Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Finanční poradna iDnes.cz: Odpovědi na dotazy, s nimiž si nevíte rady

Již několik měsíců si můžete nechat na iDNES poradit s financemi. Finanční expert Partners Lukáš Urbánek vybral nejčastější témata, s nimiž si nevíte rady: pojištění, hypotéky a stavební spoření. Nechte si poradit i vy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O60d12s43t66r45a57n57ě89n82ý 81U60ž25i57v51a15t27e69l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
9.6.2015 20:40

M34i76l45a91n 59S54m64o29l81k40a 9599312840673

jakmile nějaký poradce použije magickou formulku ''Investiční živoťní pojištění'' jako výhodné spoření, okamžitě se zvedám a odcházím...

+2/0
9.6.2015 19:40

J55i44ř22í 56R75a76m53e54š 8786924400182

já mám příjem čistá 45 tgis za dva měsíce 60 tis čistá. Každý měsíc mám více náklady tzn. rozbitý ventil na bojleru nový  kompresor na lednici zvýšené náklady na benzín o několik tisíc. atd atd. Více náklady každý měsíc min 5 tis co stím jestli partners taky poradí aby domluvili ventilu nebo kompresoru;-D;-D. Pro doplnění každý den jezdím za prací do rakouska proto takové příjmy a nechápu z čeho žijou rodiny z českých příjmů.

0/0
9.6.2015 14:23

J76i78ř35í 71R80a53m74e87š 8536624290522

dodatek takže někdy některý měsíc skřípe. Rozpis nákladů benzín 7000 tis Jídlo drogerie atd. dva lidi 8000 tis dvouměsíční dcera cca 4000 tis. elektrika 2000 topím s ní. Inkaso 3000 bydlím ve svým hypo 360 euro spoření pro dceru 30 euro splátky dluhů 2100 kč. Příjem každý měsíc 36000 kč v létě třináctý a v prosinci 14 plat plný a v únoru vyrovnání daní a příspěvek v rakousku na dopravu cca 65 tis proto průměr vysoký. Za dva měsíce dostanu 170 euro z rakouska příspěvek na dítě a moje žena 11 tis mateřskou. Celou domácnost táhnu já protože ta moje nemohla sehnat řádnou práci a na soc nic že mám velký příjem. At partners poradí jak ještě zvýšit příjem o deset tis abych byl opravdu v poho. Z čeho lidi v čr žijou nechápu.

0/0
9.6.2015 14:33

Z11d56e78n46ě62k 26G97l68a97s 7248158808445

Máte v tom guláš, proto vám to některý měsíc skřípe.

0/0
9.6.2015 15:20

J93i39ř50í 26R78a96m52e61š 8506774850932

platí se toho straašně moc. Inkaso elektrika hypo benzín jídlo dluh spoření miminko a každý měsíc něco na víc jednou to a po druhé to.

0/0
9.6.2015 15:51

J20a59k15u55b 95Š24p91r24i68n55g28e97r 9161912612

Z čeho žijí české rodiny? Z peněz, které vydělají. Jak prosté. Berete více, ale máte vyšší náklady, takže máte stejně kulový. Nechápu, z čeho žijete.

0/0
9.6.2015 19:27

E93v71a 19P62á73n54e36k 8860249347714

Pane Ramesi,no me by taky zajímalo,z čeho žijete. Máte toho placení dost! Ty příspěvky na to dojíždění jsou super,že? Taky je využíváme :-p

0/0
9.6.2015 20:05

R73o64s75t90i59s78l91a52v 52C66a91h22a 6113987227651

Takze pan je z Partners? Tak to uz chapu jeho text dotazu, kdy si zena pred 17 lety zalozila duchodove pojisteni :

"Pokud jde o takovou smlouvu, jak píšete, s největší pravděpodobností moc výhodná nebude. Jde o starý typ kapitálového životního pojištění s možností čerpání renty. Tyto smlouvy se vyznačují velmi konzervativní strategií pro zhodnocování rezerv a většinou garantují klientům reálnou ztrátu."

Samozrejme, ze to muze byt absolutni nesmysl. Pan asi zapomnel na jednu podstatnou vec. Pred sedmancti lety byla vysoka technicka urokova mira, tj. vynos, ktery je garantovan. Mohlo to byt 4.5% mozna i 6%. A to vam dneska nikdo neda.

Nevzpominate si, jak tlacila Ceska pojistovna kdysi lidi z prechodu zivotnich pojistek s garantovanymi 6% na Dynamik (neboli IZP)?

0/0
9.6.2015 14:08

R75o47s20t52i19s86l45a57v 88C41a24h21a 6493827717901

oprava: Tak to uz chapu jeho odpoved na text dotazu....

+1/0
9.6.2015 14:11
Foto

L31u34k50á36š 47U77r95b48á15n63e49k 1949129586174

1) V odpovědi jasně uvádím, že je potřeba se dotázat pojišťovny a získat více informací. A teprve potom se rozhodnout, jaké kroky podniknout.

2) Technická úroková míra je garantované zhodnocení pojistné rezervy a nelze ji zaměňovat se zhodnocením vložených prostředků klienta. TÚM je pouze jedním z parametrů ovlivnijící spořící složku kapitálového životního pojištění. Vámi prezentované argumenty nejsou správné. Jinak by to znamenalo, že uvšech kapitálových pojistek dostanete více, než vložíte. Ale takhle to nefunguje.

0/0
9.6.2015 16:06

R62o60s87t60i48s14l80a61v 85C29a28h11a 6283637807131

Pisete: "Pokud jde o takovou smlouvu, jak píšete, s největší pravděpodobností moc výhodná nebude. Jde o starý typ kapitálového životního pojištění s možností čerpání renty. Tyto smlouvy se vyznačují velmi konzervativní strategií pro zhodnocování rezerv a většinou garantují klientům reálnou ztrátu."

Ja naopak tvrdim, ze je vysoce pravdepodobne, ze pokud klient preferuje nejakou miru garance, tak to bude zrejme vyhodnejsi, nez novejsi smlouva. A v souvislosti se Vami zminovanou konzervativni strategii Vas upozornuji, ze pokud ma klient 4.5% TUM, tak muze byt smlouva docela dost vyhodna, pokud klient nechce riskovat s IZP. A v souvislosti s Vasim tvrzenim o garanci realne ztraty je potreba upozornit, ze jde o POJISTKU, takze pochopitelne cast penez se spotrebuje na riziko. A protoze dotaz se tyka pojistene zeny, tak jeste nesmite zapominat na to, ze v souvislosti s genderovou smernici je docela dost pravdepodobne, ze pojisteni rizika pani se zdrazi, coz se zenam po uplatneni unisex umrtnosti bezne stalo.

0/0
15.6.2015 11:40

E69r93i10k 90S76v58o84b27o96d51a 1703478554468

Prosil bych o zodpovězení těchto dvou otázek pana experta z Partners:

Dotaz č.1: finanční poradci dostávají za uzavření smlouvy na investiční životní pojištění 24násobek měsíčního vkladu (tzn. při platbě 1000,- Kč měsíčně, zaplatím zprostředkovateli postupně 24.000,- Kč jako provizi). Když si půjdu smlouvu uzavřít přímo na pobočku pojišťovny dostanu těch 24.000,- Kč postupně přímo já?

Dotaz č.2: je možné po finančním poradci požadovat při sjednávání výše uvedeného pojištění domluvit podmínku "vrácení" vyplacení části výše uvedené provize? Za přiměřenou odměnu považuji částku ve výši cca 1.000,- Kč za smlouvu. Tzn. dá se dohodnout (pravděpodobně ve formě krátké smlouvy) na tom, že mi zprostředkovatel postupně jak mu bude vyplacena mojí pojišťovnou vrátí dohodnutý rozdíl, tzn. 23.000,- Kč? Je možné toto u společnosti Partnerts dohodnout (přičemž výše vrácené provize může být ještě předmětem jednání)?

0/0
9.6.2015 13:07
Foto

L49u55k39á33š 61U59r60b31á33n86e49k 1729639176294

Odpověď č.1: Vámi uváděná provize odpovídá 200 % ročního pojistného. Osobně jsem se s takovou smlouvu nesetkal. Pošlete mi alespoň jeden sazebník pojišťovny, kde taková provize, kterou uvádíte, je obsažena. Rád se dozvím něco nového.

Pokud si uzavřete opravdu stejnou smlouvu přes poradce nebo přes pojišťovnu zaplatíte stejně. Pojišťovny ke svým smlouvám zveřejňují sazebníky poplatků a ty jsou pouze jedny. Rozdíly v nákladovosti jsou u různých typů pojištění v rámci pojišťovny. Potom se může stát, že některé smlouvy si klienti na pobočkách uzavírají levněji a některé dráž. Záleží na konkrétní pojistné smlouvě.

Pokud bychom se bavili konkrétněji, bylo by to pro čtenáře této diskuze jistě přínosnější. Měl jste nějakou smlouvu konkrétně na mysli? Můžeme si všechny poplatky vyčíslit a mrknout se pod pokličku.

Odpověď č.2: zeptejte se svého lékaře, jestli Vám pošle část svého honoráře za to, že Vás léčí? Z každé koruny, kterou ze své kapsy utratíte, někomu přispíváte na jeho mzdu, zisk...(koupě rohlíku, chleba, masa, lístku na vlak,  telefonu, auta...).

Pokud dostanu provizi za dobře odvedenou práci, nevidím na tom nic špatného. Otázkou je, co je dobře odvedená práce? Pokud jako klient/zákazník nejsem spokojen, tak službu/produkt nekupuji.

Každý poradce v Partners je OSVČ a co si s ním dohodnete je čistě Vaše záležitost.

Veškrá situace kolem nákladovosti životního pojištění by se mohla vyřešit novelou zákona, která se připravuje. Jsem zastáncem toho, aby klienti byli předem informováni, kolik je bude pojištění stát. Jaká potom bude provize pro poradce, už bude bezpředmětné. Dnes je situce velimi nepřehledná a laik nemá mnohdy šanci se dopočítat skutečné výše zaplacených polatků.

0/0
9.6.2015 13:44

R76o77s84t33i60s79l10a11v 67C40a13h75a 6693637967421

bohuzel se (ne)spokojenost s poradcem casto pozna az po nakupu....

0/0
9.6.2015 14:10

E42r15i49k 78S72v70o93b12o30d51a 1473708234508

Dobrý den,

tak abych byl konkrétnější tak odkaz na dva články z idnes.cz (jsou i lepší články, ale nevím, jestli můžu odkazovat i na jiné stránky, nicméně myslím, že stačí i tyto...):

http://ekonomika.idnes.cz/investicni-zivotni-pojisteni-zmeny-odmen-fi8-/ekonomika.aspx?c=A140923_194419_ekonomika_bse

http://finance.idnes.cz/pruzkum-kvalita-prodeje-zivotniho-pojisteni-je-nizka-pp2-/zivotni-pojisteni.aspx?c=A140728_163356_poj_zuk

Obecně samozřejmě nemám nic proti provizi finančnímu poradci. Je logické, že zadarmo to dělat nebudou (i když mnozí se tak tváří a dělají z lidí hlupáky a pak je skrytě na provizích řádně oškubou...). Já mám problém s tím, že za prvé jsou ty provize zcela nepřiměřené (za dvě půlhodinová sezení klidně i desetitisíce korun...) Mně přijde rozumná provize někde mezi 500-1000,- Kč/smlouvu, ale hlavně mi neskutečně vadí, že se člověk tu provizi předem nedozví. Ono kdyby každý musel podepsat papír, že za ty dvě hodinky práce poradci zaplatí třeba 20 tis. Kč, tak to by si to sakra rozmyslel. Současný systém mi přijde jako nehorázný podvod.

0/0
10.6.2015 11:49
Foto

L13u94k77á97š 30U72r85b23á94n66e49k 1539709916574

Dobrý den,

děkuji za odkazy. 180 % jsem v sazebnícíh opravdu viděl. 200 ne, ale to asi není to, oč tu běží.

Souhlasím s Vámi, že taková provize za 60 min je moc. A pokud je to standard, tak je to špatně.

Já osobně se pod 4 hodiny strávené s klientem nedostanu. Pokud mám totiž klientovi pomoci s nastavením pojistné smlouvy, tak to moc rychleji nejde. Nejedná se pouze o samotné pojištění,  ale také o charakter příjmů, majetek, rezervy, závazky, rodinnou situaci, odpovědnost za další osoby v domácnost, plány v budoucnosti... Krytérií, které se tedy zohledňují je opravdu moc. Mimo schůzku s klientem je potřeba ještě započítat další čas strávený hledáním optimálního nastavení z pohledu ceny a výkonu, výpočet sociálních dávek a nejrůznějších podpor, porovnání jednotlivých nabídek na trhu a kontrolu pojistných podmínek vč. výluk, příprava smluvní dokumentace a její expedice. A aby to takový poradce vše zvládl, je potřeba, aby si platil právní servis a investoval do dalšího svého vzdělávání, účastnil se nejrůznějších školení a pokud zastupuje více pojišťoven, tak se řada školení násobí počtem institucí. Nejlepší na tom je, že téměř nikdo z těch, co smlouvu uzavírají, nikdy nedostane celou provizi.

Každopádně pojištění patří mezi nejlépe provizované produkty na zprostředkovatelském trhu. Za sebe mohu říci, že se jedná o velmi komplikovanou disciplínu a jednu z nejsložitějších. Konkurovat může pouze vyřizování hypoték při financování bydlení.

Myslím si, že pokud klient bude vědět, jakou mám provizi, mu nepomůže k tomu, aby na pojištění ušetřil. Důležité pro něj bude, aby věděl, kolik ho bude celkové pojištění stát, protože jinak je klient opět v pasti. Tentokrát ne ze strany zprostředkovatele/poradce, ale ze strany pojišťovny, která mu napálí X dalších poplatků.

0/0
11.6.2015 17:31

J83a89r66m35i53l17a 66P24í37c56h15o82v81á 5132187414393

Otázka: Od roku 2001 mám uzavřené Kapitálové životní pojištění pod označením K1B s připojištěním u Komerční pojišťovny KB. Po celou dobu jsem si zaplacené pojistné odečítal ze základu daně, ale nyní mi přišel od pojišťovny dopis, že to již nebude možné, že moje pojistka bude dále nastavena pouze na výběr peněz a nikoliv na možnost odečtu ze základu daně. Řešením je prý pouze nové pojištění. Prosím o radu, jak nyní postupovat.

Odpověď: Z mého pohledu na tento krok nemá pojišťovna právo. Dnes je to tak, že pojišťovny potřebují od klientů písemné vyjádření o tom, zda se rozhodli pro daňovou, nebo nedaňovou variantu. Jednostranně vám pojišťovna nesmí cokoliv nutit

NESMYSL. Pojišťovna postupuje přesně dle zákona. Stát prostě změnil zákon, tudíž staré uzavřené smouvy se budou pohybovat v poněkud změněném právním prostředí. O změně zákona a jeho dopadu na smlouvy jsme byli - tedy aspoň ti, co problematiku tu a tam sledují - informováni dostatečně a včas, i o skutečnosti, že pojišťovny rozešlu informativní dopisy. Jen to prostě nebylo hned po Novém roce, ale v době, kdy pojišťovny rozesílaly potvrzení k daňovým odpočtům, tedy asi s 6-týdenním zpožděním. Rada poradce je v tomto chybná (viz např.: http://radce.iprima.cz/pojistovny-rozeslaly-pres-3-miliony-dopisu-cnb-se-nelibi-maji-se-hodit-do-kose)

0/0
9.6.2015 10:20

V86l27a36d18i96m71í43r 34Š56v29o20r81b39a 2289984125542

Rada poradce je chybná, ale úplně z jiného důvodu. Změnil se Zákon o dani z příjmu, pojistné podmínky zůstávají stejné, smlouva zůstává stejná. Pojišťovna nemá povinnost klientům nabídnout, že se změní pojistné podmínky pojistné smlouvy. Pro jakoukoli změnu pojistné smlouvy, případně úpravu pojistných podmínek je třeba souhlas jak pojistitele, tak pojistníka..... A pokud se na tom smluvní strany dohodnout, tak teprve pak lze provést změnu/úpravu.

0/0
9.6.2015 10:42

A46d61a79m 44V69a43r46m80u49ž51a 8245887136209

"Otázka:Minulý rok v listopadu jsem uzavřel životní pojištění u České Pojišťovny, u Kooperativy a v ING (nyní NN). Nyní potřebuji snížit měsíční poplatky, protože mě pojištění stojí měsíčně tři tisíce korun, a to už mi nevyhovuje. Je možné snížit poplatky na částku okolo jednoho tisíce korun? Co mám pro to udělat?"

.

;-D;-D Uzavřel jsem tři pojistky a v době sjednání mi vyhovovalo platit tři tisíce korun .. co mám dělat - Jděte do Partners .... ;-D

0/0
9.6.2015 9:34

J85a35r19m66i53l64a 48P85í28c33h11o96v86á 5552417974383

Otázka: Minulý rok v listopadu jsem uzavřel životní pojištění u České Pojišťovny, u Kooperativy a v ING (nyní NN). Nyní potřebuji snížit měsíční poplatky, protože mě pojištění stojí měsíčně tři tisíce korun, a to už mi nevyhovuje. Je možné snížit poplatky na částku okolo jednoho tisíce korun? Co mám pro to udělat? 

Odpověď: příště bych radil občas použít MOZEK.

+5/0
9.6.2015 10:22

P16e79t37r 66B56e60z94s27t83a89r36o57s30t28i 2449526183341

Přitom bych se i vsadil, ze všechny tři pojistky ma od nich, když mi jedinec od nich tvrdil, za Izp je něj, ze on sam osobně v něm sporu desítku měsíčně... Ne , hlavně co nejdále od tohoto spolku samozvaných amatérských kindrporadcu...

0/0
9.6.2015 10:58

J56a29n 61N55o46v15á59k 7429562425714

A co tvrdili ti další...?

0/0
10.6.2015 18:27





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že pokud je vám cizí řidič způsobí škodu, může likvidaci pojistné události vyřídit vaše pojišťovna nikoli jeho?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz