Diskuze
Test: Víte, za kolik se jezdí vlakem?
Děkujeme za pochopení.
P62e98t60r18a 76N68o27v29á37k93o22v78á
Platí pořád ještě u INkarty, že když vám na ní končí platnost a máte tam nějakou částku, tak pokud vaše jízdenka stojí víc, musíte si nabít nejméně 100 Kč a pokud vám tam zase něco zbyde, tak vám na pokladně řeknou: To musíte projezdit na nějakejch kratších tratích.
Tohle mě tak dostalo, že jsem další INkartu již nezakoupila.
J15i84ř16í 96L88e77ž71a52l
V bodu 6 chybí d) Tak vás ČD okradou.
Nevěříte? Tak schválně si zkuste koupit zpáteční jízdenku pro 2 osoby + psa z Prahy Zbraslav do Kamenného Přívozu přes web. Vysype to na vás cenu 238Kč (178Kč po odečtení slevy 6Kč za online nákup pro osoby a 60Kč za zpáteční přepravu psa)
A když si ji koupíte na pokladně, tak vás bude stát 137Kč a 30Kč za psa.
Rozdíl 71Kč na vzdálenosti 56km. Změna ceníku byla 15.12.2013, takže od té doby už musí jít o pěknou sumičku.
L20u43d85ě43k 68N38ě35m46e71c
Že byste někdy zkusili Bayern-ticket, abyste se dostali do nějakýho srovnání?
J12i89ř18í 78D26v34o72ř93á46k
Mě by spíše zajímalo , kolik platím i když vlakem nejezdím.Miliardové roční ztráty.
V83ě37r18a 97B42e82n83o59v97á
Po dlouhé době jsem cestovala ČD z Přerova do Prahy a je to opravdu rozdíl v čistotě, vybavení vlaku, ochotného personálu, nevím, jak je to se slevami, ale rozdíl je evidentní, i když ještě ve službách dohánějí Regiojet (ten nestaví v Přerově).
M67a75r16i77a51n 40K61a87r59a42b13a
10 let jsem jezdil do Prahy autem, pak jsem zkusil vlak ČD. Na internetu jsem se podíval na orientační cenu a protože jsem nevědel čas odjezdu, rozhodl jsem se koupit lístek před odchodem. A kurňa místo 800 chtěli za rychlík kolem 1200 Kč, a prý je to "Euro Night" - tak to psali na lístku. Vzhledem k názvu a ceně jsem očekával něco víc, než jsem si pamatoval před 10-20-30 lety. A bohužel, přijel 50 let starý křáp a "Euronight" byl lehátkový vlak, kde by neusnul ani Schwarzenberg. Takže jsem to zkusil a za dalších 10let dám ČD šanci, jestli budou existovat.
L51u78d15ě41k 19N25ě93m28e78c
To jezdíte z Ňu Jorku? To máte docela levný.
Z78d39e86ň22k19a 15Z79a70m27a90z88a19l85o98v96á
Mě hlavně dokáže překvapit "matematika" ČD. Konkrétní příklad: trasa Brno - Prostějov. Plná cena podle ceníku = 110 Kč, ale jezdí se za "akční" jízdné 75 Kč. Jízdné s In 25 je 65 Kč. Jak na tu částku 65 Kč přišli? To není 75% ani ze 110, ani ze 75... Totéž trasa Brno - Zlín-střed (přes Břeclav): plná by podle ceníku stála 197 Kč. Ale jezdí se za "akčních" 110. Na In 25 to stojí 95 Kč. Matika mi nikdy moc nešla, ale procenta ještě zvládám a tady mi to teda rozhodně nesedí...
P44e92t49r 48N83e38c70h45a25n55i49c14k31ý
Akční matematika nedává žádný smysl. Ale furt je to jednotná ceníková cena. Zkuste cestovat v Německu, Francii, Španělsku, Británii. Dokud si jízdenku nekoupíte nemáte vůbec tušení kolik bude stát, cena se mění podle prodaných míst, podle času nákupu i času jízdy vlaku. Dva vlaky ve stejný den a jiný čas mohou mít i 100% rozdíl ceny mezi sebou. Leo a RJ se o takovou kravinu pokouší i u nás, ale doufám, že ČD zůstanou u tabulkových cen, jakkoli matematicky divných.
R76o87m27a87n 65K80a29c37h87l92í67ř
Vlakem nejezdím 10 let a mám to za 11 bodů...to se teda asi moc nezměnilo =)
P46a59v90e70l 67H53o92u65s79k18a
Nemusím dělat test abych pochopil, že vlak je u nás nejdražší způsob přepravy.
A93n70d66r69e10j 58M93a38m73a10c53h
Kecy! Už jen ten marketingově napatlaný "výsledek testu" je totálně k smíchu:
"Standardní výkon, něco znáte z praxe, něco umíte odhadnout a v něčem prostě i vás České dráhy překvapí."
Jezdil jsem teď rok a půl několikrát týdně vlakem a musím říct, že jak říká výsledek testu "i mě ČD překvapili." Dráhou jsem jel naposled v 2005, kdy jsem dojížděl vlakem na střední školu, a pak opět až v 2012 a musím říct, že krom zlepšené kultury cestování (ano, to musím přiznat) je situace naprosto zoufalá. Pokud člověk nekupuje zrovna nějakou akční jízdenku (Praha - Brno nebo Praha - Ostrava) tak s těmi dotacemi co se do dráhy cpou jsou ty ceny vyloženě zlodějinaVe dvou lidech nemá cestování vlakem žádný ekonomický smysl, skupinová sleva je bez slevy na děti vyloženě k smíchu a o vrácení peněz při zpoždění je také potřeba zmínit, že platí jen na IC/EC. Tuhle měl vlak zpoždění ve výchozí stanici 2h a v cílové 4h a žádost o vrácení části jízdného (kterou bych aspoň z části pokryl náklady na taxíka, neb v jednu v noci jsem si o MHD mohl nechat akorát zdát) mi byla odmítnuta s tím, že to IC ani EC nebylo a šáteček.
A mimochodem, ta jejich čtečka na QR kód z jízdenky (byť obrovská jak pokladna v marketu) funguje asi tak v 1 případě z 20, což je absolutní tragédie a za rok a půl jsem si nevšiml, že by s tím něco udělali. Kdo takovej šunt vůbec objednal?! (a že to jistě nebylo levné)
Dnes už jsem přestěhován a cestování vlakem jsem se naštěstí zbavil. Dráhy mají velký problém a měly by s ním něco dělat. Jinak na to doplatí ony i my .. ať už jako cestující nebo daňoví poplatníci. Praha - Ostrava byla ohromná příležitost, ale vidíme jak s ní naložili. Místo, aby ten potenciál využili a sami vydělali, tak si teď stěžují, že jim vzali trať. Měli jezdit už od začátku jinak a dnes nemuseli brečet.
M15i79r68e55k 10Z80á11v33o46d10n77ý
1) Já jsem využil jízdenky s QR kódy asi ve 30 případěch. Ani v jednom nebyl problém. 2) S odškodněním cestujících máte pravdu. Tady by měli hodně změnit přístup. 3) Ceny jsou v porovnání se zahraníčím téměř směšné. Vlak Praha - Berlín je na českém území asi 6x levnější, než na německém.
SVJ si bude brát úvěr na opravu balkonů. Musím platit, i když ho nemám?
Výhodou bytu ve vlastnictví je, že ho můžete kdykoli prodat, pronajmout či rekonstruovat, aniž...
Spoření v eurech se v bankách vylepšilo. Víme, kdo má nejvyšší úrok
Premium Mít doma v šuplíku eura nedává velký smysl. Zvlášť když jde o větší částku. A nedává ani smysl...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Chtěla ušetřit na elektřině. Za změnu dodavatele měla platit přes 30 tisíc
Ceny energií se u jednotlivých obchodníků liší, mezi nejlevnějšími a nejdražšími produkty mohou být...
Fenomén Koh-i-noor. Žlutá tužka z Budějovic píše svůj příběh už 135 let
Nebýt Elisabeth Hardtmuthové, která už nechtěla prát manželovy košile ušmudlané od uhlu, Koh-i-noor...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Vzdělání nestačí. O profesní kariéře často rozhodují měkké dovednosti
Pracovní trh se dynamicky vyvíjí a neustále přináší nové výzvy. Zaměstnavatelé v dnešní době...
Chtěla ušetřit na elektřině. Za změnu dodavatele měla platit přes 30 tisíc
Ceny energií se u jednotlivých obchodníků liší, mezi nejlevnějšími a nejdražšími produkty mohou být...
Cestovní kanceláře posilují. Proč dává zájezdům přednost stále více lidí?
Premium Cestování do zahraničí loni poprvé překonalo úroveň před pandemií covidu, čísla se tak dostala na...
Češi stále proudí do IT rekvalifikací. Chtějí do stabilního oboru s vysokými platy
Podle dat ČSÚ za 4. čtvrtletí 2023 byla v IT pracovních pozicích jedna z nejvyšších průměrných...
SVJ si bude brát úvěr na opravu balkonů. Musím platit, i když ho nemám?
Výhodou bytu ve vlastnictví je, že ho můžete kdykoli prodat, pronajmout či rekonstruovat, aniž...
Financial Controller (A12540)
AURES Holdings a.s.
Praha