Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ze starých kol vyrábějí unikáty s dřevěnými blatníky, jediní v Česku

Oběma je 24 let, oba studují vysokou školu a oba se zbláznili do výroby retro kol. I proto založili Tomáš Lupínek a Pavel Zajíc firmu Harold Bicycles a už tři roky renovují městská kola na míru. Používají většinou rámy běžně dostupných kol, ale už se setkali třeba i s historickými skvosty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M75a29r39t54i13n14a 15H54e15p87n30e75r26o49v25á 2352402588560

Kola jsou krasna, ale mela bych o nej strach. Na jizdu po meste mam plecku, asi 20 let stare horske kolo, ktere muzu nechat pred kramem zamcene s tim, ze se s nim zase (tuk, tuk) shledam.

0/0
25.7.2016 10:37

F24r60a37n51t76i18s58e80k 23M21i24k78e89s 8173667530212

Takova kola-katastrofy maji v Japonsku na dojizdeni k predmestskym vlakum. Ty vase vsak vypadaji lepeR^!!

0/0
25.7.2016 0:12

O93n13d88ř46e16j 73P37l44í82v39a 9180985301633

Moc hezké, jen s jedním nesouhlasím, města většinou nejdou naproti cyklistům, ale spíše proti nim :) Jen ve velmi malém procentu případů je stezka pro cyklisty lepší, snazší a hlavně rychlejší než běžná vozovka (to platí prakticky jen tam, kde je vozovka dlážděná, ale to z nepochopitelných důvodů cyklostezky někdy bývají také a často vedou právě po kočičích hlavách je-li na výběr), jinak se průjezd městem stává překážkovou dráhou na kole a bez rozumného (nebo jakéhokoli) značení.

0/0
19.7.2016 23:33
Foto

D60a79n53i17e62l 48K76o62č45i53c32a 4915428906192

Vrtule a dřevěný blatník. Něco mezi dopravním prostředkem p ro hipstera a takovými těmi dárky z květinářství. Rv

+1/0
19.7.2016 13:24

L68a58d95i14s41l36a68v 20K18o86v98a17ř92í78k 2500817910579

Stará zbrojovka bylo nejlepší kolo jaké jsem kdy měl. Bohužel mi ho ukradli.

0/0
16.7.2016 5:42

A63n97n45a 98V14e15s43e41l66á 3449230241400

renovace jsou super . Kluci , máte to pěkné .

+3/0
15.7.2016 20:47

M45a34r52i70e 58C13h25m31e33l21a43ř98o75v48á 8685686667139

Nikde v článku jsem nečetla že ty kola mají jezdit jen po Praze a do kopce. Za mně R^.

0/0
15.7.2016 19:09

R50a10d84o37s20l94a68v 53K89l69a10u69d33a 5954938554622

Proč jen po Praze a do kopce? U kola za ty prachy v 21. století člověk očekává že to bude univerzální ekologický dopravní prostředek, který dobře poslouží jak při cestě do práce, do školy, tak i ve volném čase. Jestli si někdo kupuje kolo kvůli tomu aby ostatní čuměli, tak je to blb. A to bez prominutí.

+3/0
15.7.2016 19:42

R81o50m18a90n 77J75u35r40e86k 3118102382662

Retro styl se mi líbí,na ten kompozitní materiál rámu se těším-někde jsem ale četl,že nejlepší je bambus. Do košíku bych ale schoval baterii a měl městské elektrokolo, které by si to štrádovalo po naší kopečkové republice, to by byla teprve bomba, jsem ale asi první koho to vůbec napadlo:-)

0/0
15.7.2016 15:39

M73i72l10o41š 72V24a54c18e24k 8568118152236

Myšlenka je úžasná a realizace oko i duši pohladí.

Prostě krásné.

