Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nemáte auto v pořádku? Povinné ručení vás neochrání

Pokud jezdíte v zimě na letních gumách nebo vám třeba nefunguje ruční brzda, platíte si povinné ručení zbytečně. Riskujete, že pokud způsobíte nehodu, budete veškerou škodu platit ze svého. Povinného ručení vás nezachrání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S80l29a16v44o49m82í24r 20Š74t61ě63p36á65n 1418144442424

Pojištění bylo vždy na to aby nás ochránilo, když uděláme chybu, něco opomeneme. Pokud tomu tak nebude tak ho prostě neplaťme. Povinné ručení speciálně má hradit škody způsobené někomu jinému. To se může stát jedině tak, že udělám chybu. Jinak není vinna na mě. Pokud by při pochybení pojišťovny neměly hradit je to celé o nočem

+2/0
17.12.2015 14:18

P50e81t50r 74M66i72c17h69a27l 2940424161102

Pokud jezdíte v zimě na letních gumách nebo vám třeba nefunguje ruční brzda, platíte si povinné ručení zbytečně. Riskujete, že pokud způsobíte nehodu, budete veškerou škodu platit ze svého. Povinného ručení vás nezachrání.

Zdroj: http://finance.idnes.cz/nehoda-kdyz-povinne-ruceni-neplati-dup-/viteze.aspx?c=A151209_143348_viteze_kho

..............

Co je to proboha za stupidní pitomost? Pokud nebudu mít povinné ručení, bude po mně pojišťovna (ČKP) vždycky vymáhat plnou způsobenou škodu. Pokud ho budu mít zaplacené, nedám přednost, zaviním nehodu a budu mít málo účinnou nebo nefunkční ruční brzdu, tak pojišťovna škodu samozřejmě uhradí, protože mezi nedáním přednosti a nefunkční ruční brzdou není žádná příčinná souvislost.

Přestaňte konečně lidem podávat totálně nesmyslné a zavádějící informace.

+4/0
17.12.2015 10:39

J73a45k41u16b 92R57e94i43t35e59r 2145720228664

Chtěl bych zdůraznit toto: pokud se prokáže, že ... toto porušení má příčinnou souvislost se vznikem škody, pak má pojišťovna právo na vrácení vyplacené částky

0/0
17.12.2015 9:35

M49o86j37m66í61r 79M88o78t56y85č61k23a 3562975734320

Co to je za větu: platíte povinné ručení zbytečně. ??? On si snad autor článku myslí, že jel lze neplatit ?

+6/0
16.12.2015 23:54

L86a80d13a 73N87o27v94a58k 4482553487

článek je naprostý blábol..

+4/0
16.12.2015 23:21

T98o24m32á45š 11Z54e15m66a81n 3885388804365

Neexistuje povinnost mít na mokré vozovce zimní pneumatiky...

0/0
16.12.2015 23:02

O21n93d88ř54e53j 78Č11a95p68k13a 6711321693474

Ale existuje povinnost mít na pneumatikách vzorek. Letní gumy sjeté na slicky na mokru moc dobře držet nebudou...

+4/0
16.12.2015 23:45

M78i31r91e77k 28G15a40j89e63r 5341506599680

"viník nehody porušil některou ze základních povinností týkající se provozu na pozemních komunikacích" - A co když poruší pravidla silničního provozu a nepřizpůsobí jízdu povaze vozovky? Dostane smyk a pak to pojišťovna nezaplatí?

0/0
16.12.2015 19:04

J50a41n 91D42l58o10u76h62ý 7924389490159

Ale zaplati! Ten clanek je uplne mimo...

+1/0
16.12.2015 19:38

M68i54c52h39a21l 59K23r41č17á36l 6458898206192

Přestaňte už prosím spojovat zimní období s povinností mít zimní pneumatiky. Zimní období je pouze doba, kdy za snížených povětrnostních podmínek, nebo souvislé vrstvy sněhu na silnici mám povinnost mít zimní pneumatiky. Zajímavé že už neplatí, že v letním období za zvýšených teplot mám povinnost mít letní. Přitom měká zimní pneumatika v létě brzdí daleko hůř.

A k příkladu. Chlap má platit ne za to že měl v zimě na mokré vozovce letní ale za to že na nich neměl vzorek. Zima s tím nemá nic společného.

+16/0
16.12.2015 14:33

V74l94a30d40i63s14l92a20v 60B64u76r69y22š32e91k 1839852917524

no je to celkem strašení o ničem, když někdo jezdí starým nevyhovujícím autem, který nebrzdí a má ojetý gumy a vykuchanej filtr, STK dělá přes známýho, tak je to vagabund a tomu je všechno jedno. Co mají společnýho všichni vagabundi? No přece že nemají peníze, kdyby je měli, nebyli by vagabundy. Takže může klidně jakákoli pojišťovna zapomenout na to, že ji podobný individum něco zaplatí.

+4/−1
16.12.2015 12:02

J72i59n60d87ř59i51c73h 36Š28k61o24p94e11k 4325491340815

souhlas

jen pozn. nedostatky musí souviset s příčinou nehody. Takže ojeté pneu jsou problém, ale vykuchaný filtr těžko

+1/0
16.12.2015 12:56

J41i62ř73í 44Z22ý58k93a 9869623511460

no, za některými TDI s vykuchanými emisními udělátky se dá velmi snadno havarovat. Nevidíte na cestu.

0/0
16.12.2015 15:50

J89i48n32d49ř52i46c47h 59Š24k16o69p87e89k 4765741580455

zas tak nepřeháněj

0/0
16.12.2015 17:47

J83a88n 19F74r70o73l83í66k 6466980575274

Nesmysl. Pojišťovna může plnění snížit jen za smluvně ustanovených podmínek. Určitě tam nemám stav ruční brzdy. Jediné absolutorium mám u alkoholu.

+2/0
16.12.2015 11:52

J14i73n91d38ř78i26c35h 39Š85k58o57p15e72k 4885631400945

ale bude tam pravděpodobně odkaz na technický stav vozu, případně, že proovzované vozidlo musí splńovat techn. podmínky pro provoz

0/0
16.12.2015 12:57

J28a71k27u20b 61Š83a87f44a80n58d43a 7505237111181

Ale stále se ten stav musí podílet na dopravní nehodě. Nemůže po vás něco chtít když budete mít rozbitý blinkr a dostanete smyk a do někoho to naboříte.

0/0
16.12.2015 17:43

J83i19n93d62ř53i49c59h 57Š26k35o97p40e60k 4695971840305

to samozřejmě.

0/0
16.12.2015 17:48

C35y51r79i85l 98P76a51v88e13l92k96a 4666912878725

To by mě fakt zajímal počet nehod zapříčiněných stářím auta! Každému ukážu 12 let starýho Accorda, kterej vypadá jak z autosalonu vč. tech. stavu. Nebo 15 let starou mazdu - to samý. A tam kde jízdní vlastnosti octávky z letošního roku končí, tam u accordu začínají!!!

To jsou zase hlody. A jak může nehodu zapříčinit špatně fungující ručka??? (asi když auto sjede při parkovaná z kopce). Pominu-li gumy, což je v pořádku, že musím mít vzorek, tak technických závad, které mohou za havárii, je takové miminum, že to nemá cenu ani komentovat.

Zase jen propaganda, až nás budou nutit každý rok na STK!!

+11/−1
16.12.2015 11:00

J57a49n 31F62r93o10l86í55k 6686230115844

Nejde o to co nehodu zapříčiní, ale co máte ve smluvních podmínkách. Výluky nebo omezení plnění, to je to co Vás v e vaší konkrétní smlouvě může zajímat. Já je ve své znám.

0/0
16.12.2015 11:53

J63a52k36u73b 82Š73a22f24a71n30d31a 7835427511721

Nesouhlasím. Smluvní podmínky zase nesmějí odporovat jiným zákonným ustanovením. Když to přeženu, pojišťovák vás nemůže zastřelit i když jste mu to v podmínkách podepsal.

0/0
16.12.2015 17:44

M49o55j61m89í34r 46M34o82t21y48č44k90a 3292485954210

Dovolím si poznamenat že ty "jízdní vlastnosti u starého Accordu" jak píšete mohou platit tak max. pro takového co vypadá jako z toho salonu. Pokud o něj majitel pečuje jako o tu "průměrnou Octávii" tak v době kdy ta Oktávka šla do výroby směřuje ten Accord pomalu do šrotu.

Tím chci říct, že pokud o auto budete pečovat (a mít tu možnost) tak bude sloužit, ale nevěřím, že 15 let staré auto má stejné jízdní vlastnosti jako to moderní.

0/0
17.12.2015 0:02

C71y97r91i87l 46P76a29v24e91l78k73a 4106362278465

No to nemyslíte váženě! Skutečně si myslíte, že současný mainstream (typu Octavie, Superb) má lepší vlastnosti než vyhlášená auta u doby třeba 2000-2005? ;-D;-D;-D

Tak to jste toho asi málo najezdil/vyzkoušel - Accord, Mazda 6, Mazda 3, Mondeo, Primera P11C, Civic, Mercedes CLK, BMW 5 E39, Seat Leon Cupra 4 - to píšu jen co jsem měl nebo zkoušel. A konkrétně Octavie III je prokazatelně horší než Octavie II.

+1/0
17.12.2015 9:10

M30i51c37h46a98l 16P32a75v47l38á69t 9253353474829

Ridil jsem jen nekolik zminenych vozidel a v zasade s Vami souhlasim. Ale to zaverecne tvrzeni o Octaviich je bohuzel pitomost.

0/0
22.12.2015 15:30

J92a74r75o18s59l84a49v 63P36l72a36c47h97e55t71k33a 7556926116249

Ja tomu moc nerozumim. Kdyz nedam prednost v jizde(moje chyba), tak to pojistovna zaplati. Kdyz uklouznu na letnich(opet moje chyba), tak budou kratit. Co je v tom za logiku?

+3/−1
16.12.2015 9:34

J48i91ř12í 95Z14ý48k31a 9539583751600

první případ je nahodilé selhání řidiče. Druhý případ je lemplovství.

+6/0
16.12.2015 9:47

J92a75r19o84s97l34a28v 67P61l79a86c11h72e71t68k34a 7306746156239

Omylem koupim spatne gumy a jezdim v domneni, ze jsou zimni. To je taky nahodile selhani.

0/−2
16.12.2015 10:21

J32i33ř33í 43Z11ý72k78a 9139203621940

to by se dalo uhrát pouze v případě, že by na té pneumatice byly symboly připomínající M+S, případně vločky, na faktuře jste měl "zimní pneu", nicméně neměly by pro takový provoz homologaci.

Teoreticky by to mohlo projít i první den po přezutí v pneuservisu, pokud byste prokázal, že jste si objednal obutí zimních pneu a dostal jste letní. Resp. vzniklou škodu byste si musel vymáhat po pneuservisu.

Jinak je to opět jen lemplovství, protože auto si máte před jízdou zkontrolovat a k té kontrole patří i kontrola stavu pneumatik. Takže opakované selhání = lemplovství = krácení pojistného.

+1/−1
16.12.2015 10:27

J15a59r22o43s70l87a69v 73P98l37a34c49h43e61t89k38a 7346456236109

"první den po přezutí v pneuservisu"

A proc ne druhy?

Kazdopadne nevim, co si predstavujete pod pojmem lemplovstvi. Muze to byt jedno prehlednuti a jestli s tim jezdim den nebo tyden na tom nic nemeni. Uz vas vidim, jak pokazde kdyz vyjizdite oblejzate auto a kontrolujete, jestli mate zimni a spravny vzorek.

+1/0
16.12.2015 10:42

J78i53ř62í 38Z69ý52k74a 9839353551240

nechytejte za slovíčka, působí to neinteligentně. Vy víte jak jsem to myslel.

+1/0
16.12.2015 10:46

J56a97r84o80s51l60a38v 97P46l60a11c15h85e96t82k88a 7816206446539

To nebylo chytani za slovicka. Proste nevim, co jste tim chtel rict. Stav kontroly auta pred jizdou bych nevytahoval - to snad krome par duchodcu nedela nikdo.

0/−1
16.12.2015 10:49

J67i95ř62í 26Z61ý96k83a 9729283231840

nedělá nikdo, ale měl by - je to zákonný požadavek na provoz vozidla. A pokud to nedělá, protože na to nemá čas, tak musí počítat s tím, že se někdy něco podělá. A také s tím, že ho to něco bude stát.

A co jsem tím chtěl říci? To, že byste musel prokázat, že jste o těch letních pneu nemohl vědět, protože jste v pneuservisu nasedl do auta s novými "zimními" pneu a jel a hned na nich naboural. Kdykoliv později Vám už omlátí o hlavu ustanovení o kontrole vozidla před jízdou.

0/0
16.12.2015 11:31

J47a53r22o76s51l58a80v 48P76l95a46c76h49e76t47k75a 7406866626929

A kdyz odjizdim z autoservisu, tak ta povinnost zkontrolovat auto pred jizdou neplati?

0/0
16.12.2015 11:34

J72i89ř11í 55Z60ý44k67a 9289533761640

platí, ale objektivně to za Vás zkontroloval pneuservis. Že tu kontrolu udělal nedbale a nevšimli si, že Vám obuli letní? První řadě tam přestaňte jezdit - také by si nemuseli všimnout, že Vám nedali šrouby/matky. Ve druhé řadě - až přijde vyrozumění od pojišťovny, že Vám krátí plnění z důvodu letních pneu v zimě, obraťte se na právníka a vymáhejte škodu po pneuservisu.

Ale tohle hypotetické tlachání je o ničem. Nevšimnout si, že Vám dali letní, resp. že jste si je špatně objednal? Raději vraťte i řidičák.

0/0
16.12.2015 12:51

P79a32v74e62l 61J72e29ř40á40b11e70k 7661562314297

Vy když vyjíždíte nekouknete jestli nemáte prázdné pneu, nezkusíte, zda oba blinkry jdou mají stejný cyklus, o vrata či auto před vámi nezkusíte přední světla a auto za vámi nezkusíte brzdová světla?

To je přeci základ než vyjedu a je to jen o návyku.

Pneu poznám podle naklonění auta a to ostatní na základě zkušeností.

Podhuštěné pneu jsou hloupý problémem mé peněženky - roste mi spotřeba, tak se na ně kouknu, občas i přifouknu.

Fakt ale je, že nemám auto s přidrátovaným nárazníkem, ofačovaným výfukem apod.

0/0
16.12.2015 19:31

T23o49m24a30s 52N84o65v29o22t56n51y 1661264166905

Tak jestli jezdíte jednou týdně v sobotu do Kauflandu, tak pak asi máte čas pokaždé kontrolovat všechno

0/0
17.12.2015 23:12

R61o93m98a41n 66P53o73l23á85č13e21k 5556319915

To budete patři asi do stejné party jako Ti co koupili dálniční známku v hodnotě 1500 Kč za 500 Kč a hrozně se diví, že je falešná ;-D

+1/0
16.12.2015 10:30

J11i33n53d34ř41i31c28h 14Š33k34o78p23e12k 4625151190165

8-o omylem koupím špatné gumy

Tak to radši úmyslně natankuj jiné palivo a auto tak odstav

0/0
16.12.2015 12:58

J12a34k49u48b 76Š67a25f63a74n48d35a 7375277411391

Čemu se divíte? Ženská, nerozumí tomu (proč by měla), přijede do pneuservisu a řekne, že potřebuje na toto auto zimní gumy. Nějaké nabídnou, nějaké si vybere, oni je namontují a ona odjede. Proč by měla vědět, jak se označují? Něco o rychlostním nebo hmotnostním indexu?

Když to přesunu do normálního autoservisu, kontrolujete po něm třeba přichycení brzd když je měnili?

0/0
16.12.2015 17:49

J43i37n20d33ř96i41c84h 83Š71k56o70p74e61k 4525511210175

protože to je povinnost řidiče mít na autě odpovídající pneu, pouze homologované věci a mít auto v odpovídajícím tech. stavu

0/0
16.12.2015 17:50

J75a95k18u31b 81Š52a34f64a38n69d66a 7825917751151

Ano. Ale neznamená to, že to musíte kontrolovat vy. Když prokážete, že špatný stav neoznámil autoservis přestože vy jste to auto do něj kvůli tomu dali tak v konečném důsledku za to může servis. Jinak by totiž skoro nikdo s autem nemohl jezdit.

0/0
16.12.2015 18:24

J92i49n79d74ř51i81c21h 73Š27k49o76p91e15k 4915631200335

ale prokázání pochybení ze strany servisu leží na řidiči, což bude hodně těžké, spíš nemožné

0/0
16.12.2015 18:41

J37a28k61u30b 32Š17a61f83a85n67d68a 7715287111791

Proč? Vy v servisu nedostáváte papír s tím, co objednáváte a pak papír s tím, co servis udělal? Pokud tam bude, že zákazník objednává pravidelnou servisní prohlídku tak je to naprosto dostačující.

+1/0
17.12.2015 7:50

K79a64r81e21l 72D75o68h35n64a32l 2891819144602

a o bonusy prijde taky jen ze 40%

+3/0
16.12.2015 9:06

M28i72c73h59a42l 54N73o24v84á69k 7420289897654

Tak teď se podržte, silniční zákon přesněji 133/2011 Sb. § 40a, odst. 1 neplatí pro pneumatiky celoroční!

Což znamená, že pokud bude zima sníh a vy musíte přezout na zimní a vy způsobíte nehodu, tak vám nepomůže při plnění ručení, že máte pneumatiky celoroční, měli jste mít pneumatiky ZIMNÍ!Rv

0/−3
16.12.2015 9:02

J23i52ř12í 97Z47ý96k21a 9509203521470

pokud mají celoroční pneumatiky symbol M+S, tak jsou homologovány pro provoz v zimě.

Že mají horší vlastnosti než TOP zimní pneumatiky od Continentalu, Pirelli atp.? Ale to mají i čistě zimní gumy od "čonga". Ty jsou dokonce leckdy horší než ty univerzály od Michelinu.

+2/−1
16.12.2015 9:23

M56i67c91h95a97l 41N35o56v33á66k 7940939217844

M+S mají i některé vybrané LETNÍ pneumatiky.

0/0
16.12.2015 12:27

J56i15ř65í 79Z22ý78k54a 9849133221220

až si na nich rozbijete na sněhu čumák, tak výrobce žalujte, že nepravdivě označil letní pneumatiku jako zimní. Měl byste vyhrát.

0/0
16.12.2015 12:54

M30i91c44h16a48l 76N62o31v21á85k 7860819277864

Proč? Třeba jsou to pneumatiky pro zimní provoz od státu odkud je vyrábějí, nedopatřením mohly být dovezeny s autem, nebo s dovozci alu kol včetně pneumatik, a tyto kola jezdily na tamních cestách. Jasná prohra.

Zákon, který jsem odkázal nemá značky i kdyby pneumatika měla vločku, má napsáno pouze slovo zimní.

0/0
16.12.2015 13:39

M37i16c70h65a97l 27N57o89v23á90k 7900549707964

Oprava, pneumatiky pro zimní provoz mají např. jiná pravidla, ale lze na ně jezdit na sněhu, například stát má hory, kde je sníh celoročně a zároveň je velkým výrobcem pneumatik. :-)

0/0
16.12.2015 13:51





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že cestovní pojištění vás chrání proti vysokým výlohám na léčení v zahraničí?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.