Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kvalita prodeje životního pojištění je nízká, provize poradců vysoké

Mezi hlavní problémy českého trhu životního pojištění patří krátká životnost nových smluv a s ní související přepojišťování k jiné pojišťovně kvůli provizi, kterou pak znovu získávají finanční poradci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R83a68d10i30m 50P68o90l95á57š41e84k 9706783219829

Problém je v pojišťovnách. Ty stále považují pojistný trh v ČR za nenaplněný a proto preferují získávání nových klientů za každou cenu před klasickým udržováním stávajícího pojistného kmenu a službami stávajícím zákazníkům. V tom směru tlačí na své prodejce, kteří musí plnit předepsané počty nových klientů za každou cenu.

+1/−3
31.7.2014 12:14

J34a16k65u70b 94Ř84í62h75a 4145309252851

No tak zrovna různé úrazovky prochází velikým vývojem. V podstatě každý rok jsou buď levnější než loni, nebo mají některé parametry o něco vylepšené. typicky trvalé následky. bývaly bez progrese, pak s dvojnásobnou atd a dnes je běžně čtyřnásobná a už snad existuje i osminásobná.. Takže zrovna u těchto věcí není na škodu jednou za pár let udělat nějakou novější variantu. Klient o nic nepřijde, a naopak získá něco navrch.

+1/−1
31.7.2014 17:39

M18a89r40t69i35n 59S72v58o15b24o66d71a 2876228570662

Tak zvaní finanční poradci nejsou nic jiného než bandy loupežníků které ožebračují lidi. Provize je vždy na prvním místě i za cenu lží, podvodů a zatajování důležitých věcí. Bohužel mám osobní zkušenost, která mě stála hodně peněz. Proto varuji pozor na ně!!!!!!

+2/−5
31.7.2014 11:25

J42i25ř90í 12H65o90l33ý 5912470633243

Myslím si, že většina klientů u nás ví, že pojišťovny jsou jen maskovaní lupiči a rozhodně s nimi nespolupracuje dobrovolně.

+2/−5
31.7.2014 11:11

V30l31a92d94i98m34í82r 82Š15v26o70r59b21a 2169614765202

Dobrý den, tento průzkum je přes měsíc starý a teprve dnes se objevil na Idnes.cz. Zřejmě je okurková sezóna :-)

Ale k tématu, platba od klienta ve výši 657,- Kč je úsměvná. Stačí, když zprostředkovatel pojede dvakrát za klientem (jednou na analýzu a podruhé to podepsat), který bydlí třeba 40 km daleko, autem a už je zprostředkovatel v mínusu :-)

+4/−1
31.7.2014 9:38

V48l92a82d82i36m94í42r 87F38i23b29i26g66e48r 5324701441524

Ono je to tak že kdo chce pojistit zajde si na pojišťovnu. Poradce který za klienty jezdí bývá případ prodejce za každou cenu a pochybuji že pojede vždy za 1 klientem extra.

+1/−3
31.7.2014 9:45

R37a22d28i66m 46P14o38l52á50š70e65k 9796943139239

Ovšem ve většině pojišťoven, pokud tam klient přijede osobně, dostane stejného prodejce, jako kdyby si ho pozval na schůzku domů. Rozdíl je akorát v tom, že vlastní schůzka je v nějaké jednací místnosti v pojišťovně.

Anebo v horším případě je s ním to pojištění sjednáváno někde u přepážky, bez soukromí, narychlo a s frontou dalších čekajících klientů v zádech.

+1/0
31.7.2014 20:56

J22a52k53u80b 41J92a35n59d17a 6709215625667

Já v pojišťovně pracuji a přímo na centrále jedné z nich (mezi 5ti největšími v ČR) a za dobu co tu jsem, tak nepřišel ani jeden člověk, který by chtěl živ. či úrazovou pojistku, kterou by si následně sjednal a platil.

0/0
7.8.2014 12:27

V48l77a48d87i75m63í34r 64F91i80b55i77g53e82r 5544701321584

No vidíte tak  toho lze usoudit že to lidi uzavírají hlavně z důvodu že je někdo přesvědší jak je to super a ne z vlastní vůle. Jsou i inline kanály. Třeba u povinného rušení nemám problém se zeptat na cenu ale na pobočce to je docela složité, když jsem šel pojistit skůtr tak na mě vybafli 1000kč za 125ccm to mi přišlo hodně. Ale ani nedali lepší nabídku. Jinde mi to dali za 400

0/0
7.8.2014 12:57

L27u26k12á53š 94Š77m89a13h58e11l 2617214952354

657 Kč je možná málo, ale 16 000 je naprosto nesmyslně moc. První dva roky se vlastní platí jen provize...Rv

+1/−1
31.7.2014 15:34

J51a71k13u71b 32Ř76í13h41a 4785589302701

To si krapet pletete. Investiční složka ano, tam se platí vstupní poplatky. Ale rizikové pojištění tam vstupní poplatky nejsou. Je sice nějaká doba, kdy pojišťovna může uplatnit výjimku, ale to jsou měsíce a ne roky.

+1/−1
31.7.2014 17:29

R96o12m86a19n 80H87r83o22n92z45a 5636931816698

a poplatky pojišťovny...

0/0
1.8.2014 9:26

J97a72n15a 32M13e80r84o30p36e 7808799817489

Takže průměrný klient by chtěl ideálně analýzu a porovnání všech pojišťoven trhu, chce minimálně 2-3 různá řešení své situace, požaduje 3 schůzky (sběr dat, představení analýzy dat a návrh řešení, závěrečná schůzka s podpisem smluv případně ještě před tím jedna na dovysvětlení), občas pojišťovna požaduje informaci od lékaře - opět je nutné klienta kontaktovat a průměrně 1-2x navštívit osobně.

Čili klient požaduje, aby s ním poradce strávil minimálně 5-10 hodin práce na setkáních a dále analýzou dalších minimálně 3-5 hodin. Vše samozřejmě průběžně se vzdělávající profesionál.

Za tuto službu je klient ochoten platit 650 Kč - tzn. méně než prodavačce v supermarketu.

Ano, provize jsou příliš vysoké a svádí "bouchače" k nesmyslnému přepojišťovnání a uzavírání nesmyslných "spořicích" pojištění, která nemají žádný jiný smysl než provize pro poradce a pojišťonu. Na druhou stranu 650 Kč je opačný extrém - a pokud lidé nejsou ochotní zaplatit za službu, nesmí se divit, že si je pak najde někdo, kdo jim dá "to nejlepší" = úplně nesmyslné řešení.

+8/−5
31.7.2014 0:16

L54u54k85a47s 52N33o34v80a86k 4259489303728

To je normalni, kazdej chce 100%kvalitni sluzbu za co nejmene penez, ze je to nemozny je vec jina :(

+1/−1
31.7.2014 3:49

M36a82r41t16i17n 18T89e61p78l39a35n 9557550485843

Ale všechny ty kroky neděláte jen kvůli pojištění. Výsledkem vaší analýzy bude jistě i to, že si má zřídit taky další produkty, což jsou další provize (i sama uvádíte schůzka s podpisem smluv, nikoliv smlouvy). 

Pokud za poradcem přijdu, že chci pojistku na určitou částku a krytí určitých rizik, tak to opravdu nevyžaduje 5 - 10 hodin práce... Obzvlášť když se tu bavíme o profesionálovi, který má o finančních produktech přehled.

+2/−2
31.7.2014 8:23

P76a75t16r39i98k 49P39r66o17c96h20á70z57k88a 3203565660120

Přesně tak, pokud za mnou přijde klient s tím, že chce rizikové životní pojištění na tolik a tolik, tak mi to zabere tak 2 hodiny vypracovat návrhy od 3 různých pojišťoven. A nedělám k tomu analýzu a návrh dalších produktů. Vrhá to špatné světlo, když jdete za klientem s něčím co po vás nechtěl.

+1/−2
31.7.2014 10:15

J39a54k12u87b 29Ř72í70h90a 4865759252601

Ovšem v některých případech je třeba udělat i to, co klient zrovna nechtěl. Např. pokud klient řekne chci hypotéku, je víc než vhodné k tomu mít i úrazovku i když ji třeba banka nevyžaduje. Jinak v určitých případech hrozí propadnutí zastavené nemovitosti z důvodu neplacení. Tudíž bych naopak klienta potenciálně poškodil, kdybych mu úrazovku nenavrhl. A pak je pochopitelně i nutné udělat analýzu toho ,co vůbec klient má. Je blbost mu dělat novou úrazovku, pokud už nějakou rozumnou má, případně tu starou upravit dle aktuální situace.

+2/0
31.7.2014 17:33

R83a48d13i21m 19P18o30l33á95š25e34k 9186953479429

Prodej pojištění a jiných finančních produktů je v ideálním případě vlastně tříkrokový.

První krok je vypracování finančního stavu a finanční analýzy klienta. Druhý krok je seznámení klienta s finančními produkty aktuálně dostupnými na trhu a s jejich možnostmi. Až teprve třetí krok je nákup finančních produktů potřebných pro klienta.

Každý z těch tří kroků může klidně dělat jiný člověk - jiný finanční poradce. A máme tady v případě prvních dvou kroků lidi živicí se ne z provizí za prodej, ale živící se prací pro klienta Nebo krok jedna a krok dva si může klidně udělat klient sám, pokud má k tomu potřebné finanční znalosti, které nemusí být zvlášť velké a čas a ochotu hledat nabídky finančních produktů.

Teprve třetí krok, aspoń v případě velkých složitých produktů jako je životní pojištění, je třeba dělat přes prodejce. Nicméně čím dál více finančních produktů lze uzavírat přímo na internetu.

0/0
31.7.2014 20:52





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete nechat peníze úročit a zároveň je kdykoliv vybrat?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.