:-))))))):-)

+2/0
15.7.2016 14:52
Foto

P55e31t62r 86P47r15o29c84h86á27z57k21a 3712336592964

Hmm, něco mezi sádrovým trpaslíkem a keramickým jelenem. Ani retro, ani umění, ani precisní a už vůbec ne praktické. Za měRv

+5/−5
15.7.2016 13:19

J32a93n 67H25o33r94s37k69ý 2916320797105

Retro: zcela jistě ano, umění: v jistém smyslu ano, precizní: s výhradami, praktické: pro předpokládaný způsob využití jistě ano.

+2/0
15.7.2016 14:57

J54a67n 93H16o85r64s30k13ý 2766100627945

Tou výhradou jsem mínil např. nýty na štítku na fotu č. 6. Chápu, že nýtovat kov se dřevem je nejspíš tak trochu "lahůdka", aby to za týden neupadlo, ale přece jen: vizitka by měla být taky naprosto dokonalá - a firemní štítek vizitkou je! Ale jinak celkově, na rozdíl od p. Procházky, R^

+2/0
15.7.2016 15:11

P18e80t86r 54A51t30m11e89l 5948219901620

Já se nechci nějak přít o názory, ale jen by mě zajímalo, jak vnímáš termín "retro", protože retro to podle mě je. A praktický podle mě taky...pořád je to bicykl, které. myslím, jezdí líp než před rekonstrukcí.

Každopádně o slovíčka nakonec nejde, buď se to líbí nebo ne.

+1/0
15.7.2016 15:02

R43a88d88o59s93l92a94v 25K34l28a39u28d33a 5514358164122

"Retro je obecné označení pro něco minulého, zaniklého, bývalého". Kola ze 30 - 80 let 20 století fakt nikdy neměla dřevěné blatníky. A dokonce ani vrtuli. Místo bylo běžné na kolo dávat pumpičku. U starých kol se jízdní vlastnosti trochu zlepšit můžou, ale u kol z osmdesátých let těžko.

0/−1
15.7.2016 15:40

J56a29n 32H40o71r17s51k18ý 2816270707315

Abys s tím dřevem nešlápl vedle. Nikdy neříkej nikdy! :-) Nejen blatníky, ale třeba i ráfky... http://www.sterba-bike.cz/produkt/jb-louvet-zavodni-kolo-19-1940

0/0
15.7.2016 16:20

P88e15t43r 75A40t72m96e74l 5708189821150

Ano,a takove prvky,ktere definici retra odpovidaji,na těch kolech najdete.Retro neznamená věrně napodobovat,replikovat. Co se tyce vylepsovani jizdnich vlastnosti,tak vylepšení neni jen konstrukční,ale především udrzbové.Takže když vezmeš zanedbané 30 let staré kolo a vymenis díly za nove nebo je zrekontruujes,kolo pojede výrazně lépe.Ale to by pochopilo i 10lete dítě.

+1/0
15.7.2016 16:22

D47a69n88i51e68l 31K10r94a93u86s 4471903672324

Jo, nejlepší je odsoudit bez osobní zkušenosti. Jak typicky maločeské. (Ale protože jsem na tříkolku pro Lukáše taky trochu příspěl, tak jsem asi zaujatý).

0/0
15.7.2016 15:46

J70a81n47o 51K22r75o33b93o45t 4234953510913

to jsem tu jediný komu se to vůbec nelíbí? Asi jsem divný.

+5/0
15.7.2016 12:32

P77e38t41r 41A47t46m27e91l 5128279101480

A je to důležitý, kolik vás je ?

Ale určitě vás bude víc, neboj. :-)

+1/0
15.7.2016 12:34

R59a26d75o36s12l66a52v 18K18l11a24u37d29a 5954178804532

Mně se to také nelíbí. Udělat něco ze dřeva jen proto aby to bylo ze dřeva mi přijde jako ptákovina. U většiny kol jen zhoršili jízdní vlastnosti.

