Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pomáhá firmám s reklamou na Facebooku, zájem o jeho služby roste

Jan Vašík podniká v on-line marketingu. Specializuje se na sociální sítě. Jednoduše řečeno jeho agentura firmám zajistí na Facebooku, případně na dalších sítích, takovou reklamu, která jako reklama vlastně nevypadá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R58a59d28o86v77a30n 41S57t25o21k59l72a23s34a 3619142326965

:-) vím o jednom "komerčním" využití facebooku - známý na něj uveřejňuje jídelní lístek týdenního menu pro své hosty. Nové klienty mu to sice nepřivede, ale pro ty stávající, které musel získat jinými způsoby, je to dobrá služba. Facebook je dobré diskuzní fórum a v rámci jedné skupiny osob může nahradit email... To je jediné praktické využití facebooku, o kterém vím... kromě zábavy... ;-)

+1/0
7.5.2015 19:01

F13r60a60n71t33a 47W50á95g90n94e53r 6374880630656

No vidíte - a dnes jsem zrovna s kolegou řešili, kolik realizovaných poptávek přinesla jedna nízkorozpočtová kampaň (na Facebooku) na dřevěná okna. Investice cca 7tis. vč. agenturní správy, odhad výnosu kolem 150-200 tis. 

Není to pravidlo, ale Facebook je prostě medium jako každé jiné, navíc je na něm aktivních hodně lidí a ti prostě nakupují. Když budete něco shánět a dobře podaná reklama vás osloví zrovna na Facebooku, řeknete si tohle je Facebook, půjdu to hledat na Google?

+1/−1
7.5.2015 20:05

R43a36d54o16v41a18n 16S77t40o28k19l74a76s32a 3229612456635

Opravdu je k neuvěření, že by zrovna návštěvníci facebooku kupovali dřevěná okna... Investice za 7000 Kč, to je oslovených tak 100 tisíc lidí (možná přeháním), z tohoto množství bude tak 200 kliknutí (spíš méně), z každé stovky kliknutí se na web podívají maximálně tři lidé... ;-)  Pokud ta firma měla štěstí a těch šest lidí opravdu okna koupilo, tak mohla mít tržbu 150 tisíc... To by byl opravdový zázrak...

+2/0
7.5.2015 20:52

F80r96a35n10t85a 36W79á46g81n38e46r 6134870310956

:-) Proč by na Facebooku nemohli být lidé, kteří staví, nebo plánují rekonstrukci? Ale ta čísla máte špatně. Krom těch oslovených - to by nebyl problém dosáhnout. Pokud by se ovšem necílilo lokálně - protože proč nabízet okna někde o 300km dál, to nemá logiku. Těch prokliků je ovšem výrazně víc - řekněme kolem 1200. Proklik = návštěva webu. Při dobrém cílení a nastavení je míra konverze (=odeslání poptávky) cca 3 až 3,5%. Takže jsme někde na asi 40 odeslaných poptávkách. Jsou to nudná okna - na to nebude klikat někdo, kdo se přišel na facebook kouknout na koťátka, takže to může fungovat i v těchto oborech.

+2/0
7.5.2015 22:05

R16a79d96o17v97a89n 87S95t81o30k52l23a72s72a 3729782426185

Dobře, tak, jak to píšete, to má logiku. Ale z vlastní zkušenosti vím, že proklik nerovná se návštěva webu... Kdyby to bylo tak jednoduché, tak to dělají všichni. Nevím, proč kliknutí na reklamu, která je udělána jako odkaz na web, neznamená návštěvu webu. Buď si návštěvník jenom přečte text a facebook ho eviduje jako kliknutí, nebo facebook sám brání přesměrování na web - například zveřejní upozornění, že web je rizikový a velkým tlačítkem vrátit nasměruje návštěvníka zpět na facebook. Toto opravdu nevím, kde je důvod, že proklik neznamená návštěvu webu. ;-) Pokud bych to vyřešil, tak budu bohatý... ;-)

0/0
8.5.2015 15:03

F73r18a66n40t43a 49W27á35g93n36e76r 6414360390866

Máte pravdu, ale bezpečnost ovlivňuje spíše cílový web. Pravda je, že sledujeme vice údaje z GA, než z Facebooku. Problémy s marketingem na Facebooku ale pramení z toho, že spustit inzerci je jednoduché - tak na dvě kliknutí. Jenže takhle to nefunguje. Pokud to nemáte dobře připravené a rozmyslene, nemáte vyladenou cílovou stránku a samozřejmě dobrou nabídku, pak jste vyhodil prachy z okna - a pak je jednoduché tvrdit, že na Facebooku se nic prodat nedá.

0/0
8.5.2015 18:48

R77a70d52o24v54a47n 72S92t10o52k78l43a22s17a 3729182596145

Můžete mít pravdu, nevím... Dělal jsem zkoušku tak, že jsem na facebooku udělal soutěž o knihu a nabídku jsem nasměroval jako odkaz na web s eshopem. Kdo kliknul, měl by se teoreticky dostat na web. Lidé klikali, účastnili se soutěže, ale na návštěvnosti eshopu se to neprojevilo. Ze 40 kliknutí to na webu udělalo tři návštěvy. Byla to jenom zkouška, jestli má smysl do reklamy investovat. Ani jsem nepředpokládal, že by si někdo něco koupil. Šlo mi jen o návštěvnost. A když kliknutí mám, ale návštěvnost to neovlivní, tak nevím, jaký by měla reklama smysl... Buď facebook ty lidi na web nepouští, nebo si jenom přečtou text a dál nejdou...

0/0
8.5.2015 19:48

F94r23a23n39t75a 45W57á88g71n95e60r 6294500920226

Neznám podrobnosti, ale i když rozdíly mezi počtem z Facebooku a v GA jsou, takhle velké ne. Ale soutěž obecně není nejlepší nápad, soutěží stále stejní lidé - a nenakupují :-) Pokud máte shop s knihami, vytvořte si remarketingový seznam z lidí, kteří si prohlizeli knihy, platnost 7 dní, a pak zkuste pustit reklamu jen na ně. Ideálně tak, aby v reklamě viděli knihu, kterou si prohlizeli v eshopu.

0/0
8.5.2015 21:05

R35a93d12o29v64a86n 69S11t25o65k86l63a16s15a 3289312286275

:-) přesně tak, soutěží všichni členové jedné rodiny od babičky až po psa... Ale to byl jen pokus. Vyzkouším Vaši radu...;-)

+1/0
8.5.2015 22:39

F36r41a26n73t48a 94W16á66g65n75e76r 6414790120856

Radovane, ještě jedna věc. Někde jste zmínil počty fanoušků. To s tím ale nesouvisí. Pracuji pro firmy, které nejen že nemají "fanoušky", ale ani vlastni profil.Fanoušci jsou dobří na zakaznickou podporu a zpětnou vazbu.

0/0
8.5.2015 19:02

J30a86n 22N70o87v94á26k 6344224

Jeee, popište nám více ten zázrak za 7 tis Kč, který vedl ke 40 poptávkám.

0/−1
8.5.2015 8:07

F97r72a87n81t50a 83W52á73g42n12e23r 6614950610546

Zadny zazrak. Mix cileni a remarketingu.

+1/0
8.5.2015 8:32
Foto

O17n23d96ř31e93j 33T82y85l84e76č85e28k 2168599392328

Ten jev, kdy je člověk, který dosáhne nadstandardního úspěchu, mnohými automaticky považován za podvodníka, je fakt super, viďte, Honzo? Návratnost, kterou Franta popisuje, je sice opravdu vysoká, ale rozhodně uvěřitelná. Na Facebook se v ČR každý den přihlásí 2.500.000 lidí, news feed si projdou průměrně 17x denně na svém telefonu, tabletu nebo počítači, mezi tím Facebooku nechají kopec informací o svém chování, tak come on, to si skutečně myslíte, že to nejde použít k businessu?

0/0
8.5.2015 13:16

F20r16a13n74t75a 16W34á26g81n32e12r 6984770870346

Ondro, návratnost byla hodně překvapivá. Ale to byla nejspíše zásluha remarketingoveho seznamu. Hodně lidí si myslí, ze na FB se lidi chodí jen bavit. Což je na jednu stranu asi pravda, na druhou ale oddělit nakupování a zábavu jen tak nejde.

0/0
8.5.2015 18:55
Foto

O33n34d66ř62e74j 96T93y39l88e25č86e13k 2148639642468

Dámy a pánové! Můj kolega Honza Vašík odjel sekat dřevo na chalupu a já jsem se rozhodl, že se zapojím do diskuse a budu reagovat na pár podnětů. Pokud se chcete spojit napřímo, klidně mi napiště mail na adresu ondra@fairytailors.cz nebo se k nám stavte do NODE5 na kafe. Ondra / Business Developer

0/0
7.5.2015 18:08

J24a12n 79N13o54v92á85k 6784114

Tak už i kolega Ondra Tyleček zmizel na prodloužený víkend, ozývejte se tedy přímo na mě: honza@failtailors.xxx

+3/0
7.5.2015 18:16

J87a80n 49N71o31v83á17k 6964524

Já mám nejradši remarketingové kampaně na fanoušky konkurenčních firem. ...  Tak jen střádej barde, střádej fanoušky, já jim pak pošlu banner s výhodnou akcí u našich klientů .)

+1/0
7.5.2015 17:44
Foto

O62n92d48ř95e63j 34T25y75l24e59č88e13k 2298619262858

Honzo, pokud máme namysli stejnou věc, tak tento bug byl již dávno opraven, na fanoušky cizí facebookové stránky nezacílíte.

0/0
7.5.2015 22:59

J87a95n97a 84H78a39m48p87l61o85v26á 4542673664413

Ja sice o reklame na facebooku vim jen to,ze mne otravuje. Ale vim,ze se dnes daji fanouskovske "lajky" koupit. A to bych take doporucila panu odbornikovi z tohoto PR clanku nez se do nejakeho pr pusti. Neb se sotva 180 fanousky na svem firemnim fb profilu pusobi...no prinejmensi neverohodne. Coz bohuzel potvrzuje i obsah zdi teto firmy, ktere je plna radiby "cool" fotek o tom, jak jsou panove "hrozny byzy, kdyz furt chodi na ty schuzky".

+1/0
7.5.2015 17:24

R78a16d61o11v71a96n 27S48t54o86k77l78a36s88a 3979682286335

:-) mají 180 fanoušků? to opravdu není moc.... kupovat fanoušky sice nemá smysl, protože to jsou mrtvé duše a nemají pro firmu žádný smysl. Ale když oni sami nabízejí jiným získání fanoušků, tak by je měli získat i pro sebe. Jinak opravdu nevypadají důvěryhodně...

0/0
7.5.2015 17:29
Foto

O85n42d86ř19e21j 72T32y54l60e43č76e17k 2708179562288

My jsme B2B, naši fanoušci jsou většinou naši klienti nebo naši kolegové. Jaký smysl by pro nás mělo mít jich desítky tisíc? Zato vím, že všichni jsou pro nás relevantní a všichni se zajímají o to, co publikujeme.

0/0
7.5.2015 18:25

R20a95d67o59v53a87n 69S57t52o96k10l59a21s97a 3639272966305

:-) obecně platí, že každé množství má malé pevné jádro a kolem něho početnější obal, který je proměnlivý. Když zveřejňujete cool fotky, tak líčíte na širokou veřejnost. A některé návštěvníky Vaše fotky zaujmou natolik, že se stanou fanoušky. Tito jsou obsaženi v tom počtu 180...

0/0
7.5.2015 18:32

J81a34n 53N68o93v87á77k 6264464

Jestli mají 180 fanoušků = klientů, kteří jim platí 400 000 Kč/rok, tak to není zas tak špatné .)

0/0
7.5.2015 17:33

R82a70d47o25v70a32n 17S78t11o10k68l78a97s71a 3399662236725

:-) takhle to ale nefunguje. Platí tak jeden ze sta, nebo spíš dva až tři z tisíce...

+1/0
7.5.2015 17:39
Foto

O71n42d61ř79e58j 19T50y35l32e73č50e12k 2788809372508

Dobrý den, Jano! Počet fanoušků je nicneříkající číslo - teď to komentuji obecně, ne ve vztahu k našemu profilu. To, na čem záleží, je aktivní komunita. Když pro své klienty hledáme fanoušky (abychom z nich udělali zákazníky), hledáme ty správné rozinky na obrovském koláči. Až na výjimky pro klienta není žádný benefit v kampani, která získá fanoušky kvantitativním způsobem, pokud většina ze získaných fanoušků u klienta nikdy nenakoupí.

Jo a ty fotky jsou fakt cool, ne rádoby "cool" ;-)

0/0
7.5.2015 18:18

R86a85d15o81v39a37n 14S28t62o27k38l51a83s61a 3239122796255

:-) stejně nevěřím, že fanoušci z facebooku chodí na web a něco nakupují... ;-)

+1/0
7.5.2015 18:24

J16a83n 84N13o21v37á74k 6444104

Ještě jsem neviděl žádnou případovou studii, kde by byla reálná čísla prodeje přes Facebook. ...  Jak se roční investice 400+ tis. Kč do komunikace na FB vrátila a kolik reálně přinesla. Nemluvím o PPC na bannery, ale o sdílení příspěvků s funny pejsky a roztomilýma děckama. ...  Hodí mi někdo odkaz?

+1/0
7.5.2015 17:13

R42a38d97o30v86a51n 56S84t52o61k41l42a44s38a 3439262416805

:-) to by mne také zajímala taková studie... Nejspíš ale neexistuje, protože kdyby byla, tak by inzerenti pochopili, že si místo reklamy měli raději koupit nové auto nebo zajet na dovolenou. Peníze by vyhodili stejně, ale příjemněji...

+3/0
7.5.2015 17:21
Foto

O98n50d70ř60e47j 32T63y74l53e65č83e74k 2768179932378

Radovane, tohle je reakce i na Váš příspěvek o vlákno výš. A je samozřejmě i pro Honzu. Těch případovek ve skutečnosti existují kvanta, pokud jste nikdy žádnou neviděli, zřejmě jste ani žádnou nehledali :-) Zveřejňuje je sám Facebook, já vám rád nabídnu pár našich: http://www.slideshare.net/FairyTailors/fairy-tailors-case-studies. A pokud byste měli pocit, že si je cucáme z prstu, vždy můžete zvednout telefon a zavolat do těch firem, že jo? ;-)

0/0
7.5.2015 18:29

R70a88d63o95v51a98n 36S75t70o50k47l82a70s54a 3509852786565

:-) díky, podívám se... musím ale říci, že jsem hodně skeptický k reklamě na facebooku. Když budu úpřimný - je to dobrý byznys pro facebook a pro firmy, které to nabízejí. A stále je dost lidí, kteří tomu věří, protože si přečetli nějakou studii. Při tom stačí, když si to sami vyzkouší - porovnají si  on line kliknutí na facebooku a navštěvnost na webu a zjistí, že žádné propojení nefunguje... ;-)

0/0
7.5.2015 18:37

F30r41a11n96t88a 97W87á38g39n12e45r 6744910660246

dobrý den. V mnoha případech máte samozřejmě pravdu, ale možná je to ovlivněno spíše tím, jak se firmy propagují, než Facebookem. Pracuji například pro malinkou firmu, kde obrat z Facebooku za poslední rok neklesl pod 100tis. měsíčně. Investice do reklamy na FB se pohybuje kolem 5tis. za měsíc.

+1/0
7.5.2015 19:59

J44a63n 87N96o34v43á26k 6754784

Nedolistoval jsem tedy až na konec, ale nikde jsem tam neviděl náklady vs. příjem z toho. 

Neumím si představit kavárnu, která investuje 400 tis ročně do FB kampaně s Kavarníkem Karlem, aby se jim to vrátilo...

0/0
7.5.2015 18:41
Foto

O45n91d93ř91e85j 17T98y76l13e81č62e91k 2468199772548

Honzo, zřejmě jste přehlédl hned první případovou studii, ve které je ROI 414%.

+1/0
7.5.2015 21:48

J73a16n 98N96o78v28á96k 6394694

Kolik byl zisk?

0/0
7.5.2015 23:45
Foto

O49n20d26ř72e61j 13T65y31l61e95č14e94k 2528329122678

To je určitě velice fér otázka, ale musel byste ji položit našemu klientovi.

0/0
8.5.2015 13:19

R71a20d13o32v97a54n 19S51t59o36k27l78a10s26a 3949632326495

:-) moje zkušenost je, že uživatelé z facebooku nechodí na webové stránky, na které je z facebooku odkaz. I když je na facebooku něco zaujme, tak tam zůstanou a nenapadne je, že by mohli na webu získat více informací nebo si výrobek koupit... Když mám na facebooku sto kliknutí, tak na webu se objeví maximálně dva, tři návštěvníci... Firmy, které nabízejí úspěšnou reklamu na facebooku, mi připomínají obchodníky s deštěm... ;-) ale rád bych se mýlil.

+1/0
7.5.2015 15:37

L67u87k59á39š 30Š58l35e24h56o81f49e77r 1633769935209

Můžete být rád, mýlíte se ;-)

+1/−1
7.5.2015 15:40

R56a86d35o47v47a93n 11S73t22o35k85l85a31s45a 3119502726125

:-) tak se mýlím, ale skutečnost je taková, jak píši. Lze to snadno ověřit - kliknutí na facebooku, návštěvnost na webu - můžete to sledovat on line. Můžete mít příspěvek na facebooku udělaný jako odkaz na web a stejně žádní návštěvníci na web nepřijdou, i když facebook vykazuje kliknutí. ;-) V některých případech to facebook dělá tak, že než návštěvníka pustí na přesměrovaný web, tak ho upozorní, že web je rizikový a velkým tlačítkem mu doporučí se vrátit... To je podle mne ten důvod, proč reklama na facebooku nefunguje.

0/0
7.5.2015 15:47

M63i23l18a41n 88K53r95á82l 8963378121811

Když chci něco koupit, jdu do porovnávačů a ne na facebook,, běžný internetový uživatel když je na facebooku nemá náladu něco nakupovat, prostě reklama na sociálních sítí jsou vyhozené peníze

+2/0
7.5.2015 16:20

J71a49n 83N88o69v17á37k 6844124

Existuje i pojem "vyvolaná poptavka". Je mnoho produktů, které nepotřebujete, ale chcete... A o mnohých ještě vůbec nevíte, že je chcete. Proto je třeba vám je vhodně předvést. FB bude rozhodně pro některé vhodným kanálem. 

Heuréka funguje na porovnání cen u toho, co už chcete...

0/0
7.5.2015 17:28

R72a86d84o27v93a72n 49S92t21o80k98l14a61s22a 3799122246965

znáte nějakou firmu a typ výrobku, u kterého to funguje?

0/0
7.5.2015 17:31

J81a51n 63N95o72v71á40k 6624454

Co se týče správy FB profilu tak ne. Ale co se týče PPC kampaní, tak jo -  např. STOZZON. Ten jsme promovali na FB a bylo to lepší než přes bannery v AdWords.

0/0
7.5.2015 17:37

R12a41d74o92v22a87n 98S90t36o32k24l93a80s55a 3899852566125

:-) tomu bych věřil... doplněk stravy - to zajímá spoustu lidí. A jak jste si ověřili, že lidé na základě reklamy navštěvují web a někteří nakupují?

0/0
7.5.2015 17:42

J76a20n 36N14o86v54á20k 6554434

Když byla AdWords kampaň, tak tam nebyl žádný posun v prodejích. Když inzerce ve Vlastě, tak jen malý posun. Nejlepší to bylo v době FB kampaní, ale nebylo to vůbec spojené s profilem, jen odkaz na web.

0/0
7.5.2015 17:48

R48a75d23o23v85a41n 36S46t60o45k86l85a26s61a 3319532796105

:-) rozumím, díky...

+1/0
7.5.2015 17:50
Foto

O12n10d94ř73e20j 26T69y63l51e18č97e53k 2308819662548

Radovane, to je právě otázka exekuce té komunikace. My máme v některých kampaních CTR (tedy procento lidí, kteří klikli na odkaz) i 40%. Docilujeme ho skvělými nápady a důsledným A / B testováním. CTR 2 - 3%, které vychází Vám, obecně není zas tak špatné, je to obecně takový lehký podprůměr.

0/0
7.5.2015 18:37

J60a24n 22N19o37v62á54k 6194384

Myslíte to a/b testování, které dělá sám FB? Nebo jste ochotni tlačit i reklamy, které FB automaticky potlačuje?

0/0
7.5.2015 18:48
Foto

O50n68d25ř60e58j 15T59y17l53e18č54e47k 2738659952528

Honzo, Facebook žádné A / B testování sám nedělá, možná máte namysli něco jiného. Veškerou optimalizaci kampaní si nastavujeme sami a máme v tom silné know-how. Kdyby Vás to zajímalo, pár výsledků A / B testů máme třeba v této kejsce: http://www.slideshare.net/FairyTailors/fairy-tailors-casestudyhetcz. Kdyby se Vám nechtělo listovat, jsou to slidy 17 - 20. A jak to myslíte s tím tlačením reklam, které FB automaticky potlačuje? Bohužel nerozumím Vaší otázce.

0/0
7.5.2015 23:05

J32a88n 27R48i16e25g15e29l 1704106175402

na www mi nejak chybi IC, DIC atd :) to jde uz videt, co to je za xindl :)

0/0
7.5.2015 14:36

A69l72e48x55a85n44d69e57r 53P12r92o13c47h46a75z73k21a 2161866586253

dobry, takze uz funguje reklama na reklamu, takze dalsi kolo bude reklama na reklamu na reklamu? Krasny priklad toho, kam dosla zapadni civilizace ve sluzbach. Uz nestaci, ze kdekdo hleda zpusob, jak ziskat procenta z prace jineho, ale uz hledame nekoho jineho, ktery ty procenta ma, abychom ho pripravili o dalsi procenta z procent? Kdybyste se lidi radeji naucili neceme, kde se hodnoty skutecne tvori,  bylo by lepe

0/−4
7.5.2015 12:01





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že investiční doporučení na růst kurzu dolaru tu byla už před rokem?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.