Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Deset nejčastějších chyb a omylů u povinného ručení

Zákon motoristům nařizuje uzavřít a pravidelně platit povinné ručení. Naprostá většina lidí s tím nemá problém. Ovšem jsou i tací, kteří se touto povinností neřídí. Přitom mnohdy důvodem nemusí být snaha ušetřit na pojistném, ale obyčejná neznalost pravidel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D26a42v17i17d 65J19e85r80a11b17e26k 3946460596347

Kdo pak dostal od státu takovou tiskárnu na peníze jako výsluhu,páni novináři spustu lidí by zajímala struktura ČKP

0/0
24.4.2013 21:50

WIFI

hm

některý jsou opravdu dost rozšířený omyly, za který jsou schopni se ještě prodejci/bazarníci hádat, že je to pravda. Jako ten mýtus, že při koupi vozidla, kdy doklady zůstávají bazaru, se může jezdi tzv. na smlouvu..........

0/0
11.10.2012 7:55

bwhalcin

Zkušenosti s ČKP z první ruky

Osobně jsem se stal obětí ČKP, kdy jsem pojistil vozidlo, jež jsem měl zájem koupit. Následně z koupě sešlo a já ručení řádně zrušil. Případ se vlekl přes rok - bylo mi vyhrožováno, požadovány dokumenty, které neexistují.

Nakonec mi dali za pravdu, ale po 14 dnech si vesele případ otevřeli znova pod jiným číslem, aby mi tentokrát veškeré podklady zamítli. Mezi tím si skutečný majitel vesele jezdil s autem bez pojištění a příspěvek naskákal na 17tisíc.

Centrální registr vozidel mi odpověděl, že u nich ČKP nic neověřila (ukládá jí to zákon) a když jsem se začal pídit po pravomocech ČKP v rámci registru, tak se tam semnou přestali bavit. Zákon zde garantuje presumci viny a prokázat nevlastnictví.

=> uzavřít ručení před přepisem je špatně, uzavřít až po přepisu taky (původní majitel mohl neplatit)Rv

http://spojistenim.ic.cz/

0/0
10.10.2012 23:01

Šerlok Homeless

Ad 10

Jak lze dokázat neexistence povinnosti, například, že jsem auto dané SPZ a WIN nikdy nevlastnil?

+2/0
10.10.2012 20:53

HrubesaMares

Re: Ad 10

cestne prohlaseni je brano jako dostatecne.

0/0
11.10.2012 22:32

Kazeasch

Re: Ad 10

Předpokládám že o to horší budou důsledky když se zjistí že i na vzdory čestného prohlášení vozidlo vlastním. Je tak?

0/0
12.10.2012 12:55

net.Xtreme se nevzdává

Zaplať nám nebo zaplať za prokázání neviny...

+1/0
10.10.2012 20:49

JeDicz

*

Ještě mě napadl dotaz, musím mít pojistění auta v ČR? Co když si koupím auto v DE a nechám si ho tam i pojistit a přihlásím ho k provozu v ČR?

0/0
10.10.2012 20:28

hauzicz

Re: *

Nedávno tu byl článek, jak Řekové využívají německých firem k provozování drahých automobilů, aby zamaskovali jejich vlastnictví. To by mohlo být určitě řešení, pokud to ovšem nejde i jednodušeji. S německým registračním systémem nemám zkušenosti.

0/0
10.10.2012 20:32

tdvorak

Re: *

Nebyli to řekové ale italové ;-) http://auto.idnes.cz/italsky-figl-na-dane-0qd-/automoto.aspx?c=A120731_173356_automoto_fdv

+1/0
10.10.2012 20:33

hauzicz

Re: *

moje chyba R^

0/0
10.10.2012 20:36

Šakal včera dnes a pozítří

Re: *

Pokud ti v DE vydají DE techničák na české doklady ....

0/0
10.10.2012 22:46

JeDicz

*

Důkazní břemeno je na adresátovi... to je zase legislativní výsměch.

+1/0
10.10.2012 20:22

net.Xtreme se nevzdává

Re: *

A co když maj blbě i adresu? Prostě si mě spletou s nějakým jmenovcem nebo něco podobného? Pak se o ničem nedozvím nebo naopak o mě vůbec nepůjde, je to divné...

0/0
10.10.2012 20:51

standysman

Re: *

taky u soudu to neprojde, proto vymáhání ma na starosti soukromá agentura, která to časem vzdá, ale k soudu to nikdy nedají. Jenom to prostě zkouší kdo podlehne a zaplatí. Jsou to lumpové. Tuto celou organizaci, která vznikla nedávno určitě vymyslel nějaký chytrý politik a nenápadně si z těch příspěvků staví barák někde na havaji. ;-D

+2/0
10.10.2012 22:02

hauzicz

Celé toto pojištění vozidel nechápu.

Kdo je zodpovědný za to, že někoho nabourá....auto? Záleží na tom, jestli je způsobená škoda od auta s litrovým nebo pětilitrovým motorem? Vždyť za to vždycky může jen a pouze řidič. Proč není pojistka odpovědnosti za provoz na pozemních komunikacích vztažená na osobu řidiče a pro každého řidiče (tj. osobu, která usedne za volant, nikoliv pro osobu, která vlastní ŘO) povinná?

0/0
10.10.2012 20:11

gumidos

Re: Celé toto pojištění vozidel nechápu.

Jednoduchá statistika - registrovaných vozidel je v ČR cca 7,5 milionu. Registrovaných řidičů je v ČR cca 6,6 mil. Tedy vozidel je více, než řidičů.

Důsledek - statisticky průměrný řidič by musel platit vyšší pojistné, aby objem pojistného zůstal stejný.

Možné řešení  - vlastnictví více aut znamená více pojistného a to platí nyní.

Nicméně je třeba těžce navýšit pojistné lidem či firmám, které mají velké škody. Není vůbec od věci nastavit pro těžké hříšníky takové pojistné, aby na něj neměly a musely skončit. JInak se na tyto klienty skládají zejména ti bezeškodoví Pepíci, kterým je pak vysvětlováno, že povinné ručení musí zdražit.

0/0
10.10.2012 20:22

hauzicz

Re: Celé toto pojištění vozidel nechápu.

Samozřejmě, průměrné pojistné na jednoho řidiče by bylo vyšší než na vozidlo, ale určitě by to bylo spravedlivější, netrestalo by se vlastnictví více automobilů. A postihnout hříšníka řidiče navýšením pojistného by bylo přece mnohem jednodušší, zvlášť u firem.

0/0
10.10.2012 20:28

Šakal včera dnes a pozítří

Re: Celé toto pojištění vozidel nechápu.

Nemyslím, že by se tím trestalo vlastnictví auta. Mimochodem, pokud řídíš, víš dobře, že i ty škodu můžeš udělat snadno, velmi snadno.

0/0
10.10.2012 22:50

AAA3

Re: Celé toto pojištění vozidel nechápu.

netrestalo by se vlastnictví více automobilů, zato by se trestalo kdyz v rodine ridi jedno auto otec, matka a prilezitostne i zletily potomek.

0/0
11.10.2012 12:42

dantencl

Re: Celé toto pojištění vozidel nechápu.

Dnes pojsitné takovým firmám moc zvýšit nejde - ti hned změní pojišťovnu.

0/0
15.10.2012 22:01

bonzini_plzeň

ČKP je stejná zlodějská haluz jako OSA atd.

.

+6/0
10.10.2012 18:28

gumidos

Re: ČKP je stejná zlodějská haluz jako OSA atd.

s touto tezí lze souhlasit a lze ji ilustrovat na následujícím příkladu: za zmínku stojí celá řada vozidel typu pick-up, které mají  v TP označení kategorie N1. Pro účely povinného ručení pak v podstatě všechny pojišťovny kalkulují pojistné jako osobní vozidlo do 3,5 tuny. Pro osobní vozidla je při nepojištění příspěvek do fondu ČKP ve výši 50 Kč za den nepojištěnosti. Překvapivě však ČKP bere zcela jinak než většina pojišťoven (možná všechny) tyto N1 pick-upy. Zde již rozlišuje pouze nákladní automobil do 12000 Kg, kde příspěvek činí již 130 Kč za den nepojištěnosti. Nepojištěná Felina Pick-up pak platí stejnou pálku jako náklaďák Liaz (9 tun) a pouze o málo méně, než nepojištěný autobus. Inu každá kačka dobrá.

V kombinaci s presumpcí viny (vlastník vozidla musí prokazovat, že vozidlo neprovozoval) je to těžce mimo.

0/0
10.10.2012 20:06

standysman

Re: ČKP je stejná zlodějská haluz jako OSA atd.

jojo, to jsem psal níže, přesně můj případ. za felicii pickup a 5měsíců, kdy stála na špalkách, bez technické a ve stodole na chalupě, než byla ekologicky zlikvidována, tak po mě chtějí cca 20 000,- fakt sranda. ;-D

0/0
10.10.2012 22:00

WIFI

Re: ČKP je stejná zlodějská haluz jako OSA atd.

je to blbý,ale neznalost zákona atd....

Jak by prokazovali, že se s autem jezdilo/nejezdilo, když by mělo SPZ a majitel by tvrdil, že s ním nejezdí ? Když s ním jezdit nejde, dá SPZ do depozita a může ho opravovat jak dlouho chce.

