- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pokud mám na účtu ho**** tak neplatím kartou
A u které banky si to můžete uložit na účet?
Mně se to stalo u Unicredit bank. A nemýlila jsem se. Při platbě kartou jsem nechtě přešvihla účet cca o 300, ovšem zjistila jsem to až z výpisu začátkem následujícího měsíce. Unicredit mi stáhla pokutu v obou měsících. Vlítla jsem na jejich pobočku, ale nepořídila jsem, tak jsem okamžitě u nich účet zrušila. Dokonce mi naúčtovali v dalším měsíci ještě poplatek za kartu 30 korun, i když už jsem ji neměla. Vrátili mi pouze těch 30 korun. Od zlosti jsem všecky doklady roztrhala a vyhodila. Ale dohledat by se to určitě dalo. Člověk aby byl pořád ve střehu. Zatím se nikdy nikdo nespletl v můj prospěch. Zajímavé....
off-line terminál.....výmluva mluvčího na chybu karetní transakce....
Žádná výmluva. To je realita . Offline transakce jsou cim dal castejsi.
Banky, které informují klienta telefonicky, postupují nejkorektněji, protože jen tak mají jistotu, že byl klient informován - SMS se může ztratit či přehlédnout, e-banking nečíst.
Mimochodem, v zahraničí banky i třeba při zadání nestandardní elektronické platby - třeba větší částku novému příjemci - klienta telefonicky kontaktují, aby si ověřily, že jde opravdu o něho.
To zjišťování se děje i v Čechách, jen na to klienti nejsou zvyklí a co já vím, dost často reagují dost nervale, co to vůbec koho v bance zajímá.
Pan Pavel je hlupák, ať platí. Banka ho slušně upozornila, je to jeho chyba. Čímž se ale nezastávám bank. Ale když už jsi půjčil, tak se musí řídit smluvními pravidly. Pokud je svéprávný a umí číst obchodní podmínky, může si stěžovat jen sám na sebe. Nikdo ho nenutil čerpat úvěr. V Čechách je sport svoji hloupost svádět na jiné. Proto je u nás vedeno přes 900 tisíc exekucí.
Jaký úvěr? V článku se o nemluví o tom, že by to byla kreditní karta.
kdysi, když byly ještě žehličky, tak si to každý hlídal, dnes netušíte, že nějaký terminál je offline, přetáhnete o řádově Kč a banka vás bude otravovat.... navíc, pokud platíte v zahraničí a myslíte, že peníze máte, banka použije kurs např. 1 euro za 31 Kč a tím jste v mínusu....další legrace je, když se vám to stane 30. 12. a vy si toho sice všimnete včas, ale banka vaše dorovnání zaúčtuje až 6. 1., zatímco písemnou upomínku se snakcí v řádu 100 Kč pošle již 3. 1. - poprvé se mi ještě omluvili, podruhé mi ukázali podmínky, že si mám hlídat offline (jak to ale poznám, že, ptát se všude jak trubka?), potřetí u nich zruším účet
Smůla je v tom, že nepovolený debet nemá ráda žádná banka. Nejlepší je "nevysávat" účet téměř do nuly, aby nedocházelo k podobným problémům. Tutovka je mít na účtu násobek karetního limitu. Ani s kreditní kartou není problém, jelikož lze na její účet nalít víc peněz, aby byla tzv. v plusu. A když už to neumím uhlídat (nebo právě nemám peníze), vsadím na kontokorent (povolený debet)
Mám Fio a Unicredit. Obě mají podle mě dobré a cenově přívětivé postupy. Takže jsem spokojen :)
Česká spořitelna to má tak, že pošle SMS a pokud to neuhradíte do 2 dnů, hned si strhnout 500 Kč. K tomu negativní záznam v registru za nepovolený debet. Pak si jdete půjčit peníze, řeknou, že máte smůlu a znovu žádat až za 3 měsíce.
Co kdyby onen pan Pavel čas ztracený psaním nesmyslné stížnosti si raději přečet smlouvu, podmínky vedení účtu a termíny splatnosti, naučil se rozumět bankovnímu výpisu, včas reagoval na upozornění a nedělal ze sebe před čtenáři hlupáka.
Otázkou je, zda-li nějaký pan Pavel vůbec existuje. Trochu kontroverzní téma a kliknutí přibývají, diskuse narůstá.
A navíc, ve srovnání s panem Pavlem, si každý čtenář musí připadat jako protřelý finanční genius.
Asi před deseti roky jsem v ČSOB při kapitálové transakci spadl do debetu (řádově jednotky tisíc CZK). Můj osobní bankéř mi zavolal, abych si na účet poslal peníze, což jsem hned udělal. Stálo mě to sankční úrok ve výši asi 2 CZK. Banky i bankéře se držím dodnes.