Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nové finty obchodníků: Zboží z akce 3 plus 1 zdarma nelze reklamovat

Někteří obchodníci vymysleli další reklamační pasti, jak šikovně obcházet zákon, aby zákazníkům nevraceli peníze za vadné zboží. "Ale vždyť to máme v našich obchodních podmínkách," tvrdí. Počítají přitom s tím, že mnohým lidem vůbec nedojde, že něco není v pořádku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I64v13a 38K23r27i46s75t45o32f40o49v46á 8537688913859

Koupili jsme si v jednom obchoďáku osvětlení ve kterém byly i LED žárovky. Jedna z žárovek po asi 2 měsících odešla do věčných lovišť. Protože nová byla dost drahá, rozhodla jsem se tu rozbitou reklamovat. Ale ouha. Bylo mi řečeno, že žárovky prodávané ve svítidlech jsou pouze reklamní zboží věnované výrobcem spotřebiteli a proto je nelze reklamovat. Po mé námitce, že o ničem takovém jsem nebyla informována při koupi a že žárovky mám normálně i NAÚČTOVÁNY na pokladním dokladu mi bylo řečeno, že se to píše na krabici se svítidlem i na přiloženém letáku. I řekla jsem paní na informacích, že svítidlo mají ještě i v prodejně, ať mi tedy donese krabici a leták, že se ráda kouknu, kde je to tam napsáno. Paní na asi 30 minut odešla a pak mi sdělila, že to tam opravdu není napsáno (to už byla paní úplně rudá nad mou drzostí). A že mi tedy dají žárovku novou, když na tom tak trvám, ale že je to pouze jejich ochota....  A že je i v zákoně, že žárovky do svítidel se dávají jako reklamní. Už jsem se nechtěla hádat a odešla jsem s novou žárovkou, na kterou už samo žádnou záruku nemám, protože to bylo z ruky do ruky. Jen by mne zajímalo, kdo měl pravdu. Jestli se opravdu na žárovky zakupované ve svítidle se záruka nevztahuje, nebo prodejna kecá.???

0/0
26.1.2013 19:16

P15a82v93e19l 94F33a19r57a 9694565398168

Myslím, že důležité je to, zda jsou žárovky napsané jako součást balení výrobku. Pokud tam nejsou nebo je napsané na obalu "zboží dodáváno bez žárovek" je jasná odpověď.

+1/0
27.1.2013 19:56

I82v21a 93K15r90i44s32t34o37f33o73v35á 8307138253749

Nikde nic napsáno nebylo.

0/0
3.2.2013 18:54

P49a73v88e64l 25P65e83č31e50n36ý 1965418926

Já jsem se setkal v nedávné době s tzv. módní obuví kde obchodní tvrdí že je na to záruka pouze půl roku, dle mého názoru se jedná taky o porušení oz

+5/0
25.1.2013 15:22

P79e53t70r 16J69a61n21d45a 9433547194461

Zaruka je normalni, pouze ji nesmite bezne nosit.

+3/0
25.1.2013 17:08

Z57d80e18n68ě88k 90M18a44r18e94š 6675736895261

Podle výrobců je u módní obuvi (nebo "vysoce módní obuvi") dána přednost modernímu designu před užitkem a kvalitou, takže tato obuv není určena na běžné nošení !Pozor, skutečně se nedá reklamovat. Jediná rada - než obuv koupíte, zeptejte se prodavačů, zda se o módní obuv nejedná. V případě, že Vám pak na letáku zaškrtnou pojem "módní obuv", okamžitě odstoupit od nákupu...

+1/0
25.1.2013 19:39

M36i72r63e64k 46T90u41r56e79č13e28k 4593512130382

Souhlas.

Ale proc tedy platim 2 roky zaruku v cene ?  Boty se mohou ponicit i kdyz je vezmu velice zridka a prodejce se snadno vymluvi. A co rekne prodavac, neni smerodatne, neni-li to na paragonu cerne na bilem a oznacene jako takove. Myslim tim, ze prodavac muze rict 'ano, je tam zaruka bez omezneni' a pak vsechno zapre.

+2/0
25.1.2013 23:10

J15a29n79a 28M57e18r12o22p81e 7478159327579

Na podzim jsem sháněla normální nízké uzavřené kožené boty, v nichž by se dalo běžně chodit do města - pokud možno v přiměřených barvách. A taktéž jsem různě narážela na módní obuv případně různé typy sportovní obuvi. Zpravidla u veškeré této obuvi bylo napsáno, že nesmí zmoknout. Takže v okamžiku, kdy venku zaprší a obuv se rozlepí, nebyla použita v souladu s podmínkami a máte smůlu. Módní obuv taktéž není pro denní nošení - tzn. pokud přijdete reklamovat a je evidentní, že si ji neberete jednou týdně, tak zase - nenosil jste správně, smůla. Jediné řešení - nenechat se blbnout reklamou a vyžadovat normálně nositelnou obuv.

0/0
25.1.2013 21:57

J71a58r13o41s78l44a84v 72J79o89s71e54f 5352110110154

No, zkuste reklamovat něco u Mountfieldu. Tam jsou machři. Mám s nimi bohaté zkušenosti!

+9/0
25.1.2013 15:17

P49e38t49r 15Z15á12l75e87s54n42ý 3184334590801

Souhlasím, po jedné reklamaci u Mountfieldu mě přesvědčili, že potřebuji změnit prodejce zahradní techniky.

+1/0
26.1.2013 10:19

V26l41a67s82t84i31k 10R86o80š17l28a65p34i38l 8170728311

Je to poněkud "mimo mísu", ale myslím, že s tímhle má zkušenosti snad každý:

http://technet.idnes.cz/elektronika-se-hure-opravuje-dj1-/tec_technika.aspx?c=A121018_115141_tec_technika_vse

Prostě nám prodají věc, která má naprogramovanou životnost jen o málo delší, než je záruka.

+3/0
25.1.2013 12:56

Z16d11e17ň42k18a 65S27e52v68e81r25o85v46á 9355608224975

To jste mi připomněl následující http://neviditelnypes.lidovky.cz/chtip-kurvitko-0g2-/p_zabava.asp?c=A051125_183922_p_zabava_wag ;-) Je o tom i na Necyklopedii

+3/0
25.1.2013 13:53

K72a40r86e52l 26S79t14r62ž57a41n85o49v77s47k79ý 1818205125

Na takové krávoviny snad normálně uvažující člověk přece nemůže skočit.

+3/0
25.1.2013 12:53

P32e52t48r 18N75o50v40a25k 3480847109437

Celý problém je, že spousta lidí, než by se hádala, mávne rukou a zkousne to. Obchodníkům to pak prochází a oni to zkouší dál.  Kdyby lidé důsledněji vymáhali své záruky, obchodníci by si taky méně dovolii.

+8/−1
25.1.2013 11:15

M80i66c52h36a64l 76K85r78č89á31l 6128798606332

Pokud je v balení 3+1, tak lze těžko reklamovat jen část. Čarový kód je na celém balení a nikoli na jednotlivých částech. Správně by mělo být že donesu celé balení zpět a vezmu si jiné, nebo si nechám vrátit peníze za celé balení.

+5/0
25.1.2013 11:09

J40a12r90m44i45l14a 36N33o38v69á59k64o64v45á 3224102415290

Systém reklamací v ČR je vůbec příšerný - seberou vám zboží na opravu, na kterou mají 30 dní, takže nemáte ani zboží, ani peníze. Ve Velké Británii vám rovnou vrátí peníže a vůbec se s Váma nedohadují. Tady vám ještě řeknou, že za to můžete sami... :(

+4/−1
25.1.2013 10:50

L61i23b59o28r 95F50o81l12t94ý41n21e11k 2496685577514

kolik Angličanů chodí "reklamovat" věci, které sami zničili ať už svou blbostí nebo dokonce schválně, aby za zastaralý model dostali nový? V ČR bohužel poměrně běžná věc. Jednou se mě jeden známý ptal, jak zničit grafickou kartu do počítače, aby to technik nepoznal, protože ji měl už skoro 2 roky a nejspíš by dostal novější model :-(

+6/−1
25.1.2013 10:54

H19o37n34z13a 48B94o17b57u38l82a 9766989223499

Jasně, že jsou tady i vyčůránkové. Jenže ty jsou i na straně obchodníků. Často mnohem větší. A pak se stanou takové případy, že vám vyreklamují jednu botu, protože ta druhá vadu nemá.

+3/−1
25.1.2013 10:58

H65o88n88z81a 27B46o72b22u15l49a 9626429193949

ti jsou

0/0
25.1.2013 10:59

E21l37i29š89k17a 22K36u84č75e38r79o66v15á 7129892233733

kolik? blázníte? při tom množství přistěhovalců? a gastarbeiterů? kvanta jich jsou. au-pairky a studenti ve výměnných programech si chodí do obchodů věci doslova půjčovat.

+1/0
26.1.2013 22:49

D81a88n54i74e31l 21M67a50l20ý 4784966318831

Pracuji v obchodě již 12let a mohu říct že se průměr podvodných reklamací pohybuje jen lehce pod 50%!

Krásným příkladem byly žárovky, u kterých si takzvaní podvedení zákazníci neuvědomují že pokud si u nás koupí žárovku Philips, nemohou přijít druhý den reklamovat v obalu od nově koupené žárovky značky Philips jejich starou třeba Osram. A ještě mají tu drzost hádat se a vyhrožovat.

0/0
29.1.2013 10:18

V49a16c85l22a45v 11Z63e85j91d10a 6233801232602

v severskych zemich taky funguji obchody bez prodavacu, kdy za odebrane zbozi pouze hodite penize do kasy...zkuste si takovy obchody otevrit v CR a uvidite, jak to bude fungovat. Bohuzel lidi se to snazi odrbavat na obou stranach (jak prodejci, tak zakaznici), a lze rici, ze slusna vetsina "trpi" prave kvuli te mensine, ktera vymysli figle, jak to odrbat.

+2/0
25.1.2013 11:22

J11o60s41e70f 32M91u75ž79á53t64k29o 5895263617493

Jo, třeba stánek s zemědělskými výrobky od farmáře u silnice. (třeba anglie typická) Výrobky vystaveny s cenou, vedle kasička. Vybereš si, spočítáš, hodíš do kasičky (někdy dokonce misky). V Česku by prvně zmizely prachy, pak výrobky a nakonec stánek.

+13/0
25.1.2013 12:01

B96ě43l39a 62H91o87r73á80k92o65v87á 1588862899880

:-) R^

+1/0
25.1.2013 12:26

J41a92r18o59s65l89a78v 18J74o38s17e69f 5622300920554

Anebovšechno naráz!;-D

0/0
25.1.2013 15:19

J84i12r46i 94J66o82n28á31š 2723379787471

a vite kolik veci se mi nasi cesti vycuranci snazili reklamovat polite, fyzicky poskozene atd? EE u nas to neuze fungovat.

0/0
25.1.2013 14:26

P14e43t42r 87J88a63n32o35v81s65k94ý 5583270345640

Bohuzel jsou i zákazníci, co si myslí, ze po shlednuti dvou pořadů o podvedených důchodcich, mohou pri reklamaci cokoli a ze prodejce jim k tomu jeste uvari kafe . Sam jsem byl uz svedkem toho, kdy zakaznik svou vinou ponicil zarizeni a trval na reklamaci. A kdyz nebylo po jeho chtel se prát!  :-(

+4/0
25.1.2013 10:42

H33o83n28z21a 59B98o20b12u56l50a 9946319573749

No jo, pokud se poničí třeba boty tím, že v nich člověk chodí, to je fakt hrozná vyčůranost chtít je potom reklamovat.

+9/−1
25.1.2013 10:44

Z86d85e38ň20k40a 13S40e95v28e79r97o97v66á 9725288164865

Tak tak, a ještě se Vás obchodník zeptá "Co jste s těma botama dělal?"

+8/0
25.1.2013 11:18

P76e41t28r 93J46a54n25o29v47s92k40ý 5853460935410

No bohuzel nekdo neumí pochopit psaný text, že? Ja nepsal o botách , oni se dají koupit i jiný veci :))) A opravdu je vidět, jak se někdo umí k věcem chovat!

+1/0
25.1.2013 19:59

L74i59b94o79r 66F47o86l31t33ý37n64e47k 2236615427464

Ano, souhlasím, že někdy je mně obchodníků líto a třeba to vracení zboží do 14 dní, byť to sám využívám, mně přijde někdy skoro nefér. Na druhou stranu: už vám někde dali k vyzkoušení třeba sluchátka? Mně jen jednou ve specializovaném obchodě (a stály podle toho :-))

+5/0
25.1.2013 10:55

A83n49n63a 27V89e38s80e49l41á 3239900911200

To my jsme koupili kozačku od Batů. Po měsíci jsme je šla reklamovat. Na reklamaci nemáme nárok, prý jsme v nich špatně chodili.

+4/0
25.1.2013 10:26

J98a19r81o84s65l32a16v 77N48o49v48á89k 3205935657802

U Bati nakupuje jen masochista.

+1/0
25.1.2013 17:29

S16i12m67o15n55a 56J45i82ř76í51k45o78v54s47k53á 9569932218346

tak to by mě zajímalo, jak by se mohla řešit taková situace? začátkem léta jsem si koupila sandály, po cca 14 dnech jsem do sandálů nevešla (celou dobu ležely v krabici nepoužité, chtěla jsem je vyměnit za větší - neměli, peníze nevraceli, mám si vybrat jiné. Nelíbily se mi žádné z nabídky v obchodě. Má obchod právo mi nevrátit peníze za nepoužité zboží?

0/−3
25.1.2013 10:19

L27i82b62o56r 38F36o68l44t10ý25n37e79k 2446245687354

Pokud jste je koupila v obchodě a ne přes internet, byla od nich vstřícnost už to, že Vám umožnili výměnu za jiné zboží. Pokud kupujete přes internet (nebo objednáváte telefonicky apod.), máte 14 dnů (kalendářních) na vrácení zboží a nemusíte udávat důvod. Pokud nakupujete přímo v obchodě a měla jste možnost si obuv vyzkoušet, tak podle zákona nemáte nárok na vrácení nebo výměnu a je jen na dobré vůli prodejce, jestli Vám vyjde vstříc.

+11/0
25.1.2013 10:22

S20i32m86o63n51a 73J97i18ř24í86k37o32v11s95k90á 9949972698476

díky za info, ale když je člověk v posledních letech zvyklý již v mnoha velkých obchodech na možnost vrácení peněz za nevyhovující zboží a najednou jde do malého soukromého obchůdku se zdravotní obuví a zjistí, že nevyhovující zboží prostě nelze vrátit, příště se zas vrátí nakupovat do velkého centra..

+1/−3
25.1.2013 10:39

M96i53c54h38a78l 86K22r45č67á48l 6708118636852

A jak by se vám líbilo když si půjdete koupit novou věc a prodejce vám řekne: " Už nám to vrátili dva zákazníci, ale je to úplně nové, oni to vůbec nepoužívali. Jenom to měli každý měsíc doma v krabici". Odcházela byste nadšeně z obchodu, nebo bysta se zeptala jestli nemají nějaký jiný kus který nikdo doma neměl?

+12/0
25.1.2013 11:02

J22o42s33e17f 57Z81a53h84á53l42k51a 4973459438136

Zkoušet na mě někdo odmítnutí reklamace ve stylu 3+1 (jsou-li kusy identické), měl bych na krku nejspíš fyzické napadení.Bo bych asi ruku ani špičku boty neudržel.

+3/0
25.1.2013 10:14
Foto

J33a42r80o73s76l70a80v 64R93e17z75n39i38k 1409682537855

Osobne bych spis zaruku jako takovou zrusil - ci alespon tu "ze zakona". Maximalne tedy po koupi max mesic - jestli dana vec vubec funguje (napr. v pripade elektroniky). A usetril - vetsinu levnejsich veci clovek stejne nereklamuje, ci to za tu namahu uz ani nestoji a je jednodussi koupit novy kus. U drazsich veci by byla moznost priplatit si, ci v ramci konkurencniho boje nejaka zaruka dada vyrobcem (ala nektera auta s 5 letou zarukou atd.).

+4/−9
25.1.2013 10:12

L72i46b87o63r 67F86o50l87t93ý22n98e22k 2866795517774

U některých komodit je zákonná záruka jediné, co výrobce nutí vyrábět to v takové kvalitě, aby to přežilo aspoň tu záruku. Můžeme se bavit o tom, jestli nejsou 2 roky zbytečně moc - ale jako zákazníkovi mně to poměrně vyhovuje :-)

+6/0
25.1.2013 10:23

J41i43ř16í 88Z36ý85k24a 9409763391100

zákonem daná minimální záruka je nejen ochrana spotřebitele před totálním šmejdem, ale i záležitost ochrany přírody a šetření nerostného bohatství.

+6/0
25.1.2013 11:29

J80o51s25e53f 83V87o65m35á98č54k49a 5653544393854

To mi prosím vysvětlete. Jak zákonná záruka chrání přírodu a šetří nerostné bohatství?

+1/−2
25.1.2013 11:46

J82a58r80o52s16l37a34v 61H95e95j61n63a 4587851319

Pouze štvavý článek.

K čemu jsou všechny ty obchodní inspekce a organizace na obranu spotřebitelů?

0/−8
25.1.2013 9:43
Foto

P56a85v37e86l 69B45e78s67e24d33a 3310541518324

Dobrý den, mohu požadovat vrácení peněz na zboží i pokud bylo kupováno podnikatelem?

Děkuji.

0/−1
25.1.2013 9:06

R91o77b61e58r49t 13A65n59t34o32n71í56n 89T28l57u32č34h16o48ř 1760963622377

nepresne polozena otazka .... reklamace, nakup na dalku, na firmu, nebo jen jako obcan, ktery je podnikatel a koupil si vec, ktera nesouvisi s podnikanim a zbozi se raklamuje, nebo jen se nelibi?

0/−1
25.1.2013 10:01

L66i69b49o14r 89F65o28l84t82ý81n38e13k 2276105147184

Pokud bylo kupováno podle občanského zákoníku tak ano (za splnění podmínek popsaných v článku), pokud podle obchodního zákoníku, tak záleží na konkrétních podmínkách daného prodejce.

+3/0
25.1.2013 10:24

J81a64n96a 61M14e24r23o55p59e 7208919987249

K tomu jen jedno varování - pokud kupuje cokoli živnostník, nemusí obchodníkovi vůbec sdělovat, že má IČO a je živnostníkem. Ze mě takhle u prvního notebooku s "ještě vlhkým" živnostenským listem vytáhli, že mám IČO a pak byly problémy s reklamací. Naštěstí jsem se asi tvářila dostatečně zoufale, že jsem to měla pro sebe, ani v účetnictví to nebylo a co teda s tím dělat, tak HP zreklamovalo (a notebook běhá dodnes - cca 7 let, spolehlivější než mnohem novější, dvojitá baterka vydrží co u nového, jen je trošku těžší než by se líbilo).

Takže pozor na to - i když na faktuře IČO není, jako živnostník (pokud nedaní paušálem) si to dát můžete. A pro reklamaci vždy lepší kupovat jako fyzická osoba.

0/0
25.1.2013 22:07

Z15d74e34ň39k49a 93S87e10v98e75r92o15v46á 9885738604245

Jen víc takových článků. Někteří z nás prostě neví, na co mají nárok.... Já sama jsem jednou někomu takhle nalítla.... "Ale v podmínkách máme, že peníze nevracíme" a já na to "Aha, omlouvám se, to jsem nevěděla, tak já si něco vyberu."

Bohužel se to děje

+1/0
25.1.2013 8:45
Foto

K39v31ě29t97o65s21l10a10v 32S52p56u92r53n78ý 2727290700762

ale záruka je skutečně nepřenosná. Partnerem pro obchodníka je jen kupující, nebo ten, který se prokáže nákupním dokladem nebo záručním listem. Protože opravené zboží, nebo vyměněné nelze předat někomu jinému jen tak.

+1/−1
25.1.2013 8:44

T17o13m73á76š 16C25h18r82a88s13t56n67ý 2358489949441

Dle dalšího upřesnění v článku je jasné, že zde se jedná o reklamaci výrobku uplatňovanou druhokupujícím (tedy kupujícím, který koupil použité zboží podléhající záruce v čase, kdy záruka ještě neuplynula od nákupu prvního kupce) ;-)

+1/0
25.1.2013 9:58





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že připojení na pult centrální ochrany objektu snižuje cenu pojištění domácnosti?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.