0/0
11.10.2012 8:00

AAA3

Re: ČKP je stejná zlodějská haluz jako OSA atd.

Kdyz nemas technickou tak je s depozitem jaksi problem. Dat je tam SPZ sice muzes ale zpatky ti je bez technicke nedaji. No a bez znacek zase na STK ject nemuzes - leda to tam dovezt na odtahovce...

0/0
11.10.2012 12:44

WIFI

Re: ČKP je stejná zlodějská haluz jako OSA atd.

to je sice pravda, ale když chystám tak rozsáhlou opravu, že auto bude několik měsíců mimo provoz, tak pravděpodobně mě nějaký výdaj navíc za odvoz auta na podvalu na STK už nezruinuje

+1/0
11.10.2012 19:10

Šerlok Homeless

AD 3

Mno, jenže paní na Hasčské vzájemné pojišťovně fotokopie techničáku nestačila, hledala v tom podvod a chtěla originál. Tak jsem holt musel uzavřít pojistku v pojišťovně, kde stačila kopie.

0/0
10.10.2012 18:25

Ma Te S

A já si myslel, že omyl a chyba jsou synonyma

X

0/0
10.10.2012 18:11

Šerlok Homeless

Re: A já si myslel, že omyl a chyba jsou synonyma

Nejsou:!!

- Omyl je nepravdivá domněnka při nedostatku relevantních informací (informačním deficitu) nebo jednání na základě nep při informačním deficitu.

- Chyba je jednání při dostatku relevantních informací, při kterém jsou tyto relevantní informace nesprávně vyhodnoceny anebo ignorovány.

0/0
10.10.2012 18:29

Šerlok Homeless

Re: A já si myslel, že omyl a chyba jsou synonyma

Opravuji: - Omyl je ... nebo jednání na základě nepravdivé domněnky při informačním deficitu

0/0
10.10.2012 18:30

Jak to vidíš, slepče?

Re: A já si myslel, že omyl a chyba jsou synonyma

A co znamená toto "Fotbalista se nemýlil" ;-D

0/0
10.10.2012 19:18

kafy

Re: A já si myslel, že omyl a chyba jsou synonyma

měl správný odhad při nedostatku relevantních informací ;)

0/0
11.10.2012 10:45

Kovis

Co je to za blbost?

"Může se totiž stát, že původní vlastník bude stále veden jako majitel auta a z toho mu budou plynout i další povinnosti."

Kde bude veden jako majitel? Vlastnictví vozidla není nikde evidováno. Pokud je ČKP taková banda ignorantů, že nedokáže ani napsat reklamní článek, tak není divu, že tam mají takový bor***, jaký tam je...

0/0
10.10.2012 17:11

Šerlok Homeless

Re: Co je to za blbost?

Vlastnictví vozidla je samozřejmě evidováno v ČKP a na Ministerstvu dopravy, přičemž tyto dva registry se podle zákona o povinném ručení porovnávají, chytrolíne.

0/0
10.10.2012 18:35

gumidos

Re: Co je to za blbost?

chytrolín má také pravdu. Ve starých technických průkazech byl evidován pouze držitel - což s vlastnictvím nemusí být zcela totéž. Ovšem znamená to, že chytrolín má starou plečku...:-)

0/0
10.10.2012 19:11

grimosa

Re: Co je to za blbost?

existuje registr vozidel ale to není registr vlastnictví!  Dám Vám příklad, pokud prodám dneska své auto, tak přestávám být majitele bez ohledu na to co je uvedeno v registru vozidel. Zde totiž vzniká časový úsek kdy vozidlo ještě není převedeno ale již má jíného vlastníka. Tohoto ČKP velice ráda a často využívá k vydírání. Naúčtuje vám třeba 5 dní nepojištění a spoléhá se že lidé se nebudou bránit a raději zaplatí.

0/0
10.10.2012 19:38

Alex1966

Re: Co je to za blbost?

Nějaký právník, pokud možno ne z Plzně, by mohl objasnit, jak hluboký rozdíl je mezi právním stavem "vlastnit věc, konkrétně osobní automobil" a být v záznamech třetí strany (ČKP) "veden jako vlastník". Co když je záznam ČKP pozměněn chybou lidskou, chybou programu, špatným úmyslem pojišťovacího agenta... Ani chybné záznamy v registru státním nemohou u nezávislého soudu obstát proti ústavou chráněnému právu vlastnit majetek. Ano, asi budou zapotřebí nějaké dodatečné důkazy dosvědčující vlastnictví v daném čase.

0/0
10.10.2012 19:49

Šerlok Homeless

Re: Co je to za blbost?

