Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přehledně: jak cestovat vlakem za polovic

České dráhy mají poměrně komplikovaný systém slev a výhod. Vyplatí se ho prozkoumat, když se chystáte na ojedinělý rodinný výlet i když plánujete vlakem cestovat pravidelně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M29a80r35i31e 19V90a78ř27e38k80o90v84á 3647499774231

Čtu: děti do 6 let jezdí zdarma. Když pokračuji, tak zjišťuji, že je to nehorázná lež. Z příkladu: maminka se třemi dětmi pod 6 let, za třetí již bude platit poloviční jízdné. To znamená, že rodiče třeba trojčat mají smůlu. Jde to i podvodem, jedno z dětí na oko přiškvaří některému ochotnému spolucestujícímu. Ale proč?

0/0
22.7.2016 8:03

R98a92d10e44k 34J72a70n70a29t43a 9635966354192

Protože je to myslím podmínka ministerstva financí, které tu 100% slevu pro malé děti dopravcům proplácí. Regiojet vám taky nedovolí 3 děti zdarma na osobu.

Zřejmě se předpokládá, že přiliš mnoho dětí na dospělého už je "školka na výletě" a není to hodno dotace od státu.

0/0
22.7.2016 12:39
Foto

J58a54n 98Č39e56r34m32á10k 4689358405337

tento jejich způsob cestovní politiky je důvodem, proč používám jiný způsob dopravy. Především auto, po našem kraji bus... Než bych strávil hodiny u kompu a hledal slevy a ještě cesty na nádraží pro jízdenku několik dní před samotnou cestou (tím spíš, že musím na nejbližší nádraží cca 10 km, neboť u nás prodej jízdenek zrušili)... A to nepočítám fakt, že u auta jsem časově mnohem svobodnější... A protože jezdím na LPG, vyjde cesta autem na podobné peníze, jako jejich jízdné...!!

0/−6
21.7.2016 8:29

L20a54d81i61s61l12a63v 66P39a11s59t15o41r56e19k 1643117748365

Hodiny?8-o Čermáku, co ty jsi za člověka?

+2/0
21.7.2016 11:44

A81l91e28n31a 45V85e34s91e52l90á 3983331735138

Tak když už byste seděl hodiny u kompu pro vyhledání slevy - tak tu minutu navíc na zakoupení jízdenky v eshopu, abyste teda nemusel na to nádraží, byste určitě taky našel. ;-)

+4/0
21.7.2016 11:52

P11a61v26e87l 67M81a61t43o67u79š57e94k 5920977988254

Hlavně že si to dokážete zdůvodnit.

0/0
21.7.2016 13:35

J67a97n 92Ř97e58z41n91í32č46e75k 3361191213750

Koukám, že tady PR oddělení Českých drah bojuje o 106!!! :-)

+4/−3
21.7.2016 7:03

J40i76ř84í 11H40o94v92o75r43k92a 8747476332485

Ta relace Smiřice - Mosty jde pořídit ještě levněji:

Smiřice-Pardubice za 52

Pardubice-Třinec za 171 (použití povinného vlaku), jinak 249

Třinec-Mosty 38

Celkem tedy od 261 Kč (nebo 339), nikoli za 359 uvedených v článku. Tohle je ale už vysoká železniční, co bychom od novinářů chtěli....

+2/0
21.7.2016 2:57

R73a49d91e36k 91J36a32n10a40t74a 9535686684932

Jde to ještě lépe, koupíte si krajskou jízdenku IREDO:

Smiřice-Pardubice za 44

+1/0
21.7.2016 10:51

J50i90ř54í 51H32o90v48o80r19k91a 8677146312905

to cestující na webu ČD nezjistí - chybí tam ceník IREDO

0/0
22.7.2016 0:51

R64a98d33e21k 17J53a58n95a83t10a 9265836534392

Ale jistě, že je:

https://www.cd.cz/primestske-cestovani/ids/iredo/-3777/

Ovšem nelze to koupit v e-shopu, protože IREDO elektronické jízdenky nezná.

0/0
22.7.2016 12:41

P45e19p56a 70B35r97a34t52r48š32o25v41s98k91ý 9395986679871

Paní redaktorko, nastudujte si problematiku předtím, než o ní píšete. Máte tam mnoho nepřesností a zavádějících a protičeskodrážní tvrzení, které se s objektivní novinařinou moc nesouvisí. ;-)

+1/0
20.7.2016 22:55

P14a40v45e41l 51M42a61t25o45u54š17e53k 5350487478194

Objektivní novinařina? Co to je? Vy něco takového znáte?

0/0
21.7.2016 13:37

P44e10p44a 96B77r33a66t21r60š11o94v74s54k65ý 9655836429381

Na idnesu spíše ne... Že se vlastně divím, ale přesto sem vypíšu hlavní chyb a nedostatečnosti:

1. Děti od 6 let musí mít průkaz......Ne až od 10 let

2. In Senior znamená také 50 procent slevu na všechny ostatní vlaky (celkem podstatná informace.. Ne?;-))

3. Inkarta je nejen ve druhé třídě, ale i v první, dále jsou i slevy na akční nabídky.

Celý článek je takový proti ČD, ikdyž nejjednodušší je (pro občasné jízdy) pořídit si In25.

+1/0
21.7.2016 15:50

M78a22r92e14k 67M23a19l20ý 1622798441930

No ty bláho... abych se dostal na nějakou jejich slevu (slušnou cenu), tak to abych ztratil hodinu sezením u kompu a kombinovanim různých jízdenek. A to ještě musím na nádraží a nevím jestli chytiť další spoj, když bude zpoždění. V tu chvíli vezmu klíčky od auta, co stojí před barákem a jsem v cíli podstatně dřív, I když asi dráž... pokud jedu sólo.

+2/−1
20.7.2016 21:58

R96a76d93o89s57l39a63v 70K19l80a73u33d79a 5504478854692

No a pak se diví, proč tolik lidí raději využije auto. Buď na slevu jako cestující nárok mám, nebo nemám. Pokud ale má na slevu nárok jen ten kdo dokáže vyluštit jejich ceník, pak je něco špatně a vlaky si můžou strčit někam.

+4/−1
20.7.2016 21:20

R79a87d32e21k 96J68a34n25a39t41a 9315876664692

U letadel je to zrovna tak. Když víte, jak a kudy koupit letenku, můžete letět podstatně levněji. Třeba Praha-Bukurešť přes Miláno. Nebo zpáteční letenka několikrát levnější než jednosměrná, takže zpáteční cestu zahodíte.

+1/0
20.7.2016 21:25

R85a76d65o13s28l80a64v 17K35l29a71u28d96a 5484698334272

Co to melete?;-D Mě zajímá konkrétní vlak v ČR. Od jedné společnosti. Tak sem netahejte Bukurešť letecky přes Miláno. Cílem státu, tj. i ČD kde ČR je jediným akcionářem, by mělo dostat co nejvíc lidí do vlaku. Navíc většinu vlaků objednávají kraje a stát, takže je to hrazené z peněz daňových poplatníků.

+2/−1
20.7.2016 21:31

R75a32d49e82k 90J22a82n98a17t68a 9735276974422

ČD jsou akciovka a za svoje hospodaření jsou odpovědné. Stát sice objedná spoje na určitou cenu, ale následně nenese riziko, zda se vybere dost na tržbách.

A jistě je vám známo, že cesta k maximalizaci tržeb je právě "nepřehledný" tarif, který reaguje na rlzné cestovatelské potřeby a na situaci na trhu (tak jako u leteckých společností, kde takřka nelze předpovědět, jakou ceny vyhledávač ukáže).

Pokud byste udělal tarif jednoduchý (třeba prostě X Kč/km a hotovo), pak buď narazíte na problém, že X je na některých tratích příliš nízké a vyberete málo peněz, nebo naopak že ne některých tratích je X příliš vysoké a lidi nebudou jezdit a rovněž vyberete méně peněz. Trati jsou totiž rozdílně atraktivní a konkurence je taky různé silná. Obdobně bez skupinové slevy vám nastane situace, kdy pro jednotlivce bude cesta přiliš levná (byl by ochoten zaplatit více) a pro skupinu příliš vysoká a pojedou autama.

+3/0
20.7.2016 21:40

R81a52d21o86s56l24a46v 28K15l15a71u62d13a 5494778714852

Jediným akcionářem je ČR. Co z toho nechápete? Za jejich hospodaření nikdo neodpovídá a nikdo nenese žádné riziko.

+2/0
20.7.2016 21:50

R55a16d24e54k 65J26a85n94a64t81a 9145206224892

Za hospodaření a.s. odpovídá její vedení. Dokonce může jít i do vězení, pokud by se prokázalo, že poškozovali tu akciovku vědomě (§ 220 – Porušení povinnosti při správě cizího majetku).

+1/0
20.7.2016 23:08

J89a37n 85Ř88e75z84n61í22č19e79k 3561261443210

Jo, třeba plat generálního ředitele x-let zrátové společnosti je toho příkladem. Pane, ČD je jediná společnost, která může bý t x miliard ve ztrátě a nikoho to nepálí.

+1/0
21.7.2016 6:59

R38a18d43e30k 44J81a28n21a82t87a 9265356344902

Mzdy (nikoliv platy) managementu jsou zanedbatelné vzhledem k tomu, jak každé rozhodnutí ovlivňuje hospodaření firmy. Vy byste do čela společnosti s obratem v desítkách mld. ale asi posadil mantáka, kterému stačí 40 tisíc, aby to bylo sociálně spravedlivé, že? Myslíte, že by to něčemu pomohlo?

0/0
21.7.2016 9:02

J91a41n 42Ř17e92z25n81í34č26e59k 3121851333420

Vzhledem k tomu, jak to na dráze vypadá, by to s tím panákem za 40 vyšlo nastejno a ještě by se ušetřilo.

0/0
21.7.2016 9:22

R96a44d96e48k 81J74a65n55a48t82a 9745396714772

Zespoda to možná tak vypadá. Skoro v každé továrně dělníci na "kancelářský" podobně držkujou.

0/0
21.7.2016 10:54

J54a97n 71Ř49e60z69n29í76č47e48k 3331281383140

Nevím, proč do diskuse o slevách ČD, jejímž gró je to, aby se v nich prase vyznalo, montujete třídní boj. A nevím, proč mi podsouváte pohled zespoda a "sociální spravedlnost". Pokud by management kterékoliv jiné firmy vykazoval ztráty, těžko by pobíral takovou mzdu. On by tam totiž moc dlouho nebyl. A kvalita produktů ČD, to je kapitola sama pro sebe. Jezdím denně, bohužel nemám jinou možnost, tak bych mohl vyprávět, co zažijete s ČD.

0/0
21.7.2016 11:51

R91a82d28e58k 58J84a24n48a89t77a 9525586354462

Třídní boj jste sem zatáhl vy, když jste začal řešit mzdy. Smiřte se s tím, že vedení velkých firem ať už soukromých nebo státních, prostě statisícové mzdy má a je to tak správně. Protože na takové pozici kvalitní lidi potřebujete a s tím, zda je zrovna firma ve ztrátě to nesouvisí (protože ztráta firmy nemusí vůbec souviset se způsobem vedení, jako spíše s vnějšími okolnostmi, které jsou u ČD docela podstatné - hlavní zákazník je stát, podmínky pro konkurenci, ať už silniční nebo železniční určuje taky stát, poplatky za koleje určuje taky stát, atd.).

0/0
21.7.2016 12:17

J92a58n 41Ř62e53z13n78í27č86e61k 3351631223290

Mzdy nejsou otázkou nějakého třídního boje. Smířím se s tím u soukromých firem, kde je do toho každému houby. Ale nesmířím se s tím u státního molochu, který poskytuje služby kvalitou neodpovídající své ceně. A neměl by se s tím smířit žádný daňový poplatník, protože z jeho daní se sanuje ztráta ČD a tím pádem odměny neschopného, přeplaceného managementu.

0/0
21.7.2016 12:31

R95a57d24e62k 45J61a62n64a63t26a 9805856634162

Takže státní podnik, třebaže komplexitou a velikostí větší než mnohé soukromé, mají vést nemehla, protože si vy myslíte, že plat ředitele nesmí být příliš vysoký? Raději najmeme nemehlo, ušetříme na jeho mzdě milion, aby to nemehlo prošutrovalo milardu?

Jinak "služby kvalitou neodpovídající své ceně" to je jen váš názor. Zkuste ho obhájit. Já si naopak myslím, že poměr cena/výkon je u ČD výborný. Vemte si třeba EuroCity Praha-Berlín. Stejný vlak, stejná rychlost, stejné služby. Jenže na německém zúemí, kde jsou dorpavcem tohoto vlaku DB, je jízdné 4-5x vyšší (a v Něměcku NEJSOU tolikrát vyšší mzdy, abych zarazil oblíbený "argument"). Nebo třeba regionální motorák vedený RegioSharkem. Kvalita služby stejná jako německé Desiro, možná i vyšší (má to wifi :-)). Jenže jízdné 4x nižší než v tom Německu.

