Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Univerzita jí ukončila studium, přesto musí zaplatit další semestr

Když jí fakulta vyměřila poplatek za studium, považovala to za špatný vtip nebo omyl. Tou dobou už studentkou nebyla a patnáct tisíc odmítala zaplatit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J71i17r28i 72V68o85r10r22e38t66h 2769526410369

Tak studuje " ve sfere podnikani" a nema zakladni navyky. Takove veci se nenechavaji vyhnit. Smluvni vztahy je treba radne ukoncit.

Mela studium ukoncit sama.

Nebo kdyz dorazila faktura, mela ukoncit studium a pozadat o prominuti/snizeni. V tehle pripadech to snizeni prakticky kazdy dostane. Ale nesmi to nechat vyhnit.

0/0
11.10.2016 15:17

M90i93c85h12a77l 94G74e37c96i79k 6145649947534

Nezapsani se do dalsiho rocnika neni sice totozne s ukoncenim studia, ale napr. ve studijnim radu UK stoji, ze v pripade nesplneni podminek k dalsimu studiu skola studium ukonci k terminu, kdy uplynula sance tyto podminky splnit - ve Vasem pripade se tedy zjevne jednalo o posledni termin, kdy jste mohl splnit podminky k zapisu, nebo tento zapis provest. Resim stejny problem (jeste to zde rozvedu, ted pisu trochu narychlo) a jde o to, zda skola ma pravo, jako to udelala v mem a mozna i Vasem pripade, pockat s formalnim ukoncenim studia jeste pul roku a nasledne to uctovat studentovi jako delsi studium.

0/0
10.10.2016 14:59

J34a83n 17H18u24r79k98a 7480656966647

k soudu bez řádného poučení tedy podepsaného nevzniká plnění...nález ÚS řešíme běžně

0/0
10.10.2016 2:24

G85a33b65r61i27e90l56a 54N60o91v25o85t77n44á 3773419447193

To je totiž tak, že poplatek za studium na státní vysoké škole se počítá od data zcela prvního zápisu na státní vysoké škole a nesouvisí s akademickým rokem a ani se nezruší ukončením studa po tomto datu... tohle všechno včetně dalších věcí kolem toho jsem měla například já i sepsané v samotném dopise o výměření poplatku včetně možnosti odvolání do 30 dnů od doručení, které také nebyl problém sepsat a poplatek mi byl snížen, a při řádném ukončením studia po "vyměřovacím" datu i bez problému prominut.

Za blbost se holt platí & líná huba, holé neštěstí.

0/0
24.8.2016 23:22

P47a68v13e89l 55R87a53š59k67a 9382611367525

Drtivá většina VŠ napíše, že na poplatek za celý semestr mají nárok podle zákona a v mezích zákona, bla bla...a nemůžete s tím udělat nic. Pokud podáte správní žalobu, tak vám do skončení nevydají doklad o absolvování. Pokud má někdo rok předchozího studia a na druhé zápis v červenci, posl. státnici v červenci: BÁC - na LF, informat. téměř 30 tis. v čudu...ve světle ČOI, která je schopná počítat zrnka rýže na talíři. Placení poplatků po semestrech si prolobovaly Vš cca r. 2011.

0/0
10.10.2016 15:41

P37a88v47e90l 71R19a74š78k88a 9572191447615

Soudy by měly nastolit princip, že studentovi bude vždy vyhověno, není-li jeho žádost v rozporu se zákonem, ne naopak - vš jsou (správní) orgány nadané velkou mírou autonomie a tu užívají ke svému prospěchu a jsou silnější stranou dvojice vš-student (nevím, jak popsané pojmenovat odbornou právní terminologií). Srovnejme složitost procesních předpisů správních-jsou složité, protože se vždy najde nějaký úředník vykuk, který si usnadní tu to, tu ono a někoho poškodí..na vysokých školách jsou tito vykukové taky a v procesních věcech ticho po pěšině..posílení zmiňovanou autonomií - penízky jsou mocní čarodějové (poplatky na Masar.U. 50 mil/rok).

Bezhotovostní styk (z. 284/2009, o platebním styku) se provede vždy, je-li částka nad 40tis E - ne na Ostravské univerzitě v Ostravě, tam se ani pětikoruna nedá zaplatit v hotovosti, sice v rozporu se zákonem, ale bojujte s tím jako student, nebo zaměstnanec, že...(http://fakulty.osu.cz/prf/rsk/uploaded/4426_pr_rekt103_2012.pdf)

0/0
10.10.2016 15:43

B18l97a39h73o45m47í64r 38S28k38o60u94p76ý 8767170678321

Blbej nadpis = škola ji v dopise neukončila studium. Škola jí dala na vědomí, že studentka nesplňuje podmínky dané řádem a že nesplnění podmínek je důvodem pro vydání rozhodnutí o ukončení studia.

Jestli vysokoškolsky vzdělávaná osoba neumí číst a rozumět psanému textu, beztak na té škole neměla co dělat...

A redaktor by do nadpisu článku neměl psát bláboly.

+2/0
24.8.2016 15:20

M27a92r33t48i86n 95K40o52l15a32c68e39k 6575219934550

a taky vystudovat nějakou vysokou školu

0/0
24.8.2016 22:24

T93o79m54á30š 93T91a23t70í23č19e60k 5850952940428

Nevím. Studium bylo ukončené na základě rozhodnutí. Tedy ukončené. Ukončené nikoliv na základě žádost studentky, ale ukončené. Nebo ne?

0/0
10.10.2016 13:57

P66e21t66r 39S26v20o22b30o11d97a 7302401254

Rekl bych ze slecna dostala od skoly finalni lekci do zivota.

Problem nastal ve chvili kdy na jeden z tech papiru "hodila bobek".

Pise ze pak jeste byla ve skole si vyzvednout rozhodnuti a zase se na to ani nezeptala.

Zakladni pravidlo slozenek zni. Nehazet je do kose a nesplachovat je do zachoda ale resit je s protistranou.

I kdyz me prijde slozenka o ktere jsem presvedcen ze ji platit nemam tak nejlepsi cesta k pruseru je ji uplne ignorovat a "doufat" ze se to samo nejak vyresi.

+4/0
24.8.2016 14:39

M95a97r69t27i66n 49K81o95l62a47c38e34k 6795619344770

Pokud ji tento problém něco naučil, tak to školné je oprávněné

+1/0
24.8.2016 22:25

I45v53o 56N20o89v12á28k 3901808766446

Situace je pro slečnu zcela jistě nepříjemná. O to víc je však nepříjemná pro Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. To nejen že podpořilo rozhodnutí VŠ, ale zcela pominulo svou kontrolní funkci. A tady to není o platbě od slečny, tady je to o platbách MŠMT ČR, které provádí ve prospěch VŠ a které jdou na "mrtvé duše". Na jednu stranu ministerští a hlavně jejich ministryně skuhrá, že potřebuje další peníze, na druhé straně VŠ projídají finanční prostředky státního rozpočtu za nestudující. Obezlička, že mají žádat o ukončení studia, je úsměvná. A to za situaci, kdy studenti již skončili a nemohou dále studovat a navíc jim to VŠ i sděluje! Kde není resortní kontrola tam musí nastoupit externisté!!! A nejlepším z externistů bude:....... "Nejvyšší kontrolní úřad" Je čas, aby slečna konala.

E-mail: podatelna@nku.cz, web: http://www.nku.cz

Možná, že po té se i škola rozpomene, jak se vlastně ty neoprávněně čerpané prostředky odvádí zpět do rozpočtu. A nejedná se jen o tu částku, co po ní chce ta škola. Mimochodem asi bídná úrovní výuky, když tento kolotoč neumí její absolvent spustit sám....

+3/−1
24.8.2016 13:37

Z81d58e53ň31k73a 61V96e74s25e48l43á 8289555227450

"Na dopis jsem nereagovala, byla jsem totiž přesvědčena, že jde o omyl" - Zásadní chyba. Zvlášť, když se člověk domnívá (či je přesvědčený), že jde o omyl, tak snad začnu pátrat po tom, kde se stala chyba, ne?

+1/0
24.8.2016 13:33

M14a72r37t14i46n 58K86o52l65a53c72e29k 6355939784780

obvzlášť, když si vyrozumění vyzvedla v Listopadu, tak již část studia v semestru měla za sebou, tedy měla reagovat na poměrné krácení.

0/0
24.8.2016 22:27

L45u89k14á10š 47Š18m26a64h72e81l 2857194382114

Žádnou část studia v semestru za sebou neměla, když se do něj nezapsala. Je opravdu absurdní systém, že se počítají dny a ne semestry studia.

0/0
25.8.2016 10:08

M35a10r96t53i96n 55K62o76l40a85c93e16k 6865769104410

Podle toho co slečna uvádí je velmi to nepravděpodobné. Sama uvádí, že na přednášky nechodila. To že si nedokáže odpapírovat řádný odchod a utekla o něčem svědčí. Zápis do semestru je vždy jen pro kapacitní účely, né pro potřeby statutu student

0/0
27.8.2016 13:32

O70n80d45ř69e96j 38H50a22v96l94í55č72e41k 3630714765231

Zajímavá je reakce mšmt, které se celkem systematicky vyhýbá komentářům k financování a "transparentní" politice. At to vyřeší soud, my nic. Co vlastně financuje mšmt a kdo je za to odpovědný?

+3/0
24.8.2016 12:43
Foto

P63a28t71r32i80c95k 33B25l68a58h28o 3157415310489

Kdyz je blba, tak at plati. :) ;-)

+1/−1
24.8.2016 12:02

J63i40ř20í 14H72a68v14á95č59e83k 1553110983

Její studium stálo danové poplatníky nemalé peníze a ona se na to pak vykašlala, dal bych jí to pěkně uhradit vše!!

0/−5
24.8.2016 11:23

D88a45v76i23d 27H91o32f 5573371190896

neplatí náhodou školné? Jaké náklady šly na vrub daňových poplatníků?

0/−2
24.8.2016 12:33

J84i22ř53í 38H79a32v17á65č73e17k 1193100523

Na Ostravské univerzitě se platí školné, od kdy?;-D

0/0
24.8.2016 12:43

R67i14c54h59a32r22d 47F34i93l33a 9367325811152

Od 26 let to platí pro všechny. :D

0/−1
24.8.2016 12:46

Z87d48e98ň89k36a 30V30e29s60e25l74á 8269365767890

To jako fakt? Je fakt, že jsem slyšela, že některé VŠ účtují studentům nad 26 let školné i jenom proto, že je jim víc než 26 let, ale přijde mi to divné... Docela by mě zajímalo, na základě jakého právního předpisu to mohou dělat...

P. S.: Třeba na Masarykově univerzitě školné jenom kvůli věku neexistuje a na VUT taky ne.

0/0
24.8.2016 13:37

M37a91r79t44i33n 54K22o47l71a35c24e70k 6645899884260

To není zcela pravda. Školné platí čeští státní příslušníci (slováci) a ti , kteří se rozhodli studovat v češtině až ve chvíli, kdy přesáhnou standardní dobu studia + jeden rok.

0/0
24.8.2016 22:29

M16i96l26a29n 26B73r26o81ž 9783327475534

Přesně, ale pan Fila radši něco plácne, než aby si to zjistil...nejste náhodou vysokoškolák, který se domnívá, že je to taky omyl?

0/0
24.8.2016 23:57

M38a84r15t84i70n 44K66o41l55a86c58e59k 6745119364640

Jsem student co po nadstadardní době studia již školné platí (veřejné VŠ 1. VUT a dnes VŠB-TUO). Měl jsem mnoho spolužáků z celého světa (studium v češtině co neplatili v základní době nic)

0/0
27.8.2016 13:34

M21i59l65a39n 70B97r68o28ž 9203577725624

To jste četl kde? Nad 26 si hradíte jen soc. a zdravotní, když nevíte, tak neplkejte. Jinak jsou podmínky stejné, vlastní zkušenost.

0/0
24.8.2016 23:56

M75i96l64a10n 16B68r18o86ž 9303397105294

Přidejte ještě smajlíka, ať vidíme, jak jste intelygentní http://www.vysokeskoly.cz/clanek/informace-pro-uchazece-starsi-26-let

0/0
24.8.2016 23:58

M32i56l70a28n 48B65r53o25ž 9473617705294

Zde se nic o věku nad 26 let nepíše, z jakého zdroje čerpáte, pane Filo?

http://zakony.centrum.cz/zakon-o-vysokych-skolach/cast-5-paragraf-58

0/0
25.8.2016 0:01

M65a18r81t40i26n 86K74o23l71a13c64e57k 6325579524150

Jestli si myslíte, že nějakých 15 000 zcela hradí veškeré náklady, tak jste z levného kraje

0/0
24.8.2016 22:28

M91i49l43a81n 58B45r16o23ž 9373507785534

Ty tři roky bakaláře, za ty totiž neplatí, pokud se nemýlím.

0/0
25.8.2016 0:02

T13o56m25á24š 36K45l44í97m86a 4774697433633

To by me zajimalo co by delala kdyby ji dosel exekucni vymer.... asi by to tez hodila do kose...

+2/0
24.8.2016 10:56

M86i56l29a91n 22B95r90o22ž 9483327975274

Pokud by jí nějaký po návštěvě exekutora zbyl.,..

