Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Že je penzijní reforma výhodná? Něco tu nehraje, varují ekonomové

Za posledních deset let byl průměrný výnos penzijních fondů po započtení inflace celé jedno procento. Pravda, fondy se musely držet při zdi, musely klientům zaručit nulu. Nové fondy budou moci investovat dynamičtěji, ale zase riskují ztrátu. "A to má být výhodné?" ptají se ekonomové Vladimír Pikora a Markéta Šichtařová ve své nové knize.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

investor76

Myšlenka dobrá ale co udělat aby za mě

nerozhodovala jiná hovada v parlamentu, senátu na hradě. Dokážu si zhodnocova finance sám bez bank.

BTW, kdo vymyslel, že v tomto státě je nevyhnutné mít k transferu peněz bankovní účet, to je jedna z obrovských černých děr, která jenom kontroluje pohyby a zvyšuje náklady...;-)

+1/0
7.10.2012 8:24

bosorrka

Re: Myšlenka dobrá ale co udělat aby za mě

Na rozjezd bych rezignovala na 1., vnucený povinný pilíř, ten platit musíme, druhý bych takticky obloukem vynechala a třetí zvážila, se stát. příspěvkem je OK, pakliže se ale stihne založit do letošního prosince. Smlouvy naběhlé k příštímu roku již budou za méně výhodných podmínek. Krachu velkých nadnárodních firem, co penzijní připoj. nabízí bych se nebála, dá se z těch devíti, co ho dělají vybrat nějaká solidní, s nečeskou častí, což je bohužel dnes spíše plus. R^!!

0/0
9.10.2012 9:49

Plaszów

Re: Myšlenka dobrá ale co udělat aby za mě

No jo, ale jak rezignovat na 1. pilíř - to nejde... To bychom museli všem důchodcům vzít důchody... A co pak s nimi?

0/0
26.10.2012 7:12

bosorrka

Re: Myšlenka dobrá ale co udělat aby za mě

Rezignovat ve smyslu když musím tak musím a nemá cenu se tím trápit a o zbytku si tedy uváženě rozhodnu.

0/0
26.10.2012 9:30

Ioio

Odložíte svou spotřebu...

a někdo ji investuje...

... moudře ... ;-D

0/0
6.10.2012 5:02

Pattr

Re: Odložíte svou spotřebu...

Svou (s)potřebu odkládám pravidelně na toaletě, potřebu podepřít druhý pilíř naštěstí nepociťuji, ale jen mne napadá, zda přijmout rady od lidí, kteří do veřejného bazénu jdou bez plavek, zuby čistí pleťovým krémem, jako řidič řadí zpátečku místo jedničky... Je to podobné jako (nedejbože) zvolit zcela potetovaného prezidentem. Tím nechci znevažovat jistě vysoké IQ a přehled v oboru u obou uvedených osob. Pohled na kapitána dopravního letadla s koženým páskem (jako jediným oděvem) by pro někoho byl určitě zajímavý, ale na dovolenou s takovou leteckou společností asi raději ne (jeho odborné kvality by mohly být na vysoké úrovni).

0/0
9.10.2012 10:47

bechernik

Markétko a Vláďo

Markétko a Vláďo poraďte mi nějak jiný finanční produkt kde mi někdo přidá k mojí úložce 150% mého vkladu Rv

+1/0
6.10.2012 1:59

mpes4

Re: Markétko a Vláďo

a kdo ti přidá 150% k tvému vkladu v penzijním připojištění? Povídej, přeháněj!

0/0
6.10.2012 14:44

bechernik

Re: Markétko a Vláďo

něco si o tom přečti Rv

0/0
6.10.2012 15:15

SocPredator

Re: Markétko a Vláďo

Abys je pak jestě viděl ;-D

0/0
7.10.2012 4:18

bechernik

Re: Markétko a Vláďo

hm, a kdo ti zaručí za dvacet let slušný důchod, stát? nebuď směšný ;-D

0/0
7.10.2012 11:10

SocPredator

Re: Markétko a Vláďo

Vy se pořád ptáte kdo! Přece vy sám, ne? Nebo jste robot?

0/0
7.10.2012 14:28

bechernik

Re: Markétko a Vláďo

a proto se ptám kdo mi běžně na trhu přidá těch 150% 8-o

0/0
7.10.2012 14:52

pavel-v

Re: Markétko a Vláďo

"běžně na trhu" neni dobrý produkt do kterého by se vyplatilo investovat ...8-o8-o8-o

0/0
7.10.2012 22:08

Ivo Patta

Celá diskuse je pouze a jen o penězích, ne o skutečných

problémech lidí. Bankéři v čele s J. Rusnokem stačili za ta léta skoro celý národ zblbnout a to včetně ekonomů Pikory a Šichtařové. Vydávat bankovní produkt za důchodovou reformu je vskutku na hlavu.

Co se týká presidenta asociace penzijních fondů J. Rusnoka, tak ten celých osm let hlásá pro nás pití vody a sám pije víno a dělá si z Vás všech srandu. Více se dozvíte na adrese:

http://www.demografie.cz/aktuality/trestni-oznameni-na-ministra-m_-kalouska

Vyjímám: Dá se na faktech doložit, že důchodovou reformu v podobě bankovního produktu prosazoval v osobě presidenta Asociace penzijních fondů ČR člověk, který naprosto přesně věděl, že se jedná o špatnou reformu. Reformu orientovanou jen ve prospěch bank a jejich penzijních fondů. Svůj dvojaký postoj pan J. Rusnok potvrdil ...

+3/0
5.10.2012 14:10

čičo

Reforma

Určitý smysl by to mělo, kdyby garantem byl stát a naspořené peníze šli jemu a ne soukromým fondům.

0/0
4.10.2012 14:08

RomanL

Re: Reforma

Vždyť tak je tomu teď. Vtip té reformy je právě v tom, že to půjde soukromým subjektům, které nebudou ručit za nic... ;-)

0/0
4.10.2012 14:18

bechernik

Re: Reforma

a kdo dneska za něco ručí? stát? chacha ;-D

0/0
7.10.2012 14:53

nezavisla

6e....

by se dala nová loby parta do podnikání nebo je to stará jen trochu inivovaná a hlavně vychcaná jak ti co bojují za ní:-P

0/0
4.10.2012 10:27

2Mac7

je penzijní reforma výhodná ?

No, pro většinu lidí nikoli, ale to přeci nebudeme lidem říkat, to by některé lobby ( třeba bankovní ;-D) nebyly rády a někomu by se to nevyplatilo :-)

+4/0
4.10.2012 9:29

sarda3

celá diskuze vede ke komunizmu

Celá tato diskuse vede k tomu, že lidé nebudou spořit a k stáru nebudou mít z čeho žít. A jediná možnost:

prosadí se komunisté, uzákoní všem příšerné daně a vrátí se to, co už tady bylo: všichni budeme žebráci. To, že z penzijního spoření jednou uzavřeného nelze vycouvat je jediná možnost, jak zajistit, aby si lidé něco naspořili. Žvásty o svobodném rozhodování nelze brát vůbec vážně. Podívejte se jak lidé u nás umí hospodařit, jak roste zadluženost. To jste úplně slepí?

0/0
3.10.2012 13:39

švarný kapitán pazneht

Re: celá diskuze vede ke komunizmu

Já do toho nejdu protože si myslím, že to někdo rozkrade. A jestli to rozkradou komunisti nebo kapitalisti už je celkem jedno.

+6/0
4.10.2012 15:18

teta Ester

Re: celá diskuze vede ke komunizmu

No,nevím,kdo vám říkal,že všichni byli žebráci???? Žebráci jsou nyní,a to i ti,kteří poctivě pracují.A podle čeho usuzujete,že komunisti nasadí příšerné daně???? !!

+2/0
4.10.2012 20:59

stilgarr

Re: celá diskuze vede ke komunizmu

Tohle by byla pravda za predpokladu, ze by ti lidi cely svuj pracovni zivot (30-40 let) neodvadeli statu dan z prijmu a socialni.

Pokud me da stat moznost prejit na liberalni system: Neplat socialni ale nedostanes ani korunu podpory v nezamestnanosti, socialni prispevky ani duchod, jsem pro. Tak to ale neni. Aktualne je to tak, ze cely zivot stejne platit musis a jeste ti ted uplne s klidem reknou "spor, od statu duchod necekej".

A ne, tohle neni o me osobne, co ja. Ja si zivim jen sam sebe, uplne spatny plat taky nemam, ze bych nevyzil nebo si nenasporil (pokud se neco nezmeni) to strach nemam. Ale stejne je to vuci "normalnim" lidem sprosty. Ale asi dobre jim tak, nemeli zvonit klicema.

0/0
7.10.2012 3:47

Bejbís

Re: celá diskuze vede ke komunizmu

A jak se Vám bude spořit do vytunelovaného fondu s vědomím, že jej za pár let vytunelují znova?

Bez možnosti změnit fond nebo vystoupit (hlavně vystoupit) je to prachsprosté vydírání.

Kdy lidé budou mít potřebu vystoupit? Když nebudou moci spořit nebo když ztratí důvěru, třeba tím, že hodnota jejich vkladu ve fondu klesne na polovinu.

Už chápete, že při psaní příspěvku jste nemyslel?

0/0
9.10.2012 11:32

tuana

mě by spíše zajímalo

kdo je vlastníkem či společníkem fondů,jejich napojení na politiky či banky a jejich podíly

ten,kdo si myslí,že penzijní reforma má nějakým způsobem zabezpečit občana na stáří,tak je cvok. Pojišťovny a penzijní fondy jsou dnes nejlepší a nejbezpečnější džoby a pojišťováci myslí na cokoli jiného,než na blaho občana.

0/0
3.10.2012 9:49

matt2006

Mládežníci

Ještě by nám tato šikovná vzdělaná mládež měla říct, jak mají občané obyčejného vzdělání - natěrači, traktoristi, údržbář a třeba i lékaři či administrativní pracovnice nakupovat tu dluhopisy, tu zlato, tu barel ropy. Už Klaus v 90. letech o kuponové privatizaci říkal, že všichni mají stejnou startovní čáru (i ta babička na vysočině) a pak všechny tyto investory co byli na stejné startovní čáře okradly mozky typu Kožený, Šrejbr, apod. A babička nemá nic. Takže dál spoří (podle svého rozumu) na vkladní knížku, kde se jí reálné penízky postupně ztrácejí. To jsou ty jednostranné pohledy..... a takováto kniha je jen další blábol.

0/0
2.10.2012 23:10

George1977

Re: Mládežníci

Podobný názor tu už vyslovený byl. Nevím jak u ostatních komodit, ale existuje zde poměrně dost společností, které mají spořící programy založené na postupném nákupu investičního zlata či stříbra (to ale narozdíl od zlata podléhá DPH). Tzn., že ten, kdo je zvyklý si část peněz (ať pravidelně či nepravidelně) odkládat, tak může činit i nadále, ale již rozumným způsobem, tedy tak, aby se mu peníze neztrácely. Nákup zlatých slitků jde prostřednictvím těchto programů realizovat třeba po 500 Kč měsíčně (i méně). Navíc většinou jsou tyto programy postaveny na dobrovolnosti, tj. když to nějaký měsíc nevyjde, tak se platba prostě nepošle a žádná sankce za to neexistuje. Stačí jen hledat...

0/0
3.10.2012 9:32

LazyFatMan

Re: Mládežníci

No jo, ale já nemám v ruce to zlato, že? Mám v ruce papír, že mám někde zlato, takže ve finále je to důvěryhodné stejně jako ten penzijní fond... :-/

0/0
3.10.2012 9:36

George1977

Re: Mládežníci

Jak jsem řekl, stačí hledat, co je pro vás vhodné. Těch programů je více. Existují programy, kde dostáváte už gramy zlata, také si doma můžete spořit do kasičky a pak někde koupit v e-shopu desetigramový slitek naráz apod., když nikomu nevěříte. Ale pak jistě najdete jinou výmluvu - co když mě vykradou? Výmluvy jsou jednodušší, než se pořádně podívat, co je za možnosti, že? :-)

+2/0
3.10.2012 9:49

LazyFatMan

Re: Mládežníci

Peníze mám nastrkané v různých zdrojích, ale zrovna investiční zlato mě neláká.

A ano, můžu mít nemovitost plnou zlata, kterou mi vykradou a ještě zapálí a když budu mít jó smůlu, pojišťovna mi nic nedá ;-). 100% bezpečná investice bohužel neexistuje.

0/0
3.10.2012 9:55

George1977

Re: Mládežníci

Správně, jde o rizikovost. Z mého pohledu je právě spořící program založený na zlatě jednou z nejméně rizikových investic. Zvláště, když mám zlato uložené mimo EU, která by mi ho také jednou mohla chtít "znárodnit". Sám mám dokonce kombinaci jednorázové půjčky se zástavou ve stříbře (fyzicky držím polovinu tohoto stříbra, za které jsem poskytl peníze na téměř osmiprocentní roční úrok, a tak v penězích vyjádřená hodnota zástavy mi neustále stoupá) a tyto úroky převádím na nákup zlata, kde mám garantovaný odkup minimálně za svou nákupní cenu plus bonusy 5-6% ročně. Samozřejmě si také můžu na konci smlouvy vybrat přímo zlato a realizovat jeho prodej jakkoliv jinak s (velice pravděpodobně) mnohem vyšším finančním výnosem. Tu dnešní půku stříbra si mimochodem také budu moci ponechat (zkuste si spočítat, kolik to třeba za 10 let bude oproti dnešní ceně). Neznám momentálně nic jistějšího.

+1/0
3.10.2012 10:02

RomanL

Re: Mládežníci

To je velmi rozumná strategie. Ale to víte, místní odborníci v EU by vám doporučili nakupovat Řecké dluhopisy. Mají prý velmi výhodné úroky... ;-D

0/0
4.10.2012 14:21

hell365

Re: Mládežníci

za blbost se holt platí, a neznám v ČR chudého lékaře (nic na tom nemění fakt, že nás furt vydírají odcházením)

0/0
3.10.2012 14:08

dudi003

Re: Mládežníci

Jak si myslim ze se nenajde nic v cem bych s Vami souhlasil. Ted souhlasit musim.

Mate hlubokou pravdu. Penzijni reforma, ruzne druhy sporeni a jine vymozenosti. Nejsou pro "normalniho" cloveka.

Je mi to hluboce lito a bohuzel nevim co s tim delat.

0/0
3.10.2012 22:32

RomanL

Re: Mládežníci

Vám někdo brání spořit, nebo to neumíte?

0/0
4.10.2012 14:23

ahaswer

Jažkovy voči!!

Ta samá Šichtařová co tu píše ty namyšlený a blábolivý blogy??

No sersus kajzr...

To snad i Pepek Vyskoč poradí líp.

+3/0
2.10.2012 22:14

seelen

Re: Jažkovy voči!!

hup do nového pilíře;-) Josefe Vyskočile.

+2/0
2.10.2012 22:27

ahaswer

Re: Jažkovy voči!!

A?

0/0
3.10.2012 8:15

RomanL

Re: Jažkovy voči!!

... a v důchodu uvidíte peníze, jaké svět neviděl... ;-D

0/0
4.10.2012 14:24

Bored

Od začátku tvrdím....

že je to další, státem posvěcený tunel. Investovat v dnešní době do akcií může jenom naivní osel. Ale kdo chce kam, pomozme mu tam.

0/0
2.10.2012 21:59

hell365

Re: Od začátku tvrdím....

hlavně do akcií tahle dvojice ekonomů doporučuje ivestovat;-D

0/0
3.10.2012 14:11

Krycyptoris

Větší hovadiny jsem již dlouho nečetl ! Ti lidi jsou lháři

a nebo úplní nevzdělanci. Každopádně takové rady jsou hrůzostrašné pro běžné lidi. Zvlášť, pokud se jich bude někdo držet.

Fakt č.1:

- investice do nemovitostí je stejně riziková jako investice do akcií. Jsou na to jasné důkazy a je to nezpochybnitelný fakt.

Fakt č.2:

- je nutné diverzifikovat, tedy rozložit riziko. Pokud mám např. 1mil, tak je zcela špatné ho investovat do nemovitosti. Vhodné je rozložit takovou investici do více (optimálně alespoň 10) různých investic. Nemovitosti jsou drahé a pak většinou nezbydou peníze na další investice, což je velmi rizikové. Mnohem bezpečnější a potenciálně výnosnější jsou pozemky. Panelákové byty naopak jistá ztráta celé investice..

0/0
2.10.2012 21:20

Rubik1

Re: Větší hovadiny jsem již dlouho nečetl ! Ti lidi jsou lháři

To, co tvrdíte o akciích, je zřejmý nesmysl. Akcie mají hodnotu jen díky důvěře. Tu důvěru můžou ztratit ze dne na den a máte po investici. Důkazů o tom je nesčetně.

+4/0
2.10.2012 21:24

Bejbís

Re: Větší hovadiny jsem již dlouho nečetl ! Ti lidi jsou lháři

A co říkají oni?

Že druhý pilíř (investiční fond investující do akcií) smrdí.

0/0
2.10.2012 21:33

hell365

Re: Větší hovadiny jsem již dlouho nečetl ! Ti lidi jsou lháři

no oni doporučují investovat do akcií přímoRv

0/0
3.10.2012 14:13

Bejbís

Re: Větší hovadiny jsem již dlouho nečetl ! Ti lidi jsou lháři

Když chcete investovat do akcií, tak přímo. Investice druhého pilíře do akcií je velice silně riziková.

Není problém, aby pan majietel fondu koupil od kamaráda předržené akcie, keré potom nebudou likvidní. Dokažte mu potom, že to byl úmysl? A odpovědnost za provedené investice nemá. A vy budete do tohoto fondu platit dále a čekat, kdy to udělá znova.

Už tušíte rozdíl mezi investováním do akcií přímo a přes fond?

+4/0
3.10.2012 15:05

bosorrka

Re: Větší hovadiny jsem již dlouho nečetl ! Ti lidi jsou lháři

Ano, druhý pilíř je příliš rizikový a ve světě neosvědčený. Třetí se dá, první je povinný.

0/0
9.10.2012 9:34

Karel49

Hezké - 99 % nemá milion

tak svá moudra pište jinde.

0/0
2.10.2012 21:29

FiS95

Re: Hezké - 99 % nemá milion

Kdo má málo peněz také nemá moc vysoký životní standard a nemusí si tedy naspořit tolik jako "milionář", který je zvyklý na jinou úroveň výdajů.

0/0
2.10.2012 21:45





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že termínovaný vklad je obvykle lépe úročený než spořicí účet?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.