Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vyzkoušeli jsme e-shopy v Německu a v Česku. Výsledné skóre 3:1

Nakupování v e-shopech je stále oblíbenější. Kdo má ale lepší servis? Češi, nebo sousední Němci? A jsou nějaké rozdíly v reklamacích a vrácení peněz? Redaktoři Černých ovcí vyzkoušeli nákupy v e-shopech v Česku a v Německu. V pomyslném souboji vyhrálo Německo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I85v85a93n 11P71r29o92c50h52á62z72k46a 3281764735785

Měli vybrat německý e-shop s doručením do ČR a odběrem starého spotřebiče zdama (třeba kamna) ... a vidělo by se :-)

0/0
24.12.2015 12:53

M51a77r42t20i24n 73V39o17j37á43č64e12k 9693897871546

zajímali by mě ty e-shopy které neumí si nechat zaplatit na dobírku

0/0
17.12.2015 19:41

M61a49r94t89i16n 45V96o36j85á74č32e97k 9443817751586

pardon nesmysl nečetl jsem pozorně

0/0
17.12.2015 19:42

M79a53r61t90i83n 44V98o21j55á85č72e38k 9643907791616

nečtu pozorně ,pardon

0/0
17.12.2015 19:43

P73e27t84r 78O81t82r71u16b79a 6166338492515

Add doručení zboží. Neexistuje v Německu a Rakousku nějaká služba, nechat si zboží poslat poštou na pobočku jejich pošty u hranic, dostat mailem oznámení a pak si to tam vyzvednout? Nebo něco tomuto podobné? Nejedná se mně jen o zboží z eshopu, ale například i od jiného člověka. Netušíte někdo?

0/0
12.12.2015 9:24

T40o72m55a67s 15N31o25v38o96t69n26y 1491824436305

Mailboxde z Německa. Z rakouska nevím, z jiných zemí se možná něco chystá přes Zásilkovnu, ale tam nevím zda to nebude jen pro firmy.

0/0
12.12.2015 14:23

M71i67c70h94a93l 69H33r26u95b95o76š 4960807552205

Mozno by to slo tak, ako si dava posielat kamarat zo Slovenska baliky z Ceska. Byva nedaleko hranic a tak uvadza ako svoju adresu postu, ktoru ma najblizsie na ceskej strane. Az to ma objednane, tak za par dni si zavola na postu, pripadne mu pride email od odosielatela, ze kedy bol balicek odoslany a on si tych par kilometrov na cesku postu skoci... ;-)

0/0
14.12.2015 14:02

F77e20l58i69x 25M23e27d69e59k 7685634320767

Děkuji za článek.

0/0
12.12.2015 1:42

T56o68m38a97s 48N51o43v21o44t38n54y 1801174556585

Porovnávat součet poštovných, to musel vymyslet blázen. Stejně tak to, že "v česku nelze platit po rozbalení" - to ale není až tak problém eshopů, ale dopravců, prostě to nikdo nenabízí a z mnoha důvodů. Jinak jsou samozřejmě eshopy, které to umí nabídnout, na svých pobočkách. Už vidím, jak před přetíženými řidiči pošty nebo  kurýrů budu půl hodiny rozbalovat zásilku a přemýšlet, co s tím, co si vezmu co ne.... jinak celý ten test nemá žádnou vypovídací hodnotu, protože by musel porovnávat doručení z Německa do ČR a pak by to samozřejmě dopadlo úplně jinak. Že si něco objedná nějaká bába v Německu je mi celkem k ničemu.

+7/−7
12.12.2015 1:31

L71u37k34á43š 82K85a91ň15o89k 9228289166531

to je blbost.. existuje služba kupnajisto.cz a ta to přesně řeší.. objednám, vyzkouším, vrátím nebo zaplatím.. jako v německu.. jen je jaksi hloupé, že redakce testuje a přitom neví, co se u nás nabízí..... ?

