Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Česká spořitelna ruší tisíce účtů. Odborník radí, co mohou lidé dělat

Dotýká se to desítek tisíc klientů, kteří mají u České spořitelny staré účty. Banka je bez jejich souhlasu převádí na nové. Zda to umožňuje zákon a jak se bránit, vysvětluje právník dTestu Lukáš Zelený.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S59v41a20t79o16p27l34u42k 58Č37e90c88h 1485407851832

Nechápu,jak někdo může mít v dnešní době ještě účet u takových vydřiduchů.

0/0
31.10.2015 15:32

J62i67ř39í 10J96e15z52d20i64n47s72k15ý 8438282753119

Já rušil účet u GE, nemohl jsem do pobočky kde bydlim, ale musel jsem do města, kde jsem účet zakládal. Tam si krásně vystát frontu za paní, která řešila podmínky jakmít účet zdarma :D takže představení na 30minut. Po podepisování minimálně 5 dokumentů ještě měli drzost se mě zeptat, proč odcházím.

U Air bank jsem byl 20 min s tim, že už můžu používat účet a karta mi příjde příští týden. PIN nechodí následující den, ale vidíte ho na internetu a vůbec všechno se dá dělat na internetu. Takže žádné cestování a čekání ve frontách. Vše rychle. Jsem si jist, že to takhle funguje u všech "nových" bank. Jen ty staré pořád vydělávají na těhle lidech, pro které změna znaméná zkázu.

+3/0
30.10.2015 22:37

R81o77b19e38r25t 22B37a42l86a58b92á15n 9772383922

Air bank ? Fajn, ale jen když máte v dosahu jejich bankomat.

0/0
31.10.2015 21:43

H53e57d37v91i24k23a 97O86c54h87t98á24b68c54o29v97á 5394609890

Místo aby se spořitelna za masívního odchodu klientů chytila za nos a začala zbývající klienty opatrovat, začne je zase dráždit.  S odchodem od ČS jsem váhala řadu let. Nakonec to proběhlo před rokem a jak vidím vztah ke klientům se nezměnil a tak nemám čeho litovat. :-/

+4/0
30.10.2015 20:44

I16v69a31n 56P68o50k39o96r23n48ý 7229475418

Děkuji všem konzervativním trotlům, že u Spořky zůstávají. Každoročně stoupající výplaty dividend, tekoucí vesměs do Rakouska, mě osobně blaží, protože jsem drobný akcionář, kterého se v minulosti nepodařilo zviklat k odprodeji akcí.

Jinak jsem před lety byl taky klientem ČS, ale neustále stoupající měsíční poplatky za cokoliv mě dovedly k porovnávači BÚ na Měšci. Našlo mi to tehdejší Živnobanku ! jako pro mě nejlevnější (vzhledem k mnou nastaveným transakcím v rámci měsíce). Ověřil jsem si ještě pár nejasností a hurá k nim. A to v tu dobu neexistovaly nějaké převody účtů dnes zajišťované  novou bankou, ke které přicházím. Takže zrušit, založit trvaláky, zaměstanavateli oznámit nové číslo účtu.  A přežil jsem to.

+1/−1
30.10.2015 18:49

P36a53v28e57l 16Š36e60v86č83í90k 6640505259970

U Spořky mají účty převážně nesvéprávní, nebo hodně staří lidé. Když píši většinou, tak jsem měl na mysli, že tam někdo může mít relativně výhodnou hypotéku. Jinak netuším, jediný rozumný důvod u tak zkosnatělého ústavu zůstávat.

+3/−3
30.10.2015 15:51

P86e67t59r 62M53e87j31z32l32í10k 8678504831260

Asi to muselo stát hodně kapříků, vylobovat  zákon "mlčení je souhlas":-/

+3/−2
30.10.2015 11:31

V84á48c41l50a67v 86H24a36m71r91l13e 1104128326787

Co se týče hypoték, jsem zvědavý na místní křiklouny, na základě čeho chtějí obhajovat FIO, Equa, mBank, apod. Na trhu hypoték je ČS pořád hodně dobrá banka.

+2/−1
30.10.2015 10:38

M66a16r53t52i70n 19H54o87d59í92k 2525145318947

Equa má taky slušně nastavené hypotéky, jinak souhlas - ČS má dobré podmínky hypoték.

+1/0
30.10.2015 10:51

J56a47n 84F75r70o97l51í32k 6986570205544

Ten článek je o běžných účtech. Běžte se svým spamem někam.

+2/−3
30.10.2015 13:56

M60a95r67t58i53n 85H97o53d65í93k 2245975238167

Vy zřejmě máte něco s hlavou nebo s očima. Pán položil argument s hypotékami, který se mu snažím validním protiargumentem vyvrátit.

0/0
30.10.2015 17:43

M39i59c81h57a24l 82K92o40h25o53u27t 6335419331364

https://www.airbank.cz/cs/hypoteka/proc-nase-hypoteka/

Projděte si to a pak řekněte, jestli to není lepší, než to, co nabízí Spořka.;-)

+1/0
30.10.2015 10:53

J44a17n 94D41l25o58u58h30ý 7104489660159

Nejake reklamni zvasty na netu nic neznamenaj. Vemte veskere podklady pro hypo a obejdete banky, pak najednou zjistite, ze vse je jinak ;-)

+6/−1
30.10.2015 11:19

J77a39n 61D33l85o62u63h68ý 7914499500439

Cs ma na hypo nejlepsi nabidku, ale zprocesovani hypoteky je naprosto zalostne! Zamestnanci CS se ani nevyznaji ve vlastnich dokumentech! Clovek si musi vse 1000krat prekontrolovat a pokud potrebujete vyresit "nestandartni postup" znamena to obrnit se trpelivosti na nekolik mesicu a trvat na svem. Vyrizeni mi trvalo 4 mesice!!! Nicmene mam presne co jsem chtel.

0/0
30.10.2015 11:17

A36l61e30n80a 23V40e30s54e74l26á 3313861285668

Tak zrovna u mBank bych si troufla tvrdit, že má podmínky lepší.

0/0
30.10.2015 16:24

T97o57m80á38š 81V18e56s77e25l10ý 5625308410709

mBank neumí fix nad 5 let, jinak není špatná.

0/0
31.10.2015 22:29

L76u64k44á93š 65V61a14ň63u38r77a 1165684283223

CS prichazi o cca 15000 klientu mesicne. To hovori za vse.

+13/0
30.10.2015 10:25

V40á60c18l74a14v 29H64a16m87r62l66e 1424858586457

Stejně už EU nařizuje, aby byl povinně nějaký základní účet zdarma. Takže ty pseudoargumenty o výši poplatku za vedení účtu budou konečně passé.

+1/−1
30.10.2015 10:19

T29o27m92á98š 59L76u19d81v36í31k 5660618433296

Příště doufám nařídí zdarma základní benzín do auta. ;-)

+11/0
30.10.2015 10:24

J12a31n 23D89l44o46u63h91ý 7874259220169

A ze nenaridi pro kazdeho jeden rohlik zdarma kazde rano?!

+1/0
30.10.2015 11:20

V70á75c80l36a32v 75H55a27m18r59l23e 1684678446307

Rohlíky z bílé mouky nejsou zdravé :-)

+1/0
30.10.2015 13:59

P77a81v52e47l 67Š30v86a84r40c53e51r 1500228812377

Byl jsem u ČS asi 13 let, když se dozvěděli, že odcházím, hned mě nabídli vedení účtu zdarma a kdesi cosi-do té doby jsem platil myslím 150. Solidní banka nabídne věrným klientů výhodnější podmínky hned, ne až když odchází. Když jsem se zeptal, proč mě jej nenabídli dřív, když v pohodě mohli, neodpověděli. Jsem spokojený u EQUA, vybral jsem si ji asi kvůli neomezenému počtu výběrů z kteréhokoliv bankomatu zdarma, jinak podmínky u "nových bank" byly podobné.

+9/0
30.10.2015 10:16

L39u76k86á53š 16V42a11ň98u97r89a 1155254203513

Ceska sporitelna je komunisticky moloch ktery k zemi tahne ERSTE, ktera CS pred lety koupila. Bohuzel jsou v CR mraky lidi, kteri ji stale cpou penize. Delali jsme kdysi akci, kdy jsme nabizeli slevu na sluzby kdyz zakaznici CS prestoupi k jine bance a vetsinou byli lini zaridit prevody trvalych plateb a inkas.

+2/−1
30.10.2015 10:16

M18a53r31t10i26n 85H20o44d77í53k 2845835908497

Kdy to bylo? Automatický převod inkas a trvalých plateb nabídle klientovi zdarma dnes každá banka v rámci kodexu mobility.

+1/0
30.10.2015 10:49

J82a79n 35F43r45o80l30í45k 6816240375864

A každý normální člověk si to během pár minut, ne-li vteřin udělá doma sám v komplu a nepotřebuje k tomu žádný kodex debility.

+2/0
30.10.2015 13:58

M76a81r54t56i61n 15H75o42d32í98k 2305505948957

Vy jste nemístně agresivní a vyjadřujete se mimo již v několikátém příspěvku. Pán jasně uvádí, že si dělali pro zákazníky akci, ve kterém se ukázalo, že přenesení inkas a trvalých příkazů je pro lidi největší problém. Co je k tomu vede je jejich věc. Kodex mobility tuto překážku vyřešil a je to dobře, bez ohledu na to, co si o tom myslíte.

