Diskuze

Elektronický podpis usnadní komunikaci s úřady, není však zadarmo

Elektronický podpis a možnost komunikovat s úřady pouze elektronicky někdo vítá, jiný raději stojí fronty a vyplňuje papírové dokumenty. Nic proti tomu, ale na počítačové vyřizování a elektronický podpis si budeme muset postupně zvyknout všichni.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ja ho mam kvuli DPH (mesicni platce), silnicni dani a vubec danim a prehledum vseho druhu a prijde mi to super. Vyplnim na webu formular, vetsinou tesne pred splatnosti a instantne podepisu a odeslu jednim klikem mysi. Rovnou mam v mailu potvrzeni, ze sem to poslal a muzu se kdykoliv podivat na stav zpracovani. Kdo rika, ze to nestoji za 400Kc (za rok!), vubec netusi, o cem mluvi.

0 0
možnosti

clanek je evidentne reklamou pro postu na poskytovani certifikatu. Je to ale drazssi varianta, hodici se spise pro podnikatele, kteri podespisuji sve dokumenty do ucetnictvi, vyberova rizeni apod. Zcela ZDARMA je zalozeni datove schranky a odesilani dokumentu v datove vete. Pokud chce nekdo podnikat, mel by chtit se takove nastroje pouzivat. Funguje pro vsechny bezne dokumenty pro financni spravu (generovat vetu lze pres webove rozhrani EPO) i pro Spravu socilaniho zabezpeceni (tam se da generovat pros Form Filler z formularu stahnutelnych na webo socialky).

0 0
možnosti

Elektronický podpis je OK, ale co z toho udělala Česká pošta je opravdu NEUVĚŘITELNÉ.

Žádost o EP - Nejprve se musíte zaregistrovat na jejich webu, kde vyplníte osobní údaje - do té doby fajn. Pak ovšem to samé musíte vyplnit na papíře asi na 8 formulářů kde vypisujete pořád dokola to samé. Načež zjistíte, že to co jste vyplnil na webu je k ničemu, protože úředník u přepážky to RUČNĚ přepíše z těch vašich lejster do počítače a vytiskne vám další lejstro, kde je opět to samé, ovšem s chybami. Ještě vám při tom tvrdí, že "pověřená osoba" jste vy sám a musíte uvést, že sám sebe pověřujete. To celé trvá asi 40minut a fronta za vámi u přepážky se už začíná tvářit velmi mile.

Výsledek je, že v EP mám zkomolené jméno (takže je otázka, jestli je vůbec platný). Po asi měsíci mi přišla faktura, kde bylo 6 (slovy šest!) chyb v mé adrese a osobních údajích. Tedy těch údajích, co jsem 8x vypisoval do všech těch lejster i do formuláře na webu.

NECHÁPU, že teno "podnik" je oprávněn nést garance za vaší totožnost před státní správou.

2 0
možnosti

E77m73i93l 65P48r96c90h26a86l

15. 3. 2014 23:10

Mam a pouzivam na socku, dph i danove. Ale je fakt, ze to neni nic pro blbce.

0 0
možnosti

On je problém spíše v tom, že je uznávaný jen podpis, vydaný našimi úřady.  Řada firem má už dlouho certifikáty pro styk s bankou, s obchodními partnery i úřady jiných zemí, ale v ČR je státní instituce neuznávají.

1 0
možnosti

Proc se nemuze komunikovat s urady obdobne jako s penznimi ustavy? /Napr. inet. bankovnictvi/.

5 0
možnosti

Jo když jsem byl na gymnáziu, byli jsme na krásné přednášce tehdejšího ministra informatiky (Mlynáře?). Krásně o tom povídal. Mezitím jsem dokončil gymnázium, vysokou, léta v pracovním procesu a elektronický podpis pořád nefunguje pořádně...

3 0
možnosti
Foto

Jako OSVČ na to kašlu (a to jsem IT fanda)....všichni, kdo do toho šli nadávají jak špačci. Ušetříte? Leda prdlajs.

El. podpis a datové schránky jsou dobrý nápad, ale realizace v Česku dopadne.....no, jako vždy všechno. Zprasí to nějaká "odborná" firma, která se zná se zadavatelem. Pokud to někomu pomohlo, napište reakci. Rád poznám i opačné názory, zatím jsem neměl štěstí.;-)

3 1
možnosti

Pokud musíte s dokumentem z DS stejně na ověření, je to na dvě věci. ;-)  Navíc s některými úřady ani přes DS komunikovat nelze (moje zkušenost se soudem a KÚ).

1 0
možnosti

P23e86t14r 28Š89k48o51d21a

14. 3. 2014 16:52

Proč je vlastně platnost elektronického podpisu jen na 1 rok? To je ze zákona nebo proto, že chtějí vydavatelé mít zajištěný příjem?

3 0
možnosti

Je to z důvodů především bezpečnostních. Podobně jako u platebních karet.

0 1
možnosti

"...Když budete posílat určitý dokument, třeba vyplněné daňové přiznání, je třeba úřadu oznámit, který podpis přesně máte, nebo-li od které certifikační autority..."

.

CO TO JE ZA NESMYSL?

Nic takového dělat nemusíte. Z podpisu je pochopitelně na první pohled jasné kdo ho vydal. To je přece jeho základní funkce.

2 0
možnosti

krásná nesmyslná reklama. každý člověk si může zcela zdarma zřídit datovou schránku a přes ní posílat třeba daňové přiznání. a navíc cokoli mi od státu dorazí, musí to jít do datové schránky, takže na poštu nemusím. Zatímco když jsem minulý týden volal na FU, že bych jim chtěl něco poslat emailem, tak mi řekli že to nejde, protože to není ověřené. Tak jsem se paní snažil vysvětlit, že mám elektronický podpis.... co že to máte???? ... asi tak

2 0
možnosti

Datová schránka je trochu něco jiného a slouží také k jinému účelu. Její hlavní nevýhodou je, že jí NELZE ZRUŠIT. Krom toho rozšířené funkce datové schránky jsou taky placené.

0 0
možnosti