Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Poradna: Kdy musí zaměstnavatel zajistit parkování pro zaměstnance?

Kde zaparkovat auto, když jedu do práce? Věčný problém mnoha lidí. Jaké povinnosti má v této věci zaměstnavatel, vysvětluje čtenáři advokát Jan Kozubek z kanceláře Becker & Poliakoff.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A72n83t13o14n19í94n 15S44e18b80e24r91a 7463348410299

U nás v práci není problém zaparkovat. Jen tam musíte přijet v 6:50 nejpozději. Pak už máte smůlu. Problém je v tom, že můžu do práce chodit až na devět.

Takže když se mi nechce zrovan tak brzo vstávat, tak musím MHD. Což je většinou. ;-D

0/0
25.4.2015 11:27

P23e84t55r 37K34o38š72í70č47e70k 8411250775151

Odpověď pro tazatele: Choď pěšky, ty pitomo!

0/−3
25.4.2015 0:21

P92e56t15r 67S60v63o72b86o82d88a 7762541664

Neverim ze takhle stupidni rozhovor jako je nastinen v clanku by mohl nekde probehnout.

+1/0
24.4.2015 15:30

T80o14m14á14š 22K43a69p24l81a27n 8743699443213

Ono je to ještě jinak - každý inteligentní zaměstnanec se u svého budoucího zaměstnavatele zajímá, jak se do práce dostane, kolik mu to zabere času atd. A když bude mít na výběr firmu A, která bude třeba hned vedle metra, kousek od jeho domu atp., tak takové firmě dá přednost i za nižší mzdu, než oproti firmě B, která je daleko, nedá se tam zaparkovat atd.

Tedy ta firma B, když chce sehnat stejně kvalitní zaměstnance, jako firma A, ačkoliv ji někde na perifierii, tak jim musí dávat větší mzdu (nebo může zaplatit za lepší/dražší prostory s lepší dopravní dostupností atp.).

Tedy dotyčnému vlastně už zaměstnavatel na parkování přispívá - tím že má takovou mzdu, jakou má. Kdyby zaměstnavatel sídlil v centru, u metra, velkého bezplatného parkoviště atd., tak by prostě daný zaměstnanec dostával méně peněz (protože by bylo na stejnou pozici více poptávajících zaměstnanců ochotných pracovat za nižší mzdu).

+5/−2
24.4.2015 11:38

P42a65v48e62l 89Š65e12v87č67í85k 6780735769550

Pokud je zaměstnanec nejen inteligentní, ale i jistým způsobem odolný a  otužilý, pořídí si motorku a alespoň během sezóny ji používá. Malá motorka dnes stojí kolem 20k a jezdí za max. 1,5lt/100km, tedy cca za padoš na kilometr. Navíc není rukojmí veřejné dopravy, žádné jízdní řády a vynucená trasa, čekání na spojení....

A k tomu bonus uspořené životnosti auta které dnes také každý má.

+1/−1
24.4.2015 12:27

O35l12g65a 59S78t70o90j65a42n65o29s80k18a 1908216389391

Uz si predstavuji nejakou managerku v kostymku, podpadcich a nacancanem ucesu Jak si to drandi na mopedu :-DD

0/−1
25.4.2015 19:11
Foto

A96d25a51m 40F31o44r36t86u88s 2647920

Já s takovou pracoval, z kombinézy do kostýmku se převlékala po příjezdu na firmu. No problem.

0/0
28.4.2015 9:31
Foto

B46r28o35n47i65s24l88a78v 61G24a90b72r29y75š 2322819431

A proč zrovna auto? Pokud ho opravdu tak nutně nepotřebuje, stálo by za to vymyslet nějaký příspěvek na použití MHD. Zhruba třikrát denně z Polabin v Pardubicích jezdí kloubový autobus do průmyslové zóny v Černé za Bory. Zaměstnanci s tím nemají problém. Až si budu hledat zaměstnání já, bude to co nejblíž pracovišti, ale zase v lokalitě, kde se budu cítit dobře. Proč pořád auta? Jestli si ale někteří myslí, že se jich na ulici vleze ještě dost a že máme spoustu místa na šíleně obrovské parkovací plochy, tak proč ne. Jen mi to přijde jako mrhání časem i penězi. Znovu připomínám, že to neplatí pro ty, kteří auto nevyhnutelně potřebují. A tím nemyslím lidi, kteří jezdí autem do práce sami a vezou s sebou jen aktovku, přičemž bývají v kanceláři celý den a nikam se nehnou.

+1/−1
24.4.2015 11:36

A18l57a21n 75Ř38e56p80k57a 4355246

částečným řešením jsou parkovací domy, ale to je zase dost drahé. Nebo více propagovat kolo jako dopravní prostředek, zrovna v Pardubicích je to dosti rozšířené :)

0/0
24.4.2015 11:52

P13a67v39e72l 89O16d97r29a24z40i81l 6254929117410

Příspěvek na použití MHD se jmenuje daně a platí ho každý, kdo platí daně.

+2/0
24.4.2015 14:33

M76a24r16t52i32n 64V98o61j91á77č41e53k 9263177701536

mimochodem zrovna Pardubice jet autem třeba na odpolední z Polabin do Černý musí být zážitek kde se tak půl cesty prostojí

0/0
26.4.2015 13:14
Foto

B88r40o98n84i21s31l51a10v 65G31a56b17r51y61š 2922639191

Jo, já vím. Když jdu z univerzity na nádraží, vidím stát kolonu od Stavařova až k zimnímu stadionu.

0/0
26.4.2015 19:09

P44a61v41e74l 14Š12e59v14č15í46k 6930585619800

Nu, odborář by odpovídal jinak ;-)

0/0
24.4.2015 11:25

M21i53k85u91l84á93š 26L30é55v72y 5152865104171

Myslím, že ne. Zákoník práce je jen jeden. Odborář by maximálně doplnil, že v jejich firmě odboráři sjednali takový bonus (pokud tedy fakt sjednali). I proto jsou odbory dobrá věc, ale neřeší všechno.

+1/0
24.4.2015 13:52

J91a20n 40D84l76o44u81h55ý 7394789830379

Je to jednuduche. Naklady na parkovani by mely byt odcitatelne polozky od zakladu dane z prijmu (stejne jako uroky na hypo). Pak by to bylo spravedlive. Pro vetsinu lidi je to totiz objektivni naklad, ktery musi vynalozit, aby vubec mohli vytvorit nejakou "dane z prijmu"R^

+7/−1
24.4.2015 10:02

M48i80l15o83s56l51a13v 49S45t63r64e69j18č69e92k 2237163683683

A proc jenom na parkovani? Co benzin, nebo i nakup samotneho auta?

+3/0
24.4.2015 10:24

M27a11r52t22i94n 16T18e80s27a97ř 2649243163173

To samozřejmě také - jako pracovní cestu. Standardních 3,70Kč za kilometr + spotřeba dle techničáku, nominální vzdálenost trvalé či přechodné bydliště směr zaměstnání saturovaná vzdáleností 100km na jednu jízdu, z toho všeho 0% daň z příjmu.

Znal jsem kolegu, který jezdil denně z Nového Města na Moravě do Brna. Po dvou letech toho nechal a našel si něco blíž domova :-)

Když můžu odečíst úroky na bydlení v 15% výši a stravenky v 45% výši, proč bych nemohl odečíst "rozumné" dojíždění. Když se dorovnávají různé genderové nerovnosti, proč postupně nedorovnat nerovnost OSVČ - zaměstnanec (a to v obou směrech vč. řádné dovolené a nemocenské).

+2/−1
24.4.2015 10:38

M56i54l44o24s70l25a63v 82S60t71r38e54j70č76e17k 2507683483693

Ja jsem jako zamestnanec samozrejme pro. Taky bych si rad koupil nove auto za nezdanene penize. Jenom nevim, kdo by pak zivil stat;-D

+1/0
24.4.2015 10:49

J20i66r35k95a 68K20o77c47h 7694844503795

jak byste si predstavoval tu radnou dovolenou pro OSVC?

OSVC na rozdíl od zamestnance nese riziko, ze nebude prace. zakazky 0, prijmy 0.  pokud jste zamestnanec a zamestnavatel nema zakazky, stejne vam musi vyplatit nejmene 60 % mzdy. prestante porad srovnavat osvc a zamestnance. kdyz se maji osvc tak skvele, seknete s pozici zamestnance a bezte se zivit jako osvc

+2/0
24.4.2015 11:19

P48a57v61e60l 24O57d97r44a53z15i44l 6504799837490

Když zaměstnavatel nemá zakázky, tak vás vyhodí, to nevíte?

0/−2
24.4.2015 14:34

J44i41r73k76a 39K25o53c95h 7504304583755

pokud je to dlouhodoby vypadek zakazekl tak vas propusti, ale stale mate 2 mes vypovedni lhutu a trimesiícni odstupne

0/0
24.4.2015 15:25

P14a92v76e92l 96O19d91r88a96z18i25l 6914929697140

P.S. jaké odvody mají zamci a jaké OSVČ nejlépe dokládá švacsystém, že, zaměstnavatelé a zaměstnanci se snaží dělat přes ŽL, když to jde, a ne opačně.

0/−1
24.4.2015 14:36

A26n14t31o84n25í84n 70P42o16l95i18c21k63ý 9940602211407

Jen na okraj, S system je predevsim o pruznosti. Zabedme okamzitou vypoved bez udani duvodu a s system vyhyne sam.

0/0
25.4.2015 23:06

L65u81k93á51š 75Š21m47a41h87e93l 2517364252804

Proč náklady na parkování? To jako když jezdím do práce vlakem, čímž zbytečně ve městě neblokuji nedostatková parkovací místa, budu znevýhodněn?8-o

+4/−2
24.4.2015 10:47

T83o69m21á37š 90V28e45s42e89l43ý 5605698960879

pokud jezdíte vlakem zadarmo jste již zvýhodněn dost, pokud si to platíte, samozřejmě to do nákladů patří také.

+3/0
24.4.2015 10:55

J97a38n 92M45a95r84t35i20n 6742610499

ono by asi by bolo dobre riesit aj tu parkovaciu firmu ktora chce 800kc/mesiac/miesto niekde na periferii. To je uplne sialena suma. Bohuzial treba pamatat na to, ze to by potom zamestnanci mohli chciet po zamestnavatelovi aj to aby im prispieval na benal. A ouha, to je blbost ze ano? Ak nemam kde neparkovat, tak jazdim na bicykli, jazdim busom, chodim peso alebo si najdem inu pracu. Proste moznosti je moc. Nasa firma ma 3000 zamestnancov a asi 200 parkovacich miest. Ludia sa chvilu burili, ale teraz to funguje tak, ze sa jazdi carpool, viac ludi jazdi MHD a podobne

0/0
24.4.2015 9:55

M92i83l52o37s89l28a16v 90S24t34r50e51j67č68e92k 2947333903603

800kc/mesic mi teda prijde celkem OK castka.

+1/−1
24.4.2015 10:25

J90i16r23k58a 43K59o11c16h 7394404553725

a co chcete na te parkovaci firme resit. nabizi misto za urcitou cenu a ty bud ber nebo nech byt.

0/0
24.4.2015 11:20

M93a58r86t97i43n 91H14e10i24s53l78e82r 4624566852359

Možná by stálo za úvahu, aby to nebylo dodaňováno (časem to bude standard). Naopak by měl mít zaměstnanec právo si odečíst parkovné jako daňový náklad.

Jinak, pokut to zaměstnavatel poskytuje, tak o to má méně peněz na výplaty. Ergo by tedy zaplacením parkovného (plně nebo částečně) pro všechny diskriminoval ty, co autem nejezdí.

0/0
24.4.2015 9:45

Z75d13e89n12ě28k 24J70o43n79á34š 9191779886210

Tak samozřejmě to povinnost zaměstnavatele není. Nic méně na západě je běžné, že firmy budují velká firemní parkoviště pro zaměstnance, případně si najímají parkovací místa v okolí. Je to bráno jako vstřícný krok zaměstnavatele a patří to i do jeho prestiže. Nic méně to neznamená, že musí řešit to, aby všichni zaměstnanci mohli parkovat, zpravidla, kdo dříve přijede, dříve mele.

+6/0
24.4.2015 9:24
Foto

B76á59r68a 61T55u91č79k70o58v12á 2294905456462

... a nemel by mit zamestnavatel take povinnost misto zamestnance pracovat? ;-D

+11/−1
24.4.2015 9:15

K36a39r95e85l 72H74o40r35á49k 2528539793873

... a nemel by mit zamestnanec take povinnost pracovat zadarmo? ;-D

+2/0
24.4.2015 12:04

M52a27r19t82i35n 21N12ě76m28e24c 1118108928541

To je asi vtip ne? Nechce ten mamlas ještě příspěvek na auto, aby se mu lépe dojíždělo do zaměstnání ?

+5/−1
24.4.2015 9:12
Foto

B14á53r86a 82T37u77č34k17o49v38á 2324145236802

... a nemel by mit zamestnavatel take povinnost misto zamestnance pracovat? ;-D

+1/−1
24.4.2015 9:09

K50a20r25e17l 75J14e37r52o49n29ý92m 6789439687176

Tenhle dotaz opravdu může nějaký zaměstnanec myslet vážně?

+11/0
24.4.2015 8:50

O25n93d85ř78e29j 35Š80r62u69b26a11ř 1625451775796

praci jsem hledal i podle toho, abych se do ni dostal bez auta.

+3/0
24.4.2015 8:30

J59a31n 96Š30l36é18g98l 8922330888273

To by byla hrozná sranda, kdyby tohle měla firma jako povinnost. V centru Prahy by pak nebyla asi žádná firma ;-)

+2/0
24.4.2015 8:27

M60a14r67t88i57n 44T65e98s34a43ř 2459343923553

Do centra Prahy jezdí městská. Na různé ty periferie dost často nikoliv. Jistě, je to věcí nabídky a poptávky po zaměstnání. Nicméně například v Německu se to považuje za bonus - zasloužilým zaměstnancům (nejen ředitelům) se postaví nákladné podzemní parkoviště pod novou budovou firmy (příklad firmy - blízko Ostbahnhof v Mnichově; junioři jezdí městskou právě na ten Ostbahnof).

0/0
24.4.2015 10:27

P68e56t54r 90S73t51r91n74a68d 5685703814226

Problém je ten, že tyto areály jsou mnohdy někde za městem a žádná hromadá doprava tam nezajíždí.

+1/0
24.4.2015 7:54

Z41d98e25n11ě61k 89W12e73r76n94h79a67r66t 6967455522468

Fůra firem si najímá autobusy a v podstatě mají vlastní linku někam do centra nebo k nádraží, kde své lidi vozí. Jenže to je jakýsi bonus navíc, na který zkrátka není nárok. To je to, co si lidé neuvědomují, že je velký rozdíl mezi tím, co se musí a co se může nebo co se dělá.

+4/0
24.4.2015 8:28

O23n95d13ř73e67j 60Š54r12u58b46a35ř 1855451975276

ono je to jednoduche - pokud nebude se mit zamestnanec jak dostat do prace, tak tam proste neprujede a firma bude bez zamestancu

0/0
24.4.2015 8:31

Z75d31e33n98ě18k 42W83e44r90n81h90a61r73t 6327175542558

Všechno je věc nabídky a poptávky a kalkulace, zda se to vyplatí. Pokud to bude tak lukrativní práce za takový balík, že se zaměstnanci vyplatí jezdit tam denně taxíkem a stejně na tom bude lépe, tak to rád vezme. A naopak, někdy se zaměstnanci nevyplatí takovou práci brát, ani když se sečte plat a všechny benefity.

+3/0
24.4.2015 8:42

P31a32v55e74l 77F47o73l47t70á97n 4120522764

Vážení spoludiskutující, zbytečně se rozčilujete – další na zakázku uměle vytvořený a popsaný problém, který má za úkol pouze zviditelnit spokojeně se usmívajícího advokáta s obarvenými mladistvými vlásky.

+15/0
24.4.2015 6:55

J87i41ř95í 62H91u44d72e45c 4442131399612

To mi přijde jako megadrzost...na tohle se vůbec ptát...Když budu lítat helikoptérou, tak by zaměstnavatel mohl kvůli mě udělat heliport, ne?

+26/0
24.4.2015 0:38
Foto

V22l91a75d97i80m79í51r 91V78o63l22k52o 6520962837599

A přístav...kupuji veslici.;-)

+8/0
24.4.2015 0:46

E61v47a 44J80a90š23k93o59v65á 6214401723801

Jenom tu? Vám nedávají příspěvěk na jachtičku? Tedy to bych tam asi nedělala;-).

+3/0
24.4.2015 9:31

J19a86n 29K25a23č64e54r 4960499889283

Zaměstnavatel není dojná kráva. Na co ještě by mohl být příspěvek? Hodinky s vodotryskem pro každého zaměstnance? Rv

+25/0
24.4.2015 0:10

R60a60d96o33v28a53n 19D93l60u23g83o95s67z 3576691988976

Zaměstnanec také ne. Každý zaměstnavatel by si měl vážit svých zaměstnanců, kteří dojíždějí do práce a toto také náležitě ohodnotit. Otázkou samozřejmě je, jaká kritéria zvolit, aby nedocházelo ke klasickému vyčurankovskému zneužívání. Příspěvek od kolika kilometrů dojíždění... 

Předně je vždy důležitá taková domluva, aby obě strany odcházely spokojené. Ani váš návrh, ani návrh zaměstnanců na plné proplácení není fér.

+3/−10
24.4.2015 1:15

T25o42m69á48š 77N21e69u75m92a36i38e41r 9389610218577

Ať si najde tedy zaměstnanec job někde jinde, když má problém se zaměstnavatelem.

+7/0
24.4.2015 5:15

R26a30d39o25s69l41a21v 11K45l22a66u34d90a 5604678524652

Lidí je na světě jako ...... Zaměstnavatel si nebude někoho vážit jen proto že dojíždí 150 km. Pokud ho může nahradit za kohokoliv místního, tak není co řešit.

+8/0
24.4.2015 5:58





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že stát stále přispívá až 2000 Kč/rok na stavební spoření?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.