Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Finanční poradna iDnes.cz: Odpovědi na dotazy, s nimiž si nevíte rady

Již několik měsíců si můžete nechat na iDNES poradit s financemi. Finanční expert Partners Lukáš Urbánek vybral nejčastější témata, s nimiž si nevíte rady: pojištění, hypotéky a stavební spoření. Nechte si poradit i vy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I83v59a 70K38r40i14s59t85o16f67o67v91á 7295603712762

Hele, že se ten první případ nestal? To totiž snad není možný. :-D

0/0
9.6.2015 20:40

M49i72l37a54n 65S11m48o36l50k95a 9469382430633

jakmile nějaký poradce použije magickou formulku ''Investiční živoťní pojištění'' jako výhodné spoření, okamžitě se zvedám a odcházím...

+2/0
9.6.2015 19:40

J30i17ř55í 13R80a21m81e96š 8856474520112

já mám příjem čistá 45 tgis za dva měsíce 60 tis čistá. Každý měsíc mám více náklady tzn. rozbitý ventil na bojleru nový  kompresor na lednici zvýšené náklady na benzín o několik tisíc. atd atd. Více náklady každý měsíc min 5 tis co stím jestli partners taky poradí aby domluvili ventilu nebo kompresoru;-D;-D. Pro doplnění každý den jezdím za prací do rakouska proto takové příjmy a nechápu z čeho žijou rodiny z českých příjmů.

0/0
9.6.2015 14:23

J83i85ř84í 73R89a93m34e38š 8316674890412

dodatek takže někdy některý měsíc skřípe. Rozpis nákladů benzín 7000 tis Jídlo drogerie atd. dva lidi 8000 tis dvouměsíční dcera cca 4000 tis. elektrika 2000 topím s ní. Inkaso 3000 bydlím ve svým hypo 360 euro spoření pro dceru 30 euro splátky dluhů 2100 kč. Příjem každý měsíc 36000 kč v létě třináctý a v prosinci 14 plat plný a v únoru vyrovnání daní a příspěvek v rakousku na dopravu cca 65 tis proto průměr vysoký. Za dva měsíce dostanu 170 euro z rakouska příspěvek na dítě a moje žena 11 tis mateřskou. Celou domácnost táhnu já protože ta moje nemohla sehnat řádnou práci a na soc nic že mám velký příjem. At partners poradí jak ještě zvýšit příjem o deset tis abych byl opravdu v poho. Z čeho lidi v čr žijou nechápu.

0/0
9.6.2015 14:33

Z51d81e20n44ě86k 44G67l30a51s 7518468598465

Máte v tom guláš, proto vám to některý měsíc skřípe.

0/0
9.6.2015 15:20

J26i79ř60í 93R52a85m88e12š 8646274620502

platí se toho straašně moc. Inkaso elektrika hypo benzín jídlo dluh spoření miminko a každý měsíc něco na víc jednou to a po druhé to.

0/0
9.6.2015 15:51

J76a15k51u14b 14Š42p62r27i24n61g97e11r 9471192512

Z čeho žijí české rodiny? Z peněz, které vydělají. Jak prosté. Berete více, ale máte vyšší náklady, takže máte stejně kulový. Nechápu, z čeho žijete.

0/0
9.6.2015 19:27

E79v31a 58P42á49n35e36k 8720249737444

Pane Ramesi,no me by taky zajímalo,z čeho žijete. Máte toho placení dost! Ty příspěvky na to dojíždění jsou super,že? Taky je využíváme :-p

0/0
9.6.2015 20:05

R77o81s10t38i85s64l56a92v 20C38a25h26a 6473187837421

Takze pan je z Partners? Tak to uz chapu jeho text dotazu, kdy si zena pred 17 lety zalozila duchodove pojisteni :

"Pokud jde o takovou smlouvu, jak píšete, s největší pravděpodobností moc výhodná nebude. Jde o starý typ kapitálového životního pojištění s možností čerpání renty. Tyto smlouvy se vyznačují velmi konzervativní strategií pro zhodnocování rezerv a většinou garantují klientům reálnou ztrátu."

Samozrejme, ze to muze byt absolutni nesmysl. Pan asi zapomnel na jednu podstatnou vec. Pred sedmancti lety byla vysoka technicka urokova mira, tj. vynos, ktery je garantovan. Mohlo to byt 4.5% mozna i 6%. A to vam dneska nikdo neda.

Nevzpominate si, jak tlacila Ceska pojistovna kdysi lidi z prechodu zivotnich pojistek s garantovanymi 6% na Dynamik (neboli IZP)?

0/0
9.6.2015 14:08

R32o64s80t59i56s42l43a18v 79C16a84h22a 6253497417361

oprava: Tak to uz chapu jeho odpoved na text dotazu....

+1/0
9.6.2015 14:11
Foto

L40u69k63á79š 26U84r74b43á53n53e97k 1229639156204

1) V odpovědi jasně uvádím, že je potřeba se dotázat pojišťovny a získat více informací. A teprve potom se rozhodnout, jaké kroky podniknout.

2) Technická úroková míra je garantované zhodnocení pojistné rezervy a nelze ji zaměňovat se zhodnocením vložených prostředků klienta. TÚM je pouze jedním z parametrů ovlivnijící spořící složku kapitálového životního pojištění. Vámi prezentované argumenty nejsou správné. Jinak by to znamenalo, že uvšech kapitálových pojistek dostanete více, než vložíte. Ale takhle to nefunguje.

0/0
9.6.2015 16:06

R33o64s91t14i18s43l23a86v 44C47a90h58a 6793797437771

Pisete: "Pokud jde o takovou smlouvu, jak píšete, s největší pravděpodobností moc výhodná nebude. Jde o starý typ kapitálového životního pojištění s možností čerpání renty. Tyto smlouvy se vyznačují velmi konzervativní strategií pro zhodnocování rezerv a většinou garantují klientům reálnou ztrátu."

Ja naopak tvrdim, ze je vysoce pravdepodobne, ze pokud klient preferuje nejakou miru garance, tak to bude zrejme vyhodnejsi, nez novejsi smlouva. A v souvislosti se Vami zminovanou konzervativni strategii Vas upozornuji, ze pokud ma klient 4.5% TUM, tak muze byt smlouva docela dost vyhodna, pokud klient nechce riskovat s IZP. A v souvislosti s Vasim tvrzenim o garanci realne ztraty je potreba upozornit, ze jde o POJISTKU, takze pochopitelne cast penez se spotrebuje na riziko. A protoze dotaz se tyka pojistene zeny, tak jeste nesmite zapominat na to, ze v souvislosti s genderovou smernici je docela dost pravdepodobne, ze pojisteni rizika pani se zdrazi, coz se zenam po uplatneni unisex umrtnosti bezne stalo.

0/0
15.6.2015 11:40

E70r95i88k 84S77v53o13b25o47d89a 1473168134448

Prosil bych o zodpovězení těchto dvou otázek pana experta z Partners:

Dotaz č.1: finanční poradci dostávají za uzavření smlouvy na investiční životní pojištění 24násobek měsíčního vkladu (tzn. při platbě 1000,- Kč měsíčně, zaplatím zprostředkovateli postupně 24.000,- Kč jako provizi). Když si půjdu smlouvu uzavřít přímo na pobočku pojišťovny dostanu těch 24.000,- Kč postupně přímo já?

Dotaz č.2: je možné po finančním poradci požadovat při sjednávání výše uvedeného pojištění domluvit podmínku "vrácení" vyplacení části výše uvedené provize? Za přiměřenou odměnu považuji částku ve výši cca 1.000,- Kč za smlouvu. Tzn. dá se dohodnout (pravděpodobně ve formě krátké smlouvy) na tom, že mi zprostředkovatel postupně jak mu bude vyplacena mojí pojišťovnou vrátí dohodnutý rozdíl, tzn. 23.000,- Kč? Je možné toto u společnosti Partnerts dohodnout (přičemž výše vrácené provize může být ještě předmětem jednání)?

0/0
9.6.2015 13:07
Foto

L31u54k74á94š 60U57r32b44á33n91e26k 1819289416344

Odpověď č.1: Vámi uváděná provize odpovídá 200 % ročního pojistného. Osobně jsem se s takovou smlouvu nesetkal. Pošlete mi alespoň jeden sazebník pojišťovny, kde taková provize, kterou uvádíte, je obsažena. Rád se dozvím něco nového.

Pokud si uzavřete opravdu stejnou smlouvu přes poradce nebo přes pojišťovnu zaplatíte stejně. Pojišťovny ke svým smlouvám zveřejňují sazebníky poplatků a ty jsou pouze jedny. Rozdíly v nákladovosti jsou u různých typů pojištění v rámci pojišťovny. Potom se může stát, že některé smlouvy si klienti na pobočkách uzavírají levněji a některé dráž. Záleží na konkrétní pojistné smlouvě.

Pokud bychom se bavili konkrétněji, bylo by to pro čtenáře této diskuze jistě přínosnější. Měl jste nějakou smlouvu konkrétně na mysli? Můžeme si všechny poplatky vyčíslit a mrknout se pod pokličku.

Odpověď č.2: zeptejte se svého lékaře, jestli Vám pošle část svého honoráře za to, že Vás léčí? Z každé koruny, kterou ze své kapsy utratíte, někomu přispíváte na jeho mzdu, zisk...(koupě rohlíku, chleba, masa, lístku na vlak,  telefonu, auta...).

Pokud dostanu provizi za dobře odvedenou práci, nevidím na tom nic špatného. Otázkou je, co je dobře odvedená práce? Pokud jako klient/zákazník nejsem spokojen, tak službu/produkt nekupuji.

Každý poradce v Partners je OSVČ a co si s ním dohodnete je čistě Vaše záležitost.

Veškrá situace kolem nákladovosti životního pojištění by se mohla vyřešit novelou zákona, která se připravuje. Jsem zastáncem toho, aby klienti byli předem informováni, kolik je bude pojištění stát. Jaká potom bude provize pro poradce, už bude bezpředmětné. Dnes je situce velimi nepřehledná a laik nemá mnohdy šanci se dopočítat skutečné výše zaplacených polatků.

0/0
9.6.2015 13:44

R35o93s62t19i75s37l26a73v 29C41a78h61a 6753667287951

bohuzel se (ne)spokojenost s poradcem casto pozna az po nakupu....

0/0
9.6.2015 14:10

E17r83i10k 26S46v82o83b28o85d54a 1353728964688

Dobrý den,

tak abych byl konkrétnější tak odkaz na dva články z idnes.cz (jsou i lepší články, ale nevím, jestli můžu odkazovat i na jiné stránky, nicméně myslím, že stačí i tyto...):

http://ekonomika.idnes.cz/investicni-zivotni-pojisteni-zmeny-odmen-fi8-/ekonomika.aspx?c=A140923_194419_ekonomika_bse

http://finance.idnes.cz/pruzkum-kvalita-prodeje-zivotniho-pojisteni-je-nizka-pp2-/zivotni-pojisteni.aspx?c=A140728_163356_poj_zuk

Obecně samozřejmě nemám nic proti provizi finančnímu poradci. Je logické, že zadarmo to dělat nebudou (i když mnozí se tak tváří a dělají z lidí hlupáky a pak je skrytě na provizích řádně oškubou...). Já mám problém s tím, že za prvé jsou ty provize zcela nepřiměřené (za dvě půlhodinová sezení klidně i desetitisíce korun...) Mně přijde rozumná provize někde mezi 500-1000,- Kč/smlouvu, ale hlavně mi neskutečně vadí, že se člověk tu provizi předem nedozví. Ono kdyby každý musel podepsat papír, že za ty dvě hodinky práce poradci zaplatí třeba 20 tis. Kč, tak to by si to sakra rozmyslel. Současný systém mi přijde jako nehorázný podvod.

0/0
10.6.2015 11:49
Foto

L95u35k70á89š 21U94r83b95á37n17e14k 1799549626804

Dobrý den,

děkuji za odkazy. 180 % jsem v sazebnícíh opravdu viděl. 200 ne, ale to asi není to, oč tu běží.

Souhlasím s Vámi, že taková provize za 60 min je moc. A pokud je to standard, tak je to špatně.

Já osobně se pod 4 hodiny strávené s klientem nedostanu. Pokud mám totiž klientovi pomoci s nastavením pojistné smlouvy, tak to moc rychleji nejde. Nejedná se pouze o samotné pojištění,  ale také o charakter příjmů, majetek, rezervy, závazky, rodinnou situaci, odpovědnost za další osoby v domácnost, plány v budoucnosti... Krytérií, které se tedy zohledňují je opravdu moc. Mimo schůzku s klientem je potřeba ještě započítat další čas strávený hledáním optimálního nastavení z pohledu ceny a výkonu, výpočet sociálních dávek a nejrůznějších podpor, porovnání jednotlivých nabídek na trhu a kontrolu pojistných podmínek vč. výluk, příprava smluvní dokumentace a její expedice. A aby to takový poradce vše zvládl, je potřeba, aby si platil právní servis a investoval do dalšího svého vzdělávání, účastnil se nejrůznějších školení a pokud zastupuje více pojišťoven, tak se řada školení násobí počtem institucí. Nejlepší na tom je, že téměř nikdo z těch, co smlouvu uzavírají, nikdy nedostane celou provizi.

Každopádně pojištění patří mezi nejlépe provizované produkty na zprostředkovatelském trhu. Za sebe mohu říci, že se jedná o velmi komplikovanou disciplínu a jednu z nejsložitějších. Konkurovat může pouze vyřizování hypoték při financování bydlení.

Myslím si, že pokud klient bude vědět, jakou mám provizi, mu nepomůže k tomu, aby na pojištění ušetřil. Důležité pro něj bude, aby věděl, kolik ho bude celkové pojištění stát, protože jinak je klient opět v pasti. Tentokrát ne ze strany zprostředkovatele/poradce, ale ze strany pojišťovny, která mu napálí X dalších poplatků.

0/0
11.6.2015 17:31

J94a55r77m15i94l19a 97P28í25c87h52o19v43á 5322307114533

Otázka: Od roku 2001 mám uzavřené Kapitálové životní pojištění pod označením K1B s připojištěním u Komerční pojišťovny KB. Po celou dobu jsem si zaplacené pojistné odečítal ze základu daně, ale nyní mi přišel od pojišťovny dopis, že to již nebude možné, že moje pojistka bude dále nastavena pouze na výběr peněz a nikoliv na možnost odečtu ze základu daně. Řešením je prý pouze nové pojištění. Prosím o radu, jak nyní postupovat.

Odpověď: Z mého pohledu na tento krok nemá pojišťovna právo. Dnes je to tak, že pojišťovny potřebují od klientů písemné vyjádření o tom, zda se rozhodli pro daňovou, nebo nedaňovou variantu. Jednostranně vám pojišťovna nesmí cokoliv nutit

NESMYSL. Pojišťovna postupuje přesně dle zákona. Stát prostě změnil zákon, tudíž staré uzavřené smouvy se budou pohybovat v poněkud změněném právním prostředí. O změně zákona a jeho dopadu na smlouvy jsme byli - tedy aspoň ti, co problematiku tu a tam sledují - informováni dostatečně a včas, i o skutečnosti, že pojišťovny rozešlu informativní dopisy. Jen to prostě nebylo hned po Novém roce, ale v době, kdy pojišťovny rozesílaly potvrzení k daňovým odpočtům, tedy asi s 6-týdenním zpožděním. Rada poradce je v tomto chybná (viz např.: http://radce.iprima.cz/pojistovny-rozeslaly-pres-3-miliony-dopisu-cnb-se-nelibi-maji-se-hodit-do-kose)

0/0
9.6.2015 10:20

V76l60a45d53i89m85í54r 32Š22v20o55r92b21a 2659384305472

Rada poradce je chybná, ale úplně z jiného důvodu. Změnil se Zákon o dani z příjmu, pojistné podmínky zůstávají stejné, smlouva zůstává stejná. Pojišťovna nemá povinnost klientům nabídnout, že se změní pojistné podmínky pojistné smlouvy. Pro jakoukoli změnu pojistné smlouvy, případně úpravu pojistných podmínek je třeba souhlas jak pojistitele, tak pojistníka..... A pokud se na tom smluvní strany dohodnout, tak teprve pak lze provést změnu/úpravu.

0/0
9.6.2015 10:42

A89d97a57m 66V11a59r96m16u55ž12a 8685847496739

"Otázka:Minulý rok v listopadu jsem uzavřel životní pojištění u České Pojišťovny, u Kooperativy a v ING (nyní NN). Nyní potřebuji snížit měsíční poplatky, protože mě pojištění stojí měsíčně tři tisíce korun, a to už mi nevyhovuje. Je možné snížit poplatky na částku okolo jednoho tisíce korun? Co mám pro to udělat?"

.

;-D;-D Uzavřel jsem tři pojistky a v době sjednání mi vyhovovalo platit tři tisíce korun .. co mám dělat - Jděte do Partners .... ;-D

0/0
9.6.2015 9:34

J16a15r60m12i93l27a 37P15í69c32h81o82v97á 5512347134313

Otázka: Minulý rok v listopadu jsem uzavřel životní pojištění u České Pojišťovny, u Kooperativy a v ING (nyní NN). Nyní potřebuji snížit měsíční poplatky, protože mě pojištění stojí měsíčně tři tisíce korun, a to už mi nevyhovuje. Je možné snížit poplatky na částku okolo jednoho tisíce korun? Co mám pro to udělat? 

Odpověď: příště bych radil občas použít MOZEK.

+5/0
9.6.2015 10:22

P23e88t95r 41B31e53z85s75t11a48r46o43s82t85i 2479716463491

Přitom bych se i vsadil, ze všechny tři pojistky ma od nich, když mi jedinec od nich tvrdil, za Izp je něj, ze on sam osobně v něm sporu desítku měsíčně... Ne , hlavně co nejdále od tohoto spolku samozvaných amatérských kindrporadcu...

0/0
9.6.2015 10:58

J86a60n 63N43o13v19á84k 7379342845274

A co tvrdili ti další...?

0/0
10.6.2015 18:27





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že cestovní pojištění vás chrání proti vysokým výlohám na léčení v zahraničí?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.