- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je to spíš taky o pojišťovnách....některá např. ČP má dražší povinné ručení 35/35 než třeba jiná (např. Triglav) za 75/75....a to ten Triglav nabíí ještě víc bonusů a asistenčních služeb než ta ČP....prostě ČP jsou zloději nic víc.
Čím dál více mne zkušenosti ukazují, že asistence ČP jsou právě mezi nejlepšími dostupnými a jsou přitom docela levné. Zrovna včera jsem se s údivem ptal na jejich infolince, zda skutečně asistence při poruše platí ve stejném rozsahu i v zahraničí.
To rozškatulkování komu se hodí jaký pojistný limit je tedy pěkný žvást. Zní to hezky, ale škodu nad 35 mega jen tak lehce neuděláte. A pokud ano, tak vás to může potkat úplně stejně, ať vyrazíte jednou týdně na chatičku, nebo se autem živíte a najezdíte miliony km. Takže spíše jde o to, o kolik to stojí víc a co za další služby v ceně dostanete. České pojišťovny vás ale stejně jako vždy oškubou, takže žádné zázraky nečekejte. Ve finále zjistíte, že na všechno se vztahují výluky z pojištění, omezení a restrikce. Takže se tak osobně trochu domnívám, že naprosté většině motoristů musí stačit základní limit. A upřímně - když rozsekáte auto a máte škodu za 100 tisíc, tak Vás nějaký odtah zdarma do 20km (a podobné služby) už nespasí.
... a když zůstanete viset o půlnoci ve Vídni a máte vypláznout 120 EUR v hotovosti za 5 minutovou práci servisáka, tak je ta sleva v řádu desetikorun nebo jednotek stokorun opravdu velmi výhodná.
Děti nemám, rodiče po smrti, auto bez airbagu. Já si myslím že těch 35 melounů mi bude stačit...přeci jen, u škody za 35 mega už bude cálovat stát :D
A co by měl jako cálovat? Škoda po vás zůstane poškozenému a nikdo mu ji nezaplatí.
35/35 stačí. Leda, že byste plánovali rozstřelit kamion plný nových mercedesů, případně zmrzačit celou posádku mikrobusu.
Kamion plný nových MB nemá cenu 35 milionů, ani kdyby byl i ten kamion na odpis. Ale takhle napasovat se do autobusu plného turistů, to by těch 35m na léčení mohlo přesáhnout.I když, pokud to auto řídíte vy sám, tak vás to již škrábat nebude.
Ceny povinného ručení jsou v ČR na historickém minimu, tak nechápu, proč všichni brečí nad tím, že to je "drahé". To, že se sazba ročně zvedne o cca 3 % je naproto logické. Servisy zvedají ceny, rostou ceny náhradních dílů atd, prostě opravy aut jsou dražší a pojišťovny tak musí platit víc - je teda zcela logické, že to do svých cen promítnou.
Přechod k nějaké "low-cost" pojišťovně v tomto případě má cenu maximálně do první pojistné události, když se lidi doví, že z této "low-cost" pojišťovny dostanou tak osekané plnění, že se z toho rozbrečí. Místo toho, aby si ročně připlatili pár korun a byli v klidu...
Ten kdo si tu pojistku uzavře z ní plnit opravdu nebude, určitě sa z toho teda nerozbrečí. To možná tak ten do kterého nabůrá.
Pane Kuchta pro jakou že to pojišťovnu pracujete ? některé Vaše příspěvky jsou typické pro pojišťováka, který se naučil na školeních co má říkat...
Vidím, co mi počítají poslední dobou velmi často inovované kalkulační programy a dovedu si odvodit co je k čemu. Informace ze školení samozřejmě taky nejsou k zahození.
No, mně právě minulý týden přišla složenka na nový rok (platím 1x ročně) od ČPP. Proti minulému roku je o 30 procent vyšší. Mám bezeškodní průběh od roku 1994, čili maximální bonus. Stejnou věc udělalli předloni - šel jsem na pobočku kde mi paní řekla, že musím smlouvu každý rok vypovědět a pak že mi zůstane sazba +- stejná. Jenže to mě nebaví a hlavně mi to přijde jako prasárna, takže jsem právě včera poslal výpověď a sjednal po internetu PR jinde. Ušetřil jsem 1300,-, což už stojí za to.
To je opravdu individuální. Na mne se například obrátila klientka, že má platit o asi 50Kč více. Tak jsem jí musel napsat, že bonus už jí neroste, že je na maximu a že přepočet podle nového by ji přišel na zvýšení o 700. A k vašemu - nešlo náhodou o to, že vám ČPP kdysi přidala 120 měsíců bez nehod a teď to zrušila ?
Posuzování, zda mám pojistku drahou nebo ne, je nutno činit velmi opatrně. V článku se podrobně věnují problematice výšky pojistného krytí - bravo, takovýto přehled je výborný, hned si ho zkopíruju pro klienty kteří tvrdí že na jejich 15 let starou šunku stačí to nejlevnější.
Je zde ale jiný problém. V posledním roce došlo u většiny pojišťoven k mnoha změnám, většina z nich se u klientů projeví zvýšením ceny. Někdy jen u nových smluv, někdy i u starých. Například připojištění čelního skla šlo u některých pojišťoven na dvojnásobek.
A další "nepříjemnost" - končí benevolence v bonusech. ČKP tlačí pojišťovny k tomu, aby bonusy odpovídaly pravdě. Takže pokud někdo má pojistku kde mu pojišťovna benevolentně přidala 10 let bez nehody od rodičů, nebo někdy jen tak "na ksicht", tak by se při přepočítání podle skutečnosti dočkal velmi nemilého překvapení. Tyto pseudo-bonusy pojišťovny totiž nepotvrzují ani na papír, ani do centrální databáze.
A ještě jedna "nepříjemnost". Mnoho motoristů má pojistku uzavřenou přes makléře v jeho takzvané flotile (netýká se flotil vozidel v leasingu). Tyto flotily mají nízké paušální pojistné, neprojevuje se výše odjezděného bonusu (a pozor, taky se bonus nezískává!!!). Co je ale v současné době podstatné, tak tyto flotily vozidel různých vlastníků by měly v nejbližších měsících skončit, takže jejich klienti budou muset uzavřít normální pojistku. Mohou se také dočkat velmi nepříjemného překvapení - normální cena a k tomu bonus 0.
to by mne zajimalo,co bych musel nabourat,aby na to nestacilo 35 mega,jedine ze bych znicil dva veyrony
je třeba brát v úvahu i škody na zdraví a ušlý zisk, které mnohdy překročí škody na majetku
já využil na povinné ručení http://www.kalkulacka.eu jsou tam i jiné kalkulačky a přišlo mi to výhodné zde.