Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vymyslel, aby pacienti nečekali u lékařů zbytečně. Nápad mu mění život

Čekárny u lékařů mnohdy praskají ve švech. Někdo čeká trpělivě, jiný zkouší předběhnout, další klepe na dveře, protože chce jen recept, a nervozita stoupá. Hodinová čekání nejsou nic výjimečného. Student biomedicínského inženýrství Martin Horský to dokázal změnit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L56u75k95a42s 92L30u93c 9368512479576

Mnoho povyku pro nic. O pořadí pacientů rozhoduje lékař a akutní případy mají přednost.

0/0
4.5.2015 23:48

V84a32c97l63a60v 57V40a67v60r89a 3837224575287

v demokratických zemích kde je zdravotnictví minimálně o třídu výš a je dokonce o pacienta zájem, se pacient k lékaři zve na určitý den a hodinu. Čeká když hodně, tak 20 minut než se k lékaři dostane.

Pokud je na pohotovosti, jde pacient rovnou k okénku kde mu změří tlak a základní testy, důvod návštěvy pohotovosti, registrace a lůžko na ARO. Jak tomu říkáte u viás. Jste napojeni na monitor, a dostáváte infuzi. Za každých okolností. Doktor je u pacienta v několika minutách a rohoduje o tom jestli je to akutní a nebo jestli může v nejhorším chvilku počkat. Lékař nemůže odběhnout z pracoviště na jiné oddělení.  (dokonce mimo pohotovost jak je pravidlem v Čechách). Čekat hodinu na pohotovosti je trestuhodné. Neumím si to ani představit. Pohotovost obhospodařuje několik zdravotních specialistů a sester. Dokumentace, výsledky testů jdou během vteřin do počítačové databáze nemocnice. I několik sester na pohotovosti má svůj laptop, kde vypisují údaje o pacientovi.

Za návštěvu pohotovosti (ER) si účtuje nemocnice pojišťovnám průměrně  3.5 až 5,000 dolarů (125,000 Kč). To jsou fakta. Řekněme v případě náhlého zápalu plic. Jako pojištěnec jsem platil 100 dolarů, jako držitel velmi dobrého pojištění snad dokonce jen 50 USD.

Měl jsem celou řadu operací i robotických a vybíral jsem si pouze špičkové chirurgy a urology. Samozřejmě zcela zdarma, operce zdarma, jídlo podle osobního výběru z bohatého menu zdarma,  léky v nemocnici zdarma a léky jakkoliv drahé, pro doma za směšný paušál.

Vím co se u vás píše a traduje o americkém zdravotnictví a vcelku je i jasné proč u vás musí čekat pacient na pohotovosti i 6 hodin a nebo proč jich musí řada i zemřít dřív, než si jich všimne doktor. Vím proč musí jet často pacient na pohotovost v neděli večer i 100km do Prahy. Pusťe si někdy film Vesničku střediskovou nebo Chalupáře a můžete na jejich vesnická zdrav. střediska blít, že je to propaganda komunistů.

0/−1
27.4.2015 22:45

P12a73v71e13l 87O72d54r98a73z78i44l 6684499807270

Vy jste nic zdarma neměl, jen jste to neplatil, to je rozdíl.

0/0
29.4.2015 12:27

M60i61c13h40a48e69l30a 57L45h54o64t76s74k54á 2419716638477

Já to chválím. Jasně to definuje praxi, jak dam o sobe lekari vedet, aniz by me sepsula pretazena sestra, ze klepu, nebo neklepu, ze mam mít nebo nemam mít kartu ... "Neklepejte" je hezke a pochopitelné. Kdyz sem v cekarne sama a hodinu nikdo nevyjde, mam klepat, jsou tam? Jsem vědma?!?

Malý tip: Pri registraci na UK existuje system, který on-line ukazuje číslo uchazeče který je řešen a odhad času řešení vašeho případu. Ideální. Pípnout lístek  jít na kafe nebo ven, než na mě přijde řada. ;-)

0/0
26.4.2015 9:05

L23u90k55a32s 32L62u73c 9128842579286

Standardně se to dělá tak, že se klepe pouze pokud je pacient v čekárně sám.

