Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vyzkoušeli jsme e-shopy v Německu a v Česku. Výsledné skóre 3:1

Nakupování v e-shopech je stále oblíbenější. Kdo má ale lepší servis? Češi, nebo sousední Němci? A jsou nějaké rozdíly v reklamacích a vrácení peněz? Redaktoři Černých ovcí vyzkoušeli nákupy v e-shopech v Česku a v Německu. V pomyslném souboji vyhrálo Německo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I55v30a47n 89P24r27o71c65h65á37z45k14a 3121364575575

Měli vybrat německý e-shop s doručením do ČR a odběrem starého spotřebiče zdama (třeba kamna) ... a vidělo by se :-)

0/0
24.12.2015 12:53

M75a71r53t68i87n 77V96o22j61á55č68e81k 9843917151746

zajímali by mě ty e-shopy které neumí si nechat zaplatit na dobírku

0/0
17.12.2015 19:41

M12a27r73t45i11n 55V79o45j43á43č10e23k 9553517691276

pardon nesmysl nečetl jsem pozorně

0/0
17.12.2015 19:42

M41a30r71t22i17n 76V48o66j52á50č77e61k 9713137831796

nečtu pozorně ,pardon

0/0
17.12.2015 19:43

P45e40t38r 10O18t83r21u74b26a 6736338532435

Add doručení zboží. Neexistuje v Německu a Rakousku nějaká služba, nechat si zboží poslat poštou na pobočku jejich pošty u hranic, dostat mailem oznámení a pak si to tam vyzvednout? Nebo něco tomuto podobné? Nejedná se mně jen o zboží z eshopu, ale například i od jiného člověka. Netušíte někdo?

0/0
12.12.2015 9:24

T96o98m16a14s 98N64o53v70o43t62n93y 1501354786585

Mailboxde z Německa. Z rakouska nevím, z jiných zemí se možná něco chystá přes Zásilkovnu, ale tam nevím zda to nebude jen pro firmy.

0/0
12.12.2015 14:23

M14i11c83h71a40l 25H42r19u20b40o26š 4320467592475

Mozno by to slo tak, ako si dava posielat kamarat zo Slovenska baliky z Ceska. Byva nedaleko hranic a tak uvadza ako svoju adresu postu, ktoru ma najblizsie na ceskej strane. Az to ma objednane, tak za par dni si zavola na postu, pripadne mu pride email od odosielatela, ze kedy bol balicek odoslany a on si tych par kilometrov na cesku postu skoci... ;-)

0/0
14.12.2015 14:02

F90e12l24i23x 18M53e78d54e67k 7135284360747

Děkuji za článek.

0/0
12.12.2015 1:42

T96o75m16a67s 58N42o25v21o72t49n81y 1121804656955

Porovnávat součet poštovných, to musel vymyslet blázen. Stejně tak to, že "v česku nelze platit po rozbalení" - to ale není až tak problém eshopů, ale dopravců, prostě to nikdo nenabízí a z mnoha důvodů. Jinak jsou samozřejmě eshopy, které to umí nabídnout, na svých pobočkách. Už vidím, jak před přetíženými řidiči pošty nebo  kurýrů budu půl hodiny rozbalovat zásilku a přemýšlet, co s tím, co si vezmu co ne.... jinak celý ten test nemá žádnou vypovídací hodnotu, protože by musel porovnávat doručení z Německa do ČR a pak by to samozřejmě dopadlo úplně jinak. Že si něco objedná nějaká bába v Německu je mi celkem k ničemu.

+7/−7
12.12.2015 1:31

L92u67k47á31š 33K82a24ň13o47k 9208649496601

to je blbost.. existuje služba kupnajisto.cz a ta to přesně řeší.. objednám, vyzkouším, vrátím nebo zaplatím.. jako v německu.. jen je jaksi hloupé, že redakce testuje a přitom neví, co se u nás nabízí..... ?

