Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přehled aktuálních hypoték: kolik banky půjčí podle nových pravidel

Už více než měsíc platí, že by banky neměly nabízet stoprocentní hypotéky. Teorie je jedna věc a jaká je realita hypotečního trhu? Opravdu není možné pořídit celé bydlení na úvěr, anebo cesty existují? Aktuální stav trhu komentuje Lucie Drásalová, hypoteční analytička Partners.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M44i58c58h88a96l 20G46a53n40d67a51l22o49v39i49č 7848119311530

V té tabulce je hned několik nepravdivých informací. Jsou špatně pásma sazeb po 1.10. (dokonce 1.11.) byly ještě 2 banky, které 100% hypotéky poskytovaly.

Asi by to chtělo nespoléhat v rámci objektivity na Partners (čili především prodejce životního pojištění), ale oslovit nějakého hypotečního makléře...

0/0
14.11.2016 10:18

P46e93t76r 25V83o67ň79k63a 2457353309253

Místo jedné půjčky si člověk musí žádat o dvě, 80% na hypotéku a 20% jiný typ úvěru, to si opravdu ČNB pomohla, takže místo jednoho promile problémových, bude díky dražší hypotéce s úvěrem 3 promile problémových. Jediným výsledkem tohodle kolotoče je, že aby jste si mohli vzít hypotéku, musíte být v podstatě milionářem, nebo si ten milion půjčit jinou formou úvěru, samozřejmě tou dražší;-ORv;-O

+1/0
8.11.2016 23:50

R51o20s97t85i48s90l16a11v 41C75a51h58a 6643437877381

Dole mate ode mne vypocty, podle kterych to drazsi neni.;-)

0/0
9.11.2016 17:07

V49á43c20l52a94v 42Š22u69b67r43t 9747313278557

Já to spíš chápu tak, že jde o reakci na přehřívání trhu nemovitostí a obavy o náhlý pokles cen zástav. Vůči těm, kteří si půjčují, je to ale dost nefér. Nejde ani tak o to, že vám půjčí míň, jako spíš, že v případě nesplácení vám seberou celou nemovitost včetně toho, co jste do ní sám vložil (jestli tomu tedy dobře rozumím..).

0/0
8.11.2016 17:41

M11a27r20t51i10n 11T50e52p10l92a94n 9307220695523

Tak celou nemovitost vám seberou už teď. Ale pokud se prodá za víc než dlužíte, tak dostanete rozdíl vyplacený. Navíc dle nového zákona o spotřebitelském úvěru máte půl roku na splacení hypo i když se dostanete do problémů se splacením. Takže ten čas můžete využít třeba k tomu, abyste našel dobrého kupce a nešlo to do prodeje bankou, kde se dá čekat nižší výnos než běžně na trhu.

+1/0
9.11.2016 9:26

P28e60t49r 79S50i23k11o25r76a 4303186968383

Já se tady docela bavím. Pokud prodávám dům s hypo, tak nedostanu tržní cenu. To je snad perlička tohoto roku . ;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
8.11.2016 15:28

M28a15r26t84i82n 84S74a34d47í22l43e85k 1877950426271

články PArtners jsou až na výjimky opravdu nepřesné, někdy až zavádějící. Navíc je nemožné použít jejich kalkulačku nebo srovnávač sazeb bez zadání kontaktních údajů a obtěžujících telefonů. Člověk, který chce mít základní přehled o sazbách nemá šanci. Naštěstí existují i v tomto oboru výjimky a poskytnou na svých stránkách informace bez obtěžování a mámení.

+7/0
8.11.2016 6:43

M57a74r30e52k 27M49a82l35ý 1512758421980

Já to řeším tak, že vyplním falešnou mailovou adresu i telefon. Např. když chci porovnat povinné ručení. Nevím proč je pro účely srovnání nutné zadávat mobil a mail.

0/0
8.11.2016 13:27

R11o42s31t90i14s22l34a94v 76C19a46h36a 6943277797471

1) kvuli kontaktum

2) ja mam jeden email na seznamu jen pro takove veci. Oni totiz casto to srovnani poslou totiz na takovy email. Pak tam staci jit jen kdyz ma cloveku takova vec prijit a jinak tu adresu nepouzivat.

0/0
8.11.2016 13:30

M15a92r62e27k 67M96a29l54ý 1872548201770

Rozumím, ale...

1) Nechci, aby mě kdokoliv kontaktoval, když budu chtít, budu je kontaktovat já.

2) Srovnání chci vidět na monitoru, nepotřebuji to do mailu. Případně pak chci mít možnost "Poslat na mail", opět až budu já chtít.

0/0
8.11.2016 13:35

R32o90s43t16i52s75l32a14v 89C52a80h74a 6713477507471

Chapu, ale Vy zase musite chapat jejich duvody ;-)

0/0
8.11.2016 13:43

M37a92r57e98k 68M44a29l57ý 1232248401140

Ano. A proto udávám ty falešné údaje :-)

0/0
8.11.2016 13:51

V23á75c12l59a11v 55Š72u85b75r40t 9837293948747

Směřuje to k tomu, že bez podání osobních údajů si za chvíli nekoupíte ani housku:-) Chceš se najíst, tak nám dej e-mail!

0/0
8.11.2016 17:35

R57o62s21t86i54s30l56a80v 27C93a96h21a 6193867717841

Tady mate neco zadarmo, tak chteji kontakt. Muzete jim napsat cokoliv, dnes neni problem mit jednorazovy email. Za housku se stale jeste plati. Az bude houska jen za emailovou adresu, tak to bude pohoda, ne?

0/0
9.11.2016 17:09

G92u37s44t28a90v 23S49o31j73k25a 1748643715964

At ziji spotrebitelske pujcky :-D

0/0
8.11.2016 5:41

P19e37t14r 92N85o65v45o35t69n20y 1561410581

A co s nima?

0/0
8.11.2016 10:24

R18o61b88e46r84t 23K89o46c55i83á76n 5829437236897

Že se jimi bude doplácet částka, která bude chybět, když jsou zatrhnuté 100% hypotéky.

0/0
8.11.2016 11:36

M23a39r54e91k 19M30a84l68ý 1172258101150

A ve výsledku to bude ještě dražší. Ale kdo chce kam... jenom hlupák si půjčí na celou nemovitost s tím, že nemá žádné vlastní prostředky.

+2/0
8.11.2016 13:28

R49o66s67t34i70s59l64a40v 68C83a78h88a 6503807597621

nebude to drazsi, viz muj vypocet uplne na konci diskuze

0/0
8.11.2016 13:31

M53a37r19e52k 51M55a22l40ý 1642648311380

Záleží konkrétně od sazeb hypo a toho spotřebitelského úvěru. Za jiných podmínek to klidně dražší být může.

0/0
8.11.2016 13:36

R32o92s81t30i83s17l50a78v 87C59a15h33a 6783817307381

no hlavne zalezi na sazbe spotrebaku, se zvysujici se sazbou hypoteky se rozdil zmensuje . On ale pak zrejme vyjde vyhodneji preklenovak od SS. Nejzasadnejsim problemem u tehle kombinace pak zustava pouze dostatecna bonita na to, aby clovek ziskal oba typy uveru. Ale u SS mu muze pomoci rucitel, pokud se najde.

0/0
8.11.2016 14:00

M59a64r50e38k 69M32a24l78ý 1162578631920

Ano. Ale asi se shodneme, že to asi nebude ta správná cesta... nemít ani 10 procent na nemovitost a lepit to různě hypo + spotřebák :-)

+1/0
8.11.2016 14:21

R54o37s68t15i37s35l18a75v 12C58a15h42a 6393797737931

V nekterych pripadech to chapu. Je moznost, ze ty penize maji, ale nechaji si je jako rezervu. Svuj druhy byt jsem taky kupoval na 100% s tim, ze stary po rekonstrukci noveho bud prodam, nebo pronajmu. Penize jsem si nechal na rekonstrukci. Takze nekdy to opodstatneni ma. Nekdy je to fakt o hubu.

0/0
8.11.2016 14:26

M31a85r72t68i35n 83K79a98r24á92s67e10k 9778123248368

No ono je hlavne zasadni rozdil mezi "půjčí na celou nemovitost s tím, že nemá žádné vlastní prostředky" a tim vzit si 100% LTV hypoteku...

Osobne jsem mel v planu brat 100% LTV, pricemz vlastni prostredky by na naslednou rekonstrukci a vybaveni a jeste jsem chtel aby mi zustala nejaka slusna rezerva... co znam lidi co delaji hypoteky ve vetsim, tak tohle bylo posledni roky dost bezne

0/0
8.11.2016 16:50

K53a57r34e60l 90N10o95v52o73t53n35ý 1114598185980

Proč hlupák? A všichni? Jeden Malý povidal....

Pred 6lety jsem si vzal 100% na 2800000 . Ted to prodám minimálně za 4000000. To jsem měl šetřit abych měl 85% a kupovat byt ted?

0/0
8.11.2016 19:33

M89a57r30t57i30n 84N94o67v70á56k 6683907439671

líbí se mi, že toto je už asi PATY článek na téma hypotéky.. pokaždé se idnes opře jen o názor partners.cz - kteří díky svým interním problémů a zášti nespolupracují s Modrou pyramidou. nejsem ani jejich klientem, ani pracovníkem, ale Modrá pyramid je zcela určitě mezi 3-5 předními poskytovateli hypoték na českém trhu a pokud ji idnes VICE JAK ROK úmyslně nezahrnuje do přehledu, tak je to čistá manipulace s výsledky a celá ta jejich "rádoby přesná" tabulka je totálně mimo.. Rv

+14/0
8.11.2016 2:08

P17a96v98e44l 78B88a81r54t23o12š 2317887297936

Jsem klientem Modré pyramidy a ta je pouhým zprostředkovatelem Komerční banky! KB v tabulce je, tak o co pisateli jde???

+2/0
8.11.2016 8:36

V80í57ť78a 49K15r93u76t51i56š 1540934515577

A možná jste si také všiml, že tam není uvedena žádná stavební spořitelna. Protože tyto ústavy poskytují úvěry ze stavebního spoření a hypoteční úvěry poskytují jejich mateřské ústavy, tzn. zde KB. Ale máte pravdu, těchto spořitelen je pět. A Modrá pyramida je zde dlouhodobě na čtvrtém místě z pěti co do počtu poskytnutýchúvěrů.

A protože Modrá pyramida poskytuje úvěry ze stavebního spoření, kde je obecně 85% půjčených peněz v překlenovacích úvěrech, které jsou už z principu splácení naprosto odlišné od hypotečních úvěrů, tak těžko v této statistice může figurovat. A na tom nemění nic fakt, že téměř každá ze stavebních spořitelen do jejich názvu dala slovíčko hypo.

0/0
8.11.2016 8:52

P88e63t13r 31S18i61k84o65r55a 4363656808293

To je ale tabulka hypotečních úvěrů, ne překlenovacích.

0/0
8.11.2016 9:46

L26u44k44á27š 36V40a64ň10a86t22k77a 3297840497894

To fakt nemá logiku,prý aby se lidi nezadlužili, jen tím podporují banky aby lidem poskytli spotřebitelský úvěr!! Kolega si bral hypu na dům za 2,5mil. ale banka mu prý může dát hypu jen na 2,2 mil a těch 300 tisíc mu prý půjčí na spotřebitelský úvěr s 8% úrokem. Ptám se není to horší zadlužovaní než těch 2.5mil s 1.6% úrokem?

+16/0
8.11.2016 1:09

M65i49l53a50n 37S40i92e90b19e80n22b37u43r38g34e30r 8227673855

Ještě může do Providentu, příp. si najít nějaký hezký inzerát vyvěšený na nějakém sloupu ("Peníze ihned, neprověřujeme registry"). To že pán může dopadnout mnohem hůř než by si pučil vše od "své banky", to už je ČNB šumák..

+4/0
8.11.2016 6:49

R76o42s17t38i28s62l85a57v 12C50a35h12a 6333217947101

to jako ze si nekdo kupuje dum a nema 300 tis? 8-o

+6/0
8.11.2016 9:21

Z16d81e25n53ě87k 33G52l35a46s 7248128308715

...nejen to, ale.... bez peněz do domu nelez.

0/0
8.11.2016 9:39

P61e90t64r 60S97i71k56o57r20a 4353866508823

To je uplně normální.

0/−1
8.11.2016 9:47

R89o50b82e77r87t 25K48o37c28i47á96n 5249977536887

A proč by musel mít 300 tisíc? Pominu, že pro průměrného člověka je to v podstatě nereálná částka vzhledem k výši platům, ale hlavně když jde někdo do nájmu, který je často dražší než hypotéka, tak snad má 300 tisíc? Přitom hypo i nájem musí platit každý měsíc.

0/0
8.11.2016 11:39

V80i91k13t59o64r 84V49e58s69e51l34ý 5485473514945

Pokud si někdo kupuje rodinný domek tak je jistě na tom tak, že pár set tisíc není pro něj problém našetřit.

+1/−1
8.11.2016 12:32

R56o37b12e15r42t 12K52o68c35i86á81n 5439437526677

K tomu jste došel jak?

+2/0
8.11.2016 12:39

V45i10k28t66o75r 28V32e36s84e96l50ý 5915223354625

Máte pocit, že si rodinné domy kupují chudí lidé bez příjmů? Pokud chci táhnout rodinný dům tak musím vydělat peníze. Bez nich to nejde.

+1/−1
8.11.2016 12:43

R75o10b84e32r90t 68K22o92c20i86á38n 5329767726827

Ten pocit nemám, ale koupě rodinného domu může měsíčně vyjít levněji než "rodinný" byt v nájmu. Rodinný dům si kupují i zcela průměrní lidé a ty opravdu stotisícové úspory většinou nemají:-)

+1/0
8.11.2016 12:46

V51i16k15t12o16r 34V30e79s75e75l34ý 5115263174915

Přijde mi značně nezodpovědné jít do takové akce a nemít aspoň pár set tisíc rezervy...

+1/−1
8.11.2016 12:47

R20o39b42e71r20t 80K57o20c61i98á33n 5179187796467

To je věc názoru, mně ne. Bydlet musíte tak jako tak, v čem je zodpovědnější platit 15 tisíc nájem, když můžete platit 15 tisíc hypo?

0/0
8.11.2016 13:36

V94i54k63t12o55r 44V85e20s29e38l55ý 5295193564665

Protože k hypotéce je nutné přidat spoustu dalších výdajů spojených se stavbou? Protože hypotéku jen tak nesnížíte, zatímco do levnějšího nájmu se přestěhovat dá?

+1/0
8.11.2016 13:38

R67o94b84e27r76t 98K89o14c62i11á92n 5949537126817

Ty výdaje mohou a nemusí být. A hypotéku nesnížíte, ale v případě velkých finančních potíží máte co prodat, když jste v nájmu nemáte vůbec nic.

0/0
8.11.2016 13:43

V26i21k10t38o80r 78V46e24s60e57l33ý 5295223434635

Nemusí být? Jak to myslíte? Že nemusíte platit energie, daně z nemovitostí, údržbu atd.? Zajímavá úvaha.

+1/0
8.11.2016 13:50

R61o47b63e93r41t 37K31o89c12i47á15n 5499117106617

To samozřejmě musíte, myslel jsem různé opravy kolem baráku. Elektřinu atd snad platíte i v nájmu, ne?

0/0
8.11.2016 14:57

V48i42k17t47o22r 43V29e80s75e86l30ý 5805333694525

Já ji měl v ceně nájmu co jsem naposledy platil.

0/0
8.11.2016 15:17

L78u77k70á97š 49V54a41ň58a70t53k94a 3307960897744

A vy by jste sahal do svých rezerv?Z těch 300 000 by mohl platit náklady na hypu několik let a nemusel se zbytečně dostat mezi neplatiče!!

Vidím že tady lidi neuvažují dopředu takže škoda mluvit.

0/0
10.11.2016 13:50

R39o45s23t98i18s90l22a74v 31C30a42h66a 6873167217561

Tak jiste nemusi. Ale vetsinou lidi postupuji od mensiho k vetsimu. Taky jsem neprve koupil mensi byt a az pak vetsi. A kdyz chce nekdo hned nutne do domecku.... No na vesnici bych to chapal, tam jinych moznosti moc neni.

0/0
8.11.2016 13:29

M97a30r59e68k 37M77a12l60ý 1172178821460

Pokud někdo kupuje dům za 2,5 milionu na hypo a nemá ani 300 tisíc, tak je u mě finanční negramot a měl by nadále zůstat v nájmu. Vlastní bydlení není pro každého a jít do hypo na 25 (30) let s takovým rizikem je nezodpovědné.

+2/0
8.11.2016 13:33

R92o26b22e31r89t 10K57o83c66i34á60n 5619667136497

Naopak je to zodpovědnější než být neustále v nájmu. Buď musíte platit jedno nebo druhé a když se dostanete do situace, že budete úplně bez peněz (třeba po pěti deseti letech), tak u vlastního to alespoň jde vyřešit prodejem.

0/0
8.11.2016 13:35





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že správným používáním kreditky můžete značně ušetřit?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.