Ztrátu ČD stát rozhodně nesanuje. Stát platí ČD za služby, které si objedná. Cena je stanovena předem. Pokud ČD vznikne ztráta, stát ji nedoplácí, stejně jako já, coby majitel akcií O2, nebudu sanovat ztrátu O2, budou-li nějakou mít. V ekonomice jste anafabet, pane.

+1/0
21.7.2016 13:16

J18a93n 96Ř11e44z82n83í87č16e69k 3741351343730

Takže ten kdo pracuje za 40k musí být nemehlo? Jestli já jsem analfabet v ekonomice, pak vy jste analfabet ve znalosti lidskych zdrojů. Ono to, o kolik si řekne, či kolik dostane, vůbec nekoreluje se schopnostmi.

Ad 2 - takže ta vaše "fundovaná rozhodnutí" jsou třeba projekt RegioNova (nejhorší modernizace všech dob), úžasná modernizace vozů 1. třídy, ve kterých se "zapomnělo" na elektrické zásuvky o klimatizaci nemluvě, takže ve stejném vlaku je cestování 2. třídou komfortnější, než první třída, dále např. nemožnost uplatnil kompenzaci 30,- Kč na nákup aplikací na In kartu, pakliže 90% procent příjemců kompenzace jsou držitelé In 100...možná maličkost, ale těch maličkostí je 1000.

A ještě vysvětlete, vy ekonomický experte, kdo tedy ztrátu ČD sanuje. Soukromý podnik ve ztrátě zavře krám, ČD krám zavřít nemůže. To znamená, že ztrátu musí někdo doplatit, nebo je už předem započítána v ceně za ujetý kilometr, což je vytloukání klínu klínem. Ale to už jsme od systému slev ČD dost daleko.

0/0
21.7.2016 13:52

R94a65d33e93k 71J93a51n41a63t89a 9225726824372

"ČD krám zavřít nemůže"

Proč ne? Nebyla by to první státní společnost, co zkrachovala. Nezapomeňte, že podpora ze strany státu je EU zakázaná.

"je už předem započítána v ceně za ujetý kilometr"

Ta cena na vlkm je nižší než v okolních zemích.

0/0
21.7.2016 13:58

P94a25v81e66l 48M72a19t92o64u33š28e39k 5450187508534

Vysoký plat je zárukou kvality zaměstnance? O tom nic nevím. Spíš bych řekl, že vysoký plat je odměnou za loajalitu zaměstnance.

0/0
21.7.2016 13:41

R86a20d37e88k 68J97a92n85a23t69a 9635756394162

Není to zárukou, ale je nutnou podmínkou. Pokud chcete ve státním sektoru člověka, co si v soukromé sféře vydělá statisíce, musíte mu dát taky statisíce.

Ano, jistě jsou sice fandové do železnice, co u dráhy budou pracovat i za minimální mzdu. Ale ředitel se do provozu moc nepodívá, není na to čas.

Tento préíbé=m má náš stát obecně. Místo aby zaměstnal na ministerstvech odborníky za slušný plat, zaměstnává nechponé lidi, co se buď flákají, nebo energii věnují na přikrádání si. Přitom ve výsledku by se ušetřilo. Dobrých zaměstnanců by totiž stačilo méně, zefektivnili by to tam.

0/0
21.7.2016 13:56

P88a71v98e55l 92M90a87t17o86u60š64e12k 5110987758424

Jenže ti nejvíce neschopní, ale na druhou stranu třeba schopní všeho, mají často ty nejvyšší platy. S platem v řádu statisíců zřejmě nikoho neznám, a pokud ho znám, pravděpodobně si s ním nemám co říci, protože každý žijeme v úplně jiném světě a máme zcela jiné problémy. Je krásná myšlenka, že by ti schopní měli vysoké platy a věnovali by se ušlechtilým zálibám. Jenže prachy mají obvykle ti největší pitomci. A pak to podle toho vypadá. Jejich alfou a omegou je mít silné fáro s arogantním čelem, jejich povedené dětičky vyhrožují ve školách učitelům atd. To jsou ti vaši schopní manažeři? Pěkně děkuji. To snad budu raději chudej, než být v jedné kastě s takovou svoločí.

0/0
21.7.2016 15:30

P57a43v89e19l 12M12a45t93o67u95š32e95k 5530777198424

Velmi často oprávněně.

0/0
21.7.2016 13:39

P62a57v44l56a 39Č89i24h59á65k79o32v75á 1331665958925

Jinak u ČD je potřeba, aby byl člověk čuchací pes a uměl se orientovat vtom jejich nepřehledném systému, který neovládají ani pracovníci na infolince - informace o cenách a hlavně to vůbec neumí kombinovat. Naposledy mně na dotaz pro přepravu 8 dětí + 2 dospělí paní vehementně nutila zpáteční skupinovou. Přitom o víkendu nám 2 jízdenky SONE vyšly o 1 000 Kč levněji. tak kde to jsme???

+2/0
20.7.2016 20:58

R19a80d22e30k 85J29a14n85a35t15a 9875956684902

A to "naposledy" bylo o víkendu nebo ne? Pokuk je víkend, tak SONE nabízí sám od sebe i e-shop a pokladní by také měly.

0/0
20.7.2016 21:12

P63a18v51l32a 48Č52i64h29á12k67o28v40á 1531325788685

Bylo to o víkendu a volala jsem na jejich zákaznickou linku. U nás totiž pokladnu zrušili . A protože pro 10 lidí to opravdu internet našel jako skupinovou. Protože se věk nikde nezadává. Proto jsem volala, abych se ujistila jestli není něco lacinějšího, kombinovala jsem dva kraje. Když mě napadla SONE, tak paní byla ještě dotčená. Ale říkala jsem jí že jedeme dva dospělí a 8 dětí a odkud kam.:-/

0/0
20.7.2016 21:29

R69a10d98e38k 85J72a65n87a55t42a 9525576304332

Věk se na internetu zadává. Viz https://www.cd.cz/eshop/ a políčko "Věk a kategorie".

Pokud to byly dva kraje a poměrně krátká cesta, tak to SONE nenabídlo proto, že by to muslo být buď SONE celostátní (tj. příliš drahé), nebo 2x SONE krajské a to by byly dvě jízdenky, tj. dělení jízdenek, které se oficiálně nedoporučuje, viz článek ... tj, rozdělit si to můžete, ale na vlastní nebezpečí.

+2/0
20.7.2016 21:43

P11a28v90l73a 25Č23i34h11á28k53o38v89á 1771535128545

No v tomhle případě by i dvě celostátní SONE vyšly mnohem levněji než ta skupinová zpáteční jízdenka (ta stála 2060). A celostátní je myslím kolem 650 ??

A jinak s tím dělením nevím, protože jezdíme z Vysočiny a třeba na cestu do Brna nám normálně pokladní prodávají SONE Vysočina a SONE Jihomoravský kraj. :(

0/0
20.7.2016 21:50

M75i81c16h66a45l 86G95r39i14v90a52l63s75k15ý 8983162977775

Kdo se v tom pak má vyznat. Zjednodušte to už.:-(

+1/−1
20.7.2016 20:41

K65a98r49e78l 16Ř65e44h67á81č55e10k 9952930221852

Zjednodušení by pro většinu cestujících znamenalo zdražení.

+5/0
20.7.2016 21:11

R10a66d70e51k 63J87a24n31a60t69a 9345706704352

Ono je to jednoduché dost. Přijdete do e-shopu, zadáte odkud kam a koupíte si to.

Nikdo vás přece nenutí ten systém slev (který je důsledkem toho, že na některých trasách je konkurence a někde ne) obcházet dělením jízdenek.

+4/0
20.7.2016 21:22

H22o53n31z91a 98B86o12b15u95l74a 9506319763149

Ale prd jednoduche. Vite napriklad, ze vas vyjde levneji, kdyz chcete jet napriklad z Lovosic do Kralup n.V., koupit si vcasnou jizdenku 3 dny predem z Litomeric do Prahy, nez listek jen z Lovosic do Kralup? A system to sam nenabidne. Pritom ta cesta Lt - Pha je o 35 km delsi. Ktereho normalniho cloveka to napadne?

+2/0
20.7.2016 22:19

R49a38d18e95k 40J76a74n48a38t64a 9445896514772

A musíte to nutně dělat? Z Litomeřic do Prahy je sleva proto, že tam jezdí poměrně dost autobus. Z Lovosic do Kralup nejezdí autobusy žádné.

