Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přehledně: jak cestovat vlakem za polovic

České dráhy mají poměrně komplikovaný systém slev a výhod. Vyplatí se ho prozkoumat, když se chystáte na ojedinělý rodinný výlet i když plánujete vlakem cestovat pravidelně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M17a38r74i28e 86V17a27ř83e61k86o93v36á 3687909744331

Čtu: děti do 6 let jezdí zdarma. Když pokračuji, tak zjišťuji, že je to nehorázná lež. Z příkladu: maminka se třemi dětmi pod 6 let, za třetí již bude platit poloviční jízdné. To znamená, že rodiče třeba trojčat mají smůlu. Jde to i podvodem, jedno z dětí na oko přiškvaří některému ochotnému spolucestujícímu. Ale proč?

0/0
22.7.2016 8:03

R84a10d12e27k 30J98a34n32a74t23a 9105816784852

Protože je to myslím podmínka ministerstva financí, které tu 100% slevu pro malé děti dopravcům proplácí. Regiojet vám taky nedovolí 3 děti zdarma na osobu.

Zřejmě se předpokládá, že přiliš mnoho dětí na dospělého už je "školka na výletě" a není to hodno dotace od státu.

0/0
22.7.2016 12:39
Foto

J76a49n 14Č86e86r81m52á61k 4949208405707

tento jejich způsob cestovní politiky je důvodem, proč používám jiný způsob dopravy. Především auto, po našem kraji bus... Než bych strávil hodiny u kompu a hledal slevy a ještě cesty na nádraží pro jízdenku několik dní před samotnou cestou (tím spíš, že musím na nejbližší nádraží cca 10 km, neboť u nás prodej jízdenek zrušili)... A to nepočítám fakt, že u auta jsem časově mnohem svobodnější... A protože jezdím na LPG, vyjde cesta autem na podobné peníze, jako jejich jízdné...!!

0/−6
21.7.2016 8:29

L27a47d87i84s58l84a77v 46P43a43s46t39o69r84e62k 1603287148375

Hodiny?8-o Čermáku, co ty jsi za člověka?

+2/0
21.7.2016 11:44

A40l17e21n82a 16V49e86s47e22l38á 3733691415988

Tak když už byste seděl hodiny u kompu pro vyhledání slevy - tak tu minutu navíc na zakoupení jízdenky v eshopu, abyste teda nemusel na to nádraží, byste určitě taky našel. ;-)

+4/0
21.7.2016 11:52

P82a21v48e72l 89M44a62t48o44u48š46e79k 5290347358624

Hlavně že si to dokážete zdůvodnit.

0/0
21.7.2016 13:35

J47a34n 63Ř13e28z87n21í96č11e46k 3461561143760

Koukám, že tady PR oddělení Českých drah bojuje o 106!!! :-)

+4/−3
21.7.2016 7:03

J12i43ř63í 28H30o21v71o25r64k65a 8917916692415

Ta relace Smiřice - Mosty jde pořídit ještě levněji:

Smiřice-Pardubice za 52

Pardubice-Třinec za 171 (použití povinného vlaku), jinak 249

Třinec-Mosty 38

Celkem tedy od 261 Kč (nebo 339), nikoli za 359 uvedených v článku. Tohle je ale už vysoká železniční, co bychom od novinářů chtěli....

+2/0
21.7.2016 2:57

R62a80d23e33k 10J87a74n70a50t52a 9875846204112

Jde to ještě lépe, koupíte si krajskou jízdenku IREDO:

Smiřice-Pardubice za 44

+1/0
21.7.2016 10:51

J36i42ř40í 84H46o11v84o27r58k17a 8617206962815

to cestující na webu ČD nezjistí - chybí tam ceník IREDO

0/0
22.7.2016 0:51

R41a71d42e86k 34J39a82n76a46t58a 9815436364582

Ale jistě, že je:

https://www.cd.cz/primestske-cestovani/ids/iredo/-3777/

Ovšem nelze to koupit v e-shopu, protože IREDO elektronické jízdenky nezná.

0/0
22.7.2016 12:41

P55e77p18a 29B83r39a83t79r29š90o16v51s82k55ý 9295136359271

Paní redaktorko, nastudujte si problematiku předtím, než o ní píšete. Máte tam mnoho nepřesností a zavádějících a protičeskodrážní tvrzení, které se s objektivní novinařinou moc nesouvisí. ;-)

+1/0
20.7.2016 22:55

P55a12v37e63l 28M58a11t42o64u77š60e96k 5580867558164

Objektivní novinařina? Co to je? Vy něco takového znáte?

0/0
21.7.2016 13:37

P19e39p32a 32B35r27a62t50r64š89o14v78s20k79ý 9505286129781

Na idnesu spíše ne... Že se vlastně divím, ale přesto sem vypíšu hlavní chyb a nedostatečnosti:

1. Děti od 6 let musí mít průkaz......Ne až od 10 let

2. In Senior znamená také 50 procent slevu na všechny ostatní vlaky (celkem podstatná informace.. Ne?;-))

3. Inkarta je nejen ve druhé třídě, ale i v první, dále jsou i slevy na akční nabídky.

Celý článek je takový proti ČD, ikdyž nejjednodušší je (pro občasné jízdy) pořídit si In25.

+1/0
21.7.2016 15:50

M15a71r39e95k 76M75a64l16ý 1772858301410

No ty bláho... abych se dostal na nějakou jejich slevu (slušnou cenu), tak to abych ztratil hodinu sezením u kompu a kombinovanim různých jízdenek. A to ještě musím na nádraží a nevím jestli chytiť další spoj, když bude zpoždění. V tu chvíli vezmu klíčky od auta, co stojí před barákem a jsem v cíli podstatně dřív, I když asi dráž... pokud jedu sólo.

+2/−1
20.7.2016 21:58

R45a10d42o52s32l95a77v 18K64l14a47u46d59a 5494488314902

No a pak se diví, proč tolik lidí raději využije auto. Buď na slevu jako cestující nárok mám, nebo nemám. Pokud ale má na slevu nárok jen ten kdo dokáže vyluštit jejich ceník, pak je něco špatně a vlaky si můžou strčit někam.

+4/−1
20.7.2016 21:20

R45a74d81e90k 85J56a58n39a42t74a 9265546484952

U letadel je to zrovna tak. Když víte, jak a kudy koupit letenku, můžete letět podstatně levněji. Třeba Praha-Bukurešť přes Miláno. Nebo zpáteční letenka několikrát levnější než jednosměrná, takže zpáteční cestu zahodíte.

+1/0
20.7.2016 21:25

R30a15d63o57s60l56a23v 11K42l63a96u41d68a 5224898574542

Co to melete?;-D Mě zajímá konkrétní vlak v ČR. Od jedné společnosti. Tak sem netahejte Bukurešť letecky přes Miláno. Cílem státu, tj. i ČD kde ČR je jediným akcionářem, by mělo dostat co nejvíc lidí do vlaku. Navíc většinu vlaků objednávají kraje a stát, takže je to hrazené z peněz daňových poplatníků.

+2/−1
20.7.2016 21:31

R83a28d40e94k 94J43a83n86a70t10a 9775156514382

ČD jsou akciovka a za svoje hospodaření jsou odpovědné. Stát sice objedná spoje na určitou cenu, ale následně nenese riziko, zda se vybere dost na tržbách.

A jistě je vám známo, že cesta k maximalizaci tržeb je právě "nepřehledný" tarif, který reaguje na rlzné cestovatelské potřeby a na situaci na trhu (tak jako u leteckých společností, kde takřka nelze předpovědět, jakou ceny vyhledávač ukáže).

Pokud byste udělal tarif jednoduchý (třeba prostě X Kč/km a hotovo), pak buď narazíte na problém, že X je na některých tratích příliš nízké a vyberete málo peněz, nebo naopak že ne některých tratích je X příliš vysoké a lidi nebudou jezdit a rovněž vyberete méně peněz. Trati jsou totiž rozdílně atraktivní a konkurence je taky různé silná. Obdobně bez skupinové slevy vám nastane situace, kdy pro jednotlivce bude cesta přiliš levná (byl by ochoten zaplatit více) a pro skupinu příliš vysoká a pojedou autama.

+3/0
20.7.2016 21:40

R21a43d98o82s88l97a92v 34K29l57a81u76d50a 5324728664102

Jediným akcionářem je ČR. Co z toho nechápete? Za jejich hospodaření nikdo neodpovídá a nikdo nenese žádné riziko.

+2/0
20.7.2016 21:50

R83a58d55e84k 58J53a61n46a28t92a 9575826504702

Za hospodaření a.s. odpovídá její vedení. Dokonce může jít i do vězení, pokud by se prokázalo, že poškozovali tu akciovku vědomě (§ 220 – Porušení povinnosti při správě cizího majetku).

+1/0
20.7.2016 23:08

J72a31n 29Ř97e57z79n24í96č32e34k 3351461633540

Jo, třeba plat generálního ředitele x-let zrátové společnosti je toho příkladem. Pane, ČD je jediná společnost, která může bý t x miliard ve ztrátě a nikoho to nepálí.

+1/0
21.7.2016 6:59

R71a70d27e85k 85J51a31n29a92t84a 9585966804892

Mzdy (nikoliv platy) managementu jsou zanedbatelné vzhledem k tomu, jak každé rozhodnutí ovlivňuje hospodaření firmy. Vy byste do čela společnosti s obratem v desítkách mld. ale asi posadil mantáka, kterému stačí 40 tisíc, aby to bylo sociálně spravedlivé, že? Myslíte, že by to něčemu pomohlo?

0/0
21.7.2016 9:02

J41a25n 51Ř62e56z36n62í78č91e51k 3581681773590

Vzhledem k tomu, jak to na dráze vypadá, by to s tím panákem za 40 vyšlo nastejno a ještě by se ušetřilo.

0/0
21.7.2016 9:22

R32a19d31e13k 80J90a29n41a16t16a 9605306774862

Zespoda to možná tak vypadá. Skoro v každé továrně dělníci na "kancelářský" podobně držkujou.

0/0
21.7.2016 10:54

J72a32n 26Ř67e48z97n54í68č77e98k 3831831623300

Nevím, proč do diskuse o slevách ČD, jejímž gró je to, aby se v nich prase vyznalo, montujete třídní boj. A nevím, proč mi podsouváte pohled zespoda a "sociální spravedlnost". Pokud by management kterékoliv jiné firmy vykazoval ztráty, těžko by pobíral takovou mzdu. On by tam totiž moc dlouho nebyl. A kvalita produktů ČD, to je kapitola sama pro sebe. Jezdím denně, bohužel nemám jinou možnost, tak bych mohl vyprávět, co zažijete s ČD.

0/0
21.7.2016 11:51

R21a57d18e36k 28J22a97n88a13t66a 9765486824342

Třídní boj jste sem zatáhl vy, když jste začal řešit mzdy. Smiřte se s tím, že vedení velkých firem ať už soukromých nebo státních, prostě statisícové mzdy má a je to tak správně. Protože na takové pozici kvalitní lidi potřebujete a s tím, zda je zrovna firma ve ztrátě to nesouvisí (protože ztráta firmy nemusí vůbec souviset se způsobem vedení, jako spíše s vnějšími okolnostmi, které jsou u ČD docela podstatné - hlavní zákazník je stát, podmínky pro konkurenci, ať už silniční nebo železniční určuje taky stát, poplatky za koleje určuje taky stát, atd.).

0/0
21.7.2016 12:17

J64a31n 84Ř68e63z40n62í34č13e59k 3241181813320

Mzdy nejsou otázkou nějakého třídního boje. Smířím se s tím u soukromých firem, kde je do toho každému houby. Ale nesmířím se s tím u státního molochu, který poskytuje služby kvalitou neodpovídající své ceně. A neměl by se s tím smířit žádný daňový poplatník, protože z jeho daní se sanuje ztráta ČD a tím pádem odměny neschopného, přeplaceného managementu.

0/0
21.7.2016 12:31

R34a47d50e60k 79J70a33n78a86t47a 9325886834152

Takže státní podnik, třebaže komplexitou a velikostí větší než mnohé soukromé, mají vést nemehla, protože si vy myslíte, že plat ředitele nesmí být příliš vysoký? Raději najmeme nemehlo, ušetříme na jeho mzdě milion, aby to nemehlo prošutrovalo milardu?

Jinak "služby kvalitou neodpovídající své ceně" to je jen váš názor. Zkuste ho obhájit. Já si naopak myslím, že poměr cena/výkon je u ČD výborný. Vemte si třeba EuroCity Praha-Berlín. Stejný vlak, stejná rychlost, stejné služby. Jenže na německém zúemí, kde jsou dorpavcem tohoto vlaku DB, je jízdné 4-5x vyšší (a v Něměcku NEJSOU tolikrát vyšší mzdy, abych zarazil oblíbený "argument"). Nebo třeba regionální motorák vedený RegioSharkem. Kvalita služby stejná jako německé Desiro, možná i vyšší (má to wifi :-)). Jenže jízdné 4x nižší než v tom Německu.

Ztrátu ČD stát rozhodně nesanuje. Stát platí ČD za služby, které si objedná. Cena je stanovena předem. Pokud ČD vznikne ztráta, stát ji nedoplácí, stejně jako já, coby majitel akcií O2, nebudu sanovat ztrátu O2, budou-li nějakou mít. V ekonomice jste anafabet, pane.

+1/0
21.7.2016 13:16

J54a76n 83Ř23e43z33n83í18č45e53k 3311371263600

Takže ten kdo pracuje za 40k musí být nemehlo? Jestli já jsem analfabet v ekonomice, pak vy jste analfabet ve znalosti lidskych zdrojů. Ono to, o kolik si řekne, či kolik dostane, vůbec nekoreluje se schopnostmi.

Ad 2 - takže ta vaše "fundovaná rozhodnutí" jsou třeba projekt RegioNova (nejhorší modernizace všech dob), úžasná modernizace vozů 1. třídy, ve kterých se "zapomnělo" na elektrické zásuvky o klimatizaci nemluvě, takže ve stejném vlaku je cestování 2. třídou komfortnější, než první třída, dále např. nemožnost uplatnil kompenzaci 30,- Kč na nákup aplikací na In kartu, pakliže 90% procent příjemců kompenzace jsou držitelé In 100...možná maličkost, ale těch maličkostí je 1000.

A ještě vysvětlete, vy ekonomický experte, kdo tedy ztrátu ČD sanuje. Soukromý podnik ve ztrátě zavře krám, ČD krám zavřít nemůže. To znamená, že ztrátu musí někdo doplatit, nebo je už předem započítána v ceně za ujetý kilometr, což je vytloukání klínu klínem. Ale to už jsme od systému slev ČD dost daleko.

0/0
21.7.2016 13:52

R43a10d54e94k 87J59a47n52a86t15a 9255136474262

"ČD krám zavřít nemůže"

Proč ne? Nebyla by to první státní společnost, co zkrachovala. Nezapomeňte, že podpora ze strany státu je EU zakázaná.

"je už předem započítána v ceně za ujetý kilometr"

Ta cena na vlkm je nižší než v okolních zemích.

0/0
21.7.2016 13:58

P97a94v84e57l 84M84a49t88o26u89š33e72k 5860807258224

Vysoký plat je zárukou kvality zaměstnance? O tom nic nevím. Spíš bych řekl, že vysoký plat je odměnou za loajalitu zaměstnance.

0/0
21.7.2016 13:41

R43a28d37e33k 34J90a59n71a50t41a 9285486604792

Není to zárukou, ale je nutnou podmínkou. Pokud chcete ve státním sektoru člověka, co si v soukromé sféře vydělá statisíce, musíte mu dát taky statisíce.

Ano, jistě jsou sice fandové do železnice, co u dráhy budou pracovat i za minimální mzdu. Ale ředitel se do provozu moc nepodívá, není na to čas.

Tento préíbé=m má náš stát obecně. Místo aby zaměstnal na ministerstvech odborníky za slušný plat, zaměstnává nechponé lidi, co se buď flákají, nebo energii věnují na přikrádání si. Přitom ve výsledku by se ušetřilo. Dobrých zaměstnanců by totiž stačilo méně, zefektivnili by to tam.

0/0
21.7.2016 13:56

P74a26v34e87l 33M86a67t45o87u36š44e52k 5750817188174

Jenže ti nejvíce neschopní, ale na druhou stranu třeba schopní všeho, mají často ty nejvyšší platy. S platem v řádu statisíců zřejmě nikoho neznám, a pokud ho znám, pravděpodobně si s ním nemám co říci, protože každý žijeme v úplně jiném světě a máme zcela jiné problémy. Je krásná myšlenka, že by ti schopní měli vysoké platy a věnovali by se ušlechtilým zálibám. Jenže prachy mají obvykle ti největší pitomci. A pak to podle toho vypadá. Jejich alfou a omegou je mít silné fáro s arogantním čelem, jejich povedené dětičky vyhrožují ve školách učitelům atd. To jsou ti vaši schopní manažeři? Pěkně děkuji. To snad budu raději chudej, než být v jedné kastě s takovou svoločí.

0/0
21.7.2016 15:30

P44a35v18e67l 77M91a78t56o66u36š54e53k 5390467338684

Velmi často oprávněně.

0/0
21.7.2016 13:39

P24a10v64l44a 49Č10i22h79á34k16o83v83á 1571525828525

Jinak u ČD je potřeba, aby byl člověk čuchací pes a uměl se orientovat vtom jejich nepřehledném systému, který neovládají ani pracovníci na infolince - informace o cenách a hlavně to vůbec neumí kombinovat. Naposledy mně na dotaz pro přepravu 8 dětí + 2 dospělí paní vehementně nutila zpáteční skupinovou. Přitom o víkendu nám 2 jízdenky SONE vyšly o 1 000 Kč levněji. tak kde to jsme???

+2/0
20.7.2016 20:58

R37a25d32e59k 70J68a10n28a58t97a 9435786574312

A to "naposledy" bylo o víkendu nebo ne? Pokuk je víkend, tak SONE nabízí sám od sebe i e-shop a pokladní by také měly.

0/0
20.7.2016 21:12

P22a28v22l44a 87Č40i41h17á93k63o11v11á 1831925438365

Bylo to o víkendu a volala jsem na jejich zákaznickou linku. U nás totiž pokladnu zrušili . A protože pro 10 lidí to opravdu internet našel jako skupinovou. Protože se věk nikde nezadává. Proto jsem volala, abych se ujistila jestli není něco lacinějšího, kombinovala jsem dva kraje. Když mě napadla SONE, tak paní byla ještě dotčená. Ale říkala jsem jí že jedeme dva dospělí a 8 dětí a odkud kam.:-/

0/0
20.7.2016 21:29

R73a24d97e38k 30J78a75n63a67t94a 9505656114692

Věk se na internetu zadává. Viz https://www.cd.cz/eshop/ a políčko "Věk a kategorie".

Pokud to byly dva kraje a poměrně krátká cesta, tak to SONE nenabídlo proto, že by to muslo být buď SONE celostátní (tj. příliš drahé), nebo 2x SONE krajské a to by byly dvě jízdenky, tj. dělení jízdenek, které se oficiálně nedoporučuje, viz článek ... tj, rozdělit si to můžete, ale na vlastní nebezpečí.

+2/0
20.7.2016 21:43

P52a90v67l15a 92Č49i95h26á20k74o57v72á 1241305758765

No v tomhle případě by i dvě celostátní SONE vyšly mnohem levněji než ta skupinová zpáteční jízdenka (ta stála 2060). A celostátní je myslím kolem 650 ??

A jinak s tím dělením nevím, protože jezdíme z Vysočiny a třeba na cestu do Brna nám normálně pokladní prodávají SONE Vysočina a SONE Jihomoravský kraj. :(

0/0
20.7.2016 21:50

M34i73c54h43a98l 15G58r77i54v57a60l26s92k31ý 8393702647125

Kdo se v tom pak má vyznat. Zjednodušte to už.:-(

+1/−1
20.7.2016 20:41

K95a94r17e44l 96Ř27e26h97á66č35e24k 9982130971382

Zjednodušení by pro většinu cestujících znamenalo zdražení.

+5/0
20.7.2016 21:11

R93a50d16e66k 95J21a73n46a19t53a 9755556734862

Ono je to jednoduché dost. Přijdete do e-shopu, zadáte odkud kam a koupíte si to.

Nikdo vás přece nenutí ten systém slev (který je důsledkem toho, že na některých trasách je konkurence a někde ne) obcházet dělením jízdenek.

+4/0
20.7.2016 21:22

H48o20n55z75a 28B23o40b79u17l57a 9556769733899

Ale prd jednoduche. Vite napriklad, ze vas vyjde levneji, kdyz chcete jet napriklad z Lovosic do Kralup n.V., koupit si vcasnou jizdenku 3 dny predem z Litomeric do Prahy, nez listek jen z Lovosic do Kralup? A system to sam nenabidne. Pritom ta cesta Lt - Pha je o 35 km delsi. Ktereho normalniho cloveka to napadne?

+2/0
20.7.2016 22:19

R58a74d55e28k 65J75a85n64a42t59a 9895656854512

A musíte to nutně dělat? Z Litomeřic do Prahy je sleva proto, že tam jezdí poměrně dost autobus. Z Lovosic do Kralup nejezdí autobusy žádné.

Že to jsou shodou okolnosti stejné koleje a tak se to dá obejít je přece celkem jedno.

Představte si, že letenka z Prahy do Frankfurtu bývá dražší než z Prahy do Londýna. Jenže to nikomu nevadí, protože nad Frankfurtem se z toho letadla vyskočit nedá, zatímco z vlaku vystoupit můžete ...

+2/0
20.7.2016 23:07

H40o87n32z39a 76B86o20b59u94l85a 9716289303469

Pisete nesmysly. Ta sleva je tam proto, protoze je to standardni vcasna jizdenka mezi "okresnimi" mesty. Evidentne o tom moc nevite. Zkuste si zadat vcasnou jizdenku s pocatkem v Lt a pak se podivejte, jake vam to nabidne cile. Pak se podivejte, jak na tech stejnych trasach jezdi autobusy. A pak znocu zkuste premyslet, proc je tam ta sleva. Proste logiku v tom nenajdete.

0/0
21.7.2016 9:13

R94a39d91e15k 62J98a89n90a87t10a 9685186534882

Jenže ta včasná jízdenka je konstruována právě tak, aby konkurovala autobusům - není definována mezi dvěma okresními městy, ale mezi KRAJSKÝMI a (typicky) OKRESNÍMI. To je rozdíl. To jsou totiž typicky ty relace, kde autobusy jezdí.

Případně regionální rozdíly se ladí cenou (kde je autobusů hodně, cena včasné jízdenky je výrazně nižší oproti kilometrické (např. praha-brno), kde autobsy jezdí málo (např. ústí-praha), sleva není tak vysoká.

+1/0
21.7.2016 10:59
Foto

M30i88c88h76a81l 52S56m77í79t67k65a 8234934713126

To je dobra slatanina, polopravdy. Staci toto: dle autorky musi mit deti od 6 do 15 let prukaz - lez (prukaz pro priznani slevy musi byt od 10 let), skupina 6 a vice osob kdyz se neobjedna pojede za stejnou cenu, jen nebude mit vyhrazena mista nebo mistenky, atd...

Pani novinarka kdyz chce o necem psat, mela by si priste nastudovat tarif Ceskych drah (TR 10 nebo TR 14) a pripadne PTV (prepravni a tarifni vestnik ktery vydava Ministerstvo dopravy).

+2/0
20.7.2016 20:02

P37a96v29l79a 56Č71i37h96á89k75o94v63á 1391295248845

No s průkazem je to pravda. Když jezdíme SONE, kde se počítá dítě do 15ti let, tak se mně i se špuntama,co chodí do první třdy stalo, že po mě ve vlaku chtěli průkazku, že jim nebylo 15.

Skupina taky funguje, tak jak p.novinářka píše. Narazila jsem na to, když mně jedna dost "ochotná" paní na přepážce nechtěla prodat skupinovku na místě a bez objednání. Opravdu šlo jen o to, že nebudeme mít místenku a údajně by nás nemuseli pustit do vlaku. Cenově to vyšlo nastejno. A jelo nás 28. Tak teď nevím, kdo by měl, co studovat.

+1/0
20.7.2016 20:54
Foto

M87i66c31h69a28l 14S29m71í52t65k36a 8734784203906

Zacnete u sebe, deti do dne predchazejicim 10 narozeninam se neprokazuji zadnym prukazem, clanky 65 - 69 tarifu TR10. Skupinu resi clanky 220 - 224. A na strankach CD mate uvedeno toto: Po dobu ověřovacího provozu objednávkového systému je možné mimořádně zakoupit jízdenky pro skupiny 6 a více osob i bez předchozí objednávky. V takovém případě však nemůžete využít výhody plynoucí z objednání cesty předem. Pokud chcete byt za chytrou, tak si o tom neco prectete. Pomud pruvodci chtel po detech mladsich 10 let prukaz, postupoval chybne, staci pouze sdelit vek ditete. Pokud pokladni mela problem s vystavenim skupinove slevy na pokladne tak je to chyba pokladni. Na oboji mate moznost podat podnet nebo stiznost. Kontakt mate na strankach CD.

+1/0
20.7.2016 21:12





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že správným používáním kreditky můžete značně ušetřit?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.