Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pomáhá firmám s reklamou na Facebooku, zájem o jeho služby roste

Jan Vašík podniká v on-line marketingu. Specializuje se na sociální sítě. Jednoduše řečeno jeho agentura firmám zajistí na Facebooku, případně na dalších sítích, takovou reklamu, která jako reklama vlastně nevypadá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R87a10d16o56v70a67n 71S34t64o62k41l80a40s29a 3189932376755

:-) vím o jednom "komerčním" využití facebooku - známý na něj uveřejňuje jídelní lístek týdenního menu pro své hosty. Nové klienty mu to sice nepřivede, ale pro ty stávající, které musel získat jinými způsoby, je to dobrá služba. Facebook je dobré diskuzní fórum a v rámci jedné skupiny osob může nahradit email... To je jediné praktické využití facebooku, o kterém vím... kromě zábavy... ;-)

+1/0
7.5.2015 19:01

F85r97a43n27t38a 50W72á71g15n61e36r 6554410200666

No vidíte - a dnes jsem zrovna s kolegou řešili, kolik realizovaných poptávek přinesla jedna nízkorozpočtová kampaň (na Facebooku) na dřevěná okna. Investice cca 7tis. vč. agenturní správy, odhad výnosu kolem 150-200 tis. 

Není to pravidlo, ale Facebook je prostě medium jako každé jiné, navíc je na něm aktivních hodně lidí a ti prostě nakupují. Když budete něco shánět a dobře podaná reklama vás osloví zrovna na Facebooku, řeknete si tohle je Facebook, půjdu to hledat na Google?

+1/−1
7.5.2015 20:05

R80a73d98o85v79a60n 77S60t62o79k95l38a85s10a 3259372516945

Opravdu je k neuvěření, že by zrovna návštěvníci facebooku kupovali dřevěná okna... Investice za 7000 Kč, to je oslovených tak 100 tisíc lidí (možná přeháním), z tohoto množství bude tak 200 kliknutí (spíš méně), z každé stovky kliknutí se na web podívají maximálně tři lidé... ;-)  Pokud ta firma měla štěstí a těch šest lidí opravdu okna koupilo, tak mohla mít tržbu 150 tisíc... To by byl opravdový zázrak...

+2/0
7.5.2015 20:52

F25r21a17n90t70a 70W65á83g97n61e20r 6974190310306

:-) Proč by na Facebooku nemohli být lidé, kteří staví, nebo plánují rekonstrukci? Ale ta čísla máte špatně. Krom těch oslovených - to by nebyl problém dosáhnout. Pokud by se ovšem necílilo lokálně - protože proč nabízet okna někde o 300km dál, to nemá logiku. Těch prokliků je ovšem výrazně víc - řekněme kolem 1200. Proklik = návštěva webu. Při dobrém cílení a nastavení je míra konverze (=odeslání poptávky) cca 3 až 3,5%. Takže jsme někde na asi 40 odeslaných poptávkách. Jsou to nudná okna - na to nebude klikat někdo, kdo se přišel na facebook kouknout na koťátka, takže to může fungovat i v těchto oborech.

+2/0
7.5.2015 22:05

R23a58d54o19v18a57n 25S17t47o80k47l42a21s86a 3709882346845

Dobře, tak, jak to píšete, to má logiku. Ale z vlastní zkušenosti vím, že proklik nerovná se návštěva webu... Kdyby to bylo tak jednoduché, tak to dělají všichni. Nevím, proč kliknutí na reklamu, která je udělána jako odkaz na web, neznamená návštěvu webu. Buď si návštěvník jenom přečte text a facebook ho eviduje jako kliknutí, nebo facebook sám brání přesměrování na web - například zveřejní upozornění, že web je rizikový a velkým tlačítkem vrátit nasměruje návštěvníka zpět na facebook. Toto opravdu nevím, kde je důvod, že proklik neznamená návštěvu webu. ;-) Pokud bych to vyřešil, tak budu bohatý... ;-)

0/0
8.5.2015 15:03

F59r25a97n58t88a 13W38á29g95n61e25r 6494630700736

Máte pravdu, ale bezpečnost ovlivňuje spíše cílový web. Pravda je, že sledujeme vice údaje z GA, než z Facebooku. Problémy s marketingem na Facebooku ale pramení z toho, že spustit inzerci je jednoduché - tak na dvě kliknutí. Jenže takhle to nefunguje. Pokud to nemáte dobře připravené a rozmyslene, nemáte vyladenou cílovou stránku a samozřejmě dobrou nabídku, pak jste vyhodil prachy z okna - a pak je jednoduché tvrdit, že na Facebooku se nic prodat nedá.

0/0
8.5.2015 18:48

R17a71d51o69v27a42n 47S98t13o68k20l32a38s53a 3969372726845

Můžete mít pravdu, nevím... Dělal jsem zkoušku tak, že jsem na facebooku udělal soutěž o knihu a nabídku jsem nasměroval jako odkaz na web s eshopem. Kdo kliknul, měl by se teoreticky dostat na web. Lidé klikali, účastnili se soutěže, ale na návštěvnosti eshopu se to neprojevilo. Ze 40 kliknutí to na webu udělalo tři návštěvy. Byla to jenom zkouška, jestli má smysl do reklamy investovat. Ani jsem nepředpokládal, že by si někdo něco koupil. Šlo mi jen o návštěvnost. A když kliknutí mám, ale návštěvnost to neovlivní, tak nevím, jaký by měla reklama smysl... Buď facebook ty lidi na web nepouští, nebo si jenom přečtou text a dál nejdou...

0/0
8.5.2015 19:48

F23r58a16n32t63a 69W50á80g87n61e63r 6914960270766

Neznám podrobnosti, ale i když rozdíly mezi počtem z Facebooku a v GA jsou, takhle velké ne. Ale soutěž obecně není nejlepší nápad, soutěží stále stejní lidé - a nenakupují :-) Pokud máte shop s knihami, vytvořte si remarketingový seznam z lidí, kteří si prohlizeli knihy, platnost 7 dní, a pak zkuste pustit reklamu jen na ně. Ideálně tak, aby v reklamě viděli knihu, kterou si prohlizeli v eshopu.

0/0
8.5.2015 21:05

R67a14d24o29v28a16n 51S22t25o93k88l78a80s98a 3759972336525

:-) přesně tak, soutěží všichni členové jedné rodiny od babičky až po psa... Ale to byl jen pokus. Vyzkouším Vaši radu...;-)

+1/0
8.5.2015 22:39

F64r50a21n67t84a 17W80á29g46n53e85r 6454210710926

Radovane, ještě jedna věc. Někde jste zmínil počty fanoušků. To s tím ale nesouvisí. Pracuji pro firmy, které nejen že nemají "fanoušky", ale ani vlastni profil.Fanoušci jsou dobří na zakaznickou podporu a zpětnou vazbu.

0/0
8.5.2015 19:02

J54a70n 49N81o17v53á78k 6704454

Jeee, popište nám více ten zázrak za 7 tis Kč, který vedl ke 40 poptávkám.

0/−1
8.5.2015 8:07

F90r37a74n90t69a 80W22á62g39n48e42r 6754640100286

Zadny zazrak. Mix cileni a remarketingu.

+1/0
8.5.2015 8:32
Foto

O16n47d98ř69e97j 36T79y82l27e85č35e38k 2368269262988

Ten jev, kdy je člověk, který dosáhne nadstandardního úspěchu, mnohými automaticky považován za podvodníka, je fakt super, viďte, Honzo? Návratnost, kterou Franta popisuje, je sice opravdu vysoká, ale rozhodně uvěřitelná. Na Facebook se v ČR každý den přihlásí 2.500.000 lidí, news feed si projdou průměrně 17x denně na svém telefonu, tabletu nebo počítači, mezi tím Facebooku nechají kopec informací o svém chování, tak come on, to si skutečně myslíte, že to nejde použít k businessu?

0/0
8.5.2015 13:16

F84r79a75n75t56a 42W89á58g64n41e32r 6154710380266

Ondro, návratnost byla hodně překvapivá. Ale to byla nejspíše zásluha remarketingoveho seznamu. Hodně lidí si myslí, ze na FB se lidi chodí jen bavit. Což je na jednu stranu asi pravda, na druhou ale oddělit nakupování a zábavu jen tak nejde.

0/0
8.5.2015 18:55
Foto

O88n69d30ř75e68j 53T18y72l19e21č54e56k 2148439522848

Dámy a pánové! Můj kolega Honza Vašík odjel sekat dřevo na chalupu a já jsem se rozhodl, že se zapojím do diskuse a budu reagovat na pár podnětů. Pokud se chcete spojit napřímo, klidně mi napiště mail na adresu ondra@fairytailors.cz nebo se k nám stavte do NODE5 na kafe. Ondra / Business Developer

0/0
7.5.2015 18:08

J45a23n 49N56o95v88á33k 6714724

Tak už i kolega Ondra Tyleček zmizel na prodloužený víkend, ozývejte se tedy přímo na mě: honza@failtailors.xxx

+3/0
7.5.2015 18:16

J56a50n 15N65o13v73á20k 6874684

Já mám nejradši remarketingové kampaně na fanoušky konkurenčních firem. ...  Tak jen střádej barde, střádej fanoušky, já jim pak pošlu banner s výhodnou akcí u našich klientů .)

+1/0
7.5.2015 17:44
Foto

O45n67d16ř50e56j 55T76y16l65e64č12e85k 2858259222568

Honzo, pokud máme namysli stejnou věc, tak tento bug byl již dávno opraven, na fanoušky cizí facebookové stránky nezacílíte.

0/0
7.5.2015 22:59

J86a90n32a 80H30a10m46p57l12o21v13á 4132173154463

Ja sice o reklame na facebooku vim jen to,ze mne otravuje. Ale vim,ze se dnes daji fanouskovske "lajky" koupit. A to bych take doporucila panu odbornikovi z tohoto PR clanku nez se do nejakeho pr pusti. Neb se sotva 180 fanousky na svem firemnim fb profilu pusobi...no prinejmensi neverohodne. Coz bohuzel potvrzuje i obsah zdi teto firmy, ktere je plna radiby "cool" fotek o tom, jak jsou panove "hrozny byzy, kdyz furt chodi na ty schuzky".

+1/0
7.5.2015 17:24

R43a67d45o96v83a78n 94S65t93o79k88l32a68s68a 3869702356925

:-) mají 180 fanoušků? to opravdu není moc.... kupovat fanoušky sice nemá smysl, protože to jsou mrtvé duše a nemají pro firmu žádný smysl. Ale když oni sami nabízejí jiným získání fanoušků, tak by je měli získat i pro sebe. Jinak opravdu nevypadají důvěryhodně...

0/0
7.5.2015 17:29
Foto

O19n26d81ř87e17j 48T45y31l57e48č44e51k 2738989602278

My jsme B2B, naši fanoušci jsou většinou naši klienti nebo naši kolegové. Jaký smysl by pro nás mělo mít jich desítky tisíc? Zato vím, že všichni jsou pro nás relevantní a všichni se zajímají o to, co publikujeme.

0/0
7.5.2015 18:25

R68a27d49o27v37a77n 90S35t37o11k40l76a76s88a 3249502776205

:-) obecně platí, že každé množství má malé pevné jádro a kolem něho početnější obal, který je proměnlivý. Když zveřejňujete cool fotky, tak líčíte na širokou veřejnost. A některé návštěvníky Vaše fotky zaujmou natolik, že se stanou fanoušky. Tito jsou obsaženi v tom počtu 180...

0/0
7.5.2015 18:32

J96a88n 63N54o60v95á60k 6614304

Jestli mají 180 fanoušků = klientů, kteří jim platí 400 000 Kč/rok, tak to není zas tak špatné .)

0/0
7.5.2015 17:33

R56a31d51o15v89a71n 50S10t69o30k17l64a41s35a 3569602156175

:-) takhle to ale nefunguje. Platí tak jeden ze sta, nebo spíš dva až tři z tisíce...

+1/0
7.5.2015 17:39
Foto

O68n54d68ř33e93j 73T63y11l70e63č23e66k 2538659752568

Dobrý den, Jano! Počet fanoušků je nicneříkající číslo - teď to komentuji obecně, ne ve vztahu k našemu profilu. To, na čem záleží, je aktivní komunita. Když pro své klienty hledáme fanoušky (abychom z nich udělali zákazníky), hledáme ty správné rozinky na obrovském koláči. Až na výjimky pro klienta není žádný benefit v kampani, která získá fanoušky kvantitativním způsobem, pokud většina ze získaných fanoušků u klienta nikdy nenakoupí.

Jo a ty fotky jsou fakt cool, ne rádoby "cool" ;-)

0/0
7.5.2015 18:18

R43a14d85o94v50a14n 35S87t53o29k69l54a65s63a 3169932556885

:-) stejně nevěřím, že fanoušci z facebooku chodí na web a něco nakupují... ;-)

+1/0
7.5.2015 18:24

J91a17n 60N32o36v76á51k 6874114

Ještě jsem neviděl žádnou případovou studii, kde by byla reálná čísla prodeje přes Facebook. ...  Jak se roční investice 400+ tis. Kč do komunikace na FB vrátila a kolik reálně přinesla. Nemluvím o PPC na bannery, ale o sdílení příspěvků s funny pejsky a roztomilýma děckama. ...  Hodí mi někdo odkaz?

+1/0
7.5.2015 17:13

R86a85d13o76v50a87n 83S90t52o73k19l66a63s28a 3799782746145

:-) to by mne také zajímala taková studie... Nejspíš ale neexistuje, protože kdyby byla, tak by inzerenti pochopili, že si místo reklamy měli raději koupit nové auto nebo zajet na dovolenou. Peníze by vyhodili stejně, ale příjemněji...

+3/0
7.5.2015 17:21
Foto

O18n45d17ř56e29j 20T64y73l67e94č20e76k 2188539612138

Radovane, tohle je reakce i na Váš příspěvek o vlákno výš. A je samozřejmě i pro Honzu. Těch případovek ve skutečnosti existují kvanta, pokud jste nikdy žádnou neviděli, zřejmě jste ani žádnou nehledali :-) Zveřejňuje je sám Facebook, já vám rád nabídnu pár našich: http://www.slideshare.net/FairyTailors/fairy-tailors-case-studies. A pokud byste měli pocit, že si je cucáme z prstu, vždy můžete zvednout telefon a zavolat do těch firem, že jo? ;-)

0/0
7.5.2015 18:29

R47a12d50o51v28a66n 80S71t63o29k45l31a37s88a 3809532616725

:-) díky, podívám se... musím ale říci, že jsem hodně skeptický k reklamě na facebooku. Když budu úpřimný - je to dobrý byznys pro facebook a pro firmy, které to nabízejí. A stále je dost lidí, kteří tomu věří, protože si přečetli nějakou studii. Při tom stačí, když si to sami vyzkouší - porovnají si  on line kliknutí na facebooku a navštěvnost na webu a zjistí, že žádné propojení nefunguje... ;-)

0/0
7.5.2015 18:37

F43r52a92n40t65a 91W22á76g29n87e79r 6744650650146

dobrý den. V mnoha případech máte samozřejmě pravdu, ale možná je to ovlivněno spíše tím, jak se firmy propagují, než Facebookem. Pracuji například pro malinkou firmu, kde obrat z Facebooku za poslední rok neklesl pod 100tis. měsíčně. Investice do reklamy na FB se pohybuje kolem 5tis. za měsíc.

+1/0
7.5.2015 19:59

J60a79n 76N38o32v84á51k 6634444

Nedolistoval jsem tedy až na konec, ale nikde jsem tam neviděl náklady vs. příjem z toho. 

Neumím si představit kavárnu, která investuje 400 tis ročně do FB kampaně s Kavarníkem Karlem, aby se jim to vrátilo...

0/0
7.5.2015 18:41
Foto

O91n98d74ř42e45j 78T24y66l25e45č20e19k 2198179452588

Honzo, zřejmě jste přehlédl hned první případovou studii, ve které je ROI 414%.

+1/0
7.5.2015 21:48

J39a51n 46N92o90v87á63k 6794264

Kolik byl zisk?

0/0
7.5.2015 23:45
Foto

O75n18d13ř25e39j 86T91y88l57e47č65e27k 2798409492738

To je určitě velice fér otázka, ale musel byste ji položit našemu klientovi.

0/0
8.5.2015 13:19

R23a59d29o54v94a51n 72S41t78o91k42l14a69s53a 3149452936255

:-) moje zkušenost je, že uživatelé z facebooku nechodí na webové stránky, na které je z facebooku odkaz. I když je na facebooku něco zaujme, tak tam zůstanou a nenapadne je, že by mohli na webu získat více informací nebo si výrobek koupit... Když mám na facebooku sto kliknutí, tak na webu se objeví maximálně dva, tři návštěvníci... Firmy, které nabízejí úspěšnou reklamu na facebooku, mi připomínají obchodníky s deštěm... ;-) ale rád bych se mýlil.

+1/0
7.5.2015 15:37

L69u70k21á51š 84Š57l28e30h60o68f78e41r 1593219965299

Můžete být rád, mýlíte se ;-)

+1/−1
7.5.2015 15:40

R77a37d43o35v31a34n 44S71t45o46k53l86a28s14a 3439302326635

:-) tak se mýlím, ale skutečnost je taková, jak píši. Lze to snadno ověřit - kliknutí na facebooku, návštěvnost na webu - můžete to sledovat on line. Můžete mít příspěvek na facebooku udělaný jako odkaz na web a stejně žádní návštěvníci na web nepřijdou, i když facebook vykazuje kliknutí. ;-) V některých případech to facebook dělá tak, že než návštěvníka pustí na přesměrovaný web, tak ho upozorní, že web je rizikový a velkým tlačítkem mu doporučí se vrátit... To je podle mne ten důvod, proč reklama na facebooku nefunguje.

0/0
7.5.2015 15:47

M70i78l61a70n 73K71r36á74l 8893148611471

Když chci něco koupit, jdu do porovnávačů a ne na facebook,, běžný internetový uživatel když je na facebooku nemá náladu něco nakupovat, prostě reklama na sociálních sítí jsou vyhozené peníze

+2/0
7.5.2015 16:20

J42a31n 17N50o74v75á11k 6684934

Existuje i pojem "vyvolaná poptavka". Je mnoho produktů, které nepotřebujete, ale chcete... A o mnohých ještě vůbec nevíte, že je chcete. Proto je třeba vám je vhodně předvést. FB bude rozhodně pro některé vhodným kanálem. 

Heuréka funguje na porovnání cen u toho, co už chcete...

0/0
7.5.2015 17:28

R44a35d49o16v48a13n 40S11t55o34k58l18a94s49a 3289662166625

znáte nějakou firmu a typ výrobku, u kterého to funguje?

0/0
7.5.2015 17:31

J71a97n 56N44o40v19á97k 6134324

Co se týče správy FB profilu tak ne. Ale co se týče PPC kampaní, tak jo -  např. STOZZON. Ten jsme promovali na FB a bylo to lepší než přes bannery v AdWords.

0/0
7.5.2015 17:37

R79a76d38o66v28a63n 69S35t52o22k64l35a67s94a 3729432786125

:-) tomu bych věřil... doplněk stravy - to zajímá spoustu lidí. A jak jste si ověřili, že lidé na základě reklamy navštěvují web a někteří nakupují?

0/0
7.5.2015 17:42

J38a47n 80N88o83v68á22k 6384694

Když byla AdWords kampaň, tak tam nebyl žádný posun v prodejích. Když inzerce ve Vlastě, tak jen malý posun. Nejlepší to bylo v době FB kampaní, ale nebylo to vůbec spojené s profilem, jen odkaz na web.

0/0
7.5.2015 17:48

R46a10d94o39v17a44n 80S60t34o27k66l39a53s34a 3249742536515

:-) rozumím, díky...

+1/0
7.5.2015 17:50
Foto

O37n14d13ř82e10j 60T16y68l65e50č90e91k 2698539882938

Radovane, to je právě otázka exekuce té komunikace. My máme v některých kampaních CTR (tedy procento lidí, kteří klikli na odkaz) i 40%. Docilujeme ho skvělými nápady a důsledným A / B testováním. CTR 2 - 3%, které vychází Vám, obecně není zas tak špatné, je to obecně takový lehký podprůměr.

0/0
7.5.2015 18:37

J32a35n 56N82o56v89á85k 6444484

Myslíte to a/b testování, které dělá sám FB? Nebo jste ochotni tlačit i reklamy, které FB automaticky potlačuje?

0/0
7.5.2015 18:48
Foto

O26n21d72ř84e22j 66T23y40l27e84č34e66k 2638989442328

Honzo, Facebook žádné A / B testování sám nedělá, možná máte namysli něco jiného. Veškerou optimalizaci kampaní si nastavujeme sami a máme v tom silné know-how. Kdyby Vás to zajímalo, pár výsledků A / B testů máme třeba v této kejsce: http://www.slideshare.net/FairyTailors/fairy-tailors-casestudyhetcz. Kdyby se Vám nechtělo listovat, jsou to slidy 17 - 20. A jak to myslíte s tím tlačením reklam, které FB automaticky potlačuje? Bohužel nerozumím Vaší otázce.

0/0
7.5.2015 23:05

J48a78n 40R68i41e56g23e49l 1594126885272

na www mi nejak chybi IC, DIC atd :) to jde uz videt, co to je za xindl :)

0/0
7.5.2015 14:36

A70l93e47x27a67n44d83e48r 43P83r53o82c76h61a52z68k64a 2361686356223

dobry, takze uz funguje reklama na reklamu, takze dalsi kolo bude reklama na reklamu na reklamu? Krasny priklad toho, kam dosla zapadni civilizace ve sluzbach. Uz nestaci, ze kdekdo hleda zpusob, jak ziskat procenta z prace jineho, ale uz hledame nekoho jineho, ktery ty procenta ma, abychom ho pripravili o dalsi procenta z procent? Kdybyste se lidi radeji naucili neceme, kde se hodnoty skutecne tvori,  bylo by lepe

0/−4
7.5.2015 12:01





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že připojení na pult centrální ochrany objektu snižuje cenu pojištění domácnosti?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.