Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přispějeme vám na kadeřníka i zubaře, lákají firmy nové zaměstnance

Pracovní trh nyní prochází výrazným oživením a společnosti se potýkají s nedostatkem kvalifikovaných pracovníků. Benefity tedy využívají jako jeden z nástrojů, jak motivovat své stávající zaměstnance a přilákat nové talenty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K21a47r86l 19W71e49k 9754779465403

Hella, Honeywell a většina dalších firem má interní limit pro nábor nového zaměstnance 40 let. Proto se vám pan Axler z Helly Mohelnice neozval, v podstatě ani nemůže.

Některé firmy jsou ovšem výjimkou. Tesco SW  bere jen do 30 let.

A jak je tomu u Nádvorníků? Jaké je jméno jeho firmy?

0/0
30.4.2015 21:07

R36a83d35i17m 36P49o16l85á37š48e81k 9566233699169

Interní limit,pokud tomu rozumím tak, jak tomu rozumím, znamená, že toto mají ve firmě někde oficiálně uvedené v nějakých elektronických nebo písemných  pokynech.

To už by bylo skoro uchopitelné nějakým trestním oznámením, pokud by se k tomu sehnaly důkazy.

Neexistuje v těch firmách nějaký zaměstnanec, který má k té dokumentaci přístup a chce odejít, protože ho ta práce tam z nějakého důvodu štve?;-D;-D;-D

To je cenná zpráva. Já už jsem dřív věděl, dokonce jsem to přímo viděl, protože jsem se krátce k personalistice dostal i z druhé strany náboru zaměstnanců, že zadavatelé - manažeři firem personalistům k výběru nového uchazeče poměrně běžně dávají  vedle oficiálních písemných pokynů i neoficiální v papíru a elektronice nezachycené slovní týkající se právě diskriminačních požadavků na uchazeče.

Jako je právě věk, pohlaví, vzhled, počet dětí, atd.

Děkuji za tuto informaci.

0/0
1.5.2015 8:18

L60u50b33o82š 55H73o40r55á79č48e23k 4478645100833

No, na zubaře 20 tis. ? Není to málo ? Včera jsem od zubaře odcházel kratší

o 66 tis., není to k chlubení a také je to středověké mučení.

0/0
30.4.2015 13:19

J75a98r69m45i60l67a 73P82í36c92h19o30v29á 5572677384893

Hmm. firmy lákají pracovníky na benefity - tak proč máme tak vysokou nezaměstnanost a proč hodně lidí dělá na plat, blízký minimální mzdě? Ti nepotřebují příspěvek na kadeřníka, ale normální výlatu, aby mohli zaplatit nájem a koupit dětem boty.

Kecy, kecy, kecy. To už není o čem psát?

+4/−4
30.4.2015 10:52

J72a48n 65N88á34d53v62o84r61n53í78k 7373878355687

Vysoká nezaměstnanost je proto, že lidi prostě dělat nechtějí. Lidí je málo, firmy skutečně nemají kde brát, lidi z pracáku si chodí jen pro razítka, asi pracují načerno. Neznám osobně nikoho, kdo by chtěl makat a nenašel uspokojivou práci.

+5/−2
30.4.2015 10:55

R31a37d64i16m 57P53o34l54á91š76e50k 9556613639209

To jsou kecy.

Firmy v první řadě hledají toho, kdo hned druhý den po přijetí může na tom fleku makat naplno. Kdo má trochu rozdílnou praxi a kvalifikaci, takže by potřeboval nějaké přeškolování a zapracování, třebas pouhých 14 dní, má smůlu,  o takové lidi zájem nemají i kdyby ten flek zůstal neobsazený. Aspoň potom mají argument, jak brečet, že prý "nejsou lidi" .

V článku popsané benefity jsou nejčastěji proto, aby přetáhli zaměstnané odborníky od konkurence či je jinak jakýmkoliv způsobem sehnali.

+6/−1
30.4.2015 11:15

J35a32n 79N84á56d90v60o28r86n73í26k 7813758165297

Nemáte pravdu. Z mé pozice mám celkem přehled, personalistiku řeším. I obyčejný dělník dnes je nedostatkový. O odbornících nemluvě. Bereme kohokoliv, školit budeme klidně půl roku, zaplatíme hodně a stejně je problém lidi sehnat.

+4/0
30.4.2015 11:25

R13a98d15i82m 60P97o29l13á32š42e29k 9246203969579

nemáte pravdu. Zatím se nic od dob krize nezměnilo, lidi obcházejí zaměstnavatele a hledají práci stejně usilovně jako v době, kdy na MPSV řádil Drábek.

Akorát firmy řvou čím dál víc a čím dál drzeji, že nemají lidi a přitom nepřijímají. ;-(

+2/−2
30.4.2015 11:49

J12a16n 32N96á43d52v14o18r50n21í39k 7763468295837

A Vy děláte na jaké pozici? Jen abychom porovnali mou zkušenost spolumajitele velké firmy a člověka, který denně jedná s personálními agenturami a trh celkem zná.

+2/0
30.4.2015 11:51

R36a51d78i85m 57P46o56l55á80š58e37k 9136753619249

Kdybych dělal, tak bych tady neseděl a nežvanil do této diskuze.

Jinak v poslední podobné diskuzi před týdnem nebo dvěma týdny perlil podobným stylem jako Vy jakýsi člověk, který se nakonec prohlásil za náborového manažera nebo něco podobného Helly v Mohelnici.

Tak jsem mu nabídl, protože to je relativně blízko, kontakt ze svého okolí na nezaměstnané techniky,  konstruktéra a pracovníka s 15 letou praxí projektanta a technologa , jinak ale lidí s věkem nad 50 let. A uvedl svůj email v diskuzi .

Schválně jsem se teď znova díval, jestli se náhodou mezitím neozval.

A neozval. A pak prý je nedostatek odborníků;-D;-D;-D;-D.

bajky, bajk\y bajky, nic jiného .;-D

+1/−1
30.4.2015 12:11

J70a45n 17N88á26d23v74o52r18n85í60k 7933968415487

Takže rozhled nemáte, jen subjektivní pohled někoho, kdo asi není moc žádaný na trhu práce. Děkuji, myslel jsem si to, že nevíte, která tluče.

+2/−2
30.4.2015 12:13

R67a51d66i12m 57P92o71l41á21š10e65k 9596763269839

Já si to hned myslel,že jste jen nějaký diskuzní troll . Který má z nějakých důvodů za peníze nebo jinou odměnu potvrdit to, co se píše v článku.

+1/−2
30.4.2015 12:15

J25a11n 41N88á96d68v40o38r39n66í22k 7753358765707

Já myslím, že za trolla jste tu evidentně Vy. Hezký den přeji.

+2/0
30.4.2015 12:21

R85a61d58i48m 20P68o60l19á58š65e77k 9736753779269

To bych tady musel psát za peníze nebo za jinou odměnu. Hezký den přeji.

0/0
30.4.2015 12:23

M57i25k75u90l11á45š 92L65é52v51y 5982215374721

Argument p. Poláška je na rozdíl od vašich personalistických keců přesvědčivý :-/

Vždy jsem věděl že personalisté jsou většinou pówl

+1/0
30.4.2015 13:57

J90a79n 94N15á43d38v79o97r27n77í73k 7553508315397

Tak zaprvé jeho argument je subjektivní názor jednoho člověka, zatímco můj názor je trošku širší a zadruhé nevím kde jste vzal, že jsem personalista. Nejsem. A póvl? To si o personalistech myslí většinou nepřijatí uchazeči. A je jasné, proč.

+1/−1
30.4.2015 14:07

M40i89k66u61l60á50š 64L60é58v84y 5692505674921

I já si myslím že nemáte pravdu, hodně však záleží v jakém regionu hledáte. Rozhodně nemůžete paušalizovat.

0/0
30.4.2015 13:54

J94a67n 69N48á80d85v74o97r77n69í44k 7873778275587

Tak dobře, v regionu ČR to platí, ostatní země moc nevím.

0/−1
30.4.2015 14:08

M23i36c88h52a43l 23F20r19e53i75s 3213494241449

„zaplatíme hodně"... 15 hrubého? :-P

+1/0
30.4.2015 20:53

M56i57k68u38l39á34š 81L15é84v11y 5502525654901

Taky mám vaši zkušenost.

0/0
30.4.2015 13:53

L88u91c26i62e 86T43o10m71a42n60c25o58v80á 3574608946157

Mě vždy překvapí, že vysoká nezaměstnanost se zdůvodní tím, že lidé nechtějí dělat. Je zajímavé, že dříve byla nezaměstnanost nižší, čili dle Vás lidi tehdy asi dělat chtěli a nyní zlenivěli. A to nejen v ČR, ale i v rámci EU a USA. A to se ještě několikrát změnila statistika, aby ta čísla nezaměstnanosti nevypadala moc vysoká. Čím si to tedy vysvětlujete?

0/0
30.4.2015 13:31

J73a34n 82N43á22d85v28o48r86n33í40k 7313148505917

Ano, on ten příliv opálených není bez vlivu na tyto statistiky.

0/0
30.4.2015 13:34

L70u53c27i64e 82T94o86m37a10n56c85o35v77á 3234748116577

V ČR žádný velký příliv opálených nebyl zaznamenán, a pokud jde o ostatní země EU, tak řada z těch imigrantů z Afriky je tu ilegálně nebo ani nemají povolení k práci, čili se ve statistikách nezaměstnanosti vůbec neobjevuje.

0/0
30.4.2015 13:56

J34a16n 45N78á41d17v54o78r39n43í47k 7553758405217

Tak nevím, čím to je. Ale to asi není na mě toto analyzovat.

0/0
30.4.2015 14:08

L56u73c66i20e 14T43o39m31a77n46c55o42v65á 3104928696737

Když to nedokážete zanalyzovat, tak byste se neměl vyjadřovat tak, jak jste se vyjádřil ve Vašem prvním příspevku.

+1/0
30.4.2015 14:12

J57a39n 73N79á44d56v91o22r19n19í14k 7653538885537

Soudružko k čemu já se mohu nebo nemohu jak vyjadřovat naštěstí již 25 let není na Vás!

0/0
30.4.2015 14:13

L80u54c24i31e 48T18o89m52a89n75c23o10v93á 3614228236387

Dobrá reakce, kdo s Vámi trochu nesouhlasí, je soudružka...

+1/0
30.4.2015 14:14

J50a77n 81N27á11d47v76o38r19n28í90k 7333298275227

Nikoliv. Kdo mi chce nařizovat co mohu a nemohu říkat, ten je soudruh/soudružka.

0/0
30.4.2015 14:15

L92u65c88i84e 55T77o48m34a49n48c30o88v68á 3424918286567

Aha, pak se soudružsky chovají téměř všechny naše vlády a celá EU. Ale to asi víte.

+1/0
30.4.2015 14:21

J96a90n 36N12á21d70v62o52r76n54í19k 7973718615657

Ano, tak se skutečně chovají levicové vlády, které jsou nyní u moci.

+2/0
30.4.2015 14:22

R56a95d86i10m 95P32o37l81á72š38e57k 9776613269869

Bohužel značná část lidí rozhodujících o možnosti přijmout nové zaměstnance podlehla populistické pravicové propagandě, šířené například bývalým, ministrem MPSV panem Drábkem o tom, že každý dlouhodobě nezaměstnaný rovná se automaticky nezaměstnatelný.

Valná většina personalistů a manažerů tak životopisy lidí evidovaných na pracáku déle než takový měsíc automaticky vyhazuje z výběrových řizení. A vůbec nezkoumá jejich schopnosti, dovednosti a vůbec předpoklady pracovat na dané pracovní pozici.

A toto je jeden z hlavních důvodů, proč lidi dlouhodobě nezaměstnaní jsou i nadále dlouhodobě nezaměstnaní. Vedle toho důvodu, že i dnes firmy i přes údajný nedostatek lidí nemají ani nejmenší zájem do nově přijatého pracovníka investovat i jen korunu i na nějaké banální zaškolování.

Ostatně pan Nádvorník, který podle svých příspěvků tady ví všechno nejlíp na celém světě, zatímco ostatní neví nic, je tady toho trendu příkladem.

+2/0
30.4.2015 14:05

J69a75n 36N72á76d31v36o84r89n54í27k 7313138105937

Nikoliv. Já přece tvrdím opak. Bereme i lidi z ÚP dlouhodobě registrované, umíme i zaškolit. Jen ti lidé prostě nejsou, případně si chodí jen pro razítka.

0/0
30.4.2015 14:16

L24u50c76i68e 32T21o46m14a27n60c74o62v54á 3394818236847

Berete je nejspíše hlavně proto, že jsou na ně dotace. Pro razítka se dnes z ÚP do firem snad už dávno nechodí. Nevím nic o tom, že by dnes ÚP posílal někoho na nějakou pracovní pozici. Lidé spíše říkají, že ÚP jim nenabízí vůbec nic, že slouží pouze jako registrační místo. Přijdete, zeptají se, tak co, máte něco, nemáte, tak zase za měsíc nebo jak to tam chodí...Ale že by Vás aktivně posílali na pracovní místa, tak to jsem tedy neslyšela. Přes ÚP si práci najde minimum lidí.

+2/−1
30.4.2015 14:23

J59a66n 48N31á44d87v88o34r69n11í19k 7503148155787

Nikoliv, žádné dotace žádná z firem našeho holdingu nebere. A ano, pro razítka se stále chodí.

0/0
30.4.2015 14:25

L71u44c42i36e 83T57o64m58a39n31c54o25v56á 3724408606717

A můžete specifikovat, co je to za práci, kterou nechtějí dělat a jak je hodnocena a v jakém regionu? To asi neřeknete, že?

0/0
30.4.2015 14:31

J13a46n 21N49á36d74v29o41r79n42í86k 7763128175197

Dělník průměr regionu 14 tisíc Kč (u nás základ 15 s možností dle výkonu jít na 20 tisíc), strojník průměr regionu 18 tisíc Kč (u nás základ 22 tisíc s možností až 28 tis. Kč).

0/0
30.4.2015 14:33

L74u67c46i80e 57T16o11m11a89n91c23o42v72á 3764958706587

Tak to je opravdu divné. Protože to byste si mohli vzít lidi od konkurence, kdyby to tak s těmi průměry skutečně bylo. Neděláte něco špatně?

+2/0
30.4.2015 14:43

J77a10n 68N66á31d18v66o17r52n77í31k 7703618295467

No asi něco špatně děláme, ale obecně platí, že lidi nejsou. To mi ostatně potvrzují i personální agentury a ostatní kolegové.

0/0
30.4.2015 14:45

L15u86c26i64e 91T35o32m87a15n48c34o83v36á 3284468696207

Možná nejsou lidi hlavně do výroby, to asi lidi berou jako nejvyšší nouzi. Možná je ta práce moc fyzicky náročná, v nepěkném pracovním prostředí apod. Ale stejně se divím, že by se opravdu nikdo nenašel. Ani lidi přes agenturu brigádně nemůžete sehnat?

0/0
30.4.2015 14:50

J16a65n 52N77á79d61v82o82r81n80í33k 7403618605807

Moc ne.

0/0
30.4.2015 14:53

L87u87c73i28e 38T56o56m95a18n47c51o24v54á 3644958346507

Mně známí naopak vyprávějí, kolik dostávají životopisů, i nevyžádaných, a říkají, že lidi jsou dnes ochotni nastoupit za mnohem nižší plat a více pracovat, než tomu bylo dříve. Nejedná se tedy o výrobu, ale o různé ekonomické, právnické, obchodní či manažerské pozice nebo pozice s cizími jazyky.

0/0
30.4.2015 14:53

J12a30n 10N34á92d87v89o17r55n62í55k 7413698395917

No nevím, ale když jsme hledali manažera kvality, tak jsme také měli problém sehnat. Tam životopisů přišlo celkem dost, ale kvalita (vhodnost uchazeče na tu pozici) byla skoro nulová.

0/0
30.4.2015 14:56

L28u68c58i15e 17T92o70m50a58n19c56o69v41á 3194688386277

Já myslím, že problém je opravdu i v tom, že řada dnešních činností je úzce specializovaná, a to i v jednom oboru. A že firma očekává, že daný uchazeč dělal nebo dělá teď přesně to, co bude náplní jeho práce. Třeba že má požadavek správce pohledávek se zaměřením na zdravotnictví se znalostí anglického a portugalského jazyka. Stanoví si nějakou takovou kombinaci, které ale opravdu nemůže odpovídat moc uchazečů. A potom řekne, bohužel, uchazečů je nedostatek. Přitom na trhu třeba jsou manažeři pohledávek, ale mají zkušenosti třeba v sektoru IT a ne ve zdravotnictví a umí třeba AJ a NJ...To je potom těžké.

+1/0
30.4.2015 15:01

R83a97d88i59m 40P79o62l94á85š37e30k 9116923509759

Manažera kvality zvládne každý druhý absolvent s humanistickým vzděláním. S humanistickým proto ,protože tam jsou technické znalosti až druhá a spíš zbytná věc. Podstatná je statistika a matematika Pokud zvládne příslušné kurzy, které jsou pravda poněkud dražší.

Tedy pokud mluvíte pravdu, že si nové zaměstnance zaučujete a rekvalifikujete, protože ten kurz je na pár měsíců a minimální nutná praxe k "uzrání" takového manažera kvality je minimálně rok praxe. A asi bude nutná smlouva o tom, že absolvent po zdárném ukončení kurzů kvality zůstane příslušných pár let u firmy.

0/0
30.4.2015 15:06

J77a22n 31N35á95d46v29o43r18n58í59k 7753828415307

Mluvím o manažerovi kvality, nikoliv o běžném řadovém kvalitáři! U manažera kvality se bavíme o letech praxe nutných k tomu, aby mohl vést celé oddělení, uměl komunikovat napříč firmou a ještě zvládl kontakt s dodavatelem a odběratelem. Toto se nikdo za rok nenaučí.

0/0
30.4.2015 15:07

L74u46c93i27e 24T84o40m12a68n37c77o51v21á 3174428306577

V minulé práci jsme měli manažery kvality a byli to buď starší lidé s průmyslovkou nebo se na ně zaškolovali absolventi ČVUT s krátkou praxí. Jednalo se o kontrolu kvality dle norem ISO - QMS, EMS, automobilový průmysl nebo kontrola svařování apod. Museli na to dělat řadu drahých zkoušek, krátké zaškolení pro tuto práci možné nebylo. Tohle by někdo s humanitním vzděláním asi nedělal. Kontrolovali třeba správnost provedených svarů nebo dělali i zkoušky svářečů.

0/0
30.4.2015 15:33

R25a16d92i63m 96P46o12l30á46š78e55k 9506803309869

Tam je spousta certifikací. Na zkoušky svářečů je už třeba příslušná certifikace.

Ale konkrétně třeba na posuzování svarů a to, zda je svar vizuálně dobrý a dílec je možné pustit dál nebo špatný a dílec je zmetek skutečně stačí zaškolení o délce teď nevím 2 - 4 týdnů maximálně. plus možná nějaké zaučení v provozu jaké reálné výstupy z mašinm které tam jsou. . Je to  o tom se prostě naučit vizuální vzhled těch svarů a naučit se statisticky vyhonodnotit počet, polohu a velikost příslušných kazů. případně dlouhodobou statistiku.

Co se týká technických věcí, na to jsou v provozu technologové a další technikové, manažeři jakosti jsou v podstatě jen vyhodnocovači a "papíráři"

0/0
30.4.2015 15:54

R21a53d16i55m 63P98o32l61á91š80e28k 9666673689769

Nojo, je manažer a manažer. Dříve taky byl dělník pouhý dělník a dneska je dělník ve spousta firem "Operátor výrobní linky"  Pokud hledáte šéfa oddělení jakosti celé  firmy nebo jednoho kompletního provozu, tak to asi je třeba zdůraznit v životopise a nabídnout odpovídající plat.

Pokud by ten inzerát byl správně, asi by se sotva stalo, cituji: "Tam životopisů přišlo celkem dost, ale kvalita (vhodnost uchazeče na tu pozici) byla skoro nulová."

0/0
30.4.2015 15:33

R31a11d25i38m 28P67o35l37á20š49e56k 9246923489619

To, že prý lidi nechtějí dělat,  je jen pravicová propaganda zaměřená na získání a udržování svých jednodušších voličů.

Zatímco levicové strany si své jednodušší voliče z vrstvy lidí závislých na dávkách  kupují za peníze, ty všelijaké dávky a jiné benefity ze státních peněz i peněz zaměstnavatele, pravicové populistické strany, jako je TOP sebranka, si svoje jednodušší voliče, z vrstvy nejnižší sociální skupiny zaměstnaných , kupují dehonestací, ponižováním a ždímáním těch lidí, co jsou jen o stupínek pod nimi . Tedy těch na dávkách. Vytvářejí z nich prostě nepřítele těchto svých jednodušších voličů, na kterém je třeba co nejvíc nákladů ušetřit a uškrtat, aby ti jednodušší pravicoví voliči na ně tolik neplatili a navíc jejich ponižováním a dehonestováním působí na nejnižší pudy těchto jednoduchých pravicových voličů.

0/0
30.4.2015 16:05

M56a28r56e57k 64K10a62l36i74n92a 3259824405718

Článek se týká firem, kde má 25K i nejjuniornější asistentka, o nějaké minimální mzdě nemůže být řeč...

0/0
30.4.2015 11:21





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že pokud je vám cizí řidič způsobí škodu, může likvidaci pojistné události vyřídit vaše pojišťovna nikoli jeho?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.