Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nedůvěry mužských se nezaleknu, říká žena, která vyrábí vlaky

Jako malá dostala od rodičů k Vánocům vláček. A zamilovala se do dárku tak, že s vlaky spojila svou profesní kariéru. "Všechno, co se jich týká, mě prostě fascinuje," říká současná technická ředitelka nadnárodní společnosti Bombardier Iveta Hradská.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z94d71e54n16e45k 84N97o39v34o64h66r57a56d65s70k97ý 6361244600255

Veřim že to může fungovat! Pracuji v IT a tam jsou jedině takový manageri.Člověk jim řekne co bude dělat, jak dlouho to bude dělat. Oni si pak udělají exlovou tabulku a kontrolují jestli plníte termíny. Na to člověk nepotřebuje nic umět a může dělat do IT, letadel, vlaků atd.

 Možná že by se ale už někdo mohl zamyslet jestli jsou tito lidé ve firmách potřeba....

+4/0
15.1.2013 8:34

J43a30n 67M38u47c96h48a 8749446932726

mám podobnou zkušenost :-)

+3/0
15.1.2013 17:10

T13e29r62e43z17a 69H87a62j14k51o88v41a 5587152324930

Super! 

Klobouk dolu. R^R^

0/0
14.1.2013 18:07

M 79Z 1966298

Dobry sef dokaze vybrat schopne lidi a vytvorit pozitivni atmosferu.Muj sef je totalni nula v technickych vecech a kolikrat rika veci,ktere jdou proti zakonum prirody,ale lidi u nas by za nej dali zivot,protoze nas necha pracovat a nasloucha nam,a dokaze dotahnout zakazky a nove zakazniky.Je to Kanadan,stejne jako Bombardier,takze treba oni maji jinou strategii.

0/0
14.1.2013 15:24

P39a97v50l68a 22M74e13n26d67e47l45o33v94á 8395907638381

Klobouk dolů. Málokdo se dokáže takhle vypracovat a neustále na sobě makat. A být dobrý manager neznamená kolik mám vejšek a diplomů, ale jak umím vést lidi, dosáhnout efektivně stanovených cílů a neustále je zlepšovat. A tahle paní zřejmě umí.

0/0
14.1.2013 12:15

M93a31r63t38i47n 61K56r73á53s87a 1199326253123

úplnej emerickej sen

0/0
14.1.2013 11:34

V68á76c25l64a74v 61Z59e49l67i13n53k30a 2242680283932

Panebože to jsou bláboly. Dámě nikdy nevadilo, že nemá vzdělání v oboru. Chápu. Takových manažerů jsem za svou praxi už taky poznal slušnou řádku. Vadí to bohužel těm ostatním, kteří pak místo na skutečnou práci maří část své energie na přesvědčování dotyčného, že vymýšlí hovadiny nacházející se nezřídka na hraně fyzikálních zákonů když už ne rovnou za ní a dále maří energii na korekci těchto nesmyslů. Přesně kvůli takovýmto expertům například jsou občas k zemi letadla i s pasažéry, pokud se nepovede jejich pitomosti plně korigovat. Asi se začnu bát jezdit vlakem.

Skutečným vrcholem je potom její suveréní tvrzení, že technika není o nic těžší než ekonomie nebo obchod. To může říct jen slepice, která o technické vzdělání ani nezavadila. Až dáma někdy pojede přes Prahu, tak ať se ráčí zapsat na Fakultu dopraví ČVUT nebo na Fakultu strojní specializace kolejová vozidla. Až po šesti letech odejde z Betlémské s diplomem, což je dle mého odhadu asi tak pravděpodobné jako výhra v loterii, tak pak ať něco povídá. Zažil jsem hodně techniků, kteří se velmi dobře chytili v ekonomické branži, ale obráceně snad nikoho a ani jsem o tom neslyšel. Nenadarmo se říká, že studenti ČVUT nemají jarní prázdniny proto, aby si přitom nevystudovali ještě ekonomku.

Z podobně úspěšných mám husí kůži. Jsou zkázou moderní doby a hrobaři technické vyspělosti. Dokonale to popisuje známé pravidlo, že kdo dané věci rozumí a umí ji, tak ji dělá, kdo tomu rozumí, tak to učí a kdo to neumí ani tomu nerozumí, tak to všechno řídí. Aůůů, to bolí, to bolí.

+14/−2
12.1.2013 22:33

Z12b66y51n92ě98k 58J43e90h90l46i93č94k68a 8854938929511

přesně, jenže ona si myslí že je nejlepší;-D

+6/−1
13.1.2013 12:46

A44n76t55o78n73i26n 11B78u54l62d59e83k 7275462861544

tak tady mate priklad toho co jste jeste nevidel. Apropos ja mam VS techniku i ekonomku a ekonomka byla tezsi.

+1/−1
14.1.2013 15:26

T58o85m51á79š 32H13o19c42h33m72u37t67h 8637805812182

..a proč né? Co jsem viděl - uklízečka dosazená do pozice IT Specialistky; švadlena na pozici vývojářky IS; automechanik v pozici Java Developer; Vysokoškolák se dvěma VŠ z fildy a humanistiky v pozici sales managera v Mekáči, apod. Dnes to není o vzdělání, o znalostech a snad ani o praxi. No. 1 je flexibilita. Tedy za jeden plat dělat ideálně 3-4 pozice. ;-D;-D

0/0
12.1.2013 22:16

V59á77c78l91a71v 24Z37e50l50i23n54k94a 2822160733982

Bohužel máte pravdu. Pak se ovšem nelze divit, že vše vypadá jak vypadá.

+2/0
12.1.2013 22:34

M16a49r19i10a52n 22J29e41a66n 23N55e10m87e43c 3247724803519

sikovna osoba a zijem v swiss a musim povedat ze maju najlepsi train system na svete

+1/−1
12.1.2013 19:37

P34a48v67e94l 82T44a58š11e39k 4180578247590

Co to je "swiss" a "train system"? Neumíš česky, pako?[>-]

0/0
11.4.2013 23:24

T27o98m38á61š 24Z71a80h65á46l58k46a 7350582687360

Jako muž vyrábím sukně, ale vlaky bych klidně rád vyráběl taky.

0/0
12.1.2013 18:41

K61a17r98e80l 24N41o81v34á41k 3202660743518

Hodně zajímavé. Technická ředitelka bez technického vzdělání. Ba, co více, bez vysokoškolského vzdělání. Osobně mám jak střední, tak vysokoškolské a dokonce i postgraduální vzdělání v technických oborech. Praxi jak ve výzkumu (4roky), tak i ve výrobě (10). A opravdu jsem měl možnost se s takovými typy lidí, co nic neumí, setkat. Jsem přesně ten, který říká, že je dotyčný blbý a že to tak nejde! Ale ono jde úplně všechno! Je ovšem otázkou, jestli je to, to správné řešení? Ale už jsem pochopil, že celý život je nespravedlivý. Tito lidé jsou velice komunikativní jsou vidět všude a pořád jen otravují život těm schopným, ale méně viditelným a méně prosaditelným, kteří, ale skutečně tvoří! A to nemluvě o velkém platovém rozdílu. Ale takový už je život.

+14/0
12.1.2013 15:59

J50a82r21o82s51l62a37v11a 59K80u10b11í98n84o86v89á 5306696345745

Když člověk nemá komunikační schopnosti, tak je málo použitelný, i kdyby byl génius. Renesance už je dávnou minulostí, dnes jeden člověk nemůže zvládnout sám ani jeden obor,  týmová práce je nezbytná. Za mnoha objevy jsou lidé, kteří nevědí, že to nejde, a tak to udělají nebo přimějí jiné, aby to udělali. Kolik let uplynulo od doby, kdy odborníci tvrdili, že vlaky nemohou jezdit rychleji než 30 km/h, jinak se v nich lidé udusí? Ani ne 200.

Nezáviďte, pracujte i na schopnosti pracovat s lidmi a můžete být úspěšný.

+1/−8
12.1.2013 17:00

L31á49ď32a 18V76r10a27n45ý 7738958508577

To co píšete jsou HR kecy.

Jsem také původně technik dnes už na pozici vyšší než má paní ředitelka a je pro mě jasné, že to je jen "kecka" co se dokáže velmi dobře uplatnit u státních nebo korporátních firem. Sama je poměrně zbytečným člověkem jen zvyšující náklady (podle rozhovoru).

+7/−2
12.1.2013 19:45

T96o39m24á63š 46K63u82c94h40a34ř 3117351988791

Takto to často dopadá, když se tatínci nemohou realizovat prostřednictvím synů a odnese to dcera..:-/

+2/−1
12.1.2013 13:43

T24o55m93á44š 20B49l41a98h29o11š 6606127165510

Když tlumočnice vyrábí vlaky, to se pak nelze divit, že ty vlaky vypadají tak jak vypadají ... :-/

+6/−1
12.1.2013 11:09

M44i91r37o63s40l52a14v 68J69o33c52h 3662861393438

Jenže ona je nevyrábí. Ona jen "managuje". Takže sice vymyslí blbosti, ale okolí ji trochu přibrzdí, ukáže vyložené kraviny, a on ten vlak nějak dopadne. Samozřejmě, že by mohl být mnohem lepší, kdyby to řídil strojař se zkušenostmi, ale takhle to taky jde, je levnější v platu a v neposlední řadě se "snaží" a třeba "katuje kosty" až na kost. Z toho má vedení samozřejmě radost protože zbyde na prémie a dividendy :-P:-)

+4/0
12.1.2013 11:42

T95o48m96á19š 95B84l71a50h39o85š 6106257965200

Je to podobné, jako ti vyučení údržbáři v kuchyních českých restaurací, kteří nás přesvědčují, je jejich blivajzy jsou skvělé jídlo.

+5/0
12.1.2013 12:54

L23á13ď43a 56V40r59a48n96ý 7468938558757

Přesně popsáno.

Takto vypadá 99% firem, které přímo neovládá vlastník a je to cesta do pekel.

+4/0
12.1.2013 19:47

V55l84a70s90t53i62m12i64l 32H61a63l91b19i66c72h 8513975766408

Tak to je něco jako Gross.Ten si také hrál s mašinkama.

+3/−2
12.1.2013 10:31

J36o16s58e55f 29T18u19m56a 6788943985119

Já teda budu radši sedět ve vlaku na jehož vzniku se podílela tahle paní, než

ve vlaku který vznikl v číně.

+3/−1
12.1.2013 2:00

V12i62k30t39o85r 78N47á42r47o22ž41n86ý 3619492518

Každý vlak (železniční vozidlo) musí před jeho nasazením v provozu projít náročnými zkouškami a testy. Až na základě tohoto dostane schválení DÚ . Buďte si jist , že žádné "šrotové" vozidlo by u českých úředníků neobstálo.

+2/0
12.1.2013 9:04

J47a72n 85J95e98l69í63n28e68k 8953385502816

To je zvláštní příběh. Ze sekretářky se takhle vypracovat. Jako student strojního inženýrství ale nechápu, jak se to všechno naučila? Nebo jí někdo naučil rozumět výkresům a výpočtům? Každopádně je fajn, že neseděla na zadku a nefňukala, ale něco s tím udělala.

+7/0
12.1.2013 1:34

K43a15r32e69l 33H60a60g38e87r 2372869711596

i když nejsi machr v tom, kterém oboru, určité zákonitosti se naučíš. A píše tam, že vždy měla kolem sebe tým odborníků. Pokud jsem pochopil je spíše manažerkou. Určitě nemusí znát celé strojírenské tabulky, od toho jste Vy inženýři. A můžeš být velice výborný ředitel a mít pouze střední školu. Pokud se chceš učit o daném problému a máš to štěstí, že máš výborný tým okolo sebe pak můžeš všechno :-) Paní držím palce R^

+1/0
12.1.2013 7:23
Foto

R44i92c24h73a70r93d 79P66o71l83á92š97e98k 9414483440619

no už jenom zmínka o tom, že se kvůli nové nabídce vklidu naučila francouzsky R^

+2/0
12.1.2013 7:28

V42i56k38t65o97r 41N89á71r63o11ž87n22ý 3589452988

Je to také o tom , že tato paní asi i prefuruje svoji kariéru před svoji rodinou. Já mám náročnou práci , 2 malé děti ... kterým se chci věnovat , aby z nich něco někdy bylo.... a za týden dokážu pro nějaké další vzdělávání vyšetřit tak maximálně 2 hodiny času.

+3/−2
12.1.2013 9:07

M34i49r34o70s14l93a35v 44J69o24c71h 3312391713348

No jak bylo napsáno manžel i dcery jí "tolerují". Ono když maminka přinese měsíčně třeba o řád větší než průměrný plat, tak jí rodinka mileráda "toleruje". Na prachy se lehko zvyká.  A vzhledem k jejímu věku, bude mít už dcery větší nebo velké ;-)

+1/0
12.1.2013 11:46

I28v22a 93M36a94k39a43l93o46v60á 1336129179920

Jestli je paní min. 40 (což s těmito pracovními zkušenostmi nejspíše bude) a po škole nešla studovat ale vychovávala děti, tak dcerám bude okolo 20 a více let - jestliže studují jsou celý týden pryč na škole, ona ve Švýcarsku a muž ....). Takže to může všem vyhovovat, resp. nevadit. Stejně by se neviděli ;-). Obdivuji ochotu s jakou se učila nové jazyky a dovednosti. Mně se to zdá až neskutečné!

+2/0
12.1.2013 12:35

J91a54n 22S47l92a73v59í16k 3761390665168

Je to trochu jinak. Nebo jinak to chápu... Těmhle věcem nejspíš ani moc nerozumí... Resp. rozhodně nic nerýsuje ani to dlouho neluští. Pojmy zná z praxe, ale dělala na pozicích, kde se té technické části spíš vyhýbala...

1) Sekretářka

2) Překladatelka (Tady prý nejspíš dost pochytila, ale jak moc člověk nemůže vědět. Jedna věc je v životopisu a druhá je realita)

3) Něco v Obchodě a marketingu ; Nákupčí

4) Projektový manažer / vedoucí...

- Dost diskutabilní funkce... Na té skutečně prošla vším, jenže jak?  Začínám ráno před sedmou vyřizováním pošty, od osmi začíná každodenní maraton porad a schůzek s kolegy, partnery, klienty nebo dodavateli, který končí odpoledne kolem 17. Takže neustálé kecání, mailování apod. Jedněm řekne obecně co mají dělat, oni si to nějak rozdělí a po tom se jich vyptává jak jsou na tom a honí je ať to mají hotové, současně to reprodukuje nahoru. Samozřejmě jsou dobří i špatní manažeři, ale z vlastní zkušenosti už vím, že tuhle funkci může zastávat ledaskdo... O nějakých znalostech nemusí být řeč...

+9/−2
12.1.2013 8:09

V22i67k50t35o19r 59N10á38r81o74ž27n31ý 3509692908

U manažerské práce jde o něco jiného. Je to o tom dát dohromady tým , ke kterému může mít stoprocentní důvěru a tento tým umět motivovat a řídit. Je to také umění , ale trochu jiné než například vytvářet a tvořit nová vozidla.

+1/0
12.1.2013 8:26

J55a86n 19S79l90a28v50í77k 3681590825468

Nechtěl jsem to zpochybňovat... Šlo mi spíš o to naznačit, že může vykonávat takovou funkci, aniž by tomu rozuměla...

+2/0
12.1.2013 9:03

V96i74k21t44o64r 69N87á26r74o52ž20n50ý 3739122778

Může být. Také jsem zažil několik vedoucích , kteří neuměli vůbec nic až na jednu "drobnost". Dokázali dobře otipnout lidi z hlediska jejich pracovitosti, věrnosti , flexibility atd....a věděli jak na ně. Pak to vypadalo tak , že pan vedoucí takřka nepracoval a všechno zastali věrní a pracovití podřízení.

+4/0
12.1.2013 9:12

J21a26n 37P89r96i33c81h13y29s67t58a74l 8871708893

Prave to je treba ocenit. Na rozdil od mnoha "reditelu zemekoule" na podobnych pozicich, kteri vsechno znaji, vsude byli a vsechno videli (vcetne nasich nejvyssich panu), tahle pani si necha podarit od odborniku, kteri vecem rozumeji.

Tuhle funkci prave ze nemuze zastavat ledaskdo. Protoze ledaskdo si mysli, ze ma patent na rozum - a podle toho to potom vypada.

Ona nepredstira, ze ma patent na rozum. Misto toho se neboji zeptat. No a asi ma komunikativni talent.

+4/0
12.1.2013 12:02





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete nechat peníze úročit a zároveň je kdykoliv vybrat?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.