Diskuze

Test: Umíte se slušně chovat na pracovišti?

Etiketa je souhrn společenských zvyklostí, tradic a nepsaných zákonů, které určují, jak se máme chovat ve společnosti. Zjistěte v našem testu, zda je pro vás slušné chování běžnou praxí a společenské faux pas vám nehrozí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tento test není o tom, zda se umíte slušně chovat na pracovišti, ale zda se umíte vcítit do toho, co jeho autor myslel, neboť jednotlivé otázky a odpovědi jsou v některých případech chybně formulovány. Vhodné formulace: otázky a odpovědi č. 1, 2, 3, 4, 7, 8 a 9 (též správné odpovědi souhlasí).

Otázka č. 5 - chybné formulace odpovědí, č. 6 - chybná formulace otázky (asi bylo myšleno, kdo první VYSTUPUJE z výtahu - odvozuji od odpovědi, jež je považována za správnou), 10 - chybné formulace odpovědí.

1 1
možnosti

Ze bych mel vstavat, kdyz prijde sef vytrhovat z prace? To me ani nenapadne :-)

0 1
možnosti

;-) Tak záleží, jaký je mezi námi vztah - s nejbližšími nadřízenými se vidíme několikrát denně, a zpravidla jde o podpis nebo pár vět, nevyskakuju ze židle, stejně tak když já jdu za svými ovečkami.

0 0
možnosti

Ha, to volani v pracovni dobe je dobrej joke :D moc to nepocita s mezinarodni firmou kde volate nekomu kdo je posunuty o 12hodin :D

0 1
možnosti

Jedina otazka blbe zodpovezena pochopitelne "ten kdo volal jako prvni" vs. "volajici" - ale moje chyba, melo me to napadnout, ze jsem na iDNESu a autor neumim poradne cesky... :-P

0 0
možnosti

ohledne vytahu.. smerem nahoru nastupujeme v poradi, v jakem budeme vystupovat.. pokud jedemes dolu, nastupujeme v poradi, v jakem jsme prisli

pracovni hovory se zakaznikem resime v jeho pracovni dobe, v pripade krize na cas nehledime. v pripade interni krize zvedame hovory podle potreby, placenych oncall hodin a dobre vule.- zde je spatne polozena otazka

co se tyka vstavani, fakt netusim, jaky sef by musel prijit, aby me k tomu donutil. leda bych mu sel neco podat, pripadne si s nekym chtel potrast rukou.. ale tohle jsem videl naposledy v osmdesatych letech, dnes spise u pratel nebo u mezifiremniho, minimalne vsak mezirezortniho styku.

co se tyka openspace, kazdy ma svuj "styl a dekorum", zalezi predevsim na pravidlech firmy a na ochote lidi domluvit se, kam az se pravidla daji posunout.

5 1
možnosti

Mezi neslušn chování bych zařadil i neustálé mletí o osobních věcech mezi několika kolegy v open space.

1 0
možnosti

Nevím, jestli to považovat za vysloveně neslušné, ale otravné to je. Pro mne to byl jeden z několika důvodů (byť zdaleka ne ten hlavní), proč jsem se nakonec rozhodla nebýt zaměstnancem. Jsem možná studený čumák, ale osobní záležitosti kolegů mě obecně nezajímají (to neznamená, že jsem si nikdy nenašla v práci kamarády); ještě vydržím být "pasivním posluchačem", to můžu odfiltrovat, ale vždy mě vytáčelo, když se ode mne chtělo, abych k zaujímala postoje, starala se o to, proč ten či onen manžel přišel domů opilý nebo že to či ono dítko dostalo ve škole trojku z diktátu. Je mi to jedno, je mi to jedno, je mi to jedno.

8 1
možnosti

Autor testu pravděpodobně pracuje pouze v open space někde ve 12. patře, má asociální šéfy a i z toho důvodu chodí v předklonu se špičatou hlavou.

9 1
možnosti

Vyřizovat pracovní hovory mezi 8. a 20. hodinou? 8-o Když na spoustě míst končí třeba o půl páté nebo nejpozději o půl šesté a později se tam už nedovoláte? ;-D Pokud s někým vyloženě nejsem domluvená, že telefonát pracovního charakteru proběhne později, než řekněme ve 4 odpoledne, tak už prostě nevolám. Jednak nepočítám s tím, že daného zastihnu v práci (při volání na pevnou linku), jednak jej nechci obtěžovat pracovními záležitostmi ve volném čase (při volání na mobil)...

12 1
možnosti

J64a15n 50M79a91c39e44k

31. 5. 2015 11:10

Ani ta odpověď na otázku 3 se mi nezdá zcela správná. Já jsem vychován tak, že pokud sedím a do místnosti vejde žena, tak vstanu. Pokud by přišel můj nadřízený, vstanu též. Ale pokud je podřízená žena a vejde nadřízený muž, tak myslím, že je správné, aby zůstala sedět a nabídla mu, aby se také posadil.

0 2
možnosti

Tak podle mě je s tím testem celkově potíž hlavně v tom, že otázky (nejen ta, kterou zmiňujete) jsou formulovány velmi povšechně. Už i proto, že není firma jako firma, někde je formálnost vyžadována a ceněna, jinde by na vás šéf hleděl jako na blázna, kdybyste při jeho příchodu pokaždé vstal (třeba proto, že k vám běžně zajde dvacetkrát za den, protože každou chvíli potřebujete něco společně řešit).

Nebo s tím zdravením: jasně, ryze korektně zdraví první podřízený nadřízeného, muž ženu atd., ale vůbec není od věci držet se hesla, že "kdo první vidí, tak také první zdraví". Představa, že budu ostentativně čekat na pozdrav a dávat tak najevo svou "větší společenskou významnost", je pro mě směšná. (Osobně ještě navíc vyznávám princip, že radši pozdravím dvakrát, když si nejsem jistá, jestli mě ten druhý slyšel -- radši budu za popletu než za nezdvořáka.)

8 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
1 0
možnosti