Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Evropské dotace je dostávají na pokraj krachu. Odškodní je někdo?

Čerpání evropských dotací na rekonstrukce a opravy městských komunikací lámou vaz živnostníkům a drobným podnikatelům. Děje se tak napříč Českou republikou. Zatěžkávací zkouškou nyní procházejí i živnostníci v Ostravě. Kvůli staveništím přicházejí o zákazníky a dostávají se na pokraj krachu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J92i78ř21í 44Š45e20j92n26o67h49a 4552383234773

Silniční zákon to řeší jasně: V případě uzavírky nevznikají nikomu nároky na odškodnění.

Poravdě. Jinak to ani nejde.

0/0
26.5.2015 15:02

P44e63t51r 21S95v63o55b31o87d72a 6264972466813

Co to je za hloupý titulek? A proč zrovna velkopekař? Myslím, že oprava ulice více trápí malé prodejce, kterých tam je dost. A evropské dotace vážně mohou za pomalou pravu Nádražní?Rv

0/0
18.5.2015 16:14

D92a33v44i85d 33M72a45t58ě52j50ů 2745762347138

Nic noveho pod sluncem, takhle se proste stat chova ke svym zivitelum. Pokud chcete, aby se to zlepsilo, zkuste priste volit hlavou a ne zadni casti tela.

0/0
18.5.2015 13:12

V75o77j54t84ě88c51h 37R96ů89ž90e85k 1457472564332

Snažíte se vést na vlně nevole Idnesácké audience proti dotacím, co?

No, tentokrát vám to nevyšlo, poučte se z toho :-)

0/0
17.5.2015 20:08

J71a28n 21S55e43d74l26á20k 9522897146494

Středula by jim určitě poradil

0/0
17.5.2015 14:32

P84a21v10e46l 28V38e52t55e19š27n41í19k 7935538945427

Jak prosím za neschopnost rekonstrukce plánovat a neuvěřitelně pomalou realizaci mohou EVROPSKÉ dotace?

Jakoby nestačilo, že si německými penězi v dané oblasti namastí kapsu, ale ještě za to budou Němce obviňovat, že jim rozbíjí obchody?

+2/0
17.5.2015 10:08

D53a98v86i34d 87B35o80u31c62h31a90l 8379590669

To, co nám z dotací zůstane po odečtení, kolik posíláme zpět je natolik směšné, že tahat sem "Němce", kteří si tímto způsobem koupili v podstatě celý náš trh a mohli spolu s Francouzi zničit naše zemědělství, velkou část vinařství, cukrovarnictví, značný kus průmyslu, je opravdu o ničem. A to ještě navíc jsou ty dotace většinou účelové a poskytují se na projekty, které často bývají reálně nesmyslné a silně sociálně-inženýrské. Na konci se na to ještě musí nalepit štítek, že to bylo "postaveno z peněz EU", přičemž my jsme k tomu museli přidat další peníze z našeho rozpočtu.

Suma sumárum, je celý tento dotační systém korupční, vede v mnoha případech k realizaci nesmyslů, tlačí ty, kdo dotace čerpají k absurditám, jako je například to, co je popsáno v článku a nejde o nic jiného, než o nástroj o ovládnutí bruselských protektorátů prostřednictvím peněz, které byly ukradeny občanům členských zemí EU.

A mezi námi - pokud mají Němci problém s tím, že jejich daně jsou utráceny proto, aby tu Čtvrtou říši konečně vybudovali, mají se vzepřít. Prozatím jsou to oni a jejich politická reprezentace + totéž ve Francii, kdo se snaží tu bruselskou eurototalitu přitvrdit co nejvíce.

+2/0
17.5.2015 11:36

P12a93v83e11l 52Š85e89v54č67í17k 6940115239530

Němci se jen chovají tržně. Ostatně je lidové přísloví "hloupý kdo dává, hloupější kdo nebere".

Po plyšovém puči rychlokvašená vládnoucí garnitura otevřela vrata dokořán a zhasla.

Lidem se naslibovalo modré z nebe a tak pokorně mlčeli na největší rozkradení historie. Tedy mimo rok 48.

Budoucnost jsem prožrali v barevných jogurtech, nové elektronice, modernějších plechovkách na 4 kolech, opulentních showroomech, nádherných kancelářích, naleštěných náměstíchg a především v přesvědčení, že nám konečně začnou létat pečení holubi do huby. Místo aby jsme si utáhli opasky a dělali od rána do večera, abychom alespoň nějak dohnali zaostávání za Západem. 

A co se týká dotací, jsme čistý příjemce, dostáváme více než odvádíme. Bohužel, dotace deformují trh i pracovitost. Hlavní motto mělo být "hledáš-li pomocnou ruku, najdeš ji na konci své paže".

0/0
17.5.2015 13:43
Foto

M86i12c61h89a78l 82N66o52v12o78t60n59ý 2391782825963

to "Tedy mimo rok 1948" bych ještě jednou zdůraznil. To jak se kradlo za komunistů... ve srovnání s tím nemá cenu dnešní "kauzičky" ani řešit. Navíc tenhle článek, který komentujeme, ani o kradení není:)

0/0
17.5.2015 15:25

M47a24r94i51a25n46a 34K91r11á18s52n98á 7400797397861

Komanči byli oproti dnešním mocipánům čočkaři:-(

0/0
18.5.2015 8:13

P21a36v44e60l 68Š10e58v76č10í58k 6910155509920

V našem pidiměstě dělali rekonstrukci náměstí za cca 50 milionů, jen aby se utratily dotace. Přínos nulový, jen výrazně ubyla zeleň a ani se nezlepšilo parkování. Jen se napakovaly dvě firmy které rekonstrukci prováděly. A je dost možné že i ti, co jim zakázku přiklepli.

Považuji jakoukoliv dotaci za čistokrevnou zlodějnu, ať je na cokoliv. napřed se peníze někomu musí sebrat, aby se nekontrolovatelně rozdaly.

Přitom naše pidiměsto vykrmuje hejno nezaměstnaných, někteří i stavebních profesí kteří ale klidně pracují načerno, třeba u tatíkovy stavební firmy. Kdyby měla radnice potažmo stát koule, tak si zrovna to hejnu vyčuránků za podpory zaměstná na veřejně prospěšné práce, což může být zrovna ta oprava náměstí. Zapracovat na nádenícké práce snad není problém.

Stávající stav není žádná tržní ekonomika, ale jakýsi podivný slepenec socialismu a mafianismu.

+2/−1
17.5.2015 9:33

Š55t20e70f70a68n 80F15r71i38č49a 7772688883696

Faktem je, že ve velkých městech ČR trvají rekonstrukce ulic zhruba 12 x déle, než například v Rakousku. Zatímco tam jsou s rekonstrukcí hotovi za dva měsíce, u nás obvykle za dva roky. Je to dáno tím, že se nepracuje na těchto stavbách v noci a o víkendech. Ve Vídni je běžné, že stavba běží nonstop, tedy i v noci a o víkendech. Díky kratší výstavbě jsou i nižší mzdové náklady a náklady na pronájem strojů, stavba je levnější.

0/0
16.5.2015 23:05

J40a66n 21N31o49v73á47k 9137442327377

Přesně. A platí to o infrastruktuře obecně - např, na D3 je už nějakých ca. pět let obestavěn několikakilometrový úsek kužely a nic se tam neděje. Prázdnými staveništi, kde je bez jakéhokoliv zjevného důvodu omezena rychlost, ačkoliv tam evidentně nikdo už pěkně dlouho nepracuje, je tu fůra. Přitom zrovna mimo města už se nedá ani argumentovat hlukem, který by v noci rušil lidi bydlící v okolí.

0/0
16.5.2015 23:58
Foto

J46o65s28e50f 65N54o28v51a18k 1615415388698

Toto je presne ten problem. Projekty trvaji mnohem dele nez kdekoliv jinde ve svete. Je to temer uzasne ;-)

0/0
20.5.2015 15:26

D21a58l81i49b96o94r 81R10o21z87s45y43p47a70l 7650753546529

Pracovat v noci v centru města? Ti lidé bydlící tam se musí také vyspat. Tím, že se pracuje v noci se stavba neuspíší 12x.

0/0
25.5.2015 18:34

P75e47t43r 32H24o86l30u72b 7931589260

Hezké video o evropských dotacích zde: https://www.youtube.com/watch?v=i-zFePfou6Q

0/0
16.5.2015 23:01

M80a18r98t38i51n 20V89o90j97í15ř 2487493366348

V Liberci na Sokoláku pracovali rok a odrovnalo to i podniky, které tam fungovaly i 15 let.

0/0
16.5.2015 22:30

J77a82n 17Š28t83o62č74e62k 5190645890364

Co se týče délky a kvality některých staveb či rekonstrukcí v ČR, to se nedá slušně ani napsat... z 95% se vždy najde nějaká chyba. Tu v Liberci udělali krásnou rekonstrukci ulice, až na to, že byla sakra předražená, trvala o 5 měsíců déle a ještě navíc byla zvlněná. Komunikace s úřadem nepomáhala, tak se to muselo řešit přes Ukrajince, na Ukrajině odsouzeného za 3 násobnou vraždu.

Ukrajinci jsou dobrá skupina na různé inzultace. Když to nejde po dobrém, tak to musí jít prostě po zlém.

Všechno je to o lidech. Jak je možné, že třeba ve Švýcarsku zvládaj postavit nejdelší železniční tunel na světě pod Alpama = Gotthard Base Tunnel a u nás nejsme schopni ani např. otevřít tunel Blanka ? Jak je možné, že se D1 u Ostravy hroutí ?

A další a další příklady by se daly uvést. Jak je možné, že na Slovensku staví dálnici přes vodní nádrž Strážov u Žiliny či tunel pod hradem Strečno ?

Až někomu z normálně žijících lidí, řádných daňových poplatníků rupne v bedně, to nedopadne dobře....Problém v Uherském Brodě byl jen začátek...

0/−1
16.5.2015 21:09
Foto

P87e43t94r 28J34a10n33o82v40s78k46ý 1158940602748

V Plzni opravovali kvůli m.kultury 2015 kde co, ale nepochopil jsem, jak dlouho se to dělalo, 3 delnici na stavbě, zima mírná a plácek velikosti dvou tenisových kurtu byl zavřený 14 měsíců!!! poslední den ješte davali poslední kostky a pokládali trávu!!!! zinostníci cedili krev! Nokoho to zenajímalo, sobecké a amaterské! Rv Sady pětatřicátníků

0/0
16.5.2015 20:18

K84a55r47e36l 96S16t96r46ž14a23n53o20v94s51k27ý 1978435475

Taky jsem pro, aby se ulice neopravovaly. Dřív se na bláto házela sláma a bylo to.

0/0
16.5.2015 19:52

P24e31t55r 95B78ü79r48g26e53r 4937976457120

Vážím si "drobných podnikatelů". Tedy - většinou... Ale (v duchu většiny příspěvků)musím také dodat: Tohle je přeci nesmysl! Jistě by bylo možné vypočítat si, jaká ztráta v obchodu za dobu rekonstrukce nastane. Jistě by i šlo dohodnout se s ostatními, kteří na tom jsou stejně. A uzavřít s městem, či příslušným subjektem dohodu: My přispějeme na to, aby práce byly intenzivní, ideálně nepřetržité, termín se tak zkrátí a zákazníci vrátí.

V ostatním se připojuji: Nadpis článku je prvotřídní ukázkou demagogie a měl by vstoupit do učebnic propagandy[>-]

+5/0
16.5.2015 18:40

P32a33v87e89l 16Š70e37b92e29k 8904963892150

tu vaši intenzivní nepřepržitou práci bych vám přál pod vaším oknem

0/−1
16.5.2015 20:51

A79n88t37o41n23í80n 12S66v80o38b28o87d76a 3664873799622

Stačilo by pořádné nasazení pracovníků a techniky. U nás firmy rozdělají hodně staveb, aby měli zakázky, na které potom nemají lidi. Proto vidíme na většině staveb několik pracovníků na udržování staveniště, města dozírají na stavby stejně jako na Blanku :-(. Potom u nás podnikejte

0/0
16.5.2015 21:16

D13a48n67i21e31l 86J17i60r20á37č15e53k 3941400580158

A řešení? Podnikatelé mají v takových případech možnost nechat si pozastavit svou činnost a přihlásit se na úřad práce...

To si děláte srandu jste magoři a myslíte to vážně??????

+2/0
16.5.2015 17:32

H72e98l58e87n22a 79Č27í43ž44k51o93v68á 9121391142498

Na to jsem taky koukala jako blázen. Nazývat toto "řešením", to chce fakt hodně velkou fantazii.

0/0
16.5.2015 18:57
Foto

P22e66t86r 58J32a93n58o12v30s79k12ý 1528960232848

a zaměstnancům dát neplacené volno!8-o

0/0
16.5.2015 20:19

M97a69r81e13k 66Š38i91m50o32n 7300343767794

Vypadá to, že idnes diskutéři vůbec nic nepochopili, oni to snad dokonce schvalují!. Tady jde o to, že zhoudbné evropské dotace mají tímto další zářez na pažbě! Ty ulice se mohly v poklidu dál rozpadat, ale ne, přišly dotace a zasadily další drtivý pseudohumanistický pravdoláskařský úder. TOTO BY SE V LIBERLANDU NESTALO!!! RvEURv

+3/−2
16.5.2015 16:38

J47i58r80k32a 64K41o38c52h 7984824783505

a jaky je rozdil, jestli se ta ulice zavre ted nebo o tri roky pozdeji?

+1/−1
16.5.2015 18:30
Foto

M56i67c41h77a73l 45N30o65v95o98t29n35ý 2461202305253

právě, žádný, kromě toho, že bude rozpadlá definitivně. a tenhle článek by vyšel znovu. proboha, jen neopravujme ulice - zlá, zlá evropská unie nám dala možnost si vzít prachy a my jsme po ni šáhli a z vlastní vůle něco opravili - hnus

0/0
17.5.2015 15:27

J63i37r97k27a 78K18o81c30h 7314294413815

aha. takze nechame vsechno spadnout a pak postavime znova

0/0
17.5.2015 15:30
Foto

J56a54k69u98b 34Z 26P81r34a18h54y 8562875555239

Pane bože, obchod mu vždycky vynášel, ale teď na pár měsíců (2 roky fakt ne) se opravuje cesta a mu klesly tržby o polovinu, takže chce obchod prodat nebo propustit zaměstnance. Takovým lidem odebrat možnost podnikání a lopatě před tu jeho večerku! ještě k tomu vypadá jako blbeček... ;-O

+2/−14
16.5.2015 14:24

L95a48d39i55s85l53a20v 22H87a71š83k60a 4703476841210

kubo kubo, ty seš ale

0/−1
16.5.2015 16:21

H56e53l14e48n19a 51Č39í29ž10k29o38v95á 9171191802208

Budou tu ulici opravovat dva roky? Při dnešní technice, která "by měla" zrychlovat a zjednodušovat práci, je to tedy docela hrůza (i když bohužel zjevně ne ojedinělá). Já vím, že je to otřepaný a ne úplně přesný příklad, ale Národní divadlo bylo po vyhoření opravené za dva roky, a to před 130 lety, s mnohem skromnějšími technickými možnostmi.

Kdosi níže zmínil, že je za tím korupce, což asi být může, ale jestli on nebude (vedle "obyčejné lenosti") problém i v nadbytku různých předpisů, nařízení (bezpečnost, hygienik, památkáři...), jestli i tohle není faktor, který má takto neblahý vliv na vleklost prací. Nebo jestli zde nepůsobí třeba i taková tak "přehnaná důmyslnost", příliš složité organizování.

+1/0
16.5.2015 14:23

R71o65m21a43n 90P75o43l86á70č44e65k 5966249735

Ona to taková sranda není... Ono když to je komplet včetně inženýrských sítí ...

0/0
16.5.2015 15:10

H54e43l48e96n97a 13Č82í16ž13k54o18v19á 9541651242248

Jo, mně je jasné, že to není žádná psina (a že před těmi 130 lety to bylo v některých ohledech jednodušší). Ale přece jen, jako laikovi, mi dva roky připadají jako překvapivě dlouhá doba.

+2/0
16.5.2015 15:28

P14a78v89e73l 88K15u35r50a29l 5801204270770

Kladu si ovšem otázku proč by danou situaci měli řešit nějaká "profesní sdružení"...

profesní sdružení je prostě jen iniciativa nějakých jedinců které by nemělo mít v zákonech ani při jednání se státní správou o nic větší vyjednávací pozici než volejbalový kroužek základní školy někde v horní dolní. 

Nemělo by být povinné ani členství ani nějaké poplatky.

A na stejnou úroveň je třeba dát i odbory - prostě zájmová instituce jednotlivých občanů bez jakýchkoliv zákoných privilegií.

0/−1
16.5.2015 11:46

J74a94n 56G20o21t77t36l64i61e66b 2354815300766

Jestli jsou ti majitelé aspoň trochu soudní tak ve vlastním zájmu by měly snížit nájem, aby ty firmy přežili..

+4/0
16.5.2015 11:17

S71a55m 39S86e16l50d83r48i17c97k 8761267922655

Jeníku.. solidní majitelé nemovitosti? tím bylo myšleno - s lidským přístupem? to ale podle stylu rádoby podnikatelů v čechystánu do jejich slovníku nepatří..  samozřejmě - čest několika málo výjimkám, jenž potvrzují pravidlo..

0/0
16.5.2015 15:31

D37a38n68i76e14l 27J90i29r67á93č66e22k 3461330530688

Tak já jsem majitel několika nemovitostí a než aby mi nájemce utekl a pak jsem tam rok někoho hledal, tak mu to raději nechám půl roku skoro zadarmo... dělám to běžně, že třeba na rozjezd nechávám tři měsíce bez nájmu... je to i v mém zájmu, aby tam byl někdo komu to jede a pravidelně a včas platil nájem. Ale je pravda že jsou magoři, kteří to neudělají a ani jim nevadí, že to bude pak dva roky prázdné..

+6/0
16.5.2015 17:33

P25e47t59r 42V54r31a45n97i34k 5634519351861

Ja funguji stejne.

+1/0
16.5.2015 19:11

O57n42d93ř84e70j 37G32r96i57m 7761139847524

To stejné se dělo i v Brně na Milady Horákové a taky z toho nikdo ve zprávách kovbojku nedělal!

+4/0
16.5.2015 10:18

M87a44r29e93k 13S60u94c48h82á39n66e59k 2211166928709

Vice zavádějící titulek jsem už dlouho nečetl. Nakonec z toho vypadne, že za krach mohou evropští daňoví poplatnici.

+13/0
16.5.2015 9:54

K51u50b74a 65A41u19e61r 3714379758951

Spíš jde o to že ty práce jdou zvládnout zhruba 10x rychleji. Ale obce jsou špatný zadavatel nebo dokonce jsou spíše zkorumpovány od stavebních firem a firmy pak tyto zakázky provádějí stylem, že na ně přesouvají lidi a techniku jen když je nepotřebují na jiných stavbách. V našem městě s tím máme aktuálně velké zkušenosti. Byly chvíle kdy se na jedné ulici v centru nehráblo několik měsíců. Věc která se dala vyřídit za 3 týdny trvala rok. Majitelé restaurací nedostali odškodnění žádné. Zákon jim to neumožňuje.

+10/−2
16.5.2015 9:22

A31l71a66n 69Ř56e56p12k43a 4105776

Hmm, rychleji... a i stejně kvalitně, nebo kvalitněji? :-P

+1/0
16.5.2015 9:48

J40a59r90o40m48í74r 12K37r34á59l 4300389354169

Nejspíš i kvalitněji.

+2/0
16.5.2015 9:52

R36u37d29a 20S77l82a57v65í37k 5643728756261

Jste si tím opravdu jistý?

0/0
16.5.2015 10:18

J69a20r12o18m71í92r 91K21r89á83l 4340919444599

Ano.  Pokud odstraním nepropustný povrch silnice a nechám podloží nasáknout deštěm, budou náklady vyšší.

0/0
16.5.2015 16:13

B32e50n 58P45a43v94k45a 1527933277421

Zásadní otázkou je, jestli není znemožněno využívání daných prostor pro účely podnikání. Bohužel, i kdyby tomu tak bylo, a že asi ano, tak neexistují žádné plusové kompenzace od pronajímatele. Pouze odpustit nájem.

Krajním řešením je žaloba vůči správě s dovoláním k ÚS pro svobodu podnikání. Ale na to bych si nevsadil.

0/0
16.5.2015 8:59

P63a20v89e80l 40K65u37r89a74l 5261164740700

Jenomže soukromník nemusí odpouštět nájem jenom proto že si magistrát a státní instituce vedle opravují ulici. To je věc naprosto nezávislá na soukromém majiteli...

Město by to mohlo hypoteticky udělat u nemovitostí které mu patří... ale to nemusí být žádná.

0/−1
16.5.2015 11:42

V46l67a57d67i30m85í27r 27L79o75u25l55a 2118647952751

Ale to je jednoduché. Ta dotace bude mít několik kapitol:

1. kapitola - peníze určené na rekonstrukci vozovky

2. kapitola - peníze určené na odškodnění živnostníků a podnikatelů, kterým ta rekonstrukce omezí podnikání

3. kapitola - peníze určené na odškodnění těm, kteří v lokalitě bydlí a po dobu rekonstrukce musí snášet hluk a prach.

4. kapitola - odškodnění všech, kteří třeba náhodně daný prostor navštíví.

5. kapitola - odškodnění pro všechny, kteří nespadají pod kapitoly 2., 3.a 4., ale o odškodnění požádají

Bude to sice stát desetkrát tolik, a polovina se ještě rozkrade, ale problém je vyřešen.

+3/−2
16.5.2015 8:36





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že cestovní pojištění vás chrání proti vysokým výlohám na léčení v zahraničí?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.