+3/0
30.10.2015 17:47

F27r93a98n42t68i32š51e60k 25L27o64s 2710783392316

Česká spořitelna je pozůstatek komunistického bankovnictví, neschopnost a neochota na pobočkách, klient je jen objektem pro vybírání poplatků bez protihodnoty. Jejich internetové bankovnictví je mizerné. Naštěstí není problém najít  v Česku lepší banku, jsou to prakticky všechny. Česká spořitelna žije ze starších lidí, kteří od skončení komunizmu nenašli odvahu na změnu

+4/−3
30.10.2015 10:10

J72a71r16o71s38l18a37v 89K30a91d78l17e57c 5271829592841

Každá banka má svoje pozitiva i negativa.

+3/0
30.10.2015 10:13

T47o49m63á36š 45J49u55r15e44č25k65a 3363902889363

Omyl, čeká spořitelna, žije z podnikatelů a firem. Jako každá velká banka. Proste ze subjektů kteří na účtech točí hodně peněz. Já mám u ČS téměř vše zadarmo, ale to taky proto, že nelezu jak opice za pologramotnejma nedoukama na přepážku.

+5/0
30.10.2015 10:14

L45u21k58á37š 23V77a66ň86u88r14a 1785494883243

Ja mam u jine banky vsechno zadarmo. Znam hodbe lidi co delaji u CS a pro jednu jejich divizi i delam a nenechal bych si u nich ani korunu. A totez plati o Reiffeisen bank.

+3/0
30.10.2015 10:20

M93a43r42t67i79n 34H38o75d93í36k 2325605668927

Nechci vám brát iluze, ale stačí si dohledat srovníní výše příjmů bank z poplatků a z ostatních aktivit. ČS je na tom výrazně "dobře" co se týče poplatků.

0/0
30.10.2015 10:48

L92u71k62á38š 13V52a70ň45u67r55a 1455164803623

Minuly tyden zmenili platby do zahranici a cca 3 dny to poradne nefungovalo. Stalo nas to jako firmu 50tis. na pokute prijemci za pozdni platbu.

0/0
30.10.2015 10:18

J73a31r66o98s65l89a50v 81K33a68d21l63e96c 5691269322151

Všechno necháváte na poslední chvíli jak je v Čechách zvykem.

+3/−2
30.10.2015 10:21

L62u20k72á93š 27V50a49ň46u46r53a 1585744863313

Druhotni platebni neschopnost a blokovani platby ze strany vedeni. Ale 3dny pred splatnosti neni posledni chvile.

+2/−1
30.10.2015 10:22

D72a53v75i11d 71U68r32b93a76n 1525207479

A vy vite, ze treba na ty penize zas cekal od nekoho jineho a bylo to na knap, ze soudite?...ale to je v Cechach taky zvykem ;-D

0/0
30.10.2015 10:30

P93a27v48e54l 11Š28v45a49r82c94e17r 1680558802277

Základ úspěšného podnikání - levně koupit, draze prodat a pozdě platit faktury ;-)

+1/0
30.10.2015 11:16

M62a29r46i91o 17P46e47t47r20ů 9317673541621

S čím porovnáváte jejich internetové bankovnictví a co mají špatně? Tuzemské nové konkurenty neznám, ale v Londýně jsem měl Lloyds Bank, v Německu Deutsche Bank a proti nim byla ČS bezkonkurenční

+3/0
30.10.2015 10:21

L81u67k43á30š 82V78a56ň31u96r90a 1515394393463

No jasne, ale to je tim, ze v zahranici jsou internetova bankovnictvi obecne vetsi hruta jak v CR. Je to proto, ze na stare bankovni systemy naroubovali internetovou aplikaci. Videl jsem ted americke internetove bankovnictvi BOA a to je teprve hruza. Ale u CS je problem pozadi aplikace, ne jeji vzhled.

+1/−1
30.10.2015 10:29

M47a77r46i17o 54P90e51t69r74ů 9397593131111

Ok. Kamarad kdysi vyvijel bankovni systemy pro eBanku. Pry to tehdy dělali nadšenci a byla to špička. Pak to koupila Reifka, jejíž lidé tu výjimečnost prý nepochopili, nebo je nezajímala a naroubovali tam jejich systém. A bylo po bance. Já jsem byl nejvíce šokovaný z Lloyds, kde mi domů poslali papír s kódy a když jsem chtěl převádět peníze, musel jsem vždycky z toho papíru zadávat určitá čísla a písmena, podle jejich požadavků. Normální pravěk :)

+3/0
30.10.2015 10:34

M55a79r38t33i42n 73H81o66d25í61k 2855845768347

Váš šok je, promiňte, nepochopení problematiky. Tohle je jeden ze způsobů řešení zabezpečení přístupu do IB. Existuje jich několik. Tenhle je častější např v Německu zvláště u záložen a pod. U nás dnes asi nejoblíbenější je ověřování sms kódem, což ale je díra jako brno, pakliže lezete do banky ze stejného telefonu. Usnadňuje se tak potenc. hackerům práce. POkud bych hodnotil IB, tohle by mi přišlo jako malý, méně podstatný prvek. Více mě zajímá, jednoduchost, přehlednost, množství a kvalita informací, které lze z rozhraní dostat atd.

+1/0
30.10.2015 10:59

T94o65m37á93š 61V77e98s10e69l72ý 5245228620209

tak tak. U eB jsem měl účet (a jejich zabezpečení online bankovnictví bylo před dvaceti lety na vyšší úrovni než cokoli co je k mání dnes), potom je požrala RB a začalo se to zhoršovat. Poslední kapka byla, když příkaz zadaný o víkendu proběhl až v pondělí a tudíž peníze dorazily na účet příjemce až v úterý. Strašně se divili, že u nich končím...

0/0
31.10.2015 22:39

M22a92r13t69i79n 76H10o51d67í67k 2185655568787

To, že se provádí běžné (ne express) příkazy zadané o víkendu až ve všední den je standard u všech bank. Některé banky vám to odečtou rovnou z účtu, ale příkaz stejně provedou až v pondělí, jen z toho máte lepší pocit. Jiná věc je, že slušná banka provede příkaz v pondělí brzy ráno a hned platbu zprocesuje přes clearingové centrum, takže peníze na účet protistrany dojdou ten samý den.

0/0
1.11.2015 18:11

M31a26r59t31i77n 65H56o14d46í45k 2965355128557

Česká spořitelna má velmi dobré internetové bankovnictví. Záleží, co člověk očekává, ale ve srovnání s jinými českými bankami je jedna z lepších ve všech ohledech. Myslím, že není potřeba na všechno nadávat jenom protože je to spořka..

+3/−1
30.10.2015 10:54

P20a64v19e30l 20Š70v54a32r57c25e14r 1980348522967

internetové bankovnictví bylo v pohodě už když jsem od nich odcházel. Zanevřel jsem na ně kvůli těm tisícům, co jsem jim vysolil na poplatcích, stejně jako jiní. To že mě při odchodu nabídnou vedení účtu na rok zdarma to neodčiní.

+1/0
30.10.2015 11:24

S68t84a95n30i30s77l53a23v 91L43á96t63a18l 8558677721541

Taky mi před odchodem nabídli 2 roky bez poplatků a to mě jen přesvědčilo, že mé rozhodnutí odejít je správné. Nebudu ovce, co se nechává dobrovolně obírat. Jednoduše si neváží klienta a když se neozve, tak  ho bezostyšně obírají. Měl jsem i SERVIS24 a slibovali bezplatné používání, co se do půl roku od založení bez varování zpoplatnilo ... Navíc měli ve smlouvě poznámku, že souhlasím se vším, co banka změní (úroky i poplatky).

Přechod byl rychlý (k eBank) a jednoduchý (jen ČS trvalo více než dva měsíce převod hotovosti na nový účet).

+1/0
30.10.2015 12:14

J74a53n 41K12o58z87e55m85č34á98k 7674435276785

Jestli nebude lepší přejít někam jinam?

+8/0
30.10.2015 9:34

M41i14c16h76a59e11l 14F80l77e65n51d26r 1858232173455

Většina klientů ČS jsou konzervy, kteří se bojí něčeho nového.

Mám tři účty u tří různých bank (menších) a jsem spokojen (z důvodu nadbytečnosti účtu a nové politiky jedné z bank u nich končím, takže vlastně jen u dvou). Od ČS jsem odešel asi 4 roky zpět.

+3/0
30.10.2015 9:36

J75a88r52o58s33l80a20v 93K20a96d50l43e94c 5771849782731

Mám asi deset účtů a jeden i u ČS... také jsem konzerva?

0/0
30.10.2015 10:14

L64u65k58á11š 77V17a70ň49u93r74a 1745604413113

Ja bych to nezval jinak.

+1/0
30.10.2015 10:23

M41i77c87h32a77e90l 67F54l59e92n21d66r 1628602703855

U ČS je taky něco zadarmo? A vůbec, kdo u té pseudobanky ještě je?

+9/−1
30.10.2015 9:29





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že správným používáním kreditky můžete značně ušetřit?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz