Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přepravce jí zničil kufr, reklamaci zamítl, pak vše přehodnotil. Proč?

Paní Zdeňka jezdí pravidelně každý rok na léčení do lázní. A protože z Havířova, kde bydlí, je do Františkových lázní opravdu daleko a protože těžký kufr ani neunese, nechává si ho poslat kurýrem. Letos si přepravu objednala u společnosti ChytrýBalík.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J97i96t17k11a 67K38u91l28h81á18n44k53o49v83á 7637521231454

Jinak řečeno nárok na náhradu paní vznikl jen díky tomu, že dopravce nevyřídil reklamaci včas. Kdyby stihli lhůtu, tak má paní smůlu a nezmůže s tím nic ani dTest. Ale nechápu, jak něco takového mohla recepční převzít.

+1/0
18.10.2016 7:06

P61a29v27e94l 58Š10v53a62r86c97e68r 1670618322797

prostě loupežníci

+1/0
17.10.2016 14:56

V40á84c17l34a71v 86N32o16v55ý 4148219311388

Tak samozřejmě se jedná opět o účelový článek, nechci říct rovnou vymyšlený, ale hodně zkreslený a účelově podaný. Skutečností totiž je, že paní měla náhradu škody požadovat na hotelu, nikoliv na společnosti ChytrýBalík, jelikož jednoznačně pochybil zaměstnanec hotelu, když nevytkl vady přepravované věci při převzetí kufru. Takto se totiž mohlo stát, že kufr byl skutečně zničen až v hotelu a ne během přepravy.

0/−6
17.10.2016 12:11

D72a85n69i49e84l 22K39r19a76u81s 4711603732574

No to je hloupost. Zaměstnankyně hotelu nemohl tušit, jestli kufr, který je standardně přepravním obalem a jen někdy obsahem, byl v takovém stavu už při předání přepravci nebo byl poničen při přepravě. Mohla tak leda překontrolovat neporušenost zámku a zdrhovadel, ale všechno ostatní bylo až na majitelce.

+5/0
17.10.2016 14:38

V65a11c29l46a50v 87H64a83j80e54k 3826409559

No bylo by dobré, kdyby si už pisálkové v Idnes ujasnili pojmy "dopravce" a "přepravce" a naučili se je správně používat. Nechte si poradit od J. Sůry, ten už v tom mí docela :-)jasno.

+1/0
17.10.2016 11:44

J75i75ř85í 71K18o92l65í36n11e50k 8610647853870

S tou pozdní reklamací to ale není uplně od věci. Jak paní ví, že jí kufr zničil dopravce a ne hotelový personál? (pád ze schodů...)

+3/0
17.10.2016 11:07

J24a92r75o26s11l53a66v 77H23e84j28n66a 4767791909

Je tohle vůbec možné?

Příště by si paní asi měla dát kufr do tresoru.

0/0
17.10.2016 10:35

M40i86r18o39s45l62a33v 15K72o78č93í 5461561252483

Nezastávám se společnosti, ale na druhou stranu není kufr jako kufr :-/

+1/−1
17.10.2016 8:55

J63i60ř61í 72M70a18c63e53k 3385735774621

Ke společnosti, která má ve svém názvu pravopisnou chybu (chybějící mezera), bych měl asi od začátku trochu nedůvěru ;-D

+1/−5
17.10.2016 8:44

M89i66l15e41n23a 74K95l24o41u32č29k32o64v19á 1294963321640

Autorka si vše vymyslela? nejdřív píšou,ze Zdeňka jezdí do lázní každý rok, což je myslím jednou za rok, pak řeší reklamaci z května t.r. a teď jim Zdeňka děkuje, opět z lázní. Takže jezdí 2 x do roka.

+1/−4
17.10.2016 8:04

P96e50t39r 59M34u66n92z15a70r 1365851589446

Paní Milenko, vy radši nemyslete. Jezdit každý rok opravdu nemusí neznamenat 1x za rok, rozhodně to nemusí znamenat, že třeba někdy nejede do lázní víckrát za rok.

A vymyslela? Třeba že si ty fotky vytvořila na počítači, nebo že by riskovala, že ji přesně uvedená firma zažaluje? Fakt radši nemyslete.

+9/0
17.10.2016 8:44

M60i82l72e65n98a 41K64l29o49u41č83k25o43v37á 1964623511210

A Vy raději myslete. Anebo doporučuji Ústav pro jazyk český.

+1/−8
17.10.2016 8:58

K41a88r40e33l 47T12r64o98n21n35e51r 2476194650964

Geis, Geis ... to je ta firma, kterou používá Alza na rozvoz zboží??

Ti mi "doručovali" natřikrát zakoupenou pračku, protože prý mne napoprvé nenašli (na baráku je řádně označený zvonek a měli na mne mobil), podruhé prý jsem nebyl doma (měli přijet po 14. hodině, ale přijeli už v 10. hodin, kdy jsem byl v práci) a napotřetí to tedy klaplo, ale pračku mi složili na chodník s tím, že od Alzy nemají zaplacené doručení až do bytu.

Alza se mi sice omluvila, ale Geis "nemusím" tak jako tak.

+8/0
17.10.2016 7:40

K70a46r58e97l 20T87r41o12n24n65e66r 2236254950694

Zapomněl jsem napsat, že Geis po mně chtěl zaplatit ty prvé dvě jízdy. Přestali, až když jsem si stěžoval v Alze, že za odvoz jsem zaplatil předem jim a že měli vybrat solidnějšího speditéra.

+3/0
17.10.2016 7:43

M40a63r59t93i96n 27V21o23j79á17č66e86k 9163227801396

nelakujete trochu ? proč by po vás chtěli platit přepravné ,když jim ho platí alza a alza ho naúčtuje buď vám nebo ho máte zdarma---ať jsem si objednal u alzy nebo mallu nikdy jsem neplatil přepravné dopravci

0/0
17.10.2016 15:41

P75a86v54e96l 77N98e52d62ě78l39a 5736740654341

To zřejmě proto, že vám to přivezli hned napoprvé. Já mám s logistickými firmami podobné zkušenosti.

Např. jim napíšete, aby volali aspoň půl hodiny předem. Tak samozřejmě že ne. Volají: "Už jsme před barákem."

Já: "Ale já jsem vám psal, abyste zavolal půl hodiny předem. Teď mi to bude půl hodiny trvat než přijdu domů."

Oni." My tu pane nebudeme půl hodiny čekat."

A pak následovalo klasické my vám to složíme na chodník a až přijdete, tak si to vynesete.

No to jsem je hnal ...

+2/0
17.10.2016 16:21

M86a67r39t80i70n 90V52o22j47á85č57e65k 9513417321816

tak to mám asi štěstí na lidi a řidiče co zaváží mojí oblast a nebo i na eshopy ne vždy jsem dostal vše na poprvé ,pochopitelně chodím do práce a nejsem doma od rána do večera ,ale když jsem napsal eshopu požadavek na den doručení tak to klaplo a i mě snad kolem 7 ráno volají a to tam požadavek na volání nemám....ono si ani neumím jiný postup představit než si ráno všechny soukromníky provolat a zjistit jak na tom časově jsou -přeci jen co by stou zásilkou dělal ,kdyby mě nezastihl tak ji poveze další a další den jak hlupák znovu?

+1/0
17.10.2016 20:59

K28a30r83e88l 79T68r27o28n69n87e10r 2796644320524

Pane Vojáčku, pouze jsem popsal svoje zkušenosti s firmou Geis, o které se ve článku píše. Dopravné jsem samozřejmě zaplatil Alze ... no a firma Geis to pak na mne zkoušela. Přestali s tím, až když jsem si na ně stěžoval v Alze.

0/0
17.10.2016 17:03

M54a87r92t49i36n 16V44o30j38á27č37e11k 9953417361676

jen si to neumím představit technicky to vám vystavili fakturu i když s vámi nemají smluvní vztah ani neznají nacionále ? nebo vás zkusil řidič bez dokladu ? ať jedno nebo druhé je přeci nesmysl bez nároku na úspěch v žádném sporu ,jen by ze sebe dělali hlupáky

0/0
17.10.2016 20:54

V29í80t 60B18r88z84o85b64o68h49a69t91ý 7690212873881

Tak si neobjednávejte v Alze, když má tak nespolehlivé partnery.

0/0
18.10.2016 14:57

J94o40s68e72f 12K14o25z46e96l 1916666615785

Pojmy-dojmy

dopravce = firma, která dopravuje cestující, zboží

přepravce= zákazník

0/0
17.10.2016 7:39

V71l85a90d12i67m29í29r 56K43u67t67á33l33e98k 2668230732197

"„Pochybení kolegyně bylo v tom, že započala reklamační řízení, i když je zřejmé, že došlo k poručení Všeobecných obchodních podmínek z důvodu nedostatečného zabalení,“ vysvětluje Robert Škorpík. „Další fakt, který jsem dohledal, je, že vyjádření zasílala již nová kolegyně 27. 7. 2016, čímž jsme nenaplnili povinnost zaslání vyjádření k reklamaci do 30 dnů. Z čehož jasně vyplývá, že zákaznice má nárok na uhrazení škody a ještě více na mou omluvu,“ dodává jednatel."

Takže víceméně se omlouvá za to, že nestihli včas a správně odmítnout reklamaci.

Takže zničený kufr by jinak byl v naprostém pořádku...

Osobně "chytrý" balík ani nevyzkouším.

+20/0
17.10.2016 7:19
Foto

T49o38m42á69š 36D68v34o62ř13á43k 7625256327321

To nemusíte, můžete rovnou zkoušet Geise, ty nezklamou...

+4/−1
17.10.2016 7:30

K17a91r82e57l 66T34r50o90n41n55e37r 2716454490124

;-D;-D;-D

0/0
17.10.2016 7:41

M47a12r72t86i51n 37M29u18s45i27l 4660491643851

Pochybila kolegyně, která u nás už nepracuje. ;-D;-D;-D Tak určitě, pane šéf.

+14/0
17.10.2016 7:12

M66a40t20e44j 60F40i49l50i10p 9882334286

Do těch lázní ji někdo musí odvézt. Pokud autem, to by jí samozřejmě odvezl i kufr. Pokud vlakem, je jeden přestup v Ostravě, to by snad zvládla nebo by jí někdo na nádraží pomohl.

+3/−16
17.10.2016 1:31

P18e82t15r 96N90i28v31n24i11c70k74ý 3732934135977

Jakou to má souvislost s reklamací popisovanou v článku?

+6/0
17.10.2016 7:37

P56e65t90r 26M68u63n34z11a44r 1925211159986

No tak třeba chtěla jet do lázní jako dáma bez toho, že by se vláčela s kufrem a nechtěla spoléhat, že ji někdo s kufrem pomůže (spíš odpomůže). A víte co? Co je vám vlastně do toho, jak paní poslala kufr?

Pro nás je podstatné, že poslat kufr touto firmou je zjevně špatný nápad, protože jim nestačí standardní zabalení do folie, což stačí všem leteckým přepravcům. A shánět krabici na kufr? Ani bych nevěděl kde takovou sehnat.

+19/0
17.10.2016 7:39

V60í47t 22J48ů68z43a 8542236211548

Časy, kdy nádražáci překládali lidem kufry, jsou také pryč, pokrok se nedá zastavit, tak tyto služby jaksi vymizely. Do vlaku a z vlaku už někdo - i průvodčí - pomůže, ale vidina doprošování se pomoci po nádražích při příchodu a odchodu, ale zejména při přestupu neláká. Ale největší "legrace" je na nádraží a od nádraží ... no, dal by se vzít taxík ... ale to už může rovnou nechat kufr poslat celou cestu.

0/0
17.10.2016 21:12

V97í44t 35B62r25z90o65b25o40h61a82t82ý 7590822293681

zřejmě to bude tím, že poptávka po "nosiči zavazadel" je natolik mizivá, že se nikomu tuto službu nevyplatí nabízet

0/0
18.10.2016 15:00





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že investiční doporučení na růst kurzu dolaru tu byla už před rokem?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.