+2/0
13.12.2015 21:34

M31a38r14t36i95n 16H44o23d64í20k 2635875278317

Jako srovnání zaostalého trhu v ČR s flexibilním, dobře fungujícím trhem internetového obchodu v Německu to svou vypovídající hodnotu má. A hlavně čeští zákazníci vidí, že to fungovat může, když se chce a tak to budou alespoň po obchodnících požadovat a třeba se to zase někam v ČR posune.

+2/0
13.12.2015 22:43

R78a39d74i41m 16S72i23m57u73n45e80k 2140500236604

po netu jsem si v čr koupil spoustu věcí a vždy vše fungovalo perfektně

+2/0
11.12.2015 23:57

M12a30r47t76i75n 60K50o20l76á74ř 1835584619785

Autorka článku je zcela mimo, bud záměrně lže, anebo si nezjistila žádné informace....náklady spojené s vrácením zboží ve 14-ti denní lhůte hradí zákazník

+2/−1
11.12.2015 21:55

M13a36r66t45i64n 91H33o17d44í33k 2435875188797

Ano, tak praví zákon. To ale nic neříká o tom, že pokud obchodník chce mít kšeft, nabídne zákazníkovi tuto službu zdarma. Co jste dále ještě v článku nepochopil?

0/0
13.12.2015 22:46

A39l90e25š 11K92r98a13l17o42v49e50c 4555281888633

K dispozici mu musí být vzorový formulář... na tom jste byla kde? A tu lhůtu 14 dnů pro vrácení peněz jste vzala kde? V tom zákoně tyto dvě věci nejsou uvedeny, vycházíte možná z doporučení obchodních inspekcí, příp. z aktuálního chování eshopů, které se snaží předcházet problémům s věčnými stěžovateli a zkoušeči a vraceči, jako jste vy. A usnadnit si tak zbytečnou práci s ustanoveními, které jsou tu proto, aby chránili lidi před nedostatkem vlastního rozumu.

+1/−4
11.12.2015 21:18

M63a40r88t63i95n 93K41o53l46á15ř 1575674779235

taky jsem nevěřil vlastním očím....snůška polopravd a mystifikací co je dáno zákonem a co ne...

0/0
11.12.2015 21:59
Foto

E13v53a 42H71r41a40d46e82c67k57á 8673784985283

Chtělo by to trochu nastudovat zákon, než ze sebe tady dělat "neinformovaného" : § 1820 Občanského zákonu, odst. 1, písm. f - pokud lze využít práva na odstoupení od smlouvy, sdělí podnikatel v dostatečném přestihu podmínky, lhůtu a postupy pro uplatnění tohoto práva, jakož i formulář pro odstoupení od smlouvy  § 1832 Občanského zákoníku: Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dopravu.... ;-)

+3/−1
11.12.2015 22:36

T34o94m24a46s 15N27o79v68o12t98n54y 1821444596705

Je tam slovo Formulář, nic víc. Z toho nevyplývá žádná povinnost mít vzorové formuláře už v zásilce. Formulář může být i prázdný papír s nápisem "odstoupení od smlouvy" a ať si to vracející zákazník vypíše sám. Náklady na dopravu pouze směrem k zákazníkovi, od zákazníka není povinnost je proplácet. 14 dní na vracení peněz? Jen blázen bude posílat peníze zpět, než má fyzicky zboží zpět a opět se jedná o lhůtu odeslání peněz ne předání / připsání zákazníkovi. I když u převodu jde jen o jeden den, tak např. u poštovních poukázek to může trvat klidně týden, než to pošta doručí.

0/−5
12.12.2015 1:38
Foto

E63v87a 51H45r39a28d46e95c22k55á 8573334265573

Trochu křečovitá konstrukce, na úřadech máte také formuláře jen s nadpisem a zbytek si tam doškrábnete sám, že jo... ;-D A vaše další argumenty - nic takového jsem také neřekla.Ale spíš by jste si měl příslušné paragrafy Občanského zákoníku nastudovat, je to tam jasně napsané.

+2/−1
12.12.2015 9:12

T30o16m37a24s 42N35o22v19o43t30n71y 1951324836405

Čili žádná povinnost přikládat předtištěné formuláře s etiketami na zaslání neexistuje. Takže nevím proč je na to v testu kladem důraz. Když už si někdo chce vrátit zboží, je to jeho problém a když umí objednat zboží na eshopu, tak předpokládám že si na tom samém místě buď najde formulář, obchodní podmínky nebo umí napsat email "odstupuji od smlouvy bla bla". Vy pošlete ty peníze zpět aniž byste měla zboží od zákazníka? To je docela odvaha v ČR.

+1/0
12.12.2015 14:26

M72a86r56t11i33n 96H92o79d37í63k 2885155588287

Důraz je tam, protože je to vstřícnost vůči zákazníkovi a zjednodušuje to celý proces a hlavně to zajišťuje, že to bude vše správně hned na první pokus. Což jsou všechno předpoklady toho, že se zákazník vrátí. V Německu to už pochopili...

+1/0
13.12.2015 22:49

M33a59r69t56i51n 53K77o48l55á30ř 1265454519785

takže vlastně stačí to mít uvedeno v obchodních podmínkách, že? nemusí se to přikládat....

+1/0
13.12.2015 22:00
Foto

E17v24a 66H32r23a21d81e81c69k75á 8243344335223

A jinak, těmi náklady na dopravu se myslí ta původní doprava od prodejce k zákazníkovi.

0/0
12.12.2015 9:14

T57o86m78a45s 17N60o25v96o22t36n75y 1411854946485

Což z toho jasně nevyplývá...

0/0
12.12.2015 14:27

P11e80t16r 60Č51e11r29v48e32n81ý 3446161512775

To z toho naprosto jasně vyplývá - pokud je někde napsáno "vrátí" tak je snad naprosto evidentní, že vrátit můžu pouze obnos, který jsem přijal.

0/0
13.12.2015 13:38

M98a79r37i29a54n 35N96o43v47á98k 8444278912275

Nevím ve kterých českých shopech ty české ovce nakupovaly, ale já jsem s přístupem k zákazníkovi v místních shopech spokojený. S tou dopravou si ty české skopové hlavy dělají srandu. Jak může eshop ovlivnit cenu dopravy například místního molochu České pošty. S tím by snad měly české ovce zajít za soudruhem Chovancem.

+2/−3
11.12.2015 19:31

T53o95m46a79s 94N86o31v73o42t27n71y 1701564666395

Cenu stáhneš maximálně na smlouvu a musíš mít minimální počet zásilek za měsíc, pak se dá dostat níž než je ceník, stejné je to u všech dopravců. To je stejné, jako když ty ovce vykřikují, že čína má poštu zdarma, ale už si nezjistí proč. A taky co je mi platná pošta zdarma, když pak stejně platím odbavení zásilky na slavné poště 120 (kromě cetek za pár dolarů).

0/−2
12.12.2015 1:40

L23u34k25á19š 54K44a36ň95o14k 9658509236141

třeba tím, že vybere jiného dopravce a část ceny dopravy platí z marže? :-)

0/0
13.12.2015 21:36

A47l67e60š 17J82a37v31ů77r85e96k 2352559890770

jak by to asi u nas dopadlo:

"V Německu mohou v řadě internetových obchodů zákazníci zaplatit až po převzetí a rozbalení zásilky".

+1/0
11.12.2015 16:29

F15r93a12n81t63i49š75e18k 85N19o11v82á71k 6191695506741

Klid, ono to tam také není, že by to posílali jen tak. Od zákazníka mají jméno, adresu, kreditku atd. A v Německu funguje právo trochu víc než v ČR. Konkrétně mám na mysli, že stojí na straně toho komu je dluženo, aby dostal své peníze. Plus je to limitované (na jejich poměry) nevelkou částkou, když nejde o prověřeného zákazníka.

0/0
11.12.2015 23:09

P38e46t17r 69T93a58r21a63s73i38d17i44s 3488284828

Stejné skóre jako srovnání mezd. Hledal bych problém spíše tam :-).

+1/0
11.12.2015 15:59

J98i53ř58í 89Z20á63h67o58r63a 5703595742969

S neplacením poštovného při reklamaci mám zkušenosti i z UK a Itálie.

0/−1
11.12.2015 12:16

M80a53r59t68i26n 55K60o26l53á69ř 1445984529695

paní ale nepsala o reklamaci ale o vrácení zboží bez udání důvodu, to jsou dvě rozdílné věci

+2/−1
11.12.2015 21:56

J10i75ř46í 10Z50á70h82o10r72a 5653205602649

lol. Oprava, s neplacením poštovného při vrácení zboží bez udání důvodu mám zkušenosti i z UK a Itálie.

0/0
13.12.2015 16:59

M74a77r58t16i33n 98V46á65v91r84a 2570753329

Sem se úplně hodí reklama na www.mailboxde.cz

Získáte tam zdarma vlastní adresu v německu, takže snadno obejdete omezení, kdy německý eshop dodává zdarma po DE, ale neposílá do zahraničí. Oni to převezou přes hranici a pošlou poštou za českou cenu.

Geniální služba, která se mi už párkrát hodilaR^

0/0
11.12.2015 12:00

T71o31m81a98s 87N54o20v21o97t58n86y 1341584336365

Ovšem letos poměrně dost zdražili, bohužel. Nicméně na tohle, kdy se nezasílá do ČR, je to dobrá služba. Tam kde se zasílá, už to často vychází nastejno nebo líp si to nechat poslat přímo než přes mailboxde

0/0
12.12.2015 1:42

Z96d53e86n13ě15k 94A95. 51U75r21b37a75n 7537330430832

Já skončil s eshopama, co nemaj jinou možnost než poštu, jak b*bec jsem čekal doma na balík a i jsem přistihl doručovatelku, že dávala papír do schránky později než přišel mail, že mě nezastihli... Nemůžu si pomoci, ale jak to má v názvu českýáé, tak mám odstup...

+5/0
11.12.2015 11:41

T61o52m74a47s 21N77o89v65o32t15n53y 1621794986295

Lepší jít pro balík na poštu než jet přes hodinu na depo kurýra... když mi udá 4 hodinové okno, kdy (možná) přijede, tak je mi to celkem k ničemu, nebudu kvůli němu čekat půl dne na jednom místě. To už je lepší pošta, ta aspoň jezdí plus mínus ve stejný čas.

0/0
12.12.2015 1:43

O98n49d22ř39e93j 41P70l72í27v75a 9350405331763

já to mám přesně naopak - pokud nedoručujou českou poštou, jdu jinam - pokud mně pošta nezastihne doma, uloží na nejbližší pobočku , na rozdíl od jiných balíkových firem, kdy je depo od nás vzdálené klidně 100km, nemusím kvůli tomu sedět celej den doma. Pokud vim, že nebudu doma, necham si to doručit rovnou na poštu a to klidně i do jinýho města, kde vim, že třeba týden budu...

0/0
14.12.2015 9:50
Foto

M26i44c67h73a25l 13S71m16í57t87k85a 8744954463816

Tak pochybuji o tom, že u nás nějaký dopravce (pokud to není přepravní společnost přímo eshopu) poskytuje službu rozbalení zásilky a převzetí jen nějaké části a zaplalacení jen nějaké části. To je nějaká blbost... Snad dopravce přepraví zásilku buď vpořádku a nebo poškozenou a řeší s dopravcem dopravu a s eshopem zboží. Dopravci přeci nemůže být nic do toho co kupujete, natož aby řešil nějaké věco co si ze zásilky ponecháte. To zas někdo napsal článek o lejně...

0/0
11.12.2015 11:33

R89a51d88i95m 21Z18e76h13e21r 3134880303801

Nikoli, kolego, takhle to někde fakt funguje. Několikrát jsem měl možnost to využít v Rakousku... A to nemluvím o USA (třeba CA, kde jsem byl, tam dokud si člověk nezkontroluje obsah balíku, tak prostě balík nepřevezme. Dnes to již nabízí spousta prodejců.

+2/0
11.12.2015 13:30

M11a30r44t52i59n 42H54o87d18í93k 2155835268367

Ano, tomu se říká civilizovaná společnost. U nás zatím vládne tak maximálně právní alibismus a hledání důvodů proč to či ono nejde, místo hledání způsobů, jak zákazníkovi vyjít vstříc. Ti samí pak většinou pláčou, že kšefty nejdou.

+2/−5
11.12.2015 13:53

A42l63e50š 17K65r73a35l44o85v82e51c 4365651188673

Jaký zákazník, takový obchodník. Jaký občan, taková vládnoucí elita.

+2/0
11.12.2015 21:22

T63o62m21a23s 51N34o56v67o51t32n46y 1141374126435

Jak si to představuješ v praxi při doručení u dopravců? Že kurýr místo 120 zásilek denně rozveze 10? A všechno bude stát stejně?

+1/0
12.12.2015 1:46

T93o89m36a91s 49N70o56v62o80t63n17y 1751854576685

A když nepočítám hadry / boty, jaký je důvod si objednat víc věcí a pak na místě přemýšlet, co si vezmu a co ne? Normální člověk snad ví, co chci chce koupit a podle toho se zařídí. Nebo vás nechá nějaký dopravce půl dne zkoušet třeba foťáky nebo notebooky než se rozhodnete? Asi těžko.

0/0
12.12.2015 1:45

P15e88t78r 50N40i52v72n12i84c18k17ý 3822654435377

Prostě musíš někdy vystrčit nos do zahrančí.

0/−1
11.12.2015 14:02

L31u17k83á49š 57K45a38ň25o27k 9928159586421

podívej se na kupnajisto.cz

ale ano, psali o lejně, protože sami nevědí, co se u nás dá a co ne

0/0
13.12.2015 21:39

I87v27a80n 81P93e63j38s97k47a32r 5915622461620

Příklad postupu českého e-shopu Lucerny. Zakoupeno zboží za cca 30 Kč. Jednalo se o tzv. bezbolestnou depilaci, což byly jemné smirkové papíry se samolepící vrstvou pro připevnění na plastovou podložku. Tato samolepící vrstva byla vyschlá a nefunkční a odlupovala se v cárech od smirkového  papíru, což jsem doložil fotografiemi. Prodejce požadoval zaslání zboží zpět, abych se prý neobohatil a odmítal proplatit jeho dopravu, která byla dražší než zboží.

0/0
11.12.2015 10:30

A89d64a61m 48S78ý25k29o78r53a 8789727289596

A co se Vám nezdá? Při reklamaci prostě musíte zboží vrátit a dopravu platíte, protože Vám to někdo dovezl. Když byste pro to jel osobně tramvají do krámu, tak budete chtít proplatit lístek?

+2/−2
11.12.2015 17:11

J69a59n63a 32B46o47u24l69o95v89á 7360116701791

Ano, tito jedinci by chtěli nejspíš proplatit i benzín a amortizaci vlastního auta, kdyby jeli něco reklamovat. Nechápu, proč se tomu tak diví, že musí zaplatit za dopravu, když něco vracejí.

+1/−1
11.12.2015 20:03





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že metodiky bank při schvalování úvěrů se značně liší a jeho schválení ze značně individuální?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.