Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Analytik: Peníze, které by spolkl stát, spoříte ve 2. pilíři pro sebe

Postoje k penzijní reformě a takzvanému druhému pilíři poměrně ostře rozdělují budoucí české důchodce. V sérii názorových článků shrnujících pro a proti přinášíme rozhovor s analytikem Petrem Syrovým. Ten říká, že do druhého pilíře vstoupí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P57e47t84r 47K98r29a55j31c23i15g35r 5609890579804

Jak spořit na důchod - webinář KFP k penzijní reformě

Doporučuji,

kdo se chce dozvědět nejpodstatnější informace pro své rozhodnutí zda

zda se pro něj vyplatí vstoupit do Důchodového spoření nebo do

Doplňkového spoření. (2 a 3 pilíř), pak navšitvte stránky:  https://www.youtube.com/watch?v=zMQrUhBXnI8     ;-DR^

0/0
21.12.2012 8:23
Foto

I22v14o 22P96a11t16t95a 9532290952480

Vážený autore, Vaše vidění světa je omezeno na vnímání peněz. Udělal jste si z peněz komoditu, což je samo o sobě zcela chybné. Peníze nejsou obilí či ocel. Po odtržení peněz od zlatého standardu je skutečná cena peněz  jen cenou starého papíru plus důvěra lidí. Ta důvěra se může vypařit ze dne na den. Bankéři pro to dělají co mohou, včetně realitních a jiných bublin a bezohledným prosazováním účelového bankovního produktu jako II. důchodového pilíře. 

Jen poznámku k II. důchodovému pilíři. Pokud do něj vstoupíte, tak budete tunelovat svoji vlastní kapsu plus přímo okrádat současné důchodce o jejich peníze v průběžně (mezigeneračně) financovaném systému. Následně budete při svém mládí dalších 30 - 35 let sledovat jak penzijní  fond hraje s Vašimi vlastními penězi (2%), plus těmi o které jste okradl své rodiče (3%, ve skutečnosti o 10,7% z 28% SP), na finančních burzách na své konto při Vašem vlastním  plném osobním riziku (na rozdíl od III. spořícího důchodového pilíře, kde schodky musí pokrýt fond, resp. banka která jej vlastní).

0/0
14.12.2012 20:34

P98a10v46e50l 33J63a10n31o28u75š19k42o66v35e75c 1343668589372

Investujte s rozvahou, abyste jednoho dne nemuseli zvolat: Kde jsou mé peníze? Když potkáte analytika, tak zdvojnásobte svoji ostražitost. Pokud má sako a kravatu, tak ztrojnásobte.;-)

0/0
13.12.2012 17:18

D94a85v45i85d 35M65r54a95z90e60k 5923647514597

Pri vstupu do II pilire si snizite spotrebu 3% ktera date navic do II pilire. Muze se Vam zkratit duchod z prubezneho systemu az o 10%. Platite fondu za spravu poplatek (odhad 7% z ulozky). Nemate zarucen zadny vynos. Fond muze hospodarit spatne a i kdyz je vklad oddelen od majetku tak to neznamena ze neco dostanete. Fond vzdycky vydela neb dostava ty poplatky. Nesmite penize prevest jinam (nulova likvidita). Pokud zapocitam inflaci tak je zrejme ze fond by musel mit zisk pres 10% aby se to vyplatilo: "kdo z vas to ma"? Straseni ze duchodcu bude vice nez pracujicich je zcestne. Dnes i pozdeji se cislo (dle CSU) pohybuje okolo 40 duchodcu na 100 pracujicich.Jedina vyhoda II pilire je dedictvi pri urcite forme vyplaty. Duchodci, jako silna volicska skupina, si pozdeji zvoli stranu kterajim duchody zvedne na ukor pracujicich. System nema zadnou podporu verejnosti ani napric politickym spektrem a je tak nachylny k ruznym zmenam ci zrusenim. II pilir je paskvil kam nema cenu vstupovat.

+1/0
11.12.2012 8:25

J30a54n 84K71o80c70o60u67r38e14k 3128706544

Opravdu si myslíte, že spoléhat se na stát, aby se o mne na důchod postaral je správně? První chybou je, považovat tento důchodový systém jako jediný zdroj financí ve stáří. Já osobně to beru jako dobré přilepšení a pro ty lemply, co se na všechno vy... to určitě jako minimum stačit bude. Bez práce nejsou koláče, takže lidi nemelte u piva, vzdělávejte se, pracujte a především se chovejte finančně zodpovědně a nespoléhejte se na druhé, ale začněte sami u sebe.

+1/0
11.12.2012 10:26

D70a35v81i39d 94M91r22a53z22e64k 5593257674197

Ja nikde netvrdim ze I pilir je samospasny. Budouci III pilir je dostacuji pokud si pod tim predstavujete zivotni pojisteni, invsetovani do akcii ci dluhopisu,... 

Pouze tvrdim ze pripravovany II pilir je tak velky paskvil, ze se nevyplati vubec nikomu.

+3/−1
11.12.2012 11:55

D13a40v66i82d 54M90r17a14z30e49k 5933767664327

Osobne bych si predstavoval, kdyby platba na socialni byla minimalni (v kontextu veku cloveka) - tedy clovek pred duchodem by platil da se rici to same a clovek po skole skoro nic. Nasledne by clovek pred duchodem mel da se rici to same a clovek nyni po skole duchod jen minimalni. Mel by ale vice penez a mohl by je investovat/ sporit dle sveho uvazeni. Pak by byla variabilni slozka - mohl by si kazdy do I pilire platit vice a tim by si rikal o vetsi duchod nebo o moznost jit drive do duchodu.

0/−1
11.12.2012 11:58

J37a56n 40P83l63e20v82a 3701196311978

To je blbost. Těmi penězi co se odvádí, se živí důchodci právě teď. Udělat to takhle, tak na důchody ze dne na den není. To není, jako že se ty peníze co jste tam nasypal někde ukládaji a pak vám je dávají v důchodu... 

Fakt prostě je, že jedna, nebo více generací prostě zacvaká dvakrát. Jednou musí živit aktuální důchodce a pak později v důchodvém věku dostane od státu políček, že si meli šetřit a myslet na zadní kolečka. Tak to prostě je a státu je u p... Takže, je na čase to vzít jako fakt a přestat vymýšlet nesmysly a nějak se na stáří pojistit.

+1/0
12.12.2012 17:34

D72a38v16i18d 89M34r55a23z61e57k 5373717314567

Proc blbost? To ze by penize chybeli na zivot dnesnich duchodcu nepopiram. Ale to by se dalo pokryt z jinych zdroju (treba i schodek). (tedy je defacto zaplatime jinak (neinvestici). Vas navrh (II pilir) je vlastne spolehani na I pilir a zaroven slepa duvera v nemenost systemu, slepa duvera ve fond ktery nemusi nic vydelat, slepa duvera sverit penize na vzdy nekomu... jinak proti pojisteni se na stari nic nemam - naopak. Jenze Zivotni Pojisteni je defacto vsem investorum k smichu, nebot to je drobek spiny na financnim trhu kde se penize vydelavaji.

0/0
12.12.2012 21:32

J79a47n 66P15l41e44v27a 3341886261648

Já bych do II. pilíře šel, ..... ale ne v Česku. Nezlobte se na mě, ale já prostě našemu státu nevěřím. Pokud se rozhodnu někam ty peníze cpát, tak si chci vybrat sám kam je dám a pokud si vyberu špatně, chci žít s vědomím, že to byla chyba moje jak jsem si vybral a ne někoho jiného.

Mám opravdu velké obavy z pronevěry, eventuálně z takové úpravy, aby to někomu vyneslo tučné konto. Samozřejmě se to může stát i při mé volbě, ale mám možnost s pěnezi disponovat a riziko si nesu jen já sám stejně jako jsem si jen já sam prostě špatně vybral. Odpadá tam ta vyšší moc, která za nic neručí a zejména u nás se ještě velmi ráda přikrmuje.

+1/0
12.12.2012 17:29

J33a75n61a 56N35o42v30á45k83o81v62á 4112956391246

No a když je uspoříte......spolkne je stát. ;-D

0/0
10.12.2012 14:16

E47l63e14o74n10o84r18a 36N83o72v26á 1644775856799

Pokud si musím spořit na penzi,mezitím si zaplatit ze svého vzdělání a zdravotnictví + jiné povinné poplatky,tak nebudu platit daně tomuto státu,který mě chce tak strašně osamostatnit...

+1/0
8.12.2012 16:48

E47l48e89o52n65o58r93a 65N36o25v16á 1354465746279

PS: ještě mi nikdo neodpověděl na otázku,jakou penzi bude mít generace nepracující menšiny,která je zvyklá pobírat celý život dávky a podpory...

0/0
8.12.2012 16:51

J46a69n 74K26o95c63o30u24r26e79k 3248486764

doufám že žádnou :-)

0/0
11.12.2012 10:17

J83a19n 76P52l59e14v44a 3231216531728

No tak důchod asi mit nebudou, ale synátoři budou pobírat dávky na starání se nemohoucí a víc hladových krků = větší životní nouze = větší penízky.

0/0
12.12.2012 17:38

P65a53v96e77l 59J92a58n71o61u66š36k55o88v60e88c 1253268349732

Doufáte marně.

0/0
13.12.2012 17:08

P72a51v19e26l 81D26e47n62k 9758423399136

Milý Peťo analytiku, tato varianta je více pravděpodobnější : 2 pilíř důchodové reformy a jeho vyplacení : Vážený kliente.Dnešním dnem jste dovršil zákonem stanovenou věkovou hranici k odchodu do důchodu a můžete si u našeho fondu zažádat o výplatu své penze. Bohužel vám musíme sdělit nepříjemnou skutečnost.

Vzhledem k nešťastným investičním rozhodnutím manažerů, kteří již v našem fondu nepracují, je v současné době na vašem důchodovém účtu 0,00 Kč (sl

ovy nula nula nic).

Dále dlužíte našemu fondu poplatky za správu vašeho účtu ve výši 125 785 Kč.

Tuto dlužnou částku uhraďte do sedmi pracovních dnů na náš účet, v opačném případě bude váš dluh odprodán exekutorské firmě. Náš fond vám tímto děkuje za projevenou důvěru a za to, že jste si naším prostřednictvím celý život spořili na svoje spokojené stáří.

+20/−5
7.12.2012 12:48

J35a26n 12P59l52e65v51a 3631326301528

amen....

0/0
12.12.2012 17:39

V86o20j57t63ě86c91h 70K87r27á88l47í79k 5311563362252

Svatá pravda, tak to nespolkne stát, ale zcela jistě tzv. penzijní fond a pojištěný nedostane za mnoho let vůbec nic.Pan analytik je asi zaangažován v některém penzijním fondu.

+13/−1
7.12.2012 12:23

K60a21r40e81l 38F31u62k10s38a 3864100450593

Nesouhlasím s tím, že se jedná o výbornou věc. V budoucnu budu dostávat výnosy z fondů, které mi stát okamžitě sebere zdaněním resp. nižší výplatou z průběžného systému. A proč? Protože jsme v době (tj. teď) naivně vyváděli veřejné peníze na spoření, když jsme místo toho měli splácet státní dluh - ten bude díky tomu vyšší a úroky z něj tím pádem také. V případě zadlužení je nejlepším "spořením" splatit dluhy... Až je splatíme, tak teprve můžeme začít opravdu spořit.

+8/−1
7.12.2012 11:21

M73i69c50h51a97l 31V16á33ň62a 4601706151538

Průběžný systém je I. pilíř a toho se reforma netýká, to za prvé. Za druhé penzijní společnosti vám peníze alespoň nějak zhodnotí, stát je naopak znehodnotí inflací. Sám tvrdíte, že sociálním pojištěním splácíme státní dluh, který je nemalý, to ale také může znamenat, že v důchodu od státu nedostaneme vůbec nic, protože nás bude hřát vědomí, že jsme tím zaplatili státní dluh, namísto aby jsme vyvedli 3% do penzijní společnosti, která vám vklad zhodnotí a kde budeme mít jasný přehled o tom kolik tam máme, protože účet u penzijní společnosti bude náš, kdežto u státu je státu a ten s nimi může nakládat jak se mu zlíbí. Jak mi bylo řečeno na školení, "Lepí s nimi pak díry v dálnicích".

+3/−7
7.12.2012 12:45

J22i24ř87í 45N79ě13m26e49č89e52k 9903489239657

ale týká se I. pilíře...  ten kdo se zůčastní II pilíře , bude mít samozřejmě nižšší státní důchod  a nepůjde o desetikoruny. o ty 3 procenta které jste vyvedl do II pilíře. Nebojte se nic není zadarmo.

0/−1
9.12.2012 22:35

D56a56v34i98d 90M34r38a52z28e95k 5383327344297

Podotknu ze duchod z I pilire nemate snizeny o 3% ale o mnohem vice (az o 10%)

0/−1
11.12.2012 8:14

J90a97n 60K69o76c84o18u48r22e91k 3168966294

Levičáci říkaj, že se dluhy neplatí... ;-D

0/0
11.12.2012 10:29

R19o82m27a59n 12S83i65l59n76ý 3377602789791

"Teď dáváte 28 procent mzdy a co za ně máte? Slib, že někdy dostanete státní důchod."

A v případě budete dávat 5% ze mzdy a co za ně máte? Slib, že někdy dostanete důchod.;-D Kde je rozdíl? Rozdíl je v tom, že u druhého pilíře je mnohem větší riziko, že ten důchod neuvidíte.

+12/−2
7.12.2012 10:59

R24o69m94a91n 17S57i77l95n58ý 3917902319711

V případě 2. pilíře.

+2/−1
7.12.2012 11:00

P38e56t18r 43P42o92t93ů15č29e68k 3111452351489

Přátelé, vůbec nejlepší by bylo, kdyby se trochu změnil systém výpočtu a nemuseli se dělat tyhle harakiri. Vemte si, že nezaměstnaným spoluobčanům pobírající dávky se vypočítává důchod z průměrné mzdy . Už to je více než trystkní nemyslíte. ?A vo tom si myslým je celá důchodová reforma. Pak by bylo peněz habakůk.

Spoření do soukromého fondu s úchvatným názvem 2.pilíř je stejné jako si budu sám spořit do penzijního připojištění tedy 3. pilíř současné legilativi. A ktam když budu dávat svých 5 procent a mít garanci státu tak mi to přijde více než smysluplné.

2. pilííř je nesmysl a záleží která další vláda jej zruší. Proto velké společnosti s tím nechtějí mít nic společného.

+5/−6
7.12.2012 10:30

V68o69j24t69ě98c89h 95K69r48á52l30í84k 5581283322592

Pane Potůček ( děda, otec nebo syn? ), dejte svůj blog před odesláním zkontrolovat na gramatiku svému synovi nebo vnukovi, ta měkká a tvrdá i-y ,vás moc neberou

+3/−2
7.12.2012 12:27

D90a35v37i40d 55K18r51á43l 1949676839748

"analytik" zřejmě žije v nějaké bublině

+7/−2
7.12.2012 6:32

P94a10v93e55l 80N18o19v35á43k 6311916409751

KDO ZAPLATIL TUTO PROPAGANDU ???

.

rád bych pozval autora článku a moudráho pana analytika do fabriky , kde dělám ......více jak 400 lidí u lisu má cca 11tis hrubého .......... velice by mě zajímalo , jak budete tyhle lidi přesvědčovat o tom , jak si mají spořit třeba 2000 měsíčně , když ti lidé nemají ani na pořádné jídlo ..........RvRvRv

+15/−3
7.12.2012 5:52

P67e17t64r 22P56o43t74ů81č68e77k 3741172941919

Souhlas. Mám 11 a tak asi těžko můžu spořit 2. To bydlet již pak budu mostem či v lese v zemljance.

+5/−1
7.12.2012 10:31

J59a28n 80K74o40c16o30u74r48e58k 3748146494

11K hrubeho? to opravdu nemate jinou moznost? Vzdyt i student na brigade si vydela vic :)

+1/0
11.12.2012 10:34

P19a95v26e68l 43J96a64n86o11u85š30k47o34v19e91c 1353328289472

Sytý hladovému nevěří. Stokrát potvrzená pravda.

0/0
13.12.2012 17:14

M84i25c58h17a62l 56Č60t34r54n91á68c15t46ý 6521925654856

Vůbec nejlepší by bylo, kdybych nemusel přispívat ani do prvního pilíře, s tím že bych se vzdal nároku na státní důchod a ty peníze bych mohl investovat dle svého uvážení. Myslím, že bych se měl v důchodu jako prase v žitě...

+8/−3
6.12.2012 23:49

L52i18b41o20r 39H15o58s41a59k 3365162954376

Musis se skladat 1. na soucasne duchodce, kteri prolelkovali prinejmensim  poslednich 20 let a na duchod se nijak nepripravili a 2. na socky, ktery stejne za cely zivot nic moc nevydelaj/nenasetrej, ale duchod chtit budou, protoze takove ty socci duvody.

+4/−12
7.12.2012 0:00

F49r26a39n37t28i34š59e88k 62L22e81b72e20d93a 4414797829

na tom 2. pilíři je nejhorší fakt že se uvazujete a nemůžete už to změnit. Nejlepší rozhodnutí jsou ta, která se dají změnit

+8/−1
6.12.2012 23:02

B93o40l53e16s81l24a85v 37C54h20m10e74l13a29ř 4534370268

Bodejť by nevysychal, když si takoví dárečci jako pisatel článku převede 11% z 1. do 2. pilíře. Ten mu vyschne taky, hned jak s ním začnou obchodovat fondy, které se jimi budou živit.

+8/−2
6.12.2012 22:45

R52o52b74e19r34t 68V15i95l89i94m58o46v29s20k26ý 1619755424748

Do třetího, ale momentálně druhého, (je v tom poněkud zmatek) tedy pro upřesnění do toho státního nejistého, nezajištěného a nezměnitelného ze strany střadatele systému by vlezl akorát blázen a nebo miliardář 5 let před důchodem.;-ORv

+8/−1
6.12.2012 22:20

J52a31n 66J11e53l98í72n23e59k 8233585922376

Myšlenka je podle mě fajn, ale uvázat se někomu na 50 let si nedokážu představit. Co když se odstěhuji do zahraničí? Co když mi stát peníze znárodní, jako v Maďarsku? Co když bude válka, jako již několikrát? Co když zkrachuje banka? Pro mě je to teda pěkně riziková investice! To raději budu šetřit kratší časovou dobu a vícekrát. Navíc jakou za 50 let budou mít moje peníze hodnotu? Nesežere mi je inflace?

+10/−2
6.12.2012 20:37

M44a92r50e88k 14V72e69s71e48l19ý 8913283367897

Myšlenka to moc fajn není - důchodci budou na produktivní generaci závislí bez ohledu na to, zda jde o průběžný či fondový důchodový systém. Rozdíl je pouze v tom, že fondový systém je dražší (máte X fondů místo jedné instituce, schválené poplatky fondům jsou poměrně vysoké) a rizikovější.

Co se týče Maďarska - prostě už nemělo peníze na financování nesmyslného experimentu, takže z penzijních fondů vrátilo peníze do průběžného systému.

+11/−3
6.12.2012 20:46

L35í98d82a 23M36a86r78e83l94o85v50á 4310192609541

Z druhého pilíře nelze vystoupit = pokud někdo nebude mít na příspěvky, půjde do exekuce to, co má - třeba jeho byt ! Bude z něj bezdomovec, ale bude si platit druhý pilíř 8-o...

+6/−3
6.12.2012 20:30

M54o82j40m11í31r 12P35o68p37p 8569127716120

Pan "Analytik" je buď velmi brzy (pro neschopnost) nezaměstnaným analytikem nebo jen placeným nadháněčem nových penzijních fondů. Jinak totiž není možné tolik naivních až hloupých tvrzení do tak krátkého rozhovoru vměstnat ;-)

+19/−3
6.12.2012 19:36

M14i21c73h82a26l 19Č47t23r76n10á32c16t58ý 6591975644476

Myslím že každý trochu inteligentnější člověk chápe, kdo bude z tohoto spoření od začátku profitovat a komu takováto "osvěta" slouží. Někdy jsou podobné články otevřeně označené jako placená reklama (třeba nedávno v časopise REFLEX), jindy se tváří jako běžná publicistika a rozhovor s analytikem. Ale to není ve světě marketingu nic nového...

+6/−1
6.12.2012 21:41

M81i63c19h27a92l 36Č61t27r15n87á98c40t55ý 6661335244756

Druhý pilíř je jen černá díra, do které ti důvěřivější mají sypat desítky let peníze s nadějí, že za 30, 40 let něco dostanou. Tedy možná, když to dobře půjde. To ale není tak jisté, kdo z nás dokáže předpovědět co se bude dít příštích 40 let? Jisté je jen to, že z tohoto systému budou mít okamžitý profit soukromé subjekty, které budou ten pytel peněz spravovat.

Já se toho proto nejspíš účastnit nebudu. Což ovšem neznamená, že bych si neuvědomoval, že na stáří je třeba se zabezpečit. Myslím, si ale, že to dokážu udělat lepším způsobem a s menším rizikem, bez toho aby mě taťka stát držel za ručičku...

+18/−3
6.12.2012 18:32

L79i82b21o67r 15H10o23s40a77k 3815172944716

No tak rozhodne ma pravdu, ze te prubezny system zbavi problemu s hlidanim nasporenych penez, pac ty tvoje penize proste okamzite rozda :-)

+3/−2
6.12.2012 19:51

M51i36c14h88a73l 48Č62t84r20n83á22c64t20ý 6311475824316

No a vy si myslíte, že pokud budete spořit v druhém pilíři, že ty peníze budou někde ležet zamčené v kase ? ..nebudou, banky s nimi budou podnikat  a bude záležet na jejich úspěšnosti a poctivosti, jestli je neprošustrujou. Jakmile ale do té řeky jednou vstoupíte, nebudete už moct nic dělat, jen se dívat a platit...

+6/−2
6.12.2012 21:25

L43i97b90o81r 79H25o52s79a76k 3625942854256

Ja verim ze az socialni demokracie vyhraje volby, tak ty pravidla citlive upravi tak, aby to banky nemohly prosustrovat. Kdyz uz teda zertujeme ;-)

+1/−5
6.12.2012 23:58

P53a53v32e42l 45V71l36a65s 4915843610904

Stát bude druhý pilíř podporovat, tak proč neušetří a občan si může připlácet na důchod u státu ? Protože by banky přišli o hromadu peněz, až budou mít lidé našetřeno stáhnou roletu. Zatím se to tak vždycky stalo, Ti kdo spořili za Rakouska, první republiky, za války  po roce 1945  dostali bzum.

+14/0
6.12.2012 18:08

F68r98a98n12t94i77š74e57k 55K48o19v13a89l 2714216603186

pane Syrový to máte pravdu ale to Klaus Topolánek a ostatní co si půjčili z důchodového konta peníze zkterými látal státní rozpočet a Topolánek své volby no a Kalousek ted obírá národ,Ale to Vy analytici dobře víte že.Chtě nechtětato vláda dělá vše pro aby se asi vrátil únor.No a nastrčení začínají znova zneužívat studenty.další komentář není zapotřebí že...;-O;-ORvRv!!

+11/−4
6.12.2012 18:01

M84i66l97a94n 39S67l42a76v85í75k 7557648500230

Ano ano.Současní "kapitalisté" si vychovávají své příští rudé soudruhy pro příští "osmačtyřicátý" :-)[>-]

+3/0
7.12.2012 15:51





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že připojení na pult centrální ochrany objektu snižuje cenu pojištění domácnosti?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.