+1/−2
15.7.2016 12:35

P34e75t54r 26A39t31m66e62l 5548109541500

Já se jich nechci nějak přehnaně zastávat, ale kdyby chtěli dělat obyč. kola, tak by to jednak nemělo smysl a ani by je to asi nebavilo. Ber to jako hobby nebo umění pro radost...to je fuk.

Jinak nechápu, z čeho usuzuješ, proč by se po přestavbě zhoršily jízdní vlastnosti. Jel si snad na jejich kolech před a po, abys to mohl porovnat ?

Každopádně...tohle jsou stylová kola pro krátký postrk po městě, tohle nejsou přece kola pro sportovní ježdění nebo každodenní dojíždění 20km do práce.

+2/0
15.7.2016 14:39

R39a68d63o47s12l62a58v 56K66l43a55u53d43a 5824768234132

Tak například z kola Favorit odstranili obě přehazovačky.

0/0
15.7.2016 15:32

P38e45t48r 76A50t54m32e29l 5938199731560

A to znamená,ze to kolo jede hůř? Na kole jsou pro komfort jizdy důležitější věci než prehazovacka.

+1/0
15.7.2016 16:13

R57a25d14o89s90l22a91v 79K42l64a46u92d86a 5874558754142

Občas nejede vůbec. Třeba do prudkého kopce. Přehazovačka vážně není pro parádu.

0/−2
15.7.2016 16:30

P44e62t24r 94A18t80m21e62l 5858309531490

Nechceš chápat nebo ti to nejde?! To je fuk,tobě se to prostě nelíbí,tak ok,nefandi jim,prehazuj si,není problém.

+1/0
15.7.2016 16:47

R49a66d24o23s18l81a62v 87K50l46a95u46d10a 5924868924142

Co to žvatláš?;-D

0/−2
15.7.2016 16:50

D41a54n15i51e20l 89K44r46a49u44s 4921373152914

Kolikrát jste se na kole z jejich dílny projel?

+1/0
15.7.2016 15:47

R48a39d68o24s79l77a72v 78K72l23a25u92d25a 5274588174862

Proč jako? Mají nějaké speciální šlapky, řetěz, náboj.... že to dokáže slušně jet i bez "nesmyslů" od Shimana?

0/−4
15.7.2016 16:05

P33e68t81r 88A98t43m31e38l 5768799751680

Proc jako?...protoze tu argumentujes zhorsenim jizdniho komfortu po prestavbe.

+1/0
15.7.2016 16:14

R47a69d60o44s54l57a16v 41K77l17a25u40d61a 5804918354262

Tím že nevyjedu kopec, se pochopitelně zhorší jízdní vlastnosti. Co furt máš s tím komfortem?

0/−1
15.7.2016 16:47

D73a26n87i41e56l 68K67r33a12u49s 4951463842134

To ale nemusi byt primo vina kola, ale jeho pohonu.

+1/0
16.7.2016 18:34

D96a96n19i35e53l 64C58i69v68i51š 3752183251536

Velký důraz na detaily? A co ty nýty a šrouby pánové, to je velká prasárna. Ale jinak pěkné retro, dřevo, kůže.

0/0
15.7.2016 9:17

P51e36t27r 51A95t22m12e62l 5868379891100

Jaký je s tím problém ? To, jaké jsou použity nýty, nebo to, jak jsem nanýtovány ?

Mně se nelíběj ty použitý světla...ale zase je potřeba komponenty přizpůsobovat ceně, takže možná kompromisy.

0/0
15.7.2016 12:37

R92a21d52o18s20l93a91v 14K27l42a51u55d47a 5704678144562

Jak jste vy nanýtovaný není vidět.:-P To na tom kole je fakt prasárna. Osobně bych tam ten štítek spíš přilepil.

0/−1
15.7.2016 12:45

P46e64t47r 52A23t80m74e31l 5548509721100

:-) slušnej překlep...ale dnes jsem se ještě nanýtovat nestihl...možná večer.

Nicméně nýtky by byly esteticky ok, pokud by ovšem byly trošku v lepším provedení a aspoň v barvě toho štítku. Pak to pro mě vypadá líp než nalepené.

0/0
15.7.2016 14:33

P43e19t80r 44V52e70s46e27l60ý 6401806259210

Klukům to spolu sluší...

+1/0
15.7.2016 9:12

T36e18r84e70z13a 34P54e97s16t50e72č51k56o78v39á 7769858658538

Krásné!

Tyhle kola nejsou na denní ježdění v délce desítek (nebo i jedné) km - jsou to kola "pro pohodu" a požitek z jízdy (ne sportovní!). Sama takové mám, je těžké, vlastně dost nepraktické, když vždycky, když ho vytáhnu, mám z toho dobrou náladu V

A když mám chuť sportovat vytáhnu horáka :)

+12/0
15.7.2016 9:05

D29a13n82i33e69l 20K94r98a30u85s 4951153822324

Mimochodem se vám ani nedivím. Dovedete si paní správcovou na horáči? To by asi tak nevyznělo ;-)

http://chross.blogt.ch/img/sp/postriziny.jpg

0/0
15.7.2016 15:54

P41e86t72r 89A60t51m25e28l 5128379681180

Tak tohle je spíš o stylu než praktičnosti, ale právě v tom je to kouzlo.

Obdivuju, tleskám a fandím.

Pro mě osobně se to kouzlo trochu vytrácí s tím, že se z retra obecně stává móda. Na druhou stranu, právě proto se můžou rozjíždět a projekt posouvat. Držím palce! R^

+9/0
15.7.2016 9:04

R91a95d91o16s49l73a74v 36K95l17a52u83d24a 5594188344332

Jo zrenovovat staré originálními díly z té doby... to je nádhera.... Tohle je ale jen obyčejný kýč... Navíc nechápu k čemu je dobré z Favorita odstranit přehazovačku, berany, fláknout tomu dřevěné blatníky......

+1/−2
15.7.2016 12:22

P21e19t44r 88A29t24m91e66l 5858359241370

Není to kýč, na nic si nehrajou. Ber to prostě jako módní doplněk, stejně jako hodinky nebo kravatu. Tvořej hezký věci, takže pokud budou nezávislí na nějakých přiblblých dotacích, budu jim fandit.

+3/0
15.7.2016 12:30

R10a11d55o63s61l28a97v 17K24l45a31u40d55a 5354348434872

Módní doplněk je pouze kravata. Hodinky i jízdní kolo mají především praktickou funkci.

+1/0
15.7.2016 12:33

P75e10t42r 89A93t89m27e34l 5298719801980

I praktická věc může sloužit jako módní doplněk...opasky do kalhot i hodinky jsou typickým příkladem. Nevím, proč by to u kola nemohlo fungovat jako u oblečení, tj. prakticky a esteticky současně.

+2/0
15.7.2016 14:27

R49a63d48o60s97l94a15v 96K29l62a41u19d27a 5194758864142

Zajímavé je, že ještě nikoho nenapadlo udělat cyklistickou helmu jako módní doplněk. Přitom ta si o to vyloženě říká.

+1/0
15.7.2016 17:01

P42e93t89r 57A77t20m35e80l 5478159201370

Tebe to sice napadlo,nicméně ta helma si o to vyloženě neříká.

0/0
15.7.2016 17:11

P39e42t55r 27A17t73m81e82l 5788569391280

ano..."především", nikoliv "pouze"

0/0
15.7.2016 14:28

D45a67n23i68e33l 72K84r24a39u29s 4851773902514

;-D;-D;-D;-D;-D jak přízemní. ... jak typické.

0/0
15.7.2016 15:55
Foto

P71a52v23e79l 60P88o93d69e89š30v85a 5919197449

Tragedi.

+1/−15
15.7.2016 8:58

P92e14t34r 84A63t70m21e19l 5968669561730

Podešvy.

+2/0
15.7.2016 9:05





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete mít účet bez poplatků s dvěmi embosovanými kartami zdarma?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.