Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Obchodnické triky, které před Vánocemi umí vysát vaši peněženku

Vánoční nákupy vrcholí. O to víc se prodejci trumfují s taktikami, jak přilákat zákazníka hlavně do toho svého obchodu a utržit co nejvíc peněz. Jaké triky přitom používají? Akce, sleva, jen do zítra. Známe to všichni. Proč ale tyto triky na zákazníky zabírají?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L66u40k53á44š 55S82v54a67č79i38n54a 9752662322511

Jj, ty triky se opravdu pouzivaji. Je vsak nutno rici, ze z ceskych zakazniku se jiz stali tzv. "SUPI", kdy chodi nakupovat do obchodu jenom zbozi v akci.

+2/0
18.12.2014 16:51

P44a43v51l45a 96S59k45l52e83n12á17ř86o50v81á 7609204242

Vy se divíte při těch přemrštěných cenách? :-) Tady se dostáváme do bludného kruhu, kdy zákazník hledá nejnižší cenu, proto vyhledává akce, prodavač uměle navýší cenu, aby mohl udělat "akci". Co včil?

+3/0
19.12.2014 0:27

E74d19u43a65r54d 49Ž45e14m66l13i86č92k45a 1559403162456

Zato třeba v Americe se při slevách vůbec nestojí fronty před supermarketem. Slevy nejsou český vynález.

+1/0
29.12.2014 8:56

L33u50k41á25š 20Š48m30a42h93e98l 2137974512604

Ještě zapomněli na jeden fígl - zboží je sice levné, takže ve vyhledávači heureka.cz a podobně je obchod na předních příčkách, ale ke zboží se připočítává nehorázně předražené poštovné a osobní odběr není možný buď vůbec, nebo je s manipulačním poplatkem (často ve stejné výši, jako poštovné). Tedy za inzerovanou cenu zboží vlastně vůbec nejde koupit. To je např. specialita prodeje pneumatik přes net, kdy za 4 disky s pneumatikami si obchody běžně naúčtují poštovné ve výši 800 - 1000 Kč (účtováno jako 100-125/kus).

+3/0
18.12.2014 15:20

D92u86š71a25n 56M17a75č34e10k 6840902564236

hlavně si dávejte pozor na potraviny v "akci", pokud chcete být dlouho zdrávi, doktoři stojí moc peněz

0/0
18.12.2014 11:55
Foto

J40a84n 80Č24e23r50m94á51k 4539738895347

vážení, zjistil jsem, že nejvíce ušetřím, pokud veškeré akce a slevy ignoruji. Alespoň co se týče potravin či drogerie... Pokud totiž z hlavy vyženu slovo sleva, kupuji pouze to, co potřebuji a nikoliv to, co je právě "levné"... Tudíž chodím do večerky na rohu a jsem v pohodě... 8-o;-D!!

+1/−2
17.12.2014 23:32
Foto

B76r27o55n16i29s12l20a67v 98G88a50b83r61y52š 2432299751

Pokud nejsem důchodce, který 80 % výrobků, co kupuje, opravdu nepotřebuje, a pokud nejsem mentálně retardovaný, tak se snad nemám čeho bát. Jdu jen pro to, co chci.

0/0
17.12.2014 22:16

S42t65a89n20d62a 39P85. 4790675283272

Anebo něco hodně levnyho v letaku a pak tam clovek prijde a uz to jakože maj vyprodany, to me taky dokaze nasrat .-)

+2/0
17.12.2014 22:14

M37i46l51o91š 30Z70e81l26e51n56d81a 7391845373208

Já osobně považuji za nejhorší obchodní trik různé pumpování vody do potravin. Všechny ty glazované rybí filé, voda v šunce v masu atd. To už snad hraničí s podvodem, kdy vlastně obchodník podvádí a šidí na váze. Někde jsem četl, že už vodu pumpují i do citrusových plodů. Za středověku by již takového obchodníka máchali ve Vltavě.

+4/0
17.12.2014 22:07

P30a27t80r35i72k 66S42v97o19b53o24d90a 3219371446525

Pane Robert.Nemec tecka com.Nejsme vsichni blbci.....

0/0
17.12.2014 21:33

D88a26l39i98b80o70r 23R47o19z59s23y58p92a25l 7230433376329

Těch triků je daleko víc, třeba Tesco v nich vyniká. Především ty jejich slevové kupónky ke clubcard, ty jsou obvzlášť vypečené. Na některý typ zboží dají slevu, pak pracně pátráte, zda se jedná opravdu o ono zboží. Ve finále se u kasy dovíte, že sice je tam sleva, zboží máte správné, ale sleva se týká 2 kusů, což je na kuponu velmi drobným písmem, takže si nevšimnete.

0/0
17.12.2014 20:22

M54i57l68e47n10a 46K11l73o84u59č32k60o37v12á 1604443541930

Nás akcni slevy zajimaji jen tehdy, když maji levný Fernet Stock,jinak je nam to putna ;-D

+2/0
17.12.2014 20:09

V41l47a92d89i27m98í64r 58S28t32r47o95u94h30a74l 4977920174295

S akcí "jen do konce týdne" jsem se nedávno setkal na jednom nejmenovaném internetovém obchodu s pneumatikami. Potřeboval jsem zimní pneu, ale akční cenu do 9.11 jsem bohužel "prošvihnul".  Hned další týden tam byla stejná akční cena jen do 16.11 ;-D a pak další týden to samé 8-o

+1/0
17.12.2014 20:02

R44o68m69a61n 79L34i21p73s34k10ý 2899963659

To já znám jeden obchod, co je v "likvidaci" už asi pět let.:-)

+1/0
18.12.2014 15:01

T22o62m97á82š 37B22l20a75h56o82š 6466467245650

Dovolil by si někdo žádat třeba onkologa, aby dotyčného léčil se slevou 30% ....?

0/0
17.12.2014 19:34

A36l83e64n42a 81V84e46s60e86l22á 3123341295658

Mám dojem, že zdravotní pojišťovny se svými limity, si to "dovolují" zcela běžně.

+1/0
18.12.2014 15:24

Z28d40e46n54ě97k 47S15l96á64d62e44k 7940347901

pokud chcete ušetřit, choďte do obchodu bez peněz.

+3/0
17.12.2014 17:59

J32a57n 93F15r96o86l74í58k 6676730165424

Všechny tyto obchodní praktiky jsou užívány celý rok a nevrcholí vánoci ale lednovými tzv. i skutečnými slevami.

+1/0
17.12.2014 14:01

J32a39r77o60s31l50a10v 17K50a36d27l27e16c 5761219372461

Marketing se dostal do slevové pasti a hraje si sám se sebou. V podstatě lidi nezajímají slevy a akce. Zajímají je jen konečné ceny a útrata. Většina lidí si nenechá vysát peněženku, protože v ní nic nemá a jde jen cíleně za nabídnutou cenou a konkrétním zbožím. V podstatě, kdyby marketing neletákoval po domácnostech tak by na tom ještě vydělal = ušetřil by za reklamu a zákazníci by chodili do obchodou častěji - jestli náhodou nekápnou na slevu... a při tom by také něco koupili.

+14/−2
17.12.2014 11:35

V58l44a27d31i11m65í61r 30V79y75s35o60k31ý 8522712941405

ano, proto to tak funguje :D

+1/−1
17.12.2014 12:28

L72a98d64i41s32l66a43v 12K50v32a50s53n77i79č68k67a 1813567463695

Že to funguje říkají hlavně reklamní agentury a zadavatelé, když už to pro tentokrát zaplatili. Ale v podstatě to je tak jak píše pan Kadlec, všeho moc škodí.

+8/0
17.12.2014 13:19

J83i87ř22í 55P59o65š87í79v36a73l 4113666953627

A proto používám věrnostní program Lyoness, díky němu mám skutečné slevy :-)

0/−11
17.12.2014 11:28

J14a25n 96F72r58o79l85í98k 6436310595794

Koho zajímá nějaké s.r.o. z Uničova? Nikdy jsem o takovém programu neslyšel. Třeba jm kraj a město Brno nabízí různé senior a rodinné pasy, všechny hyper super mají své věrnostní karty a většinou to ku lejnu jest.

+1/−1
17.12.2014 14:06

M57a35r81t81i51n 83P13o23s83p36í39š80i53l 8195211836467

Ano, nakupovat v obchodech kde je vše předražené a mít z toho 5% slevu, tomu říkám výhra. Vlastně to potvrzuje to co je v článku.

+1/0
17.12.2014 21:30

J61a52n 23N78o76v22á71k 9157762407487

Ehm, podobně "sofistikované" marketingové triky pospiují naši studenti v seminárkách - od experta na marketing jsem čekal něco objevnějšího...

+6/0
17.12.2014 11:07

P95a34v18l36a 55S25k43l38e98n78á48ř28o83v54á 7789114112

Idnes není magazín pro odborníky, ale pro širokou veřejnost, proto je to popsáno jednoduše a prostě.

0/0
19.12.2014 0:31

P22e46t29r 97D41v88o31ř47á22k 1277155214126

Když je člověk jen trochu inteligentní a OPRAVDU kupuje jen to, pro co přišel, můžou se se všemi fíglemi vycpat. Např. si NIKDY nekoupím Jacobs Velvet 200g za cca 185.-Kč ( ;-D 8-o), jak je to běžně v Kauflandu prodáváno. Cca 1x za dva měsíce nastoupí opravdová akce, kdy je to prodáváno za cca 89.-Kč (i v Tescu). Kolik na tom musí mít marži, když i za těch 89.- na tom určitě vydělávají? Člověk nesmí být blbec, nesmí být manipulovatelný a musí si umět vážit svých peněz, které mi nikdo nedá zadarmo.

+27/0
17.12.2014 11:06

A14l38a21n 97Ř46e52p86k43a 4555456

Ovšem ještě aby tak to akční zboží skutečně v regálech bylo Rv Celou akci mnohdy nic a záhadně se plné regály znova objeví až po akci :-P

+2/0
17.12.2014 12:29

V82l65a67d12i32m52í44r 39F57i38b27i36g75e39r 5364591151194

No jak u čeho ale stává se to méně než dřív. A dost mě fascinuje, že když si někdo v akci koupí 2 kartony mléka tak mu to neprodají že jen jeden, to je OK je to tam psané, na vedlejší pokladně táhne vietnamec plný vozík mlík a tomu to prodají:-/. Beru nic se nemá přehánět aby se dostalo na maximum lidí ale měli by být nekompromisní u všech. Pak jsou lidi akorát naštvaní že se na ně nedostalo.

+1/0
17.12.2014 13:04

P93e65t92r 95S25c81h72w37a25r78z 7258669123641

A to ještě nevidíte, kolik balení dostane Vietnamec přes rampu a na kase se to ve chvílích volna napípá. A vedoucí dostane odměnu za prodeje :-)

+1/0
17.12.2014 14:55

R69a58d85i52m 94S16v65o78b20o94d62a 9753729566102

je i za 69.90. http://www.kupi.cz/sleva/instantni-kava-jacobs-velvet

 a kdo si mysli, ze jakykoliv kram jede slevou nekam na nulovou marzi, tak je naivni nebo...

a jinak 185kc za 200g instantni kavy je ulet. v akci uz za 110 kc koupite 250g kvalitni arabicy

+1/−1
17.12.2014 12:31

B93o71h70u23m60i82l50a 36M87a98j74e15r16o69v70á 4127411584

instantní káva je úlet sám o sobě - FUJ!!!

+6/−2
17.12.2014 13:50

M11i68l72o74š 65S10e29t66í97k 3599369274150

Pozor, za 69,90 je jen 100g (Tesco). Za 79,90 je již 200g (Albert, Kaufland). Na tu gramáž je třeba dávat bacha.

+3/0
17.12.2014 16:24

J86a20r60o52s32l25a71v 40L92e56b97e12d11a 3686279667130

:-) Tohle kafe je dobrý příklad. Taky ho kupuju zásadně "v akci" za 70 až 90. Podobně třeba Granko a par dalších výrobků, které spotřebovávám pravidelně a nekazí se. Ve slevě si nakoupím zásobu klidně aspoň na půl roku.

+3/0
17.12.2014 13:14

R14a87d91i14m 69S24v51o92b12o97d47a 9933819316682

ve sleve byva obvykle to, co je hnusne nebo k h..u. priklad napr boty od stejneho vyrobce. jedny jsou preplacane v odpornych oranzove zelenych barvach a stoji 1500 a druhe, s jednoduchym dizajnem v bile barve stoji 2500. a k vete:

Obchodník může zlevnit třeba o 40 %. Ale má-li na výrobku marži ve výši 50 %, stále na tom vydělá.

marze na znackovem obleceni je dnes >100%

+1/−7
17.12.2014 10:58

T88o49m47á86š 11V82e60s50e87l35ý 5845968420809

především je ta věta špatně. Pokud má obchodník marži 50 % (tzn nákup 100, prodej 150), může zlevnit maximálně o 33 %, aby neprodělal... Když zlevní o 40 %, prodává za 90 a je v mínusu.

+1/−3
17.12.2014 13:05

L19a12d26i64s39l41a69v 23S10o97k28o55l 1820182735782

Pán to má špatně napůl, vy úplně. Pán tam má mít <100%. Ve vašem případě je v případě nákupu za 100 a marži 50% prodejní cena 200. Tudíž může opět zlevnit o 50% a prodá za nákupku, prodělá ale náklady...

+1/0
17.12.2014 14:50

Z37b94y18n13ě29k 79Š98a37f26a65r26č86í18k 5537288355254

Není špatně. To vy jste ten, který to nechápe. Marže 50% znamená, že prodávají 2x dráž. Najděte si definici, je to divné, ale je to tak.

0/0
17.12.2014 18:59

T17o15m65á65š 83V79e14s14e59l17ý 5765738100839

ups, tak zase vím něco nového :-)

+1/0
17.12.2014 21:00

L41a93d15i26s21l27a14v 85S11o97k96o83l 1390132535572

<100%. Marže je max 100%

+1/0
17.12.2014 14:52

J82a21n 19M12e63n81c57l 1715321394519

no, mozna jsem uz stara skola, ale tato expertova veta mi nedava smysl: "Obchodník může zlevnit třeba o 40 %. Ale má-li na výrobku marži ve výši 50 %, stále na tom vydělá."

Kdyz nakoupim za 100 Kc, dam marzi 50% = prodavam za 150 Kc. Sleva 40% pak je 60 Kc (zlevnuji z prodejni ceny), tj. prodavam za 90 Kc, tj. za mene, nez za kolik kupuji. Takze bych na tom pak moc nevydelal... Muze na tom teoreticky vydelat tak, ze kdyz uz tam zakaznik je, tak koupi i neco dalsiho, ale to asi nebylo predmetem teto vety.

Nebo se dnes marze pocita nejak jinak?

+11/−1
17.12.2014 10:11

J29i49ř75í 94N77o19v87á52k 9854348217334

Motáte dohromady marži a přirážku. Stará škola, mladá škola, máte to blbě.

+1/−2
17.12.2014 12:19

M30a97r94t86i60n 79T82e80s17a29ř 2309133333263

Správně je: marže 50% = prodávám za 200.

+4/−1
17.12.2014 12:58

M26a71r32t91i50n 44T63e55s80a55ř 2589783563183

Marže je z konečné ceny, ne nákupní.

+2/−1
17.12.2014 12:58

L44a35d43i68s40l34a84v 89S39o61k58o75l 1440772715452

((Prodejní - nakupní)/prodejní) x 100%

0/−1
17.12.2014 14:38

J68á68n 74B56a15d64i36o69v61s88k41ý 2789634416406

Jednoho dne se to naučíme. Je to taková hra a dá se na ji ušetřit. Videl jsem to poprvé v 1993 v USA kdyz jsem dam rok žil. Paní od rodiny ve které jsem žil (rozhodne dobre situovani) chodila nakupovat do třech různých obchodu. Kdyz jsem se ji zeptal tak mi vysvětlila ze obchod na třetinu věci dražší nez průměr a na ty láká lidi aby kdyz uz tam jsou koupili i z te třetiny dražších věci jako průměr. Takže kdyz víme kde kdo za co prodává a nenechame se zvyklat lenosti tak se dá ušetřit. Některé obchody s handrami mají poctivé výprodeje na všechno 50 a vic aby se opravdu zbavili sezóny a také vytvořili vztah. Neni každá sleva podfuk ale je toho hodně co podfukem je.

+9/0
17.12.2014 9:30

M78o33n34i11k59a 21K85o77n88e56c84n47a 7473121201814

Presne tak, sice si pripadam jak pitomec, ale opravdu je treba znat ceny, takze je zlevnena kava a olej v jednom obchode, opravdu zajdu koupit jen toto. Do druheho zabehnu pro mleko a rohliky a v kramku na rohu si koupim maso, protoze vim, ze kazde rano v osm jim dovazeji cerstve.

+6/0
17.12.2014 10:36

J14a79n 46M77e85n43c87l 1485681774389

to ano, ale nejit do extremu - onehda jsem slysel rozhovor 2 duchodcu v metru a ten jeden rikal neco ve smyslu "byl jsem ted na Zlicine pro maslo v akci, ted jedu na Cerny Most pro syry a jogurty a pak na Chodov pro pivo a dobrou vodu"... tedy cestovani asi na 2,5 hodiny 8-o

+5/0
17.12.2014 11:40

L14a13d64i32s11l97a82v 93J43o14d98l48o21v66s19k62i 2700375747781

Mají spoustu času a neví, co s ním. Pak jsou obden dvě nebo tři hodiny nakupování přijatelné

+5/0
17.12.2014 12:07

M83a24r50t39i67n 81T37e60s42a55ř 2479673703713

Nakoupit musíte jednou týdně tak jako tak. Oni to objedou najednou, já to to svoje objedu za měsíc načtyřikrát (každý týden něco). Plus každý druhý den pečivo.

0/0
17.12.2014 13:04





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že investiční doporučení na růst kurzu dolaru tu byla už před rokem?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.