Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ze starých kol vyrábějí unikáty s dřevěnými blatníky, jediní v Česku

Oběma je 24 let, oba studují vysokou školu a oba se zbláznili do výroby retro kol. I proto založili Tomáš Lupínek a Pavel Zajíc firmu Harold Bicycles a už tři roky renovují městská kola na míru. Používají většinou rámy běžně dostupných kol, ale už se setkali třeba i s historickými skvosty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M31a70r58t32i90n67a 88H36e63p48n88e14r94o56v51á 2232792298600

Kola jsou krasna, ale mela bych o nej strach. Na jizdu po meste mam plecku, asi 20 let stare horske kolo, ktere muzu nechat pred kramem zamcene s tim, ze se s nim zase (tuk, tuk) shledam.

0/0
25.7.2016 10:37

F82r86a66n36t65i56s16e44k 49M15i19k47e20s 8823317810522

Takova kola-katastrofy maji v Japonsku na dojizdeni k predmestskym vlakum. Ty vase vsak vypadaji lepeR^!!

0/0
25.7.2016 0:12

O49n40d39ř89e28j 28P80l91í91v85a 9190925621753

Moc hezké, jen s jedním nesouhlasím, města většinou nejdou naproti cyklistům, ale spíše proti nim :) Jen ve velmi malém procentu případů je stezka pro cyklisty lepší, snazší a hlavně rychlejší než běžná vozovka (to platí prakticky jen tam, kde je vozovka dlážděná, ale to z nepochopitelných důvodů cyklostezky někdy bývají také a často vedou právě po kočičích hlavách je-li na výběr), jinak se průjezd městem stává překážkovou dráhou na kole a bez rozumného (nebo jakéhokoli) značení.

0/0
19.7.2016 23:33
Foto

D50a51n63i44e91l 75K84o33č49i31c53a 4105788306732

Vrtule a dřevěný blatník. Něco mezi dopravním prostředkem p ro hipstera a takovými těmi dárky z květinářství. Rv

+1/0
19.7.2016 13:24

L74a97d55i70s74l21a51v 56K76o18v47a75ř23í51k 2630947260849

Stará zbrojovka bylo nejlepší kolo jaké jsem kdy měl. Bohužel mi ho ukradli.

0/0
16.7.2016 5:42

A43n41n78a 27V18e74s42e68l25á 3909180461270

renovace jsou super . Kluci , máte to pěkné .

+3/0
15.7.2016 20:47

M48a59r28i26e 87C63h31m86e64l98a93ř86o36v54á 8985706807849

Nikde v článku jsem nečetla že ty kola mají jezdit jen po Praze a do kopce. Za mně R^.

0/0
15.7.2016 19:09

R35a36d24o45s87l93a57v 88K80l38a15u95d59a 5484398894972

Proč jen po Praze a do kopce? U kola za ty prachy v 21. století člověk očekává že to bude univerzální ekologický dopravní prostředek, který dobře poslouží jak při cestě do práce, do školy, tak i ve volném čase. Jestli si někdo kupuje kolo kvůli tomu aby ostatní čuměli, tak je to blb. A to bez prominutí.

+3/0
15.7.2016 19:42

R25o94m34a75n 41J93u97r78e42k 3848392812292

Retro styl se mi líbí,na ten kompozitní materiál rámu se těším-někde jsem ale četl,že nejlepší je bambus. Do košíku bych ale schoval baterii a měl městské elektrokolo, které by si to štrádovalo po naší kopečkové republice, to by byla teprve bomba, jsem ale asi první koho to vůbec napadlo:-)

0/0
15.7.2016 15:39

M42i97l44o16š 81V19a13c13e70k 8338688972826

Myšlenka je úžasná a realizace oko i duši pohladí.

Prostě krásné.