0/0
25.8.2016 0:02

K88v70ě30t12a 67S13t75a17r30á 1190242875

Její chyba, že to nechala být. Manželovi účtovali studium, protože přešel ve druháku na jinou školu, kde následně musel platit, jelikož nestihl druhý obor dostudovat ve lhůtě 4 let na bakalářské studium. První semestr navíc mu po odvolání odpustili úplně, v druhém mu poplatek snížili z 18 tisíc na přijatelné 3 tis. Kč. Chybou je, když se člověk neozve, nebrání, nepokusí se "vyškemrat alespoň nějaké snížení" a situaci "nechává" vyhnít.

+7/0
24.8.2016 10:52
Foto

J50a31n85a 23K54o28z24á78k10o27v71á 87V86o31l24r54á87b41o64v34á 9273954475741

Vysokoškolsky vzdělaný člověk resi svou situaci tak, že na dopisy nereaguje? A na co jiného tedy? To ji to meli tweetnout?

+12/0
24.8.2016 10:03

M23i95l29a74n 93B35r42o76ž 9423407505904

Ne, dát status na fb.

0/0
25.8.2016 0:03

Z19d77e67n30ě17k 28H26r70u97b41ý 5255458871316

Blbost byla, že ten dopis ignorovala. Stejná blbost ze strany fakulty je lpět na formálním nedostatku, kterým je v tomto případě termín, když objektivně k dalšímu studiu zapsána nebyla. V byznys sféře by s tímto přístupem brzy přišli o všechny dobré zákazníky.

+6/−3
24.8.2016 10:02

P29e88t54r 89S70o53k83o21l 8982581977491

Když přijde, že mám něco platit a nevím co to je za hloupost, tak první co udělám, zvednu telefon, nebo sedací ústrojí a ujistím se, že ten na druhé straně nemá skutečně nárok a je si toho vědom. Stojí to čas, ale už mi to dvakrát zachránilo dost peněz.

+9/0
24.8.2016 10:00

H84u74b84e93r55t 55Z80k32o44u19m72a44l 5260971792751

Stalo se mi to samé (MUni v Brně), napsal jsem tedy včas žádost o prominutí poplatku a děkan mi bez jakýchkoliv obstrukcí vyhověl. Chce to nebejt línej.

+9/0
24.8.2016 9:57

M75a81r79t82i85n 71S16v53o32b51o69d95a 4165965786182

"Na dopis jsem nereagovala" Dopis se neposila jenom pro legraci kraliku...

+8/0
24.8.2016 9:56

P31e67t42r 51Ž85á14k 1847683648643

Vyměřený poplatek za studium je špatně, protože pokud na konci letňáku nesplnila podmínky a na začátku dalšího zimáku se nezapsala, zcela určitě nemohla pokračovat ve studiu a tudíž za něj logicky nemá platit. Chyby se ale prostě stávají, zrovna tohle není nic extra výjimečného a dá se to celkem jednoduše vyřešit...nesmí bejt ale člověk trouba a nechávat věci vyhnít, zrovna na vejšce se dá většina průšvihů vždycky nějak pořešit, pokud se do toho člověk pustí včas.

+3/0
24.8.2016 9:55

J85a20k25u20b 72M71a73t17ě45j26ů 5775252631225

me se stalo v podstate totez. Nenechal jsem se zapsat do dalsiho rocniku, tudiz jsem povazoval studium za skoncene. Ale po obdrzeni dopisu o zaplaceni skolneho jsem si precetl kompletne cely rad a zjistil, ze neprijeti k zapisu neni ukonceni studia (pouze z pravniho hlediska, prakticky se o skonceni studia jedna) a musel skolne doplatit, protoze jsem se predtim nedostavil na studijni a neukoncil studium. Argumentace, ze jsem nemohl studovat, kdyz jsem nebyl zapsan, nemela zadny efekt vzhledem ke studijnimu radu. Povazoval jsem to samozrejme take za naprosty nesmysl, ale jsem mohl delat. Po nekolika telefonatech a emailech doslo alespon k tomu, ze mi odpustili penale :-/

0/0
24.8.2016 12:00

Š68á40r71k14a 85K83o25l47á40č64k22o58v64á 8386893719

Jeji blbost, ze dopis neresila a povazovala to za omyl.

0/0
24.8.2016 9:45

J96o21z28e30f 85D95u37h21a78c96e32k 7981600623400

Ano slecna urobila chybu, zahravat si so smejdami je hlupost :)

Dochodcov okradaju smejdi s hrncami, studentov okradaju smejdi s lajstrami ;-D

+1/−5
24.8.2016 9:31

I15r14e30n82a 54K41r80o82u79p48o48v79á 4600963247162

V tomto případě mi jako krajně neseriózní jednání přijde chování slečny, která nezvládá plnit studijní povinnosti a když ji škola upomene, tak místo aby začala řádně studovat nebo se ze studia řádně odhlásila, přestane se školou komunikovat a studium nechá plavat. Pak se diví, že škola netuší, že studium ukončila a požaduje školné.

+4/0
24.8.2016 9:45

P45e27t73r 28Ž66á95k 1427363718133

V momentě, kdy nesplnila podmínky předchozího semestru a nezapsala se do dalšího, je jasné, že jí studium má být ukončeno, extra žádost o ukončení studia by byla redundantní. Chybu udělala, když nezačala řešit chybně vyměřený poplatek včas.

+3/0
24.8.2016 10:01

V59o34j87t61ě26c85h 76R33y17c53h44e54c44k39ý 2260377486809

A kdyby se v takovýchto případech automaticky ukončovalo studium, tak by tu zase byly články o tom, jak je to strašné, že někomu chybí jeden kredit (nebo jen diplomka) a bez upozornění ho hned vyhodili. Nehledě na to, že mohou nastat situace, kdy člověk za ten "nezvládnutý" rok ani nemůže (nemoc, tragédie v rodině ...). Takže to co je "jasné" tak jasné být nemusí. A žádost o ukončení by nebyla redundantní, protože oni ji nakonec to studium ukončili sami, jen později, protože se čekalo, jestli to bude nebo nebude řešit. Pokud by to ukončila sama, tak by neplatila.

Ale jestli Vy ukončujete smlouvy s tel. operátory nebo s pronajímateli tak, že přestanete reagovat a odebírat služby (a platit), tak fajn ... ale normální to není.

+2/0
24.8.2016 10:43

P47e26t75r 24Ž63á89k 1867803868433

Ale takhle to na VŠ naprosto běžně funguje - chybí vám kredit, nemáte průměr nebo cokoli podobného a končíte, nikdo vás nebude proaktivně upozorňovat ani to řešit za vás Pokud si toho včas sám nevšimnete a nepořešíte to, je vám ukončeno studium a hotovo. Jestli za to mohla nemoc nebo tragédie už taky nikoho zajímat nebude, prostě "to jste si měl řešit včas, ne až po ukončení studia." V tom listopadu jí ukončili studium de facto podruhé, protože poprvé bylo "automaticky" ukončené už od začátku semestru, protože nesplnila podmínky a nezapsala se, tzn. obyčejná administrativní chyba...problém spočívá v tom, že se včas neozvala a nevyřešila to.

Pokud je smlouva na dobu určitou nebo jsou jasně definované nějaké jiné podmínky jejího vypršení/ukončení, nevidím důvod, proč bych měl po jejich naplnění ještě ukončovat již neplatnou smlouvu explicitní výpovědí.

0/0
24.8.2016 11:01

V73o19j70t93ě20c50h 80R55y94c27h32e61c12k37ý 2890697706899

No třeba na této univerzitě to řeší. Někde třeba studenty neobesílají, ale čekají, že jako dospělí lidé studující VŠ, si své náležitosti pohlídají a přijdou to řešit (tak to dělali u nás). Řekněte na které škole studenty, kterým chybí jeden kredit, rovnou vyhazují a ani nepočkají, jestli kolem zápisu ozvou a budou to řešit - ona se občas stane chyba při zápisu výsledků zkoušek a ne každý student, po zkoušce si ověřuje jestli jestli to zkoušející nespletl.

Takže pokud je smlouva na dobu určitou s prolongací, nebo má jasně definované ukončující podmínky (třeba neuhrazení x měsíců starých závazků), tak nevypovídáte, a ukončujete "vyhnitím".

A vaše názory na to co je ukončené automaticky jsou naivní. Doufám, že takto nebudete muset argumentovat ve nějakém svém právním sporu.

+1/0
24.8.2016 11:42

M81a43r12t38i57n 61K87o55l36a45c69e96k 6745449984430

poplatek ji byl vyměřen zřejmé dříve než vyrozumnění o ukončení. Dále měla žádat o poměrnou část (Září- Listopad), počítá se to na dny

0/0
24.8.2016 22:31





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že pokud je vám cizí řidič způsobí škodu, může likvidaci pojistné události vyřídit vaše pojišťovna nikoli jeho?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.