Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Elektronický podpis usnadní komunikaci s úřady, není však zadarmo

Někdo možnost komunikovat s úřady pouze elektronicky vítá, jiný raději stojí fronty a vyplňuje papírové dokumenty. Nic proti tomu, ale na počítačové vyřizování si budeme muset postupně zvyknout všichni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T40o31m39á83š 30B93l17a67h44o 1787563228243

Ja ho mam kvuli DPH (mesicni platce), silnicni dani a vubec danim a prehledum vseho druhu a prijde mi to super. Vyplnim na webu formular, vetsinou tesne pred splatnosti a instantne podepisu a odeslu jednim klikem mysi. Rovnou mam v mailu potvrzeni, ze sem to poslal a muzu se kdykoliv podivat na stav zpracovani. Kdo rika, ze to nestoji za 400Kc (za rok!), vubec netusi, o cem mluvi.

0/0
23.3.2014 19:17

F45r24a64n75t91i84š73e39k 83P15r40u97d82k40ý 8662341592921

clanek je evidentne reklamou pro postu na poskytovani certifikatu. Je to ale drazssi varianta, hodici se spise pro podnikatele, kteri podespisuji sve dokumenty do ucetnictvi, vyberova rizeni apod. Zcela ZDARMA je zalozeni datove schranky a odesilani dokumentu v datove vete. Pokud chce nekdo podnikat, mel by chtit se takove nastroje pouzivat. Funguje pro vsechny bezne dokumenty pro financni spravu (generovat vetu lze pres webove rozhrani EPO) i pro Spravu socilaniho zabezpeceni (tam se da generovat pros Form Filler z formularu stahnutelnych na webo socialky).

0/0
17.3.2014 8:08

L61u49d41v59í78k 47G29a64j55d62o71š10í78k 2865593904362

Elektronický podpis je OK, ale co z toho udělala Česká pošta je opravdu NEUVĚŘITELNÉ.

Žádost o EP - Nejprve se musíte zaregistrovat na jejich webu, kde vyplníte osobní údaje - do té doby fajn. Pak ovšem to samé musíte vyplnit na papíře asi na 8 formulářů kde vypisujete pořád dokola to samé. Načež zjistíte, že to co jste vyplnil na webu je k ničemu, protože úředník u přepážky to RUČNĚ přepíše z těch vašich lejster do počítače a vytiskne vám další lejstro, kde je opět to samé, ovšem s chybami. Ještě vám při tom tvrdí, že "pověřená osoba" jste vy sám a musíte uvést, že sám sebe pověřujete. To celé trvá asi 40minut a fronta za vámi u přepážky se už začíná tvářit velmi mile.

Výsledek je, že v EP mám zkomolené jméno (takže je otázka, jestli je vůbec platný). Po asi měsíci mi přišla faktura, kde bylo 6 (slovy šest!) chyb v mé adrese a osobních údajích. Tedy těch údajích, co jsem 8x vypisoval do všech těch lejster i do formuláře na webu.

NECHÁPU, že teno "podnik" je oprávněn nést garance za vaší totožnost před státní správou.

+2/0
16.3.2014 11:52

E94m58i74l 36P39r59c54h10a47l 5340520318214

Mam a pouzivam na socku, dph i danove. Ale je fakt, ze to neni nic pro blbce.

0/0
15.3.2014 23:10

J75a10r19o29m63í60r 74K13r64á84l 4370729294289

On je problém spíše v tom, že je uznávaný jen podpis, vydaný našimi úřady.  Řada firem má už dlouho certifikáty pro styk s bankou, s obchodními partnery i úřady jiných zemí, ale v ČR je státní instituce neuznávají.

+1/0
16.3.2014 10:08

Z75d21e14n60e21k 32B49o39h38a10c27e34k 1198817157779

Proc se nemuze komunikovat s urady obdobne jako s penznimi ustavy? /Napr. inet. bankovnictvi/.

+5/0
15.3.2014 11:03

K10a94r22e33l 50P95á98n68e66k 9945405618919

Jo když jsem byl na gymnáziu, byli jsme na krásné přednášce tehdejšího ministra informatiky (Mlynáře?). Krásně o tom povídal. Mezitím jsem dokončil gymnázium, vysokou, léta v pracovním procesu a elektronický podpis pořád nefunguje pořádně...

+3/0
15.3.2014 8:51
Foto

V93l88a98d66i40m36í34r 35V29o90l19k87o 6360692807299

Jako OSVČ na to kašlu (a to jsem IT fanda)....všichni, kdo do toho šli nadávají jak špačci. Ušetříte? Leda prdlajs.

El. podpis a datové schránky jsou dobrý nápad, ale realizace v Česku dopadne.....no, jako vždy všechno. Zprasí to nějaká "odborná" firma, která se zná se zadavatelem. Pokud to někomu pomohlo, napište reakci. Rád poznám i opačné názory, zatím jsem neměl štěstí.;-)

+3/−1
14.3.2014 19:42

J45a36r64o31m59í16r 36K77r17á93l 4340259154919

Pokud musíte s dokumentem z DS stejně na ověření, je to na dvě věci. ;-)  Navíc s některými úřady ani přes DS komunikovat nelze (moje zkušenost se soudem a KÚ).

+1/0
16.3.2014 10:10
Foto

V54l37a18d77i46m16í37r 34V52o50l77k53o 6740742307249

tak jsem slyšel správně.....v podstatě to saméR^;-)

0/0
16.3.2014 19:47

P62e68t38r 87Š46k59o13d96a 5697440824720

Proč je vlastně platnost elektronického podpisu jen na 1 rok? To je ze zákona nebo proto, že chtějí vydavatelé mít zajištěný příjem?

+3/0
14.3.2014 16:52

L88u33d42v98í20k 24G98a63j60d27o91š43í23k 2175113214792

Je to z důvodů především bezpečnostních. Podobně jako u platebních karet.

0/−1
14.3.2014 16:55

P80e62t61r 12Š85k78o71d55a 5757130174770

To bych chápal....kartu mám na 3 roky, tak proč ne i elektronický podpis? Pokud to ale není dané zákonem, tak je mi jasný, že je to jen kvůli tomu, aby na tom měl kdo vydělávat. Zamaskovat cokoliv bezpečností je dneska trend, to víme všichni...

+2/0
14.3.2014 17:00

L15u80d75v70í54k 61G63a27j45d54o63š60í31k 2605123514462

Protože zneužití elektronického podpisu je daleko snažší než u platební karty. U EP je taková platnost zcela obvyklá. To není výmysle jen našich úřadů.

0/0
14.3.2014 17:04

P53e33t51r 12S84v88o62b29o20d85a 7462621364

No po nejakem case se musi certifikat zneplatnit nebot existuje teoreticka moznost ze nekdo zapojil nekolik superpocitacu a prolomil ho. I kdyz pokud si predstavim ze CIA nebo NSA zapojuje vsechny svoje superpocitace aby prolomila certifikat podpisu na danove priznani ktere jsem podal ja nebo Vy tak je to spis ta moznost co popisujete ;)

+1/0
14.3.2014 16:56

L64u48d94v55í82k 22G21a67j51d61o48š57í62k 2455173964512

"...Když budete posílat určitý dokument, třeba vyplněné daňové přiznání, je třeba úřadu oznámit, který podpis přesně máte, nebo-li od které certifikační autority..."

.

CO TO JE ZA NESMYSL?

Nic takového dělat nemusíte. Z podpisu je pochopitelně na první pohled jasné kdo ho vydal. To je přece jeho základní funkce.

+2/0
14.3.2014 16:24

M64i28l69a13n 38V59o83t35a12v94a 5854186351502

krásná nesmyslná reklama. každý člověk si může zcela zdarma zřídit datovou schránku a přes ní posílat třeba daňové přiznání. a navíc cokoli mi od státu dorazí, musí to jít do datové schránky, takže na poštu nemusím. Zatímco když jsem minulý týden volal na FU, že bych jim chtěl něco poslat emailem, tak mi řekli že to nejde, protože to není ověřené. Tak jsem se paní snažil vysvětlit, že mám elektronický podpis.... co že to máte???? ... asi tak

+2/0
14.3.2014 15:38

L77u79d81v27í98k 21G35a14j29d39o35š85í81k 2885623374362

Datová schránka je trochu něco jiného a slouží také k jinému účelu. Její hlavní nevýhodou je, že jí NELZE ZRUŠIT. Krom toho rozšířené funkce datové schránky jsou taky placené.

0/0
14.3.2014 16:27

P27e21t23r 43Š81k44o66d60a 5197450714560

Datová schránka je skvělá věc. Mám to zatím jen pro firmu, ale asi si do budoucna zřídím i osobní. Fakt nechápu, proč bych ji měl rušit...co je to, proboha, za "nevýhodu"? Rozšířené funkce datové schránky jsou placené, což ale k základní činnosti nevadí. Jde o to, že úřadům, soudu, apod. můžu poslat dokument, aniž bych chodil na poštu a navíc mě to nic nestojí.

0/0
14.3.2014 16:48

L19u25d80v42í36k 96G79a82j62d89o96š39í39k 2245503734132

Ano.

A kdyby vás náhodou napadlo, že potřebujete lejstro dostat poštou nebo rovnou do ruky, tak zjistíte, že to nelze, protože máte datovou schránku a když jí máte tak už vám nikdo nic jinak nepošle. A vzhledem k tomu že službu datové schránky nelze zrušit, už nikdy z žádného úřadu žádný papírový dokument nevymámíte. I když ho třeba potřebujete.

Pak se dostanete do situace, kdy si dokument budete muset sám z datové schránky vytisknout a nechat ověřit od notáře. Například až budete potřebovat něco odeslat do zahraničí, kde na nějaké české datové schránky prdí.

+1/0
14.3.2014 17:02

M72i11l46a49n 67V59o90t23a37v43a 5964466591482

Ja ale chci, ahy mi nikdo jinak nic neposlal. A neni pravda, ze si nemuzete nic vytisknout a nebo mesmylsl, ze musite k notari. Uradu to zase preposlu v elektronicke podobe. A pokud to potrebujetet v papirove, tak si jen vygenerujete kod a na prvnim czech pointu vam to vyjedou a dalsi overeni nepotrebujete.

+1/0
14.3.2014 18:23

L12u88d41v71í29k 19G14a48j61d64o57š53í63k 2315253144522

Tohle už tu bylo v době, kdy se datová schránka zaváděla. Některé naše úřady s ní nepracovali a vyžadovali originál dokumentu na papíře, který jste ovšem nemohl získat jinak, než že jste si to z datové schránky vytiskl a nechal notářsky ověřit. Pak ten nesmysl nějak vyřešili.

Pořád to ale není vyřešeno ve styku se zahraničními úřady, které nějaký náš datové schránky a CzechPoint nezajímá a chtějí mít papírové lejstro s razítkem a ORIGINÁL podpisem toho, kdo to vydal.

+1/0
15.3.2014 11:18

L30u26d86v15í71k 69G19a69j56d30o51š23í69k 2455843254392

Pardon: nepracovaly a vyžadovaly

+1/0
15.3.2014 11:20

Z58d36e49n81e77k 54B92o68h62a83c83e20k 1168377907229

To se ale musite vzdat cestovani do nekterych krajin sveta, nebo nekoho poverit kdo se do schranky bude koukat a vyrizovat to. Popreni fikce doruceni bude slozitejsi nez v listinne podobe, neli nemozne.

+1/0
15.3.2014 10:56

F38i54l26i43p 61K96o27h71o62u59t 4626821956482

U nás úřednice na finančních úřadech a pod nejsou vůbec proškolené a neví co znamená el. podpis a kdy se používá. Jsou vám schopný říct, že i do datovky je potřeba a pak zjistíte, že ne. Datové schránky jsou super a jsem aby je měl každý podnikatel povinně.

Bohužel česká pošta provozovatel datovek je chudá společnost, která není schopná nelimitovat datovou schránku 90 dny. Všechny písemnosti se do 3 měsíců smažou. A při tom máme  dnes emailové služby uplně zdarma, kde můžu mít zprávy za několik let v desítkách GB. Hned bych vypsal výběrko na nového dodavatele datovek nebo bych donutil cpost to nelimitovat. Ještě drze nabízí komerční službu datový trezor? Copak je normální že státní organizace vám za úplatu daruje lepší službu???Rv

+1/0
15.3.2014 7:20

Š94t21ě67p47á91n 65B76u13r47i48a41n 3213133161355

Vážený pane, zadarmo nic není. Možná bezplatně, ale zadarmo není opravdu nic. Nechci se zastávat ČP, ale nesmí využívat DS pro účely reklamy, analýzu obsahu jako tomu je u freemailu. Nemá tedy příjmy z reklamy a vytěžených dat. Toliko k financování. Limit 90 dní si někdo vycucal s prstu, ale každopádně bude vždy nějaký limit existovat. Zkuste se zamyslet na základě těchto dat, na kolik by Vás přišlo ukládání zálohování a držení systému v provozu. 10 000 000 datových schránek (nevím kolik jich je doopravdy) v každý den do schránky dojde nová zásilka a max. velikostí 10 MB po roce provozu. Teď si výsledek projektujte na 30 let. Dostanete zhruba představu o základní náročnosti. 

Proto mne nepřekvapuje, že základ je zadarmo a zbytek za peníze. Nebo si to řešte ve své režii a uvidíte.

0/0
16.3.2014 10:19

F84i45l24i24p 32K57o17h39o98u94t 4966391316202

Já teda komunikuji s VZP, FIN UŘADEM A ČSSZ jako OSVČ pomocí datové schránky, kterou mám zadarmo a žádný elektronický podpis nepotřebuji. 

Vysvětlete lidem, že Datová schránka nevyžaduje podepsaný dokument el. podpisem za který se musí platit.

+6/0
14.3.2014 10:47

J25i94ř40í 84H66o45l88ý 5982470883983

S tím nefunkčním elektronickým podpisem se jděte "píííííp".

+3/0
14.3.2014 9:03

Z55d61e51n77ě94k 29H84r24u64b37ý 5735268681806

Já osobně mám s elektronickým podáním trochu jiný problém - a totiž nemožnost si ověřit, co vlastně podepisuji. Když mi účetní dá podepsat papírové daňové přiznání, tak mám možnost to rámcově skouknout a odhalit, když se mi něco nezdá. Pokud je něco blbě, tak mi nikdo nemůže říct, že jsem si to měl přečíst a neměl to podepisovat, proto se také naše školství snaží o všeobecnou gramotnost obyvatelstva.

U datové věty nejsem při nejlepší vůli schopen potvrdit, co obsahuje a podpis je v podstatě jen formální. Stáváme se opět negramotnými, protože neumíme přečíst to, co podepisujeme.

Podle mého názoru přibude případů krácení daně, kdy podvodník bude tvrdit, že jen elektronicky podepsal to, co mu účetní připravila, a že on o žádném podvodu neví. A samozřejmě průšvih se bude snažit podle zákona padajícího h..na přenést na své podřízené.

+1/−3
14.3.2014 8:54

B26e46n 14P37a47v95k68a 1467803377331

Ono těch problémů s elektronickým podpisem je více. Ale to se vyřeší, až se to začne dostatečně kur...

Např. vy tvrdíte, že nejste schopný ověřit, co vlastně podepisujete. O. K. A třeba já zase nejsem schopný ověřit, že tím certifikátem to opravdu podepsal ten, kdo měl. No není to úplně super.

+1/−1
14.3.2014 9:38

Š46t79ě28p49á88n 94B46u75r34i32a12n 3543873301105

To na právní legitimitě nic nemění viz zákon 227/2000 Sb.

0/0
14.3.2014 9:55

B77e53n 17P55a86v30k24a 1257843297521

No to je možné, ale já nejsem stát.:-)

0/0
14.3.2014 10:06

Š94t19ě50p12á86n 24B69u50r70i81a15n 3943243471785

Nerozumím. Co tedy očekáváte od el. podpisu?

0/0
14.3.2014 10:26

B78e92n 56P92a44v58k49a 1277953897921

No tak to teda vlastně sám nevím.

0/0
14.3.2014 10:35

Š73t81ě45p26á65n 12B64u69r52i51a65n 3823303251405

Nic Vám nebrání si nastudovat formát věty a data interpretovat a tak zvýšit svoji gramotnost ;-). Pochybuji ovšem, že Vaše účetní pořizuje data v souboru ručně, ale že je na požádání generuje účetní SW, kde se dají data prohlédnout. Pokud ovšem trváte na grafické podobě v růžovém formuláři, tak bych spíše viděl problém u Vás.

Jinak ten nesmysl, že se bude někdo vymlouvat, že podepsal něco čemu nerozumí je směšný a doporučuji si nastudovat zákon 

227/2000 Sb

+1/−2
14.3.2014 9:54

B28e78n 38P95a48v21k40a 1497503447321

Nemyslím si, že je problém vyloženě u pana Hrubého. Prostě když něco podepisuji, potřebuji vědět co, když jsem to sám nevytvořil. Já mu rozumím. A jo, jako může si tu evidenci vést sám, samozřejmě ;-D

+2/0
14.3.2014 10:09

Z38d35e17n45ě69k 33H16r95u31b95ý 5685358641486

Směšný jste vy. Pak to dopadá tak, že lidé prostě podepíší všechno, co se jim strčí pod ruku.

+1/−1
14.3.2014 10:25

Š92t58ě76p36á37n 36B72u72r29i27a31n 3473663931535

No možná jsem směšný, ale vy evidentně natvrdlý, toliko k výměně komplimentů. Tak ještě jednou. Pokud Váš SW neumíte před exportem vhodně zobrazit podepisovaná data, je to VÁŠ problém, protože jste si takový SW koupil. Konkrétně aplikace EPO (podávání DP) to umí zobrazit v té "růžové" podobě. Takže plky, že podepisujete něco čemu nerozumíte, neobstojí ani logicky ani před soudem. Přeji příjemný budoucí pobyt ve vězení.:-P

+1/0
14.3.2014 10:32

Z61d50e94n74ě30k 79H36r43u44b15ý 5945598231286

Vy hovoříte úplně stejně jako postavy z filmu Šmejdi. Aneb to je "VÁŠ" problém, že jste podepsali něco, čemu nerozumíte.

Já kritizuji skutečnost, že podpisem opatřuji něco, co je v takovém formátu, který je za normálních okolností nesrozumitelný. A datovou schránkou prostě posílám jen tu větu.

0/0
14.3.2014 11:18

Š19t31ě20p12á40n 10B28u80r71i24a17n 3943643621865

Tak to máte  posunuté vnímání, co je čitelné a co ne. Pokud nejste schopen interpretovat XML (většina výkazu a podání je v XML, počínaje DP, přes DPH, PAP a další výkazy pro státní správu), pak jste skutečně informačně negramotný.

0/0
14.3.2014 11:35

B28o48ř84e49k 12Ž76a44n27d40a 1880276229326

Ta "věta" má binární člověkem nečitelný formát ? Já bych spíš tipoval XML, ale jen hádám.

0/0
14.3.2014 10:38

Z42d90e31n40ě22k 58H10r18u98b37ý 5635628531426

Ano, je to XML. Ale nemyslím si, že by měl kdokoliv toto luštit. (Nevím, zda se podaří vložit.)<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?><Pisemnost nazevSW="STORMWARE POHODA" verzeSW="10504.11"><DPHDP3>

<VetaD trans="A" dapdph_forma="B" d_poddp="" ctvrt="" c_okec="" k_uladis="" dokument="DP3" rok="2013" typ_platce="P" kod_zo="Q"/>

<VetaP opr_postaveni="jednatel" naz_obce="" ulice="" dic="" c_ufo="" c_pracufo="" opr_jmeno="" typ_ds="P" zkrobchjm="" psc="" opr_prijmeni=""/><Veta1 p_sl23_e="" obrat23="" p_sl23_z="" dan23="" dan_psl23_z="" dan_psl23_e=""/><Veta2 pln_sluzby=""/><Veta4 pln5="" od_zdp23="" pln23="" odp_sum_nar="" odp_tuz5_nar="" nar_zdp23="" odp_tuz23_nar=""/><Veta5 koef_p20_vypor="" koef_p20_nov=""/><Veta6 odp_zocelk="" dan_zocelk="" dano_da=""/></DPHDP3></Pisemnost>

0/0
14.3.2014 11:03

Š69t32ě60p23á83n 70B80u56r86i56a73n 3733263411865

Výborně! Sám jste deklasoval jako negramot v 21. století. ;-D Pro opticky lepší zobrazení stačí otevřít v IE a s popisem dokumentace z MF lze data interpretovat. Mnohem jednodušší je ovšem vyřvávat na internetu, jak je to hrozné, nepoužitelné, neřešitelné. Takže máte dvě možnosti. Buď věřte SW (tady evidentně Pohodě) a své účetní, nebo se bude muset naučit něco nového. Třetí cesta není.

0/0
14.3.2014 11:50

B92e71n 50P81a15v58k39a 1337843637511

Sorry, ale on má asi lepší věci na práci jako jednatel, než se hrabat v IT věcech.

0/0
14.3.2014 12:08

Š13t86ě19p48á57n 84B48u33r11i57a17n 3383143381605

To bezesporu asi jako jednatel firmy má. Jedna z prvních dovedností managera je delegace odpovědnosti. Jestli si troufá oponovat účetní v její práci, pak musí zvládat i "hrabání v IT věcech". Buď musí své účetní věřit (delegovat na ní pravomoc o odpovědnost) a zvolit k tomu vhodné nástroje kontroly (takový účetní SW, který mu datovou zprávu přeloží zpět do pro něj čitelné podoby) anebo podlehnout paranoii a vyřvávat na internetu do diskusí nesmysly o gramotnosti. Každopádně problém je na jeho straně, nestíhá jít s dobou.

0/0
14.3.2014 12:36

Z61d43e44n83ě47k 84H83r76u22b43ý 5905228711376

Je únavné, jak neustále odbočujete od tématu. Můj primární příspěvěk je jen a pouze o tom, že datová věta předložená k elektronickému podání je narozdíl od papírového podání nesrozumitelná. Tečka, nic víc. Nechápu, že máte potřebu to zpochybňovat.

Samozřejmě, že si mohu interpretovat xml/xsd vlastními silami, použít EPO, delegovat na někoho jiného, atd., ale tím jen potvrzujete to co jsem psal - je nesrozumitelná.

Každá vláda slibuje, že udělá podnikání jednodušší, ale pak stejně udělá dělá pravý opak. Stejný nesmysl je mantra elektronizace všeho možného i tam, kde to nedává smysl a jen to prohlubuje neefektivitu. Vím o čem mluvím, protože jsem byl u toho, když se ve firmě se 400 zaměstnanci zaváděl elektronický oběh dokladů. Ve výsledku procesy trvaly dvakrát tak dlouho a spotřebovalo se 4x více papíru, protože mnoho zaměstnanců potřebovalo mít ze zcela objektivních důvodů výtisk v ruce.

No nic, z vašich příspěvků je patrný nedostatek praktické zkušenosti, možná až poznáte jak to v reálném světě chodí, změníte na některé věci názor.

0/0
15.3.2014 11:44

Š20t92ě36p37á29n 28B76u69r77i17a26n 3873773171845

Neodbočuji. Pouze mám posunutou hranici termínu nesrozumitelná. Nesrozumitelnost je takový stav, kdy ani s vynaložením maximálního úsilí nejsem schopen interpretovat informaci. Do toho mají data v XML s popisem schématu daleko. Máte pravdu, že do ideální stavu elektronizace je ještě daleko. Za nešťastné považuji i fakt, že stát požaduje čím dál tím více údajů. Nebude to dlouho trvat a bude odesílat celá účetnictví (na Slovensku k tomu nemají daleko). Problém implementace na skoro bez papírový provoz znám velmi dobře. 90% problému s přechodem stojí pouze návyky a zastaralost procesů, která velmi často ukazuje na nadbytečnost nejen těch procesů, ale i lidí kteří je zajišťují. Což si velmi záhy uvědomí a začnou klást odpor.

Můžete mi věřit nebo ne, ale praktických zkušeností z podnikové sféry mám hodně. Názor měnit nemusím, naopak se neustále utvrzuji v tom svém.

0/0
15.3.2014 12:26

L45u64d21v76í76k 96G76a89j50d79o13š28í12k 2425363234922

Ale bavíte se tu o prdu.

Když se XML věta nahraje na portál tak ještě před odesláním (podpisem) dostanete vyplněné přiznání v PDF i s tím růžovým podkladem, které po vytištění vypadá přesně tak jako předtištěný formulář.

Pan Burian se jen vymlouvá.

0/0
14.3.2014 16:38

Š61t72ě46p23á12n 75B18u41r84i72a66n 3753313951165

Na co se proboha vymlouvám? Sám jsem poukázal na to, že aplikace EPO umí transformovat XML do formulářové podoby. Přečtěte si prosím můj příspěvek z 14.3.2014 10:32

0/0
14.3.2014 17:20

L68u36d97v36í10k 93G60a23j26d46o86š49í25k 2585673444802

Pardon. Omlouvám se. To byl pan Hrůbý na začátku tohoto vlákna.

0/0
15.3.2014 11:23





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete mít účet bez poplatků s dvěmi embosovanými kartami zdarma?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.