:-))))))):-)

+2/0
15.7.2016 14:52
Foto

P92e80t68r 48P55r57o45c55h83á74z55k18a 3932426262654

Hmm, něco mezi sádrovým trpaslíkem a keramickým jelenem. Ani retro, ani umění, ani precisní a už vůbec ne praktické. Za měRv

+5/−5
15.7.2016 13:19

J54a19n 28H16o60r95s17k60ý 2536650307865

Retro: zcela jistě ano, umění: v jistém smyslu ano, precizní: s výhradami, praktické: pro předpokládaný způsob využití jistě ano.

+2/0
15.7.2016 14:57

J94a54n 71H65o76r58s11k27ý 2206930387815

Tou výhradou jsem mínil např. nýty na štítku na fotu č. 6. Chápu, že nýtovat kov se dřevem je nejspíš tak trochu "lahůdka", aby to za týden neupadlo, ale přece jen: vizitka by měla být taky naprosto dokonalá - a firemní štítek vizitkou je! Ale jinak celkově, na rozdíl od p. Procházky, R^

+2/0
15.7.2016 15:11

P45e73t57r 33A87t96m87e76l 5858469251240

Já se nechci nějak přít o názory, ale jen by mě zajímalo, jak vnímáš termín "retro", protože retro to podle mě je. A praktický podle mě taky...pořád je to bicykl, které. myslím, jezdí líp než před rekonstrukcí.

Každopádně o slovíčka nakonec nejde, buď se to líbí nebo ne.

+1/0
15.7.2016 15:02

R50a91d31o95s73l17a93v 89K36l58a60u39d13a 5884408454412

"Retro je obecné označení pro něco minulého, zaniklého, bývalého". Kola ze 30 - 80 let 20 století fakt nikdy neměla dřevěné blatníky. A dokonce ani vrtuli. Místo bylo běžné na kolo dávat pumpičku. U starých kol se jízdní vlastnosti trochu zlepšit můžou, ale u kol z osmdesátých let těžko.

0/−1
15.7.2016 15:40

J98a55n 60H79o46r69s86k47ý 2836720557765

Abys s tím dřevem nešlápl vedle. Nikdy neříkej nikdy! :-) Nejen blatníky, ale třeba i ráfky... http://www.sterba-bike.cz/produkt/jb-louvet-zavodni-kolo-19-1940

0/0
15.7.2016 16:20

P53e10t58r 38A56t25m84e36l 5148539131980

Ano,a takove prvky,ktere definici retra odpovidaji,na těch kolech najdete.Retro neznamená věrně napodobovat,replikovat. Co se tyce vylepsovani jizdnich vlastnosti,tak vylepšení neni jen konstrukční,ale především udrzbové.Takže když vezmeš zanedbané 30 let staré kolo a vymenis díly za nove nebo je zrekontruujes,kolo pojede výrazně lépe.Ale to by pochopilo i 10lete dítě.

+1/0
15.7.2016 16:22

D48a54n85i23e28l 29K97r65a51u45s 4861893642444

Jo, nejlepší je odsoudit bez osobní zkušenosti. Jak typicky maločeské. (Ale protože jsem na tříkolku pro Lukáše taky trochu příspěl, tak jsem asi zaujatý).

0/0
15.7.2016 15:46

J14a31n44o 58K88r43o47b22o82t 4584113100553

to jsem tu jediný komu se to vůbec nelíbí? Asi jsem divný.

+5/0
15.7.2016 12:32

P73e55t18r 36A55t52m60e40l 5908829721280

A je to důležitý, kolik vás je ?

Ale určitě vás bude víc, neboj. :-)

+1/0
15.7.2016 12:34

R63a73d88o34s17l22a67v 72K22l21a63u90d55a 5634688604362

Mně se to také nelíbí. Udělat něco ze dřeva jen proto aby to bylo ze dřeva mi přijde jako ptákovina. U většiny kol jen zhoršili jízdní vlastnosti.

+1/−2
15.7.2016 12:35

P70e37t21r 27A72t33m20e42l 5188419471140

Já se jich nechci nějak přehnaně zastávat, ale kdyby chtěli dělat obyč. kola, tak by to jednak nemělo smysl a ani by je to asi nebavilo. Ber to jako hobby nebo umění pro radost...to je fuk.

Jinak nechápu, z čeho usuzuješ, proč by se po přestavbě zhoršily jízdní vlastnosti. Jel si snad na jejich kolech před a po, abys to mohl porovnat ?

Každopádně...tohle jsou stylová kola pro krátký postrk po městě, tohle nejsou přece kola pro sportovní ježdění nebo každodenní dojíždění 20km do práce.

+2/0
15.7.2016 14:39

R13a22d47o70s39l35a68v 58K86l74a46u43d37a 5434628904272

Tak například z kola Favorit odstranili obě přehazovačky.

0/0
15.7.2016 15:32

P80e90t82r 98A14t30m55e61l 5108899491780

A to znamená,ze to kolo jede hůř? Na kole jsou pro komfort jizdy důležitější věci než prehazovacka.

+1/0
15.7.2016 16:13

R90a98d80o29s68l19a97v 25K29l25a37u98d12a 5484948894762

Občas nejede vůbec. Třeba do prudkého kopce. Přehazovačka vážně není pro parádu.

0/−2
15.7.2016 16:30

P89e39t70r 28A25t36m49e63l 5158979911910

Nechceš chápat nebo ti to nejde?! To je fuk,tobě se to prostě nelíbí,tak ok,nefandi jim,prehazuj si,není problém.

+1/0
15.7.2016 16:47

R19a39d44o28s78l94a75v 65K24l68a33u64d75a 5964658634832

Co to žvatláš?;-D

0/−2
15.7.2016 16:50

D95a65n34i64e83l 20K60r78a59u75s 4711403642634

Kolikrát jste se na kole z jejich dílny projel?

+1/0
15.7.2016 15:47

R21a16d32o20s85l92a79v 33K53l29a34u62d31a 5154168524282

Proč jako? Mají nějaké speciální šlapky, řetěz, náboj.... že to dokáže slušně jet i bez "nesmyslů" od Shimana?

0/−4
15.7.2016 16:05

P70e85t79r 18A42t66m36e34l 5288839491290

Proc jako?...protoze tu argumentujes zhorsenim jizdniho komfortu po prestavbe.

+1/0
15.7.2016 16:14

R29a13d34o58s14l22a57v 52K86l79a69u13d72a 5214158394312

Tím že nevyjedu kopec, se pochopitelně zhorší jízdní vlastnosti. Co furt máš s tím komfortem?

0/−1
15.7.2016 16:47

D87a55n72i17e57l 11K54r83a54u78s 4481953842664

To ale nemusi byt primo vina kola, ale jeho pohonu.

+1/0
16.7.2016 18:34

D19a40n13i33e25l 10C13i26v91i57š 3982403901256

Velký důraz na detaily? A co ty nýty a šrouby pánové, to je velká prasárna. Ale jinak pěkné retro, dřevo, kůže.

0/0
15.7.2016 9:17

P76e45t30r 60A96t12m40e37l 5758229711110

Jaký je s tím problém ? To, jaké jsou použity nýty, nebo to, jak jsem nanýtovány ?

Mně se nelíběj ty použitý světla...ale zase je potřeba komponenty přizpůsobovat ceně, takže možná kompromisy.

0/0
15.7.2016 12:37

R79a74d59o43s18l56a11v 22K60l71a68u87d88a 5394288714622

Jak jste vy nanýtovaný není vidět.:-P To na tom kole je fakt prasárna. Osobně bych tam ten štítek spíš přilepil.

0/−1
15.7.2016 12:45

P25e17t26r 20A38t16m19e57l 5878979821360

:-) slušnej překlep...ale dnes jsem se ještě nanýtovat nestihl...možná večer.

Nicméně nýtky by byly esteticky ok, pokud by ovšem byly trošku v lepším provedení a aspoň v barvě toho štítku. Pak to pro mě vypadá líp než nalepené.

0/0
15.7.2016 14:33

P80e63t90r 61V24e30s38e66l57ý 6481516399770

Klukům to spolu sluší...

+1/0
15.7.2016 9:12

T63e15r75e42z71a 66P83e68s73t60e14č55k89o50v67á 7509848308578

Krásné!

Tyhle kola nejsou na denní ježdění v délce desítek (nebo i jedné) km - jsou to kola "pro pohodu" a požitek z jízdy (ne sportovní!). Sama takové mám, je těžké, vlastně dost nepraktické, když vždycky, když ho vytáhnu, mám z toho dobrou náladu V

A když mám chuť sportovat vytáhnu horáka :)

+12/0
15.7.2016 9:05

D28a85n79i17e76l 35K74r19a89u15s 4141763642854

Mimochodem se vám ani nedivím. Dovedete si paní správcovou na horáči? To by asi tak nevyznělo ;-)

http://chross.blogt.ch/img/sp/postriziny.jpg

0/0
15.7.2016 15:54

P42e74t11r 42A25t26m41e98l 5668169131860

Tak tohle je spíš o stylu než praktičnosti, ale právě v tom je to kouzlo.

Obdivuju, tleskám a fandím.

Pro mě osobně se to kouzlo trochu vytrácí s tím, že se z retra obecně stává móda. Na druhou stranu, právě proto se můžou rozjíždět a projekt posouvat. Držím palce! R^

+9/0
15.7.2016 9:04

R16a33d78o69s26l72a27v 93K20l90a83u96d98a 5164958574922

Jo zrenovovat staré originálními díly z té doby... to je nádhera.... Tohle je ale jen obyčejný kýč... Navíc nechápu k čemu je dobré z Favorita odstranit přehazovačku, berany, fláknout tomu dřevěné blatníky......

+1/−2
15.7.2016 12:22

P63e69t83r 48A68t57m75e65l 5178689141260

Není to kýč, na nic si nehrajou. Ber to prostě jako módní doplněk, stejně jako hodinky nebo kravatu. Tvořej hezký věci, takže pokud budou nezávislí na nějakých přiblblých dotacích, budu jim fandit.

+3/0
15.7.2016 12:30

R29a28d72o14s89l29a50v 39K29l87a41u58d70a 5744508894142

Módní doplněk je pouze kravata. Hodinky i jízdní kolo mají především praktickou funkci.

+1/0
15.7.2016 12:33

P43e19t29r 82A15t13m46e29l 5488469751130

I praktická věc může sloužit jako módní doplněk...opasky do kalhot i hodinky jsou typickým příkladem. Nevím, proč by to u kola nemohlo fungovat jako u oblečení, tj. prakticky a esteticky současně.

+2/0
15.7.2016 14:27

R14a18d13o22s77l90a71v 20K92l18a86u55d27a 5724748374342

Zajímavé je, že ještě nikoho nenapadlo udělat cyklistickou helmu jako módní doplněk. Přitom ta si o to vyloženě říká.

+1/0
15.7.2016 17:01

P76e92t16r 84A60t72m59e84l 5428239241360

Tebe to sice napadlo,nicméně ta helma si o to vyloženě neříká.

0/0
15.7.2016 17:11

P83e51t81r 74A35t25m79e38l 5458929831780

ano..."především", nikoliv "pouze"

0/0
15.7.2016 14:28

D78a21n34i31e73l 65K41r38a18u94s 4701533682284

;-D;-D;-D;-D;-D jak přízemní. ... jak typické.

0/0
15.7.2016 15:55
Foto

P52a44v52e37l 44P76o57d83e18š66v15a 5799907579

Tragedi.

+1/−15
15.7.2016 8:58

P93e98t87r 83A18t37m15e49l 5488389201760

Podešvy.

+2/0
15.7.2016 9:05





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že stát stále přispívá až 2000 Kč/rok na stavební spoření?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.