Diskuze

Vymyslel, aby pacienti nečekali u lékařů zbytečně. Nápad mu mění život

Čekárny u lékařů mnohdy praskají ve švech. Někdo čeká trpělivě, jiný zkouší předběhnout, další klepe na dveře, protože chce jen recept, a nervozita stoupá. Hodinová čekání nejsou nic výjimečného. Student biomedicínského inženýrství Martin Horský to dokázal změnit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

L43u56k80a86s 30L67u10c

4. 5. 2015 23:48

Mnoho povyku pro nic. O pořadí pacientů rozhoduje lékař a akutní případy mají přednost.

0 0
možnosti

v demokratických zemích kde je zdravotnictví minimálně o třídu výš a je dokonce o pacienta zájem, se pacient k lékaři zve na určitý den a hodinu. Čeká když hodně, tak 20 minut než se k lékaři dostane.

Pokud je na pohotovosti, jde pacient rovnou k okénku kde mu změří tlak a základní testy, důvod návštěvy pohotovosti, registrace a lůžko na ARO. Jak tomu říkáte u viás. Jste napojeni na monitor, a dostáváte infuzi. Za každých okolností. Doktor je u pacienta v několika minutách a rohoduje o tom jestli je to akutní a nebo jestli může v nejhorším chvilku počkat. Lékař nemůže odběhnout z pracoviště na jiné oddělení.  (dokonce mimo pohotovost jak je pravidlem v Čechách). Čekat hodinu na pohotovosti je trestuhodné. Neumím si to ani představit. Pohotovost obhospodařuje několik zdravotních specialistů a sester. Dokumentace, výsledky testů jdou během vteřin do počítačové databáze nemocnice. I několik sester na pohotovosti má svůj laptop, kde vypisují údaje o pacientovi.

Za návštěvu pohotovosti (ER) si účtuje nemocnice pojišťovnám průměrně  3.5 až 5,000 dolarů (125,000 Kč). To jsou fakta. Řekněme v případě náhlého zápalu plic. Jako pojištěnec jsem platil 100 dolarů, jako držitel velmi dobrého pojištění snad dokonce jen 50 USD.

Měl jsem celou řadu operací i robotických a vybíral jsem si pouze špičkové chirurgy a urology. Samozřejmě zcela zdarma, operce zdarma, jídlo podle osobního výběru z bohatého menu zdarma,  léky v nemocnici zdarma a léky jakkoliv drahé, pro doma za směšný paušál.

Vím co se u vás píše a traduje o americkém zdravotnictví a vcelku je i jasné proč u vás musí čekat pacient na pohotovosti i 6 hodin a nebo proč jich musí řada i zemřít dřív, než si jich všimne doktor. Vím proč musí jet často pacient na pohotovost v neděli večer i 100km do Prahy. Pusťe si někdy film Vesničku střediskovou nebo Chalupáře a můžete na jejich vesnická zdrav. střediska blít, že je to propaganda komunistů.

0 1
možnosti

Vy jste nic zdarma neměl, jen jste to neplatil, to je rozdíl.

0 0
možnosti

Já to chválím. Jasně to definuje praxi, jak dam o sobe lekari vedet, aniz by me sepsula pretazena sestra, ze klepu, nebo neklepu, ze mam mít nebo nemam mít kartu ... "Neklepejte" je hezke a pochopitelné. Kdyz sem v cekarne sama a hodinu nikdo nevyjde, mam klepat, jsou tam? Jsem vědma?!?

Malý tip: Pri registraci na UK existuje system, který on-line ukazuje číslo uchazeče který je řešen a odhad času řešení vašeho případu. Ideální. Pípnout lístek  jít na kafe nebo ven, než na mě přijde řada. ;-)

0 0
možnosti

L40u95k16a51s 77L98u40c

4. 5. 2015 23:50

Standardně se to dělá tak, že se klepe pouze pokud je pacient v čekárně sám.

0 0
možnosti

Další odosobnění systému, které může způsobit úmrtí v čekárně jen proto, že stroj nepoznal, že případ je tak akutní, že musí na ošetření okamžitě. Rv

1 3
možnosti

jen hlupák v akutním pripade nezaklepe. Naopak taková nalehavost dostane bez ostatního casteho domahani se sestry skutecnou váhu.

1 1
možnosti

P74a55v63e53l 43N72o74v90á55k

25. 4. 2015 20:04

Ja tomu nerozumim - jaky je rozdil od listecku a digitalni tabule s cisly? Automaticke vyhledani karty...ted to stoji doktora asi 10 vterin casu...kde je tedy ta pridana hodnota tohoto systemu? Jediny smysluplny system je takovy, kde je pritomna recepce s personalem, kde se clovek nahlasi, pripadne, kde se muze na neco preptat apod. Nejake echo doktorovi, ktery v tu chvili stejne nic delat nemuze, protoze tam v tu chvili ma nekoho jineho, mi prijde jako uplna zbytecnost.

4 0
možnosti

I43v16o 65Č58á86n

26. 4. 2015 0:43

Hlavně to pomůže sestřičkám...

1 0
možnosti

Paraziti jedni podnikatelský. Šak von s nima soudruh Mládek zatočí!!

0 1
možnosti

I21v74o 45Č98á34n

24. 4. 2015 23:23

"Ano, lékaři přišli s velmi praktickým podnětem. Zadání znělo: „Já chci vědět, s čím ten pacient přišel.“ Přivedlo nás to na nápad dát pacientům možnost upřesnit důvodnávštěvy. Když si jdete vyzvednout recept nebo vyřídit nějaký administrativní úkon, který bezpodmínečně nevyžaduje konzultaci s lékařem, stačí se jednoduše pomocí tlačítkové volby nahlásit do ordinace a sestřička ve volné chvíli vše zařídí a předá pacientovi. Pokud jdete na vyšetření, samozřejmě čekáte, až si vás lékař zavolá."

Jak je ten kluk chytrej, tak je zároveň neskutečně hloupej a nepraktickej...Rv že bych tomu ani nevěříl...8-o Původně vytvořil(i) jen ohlašovací program / systém, přitom každého napadne, že lékař, resp. sestřička potřebuje vědět, s čím ten pacient / pacientka řišel / přišla... Jemu to ale museli říct... jinak by ho to nenapadlo... No, v první chvíli jsem si myslel, že je to jako nějaký automat na poště nebo v bance, kde si člověk zvolí, co potřebuje, a vyjede mu lístek s pořadovým číslem. Tohle je to samé. Byl ale první, a tak vyhrál, resp. je úspěšný.

1 1
možnosti

P15e39t85r 83V42o84ň14k33a

24. 4. 2015 22:29

Dokud mi ta krabička neřekne za jak dlouho přesně na mě přijde řada, je celej system pro pacienta k ničemu. Co je mi platný, že o mě doktor a sestra ví a že se zařadím automaticky do fronty, když v čekárně sedí takových 15-30 dalších lidí, kteří čekají na to saméRv, takže tam stejně stvrdnu dvě až tři hodiny, než se na mě dostane, pokud vůbecRv teda nestvrdnu, jak vidim v čekárně víc jak 8 lidí a neumírám, automaticky na to prdim a jdu přes lékárnu domu.;-€

3 1
možnosti

Bezva nápad a chválihodný.

Ale jakou šanci má u našich lékařů, když dosud někteří nemají ani elektronické vyúčtování či počítač s připojením na internet? Proč když před lékařskou komorou  vyslovíte slovo "elektronický/á" a za tím cokoliv k užití pro jejich práci, tak se komora jako jeden muž postaví a prohlásí že nikdo nemá právo jim nařizovat užívat počítače.

1 0
možnosti

nastesti si pacient muze vybrat lekare... jeste obcas nekde ;)

0 0
možnosti

ještě bych přidal "ošetřujeme jen pacienty těchto zdravotních pojišťoven:" A co když nemám kartičku? Zhebnu v čekárně?

1 0
možnosti