+2/0
13.12.2015 21:34

M97a21r35t39i47n 55H69o37d66í77k 2575395218977

Jako srovnání zaostalého trhu v ČR s flexibilním, dobře fungujícím trhem internetového obchodu v Německu to svou vypovídající hodnotu má. A hlavně čeští zákazníci vidí, že to fungovat může, když se chce a tak to budou alespoň po obchodnících požadovat a třeba se to zase někam v ČR posune.

+2/0
13.12.2015 22:43

R42a81d13i87m 17S67i67m97u31n44e30k 2490890646624

po netu jsem si v čr koupil spoustu věcí a vždy vše fungovalo perfektně

+2/0
11.12.2015 23:57

M47a85r30t45i89n 23K33o12l25á43ř 1605854319145

Autorka článku je zcela mimo, bud záměrně lže, anebo si nezjistila žádné informace....náklady spojené s vrácením zboží ve 14-ti denní lhůte hradí zákazník

+2/−1
11.12.2015 21:55

M58a75r14t70i87n 59H32o85d33í21k 2485855108887

Ano, tak praví zákon. To ale nic neříká o tom, že pokud obchodník chce mít kšeft, nabídne zákazníkovi tuto službu zdarma. Co jste dále ještě v článku nepochopil?

0/0
13.12.2015 22:46

A90l19e96š 65K14r73a29l91o37v92e31c 4845191798873

K dispozici mu musí být vzorový formulář... na tom jste byla kde? A tu lhůtu 14 dnů pro vrácení peněz jste vzala kde? V tom zákoně tyto dvě věci nejsou uvedeny, vycházíte možná z doporučení obchodních inspekcí, příp. z aktuálního chování eshopů, které se snaží předcházet problémům s věčnými stěžovateli a zkoušeči a vraceči, jako jste vy. A usnadnit si tak zbytečnou práci s ustanoveními, které jsou tu proto, aby chránili lidi před nedostatkem vlastního rozumu.

+1/−4
11.12.2015 21:18

M54a56r80t45i93n 72K67o25l77á12ř 1155404609615

taky jsem nevěřil vlastním očím....snůška polopravd a mystifikací co je dáno zákonem a co ne...

0/0
11.12.2015 21:59
Foto

E18v95a 14H23r44a21d15e45c94k80á 8573834665483

Chtělo by to trochu nastudovat zákon, než ze sebe tady dělat "neinformovaného" : § 1820 Občanského zákonu, odst. 1, písm. f - pokud lze využít práva na odstoupení od smlouvy, sdělí podnikatel v dostatečném přestihu podmínky, lhůtu a postupy pro uplatnění tohoto práva, jakož i formulář pro odstoupení od smlouvy  § 1832 Občanského zákoníku: Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dopravu.... ;-)

+3/−1
11.12.2015 22:36

T20o49m13a49s 52N97o78v63o66t49n15y 1261324936295

Je tam slovo Formulář, nic víc. Z toho nevyplývá žádná povinnost mít vzorové formuláře už v zásilce. Formulář může být i prázdný papír s nápisem "odstoupení od smlouvy" a ať si to vracející zákazník vypíše sám. Náklady na dopravu pouze směrem k zákazníkovi, od zákazníka není povinnost je proplácet. 14 dní na vracení peněz? Jen blázen bude posílat peníze zpět, než má fyzicky zboží zpět a opět se jedná o lhůtu odeslání peněz ne předání / připsání zákazníkovi. I když u převodu jde jen o jeden den, tak např. u poštovních poukázek to může trvat klidně týden, než to pošta doručí.

0/−5
12.12.2015 1:38
Foto

E62v98a 42H67r40a28d96e26c70k74á 8673824185603

Trochu křečovitá konstrukce, na úřadech máte také formuláře jen s nadpisem a zbytek si tam doškrábnete sám, že jo... ;-D A vaše další argumenty - nic takového jsem také neřekla.Ale spíš by jste si měl příslušné paragrafy Občanského zákoníku nastudovat, je to tam jasně napsané.

+2/−1
12.12.2015 9:12

T10o87m19a15s 29N14o37v98o64t86n62y 1821544386635

Čili žádná povinnost přikládat předtištěné formuláře s etiketami na zaslání neexistuje. Takže nevím proč je na to v testu kladem důraz. Když už si někdo chce vrátit zboží, je to jeho problém a když umí objednat zboží na eshopu, tak předpokládám že si na tom samém místě buď najde formulář, obchodní podmínky nebo umí napsat email "odstupuji od smlouvy bla bla". Vy pošlete ty peníze zpět aniž byste měla zboží od zákazníka? To je docela odvaha v ČR.

+1/0
12.12.2015 14:26

M17a27r87t20i26n 42H80o25d26í35k 2295235328417

Důraz je tam, protože je to vstřícnost vůči zákazníkovi a zjednodušuje to celý proces a hlavně to zajišťuje, že to bude vše správně hned na první pokus. Což jsou všechno předpoklady toho, že se zákazník vrátí. V Německu to už pochopili...

+1/0
13.12.2015 22:49

M74a83r24t69i12n 66K61o95l20á12ř 1895904629445

takže vlastně stačí to mít uvedeno v obchodních podmínkách, že? nemusí se to přikládat....

+1/0
13.12.2015 22:00
Foto

E55v15a 57H73r67a62d63e56c79k71á 8913284285713

A jinak, těmi náklady na dopravu se myslí ta původní doprava od prodejce k zákazníkovi.

0/0
12.12.2015 9:14

T92o78m98a90s 14N67o88v12o47t22n51y 1711124206175

Což z toho jasně nevyplývá...

0/0
12.12.2015 14:27

P84e30t35r 78Č46e68r21v77e55n54ý 3696771282145

To z toho naprosto jasně vyplývá - pokud je někde napsáno "vrátí" tak je snad naprosto evidentní, že vrátit můžu pouze obnos, který jsem přijal.

0/0
13.12.2015 13:38

M52a77r83i47a88n 13N40o13v98á85k 8944548522665

Nevím ve kterých českých shopech ty české ovce nakupovaly, ale já jsem s přístupem k zákazníkovi v místních shopech spokojený. S tou dopravou si ty české skopové hlavy dělají srandu. Jak může eshop ovlivnit cenu dopravy například místního molochu České pošty. S tím by snad měly české ovce zajít za soudruhem Chovancem.

+2/−3
11.12.2015 19:31

T44o32m95a59s 52N48o93v50o65t49n81y 1131804116535

Cenu stáhneš maximálně na smlouvu a musíš mít minimální počet zásilek za měsíc, pak se dá dostat níž než je ceník, stejné je to u všech dopravců. To je stejné, jako když ty ovce vykřikují, že čína má poštu zdarma, ale už si nezjistí proč. A taky co je mi platná pošta zdarma, když pak stejně platím odbavení zásilky na slavné poště 120 (kromě cetek za pár dolarů).

0/−2
12.12.2015 1:40

L45u44k89á70š 97K94a44ň66o34k 9238179766811

třeba tím, že vybere jiného dopravce a část ceny dopravy platí z marže? :-)

0/0
13.12.2015 21:36

A31l49e83š 90J26a53v43ů33r58e20k 2342789200110

jak by to asi u nas dopadlo:

"V Německu mohou v řadě internetových obchodů zákazníci zaplatit až po převzetí a rozbalení zásilky".

+1/0
11.12.2015 16:29

F21r44a64n85t31i39š58e62k 51N14o83v53á70k 6101645706451

Klid, ono to tam také není, že by to posílali jen tak. Od zákazníka mají jméno, adresu, kreditku atd. A v Německu funguje právo trochu víc než v ČR. Konkrétně mám na mysli, že stojí na straně toho komu je dluženo, aby dostal své peníze. Plus je to limitované (na jejich poměry) nevelkou částkou, když nejde o prověřeného zákazníka.

0/0
11.12.2015 23:09

P45e71t21r 28T26a64r90a85s37i66d30i85s 3338644918

Stejné skóre jako srovnání mezd. Hledal bych problém spíše tam :-).

+1/0
11.12.2015 15:59

J86i93ř32í 32Z68á37h84o47r33a 5683965782169

S neplacením poštovného při reklamaci mám zkušenosti i z UK a Itálie.

0/−1
11.12.2015 12:16

M72a82r43t67i86n 74K88o17l97á81ř 1935784729985

paní ale nepsala o reklamaci ale o vrácení zboží bez udání důvodu, to jsou dvě rozdílné věci

+2/−1
11.12.2015 21:56

J93i71ř38í 76Z27á49h91o65r76a 5763415122179

lol. Oprava, s neplacením poštovného při vrácení zboží bez udání důvodu mám zkušenosti i z UK a Itálie.

0/0
13.12.2015 16:59

M59a33r87t59i28n 85V83á23v53r33a 2610973589

Sem se úplně hodí reklama na www.mailboxde.cz

Získáte tam zdarma vlastní adresu v německu, takže snadno obejdete omezení, kdy německý eshop dodává zdarma po DE, ale neposílá do zahraničí. Oni to převezou přes hranici a pošlou poštou za českou cenu.

Geniální služba, která se mi už párkrát hodilaR^

0/0
11.12.2015 12:00

T74o84m88a21s 37N53o94v37o89t74n94y 1901794396245

Ovšem letos poměrně dost zdražili, bohužel. Nicméně na tohle, kdy se nezasílá do ČR, je to dobrá služba. Tam kde se zasílá, už to často vychází nastejno nebo líp si to nechat poslat přímo než přes mailboxde

0/0
12.12.2015 1:42

Z16d15e66n35ě84k 66A39. 82U20r31b74a92n 7887850490482

Já skončil s eshopama, co nemaj jinou možnost než poštu, jak b*bec jsem čekal doma na balík a i jsem přistihl doručovatelku, že dávala papír do schránky později než přišel mail, že mě nezastihli... Nemůžu si pomoci, ale jak to má v názvu českýáé, tak mám odstup...

+5/0
11.12.2015 11:41

T75o77m68a73s 17N76o64v48o87t16n79y 1681584916685

Lepší jít pro balík na poštu než jet přes hodinu na depo kurýra... když mi udá 4 hodinové okno, kdy (možná) přijede, tak je mi to celkem k ničemu, nebudu kvůli němu čekat půl dne na jednom místě. To už je lepší pošta, ta aspoň jezdí plus mínus ve stejný čas.

0/0
12.12.2015 1:43

O48n55d69ř16e48j 66P35l22í90v45a 9110775891623

já to mám přesně naopak - pokud nedoručujou českou poštou, jdu jinam - pokud mně pošta nezastihne doma, uloží na nejbližší pobočku , na rozdíl od jiných balíkových firem, kdy je depo od nás vzdálené klidně 100km, nemusím kvůli tomu sedět celej den doma. Pokud vim, že nebudu doma, necham si to doručit rovnou na poštu a to klidně i do jinýho města, kde vim, že třeba týden budu...

0/0
14.12.2015 9:50
Foto

M59i16c50h50a36l 29S23m20í64t17k38a 8494274473786

Tak pochybuji o tom, že u nás nějaký dopravce (pokud to není přepravní společnost přímo eshopu) poskytuje službu rozbalení zásilky a převzetí jen nějaké části a zaplalacení jen nějaké části. To je nějaká blbost... Snad dopravce přepraví zásilku buď vpořádku a nebo poškozenou a řeší s dopravcem dopravu a s eshopem zboží. Dopravci přeci nemůže být nic do toho co kupujete, natož aby řešil nějaké věco co si ze zásilky ponecháte. To zas někdo napsal článek o lejně...

0/0
11.12.2015 11:33

R86a69d34i27m 62Z35e46h29e79r 3114800493641

Nikoli, kolego, takhle to někde fakt funguje. Několikrát jsem měl možnost to využít v Rakousku... A to nemluvím o USA (třeba CA, kde jsem byl, tam dokud si člověk nezkontroluje obsah balíku, tak prostě balík nepřevezme. Dnes to již nabízí spousta prodejců.

+2/0
11.12.2015 13:30

M76a37r15t98i74n 85H37o98d38í28k 2315725558387

Ano, tomu se říká civilizovaná společnost. U nás zatím vládne tak maximálně právní alibismus a hledání důvodů proč to či ono nejde, místo hledání způsobů, jak zákazníkovi vyjít vstříc. Ti samí pak většinou pláčou, že kšefty nejdou.

+2/−5
11.12.2015 13:53

A90l61e77š 97K48r87a43l14o75v76e59c 4365361228863

Jaký zákazník, takový obchodník. Jaký občan, taková vládnoucí elita.

+2/0
11.12.2015 21:22

T70o48m55a78s 57N43o36v12o38t73n41y 1191784586505

Jak si to představuješ v praxi při doručení u dopravců? Že kurýr místo 120 zásilek denně rozveze 10? A všechno bude stát stejně?

+1/0
12.12.2015 1:46

T12o53m17a96s 55N66o11v12o42t60n31y 1711614376485

A když nepočítám hadry / boty, jaký je důvod si objednat víc věcí a pak na místě přemýšlet, co si vezmu a co ne? Normální člověk snad ví, co chci chce koupit a podle toho se zařídí. Nebo vás nechá nějaký dopravce půl dne zkoušet třeba foťáky nebo notebooky než se rozhodnete? Asi těžko.

0/0
12.12.2015 1:45

P48e58t25r 21N66i79v75n93i97c94k63ý 3592484335167

Prostě musíš někdy vystrčit nos do zahrančí.

0/−1
11.12.2015 14:02

L77u63k55á34š 73K15a29ň38o66k 9308699456221

podívej se na kupnajisto.cz

ale ano, psali o lejně, protože sami nevědí, co se u nás dá a co ne

0/0
13.12.2015 21:39

I27v35a70n 74P73e89j35s81k93a66r 5905702361590

Příklad postupu českého e-shopu Lucerny. Zakoupeno zboží za cca 30 Kč. Jednalo se o tzv. bezbolestnou depilaci, což byly jemné smirkové papíry se samolepící vrstvou pro připevnění na plastovou podložku. Tato samolepící vrstva byla vyschlá a nefunkční a odlupovala se v cárech od smirkového  papíru, což jsem doložil fotografiemi. Prodejce požadoval zaslání zboží zpět, abych se prý neobohatil a odmítal proplatit jeho dopravu, která byla dražší než zboží.

0/0
11.12.2015 10:30

A19d12a90m 17S62ý77k35o81r67a 8269367629436

A co se Vám nezdá? Při reklamaci prostě musíte zboží vrátit a dopravu platíte, protože Vám to někdo dovezl. Když byste pro to jel osobně tramvají do krámu, tak budete chtít proplatit lístek?

+2/−2
11.12.2015 17:11

J29a30n57a 90B96o43u62l75o71v33á 7880846581971

Ano, tito jedinci by chtěli nejspíš proplatit i benzín a amortizaci vlastního auta, kdyby jeli něco reklamovat. Nechápu, proč se tomu tak diví, že musí zaplatit za dopravu, když něco vracejí.

+1/−1
11.12.2015 20:03





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že investiční doporučení na růst kurzu dolaru tu byla už před rokem?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.