Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sedm rad, jak vybrat nejlepší autoškolu

Autoškola za šest, nebo za dvanáct tisíc korun? Když je vám osmnáct, hraje cena klíčovou roli. Jenže co je levné, často nebývá nejkvalitnější. A v úvahu je dobré vzít i další faktory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D77a43v65i63d 91P44e13t45r 7660806160135

V autoškole (i v dobré) se toho zase tak moc nenaučíte, prostě řízení chce dlouholetou praxi. Ideální je, když na začátku s Vámi někdo pár let jezdí delší trasy a teprve pak po městě.

0/0
1.5.2016 8:40

O69n71d31ř66e42j 69L41o94š25o25t49h 1745615635441

Důležité je, že každému vyhovuje něco jiného, mně třeba nepřijde samostudium jako problém, když jsem si četl předpisy a učil se na testy, tak odhadem 70% jsem si pamatoval že ZŠ, kdy jsme učili pravidla silničního provozu. A myslím si, že pravidla ovládám vcelku s přehledem, a na silnici je základ používat hlavu, blb může odsedět 100 hodin v učebně a stejně to k ničemu nebude.

Co se starších lidí týče, s nimi jsou v autoškole problémy, protože jim to nejde jako mladým lidem, jsou křečovití. Komisař mi řekl, jeďte tak, abych usnul a za chvíli jsem měl odjeto. Jinak já měl dobré, že instruktor na mě měl čas každý den, jezdil jsem sám, za den klidně 150 km a za 14 dní jsem šel ke zkouškám, projezdili jsme celou Prahu a Kladno, dálnice a byla to dobrá škola a jako mimopražský jsem pak neměl z Prahy strach, což podle toho, co slyším kolem sebe, nebývá pravidlem.

Ale ne každý je stejný, někdo potřebuje péče víc a je potřeba individuální přístup.

0/0
27.4.2016 0:52
Foto

P88e86t74r50a 67Š57e13v23č32í83k25o59v76á 2774884186711

Já jela před pár dny Šumperk-Praha poprvé...přišlo mi to v pohodě..no, taky díky navi...a díky tomu, že dělám autoškolu po necelých 10ti letech znovu..sama, na pohodu..super zkušenost :) já, auto, radio Beat a pohoda...

0/0
27.4.2016 3:00

R22o38m24a79n 17J40e51s46c48h33k16e 9618275267875

Já dělal autoškolu v letech 1982 - 83 prosinec a březen. Ve Svazarmu a měli jsme výborného učitele pana Reicha. Externista - pohodový a uklidňující. Na Škodě 105 S.

Jezdili jsme po Brně, tehdy jsem záviděl městům, kde nemají tramvaje. Vysvětlil a pomohl. Mimořádně jsem jel s jiným a ten mne úplně rozhodil. Jmenovat nebudu, jeho autoškola je pořád v Brně.

Pan Reich radil - dělejte autoškolu v zimě když to klouže. Já su zodpovědný.

Žel zima byla tehdy mírná jako letos. Žádný sníh. A radil jezdit a jezdit. Vše je o praxi.

Mám teď dilema, dcera bude po maturitě dělat autoškolu. A BABO raď a vybírej.

+1/0
26.4.2016 16:42

D39a80v68i56d 78P15e65t45r 7210676180445

Já o něco dříve, po Ostravě, ale přece jen býval menší provoz. I po autoškole se dcera bude ještě hodně učit.

0/0
1.5.2016 8:42

N58i54n80a 28P47a35n40o13ž49k35o29v18á 9797445975308

Hlavní je si vybrat trpělivého instruktora. Můj prvníinstruktor na mě pořád křičel a urážel mě hned od druhé jízdy (,,ženský byradši neměly řídit“..,,To si úplně blbá nebo co?“ ,,Co na tom nemůže bejt jasný“..).Nějaká zdravotní či technická příprava nebyla vůbec, záznamy o najetýchhodinách také ne. Jízdy spočívaly v tom, že instruktor řekl, že potřebuje natankovat,nebo si něco zařídit na úřadě a to bylo tak všechno. Po pár jízdách mu řízenínatolik znechutil, že jsem při pomyšlení, že budu zase řídit, se mi dělalo zle.Nakonec jsem si našla instruktorku v nejbližším větším městě a začala odznova.A mohu říci, že to byly nebe a nudy. Přednášky od zdravotníků, jak fungujemotor apod., instruktorka vždycky dokázala v klidu vysvětlit, kde jsem udělalachybu a na co je třeba si dát pozor. Vzala na dálnici, do nejkomplikovanějšíchuliček v centru města. Zkoušky byly už na pohodu...:-)

+1/0
26.4.2016 11:55

J18a78r17o69s65l97a70v 47Š96k30o60d91a 6174718789671

Já dělal na Audi 100 - velký starý auto bez posilovače. Naučíte se všecko.

0/0
26.4.2016 11:00

J48i31r17i 87B93e52c86v24a90r 7842849896

Pamatuji si, že několik málo hodin jsme před první jízdou na silnici měli na trenažéru a pak na cvičišti. Předpokládám, že trenažéry se již nepoužívají -ale co cvičiště? Platí to ještě?

0/0
26.4.2016 10:22

N54i48n47a 98P69a67n24o13ž88k11o73v92á 9567195795508

U těch lepších autoškol ano. Pokud předtím nikdo neseděl za volantem, tak ho většinou vezmou na nějaké dopravní hřiště, aby si "ohmatal" volant, pedály a řazení, ale pokud už auto někdy řídil, tak se většinou jede rovnou do ulic

0/0
26.4.2016 11:57

D15á78š20a 41D63o49s50t40á23l89o42v23á 1369293550732

Kvalitu poznáte hlavně toho, kolik z nich se jich do roka někde vymele. Vím o autoškole, kde je takových cca 60%.

0/0
26.4.2016 9:07

J22i85ř56í 51Z81ý22k92a 9469143641640

já byl za ty vedlejší kšeftíky instruktora resp. majitele autoškoly rád, protože jsem pořád někde jezdil s přívěsem, pořád někam couval - třeba do úzkého dvora. Jezdili jsme po všech možných typech silnic, za různého provozu. Nevadilo ani když si při těch posledních jízdách instruktor za jízdy schrupnul. Získal jsem tak jistotu, že umím jezdit samostatně, řadit a řídit tak hladce, že to ani neprobudí spolujezdce ...

+1/0
26.4.2016 8:49
Foto

M59i29c43h93a47l 42N17a73j85m15a73n 7579903986960

A pořád je to jen o tom, co si nechá člověk líbit.

Zaplatím si kurz, který nabízí určitý rozsah a kvalitu. Pokud realita nesplňuje to co bylo nabízeno, tak se bráním - v krajním případě lze odstoupit od smlouvy a trvat na vrácení peněz.

+3/0
25.4.2016 23:05
Foto

J67i56ř76í 81Z88e61d81n27í28k 1436336

Autoškola je o štěstí na instruktora. Člověk kterému není 19, ale je na prahu 40tky, jako jsem byl já, když o autech nic neví, protože ho to nikdy nezajímalo, vybere instruktora dle adresy, která je blízko. Měl jsem smůlu. Couvání? K čemu? Parkování? Na co? Jízda v noci, k čemu? Byl jsem nucen dokoupit strašnejch jízd. Moje první auto byl škoda Favorit, jezdil jsem dle návodu z autoškoly za 14 litrů na sto km. Posléze si kamarád sedl vedle a donutil mě jezdit, jezdili jsme gigahodiny po opuštěném parkovišti. Naučil jsem se řadit, Jízdu po dálnici, jízdu v noci, té se vyhýbám, i když už to jde. Couvání vykazuje stále problémy. Přitom v okolí byli u známých intstruktoři ještě horší. Celé to na mě působilo dojmem, že intruktor byl s komisařem domluvený, komu to má dát a komu ne. Co se týká studia předpisů, přednáška a vysvětlení nebylo žádné, doporučil mi knihu, co si mám přečíst. Čas uběhl, doučil jsem se.

+2/0
25.4.2016 22:46
Foto

M32i97c32h66a27l 93N59a84j85m80a92n 7569473756930

A stěžoval jste si na přístup autoškoly? Pokud ne, je to od Vás pouze hloupé tlachání.

+3/0
25.4.2016 23:07

M22a80r86t16i21n 98N59o81v24o34t89n36ý 8819744977474

Podle věty "Posléze si kamarád sedl vedle a donutil mě jezdit, jezdili jsme gigahodiny po opuštěném parkovišti." soudím, že nejste na řízení zrovna talent. Kdyby jste si ty gigahodiny dokoupil v autoškole, mohl jste se naučit víc včetně couvání, parkování a podobně. Ale to by vás stálo majlant. Takhle se instruktor snažil v daném počtu hodin vás naučit aspoň jezdit dopředu, aby jste prošel u zkoušek.

0/0
26.4.2016 11:58

T25o75m13á18š 83Z74e62m48a55n 3635418234215

Levné autoškoly mají v rukávu jeden trik - při zkoušce instruktor zasáhne od řízení a tím zkouška končí a žák zkoušku neudělal - musí na ní tedy jít znova a často sikvůli otmu koupí další hodiny - autoškola pak z 6000 kč udělá třeba 9000 kč

Navíc mnoho učitelů je od zaměstnavatele hodnoceno podle otoh kolik žáků takhle vyleje - když žák jede výborně bez chyby, učitel se potí že mu strhnou z platu a hledá sebemenší zámynku aby mohl do řízení zasáhnout.

Tak bacha na to...

Cena není nejlepší vodítko, ale když autoškola stojí 6000 kč, tak z vás ty prachy musí získat jinak, logicky že? To je jako párky co stojí méně než maso..

+1/0
25.4.2016 21:48

T86o63m30á43š 22Z67e69m45a40n 3365218334475

omluva za chyby a překlepy

0/0
25.4.2016 21:49

N50a51t92á14l32i12a 20S82y55r40ů70č71k84o37v16á 8348671652455

V zadne autoskole vas ridit nenauci, ledatak trochu ovladat auto. Dulezite je idealne hned po autoskole mit auto a trenovat, trenovat, trenovat.

+12/0
25.4.2016 21:08

A28d68a13m 46K36r16ů48ž61e40l76a 7797449762962

Jsem docela blázen do aut, a rozhodně nesouhlasím s prvním bodem. Naopak na té rozhrkané Felicii bez posilovače, nepřesnou šaltpákou a mizernými vlastnostmi jsem se naučil právě ovládat tu mechaniku, a jakékoliv novější auto i s 8x větším výkonem už nebyl problém. Naopak bych považoval za dost nebezpečné se učit na přestabilizovaném moderním autě, se kterým se dá pod plným plynem do zatáčky, a stabilizace si to vyřeší. Pak takový řidič pojede se starším autem - z půjčovny, od kamaráda, a dopadne to blbě.

+14/0
25.4.2016 20:59
Foto

P59e37t22r96a 62Š58e19v21č11í14k17o88v71á 2504814416391

Přesně jak říkáte. Já měla sice v autoškole Opel Astra (tuším druhá generace), ale 6 let jsem jezdila s Favoritem. V prosinci jsem si koupila Mazdu 6, je to teda rozdíl ;-D;-D Od toho co mám řp (od r. 2006) jsem řídila asi dvacet různých aut a naprosto bez problému.

+1/0
25.4.2016 21:09
Foto

R16o68m55a87n 29K80o47z56e77l 4267636573524

A co teprve před lety, když doma byla běžně škodovka s motorem vzadu, kde se při startování za studena musel vytáhnout sytič, nezahřátý motor na volnoběh zhasínal, tak si to člověk musel na prvních křižovatkách hlídat nebo prostě vozidlo za studena poskakovalo...oproti tomu je Favorit i Felicia luxus...dokonce mi připadá, že řazení je ve favoritu lehčí než ve Fabii.

+2/0
25.4.2016 21:48

J77i60ř36í 94V86a77c77e21k 9698138856195

Řazení je lehčí protože favorit má místo řadící páky půlmetrovou trubku ;-)

+1/0
25.4.2016 22:35

R57a11d41e28k 26Č75e21r57v44e49n38k18a 5514701184412

někdy mám pocit,. že sami instruktoři by měli absolvovat autoškolu, např. při odbočení vlevo si nepamatuju kdy jsem naposledy viděl, že by autoškolák najížděl ke středu vozovky

+1/0
25.4.2016 20:06

J58i15ř80í 91K56ü52h61r 2390386450546

Ale on nemá najíždět do středu vozovky.

Má si najet na levé kraj svého jízdního směru.

Resp. před odbočováním vlevo se musí zařadit co nejdále vlevo v části vozovky určené pro jeho směr jízdy.......

+1/−1
25.4.2016 20:46
Foto

P93e63t60r94a 97Š52e12v19č33í46k24o59v98á 2864464936421

Nevím, proč bych měla při výběru řešit, jakým budu jezdit autem. Dobrý řidič musí být v životě schopný řídit jakékoliv auto. Mě to třeba problém nedělá, jediné co jsem nezkoušela je automat, ale myslím, že bych se i do toho dostala. Samostudium - to je snad samozřejmost. Každý by si měl pročíst silniční zákon a ne jen hloupě dělat testy do zblbnutí. Navíc dnes se dělá při zkouškách test jako první a pokud je žák neúspěšný, nemůže pokračovat ve zkoušce dál.

+4/0
25.4.2016 17:16

J21i96r86i 45B17e69c79v20a96r 7142269106

Také jsem měl z automatu strach, ale při první jízdě mě přešel po pár km -a pak jsem si jen vychutnával řazení "pádly" pod volantem ;-) Naprosto super byl automatický meziplyn při řazení dolů R^

+1/0
26.4.2016 10:14
Foto

P58e79t88r87a 39Š65e62v80č87í43k19o98v68á 2974174226891

Já minulý týden dokončila řp. sk. C a teď začínám C+E..ten náklaďák je manuál..takže ok..ale až nastoupím někde jako řidič a vrazí mi automat, asi to bude sranda ;-D snad si rychle zvyknu

0/0
26.4.2016 14:28
Foto

P31a92v69l16a 66N95o26v48á 7678580568895

Dcera dělala autoškou v roce 2013. Vybrali jsme školu Wyrwolová na Praze 5. Kurz stál 9500 kč. Jezdila v Puntu na LPG, instruktor jí bral jak do ulic, tak i na městský okruh. Když chtěla ale trénovat jízdu za tmy, musela si o to výslovně říct. Na dálnici ji nevzali ani jednou a na okreskách nenajezdila také prakticky nic. Pikantní je, že málo trénovali odbočování vlevo na semaforech, takže to také dělalo ze začátku problémy. Její kamarádku za nedanou přednost protijedoucímu dokonce vyhodili od zkoušky. Dcera obě zkoušky udělala na poprvé, ale potom bojovala právě s těmi okreskami a dálnicí. Naštěstí jsmé jí donutili hodně jezdit, ovládla "hardware" a přestala se nervovat, takže dnes jezdí bezpečně a hlavně si poradí ať jede kus za Prahu po okresce, či po dálnici do Německa. Z mého pohledu je problém v tom, že těch hodin je prostě málo, člověk s mokrým řidičákem je rád, že sotva jede.

V tomhle by bylo třeba inspirovat se v Německu, řidičák je tam sice dražší, ale počet hodin je dvojnásobný, jezdí v normálních autech (VW Golf apod.). Speciálně trénují ježdění ve městě, v noci, na dálnicích a okreskách. Navíc je tam možnost získat papíry v 17 letech a mít je "na zkoušku" - jezdit vždy jen s druhým zkušeným řidičem. Tady se v malých městech musí jezdit "podívat na semafory" do větších měst, kde mají problém. To je prostě tragédie.

+5/0
25.4.2016 15:52

J25a86n 54F96r92o33l86í44k 6696200565794

U nás je snaha jít s cenou co nejníže a počítá se s tím, že se adept doučí v rodině. Kdo chce vše od autoškoly musí si prostě řádně připlatit za další jízdy. Jinak jízda po městě je dobrá škola života. A na dálnici by se měli čerství držitelé pustit až budou mít nějakou rutinu a naučí se používat zpětná zrcátka. To poslední neumí m.j. mnoho svátečních řidičů a proto jsou ty vyblikávačky až vybrzďovačky.

+3/0
25.4.2016 16:54

M41a61r32t63i76n 46T48e71s71a97ř 2179823323393

Na dálnici je potřeba se naučit jezdit už v autoškole. Chyby, které vidím denodenně:

- využívání jízdního pruhu do konce - připojovacího nebo končícího označenou překážkou. 80% se rve do průběžného v šedesátce a blokují ostatní za sebou. Navíc neznají zákon, např. že rychlejší jízda v připojovacím pruhu není předjížděním - pak kdesi brzdí, aby "fikli" do průběžného.

- ZIP - to je speciálně na dálnice. Opravy D1 nás Čechy natolik vyučily, že ZIP umí používat nadpoloviční část českých řidičů. V německu si teď připadnu jak na vidlákově, jako kdyby Němci zapomněli řídit s přehledem

- souběžná jízda v jízdních pruzích. Jsou řidiči, kteří nevědí, že když se tvoří souvislé kolony vozidel, není rychlejší jízda v pravém pruhu předjížděním

- "rettungsgasse" - po letech v kolonách u nás stále neznámá věc. Ten za mnou jede v koloně zásadně mezi pruhy, snad na protest, že jedu po krajnici. Bohužel zde česká legislativa zavedla paskvil - tvorba pruhu (u třípruhých dálnic) pro záchranné složky je u nás opačná než v Německu a Rakousku a máme si to pamatovat.

- jízda v kolonách - stále vidím poskoky, kteří jedou stylem brzda-plyn a plynulou jízdu na volnoběch (jednička či dvojka) z první hodiny v autoškole zapomněli. Pak se rvou do jiného pruhu, když tam plynulý řidič náhodou nechá 4m volné.

0/0
26.4.2016 8:17

T52o22m91á71š 90B97a14r34á96k 1283312530706

Ještě bych doplnil "staré mazáky", kteří si myslí, že už ví všechno a zapomínají se pravidelně dovzdělávat. ;-)

"Rettungsgasse" je u nás už delší dobu stejný jako všude jinde.

0/0
26.4.2016 10:11

Z15b82y34n54ě60k 82B22í35l35ý 1437930831895

Káva zdarma = dobrá autoškola ? Zdarma ? Určitě ne za 2 tisíce příplatku oproti konkurenci ? :)

+1/0
25.4.2016 15:48
Foto

M22a18r28t52i88n 47B24e69n92e44s 4329774482650

Zkušenost z loňského roku: Naše milovaná dvojčátka dostala k osmnáctinám autoškolu (auto+motorka). Vybíral jsem podle ceny, nejlevnější s nabídkou B+A2 z přijatelného okolí (Praha 8,9 apod.), cestou ze školy domů.

Výsledek: Vynikající, daly napoprvé jak teorii, tak jízdy v autě i na moto.

A navíc: Autopark - čím horší, tím lepší (AŠ má klasicky Fabie), v praxi to pak na lepším půjde dobře (už jezdí i na velkém Vianu apod).

Příjemné prostředí - není třeba - naštěstí nebyl žádný ztracený čas v učebnách, pěkně rovnou praxe v pražských ulicích. A místo učení výklad instruktora (a CD, samostudium je jednoznačně úspora času).

Splátky - většinou jen zvýší cenu.

Závěr: Měli jsme štěstí, výborní instruktoři, osobní přístup, žádné vícenáklady, a to vše za nejnižší cenu, v Praze 9 ...

A reference jsme neměli, ale vytvořili jsme je - už se tam učí další spolužáci.

+2/0
25.4.2016 15:35

J80a37r36o34s45l55a91v 76P66l87a72c61h31e49t27k26a 7856576766179

Ze to daji napoprve nic neznamena. To prakticky zavisi na dohode mezi autoskolou a komisarem.

0/−4
25.4.2016 15:36
Foto

M17a90r26t78i74n 42B16e55n44e89s 4899314822440

To nevím, ale jestli ano, tak je to další plus pro onu AŠ.

0/0
25.4.2016 15:43

J56a53r97o17s68l48a44v 29P40l61a63c25h84e92t30k75a 7276456296709

Ze to komisari davaji podle dohody s autoskolou jsem zazil na vlastni kuzi. Moje autoskola chtela vyrazit jednoho instruktora a tak se proste s komisarem dohodli ze to u nej nikdo neudela, aby meli zaminku. V den zkousek to u nej nedostal ani jeden zak ze sesti. S druhym instruktorem to dostali vsichni. Ja jsem jezdil s obema a ten kde to dali vsichni byl presne ten typ co se s tim moc neparal - lehnul do sedacky a zahlasil "klidne jedte, jsme pojisteni". Naucil jsem se jezdit az kdyz jsem presel k tomu, u ktereho to proste nejakou nahodou nevyslo nikomu.

0/0
25.4.2016 15:51
Foto

P57a72v45l20a 55N69o22v85á 7318310978825

Na tom něco bude. Dcera dělala zkoušky ve stejný den se spolužákem a měli stejného komisaře. Spolužák jezdil lépe, než naše dcera, přesto papíry nedostal, s tím, že prý zaparkoval moc na křivo. Potom si musel vzít povinné hodiny navíc (tj. připlatit tisíc / dva, nevím již přesně) a na další pokus to udělal. Vystressované dceři se prý klepaly nohy, "chcíplo" jí auto na přejezdu a papíry dostala...Myslím, že prostě mají předem dohodnuté procento těch, co to nedají, aby si mohli namastit kapsu...

+3/0
25.4.2016 15:58

P39a48v14e70l 71D87r50o17t67á72r 7713854279214

Je to zvláštní - když jsem dělal autoškolu (1995-1996), říkala mi instruktorka: "Jsi nejnebezpečnější auto široko daleko, tak ať je tě vidět - rozsviť světla!"

Dnes potkávám auta autoškol, která i v neideálních světelných podmínkách (podvečer, déšť...) svítí jen světýlky pro denní svícení (což je mimochodem hrozná blbost a proklínám toho psychopata, co to uzákonil). Zezadu takové auto není osvětlené vůbec, což je bomba, když to vjede pod most nebo do stínu stromů/budovy...

Osobně bych navrhoval, aby žáci trvali na tom, že budou svítit pořádně, a pokud se to instruktorovi nelíbí, tak by měli změnit lokál.

+3/−2
25.4.2016 15:22

J26a30r61o24s24l71a84v 63P72l97a80c62h96e23t77k31a 7436186396649

A pri vjezdu do krizovatky jeste troubit, ne?

+4/0
25.4.2016 15:28

J42a55r54o25s14l55a57v 77L62e89b10e72d33a 3386579957640

Světla pro denní svícení, jsou-li používána ve dne za dobré viditelnosti, jsou naprosto v pořádku. Nikdo neuzákonil, že se mají používat v jiných situacích.

I před jejich používáním se našlo dost řidičů, kteří rozsvěceli pozdě - většinou sedí v tmavých či šedých autech :-/

Dále i denní světla mají být schválena (E) a umístěna na vozidle podle vyhlášky. Jak je tedy možné, že hodně lidí jezdí s čínskými bludičkami a světlomety DLR někde u prostředku masky, tedy určitě více než 40 cm od obrysu?

0/0
26.4.2016 8:45





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že půjčku můžete vyřídit kompletně on-line?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.