Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vymyslel, aby pacienti nečekali u lékařů zbytečně. Nápad mu mění život

Čekárny u lékařů mnohdy praskají ve švech. Někdo čeká trpělivě, jiný zkouší předběhnout, další klepe na dveře, protože chce jen recept, a nervozita stoupá. Hodinová čekání nejsou nic výjimečného. Student biomedicínského inženýrství Martin Horský to dokázal změnit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L27u20k31a87s 22L94u29c 9538502929116

Mnoho povyku pro nic. O pořadí pacientů rozhoduje lékař a akutní případy mají přednost.

0/0
4.5.2015 23:48

V28a84c52l22a97v 37V40a55v52r37a 3727464265627

v demokratických zemích kde je zdravotnictví minimálně o třídu výš a je dokonce o pacienta zájem, se pacient k lékaři zve na určitý den a hodinu. Čeká když hodně, tak 20 minut než se k lékaři dostane.

Pokud je na pohotovosti, jde pacient rovnou k okénku kde mu změří tlak a základní testy, důvod návštěvy pohotovosti, registrace a lůžko na ARO. Jak tomu říkáte u viás. Jste napojeni na monitor, a dostáváte infuzi. Za každých okolností. Doktor je u pacienta v několika minutách a rohoduje o tom jestli je to akutní a nebo jestli může v nejhorším chvilku počkat. Lékař nemůže odběhnout z pracoviště na jiné oddělení.  (dokonce mimo pohotovost jak je pravidlem v Čechách). Čekat hodinu na pohotovosti je trestuhodné. Neumím si to ani představit. Pohotovost obhospodařuje několik zdravotních specialistů a sester. Dokumentace, výsledky testů jdou během vteřin do počítačové databáze nemocnice. I několik sester na pohotovosti má svůj laptop, kde vypisují údaje o pacientovi.

Za návštěvu pohotovosti (ER) si účtuje nemocnice pojišťovnám průměrně  3.5 až 5,000 dolarů (125,000 Kč). To jsou fakta. Řekněme v případě náhlého zápalu plic. Jako pojištěnec jsem platil 100 dolarů, jako držitel velmi dobrého pojištění snad dokonce jen 50 USD.

Měl jsem celou řadu operací i robotických a vybíral jsem si pouze špičkové chirurgy a urology. Samozřejmě zcela zdarma, operce zdarma, jídlo podle osobního výběru z bohatého menu zdarma,  léky v nemocnici zdarma a léky jakkoliv drahé, pro doma za směšný paušál.

Vím co se u vás píše a traduje o americkém zdravotnictví a vcelku je i jasné proč u vás musí čekat pacient na pohotovosti i 6 hodin a nebo proč jich musí řada i zemřít dřív, než si jich všimne doktor. Vím proč musí jet často pacient na pohotovost v neděli večer i 100km do Prahy. Pusťe si někdy film Vesničku střediskovou nebo Chalupáře a můžete na jejich vesnická zdrav. střediska blít, že je to propaganda komunistů.

0/−1
27.4.2015 22:45

P22a15v31e44l 33O41d42r70a30z82i33l 6164349467550

Vy jste nic zdarma neměl, jen jste to neplatil, to je rozdíl.

0/0
29.4.2015 12:27

M98i79c41h76a58e21l91a 23L93h36o85t23s26k93á 2719546738147

Já to chválím. Jasně to definuje praxi, jak dam o sobe lekari vedet, aniz by me sepsula pretazena sestra, ze klepu, nebo neklepu, ze mam mít nebo nemam mít kartu ... "Neklepejte" je hezke a pochopitelné. Kdyz sem v cekarne sama a hodinu nikdo nevyjde, mam klepat, jsou tam? Jsem vědma?!?

Malý tip: Pri registraci na UK existuje system, který on-line ukazuje číslo uchazeče který je řešen a odhad času řešení vašeho případu. Ideální. Pípnout lístek  jít na kafe nebo ven, než na mě přijde řada. ;-)

0/0
26.4.2015 9:05

L34u98k88a96s 18L27u61c 9678572649696

Standardně se to dělá tak, že se klepe pouze pokud je pacient v čekárně sám.

0/0
4.5.2015 23:50

H87e90d12v92i98k53a 56O41c68h66t51á29b91c37o17v47á 5284259750

Další odosobnění systému, které může způsobit úmrtí v čekárně jen proto, že stroj nepoznal, že případ je tak akutní, že musí na ošetření okamžitě. Rv

+1/−3
25.4.2015 20:37

M58i37c58h11a98e46l66a 11L70h24o25t89s62k37á 2539156448827

jen hlupák v akutním pripade nezaklepe. Naopak taková nalehavost dostane bez ostatního casteho domahani se sestry skutecnou váhu.

+1/−1
26.4.2015 8:40

P29a27v50e24l 22N15o47v82á79k 4963688115791

Ja tomu nerozumim - jaky je rozdil od listecku a digitalni tabule s cisly? Automaticke vyhledani karty...ted to stoji doktora asi 10 vterin casu...kde je tedy ta pridana hodnota tohoto systemu? Jediny smysluplny system je takovy, kde je pritomna recepce s personalem, kde se clovek nahlasi, pripadne, kde se muze na neco preptat apod. Nejake echo doktorovi, ktery v tu chvili stejne nic delat nemuze, protoze tam v tu chvili ma nekoho jineho, mi prijde jako uplna zbytecnost.

+4/0
25.4.2015 20:04

I43v51o 80Č16á41n 5388893

Hlavně to pomůže sestřičkám...

+1/0
26.4.2015 0:43

M13i56c42h51a84e27l53a 75L87h91o47t32s71k63á 2979976358437

prave ve veci klepani kvuli receptum a pitomostem. sestra ma klid na praci a vyvolava jen toho kdo ma prijit na radu a je jasny a jednotny system.

+1/0
26.4.2015 8:52

P25e53t63r 25K65o68š42í69č44e81k 8481810315221

Paraziti jedni podnikatelský. Šak von s nima soudruh Mládek zatočí!!

0/−1
25.4.2015 0:12

I75v54o 79Č72á84n 5978383

"Ano, lékaři přišli s velmi praktickým podnětem. Zadání znělo: „Já chci vědět, s čím ten pacient přišel.“ Přivedlo nás to na nápad dát pacientům možnost upřesnit důvodnávštěvy. Když si jdete vyzvednout recept nebo vyřídit nějaký administrativní úkon, který bezpodmínečně nevyžaduje konzultaci s lékařem, stačí se jednoduše pomocí tlačítkové volby nahlásit do ordinace a sestřička ve volné chvíli vše zařídí a předá pacientovi. Pokud jdete na vyšetření, samozřejmě čekáte, až si vás lékař zavolá."

Jak je ten kluk chytrej, tak je zároveň neskutečně hloupej a nepraktickej...Rv že bych tomu ani nevěříl...8-o Původně vytvořil(i) jen ohlašovací program / systém, přitom každého napadne, že lékař, resp. sestřička potřebuje vědět, s čím ten pacient / pacientka řišel / přišla... Jemu to ale museli říct... jinak by ho to nenapadlo... No, v první chvíli jsem si myslel, že je to jako nějaký automat na poště nebo v bance, kde si člověk zvolí, co potřebuje, a vyjede mu lístek s pořadovým číslem. Tohle je to samé. Byl ale první, a tak vyhrál, resp. je úspěšný.

+1/−1
24.4.2015 23:23

P94e60t70r 94V87o58ň46k38a 2257443539543

Dokud mi ta krabička neřekne za jak dlouho přesně na mě přijde řada, je celej system pro pacienta k ničemu. Co je mi platný, že o mě doktor a sestra ví a že se zařadím automaticky do fronty, když v čekárně sedí takových 15-30 dalších lidí, kteří čekají na to saméRv, takže tam stejně stvrdnu dvě až tři hodiny, než se na mě dostane, pokud vůbecRv teda nestvrdnu, jak vidim v čekárně víc jak 8 lidí a neumírám, automaticky na to prdim a jdu přes lékárnu domu.;-€

+3/−1
24.4.2015 22:29

O71l26d84ř35i86c89h 72H19o25r82á70k 2374159691355

Bezva nápad a chválihodný.

Ale jakou šanci má u našich lékařů, když dosud někteří nemají ani elektronické vyúčtování či počítač s připojením na internet? Proč když před lékařskou komorou  vyslovíte slovo "elektronický/á" a za tím cokoliv k užití pro jejich práci, tak se komora jako jeden muž postaví a prohlásí že nikdo nemá právo jim nařizovat užívat počítače.

+1/0
24.4.2015 21:15

M55i27c82h35a22e37l14a 29L91h92o30t77s19k95á 2409286468947

nastesti si pacient muze vybrat lekare... jeste obcas nekde ;)

0/0
26.4.2015 8:51

J37a58r95o90s29l92a81v 22S88t23e22r88n43w88a27l33d 2897215

ještě bych přidal "ošetřujeme jen pacienty těchto zdravotních pojišťoven:" A co když nemám kartičku? Zhebnu v čekárně?

+1/0
24.4.2015 20:10

D42a19g40m27a67r 95M91u42r66o21ň62o22v83á 6635345422776

A počítal tam i s otravnými "dealery" léčiv? Sedíte v čekárně, přijde chlapík v obleku s kufrem, zaklepe, sestřička ho s medovým úsměvem pozve dál, pak slyšíte cinkat lžičky v kávových hrníčkách a smích a hovor a hodinu se nic neděje.. Pak vysmátá sestřička vyprovodí vysmátého pána a vy máte chuť pána zavraždit... Příště když sedíte v čekárně a vejde podobný člověk, tak máte chuť skočit mezi něj a dveře a řvát, aby přišel o ordinační době!

+7/0
24.4.2015 19:41

J21a39n 64Z97b89o52ř10i47l 3909167139

Proč to vymýšlel ?  Systém u kterého pacient nečeká má vymyšlený " Moje Ambulance " - nikdy jsem nečekal déle než 5 minut ( objednávka přes aplikaci v mobilu nebo na netu )  Když to funguje u nich tak to musí fungovat i jinde, ale to by se někomu muselo chtít...

0/0
24.4.2015 19:12

P59e40t60r 85M15a29r84š37o64u19n 5905988976856

no to je bomba. Nase firma davno dodava soft, jehož soucasti muze byt i online ojedavani klientu (pacientu) v uvedene terminy přes net. Stejne tak jako mame elektronicky vyvolavaci systém. Resila se i ta registrace jen prilozenim kartičky pacienta (davala se tedy ale zivemu personalu - protože jaksi kartičky nejsou unifikovaně potištěné, ač se o tak zda, takze to nefungovalo na 100%).

Výsledek?

Online objednavni je pomálu, protože lekar chce mit jasno kdo se s cim k nemu objednava = objedna si ho sam znovu, pokud je třeba po předchozí navsteve, kd yho vidi. Tedy toto muze fungovat jen u nejakych oboru a u nejakych dignoz, duvodu navstev... Terminy pacientum stejne neda tato volne na cely tyden, protože nevi, zda dotyčného odbavi za 10 minut nebo hodinu.

A to je i ten důvod cekani.

I vyvolavaci yystem do toho dava rad. A ty se ruzné vyuzivaji. Al eto je jen proste fronta. Jenze. Nikdo nejsme stejni, a to co pacient vnima jako rymicku, muze byt problém na hodinu práce.... A ani toto van nezajisti, ze va snekdo nepredbehne, protze prave je akutejsi. Takze opet, aby to fungovalo s nadsenim a "nepredbihanim", tak to jd eopet jen u nejakych odbornosti atd...

Ale vysvetlete to ajtakum....:-)

+1/0
24.4.2015 19:05

B35o70h58u75š 38H57a64v10e21l 7160932357228

Nic nevymyslel, jen aplikoval známé věci.Toto jsem viděl před 10 lety ve Štýrském Hradci, to je Rakousko. Tam žádná sestra nešla do registračky pro dokumentaci, protože ji měli v počítači (a mají). Aby se nemusela řešit akutní péče a pořadí, je akutní péče zásadně v oddělených ambulancích. Naši zdravotníci mají originální talent v neorganizování. Je to netrápí.

Obecně si myslím, že elektronizace zdravotnictví by měla mit vyšší prioritu než účtenky daňařů!!!!!

+2/0
24.4.2015 19:00

M52i65r39o79s75l89a88v 82H35e60r76a17n 6638787951

Blbost, zbytecnej cas usetri v cerkane online objednavani. Nektery doktori to uz dnes maj, problem je ze hodne malo a nebo ty ktery zrovna nechci. To je podle me ideal, doma naklikam a objednam se na urcitou hodinu, kdy je jasne volno.

+3/−1
24.4.2015 18:33

R77a67d29e39k 65Č21e63r81v51e70n61k57a 5474581294542

"pořadí pacientů určuje sestra" :-P

+1/0
24.4.2015 17:54

J90o79s16e42f 70V34o39t24í18p19k13a 4103193808682

Tohle není dobrý nápad, fronty u lékaře sníží jen více lékařů. Někdo jde na krev, jiný jen napsat léky, jiný krvácí a potřebuje přednost, další potřebuje lejstro, dále jsou protekční VIP, děti, apod... Priority vždy musí stanovit živý odborník a ne stroj. Pokud toto hoch a ti co si to kupují nevědí, je něco špatně. Doufám že podobnou blbost nevymyslí na dispečinky záchranky, hasičů a policie...

+3/−4
24.4.2015 17:34

K73a78r67e32l 52D85v63o68ř11á88k 3837867187

Mladí odborníci, kteří nejsou ještě chronicky nemocní , tak neví o čem je řeč. Lékaři jsou ve svém oboru bez pochyby zdatní, ale vesměs nemají organizační talent. Jsou v tom podobní umělcům;-D Objednají vás na nějaký čas, ale jejich hodinky řídí nějaká vyšší moc. A navíc mají většinou na dveřích napsáno - Pořadí pacientů určuje lékař - a veškerá výpočetní technika se může jít bodnout.;-D

+1/−1
24.4.2015 16:40

J24i42n51d34ř16i15c84h 36R57a45m34e52š 5374156319

Nic-proti-tumu-ale-mam-lepší-napad-spostu-lidy-jde-třeba-na-odběr-krve-nebo-na-pichnuti--inekce-nebo-pro-leky-a-tak-dale-na-to-mam-lepší-system-a-to-sestřička-zdravotní-jako-vratní-nebo-něco-takovecho-pc-bude-apojen-na-lekřskej-pc

když-přijde-pacient-jen-na-odber-krve-tak-tato-osoba-to-uděla-nebo-napíše-recept-a-digitalně-se-tam-šoupne-podpis-od-lekaře-a-k-lekaři-pujde-jen-malo-procent-nemocnich-a-ten-bude-určuvat-diagnozu-je-to-pochodlnější-a-rychlejší

0/0
24.4.2015 16:34

J56a18r63o71s69l12a86v 77R78y35c75h67t37á21ř 2154539869466

Vložíš průkaz, stroj ti ukáže logo lékaře nebo zubaté...

+2/0
24.4.2015 15:58

K31a98r75e67l 77D92v13o95ř42á26k 3427427797

Objeví se třeba nápis, peníze na vyšetření a ošetření došly. ( v tom i onom smyslu );-)

0/0
24.4.2015 16:41

I24v80o 42Z22d91e34b21o27r16s36k63ý 3713971390471

To už je dávno vymyšlené. V pohádce Dařbuján a Pandrhola stál smrťák buď u hlavy nebo nohou.

+1/0
25.4.2015 13:41

A57l25e51n91a 47Č15e16c15h54o87v39á 7695673738689

Nápad dobrý, ale jak to zařídit, aby si obvoďáci digitalizovali svou papírovou kartotéku. Moje obvoďačka dodnes nemá ani PC a všechno píše ručně!

Na tomtéž v podstatě ztroskotalo zavedení IZIP.

+5/0
24.4.2015 15:49

V69ě44r45a 55K61a86b94í97č22k28o75v29á 7254726220947

IZIP ztroskotal na tom,že byl jen pro jednu pojišťovnu a byl dobrovolný,pro pacienty i lékaře.

0/0
26.4.2015 17:36

P79a62v65e47l 27O74d50r94a73z18i74l 6864339627640

Nápad chválím, protože to stejné mě napadne vždycky, když naše poněkud dezorientovaná sestra pobíhá po čekárně.

Já jsem ovšem od nápadu nikdy nepřikročil k realizaci.

A tak tedy zdarma přidám tip na vylepšení, jestli to tu už nebylo: totiž jako u jakéhokoliv jiného poptávkového systému nabídnout možnost vybrat si činnost. Kdo si jde pro recept, nemusí tam čumět hodiny a zároveň nemusí bušit na ordinaci a zvedat tlak ostatním.

0/0
24.4.2015 14:42

P52a52v46e66l 28O35d52r77a59z62i26l 6394739707840

Jo, vono je to v článku. Budu muset zajít pro léky na netrpělivost a povrchnost.

Jinak už to, že to napadlo i mě znamená, že to není moc velkej objev.;-)

+1/0
24.4.2015 14:45

M90i42r41o91s59l16a12v 35H51r94u93š49k81a 1530215173735

Moje doktorka to má už delší dobu. Ale co jsem tam byl naposledy, tak tam měla ještě tu starší verzi, že jsem nemohl zvolit důvod návštěvy...

Tak snad už tu novou verzi má a zefektivní se tím organizace, protože někdy je to čekání otrava.

Ovšem bych také uvítal možnost nějaké objednávky on-line dopředu (typicky preventivní prohlídka, kontrola po nemoci až ve chvíli, kdy se cítím lépe, objednávka zubařky dopředu bez nutnosti volat).

0/0
24.4.2015 23:02

P59a62v33e76l 77O15d92r69a36z84i16l 6844109457760

Jo, to není špatné, to u té zubařky. Obvoďák mi řek, že když se zrušily poplatky, takže je tam najednou tolik lidí, že objednávky zrušili.

0/0
29.4.2015 12:29

O34n87d26ř42e54j 41H12a58v50l26á93k 8704348850701

Pokud vím, tak kluci z CLEVERMED.cz už na systému, který čekání a další zbytečné "aktivity" lékaře, sestry i pacientů skutečně eliminuje, pilně pracují;-)

0/0
24.4.2015 13:56

J34o47s55e51f 78M20u47ž18á22t36k48o 5325323307943

Čekal jsem sofistikovaný systém objednávání pacientů na určitý čas na bázi kombinace internetu, telefonů, online zdravotní dokumentace. Jedině to pomůže agregovat pacienty do hodin, kdy je volněji, aby nemuseli čekat. Takže bez kartičky su v pytli, já ji vždycky zapomenu.

+1/0
24.4.2015 13:44

T50o51m59á26š 25K92l36í78m61a 4424567143813

treba se dockame :D az bude Evipa II

0/0
24.4.2015 13:49

M59a83r43t68i83n 65H59a67v39l58í65k 4660855787133

Nicméně, nějak nechápu, jak mě to ušetří od zbytečného čekání v čekárně....

+4/−1
24.4.2015 13:22

T16o16m18á79š 37K54l75í52m21a 4174697763973

no to by mneli zavest vsude hlavne i na uradek vezmu si listek a ten mi zdeli dostanete se na radu v tolik ci vtolik hodin

nejlepsi by bylo rano vstanu a tu mne pichy v krku tak sednu k PC a objednam se treba na konkretni hodinu ci minutu a je a ne abych tam jak trotl cekal hodinu nez si doktorka pokeca se setrou jaky byl vekend atd... misto toho abych uz lezel v posteli tam chytam ci roznasim dalsi bacily

0/−1
24.4.2015 13:48

E68d92a 18D32r15á64b58e38k 7919782483657

teď jen vymyslet, jak má lékař vědět, jak mu bude trvat dlouho ošetřit kterého pacienta. Představa že se bude objednávat "po půl hodinách" je asi naivní, to by muselo být lékařů alespoň 2x více

+7/0
24.4.2015 14:09

O69n36d20ř91e92j 59Š39r23u32b72a54ř 1345751765376

jak jen z dokumentace zjisti, ze jsem prisel s chripkou?

+1/−1
24.4.2015 13:11

T83o40m31á61š 23K88l61í98m45a 4494437603303

hehe to jste si to spatne vylozil je to ulehceni ze sestra nemusi brat karticky a poslouhat vase hnety co kde vas pichy :D

vy jen zmacknete butonek jsem marod nebo du si pokecat :D ci jen otravuji a dle toho vas system zaradi do poradi :D

az dojdete na radu tak si vas poslechne dochtor ....

+1/0
24.4.2015 13:43

R30o74b23e37r68t 23H66o27m64o59l28k56a 2390622742951

Nápad úžasný. K lékařům nechodím tak často, abych věděl, jaké jsou zrovna v té konkrétní ordinaci zvyklosti. Mám klepat? Nemám klepat? Zároveň řešit, kdo je kolikátý ve frontě... Přijdu, vidím 20 lidí, načtu kartičku a můžu si jít sednout ven a nedýchat bacily jiných. Absolutně nesnáším ty notorické klepače "já si jdu jen pro recept", "já se jdu jen objednat", "já mám ZetTéPéčko"... Za mě pro kluky palec nahoru.

+9/0
24.4.2015 12:56

E48d83a 55D38r37á73b97e70k 7269342763177

Zda klepat nebo ne je napsáno na dveřích. Pokud máte důvod klepat, klepejte. Pokud nemáte důvod klepat, neklepejte, je to jednoduché, takovéto primitivní úvahy zvládne i malý dítě :-)

Dvacet lidí neuvidíte, uvidíte jen dva, ostatní jsou venku.:-P

0/−5
24.4.2015 13:39

R36o73b52e59r98t 18H92o57m59o26l65k62a 2200192282791

Malý dítě jo, u důchodců je to leckdy horší. Když takhle sedím v čekárně, na dveřích několika zvýrazňovači obtažený nápis "NEKLEPEJTE!" a chodí tam klepat jeden důchodce za druhým, mám leckdy sto chutí se zvednout a vypadnout...

+1/0
24.4.2015 15:54

S13t14a82n35i86s13l96a65v 86Z31a92h55á75l52k20a 3438460588908

Tak to tě asi nic moc nebolí;-D

0/−1
24.4.2015 21:23

R89o17b68e56r31t 69H27o46m31o28l92k28a 2270542272661

Já jsem psal že mě něco bolí? K doktorovi chodím když musím. Ne když mám bebíčko. A mimochodem si netykáme, nebo ano? Běžte si zahálet jinam...

+1/−1
25.4.2015 15:56

J21a51r50o30s33l76a86v 71S76t24u46c80h16l16í31k 7256608282386

Byla by to asi dobrá věc, ale museli by jí dodržovat předevšínm doktoři sami. V čekárnách kde vévodí nápis " O pořadí pacientů rozhoduje lékař" jsou všechny tyto vylepšení zbytečné. Doufám, že se dožiji doby kdy budou lékaři muset brát pacienta jako zákazníka který si je platí

+2/−2
24.4.2015 12:53

P72e44t57r 61P65a69l66e75č47e93k 3130745114582

To se s tím nápisem nevylučuje. Vy si myslíte že bere jen tak ze srandy někoho dřív a někoho později, nebo to tahá z klobouku jak králíky? Toto pravidlo je nutné, proč, to už tu jeden diskutující výborně popsal.

+6/0
24.4.2015 13:27

M84a97r91t94i37n 66F23r30a96n79t16i33š45e39k 7255950763665

A co být třeba rád, že lékař dřív odbaví pacienta s ebolou a vy s ním nebudete hodinu čekat v čekárně? Ehm, Teda v tomto případě se pak ordinace zavře, ale alespoň se nenakazite.

+1/0
24.4.2015 14:02





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že pokud je vám cizí řidič způsobí škodu, může likvidaci pojistné události vyřídit vaše pojišťovna nikoli jeho?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.