Povinné ručení končí ze zákona dnem, kdy prodej vozidla doložím kupní smlouvou své pojišťovně. Od té doby nejsem vlastníkem a nemám povinnost platit povinné ručení. Pokud to včas vyřídím i na registru, tak mne celkem nemusí zajímat, co má kdo ve svých záznamech: V případě, že záznamy nesouhlasí s realitou, je to prtoblém toho, kdo ty záznamy vede.

Ovšem - k bodu 10: Taky by mě zajímalo, jak může někdo dokázat, že vozidlo daného WIN (či SPZ) nikdy nevlastnil.

0/0
10.10.2012 21:02

gumidos

Blbost je už první věta tohoto článku

,,Zákon motoristům nařizuje uzavřít a pravidelně platit povinné ručení.,,.

Jsem zcela přesvědčen, že pojistné mohu platit  i nepravidelně. Pokud mi totiž nepřijde upomínka s upozorněním na možnost zániku, pojištění i tak trvá dále.

0/0
10.10.2012 17:00

rytíř Smyl Flek z Nohavic

eště jedno pravidlo

od nehody je třeba ujet, aby se nepřišlo o bonus.

0/0
10.10.2012 16:24

Prohrávající obyčejný člověk

Re: eště jedno pravidlo

To není omyl, ale pravda.

0/0
10.10.2012 18:29

SocPredator

Nechápu o čem se na obrázku dohadují

Oba mají kravatu, tak snad by jeden mohl uznat, že je viníkem nehody :-)

0/0
10.10.2012 15:43

Baarten

Prostě a jednoduše

je u nás v oblasti vlastnictví a provozování vozidel přebyrokratizováno a přebuzerováno nad všechny rozumné meze ...

+2/0
10.10.2012 15:35

Bubrak

Re: Prostě a jednoduše

naproste presne proste a jednoduse napsano R^

0/0
10.10.2012 15:39

aljavX

Re: Prostě a jednoduše

co je na tom přebyrokratizováno ? Prostě, pokud si koupíš auto/motorku, tak musíš uyavřít povinné ručení. A dokud nemáš doklad o tom, že ji nejsi majitelem, nebo doklad o šrotaci, tak tu pojistku musíš platit.

Nic víc nic mín.

0/0
10.10.2012 16:15

grimosa

Re: Prostě a jednoduše

ano ale svět není jednoduchej. Co když si koupím auto a třeba jej 10 dní neprovozuji na veřejné komunikaci jelikož je jízdy neschopné. Po 10 dnech jej konečně opravím a zajdu sjednat pojistku. Za 2 roky se ozve ČKP že jsem neměl pojistku uzavřenou na těch 10 dní. Nic jsem neporušil jelikož ze zákona mám povinost uzavřít pojistku ve lhůtě 14 dní po zániku předchozího pojištění(samozřejmě s autem nesmím tuto dobu jezdit/parkovat na veřejné komunikaci) ale ČKP přesto posílá vyděračské dopisy. Spoléhají že většina nebude se chtít hádat a zaplatí.

0/0
10.10.2012 17:11

VSCHT

Re: Prostě a jednoduše

Vzít si právníka a nebo pořádnou palici a jít jim to vysvětlit :)

0/0
12.10.2012 13:28

larcc

vlastním autobazar

a mám běžně pojištěných 20-30 aut (ze zákona musím), samozřejmě za 2 Kč/den kus ve flotile. I tak to dělá za rok dost peněz a s autama nikdo nejezdí (nejedná se o auta v komisi ale vykoupená). Dávat všechny RZ do depozita je nesmysl, nemám čas trávit pracovní dobu na úřadě (zákazník taky nebude čekat půl dne než mu je někdo přinese). Vlasním i pojištěné převozní RZ ale legislativa s jejich používáním je pro mě nesrozumitelná - respektive to vypadá že se dají použít pro vozidla s neregistrovaná tj. s čistopisem TP(každý úředník jejich použití vysvětluje jinak). Takže platím zbytečně pojišťovnám a ještě když se při výkupu zapomenu a vůz okamžitě nepojistím tak po mě jdou za každý nepojištěný den.

například v rakousku máte pojištěné značky na majitele které přehazuje z auta na auto u nás to nejde - pojišťovny by přišli o prachy.

Fascinují mě diskutující pitomci, kteří o tom nic neví.

0/0
10.10.2012 15:04

gumidos

Re: vlastním autobazar

6e by se v Rakousku přehazovaly značka z auta na auto? To je ale veselé historka. To pakasi nemají vůbec technické průkazy.

0/0
10.10.2012 17:06





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že připojení na pult centrální ochrany objektu snižuje cenu pojištění domácnosti?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.