0/0
4.5.2015 23:50

H29e90d17v58i49k10a 37O80c80h18t58á81b26c35o58v32á 5954799540

Další odosobnění systému, které může způsobit úmrtí v čekárně jen proto, že stroj nepoznal, že případ je tak akutní, že musí na ošetření okamžitě. Rv

+1/−3
25.4.2015 20:37

M41i16c79h30a35e89l71a 38L39h49o65t46s83k71á 2389266628577

jen hlupák v akutním pripade nezaklepe. Naopak taková nalehavost dostane bez ostatního casteho domahani se sestry skutecnou váhu.

+1/−1
26.4.2015 8:40

P27a35v54e14l 89N82o38v64á19k 4393958725391

Ja tomu nerozumim - jaky je rozdil od listecku a digitalni tabule s cisly? Automaticke vyhledani karty...ted to stoji doktora asi 10 vterin casu...kde je tedy ta pridana hodnota tohoto systemu? Jediny smysluplny system je takovy, kde je pritomna recepce s personalem, kde se clovek nahlasi, pripadne, kde se muze na neco preptat apod. Nejake echo doktorovi, ktery v tu chvili stejne nic delat nemuze, protoze tam v tu chvili ma nekoho jineho, mi prijde jako uplna zbytecnost.

+4/0
25.4.2015 20:04

I77v31o 40Č25á22n 5488703

Hlavně to pomůže sestřičkám...

+1/0
26.4.2015 0:43

M80i68c76h70a96e40l24a 71L73h19o86t18s95k74á 2779546988377

prave ve veci klepani kvuli receptum a pitomostem. sestra ma klid na praci a vyvolava jen toho kdo ma prijit na radu a je jasny a jednotny system.

+1/0
26.4.2015 8:52

P25e96t90r 70K79o41š41í66č20e87k 8241530565261

Paraziti jedni podnikatelský. Šak von s nima soudruh Mládek zatočí!!

0/−1
25.4.2015 0:12

I76v91o 76Č58á57n 5828163

"Ano, lékaři přišli s velmi praktickým podnětem. Zadání znělo: „Já chci vědět, s čím ten pacient přišel.“ Přivedlo nás to na nápad dát pacientům možnost upřesnit důvodnávštěvy. Když si jdete vyzvednout recept nebo vyřídit nějaký administrativní úkon, který bezpodmínečně nevyžaduje konzultaci s lékařem, stačí se jednoduše pomocí tlačítkové volby nahlásit do ordinace a sestřička ve volné chvíli vše zařídí a předá pacientovi. Pokud jdete na vyšetření, samozřejmě čekáte, až si vás lékař zavolá."

Jak je ten kluk chytrej, tak je zároveň neskutečně hloupej a nepraktickej...Rv že bych tomu ani nevěříl...8-o Původně vytvořil(i) jen ohlašovací program / systém, přitom každého napadne, že lékař, resp. sestřička potřebuje vědět, s čím ten pacient / pacientka řišel / přišla... Jemu to ale museli říct... jinak by ho to nenapadlo... No, v první chvíli jsem si myslel, že je to jako nějaký automat na poště nebo v bance, kde si člověk zvolí, co potřebuje, a vyjede mu lístek s pořadovým číslem. Tohle je to samé. Byl ale první, a tak vyhrál, resp. je úspěšný.

+1/−1
24.4.2015 23:23

P59e67t66r 89V98o51ň87k76a 2647983769403

Dokud mi ta krabička neřekne za jak dlouho přesně na mě přijde řada, je celej system pro pacienta k ničemu. Co je mi platný, že o mě doktor a sestra ví a že se zařadím automaticky do fronty, když v čekárně sedí takových 15-30 dalších lidí, kteří čekají na to saméRv, takže tam stejně stvrdnu dvě až tři hodiny, než se na mě dostane, pokud vůbecRv teda nestvrdnu, jak vidim v čekárně víc jak 8 lidí a neumírám, automaticky na to prdim a jdu přes lékárnu domu.;-€

+3/−1
24.4.2015 22:29

O86l95d51ř78i20c87h 45H39o40r30á35k 2564309621705

Bezva nápad a chválihodný.

Ale jakou šanci má u našich lékařů, když dosud někteří nemají ani elektronické vyúčtování či počítač s připojením na internet? Proč když před lékařskou komorou  vyslovíte slovo "elektronický/á" a za tím cokoliv k užití pro jejich práci, tak se komora jako jeden muž postaví a prohlásí že nikdo nemá právo jim nařizovat užívat počítače.

+1/0
24.4.2015 21:15

M40i13c97h28a96e26l30a 65L38h34o79t80s89k53á 2899546888477

nastesti si pacient muze vybrat lekare... jeste obcas nekde ;)

0/0
26.4.2015 8:51

J22a68r29o34s23l66a70v 22S53t74e38r42n20w69a46l80d 2567725

ještě bych přidal "ošetřujeme jen pacienty těchto zdravotních pojišťoven:" A co když nemám kartičku? Zhebnu v čekárně?

+1/0
24.4.2015 20:10

D66a79g79m24a65r 39M23u54r39o16ň54o84v50á 6755465182176

A počítal tam i s otravnými "dealery" léčiv? Sedíte v čekárně, přijde chlapík v obleku s kufrem, zaklepe, sestřička ho s medovým úsměvem pozve dál, pak slyšíte cinkat lžičky v kávových hrníčkách a smích a hovor a hodinu se nic neděje.. Pak vysmátá sestřička vyprovodí vysmátého pána a vy máte chuť pána zavraždit... Příště když sedíte v čekárně a vejde podobný člověk, tak máte chuť skočit mezi něj a dveře a řvát, aby přišel o ordinační době!

+7/0
24.4.2015 19:41

J92a50n 15Z89b41o57ř84i71l 3559377949

Proč to vymýšlel ?  Systém u kterého pacient nečeká má vymyšlený " Moje Ambulance " - nikdy jsem nečekal déle než 5 minut ( objednávka přes aplikaci v mobilu nebo na netu )  Když to funguje u nich tak to musí fungovat i jinde, ale to by se někomu muselo chtít...

0/0
24.4.2015 19:12

P23e20t43r 19M96a26r87š18o67u97n 5125888216686

no to je bomba. Nase firma davno dodava soft, jehož soucasti muze byt i online ojedavani klientu (pacientu) v uvedene terminy přes net. Stejne tak jako mame elektronicky vyvolavaci systém. Resila se i ta registrace jen prilozenim kartičky pacienta (davala se tedy ale zivemu personalu - protože jaksi kartičky nejsou unifikovaně potištěné, ač se o tak zda, takze to nefungovalo na 100%).

Výsledek?

Online objednavni je pomálu, protože lekar chce mit jasno kdo se s cim k nemu objednava = objedna si ho sam znovu, pokud je třeba po předchozí navsteve, kd yho vidi. Tedy toto muze fungovat jen u nejakych oboru a u nejakych dignoz, duvodu navstev... Terminy pacientum stejne neda tato volne na cely tyden, protože nevi, zda dotyčného odbavi za 10 minut nebo hodinu.

A to je i ten důvod cekani.

I vyvolavaci yystem do toho dava rad. A ty se ruzné vyuzivaji. Al eto je jen proste fronta. Jenze. Nikdo nejsme stejni, a to co pacient vnima jako rymicku, muze byt problém na hodinu práce.... A ani toto van nezajisti, ze va snekdo nepredbehne, protze prave je akutejsi. Takze opet, aby to fungovalo s nadsenim a "nepredbihanim", tak to jd eopet jen u nejakych odbornosti atd...

Ale vysvetlete to ajtakum....:-)

+1/0
24.4.2015 19:05

B36o63h66u68š 34H62a94v11e61l 7530392507818

Nic nevymyslel, jen aplikoval známé věci.Toto jsem viděl před 10 lety ve Štýrském Hradci, to je Rakousko. Tam žádná sestra nešla do registračky pro dokumentaci, protože ji měli v počítači (a mají). Aby se nemusela řešit akutní péče a pořadí, je akutní péče zásadně v oddělených ambulancích. Naši zdravotníci mají originální talent v neorganizování. Je to netrápí.

Obecně si myslím, že elektronizace zdravotnictví by měla mit vyšší prioritu než účtenky daňařů!!!!!

+2/0
24.4.2015 19:00

M34i32r93o51s20l12a27v 40H29e72r45a86n 6338867381

Blbost, zbytecnej cas usetri v cerkane online objednavani. Nektery doktori to uz dnes maj, problem je ze hodne malo a nebo ty ktery zrovna nechci. To je podle me ideal, doma naklikam a objednam se na urcitou hodinu, kdy je jasne volno.

+3/−1
24.4.2015 18:33

R49a19d89e60k 93Č31e14r92v27e13n30k74a 5104211584892

"pořadí pacientů určuje sestra" :-P

+1/0
24.4.2015 17:54

J78o56s44e62f 84V72o55t90í86p92k37a 4173903308802

Tohle není dobrý nápad, fronty u lékaře sníží jen více lékařů. Někdo jde na krev, jiný jen napsat léky, jiný krvácí a potřebuje přednost, další potřebuje lejstro, dále jsou protekční VIP, děti, apod... Priority vždy musí stanovit živý odborník a ne stroj. Pokud toto hoch a ti co si to kupují nevědí, je něco špatně. Doufám že podobnou blbost nevymyslí na dispečinky záchranky, hasičů a policie...

+3/−4
24.4.2015 17:34

K10a74r66e61l 51D62v77o55ř59á30k 3397767487

Mladí odborníci, kteří nejsou ještě chronicky nemocní , tak neví o čem je řeč. Lékaři jsou ve svém oboru bez pochyby zdatní, ale vesměs nemají organizační talent. Jsou v tom podobní umělcům;-D Objednají vás na nějaký čas, ale jejich hodinky řídí nějaká vyšší moc. A navíc mají většinou na dveřích napsáno - Pořadí pacientů určuje lékař - a veškerá výpočetní technika se může jít bodnout.;-D

+1/−1
24.4.2015 16:40

J88i36n27d28ř69i82c65h 40R88a34m52e76š 5624986739

Nic-proti-tumu-ale-mam-lepší-napad-spostu-lidy-jde-třeba-na-odběr-krve-nebo-na-pichnuti--inekce-nebo-pro-leky-a-tak-dale-na-to-mam-lepší-system-a-to-sestřička-zdravotní-jako-vratní-nebo-něco-takovecho-pc-bude-apojen-na-lekřskej-pc

když-přijde-pacient-jen-na-odber-krve-tak-tato-osoba-to-uděla-nebo-napíše-recept-a-digitalně-se-tam-šoupne-podpis-od-lekaře-a-k-lekaři-pujde-jen-malo-procent-nemocnich-a-ten-bude-určuvat-diagnozu-je-to-pochodlnější-a-rychlejší

0/0
24.4.2015 16:34

J11a93r95o12s95l31a30v 98R43y59c16h37t11á11ř 2834429559956

Vložíš průkaz, stroj ti ukáže logo lékaře nebo zubaté...

+2/0
24.4.2015 15:58

K16a11r59e74l 18D46v18o64ř49á21k 3507237837

Objeví se třeba nápis, peníze na vyšetření a ošetření došly. ( v tom i onom smyslu );-)

0/0
24.4.2015 16:41

I87v63o 14Z53d65e33b36o79r26s68k37ý 3833681630551

To už je dávno vymyšlené. V pohádce Dařbuján a Pandrhola stál smrťák buď u hlavy nebo nohou.

+1/0
25.4.2015 13:41

A64l39e14n90a 95Č79e55c96h23o35v84á 7595933418819

Nápad dobrý, ale jak to zařídit, aby si obvoďáci digitalizovali svou papírovou kartotéku. Moje obvoďačka dodnes nemá ani PC a všechno píše ručně!

Na tomtéž v podstatě ztroskotalo zavedení IZIP.

