- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
By mě zajímalo když přijde email s nějakou nabídkou a dole je většinou malým písmem věta o odhlášení z odebírání po kliknutí na odkaz, jestli jim tím nedám najevo, že můj email je živý a proto se zvedne cena mého emailu z 0,01 na 0,1 koruny s kterým pak dále i s ostatními ověřenými emaily obchodují :)
Úřad pro ochranu osobních dat problémy neřeší. Když se moje data objevila na webu po dobu tří let bez mého vědomí, doporučila mi, abych požádala o jejich vymazání nebo zjistila, kdo je tam dal. Nikdo se k tomu nehlásil. Trvalo mi několik měsíců, než byly vymazány
Nabídky na prodej třeba i milionu adres nám na firemní email chodí každou chvíli
Podat stížnost není nic jednoduchého ... ty formuláře jsou snad schválně udělány
To bych nedělal nic jiného, než posílal stížnosti. Denně mi takových mailů přijde i několik desítek. Stačí si pořádně nastavit filtr a vesele to padá do spamu, odkud to jednou za čas vymažu.
Myslíte ten idiotský nadpis „Adresáře na prodej: kvetoucí byznys, kterému nahrávají sami Češi“?
Že se taková věc stává pouze u nás, tomu nemůže věři ani Eva Sovová.
Úřad na ochranu osobních údajů na tohle kašle. Jen podata přes internet stížnost na nevyžádaný mail je příšerný opruz. Na to pomalu musíte mít větší znalosti z IT problematiky. A i pokud stížnost úspěšně vložíte, tak to je to jediné, co se stane. Úřadu je to úplně jedno.
Vlastní zkušenost - i po dvou měsících od podání je stížnost stále ve stavu - přijato!!!!!!!!
Víte kolik tam toho chodí? Já už jsem posílal několik stížností a bylo na můj popud (asi i ostatních) zahájeno řízení a uděleny pokuty. Jenže to trvá tak 6 až 12 měsíců, než se k tomu prokoušou.
Když jde o byznys, jdou práva (třeba na ochranu osobních údajů) stranou. To je snad dnes už každému jasné. Jediná věc, která mě zaráží, je ta cena: 200000 emailových adres za 2000? To je jedna adresa za 1 haléř! To by celý trh měl hodnotu cca 100 tisíc (10 milionů adres...)
To jen svědčí o tom, že emailové adresy jsou k sehnání naprosto běžně a nemají velkou cenu.
Ona ta celá problematika obchodních a marketingových sdělení (terminus technicus) má spoustu úskalí, které vyhovují spíš jejich rozesilatelům. Jeden z problémů je, že neplatí stejné pravidla (zákon) pro email, telefon, běžnou poštu. Email se musí dát odhlásit, telefon nebo letáky? Nic. Zodpovědnost za rozesílání spamu? Rozesilatel, nikoliv firma, co si to zadala. Rozesilatel je zahraniční společnost, třeba Mailchimp v USA? Smůla... Navíc, a to platí plošně, si málokdo dá pozor, komu kdy dal svůj email (každá objednávka na eshopu apod.), třeba mnoho lidí spoléhá na tzv. nákupy bez registrace, kdy si říkám - neregistroval jsem se, tak mně nebudou nic posílat. Omyl, nákupem získal prodejce právo mně informovat o novinkách atd. A protože si to nechám poslat domů, tak jsem mu musel poskytnout adresu, kterou on přece musí "zpracovat" (tudíž ji má v systému a já jsem mu někde na 99% zaklik, že mu dávám souhlas se zpracováním OÚ). Takže má i moji poštovní adresu. Studoval jsem podmínky, jestli tam nemá, že může moje údaje někomu poskytnout? Ne. Atd., atd. Jediné štěstí je, že velké mailservery (gmail, u nás seznam, centrum) už začínají dbát na to, aby filtrovaly spam důkladněji, a například pokud si nabídku firmy X neotevřelo aspoň x procent lidí z obeslaných, a to y-krát opakovaně, tak další nabídky už skončí ve spamu. Takže nakonec se řešení (aspoň na chvíli) našlo, ale spočívá spíš v technologii, než v zákonech a úřadech (ty jsou opět spíš pro kočku)...
Naštěstí má dnes už většina e-mailových služeb kvalitní spam filtr.