Že to jsou shodou okolnosti stejné koleje a tak se to dá obejít je přece celkem jedno.

Představte si, že letenka z Prahy do Frankfurtu bývá dražší než z Prahy do Londýna. Jenže to nikomu nevadí, protože nad Frankfurtem se z toho letadla vyskočit nedá, zatímco z vlaku vystoupit můžete ...

+2/0
20.7.2016 23:07

H87o19n81z93a 73B42o69b12u78l14a 9946349833949

Pisete nesmysly. Ta sleva je tam proto, protoze je to standardni vcasna jizdenka mezi "okresnimi" mesty. Evidentne o tom moc nevite. Zkuste si zadat vcasnou jizdenku s pocatkem v Lt a pak se podivejte, jake vam to nabidne cile. Pak se podivejte, jak na tech stejnych trasach jezdi autobusy. A pak znocu zkuste premyslet, proc je tam ta sleva. Proste logiku v tom nenajdete.

0/0
21.7.2016 9:13

R70a95d11e41k 21J19a81n31a60t37a 9405926604732

Jenže ta včasná jízdenka je konstruována právě tak, aby konkurovala autobusům - není definována mezi dvěma okresními městy, ale mezi KRAJSKÝMI a (typicky) OKRESNÍMI. To je rozdíl. To jsou totiž typicky ty relace, kde autobusy jezdí.

Případně regionální rozdíly se ladí cenou (kde je autobusů hodně, cena včasné jízdenky je výrazně nižší oproti kilometrické (např. praha-brno), kde autobsy jezdí málo (např. ústí-praha), sleva není tak vysoká.

+1/0
21.7.2016 10:59
Foto

M24i66c56h19a45l 33S26m85í91t55k57a 8444444473596

To je dobra slatanina, polopravdy. Staci toto: dle autorky musi mit deti od 6 do 15 let prukaz - lez (prukaz pro priznani slevy musi byt od 10 let), skupina 6 a vice osob kdyz se neobjedna pojede za stejnou cenu, jen nebude mit vyhrazena mista nebo mistenky, atd...

Pani novinarka kdyz chce o necem psat, mela by si priste nastudovat tarif Ceskych drah (TR 10 nebo TR 14) a pripadne PTV (prepravni a tarifni vestnik ktery vydava Ministerstvo dopravy).

+2/0
20.7.2016 20:02

P14a11v15l92a 78Č76i41h62á12k78o42v95á 1661585538635

No s průkazem je to pravda. Když jezdíme SONE, kde se počítá dítě do 15ti let, tak se mně i se špuntama,co chodí do první třdy stalo, že po mě ve vlaku chtěli průkazku, že jim nebylo 15.

Skupina taky funguje, tak jak p.novinářka píše. Narazila jsem na to, když mně jedna dost "ochotná" paní na přepážce nechtěla prodat skupinovku na místě a bez objednání. Opravdu šlo jen o to, že nebudeme mít místenku a údajně by nás nemuseli pustit do vlaku. Cenově to vyšlo nastejno. A jelo nás 28. Tak teď nevím, kdo by měl, co studovat.

+1/0
20.7.2016 20:54
Foto

M80i81c95h86a21l 56S85m88í59t77k84a 8134544833766

Zacnete u sebe, deti do dne predchazejicim 10 narozeninam se neprokazuji zadnym prukazem, clanky 65 - 69 tarifu TR10. Skupinu resi clanky 220 - 224. A na strankach CD mate uvedeno toto: Po dobu ověřovacího provozu objednávkového systému je možné mimořádně zakoupit jízdenky pro skupiny 6 a více osob i bez předchozí objednávky. V takovém případě však nemůžete využít výhody plynoucí z objednání cesty předem. Pokud chcete byt za chytrou, tak si o tom neco prectete. Pomud pruvodci chtel po detech mladsich 10 let prukaz, postupoval chybne, staci pouze sdelit vek ditete. Pokud pokladni mela problem s vystavenim skupinove slevy na pokladne tak je to chyba pokladni. Na oboji mate moznost podat podnet nebo stiznost. Kontakt mate na strankach CD.

+1/0
20.7.2016 21:12





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že stát stále přispívá až 2000 Kč/rok na stavební spoření?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz