Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát šetří na příspěvku na stavební spoření. A s ním i my všichni

Snížení státního příspěvku ke stavebnímu spoření nesou někteří čeští střadatelé nelibě. Jenže stát nemá peněz nazbyt a na úspoře státního příspěvku uspoří především ti, kdo ho pobírají, říká ve svém komentáři Petr Zámečník, odborník na investice ze serveru Hypoindex.cz

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D32a46v90i26d 52P20e96t35r 7150336800115

Reálná hodnota státního příspěvku 4500 Kč v době vzniku stavebního spoření by dnes měla být kolem 11000 Kč, Neříkám, že by měla být zachována jeho reálná hodnota, ale alespoň se neměla snižovat nominální.

0/0
2.12.2014 18:24

M87i52c63h49a81l 55K37r64č29á90l 6348778626312

Pokud tomu správně rozumím, tak podle pána mám zrušit všechny čtyři stavební spoření co máme v rodině a odepsat si 8 000 z daní. A do které kolonky v daňovém přiznání to mám napsat?

+3/0
19.11.2014 11:20

J72a78n 88P18r43o11v16a24z26n38í63k 6198214240961

Naprosto zbytečné přerozdělování.

+1/−1
18.11.2014 21:52

A69l40e29š 71J49a79v34ů71r75e92k 2592679440790

to snizeni st.prispevku u jiz bezicich smluv, to byl dobry podvod. Posveceny US

+11/0
18.11.2014 15:59

B41o22h23u62m30i47l 27M45á96c88a 5791932726353

A Jiřímu Paroubkovi ústavní soud ukradl vítězství ve volbách.

0/0
18.11.2014 17:01

V34l85a71d44i22m66í58r 59D14i15a22t51k47a 1163237241834

A za ušetřené peníze pojedeme všichni na dovolenou.... Běžte do háje s takovými konstrukcemi.

+4/−1
18.11.2014 15:26

K42a71r43e84l 26S50t55u89d75e78n33o43v39s91k55ý 1167972474894

no těch 2000 co mi stát dá jim hned obratem dám na dani z úroku:-P

+2/0
18.11.2014 15:13

J30a25k54u76b 30Ř80í17h18a 4505789982211

Pokud zaplatíte ročně 2000 jako daň z úroku, tak to musíte mít uloženo poměrně hodně peněz. Při zhodnocení 2% mne to vychází cca 666 000. A to máte na stavebním spoření?

0/0
18.11.2014 18:08

K32a81r15e47l 31S39t49u18d45e25n53o46v87s34k26ý 1737222664444

mam 3% a něco málo přes 400k...nevim kam jinam je dát. Zkuste mi poradit;-)

+1/0
18.11.2014 18:33

P49a68v33e93l 68M86o94r23a13v18e42c 3152209752678

Nemovitost. Ty poletí celkem dost nahoru, a začnou růst do roka do dvou.

0/0
18.11.2014 22:06

K11a60r34e53l 33S76t57u38d53e15n70o18v88s94k64ý 1427942824444

za pul mega koupim leda tak garáž :-(

0/0
19.11.2014 6:33

D59a52v97i87d 46P59e35t26r 7450986120195

Vzhledem k demografickému vývoji budou nemovitosti ještě nejméně 10 let klesat.(a potom se uvidí, jestli se bude rodit více dětí nebo nic).

0/0
5.12.2014 4:33

J43a69r29o33s64l49a68v42a 67S90k39a78l87i96c77k16á 4272485756472

To je zase článek. Ach jo. Stavební spoření je jediný produkt na trhu, kde je roční zhodnocení úspor kolem 4% (při trvání 6 let a vkladu 20 000 Kč ročně). Spousta lidí, když má peníze na běžném účtě neušetří nic, tady je má 6 let nedostupné. Ideální je mít dvě smlouvy po třech letech. Poplatek za uzavření není vždy a všude.

+3/−1
18.11.2014 13:18

P32a75v26e25l 12M72o87r93a97v59e21c 3392509952378

To je zase příspěvek, ach jo. Zhodnocení úspor je 4% právě jen díky dotaci ze stát. rozpočtu. Kdy já jejdříve zaplatím státu daně aby mi pak stát většinu těch peněz vrátil zpátky.

Jo a prosím která spořitelna nemá poplatek za uzavření smlouvy?

0/0
18.11.2014 22:07

J48a68r71o98s92l35a49v75a 68S22k29a10l48i80c29k97á 4962335646852

tady mohu uvádět jména firem? A třeba i svoje stránky?

0/0
19.11.2014 16:42

P66a53v14e30l 91M60o74r44a17v78e98c 3372919692398

Jména firem určitě:-)

0/0
19.11.2014 18:01

J47a54r48o81s21l82a10v 56M12a82t72ě48j22k77a 2610248163854

Máte pravdu ve 2 bodech.Občas lze zatím najít Smlouvu,kde vám kompenzují poplatek za založení.Ale třeba se už do toho stavebním spořitelnám nebude teď chtít,není to povinné.Manželé když mají Smlouvy po 3 letech od sebe,tak je to také správně.Horší je,že je prokázáno,že stát si může kdykoliv Zákon změnit.Příklad: chvíli vám to poběží a stát řekne:státní podpora je jen 1 000 Kč.Po odečtu 333 Kč poplatku to už žádné atraktivní spoření nebude.Mladí lidé si dávají SS málo,protože chtějí úvěr na bydlení a hodně využívají nízkých sazeb u hypoték.(Pracoval jsem u SS,takže nějaké informace mám).

0/0
21.11.2014 15:58

M19a69r93t63i50n 17P41e60c14i67n88a 4221903

Tak je to ale téměř u všech státních příspěvků a úlev, tedy systém, že to s té samé kapsy doputuje ohřáté přes stát zase do té samé kapsy.  Nejlepší by bylo všechny tyto nesmysly zrušit (včetně úředníků, kteří to přerozdělují a kontrolují) a nechat to na trhu, tedy výrazně snížit daně a nechat lidi, jak s penězi naloží.

+3/−2
18.11.2014 11:55

J17i78ř51í 81P52a58u50l 3536135667952

Úplně nejlepší, samozřejmě z pohledu daň. poplatníka, by bylo daně výrazně snížit až na nulu. Takže to zařiďte a budu vás volit.

+2/−1
18.11.2014 12:27

M12a46r29t22i61n 66P55e64c92i51n82a 4981443

Můžete volit Svobodné, pokud by se jim podařilo zeštíhlit stát, neplatili bychom žádné daně z příjmu.

+1/−2
18.11.2014 17:22
Foto

J82a14n 40Č50e59r77m41á66k 4889918645697

něco takového neslíbí ani Sobotka a to už je co říct!... 

pečení holubi nikomu do úst nelétají. A žádný stát nefunguje (až na pár výjímek) bez výběru daní!...

tedy otázka nezní ZDA, nýbrž KOLIK!...

0/0
19.11.2014 12:49

J70a95k18u64b 65Ř41í15h13a 4975619142871

Tak daň z příjmu není jediný příjem státu. A pokud vím není ani ten největší. Neznám tedy volební program svobodných. Ale asi bych si dokázal představit možnost výrazně nižší daně z příjmu fyzických osobo. Ta, jestli se nepletu dělá do státního rozpočtu řádově desítky miliard. A ušetřit desítky milard v rozpočtu, který je přes tisíc miliard nemusí být až takový problém. Pokud by se chtělo.

0/0
19.11.2014 21:23

M29a97r47t22i34n 29P48e34c79i16n97a 4481273

Nejsou to ani desítky mld.

0/0
20.11.2014 6:41

M98a93r34t34i39n 22P54e63c51i90n69a 4461983

Nějak zapomínáte na DPH;-)

0/0
20.11.2014 6:41
Foto

J37a20n 76Č95e46r31m98á52k 4309608405297

to máte pravdu, DPH tu je. Ovšem to je pak o koncepci přímých versus nepřímé daně. A to pak zase nemusíte chodit ke Svobodným... Podobná řešení už tu měli snahu prosadit ODS a zvláště pan ministr Kalousek... 

Ale to nemá šanci kvůli silným levicovým stranám v Česku projít, neboť leváci musí vše přerozdělovat a to v případě nepřímých daní není možné... Leváci by spíš skousli 2. pilíř, 30,- u doktora a církevní restituce než aby něco podobného dopustili...;-D

0/0
20.11.2014 8:03

D41a69v52i39d 89P64e96t68r 7470656460805

Vždy většina lidí nepracuje (děti; studenti; starobní a invalidní důchodci; lidé, kteří momentálně ztratili práci; nemocní atd.;); dále je třeba stavět a opravovat cesty; financovat školy, zdravotní systém, bezpečnost, atd...

Všechny tyto věci něco stojí a je NUTNÉ je financovat z daní.

Čím vyspělejší stát, tím vyšší (nerozkradené a správně využité) daně.

0/0
5.12.2014 4:40

V77í67ť48a 58K33r76u17t77i74š 1350904385567

Loni bylo něco přes 4M smluv ve fázi spoření. Státní podpora4,6 mld. Kč. Tzn. státní příspěvek na průměrnou smlouvu je 1.150 Kč. Ročnípoplatek je obvykle 330 Kč a rozpočítaný poplatek za uzavření smlouvy také hodínějakou tu stokorunu. Takže ve finále průměrný střadatel u tohoto termínovanéhovkladu až na 6 let, ale úročením na úrovni spořících účtů na viděnou, přijderočně navíc na nějakých 500 – 600 Kč. A to se vyplatí …

+1/0
18.11.2014 11:41

Z82d68e76n48ě73k 77G42l92a15s 7968528118335

Dnes už toto nudné spoření úvěrují SS bez ručení, aby mohly vůbec něco vyplácet a přežily.

0/0
18.11.2014 12:16

B61o36h71u77m60i71l 72M95á27c77a 5811492296533

Poplatek za uzavření smlouvy nerozpočítávejte. Započítejte jej tak, jak se platí. Na počátku a jednorázově.

0/0
18.11.2014 16:57

T53o62m54á16š 77H24e82r16t94i30g 4290726865145

Spořit po tisícovce se vážně nemůže vyplatit...

0/0
18.11.2014 20:39

M86a72r70t94i57n 98S24t79e15r95n 3732294654604

Samozrejme, to, ze stat zrusi prispevky a zaroven snizi dane (jak autor naznacuje) by byl idealni stav. Stat ovsem pouze snizil prispevky a dane ponechal, a "usporenou" castku vyda jinym zpusobem, a s nejvetsi pravdepodobnosti ne tem, kteri dane plati (a dostali tak cast dane zpet) ale tem, kteri dane neplati. Jestli si tohle pan "ekonom" neuvedomuje, tak by me zajimalo, co studoval za skolu (i kdyz vseobecne je pravda, ze na ekonomku jde ten, kdo nezvladne techniku, jen aby mel titul, a v podstate je ekonomka na urovni humanitnich oboru ... takze vlastne neni divu).

+9/−1
18.11.2014 10:42

M65a89r93t97i54n 34H88e40i59s89l73e86r 4504556402509

Ve skutečnosti si o tu uspořenou částku půjčil méně. A státní dluhy budou v budoucnosti platit hlavně ti, co platí daně.

0/0
18.11.2014 11:31

J57a86n 84F68r19o54l17í85k 6916300385734

Pane Zámečník nenechte se vysmát. Podpora 2000 brutto za rok je příspěvek pro střední vrstvy? Pokud vydělávám 300 litrů ročně tak mě nějaké dva litry jsou (jak by řekl pan prezident) u pr... SS je dnes ekonomický nesmysl s ohledem na 1% vstupní poplateček z CC a čtvrtletní poplatek za vedení účtu. Úroky od 1 do 2% nejsou žádné terno, když na spořáku bez poplatků mohu nyní mít max. 1,5% p.a.

+4/−4
18.11.2014 9:51

J56i57n42d58r58i31c49h 15K35o31l28a61r 7240550225803

I s 300 litrama rocne je potreba sporit a 2000 za vlozenych 20 000 je v pohode. A s tim prezidentem uz jste trapni. Uz je to ohrany.

+3/0
18.11.2014 11:07

M31a70r57t68i48n 63H48e85i43s95l51e21r 4824176162339

Ty poplatky jsou ale ze strany bank, které jediné na SS vydělávají. Pokud budou nízké státní příspěvky, budou donucené jít s poplatky dolů (nebo zavřít krám).

+2/0
18.11.2014 11:32

M94i25c82h12a57e25l 37T29a15n35á24č 8368680321538

Jak můžeme věřit státu?

+4/0
18.11.2014 9:48

J62a41r36o64s31l72a68v 34K92a18d55l24e61c 5781389322281

Kecy, kecy... Největším problémem spoření je změna smluv za pochodu. Kdyby se změny vztahoval na nově uzavřené smlouvy budiž... ale, to, že se mění již smlouvy běžící je hnus, a ani se nedají bez sankcí vypovědět!!!

+26/0
18.11.2014 9:03

M24a93r65t98i72n 20H32e15i42s37l62e22r 4484226272209

Změna státní podpory není změna podmínek smlouvy, ale změna vnějších faktorů. Pokud máte ve smlouvě garantovanou státní podporu určité výše, tak žalujte banku. 

Pokud by inflace byla 10%, tak celé stavební spoření ztrácí smysl. Při tom ani nikdo žádné podmínky nezměnil.

+2/−1
18.11.2014 11:35

T52o88m79á56š 51H84e60r36t89i89g 4920126105755

Vy pracujete na MF?

0/0
18.11.2014 20:46

V50í76t 12K95u21č73e66r54a 6884309139592

Tohle jsou jedny z mála peněz ze státního rozpočtu, které se k lidem doopravdy dostanou, dostanou se tam, kde se o to ti lidé (alespoň trochu) zpřičiní a (opět alespoň trochu) je zřejmý způsob jejich spotřeby. Je to proto, že tento model byl v počátku převzat z Německa. Včetně několika atributů, které pak češi - věrni své invenci - naprosto (jak říká naš pan prezident) zku*vili.

Původně se muselo spořit pravidelně měsíčně, nebylo možné tam v prosinci nalít celý roční objem (to by státní přídavek nebyl), nebylo tam možné dát víc (a pak jen využívat vysoké procento úroků), po 5 letech spoření skončilo - buď úvěrem nebo výplatou a podstatně přísněji se sledovalo užití těchto peněz.

Dneska ? - to je pračka peněz pro ty co je mají...

+2/−1
18.11.2014 8:43

O87n44d16ř21e53j 95L38o13š18o89t58h 1755755395431

Nevim, jak se někdo zapříčiní o tyhle peníze? A proč se k nim mají dostávat moje peníze. A proč se podporuje stavení spoření, který nemá omezený účel.

0/0
18.11.2014 9:25

J18a82n 27F30r15o66l86í85k 6206520115524

Pračka? Je to nejpitomnější investice, kterou můžete udělat za současných podmínek.

+1/0
18.11.2014 9:53

B53o97h98u58m52i91l 95M26á29c77a 5451962726963

Ještě víc než stavební spoření závisí na zákonných úpravách II. pilíř, důchodové spoření. Vše podstatné má upraveno v zákonech o důchodovém spoření a pojistném na důchodové spoření. Smlouvy jsou více méně formální a nezaručují účastníkům prakticky nic. Úpravou zákonů lze i zastavit všechny platby do II. pilíře.

Odlišná situace je však v původní části III. pilíře, v penzijním připojištění se státním příspěvkem, pro které platí nezměněný zákon o penzijním připojištění, který upravuje i výši státního příspěvku. Pod tlakem ministerstva financí a ČNB však do penzijních plánů byly vtěleny části tohoto zákona, které upravují výši státního příspěvku. Tyto penzijní plány byly schváleny ministerstvem financí, resp. ČNB.

Při tzv. transformaci penzijních fondů podle zákona o doplňkovém penzijním spoření (nová část III. pilíře) však byla změnou penzijních plánů změněna práva cca 4 500 000 účastníků penzijního připojištění, která jim zaručovaly jejich smlouvy o penzijním připojištění. Rovněž byl "transformován" státní příspěvek. Vše podle not majitelů penzijních fondů.

Podle §16 zákona o penzijním připojištění se změna penzijního plánu, který je součástí smlouvy, stane součástí smlouvy pouze na základě dohody účastníka s penzijním fondem!!

A 4 500 000 účastníků III. pilíře mlčí a část z 80 000 účastníků II. pilíře (s podporou majitelů II. pilíře) je nespokojena.

+3/0
18.11.2014 8:25

L66a60d28i36s29l80a40v 36K45v16a13s81n54i31č57k29a 1113117933845

Nojo, taková teoretická pravicová agitka pana odborníka líčící na sobecké lidské pudy. Nevím ale jestli ušetřených 5-10 miliard spasí státní rozpočet, tady "nás všechny", je spousta daleko větších státních výdajů. Takovéto typy lidí často dokážou v rámci podnikání vytáhnout navíc ze státního rozpočtu desítky miliard, ať zkusí raději poradit v této oblasti.

+6/0
18.11.2014 7:17

J58a20n 89F98r32o83l42í27k 6196400465294

Současný stav t.j. příspěvek 2 litry ročně jsou pod moji rozlišovací schopnost, zvláště při nákladech, které SS generují. Takže to nevidím jako pravicovou agitku, ale mletí prázdné slámy, protože stávající úprava už nějakou dobu trvá, nic nového pod sluncem a SS je ekonomická mrtvola kam dávají lidi peníze z blbosti, nevědomosti a setrvačnosti s vyjimkou těch co počítají s úvěrem. Ten ovšem dnes pořídíte za srovnatelných nebo i lepších podmínek u bank a to od doby co přestaly účtovat měsíční poplatek za vedení účtu (150 - 500 kč).

P.S. Současné náklady SS pro stát jsou pod  5 miliard, tedy pakatel např. oproti nákladům na cikány.

+1/−3
18.11.2014 10:00

J45a47k23u27b 14Ř69í83h34a 4465319302611

No ono to nejsou jen ty 2 000. Je tam i úročení. Pokud při investici na 6 let uděláte zhodnocení 4%pa a více, pak chápu, že SS pro vás moc nebude. Ale pro běžného člověka, který je rád, že si dá stranou 1500 měsíčně to špatné není. V porovnání s jinými možnostmi. Na 6 let investice nejsou zrovna to pravé, spořící účty mají zhodnocení mnohem menší, běžné účty, o těch ani nemluvím. A moc termínovaných vkladů s podobným zhodnocením a možností postupně vkládat peníze, není.

+3/0
18.11.2014 18:18
Foto

J28a78n 73Č71e41r58m97á54k 4619458675587

zajímavé, tak dle leváků a jejich agitek vyrovnání se s církvemi ve výši 2 mld ročně (což slouží drtivé většině občanů) je ohromná zlodějina, tunel a krádež tiséciletí, které uvedou do žebroty ještě pravnuky (a to se navíc každý rok ona částka snižuje ) a 5-10 mld, jdoucích do kapes pouze části občanů  je zanedbatelných!... zvláštní počty!!!

0/0
19.11.2014 12:58

V19i63l12e27m 68B69u53c66e49k 1789851812987

Sice ma pan ekonom castecne pravdu, ale pokud se zrusi statni prispevek, tak nam dane neklesnou. Tudiz tohle je jeden zpusob, jak nepatrnou castecku zaplacenou na danich dostat zpet.

+16/0
18.11.2014 6:59
Foto

R98i56c32h70a45r11d 53N47e48u57g64e37b25a15u96e71r 6728509986792

Pravda. Když mám stavební spoření, dostanu z mých vlastních daní maličkou část zpátky. když nemám stavební spoření, nedostanu ze svých daní zpátky nic a dostane to někdo jiný. je vidět, že takový guvernér nemá ani ponětí o střední třídě.!!

+6/0
18.11.2014 8:15
Foto

R63i17c50h67a65r65d 75N76e63u21g48e92b91a72u41e11r 6758829266442

Opravuji, ne guvernér, ale makroekonom.

+3/0
18.11.2014 8:15





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že pokud je vám cizí řidič způsobí škodu, může likvidaci pojistné události vyřídit vaše pojišťovna nikoli jeho?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.