Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sedm rad, jak vybrat nejlepší autoškolu

Autoškola za šest, nebo za dvanáct tisíc korun? Když je vám osmnáct, hraje cena klíčovou roli. Jenže co je levné, často nebývá nejkvalitnější. A v úvahu je dobré vzít i další faktory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D44a39v23i61d 11P53e93t75r 7330926260905

V autoškole (i v dobré) se toho zase tak moc nenaučíte, prostě řízení chce dlouholetou praxi. Ideální je, když na začátku s Vámi někdo pár let jezdí delší trasy a teprve pak po městě.

0/0
1.5.2016 8:40

O50n88d13ř59e26j 24L79o22š23o42t42h 1805175115231

Důležité je, že každému vyhovuje něco jiného, mně třeba nepřijde samostudium jako problém, když jsem si četl předpisy a učil se na testy, tak odhadem 70% jsem si pamatoval že ZŠ, kdy jsme učili pravidla silničního provozu. A myslím si, že pravidla ovládám vcelku s přehledem, a na silnici je základ používat hlavu, blb může odsedět 100 hodin v učebně a stejně to k ničemu nebude.

Co se starších lidí týče, s nimi jsou v autoškole problémy, protože jim to nejde jako mladým lidem, jsou křečovití. Komisař mi řekl, jeďte tak, abych usnul a za chvíli jsem měl odjeto. Jinak já měl dobré, že instruktor na mě měl čas každý den, jezdil jsem sám, za den klidně 150 km a za 14 dní jsem šel ke zkouškám, projezdili jsme celou Prahu a Kladno, dálnice a byla to dobrá škola a jako mimopražský jsem pak neměl z Prahy strach, což podle toho, co slyším kolem sebe, nebývá pravidlem.

Ale ne každý je stejný, někdo potřebuje péče víc a je potřeba individuální přístup.

0/0
27.4.2016 0:52
Foto

P44e87t83r24a 94Š21e11v16č60í74k63o57v17á 2694334306121

Já jela před pár dny Šumperk-Praha poprvé...přišlo mi to v pohodě..no, taky díky navi...a díky tomu, že dělám autoškolu po necelých 10ti letech znovu..sama, na pohodu..super zkušenost :) já, auto, radio Beat a pohoda...

0/0
27.4.2016 3:00

R50o58m33a86n 67J96e29s10c91h92k48e 9318955807795

Já dělal autoškolu v letech 1982 - 83 prosinec a březen. Ve Svazarmu a měli jsme výborného učitele pana Reicha. Externista - pohodový a uklidňující. Na Škodě 105 S.

Jezdili jsme po Brně, tehdy jsem záviděl městům, kde nemají tramvaje. Vysvětlil a pomohl. Mimořádně jsem jel s jiným a ten mne úplně rozhodil. Jmenovat nebudu, jeho autoškola je pořád v Brně.

Pan Reich radil - dělejte autoškolu v zimě když to klouže. Já su zodpovědný.

Žel zima byla tehdy mírná jako letos. Žádný sníh. A radil jezdit a jezdit. Vše je o praxi.

Mám teď dilema, dcera bude po maturitě dělat autoškolu. A BABO raď a vybírej.

+1/0
26.4.2016 16:42

D93a52v80i41d 45P18e11t95r 7380876950985

Já o něco dříve, po Ostravě, ale přece jen býval menší provoz. I po autoškole se dcera bude ještě hodně učit.

0/0
1.5.2016 8:42

N51i59n32a 15P53a19n21o78ž65k51o89v56á 9297855945948

Hlavní je si vybrat trpělivého instruktora. Můj prvníinstruktor na mě pořád křičel a urážel mě hned od druhé jízdy (,,ženský byradši neměly řídit“..,,To si úplně blbá nebo co?“ ,,Co na tom nemůže bejt jasný“..).Nějaká zdravotní či technická příprava nebyla vůbec, záznamy o najetýchhodinách také ne. Jízdy spočívaly v tom, že instruktor řekl, že potřebuje natankovat,nebo si něco zařídit na úřadě a to bylo tak všechno. Po pár jízdách mu řízenínatolik znechutil, že jsem při pomyšlení, že budu zase řídit, se mi dělalo zle.Nakonec jsem si našla instruktorku v nejbližším větším městě a začala odznova.A mohu říci, že to byly nebe a nudy. Přednášky od zdravotníků, jak fungujemotor apod., instruktorka vždycky dokázala v klidu vysvětlit, kde jsem udělalachybu a na co je třeba si dát pozor. Vzala na dálnici, do nejkomplikovanějšíchuliček v centru města. Zkoušky byly už na pohodu...:-)

+1/0
26.4.2016 11:55

J29a17r66o39s77l81a76v 23Š27k51o88d66a 6414568369571

Já dělal na Audi 100 - velký starý auto bez posilovače. Naučíte se všecko.

0/0
26.4.2016 11:00

J79i11r30i 58B41e70c43v77a86r 7692119376

Pamatuji si, že několik málo hodin jsme před první jízdou na silnici měli na trenažéru a pak na cvičišti. Předpokládám, že trenažéry se již nepoužívají -ale co cvičiště? Platí to ještě?

0/0
26.4.2016 10:22

N10i90n83a 25P31a16n10o19ž80k38o68v72á 9777545915358

U těch lepších autoškol ano. Pokud předtím nikdo neseděl za volantem, tak ho většinou vezmou na nějaké dopravní hřiště, aby si "ohmatal" volant, pedály a řazení, ale pokud už auto někdy řídil, tak se většinou jede rovnou do ulic

0/0
26.4.2016 11:57

D66á31š21a 33D94o62s98t49á84l74o45v87á 1459333610902

Kvalitu poznáte hlavně toho, kolik z nich se jich do roka někde vymele. Vím o autoškole, kde je takových cca 60%.

0/0
26.4.2016 9:07

J22i75ř84í 27Z60ý15k50a 9209503361480

já byl za ty vedlejší kšeftíky instruktora resp. majitele autoškoly rád, protože jsem pořád někde jezdil s přívěsem, pořád někam couval - třeba do úzkého dvora. Jezdili jsme po všech možných typech silnic, za různého provozu. Nevadilo ani když si při těch posledních jízdách instruktor za jízdy schrupnul. Získal jsem tak jistotu, že umím jezdit samostatně, řadit a řídit tak hladce, že to ani neprobudí spolujezdce ...

+1/0
26.4.2016 8:49
Foto

M97i71c60h84a62l 26N51a51j29m47a88n 7139153386840

A pořád je to jen o tom, co si nechá člověk líbit.

Zaplatím si kurz, který nabízí určitý rozsah a kvalitu. Pokud realita nesplňuje to co bylo nabízeno, tak se bráním - v krajním případě lze odstoupit od smlouvy a trvat na vrácení peněz.

+3/0
25.4.2016 23:05
Foto

J75i46ř40í 64Z30e44d15n17í81k 1656786

Autoškola je o štěstí na instruktora. Člověk kterému není 19, ale je na prahu 40tky, jako jsem byl já, když o autech nic neví, protože ho to nikdy nezajímalo, vybere instruktora dle adresy, která je blízko. Měl jsem smůlu. Couvání? K čemu? Parkování? Na co? Jízda v noci, k čemu? Byl jsem nucen dokoupit strašnejch jízd. Moje první auto byl škoda Favorit, jezdil jsem dle návodu z autoškoly za 14 litrů na sto km. Posléze si kamarád sedl vedle a donutil mě jezdit, jezdili jsme gigahodiny po opuštěném parkovišti. Naučil jsem se řadit, Jízdu po dálnici, jízdu v noci, té se vyhýbám, i když už to jde. Couvání vykazuje stále problémy. Přitom v okolí byli u známých intstruktoři ještě horší. Celé to na mě působilo dojmem, že intruktor byl s komisařem domluvený, komu to má dát a komu ne. Co se týká studia předpisů, přednáška a vysvětlení nebylo žádné, doporučil mi knihu, co si mám přečíst. Čas uběhl, doučil jsem se.

+2/0
25.4.2016 22:46
Foto

M16i18c16h26a70l 23N53a36j59m50a22n 7249603346280

A stěžoval jste si na přístup autoškoly? Pokud ne, je to od Vás pouze hloupé tlachání.

+3/0
25.4.2016 23:07

M80a20r71t73i85n 80N21o32v29o73t72n19ý 8709274627664

Podle věty "Posléze si kamarád sedl vedle a donutil mě jezdit, jezdili jsme gigahodiny po opuštěném parkovišti." soudím, že nejste na řízení zrovna talent. Kdyby jste si ty gigahodiny dokoupil v autoškole, mohl jste se naučit víc včetně couvání, parkování a podobně. Ale to by vás stálo majlant. Takhle se instruktor snažil v daném počtu hodin vás naučit aspoň jezdit dopředu, aby jste prošel u zkoušek.

0/0
26.4.2016 11:58

T52o13m96á47š 44Z42e23m31a28n 3895608124345

Levné autoškoly mají v rukávu jeden trik - při zkoušce instruktor zasáhne od řízení a tím zkouška končí a žák zkoušku neudělal - musí na ní tedy jít znova a často sikvůli otmu koupí další hodiny - autoškola pak z 6000 kč udělá třeba 9000 kč

Navíc mnoho učitelů je od zaměstnavatele hodnoceno podle otoh kolik žáků takhle vyleje - když žák jede výborně bez chyby, učitel se potí že mu strhnou z platu a hledá sebemenší zámynku aby mohl do řízení zasáhnout.

Tak bacha na to...

Cena není nejlepší vodítko, ale když autoškola stojí 6000 kč, tak z vás ty prachy musí získat jinak, logicky že? To je jako párky co stojí méně než maso..

+1/0
25.4.2016 21:48

T34o34m26á14š 95Z26e33m96a20n 3905918344965

omluva za chyby a překlepy

0/0
25.4.2016 21:49

N82a96t95á50l43i64a 42S86y54r70ů56č36k80o45v76á 8588511672905

V zadne autoskole vas ridit nenauci, ledatak trochu ovladat auto. Dulezite je idealne hned po autoskole mit auto a trenovat, trenovat, trenovat.

+12/0
25.4.2016 21:08

A59d30a93m 48K48r92ů66ž30e46l43a 7547919152542

Jsem docela blázen do aut, a rozhodně nesouhlasím s prvním bodem. Naopak na té rozhrkané Felicii bez posilovače, nepřesnou šaltpákou a mizernými vlastnostmi jsem se naučil právě ovládat tu mechaniku, a jakékoliv novější auto i s 8x větším výkonem už nebyl problém. Naopak bych považoval za dost nebezpečné se učit na přestabilizovaném moderním autě, se kterým se dá pod plným plynem do zatáčky, a stabilizace si to vyřeší. Pak takový řidič pojede se starším autem - z půjčovny, od kamaráda, a dopadne to blbě.

+14/0
25.4.2016 20:59
Foto

P20e45t39r34a 31Š48e27v46č90í46k78o54v56á 2684444866291

Přesně jak říkáte. Já měla sice v autoškole Opel Astra (tuším druhá generace), ale 6 let jsem jezdila s Favoritem. V prosinci jsem si koupila Mazdu 6, je to teda rozdíl ;-D;-D Od toho co mám řp (od r. 2006) jsem řídila asi dvacet různých aut a naprosto bez problému.

+1/0
25.4.2016 21:09
Foto

R61o48m34a42n 46K62o12z56e12l 4497966223504

A co teprve před lety, když doma byla běžně škodovka s motorem vzadu, kde se při startování za studena musel vytáhnout sytič, nezahřátý motor na volnoběh zhasínal, tak si to člověk musel na prvních křižovatkách hlídat nebo prostě vozidlo za studena poskakovalo...oproti tomu je Favorit i Felicia luxus...dokonce mi připadá, že řazení je ve favoritu lehčí než ve Fabii.

+2/0
25.4.2016 21:48

J26i63ř31í 35V35a41c28e27k 9458528426825

Řazení je lehčí protože favorit má místo řadící páky půlmetrovou trubku ;-)

+1/0
25.4.2016 22:35

R13a11d68e47k 20Č61e11r55v34e40n65k29a 5764971754322

někdy mám pocit,. že sami instruktoři by měli absolvovat autoškolu, např. při odbočení vlevo si nepamatuju kdy jsem naposledy viděl, že by autoškolák najížděl ke středu vozovky

+1/0
25.4.2016 20:06

J46i76ř49í 78K95ü66h38r 2910476190606

Ale on nemá najíždět do středu vozovky.

Má si najet na levé kraj svého jízdního směru.

Resp. před odbočováním vlevo se musí zařadit co nejdále vlevo v části vozovky určené pro jeho směr jízdy.......

+1/−1
25.4.2016 20:46
Foto

P87e42t31r87a 89Š13e79v98č54í42k12o85v59á 2484644906331

Nevím, proč bych měla při výběru řešit, jakým budu jezdit autem. Dobrý řidič musí být v životě schopný řídit jakékoliv auto. Mě to třeba problém nedělá, jediné co jsem nezkoušela je automat, ale myslím, že bych se i do toho dostala. Samostudium - to je snad samozřejmost. Každý by si měl pročíst silniční zákon a ne jen hloupě dělat testy do zblbnutí. Navíc dnes se dělá při zkouškách test jako první a pokud je žák neúspěšný, nemůže pokračovat ve zkoušce dál.

+4/0
25.4.2016 17:16

J64i15r58i 42B52e94c71v15a64r 7422339156

Také jsem měl z automatu strach, ale při první jízdě mě přešel po pár km -a pak jsem si jen vychutnával řazení "pádly" pod volantem ;-) Naprosto super byl automatický meziplyn při řazení dolů R^

+1/0
26.4.2016 10:14
Foto

P12e19t28r23a 91Š94e46v97č44í40k85o94v95á 2334284146741

Já minulý týden dokončila řp. sk. C a teď začínám C+E..ten náklaďák je manuál..takže ok..ale až nastoupím někde jako řidič a vrazí mi automat, asi to bude sranda ;-D snad si rychle zvyknu

0/0
26.4.2016 14:28
Foto

P62a29v57l12a 47N68o81v13á 7128540898355

Dcera dělala autoškou v roce 2013. Vybrali jsme školu Wyrwolová na Praze 5. Kurz stál 9500 kč. Jezdila v Puntu na LPG, instruktor jí bral jak do ulic, tak i na městský okruh. Když chtěla ale trénovat jízdu za tmy, musela si o to výslovně říct. Na dálnici ji nevzali ani jednou a na okreskách nenajezdila také prakticky nic. Pikantní je, že málo trénovali odbočování vlevo na semaforech, takže to také dělalo ze začátku problémy. Její kamarádku za nedanou přednost protijedoucímu dokonce vyhodili od zkoušky. Dcera obě zkoušky udělala na poprvé, ale potom bojovala právě s těmi okreskami a dálnicí. Naštěstí jsmé jí donutili hodně jezdit, ovládla "hardware" a přestala se nervovat, takže dnes jezdí bezpečně a hlavně si poradí ať jede kus za Prahu po okresce, či po dálnici do Německa. Z mého pohledu je problém v tom, že těch hodin je prostě málo, člověk s mokrým řidičákem je rád, že sotva jede.

V tomhle by bylo třeba inspirovat se v Německu, řidičák je tam sice dražší, ale počet hodin je dvojnásobný, jezdí v normálních autech (VW Golf apod.). Speciálně trénují ježdění ve městě, v noci, na dálnicích a okreskách. Navíc je tam možnost získat papíry v 17 letech a mít je "na zkoušku" - jezdit vždy jen s druhým zkušeným řidičem. Tady se v malých městech musí jezdit "podívat na semafory" do větších měst, kde mají problém. To je prostě tragédie.

+5/0
25.4.2016 15:52

J26a84n 48F46r74o49l39í92k 6676450555694

U nás je snaha jít s cenou co nejníže a počítá se s tím, že se adept doučí v rodině. Kdo chce vše od autoškoly musí si prostě řádně připlatit za další jízdy. Jinak jízda po městě je dobrá škola života. A na dálnici by se měli čerství držitelé pustit až budou mít nějakou rutinu a naučí se používat zpětná zrcátka. To poslední neumí m.j. mnoho svátečních řidičů a proto jsou ty vyblikávačky až vybrzďovačky.

+3/0
25.4.2016 16:54

M53a34r29t73i71n 47T56e71s52a10ř 2889783143573

Na dálnici je potřeba se naučit jezdit už v autoškole. Chyby, které vidím denodenně:

- využívání jízdního pruhu do konce - připojovacího nebo končícího označenou překážkou. 80% se rve do průběžného v šedesátce a blokují ostatní za sebou. Navíc neznají zákon, např. že rychlejší jízda v připojovacím pruhu není předjížděním - pak kdesi brzdí, aby "fikli" do průběžného.

- ZIP - to je speciálně na dálnice. Opravy D1 nás Čechy natolik vyučily, že ZIP umí používat nadpoloviční část českých řidičů. V německu si teď připadnu jak na vidlákově, jako kdyby Němci zapomněli řídit s přehledem

- souběžná jízda v jízdních pruzích. Jsou řidiči, kteří nevědí, že když se tvoří souvislé kolony vozidel, není rychlejší jízda v pravém pruhu předjížděním

- "rettungsgasse" - po letech v kolonách u nás stále neznámá věc. Ten za mnou jede v koloně zásadně mezi pruhy, snad na protest, že jedu po krajnici. Bohužel zde česká legislativa zavedla paskvil - tvorba pruhu (u třípruhých dálnic) pro záchranné složky je u nás opačná než v Německu a Rakousku a máme si to pamatovat.

- jízda v kolonách - stále vidím poskoky, kteří jedou stylem brzda-plyn a plynulou jízdu na volnoběch (jednička či dvojka) z první hodiny v autoškole zapomněli. Pak se rvou do jiného pruhu, když tam plynulý řidič náhodou nechá 4m volné.

0/0
26.4.2016 8:17

T10o71m59á40š 88B91a91r18á19k 1243112550586

Ještě bych doplnil "staré mazáky", kteří si myslí, že už ví všechno a zapomínají se pravidelně dovzdělávat. ;-)

"Rettungsgasse" je u nás už delší dobu stejný jako všude jinde.

0/0
26.4.2016 10:11

Z57b77y73n81ě94k 82B11í41l92ý 1437620381395

Káva zdarma = dobrá autoškola ? Zdarma ? Určitě ne za 2 tisíce příplatku oproti konkurenci ? :)

+1/0
25.4.2016 15:48
Foto

M16a42r62t72i83n 58B66e70n91e39s 4309184142660

Zkušenost z loňského roku: Naše milovaná dvojčátka dostala k osmnáctinám autoškolu (auto+motorka). Vybíral jsem podle ceny, nejlevnější s nabídkou B+A2 z přijatelného okolí (Praha 8,9 apod.), cestou ze školy domů.

Výsledek: Vynikající, daly napoprvé jak teorii, tak jízdy v autě i na moto.

A navíc: Autopark - čím horší, tím lepší (AŠ má klasicky Fabie), v praxi to pak na lepším půjde dobře (už jezdí i na velkém Vianu apod).

Příjemné prostředí - není třeba - naštěstí nebyl žádný ztracený čas v učebnách, pěkně rovnou praxe v pražských ulicích. A místo učení výklad instruktora (a CD, samostudium je jednoznačně úspora času).

Splátky - většinou jen zvýší cenu.

Závěr: Měli jsme štěstí, výborní instruktoři, osobní přístup, žádné vícenáklady, a to vše za nejnižší cenu, v Praze 9 ...

A reference jsme neměli, ale vytvořili jsme je - už se tam učí další spolužáci.

+2/0
25.4.2016 15:35

J76a61r26o20s59l70a90v 96P24l74a35c17h83e31t56k67a 7776256776599

Ze to daji napoprve nic neznamena. To prakticky zavisi na dohode mezi autoskolou a komisarem.

0/−4
25.4.2016 15:36
Foto

M61a84r74t55i50n 26B96e90n85e85s 4449604852770

To nevím, ale jestli ano, tak je to další plus pro onu AŠ.

0/0
25.4.2016 15:43

J43a64r40o26s51l77a68v 24P44l48a97c58h51e82t49k44a 7716526916369

Ze to komisari davaji podle dohody s autoskolou jsem zazil na vlastni kuzi. Moje autoskola chtela vyrazit jednoho instruktora a tak se proste s komisarem dohodli ze to u nej nikdo neudela, aby meli zaminku. V den zkousek to u nej nedostal ani jeden zak ze sesti. S druhym instruktorem to dostali vsichni. Ja jsem jezdil s obema a ten kde to dali vsichni byl presne ten typ co se s tim moc neparal - lehnul do sedacky a zahlasil "klidne jedte, jsme pojisteni". Naucil jsem se jezdit az kdyz jsem presel k tomu, u ktereho to proste nejakou nahodou nevyslo nikomu.

0/0
25.4.2016 15:51
Foto

P16a24v75l51a 64N18o53v93á 7168370878905

Na tom něco bude. Dcera dělala zkoušky ve stejný den se spolužákem a měli stejného komisaře. Spolužák jezdil lépe, než naše dcera, přesto papíry nedostal, s tím, že prý zaparkoval moc na křivo. Potom si musel vzít povinné hodiny navíc (tj. připlatit tisíc / dva, nevím již přesně) a na další pokus to udělal. Vystressované dceři se prý klepaly nohy, "chcíplo" jí auto na přejezdu a papíry dostala...Myslím, že prostě mají předem dohodnuté procento těch, co to nedají, aby si mohli namastit kapsu...

+3/0
25.4.2016 15:58

P55a97v52e22l 12D46r98o36t81á92r 7703394169524

Je to zvláštní - když jsem dělal autoškolu (1995-1996), říkala mi instruktorka: "Jsi nejnebezpečnější auto široko daleko, tak ať je tě vidět - rozsviť světla!"

Dnes potkávám auta autoškol, která i v neideálních světelných podmínkách (podvečer, déšť...) svítí jen světýlky pro denní svícení (což je mimochodem hrozná blbost a proklínám toho psychopata, co to uzákonil). Zezadu takové auto není osvětlené vůbec, což je bomba, když to vjede pod most nebo do stínu stromů/budovy...

Osobně bych navrhoval, aby žáci trvali na tom, že budou svítit pořádně, a pokud se to instruktorovi nelíbí, tak by měli změnit lokál.

+3/−2
25.4.2016 15:22

J67a55r18o46s50l71a18v 92P51l36a49c64h73e86t69k24a 7306386206209

A pri vjezdu do krizovatky jeste troubit, ne?

+4/0
25.4.2016 15:28

J66a94r83o95s31l68a15v 92L10e34b31e15d22a 3576659857480

Světla pro denní svícení, jsou-li používána ve dne za dobré viditelnosti, jsou naprosto v pořádku. Nikdo neuzákonil, že se mají používat v jiných situacích.

I před jejich používáním se našlo dost řidičů, kteří rozsvěceli pozdě - většinou sedí v tmavých či šedých autech :-/

Dále i denní světla mají být schválena (E) a umístěna na vozidle podle vyhlášky. Jak je tedy možné, že hodně lidí jezdí s čínskými bludičkami a světlomety DLR někde u prostředku masky, tedy určitě více než 40 cm od obrysu?

0/0
26.4.2016 8:45





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete nechat peníze úročit a zároveň je kdykoliv vybrat?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz