Diskuze

Prosadit nepopulární změny neumí každý. Jak na to, radí sociolog

Sdělit lidem, že ve firmě nastanou nepříjemné změny, není snadné. Kdo si myslí, že to stačí zaměstnancům jen oznámit bez jakékoliv strategie, může sklidit pořádný odpor. Jak by měl postupovat profesionál, radí firemní sociolog Vojtěch Bednář.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RP

Není pravda, že nepříjemné změny se mají oznamovat najednou. To je asi největší hloupost postavit nic netušící lidi najednou před hotovou věcí, to automaticky vzbudí odpor.

Změny se mají oznamovat ve správný čas. Neboli tehdy, kdy už přemýšlivější a chytřejší tuší ze všelijakých náznaků, že existuje nějaký problém.

A stejně chyba či hloupost je oznámit změny příliš pozdě, tehdy, když ti chytřejší a přemýšlivější už sami došli k nějakému řešení a začali na něm pracovat. Například podali nebo mají v šupleti připravenou výpověď nebo změnili styl práce, místo intenzívní práce pro firmu začali spíš studovat know how a obecně speciální znalosti dostupné ve firmě.

0 0
možnosti
RH

R88a25d82e17k 43H87o60d24a61ň

15. 9. 2016 15:02

Prosazování postupně v čase má skutečně velkou výhodu. Zaměstnanci se stihnou adaptovat - změnou firmy :-)

0 0
možnosti
DD

D93a65v61i23d 71D11i16r38g35a

15. 9. 2016 19:17

Zřídka. To je extrémní krok, který si i žádaný a schopný zaměstnanec hodně rozmýšlí. A i pokud k tomu skutečně dojde, je to pořád otázka, jestli odejde jeden nebo deset a o tom ten článek je.

0 0
možnosti