+5/0
24.4.2015 15:49

V19ě58r29a 74K28a72b95í56č27k18o28v26á 7894426320907

IZIP ztroskotal na tom,že byl jen pro jednu pojišťovnu a byl dobrovolný,pro pacienty i lékaře.

0/0
26.4.2015 17:36

P49a82v61e98l 20O16d58r27a14z41i65l 6894289807730

Nápad chválím, protože to stejné mě napadne vždycky, když naše poněkud dezorientovaná sestra pobíhá po čekárně.

Já jsem ovšem od nápadu nikdy nepřikročil k realizaci.

A tak tedy zdarma přidám tip na vylepšení, jestli to tu už nebylo: totiž jako u jakéhokoliv jiného poptávkového systému nabídnout možnost vybrat si činnost. Kdo si jde pro recept, nemusí tam čumět hodiny a zároveň nemusí bušit na ordinaci a zvedat tlak ostatním.

0/0
24.4.2015 14:42

P42a47v44e59l 77O64d92r44a81z67i82l 6864829767620

Jo, vono je to v článku. Budu muset zajít pro léky na netrpělivost a povrchnost.

Jinak už to, že to napadlo i mě znamená, že to není moc velkej objev.;-)

+1/0
24.4.2015 14:45

M65i63r89o44s45l75a41v 42H70r12u10š12k69a 1850175163385

Moje doktorka to má už delší dobu. Ale co jsem tam byl naposledy, tak tam měla ještě tu starší verzi, že jsem nemohl zvolit důvod návštěvy...

Tak snad už tu novou verzi má a zefektivní se tím organizace, protože někdy je to čekání otrava.

Ovšem bych také uvítal možnost nějaké objednávky on-line dopředu (typicky preventivní prohlídka, kontrola po nemoci až ve chvíli, kdy se cítím lépe, objednávka zubařky dopředu bez nutnosti volat).

0/0
24.4.2015 23:02

P46a44v85e78l 54O81d54r35a55z47i79l 6404379287750

Jo, to není špatné, to u té zubařky. Obvoďák mi řek, že když se zrušily poplatky, takže je tam najednou tolik lidí, že objednávky zrušili.

0/0
29.4.2015 12:29

O49n50d74ř11e98j 82H45a96v11l15á72k 8564778620321

Pokud vím, tak kluci z CLEVERMED.cz už na systému, který čekání a další zbytečné "aktivity" lékaře, sestry i pacientů skutečně eliminuje, pilně pracují;-)

0/0
24.4.2015 13:56

J58o74s61e53f 49M47u90ž83á21t81k45o 5185883377603

Čekal jsem sofistikovaný systém objednávání pacientů na určitý čas na bázi kombinace internetu, telefonů, online zdravotní dokumentace. Jedině to pomůže agregovat pacienty do hodin, kdy je volněji, aby nemuseli čekat. Takže bez kartičky su v pytli, já ji vždycky zapomenu.

+1/0
24.4.2015 13:44

T11o43m83á34š 61K28l20í15m16a 4544117463833

treba se dockame :D az bude Evipa II

0/0
24.4.2015 13:49

M73a80r35t75i72n 32H88a15v78l82í78k 4370575667633

Nicméně, nějak nechápu, jak mě to ušetří od zbytečného čekání v čekárně....

+4/−1
24.4.2015 13:22

T29o63m73á55š 69K50l13í39m72a 4534107133473

no to by mneli zavest vsude hlavne i na uradek vezmu si listek a ten mi zdeli dostanete se na radu v tolik ci vtolik hodin

nejlepsi by bylo rano vstanu a tu mne pichy v krku tak sednu k PC a objednam se treba na konkretni hodinu ci minutu a je a ne abych tam jak trotl cekal hodinu nez si doktorka pokeca se setrou jaky byl vekend atd... misto toho abych uz lezel v posteli tam chytam ci roznasim dalsi bacily

0/−1
24.4.2015 13:48

E69d55a 97D48r11á17b20e39k 7559682453667

teď jen vymyslet, jak má lékař vědět, jak mu bude trvat dlouho ošetřit kterého pacienta. Představa že se bude objednávat "po půl hodinách" je asi naivní, to by muselo být lékařů alespoň 2x více

+7/0
24.4.2015 14:09

O47n54d32ř59e14j 95Š14r61u55b84a52ř 1805541755436

jak jen z dokumentace zjisti, ze jsem prisel s chripkou?

