP) musí odcházet v daném termínu???? A jíst také musíte - hlavně dítě!!!

0/0
10.10.2012 15:14





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že správným používáním kreditky můžete značně ušetřit?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.