Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bankovnictví zažívá přerod. Klienti si již nenechají vše líbit

Neuspokojivé služby, vysoké poplatky nebo složitý přístup k pobočce jsou pro klienty bank nejčastější důvody, proč se rozhodnou zrušit účet u stávající banky a odejdou k nové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M26a69r37t43i18n 16H98a60v41l72í90k 4330115947983

Já už sem banku změnil dávno a nevím proč zmenit banku je složitější než změna operátora. Jediné co jsem musel navíc bylo zajít do ČS a dát jim výpověď. Zbytek jsem uz zařídil přes internet a jen v práci nahlásil jinej účet. Předtím mě banka stála asi -1000,- za rok. Teď díky úrokům to je cca + 500 rok.

A takhle je to se v ším. Člověk se nesmí nechat. Vyhádal sem telefon, internet, ručení, energie a když to všechno sečtu, tak mi vyjde že jsem ročně ušetřil pomalu 5000,- a to mi za těch cca 5 hodin čistého času porovnání nabídek a vyřízovaní rozhodně stojí.

+1/0
15.8.2014 13:17

T68o48m47á54š 25H89o57r47a 2399615368245

Já mám účty u tří bank (čistě pro info mBank, Fio a AirBank) a v životě jsem už bankovní účet rušil dvakrát (Era, Raifeissen Bank). Pokaždé tento úkon vyžadoval jen zajít do banky, vyplnit pár řádků, podepsat a projednat u stolečku s bankéřem. Celkem tak 10-15 minut času. No a následně nahlasit jiný učet v práci. Tedy přesně jak píšete, nic ci by nesvedla průměrně inteligentní opice, tudíž taktéž nechápu výmluvy mnoha známích, kteří na svou banku nadávají roky, ale pořád u ní účet mají.Rv

0/0
8.9.2014 11:22

T69o67m86á10š 70F41i27j63a65l77a 4152563163690

No a hlavně by jste měli vědět, co podepisujete, pak samozřejmě dodržet smlouvu!

0/0
12.8.2014 20:17

T20o30m83á37š 51F51i35j53a33l81a 4592513293220

Klienti tady nejsou tady pro banky, banky by tu měli být pro klienty!

Klient by neměl být vazalem banky!

+3/0
12.8.2014 20:16

P67a32v97e81l 81V91e39t92e54š71n30í90k 7825418435897

Sestra chtěla přejít k FIO. Doporučil jsem jí to já (účet u nich nemám, ale tady v těchto diskuzích to hodně lidí vychvalovalo).

První dojem byl prý úplně hrozný. Na pobočce se k ní chovali úplně bez zájmu jako ke kusu hadru. Poradil jsem jí dříve, že tyhle "nové banky" umí samy nastavit trvalé příkazy a inkasa podle účtu jak to měla u své staré banky. Když se na to zeptala, tak jí jenom odbyli, že "to trvá dlouho" a bude lepší, když si to zařídí sama.

Vzala si od nich nějaké propagační papíry a pak mi řekla, že tu banku už v životě nechce vidět.

+5/−3
12.8.2014 19:27

V43ě90r48a 54B79e37n62o11v19á 9839870253

Mám stejné zkušenosti, jen potvrzuji

+1/0
12.8.2014 19:34

B43o14ř50e28k 22Ž15a94n42d79a 1320746239406

Zrovna u FIO méně znamená více, pokud jde o služby lidské obsluhy, která skoní na co příjde.

Objednal jsem si běžný účet na internetu se založením na pobočce (druhá možnost je pošta) a vyrazil jsem na pobočku. Tam objednávku neviděli tak ji se mnou sepsali znovu. Nabídli mi kartu, tak jsem souhlasil. Přijdu domů, IB už funguje (žádné otravné bezpečnostní obálky jako u velkých bank), což je super. IB mi oznámilo, že nemám žádnou platební kartu, ale v IB byl předvyplněná žádost o kartu. Předpokládal jsem, že předvyplněná žádost je výsledek nabídky na pobočce, tak jsem to odkliknul. Výsledek byly dvě karty a stržený poplatek za vydání druhé karty.

+1/0
12.8.2014 20:58

J27a74c22h16y59m 67K93a20v43a48n 1680139748425

S FIO mam dobre zkusenosti. Na pobocce vzdy bez problemu. Je ale pravda, ze za 10 let jsem musel na pobocku jen parkrat. Vse ostatni si opravdu normalni clovek dokaze naklikat sam na Internetu. No a kdo to neumi, tak at plati ci zkusi neco jineho.

+4/0
12.8.2014 21:33

M39i69r95e71k 96T13u23r59e50č31e12k 4783772450102

No tak to ja mam uplne jinou zkusenost. Na FIO nedam dopustit. Jednou jsem platil auto, temer 300 tisic (bankovnim prevodem) a sam jsem se necitil na to pres internet. Prihlasil jsem se na svuj ucet ve FIO kancelari a tuto platbu mi pomohli udelat. Jeste mi vydali potvrzeni ze platba byla uskutecnena a auto jsem si mohl vyzvednout druhy den. Pravda je, ze tam jdu tak jednou za 2 mesice, vsechny platby jinak delam pres internet nebo s debit kartou.

+1/0
13.8.2014 20:01

J19a20n 25F34r23o61l62í50k 6936590265934

Sestra potřebuje Spořku a starý režim papírových příkazů. Na internetové bance nepotřebuji s nikým komunikovat. Svéprávný člověk si umí přečíst jednoduchý návod, pořídit si účet on-line a používat jej. Nemám potřebu jednat s nějakým úředníkem a nechat si vnucovat cizí moudra. Můj první dojem tvoří jen pohled na systém ovládání účtu. U mBank, FIO i Air je to ten nejlepší i když nová aplikace mBank mě život spíše "zesložitila" než zjednodušila, ale už jsem si zvykl. Když nastane zcela vyjimečná situace, že si nevím rady použiju info linku.

0/0
14.8.2014 14:33

D15a98v65i80d 25K47u71r64e72l 2838604772198

Jsem u Zuno víc jak tři roky (mám účet plus=zaplatit kartou měsíčně 3tis) a nikdy jsem neplatil ani korunu. Vedení, pohyby na účtu v CZK, výběry z bankomatů doma i v zahraničí (tedy nad 1tis, ale kdo vybírá méně), okamžité zůstatkové SMS, spořící účty a poměrně přehledný internet banking. To vše zdarma. Samo mají i své mouchy, o tom žádná, ale nedokážu si představit platit za něco, co lze mít Yinde zdarma... ;-)

+3/−2
12.8.2014 18:23

D27a67v34i89d 14K79u88r57e19l 2338374532778

Jinak kdo by chtěl taky k Zuno napiště mi na davoun@centrum.cz, doporučím Vás a dostaneme každý on banky 300,- ;-)

+2/−3
12.8.2014 18:28

A60n79d76r28e11j 22O80l19e17k59s83a 3505851417151

ZUNO je Raiffeisen Bank. Od té co nejdál. Je to její projekt, jak zadržet utíkající klienty. Brzy budou opět konfrontováni s fúzováním a jednocením dyzajnu, jako to bylo před lety s Ebankou.

0/0
13.8.2014 10:45

M80i37l35o59š 47S25e95t93í37k 3599899784360

No a co. Pokud k tomu dojde a klienti s tím budou nespokojeni, bez problému půjdou jinam. Opravdu to není nic složitého.

+2/0
13.8.2014 13:22

T46o95m75á38š 36H46o85r91a 2869535818475

Obávám se že to takto dopadne, já měl svého času ExpandiaBanku (snad první banka s internetovým bankovnictvím, někdy kolem roku 1996), následně pak Ebanku, a chvilku Raifku když to převzala. A Raifka to během půl roku tak znevýhodnila, že jsem šel rychle od nich.Rv

0/0
8.9.2014 11:26

V96a10c20l17a49v 49M27e48d82e76k 5811972775165

čtu tady samé omluvy poplatků bank typu

"pokud udělám dost plateb kartou, mám výběr z bankomatu zdarma ... samozřejmě pokud oběhnu celé město a najdu ten správný bankomat. A když udělám 3 kotouly vzad, nebudu platit ani za vedení účtu."

Právě z důvdu podobého "plnění bobříků" pro odpuštění poplatků jsem si vybral Equabank, která má výběry z bankomatů zdarma - a to z jakéhokoliv bankomatu, jakékoliv množství výběrů, a bez plnění nějakých dodatečných podmínek.

Po roce od výměny banky naprostá spokojenost, ani koruna jakýchkoliv poplatků.

+9/0
12.8.2014 15:54

B62o64ř84e48k 68Ž21a43n53d71a 1210826559236

Jo, tři kotouly dělat nemusíte, stačí mít zůstatek 100.000 nebo příjem 10.000. Neříkám, že to je nesplnitelné, ale rozhodně ne "bez podmínek". mBank má výběr tři výběry měsíčně sice za 9 Kč, ale skutečně bez podmínek. Equa byla zajímává, dokud měla 2.3% na spořícím účtu.

0/0
12.8.2014 19:21

A48n55t23o92n82í52n 21C49h24a84r85v87á20t71e40k 7537683249760

přidala se nová podmínka, a to, že stačí 3x za měsíc platit bezkontaktní kartou, a to je splnitelné úplně pro každého

+4/0
12.8.2014 21:16

B59o30ř83e30k 16Ž48a84n70d14a 1530376989336

Škoda, že neuvádějí minimální výši té platby, neviděl jsem to ani ve VOP. Pro mě je splnitelnější příjem i zůstatek než platby kartou. Nakupuji do zásoby, protože nemám rád frontu u pokladny. A podle obsahu košíků/vozíků to tak asi dělají všichni. Nevěřím, že někdo plný kauflandský vozík spořádá za týden.

0/0
13.8.2014 11:11

A93n35d78r91e69j 83O97l55e65k65s48a 3785981607571

To je vesele protichůdné hodnocení. Equa byla zajímavá, když měla "vysoký" úrok na spořáku, ale není zajímavá, protože nulové poplatky podmiňuje "vysokými" příjmy? :-) No, kdo nemá 10 tisíc měsíční příjem, je skutečně chudák, kterému bude ten úrok na spořáku asi opravdu chybět.;-D

0/0
13.8.2014 10:50

B49o12ř10e13k 95Ž16a94n91d64a 1340166539976

Taky mi ten příjem může chodit do jiné banky. Mohli by to nastavit podle minimální mzdy, ale je fakt, že jinde ten limit je i vyšší.

A ne všichni pracují za pravidelnou měsíční mzdu. Někdo třeba dělá na volné noze nebo sezónně.

+1/0
13.8.2014 11:14

J80a16n 95F85r85o61l92í83k 6916470825844

mBank má jeden výběr zdarma při platbě 2000 kč kartou a tři zdarma při platbě 4000 kč kartou. Chápu, že banka, která si neúčtuje ani desetník za vedení účtu a pohyby nemůže prodělávat na zpoplatněných bankomatových výběrech v cizích bankomatech a tak si to kompenzuje příjmem z karetních operací. Komu se to nelíbí ať platí jak mourovatý u Spořky, ČSOB nebo KB.

0/0
14.8.2014 14:39

B25o31ř92e64k 45Ž51a17n86d36a 1300116529346

Těch 9 Kč je asi spíš regulační poplatek, než že by to uhradilo náklady. A na vydadávání karty taky prodělávají.

0/0
14.8.2014 15:24

T12o27m97á42š 23H67o62r39a 2109735598685

Mám taky mBank a zatím jsem za žádný výběr neplatil, ty tři výběry měsíčně bohatě stačí - po pravdě já vybírám z účtu peníze asi tak jednou za dva měsíce, to když dojde hotovost. A obvykle tak maximálně 2 tisíce, to na drobné platby tam kde neberou kartu postačí, všude kde se dá platím kartou, i v cizině, na mýtných bránách a podbně.

0/0
8.9.2014 11:29

L61i91n46d66a 72N56o64v26o27t80n83á 9111371290821

To jsou mi novinky ;-D

0/0
12.8.2014 14:07
Foto

M98a65r70t60i14n 52M60a83l43ý 5933517788

Je to normální postup. Když se Vám nelíbí odvedená práce za kterou platíte, reklamujete, nebo vyměníte dodavatele. Jen jsme u bank trochu zpohodlněli a ony nám kladou drobné překážky proti přeskakování z banky do banky. Tržní chování se tomu říká?

+5/0
12.8.2014 9:54

D79a30v54i24d 57Č43e94c82h 7580704291623

Žádné překážky z banky do banky nejsou, pokud se u nich vědomě nezadlužíte.

+7/0
12.8.2014 9:58

V73l46a36d16i30m43í96r 15V93y84s63o72k39ý 8232542251105

jaké překážky??

+1/−1
12.8.2014 10:17

M18i12r72e31k 77T84u94r72e65č36e67k 4413452330382

Hypoteka? Pravidelne platby, strhavani plateb z uctu ktere s musi bezchybne zmenit, inkaso, SIPO, pripadne dluh apod ? Presny termin a podminek zruseni uctu ?

0/−1
12.8.2014 12:12

P46e17t85r 67S25v54o62b10o96d46a 7832931664

Hypoteka .. to je vlastnost podminek hypoteky ktere jste podepsal a ne bezneo uctu v bance. Ale i hypoteka se da prevest jinam kdyz se chce a jako u kazde smlouvy plati premyslet nez neco podepisu.

Vsechny platby jako SIPO, inkaso atd. vyresite jednim podpisem na papiru a garantuje to kodex mobility a i ho nevyuzijete tak nastavit si to sam v IB pripadne na pobocce opravdu neni nic tezkeho. Chce opet jen chtit. "Presny termin a podminek zruseni uctu" Nejak nechapu co timhle myslite. Zajdete si na pobocku a termin a podminky zruseni s vami dojednaji. Termin i urcite jaky chcete (nejde samozrejme vcera apod.) a podminky zahrnuji ze si nebudete nic vzajemne dluzit (to je snad pochopitelne)

Asi zde plati ze kdo nechce najde 100 duvodu proc to nejde. Ale pravdou je ze to dneska jde velmi jenoduse a nemusite ani chodit do sve puvodni banky. U nekterych bank dokonce nemusite chodit tam kde si ucet zakladate takze vse lze kompletne udelat velmi jednoduse z domova.

+11/0
12.8.2014 12:23

J80a84n 44K88ř79í81ž 6505673565418

R^

0/0
12.8.2014 13:23
Foto

P95a60v41e43l 63K17o38č72i57č60k35a 6367310366855

Pokud vám hypotéka i při započítání poplatků za bankovní účet vyjde výhodněji než u konkurence, tak asi není co řešit. Důležité je si spočítat celkové náklady ne bezhlavě koukat na výši poplatků.

0/0
12.8.2014 14:32

L98u55k54á11š 74H84a92v89l38i90n80a 3904771619626

Náhodou ten pocit jít naposledy do CS je k nezaplacení... ;-D

+3/0
12.8.2014 21:28

M82a69r88t75i89n 16T83e20p97l92a67n 9727360435413

V rámci kodexu mobility vám nová banka pouze nastaví povolení inkasa stejným způsobem, jako jste je měl v bance původní. Sám si ale musíte zajistit oznámení změny všem těm, kteří z vašeho účtu inkasují. To už za vás žádná banka neudělá. Podobně pokud jste třeba podnikatel a někdo posílá platby vám, tak opět ho musíte upozornit na změnu čísla účtu.

Bohužel tedy mobilita v rámci účtů zatím dost pokulhává za mobilitou v rámci telefonních čísel.

0/0
12.8.2014 23:25

J54a62n 17F12r79o36l94í66k 6816550135704

Já nepotřebuji ani kodex debility. To je pro voliče ČSSD. Umím si otevřít účet, zavést trvalé příkazy a zrušit je u původní banky. Pak teprve zruším kartu a ten starý účet. Nic si nepotřebuji s nikým dojednávat. Na netu si to udělám sám za pár minut.

0/−1
14.8.2014 14:42

R13o51m82a25n 60P20o93l76á65č46e55k 5466799255

Ty překážky by mě také zajímali... Jediná, která může být jsou úvěry a hypotéky, ale to vám nedovolí ani ty nové, pokud tedy hypotéku poskytují...

0/0
12.8.2014 10:26

M44i55c18h16a21l 66B55o96c46k 5280823757818

například ČSSZ trvá 3 měsíce než změní číslo účtu pro zasílání důchodů. Zkušenost mých rodičů

0/0
12.8.2014 10:30

R36o86m13a17n 30P86o45l80á68č25e76k 5176629415

Ale to není problém banky, ale státní správy... Když půjdete od mBank k AirBank tak budete mít stejný problém...

+2/0
12.8.2014 10:34

M66i75c17h17a70l 32B64o90c49k 5570743437458

jasně, ale já měl na mysli hlavně překážky ze strany ČSSZ. Ono chce tam jít a požádat si o to a pak to trvá 3 měsíce no řekněte mi, který důchodce na tohle půjde? a právě na tohle sází ČS, která má v portfoliu nejvíce starších lidí a hlavně já znám jejich praktiky, kdy těm důchodcům vyloženě lžou a tvrdí, že nová banka zkrachuje a příjdou o peníze a víte oni ti důchodci, co zažili měnovou reformu a v 90. let krach kampeliček těm lžím opravdu věří a zůstaváji u těchto molochů a řeknou si 150 měsíčně no budiž, jenomže z důchodu 10 tisíc 150 korun není opravdu zanedbatelná suma...

+2/−1
12.8.2014 10:40

P24e15t15r 64S41v83o38b67o88d61a 7392341584

Tak ale to je jako tvrdit ze autoservis muze za spatny stav D1 protoze vydelava na tom ze Vam opravuje auto :D Za neschopnost statni instituce CSSZ nenese prece zodpovednost zadna banka.

Co se tyka toho lhani seniorum tomu moc neverim. Pokud mate konkretni pripady tak to hlaste a nebo se rovnou spojte s konkurenci a ta bude cinit kroky moc rada. Ale pokud to je jen v urovni jedna pani povidala ... Oni nikoho strasit nemusi. Cesky spotrebitel je tak liny ze si sam najde 100 duvodu proc nic nedelat a pokud se jim 1 z 1000 klientu vzpamatuje a chce odejit tak mu mozna zkusi dat ucet na 3 roky zdarma aby si udrzeli ale urcite nebudou riskovat zbytecne praktiky ktere popisujete.

+2/−1
12.8.2014 12:51

L44u43k75á39š 40H97a58v34l88i31n38a 3204221539266

ty lži tu opravdu jsou... na mne taky tak 3 roky zpět zkoušeli v CS, že Zuno do roka zkrachuje a že prej není možný, aby peníze odeslané ze Zuno v pracovní den do 10:00 byly v ten samý den odpoledne na účtu CS, prej kvůli ČNB... výpis z účtů který dokazovali pravdu jsem bohužel u sebe neměl, ale bylo by zajímavé je tím přesvědčit, že nemají pravdu...;-D

+1/0
12.8.2014 21:32

J44a47n 54F42r85o50l30í74k 6636600455334

Ano. Takže si zavedu nový účet a pošlu ČSSZ potvrzení. Čekám až se objeví na účtu důchod a pak změním trvalky a ruším starý účet. Něco nejasného?

0/0
14.8.2014 14:44

P34a73v77e23l 77M81a21t86o30n25o19h27a 7757845214

Tak já nevím. Jsem u KB a nemůžu si stěžovat. Vzhledem k pohybům na účtě (10-20 transakcí za měsíc) neplatím bance vlastně nic, výběr z bankomatu mám taky zadarmo a tak nevím v čem je problém. Je sice fakt, že systém je lehce složitý, kdy se poplatky během měsíce strhávají, ale na konci měsíce mi je na účet vrátí (výběr z bankomatu zdarma je podmíněn placením kartou, za jeden nákup jeden výběr zdarma)...ve výsledku ale bance neplatím skoro nic, bankomaty i pobočky jsou na každém rohu, v Brně jsou i pobočky s víkendovým provozem, internetové bankovnictví momentálně šlape jak hodinky a je velmi přehledné a k tomu mám vnitřně lepší pocit, že jsou mé peníze ve velké stabilní bance a ne nějaké pochybné nové bance z Ruska, která ani nemá pobočky. :-P

+6/−33
12.8.2014 9:24

K35a83r75e53l 29M40á21c32a 7502176956488

KB je jedna z nejhorších bank, tolik moje osobní zkušenost ;-)

+28/−2
12.8.2014 10:16

B18o23h68u22m78i94l 74S33t60e20j18s60k37a10l 5653954291383

Známá u KB měla před lety účet a bylo to peklo, internetové bankovnictví fungovalo pouze pod IE a ještě s nějakou klíčenkou v počítači, takže dostat se do něj například na dovolené bylo složité, bankovnictví v mobilu neexistovalo vůbec, výběry z cizích bankomatů za 45,-, k tomu spousta poplatků. Jsou to sice informace pár let staré, ale ke KB by mě nikdo nedostal...

+5/0
12.8.2014 12:00

H36e66r11b39e93r89t 86V16á26c91l23a51v36s15k80ý 4439135731612

S KB jsem byl deset let. Opustit ji bylo nejlepší finanční rozhodnutí v mém životě. R^

+12/0
12.8.2014 12:49

L13i39n32d10a 60N59o24v75o25t25n28á 9731241120221

stejná zkušenost R^ 

a po 5 letech u jiné banky ušetřeno spoustu peněz ;-D

+9/0
12.8.2014 14:10

J80a39n 46K78ř28í77ž 6345723775828

Tak jste se Mátomnoho nějak netrefil.:-P:-P:-P

0/−2
12.8.2014 14:05

P20e19t83r 12S78v93o96b91o43d26a 5972145658491

KB je blbá a zlodějská. Dříve jsem tam měl vše, teď už zbývá stavební spoření a penzijní připojištění. Stavební spoření v KB časem také zruším...

+1/0
12.8.2014 14:47

J78a78n 24L71a89k96o28m97ý 7481235345514

Nebýt České spořitelny tak je Komerční banka jasnou jedničkou co se týče PROTIKLIENTSKÉ orientace. Chápu, že u nich má účet nějakej obchodník, co má pobočku za rohem a zaměstnanci mu tam denně nosí tržby, ale aby tam měl účet běžnej člověk, to moc nechápu. Zejména mezinárodní platby jsou v KB opravdovou lahůdkou...

+5/0
12.8.2014 16:16





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete nechat peníze úročit a zároveň je kdykoliv vybrat?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.