+1/−1
24.4.2015 13:11

T69o51m61á32š 71K28l51í45m32a 4834397353503

hehe to jste si to spatne vylozil je to ulehceni ze sestra nemusi brat karticky a poslouhat vase hnety co kde vas pichy :D

vy jen zmacknete butonek jsem marod nebo du si pokecat :D ci jen otravuji a dle toho vas system zaradi do poradi :D

az dojdete na radu tak si vas poslechne dochtor ....

+1/0
24.4.2015 13:43

R56o34b72e93r38t 88H31o94m80o78l67k56a 2950512902831

Nápad úžasný. K lékařům nechodím tak často, abych věděl, jaké jsou zrovna v té konkrétní ordinaci zvyklosti. Mám klepat? Nemám klepat? Zároveň řešit, kdo je kolikátý ve frontě... Přijdu, vidím 20 lidí, načtu kartičku a můžu si jít sednout ven a nedýchat bacily jiných. Absolutně nesnáším ty notorické klepače "já si jdu jen pro recept", "já se jdu jen objednat", "já mám ZetTéPéčko"... Za mě pro kluky palec nahoru.

+9/0
24.4.2015 12:56

E13d27a 93D34r73á49b86e93k 7459722473957

Zda klepat nebo ne je napsáno na dveřích. Pokud máte důvod klepat, klepejte. Pokud nemáte důvod klepat, neklepejte, je to jednoduché, takovéto primitivní úvahy zvládne i malý dítě :-)

Dvacet lidí neuvidíte, uvidíte jen dva, ostatní jsou venku.:-P

0/−5
24.4.2015 13:39

R19o98b75e74r70t 63H14o31m21o57l52k65a 2540482872721

Malý dítě jo, u důchodců je to leckdy horší. Když takhle sedím v čekárně, na dveřích několika zvýrazňovači obtažený nápis "NEKLEPEJTE!" a chodí tam klepat jeden důchodce za druhým, mám leckdy sto chutí se zvednout a vypadnout...

+1/0
24.4.2015 15:54

S93t75a75n76i59s60l29a66v 45Z11a76h16á46l78k57a 3648510358848

Tak to tě asi nic moc nebolí;-D

0/−1
24.4.2015 21:23

R81o13b91e84r42t 46H69o72m54o74l37k79a 2350602242101

Já jsem psal že mě něco bolí? K doktorovi chodím když musím. Ne když mám bebíčko. A mimochodem si netykáme, nebo ano? Běžte si zahálet jinam...

+1/−1
25.4.2015 15:56

J69a96r69o46s57l79a18v 39S68t86u97c83h41l10í86k 7236298622166

Byla by to asi dobrá věc, ale museli by jí dodržovat předevšínm doktoři sami. V čekárnách kde vévodí nápis " O pořadí pacientů rozhoduje lékař" jsou všechny tyto vylepšení zbytečné. Doufám, že se dožiji doby kdy budou lékaři muset brát pacienta jako zákazníka který si je platí

+2/−2
24.4.2015 12:53

P68e11t89r 43P39a88l87e73č91e17k 3310505554322

To se s tím nápisem nevylučuje. Vy si myslíte že bere jen tak ze srandy někoho dřív a někoho později, nebo to tahá z klobouku jak králíky? Toto pravidlo je nutné, proč, to už tu jeden diskutující výborně popsal.

+6/0
24.4.2015 13:27

M78a87r67t80i87n 37F12r93a62n26t55i48š85e40k 7545860233595

A co být třeba rád, že lékař dřív odbaví pacienta s ebolou a vy s ním nebudete hodinu čekat v čekárně? Ehm, Teda v tomto případě se pak ordinace zavře, ale alespoň se nenakazite.

+1/0
24.4.2015 14:02





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že správným používáním kreditky můžete značně ušetřit?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz