Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Advokát: Zprostředkovatelé pojistek si už tak snadno nenamastí kapsu

Od 1. prosince začala v Česku platit novela zákona chránící občany před neférovými praktikami, které se až dosud děly v pojišťovnictví. Nová pravidla usměrňují neseriózní zprostředkovatele, kteří přiměli klienty ukončit starou smlouvu a uzavřít novou, aby shrábli desetitisícové provize. Novinky v pojišťovnictví přibližuje Adam Vrbecký, advokát a partner advokátní kanceláře M.B.A. Legal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J86a48n 34Č24e21r40m63á55k 4639118925817

je třeba zavést nikoliv storna provizí nýbrž britský systém, kdy zprostředkovatel je placen klientem a nikoliv pojišťovnou...

Za rohlíky také bere peníze prodejce přímo a nikoliv zprostředkovaně od pekaře...

0/−1
3.12.2016 8:34

P93e61t36r 96M68a88l67i55š74k72a 6511235111813

Když "banku můžete mýt rádi" proč ne pojišťováka nebo prodejce bazarových aut?

+2/0
3.12.2016 8:17

M43a92r53t94i85n 23K98a82r97á28s69e26k 9348283428838

No trhu by pomohlo jedine - zruseni systemu, kdy se prodejce pojistek prezentuje jako financni poradce. U cehokoli jineho by to kazdemu prislo naprosto absurdni. To je jako byste se sel prodavace v AAA Auto ptat jestli si mysli ze je vhodne abyste si poridili bazarove auto a povazoval prodejce aut za "poradce v problematice zda si poridit auto"....

0/0
2.12.2016 16:29

M68i78c96h59a61l 85M40r97a10z63i95k 6477397734460

No tak jednoduse receno zakon nepomuze nicemu, uz vubec ne tomu hlavnimu - tedy snizit prepojistovani - to nesnizi, naopak spise zvysi...

Chce-li nas stat aby poradci fungovali skutecne ve prospech klienta - pak existuje jen jedina cesta - poradenstvi placene klientem. DOkud poradce plati banky a pojistovny, a ty v tom nemaji zadne omezeni, tak je logicke, ze se protezuje ta banka/pojistovna, ktera vice sype. Skutecne objektivni srovnani udela jen par vyjimek (i ja znam jednu takovou) ale jinak vsichni jdou (a naprosto logicky) za vetsim ziskem. Jakmile si bude za poradce platit klient (jako napriklad v USA) tak tady pujde poradci daleko vice o lepsi srovnani a lepsi vyber pro klienta - protoze ho zadna banka ani pojistovna nebude nicim motivovat.

A nebojte nemotivuji jen penezi - tedy provizemi, ale i darky - kdo uzavre xx pojisteni za mesic dostane novy iphone - a sup to by se poradci pretrhli... (uvadim jako priklad).

+1/0
2.12.2016 12:48

M51a79r27t85i67n 69S49a11d20í83l75e91k 1207710506551

jen malá část obyvatel by nyní mohla platit poradce, trh na to není v ČR připraven. Mnohem jednodužší a spravedlivější by byl systém průběžné provize a nerezervotvorné produkty, pak by bylo jedno zda jiný obchodník převezme klienta, neboť ten původní nic nevrací nebo zda klient ukončí pojištění po roce a koupí si nové výhodnější řešení.

+1/0
2.12.2016 20:22

M83i85c94h75a90l 60M25r51a45z92i89k 6987477824350

to ale nemuze fungovat spravedlive - jedna pojistovna vam da 100% jina 200% provizi - kterou budete nabizet? Jedna banka vam da 1% a druha 3% - kterou budete nabizet? DOkud nejsou dane onkretni presne zasby - ale kazdy si muze nabizet co chce, tak to ani nemuze byt spravedlive...

0/0
2.12.2016 20:43
Foto

J45a55n 47Č51e39r65m57á91k 4819588945307

1)nepočítáte fakt, že poradce má náklady, které musí hradit okamžitě a 2)nemyslíte na skutečnost, že začínající zprostředkovatel by se neuživil...

0/0
3.12.2016 8:40
Foto

J67a50n 23Č88e51r26m77á10k 4709488225307

v provizním systému jej platí rovněž ale mnohem dráž... V poplatkovém by si naopak klient velmi dobře rozmyslel co vlastně potřebuje, prodejce pojistek by se pak mnohem spíš stal opravdovým poradcem a profesionálem, který dokáže opravdu zhodnotit skutečný stav a nabídnout klientovi jemu prospěšné a adekvátní změny případně úpravy...

0/0
3.12.2016 8:44

J10á44n 34J95a68c31k66o 6754744387382

Nejdřív by si tady měl každý ujasnit co je životka "se spořením" a "bez spoření" a pak by se měl k tomu vyjadřovat nějaký JUDr. Za tohle můžou pojišťovny samy, když u kapitálovek nezveřejňovali poplatky a teď "chtějí" pomáhat a chránit klienta :)

0/0
2.12.2016 11:06

M49i80c16h91a63e11l 37T10a55n32á20č 8128620931768

Každá mince má 2 strany. Pojišťovák a klient. To, že lidi kašlou na svoje pojištění a nezajímají se o něj, jenom rychle aby pojišťovák odešel, má za důsledek to, že pro šmejdy se nabízel prostor, který jen využili. Podívejte se kolik firem dostalo pokutu a "skončilo" - pokut pár rozdaných a šmejdi fungují dál, pod jiným názvem. Dokud tito nedostanou zákaz výkonu činnosti, a to může udělat ČNB, nic se nezmění. Proč to takové roky ČNB toleruje? Že by na tom byl někdo finančně zainteresován?

+1/0
2.12.2016 8:48

T21o97m76á44š 22T24r55u13c27h42l95ý 8366359158825

Novela přepojišťování jen zhorší. Těch, co po dvou letech přepojišťovali vlastní smlouvy je určitě méně, než těch, co "sestřelují" smlouvy konkurence. Novela snižuje ztrátu klienta, takže přesvědčit jej ke změně smlouvy bude snazší. A že konkurent vrací provizi, to tihle "poradci" neřeší.

+3/0
2.12.2016 7:38

M65a91r28e69k 16K95a86l24i49n10a 3249254125288

A proč byste měl jako obchodník řešit to, že obchodník konkurenční firmy vrací provizi?

0/−1
2.12.2016 7:42

T46o49m57á83š 70T53r31u62c59h82l34ý 8326479198655

Poukazuji na deklarovaný smysl novely - omezit přepojišťování životního pojištění. Novela nic neomezí, spíše naopak. Pravda, klient méně ztratí. Tedy pokud jde jen o odkupné. Že nejeden v budoucnu příjde o plnění, protože mu od uzavření původní smlouvy přibyl nějaký ten záznam ve zdravotní dokumentaci, to už je jiná.

+1/0
2.12.2016 8:12

M38a94r53e44k 63K14a49l94i66n16a 3619714965618

Všichni by si měli uvědomit, že zprostředkovatel je primárně OBCHODNÍK, a proto je jen logické, že primárně je pro něj jeho vlastní zájem a ne zájem klienta... Když přinese někdo milion do autoprodejny, že si chce koupit SUV, tak mu obchodník taky nebude říkat, že toto jsou všechny Vaše peníze, půlku si odložte, a že po analýze Vašich potřeb jsme zjistili, že Vám stačí městský cross-over... Prostě mu to prodají... U pojistek je to stejné...

+2/0
2.12.2016 7:32

M28a20r95e18k 62K69a57l35i82n13a 3519334815668

Mě fascinuje, že když někdo s 12500 příjmem podepíše 2500 měsíčně pojistku, tak je to "vina" nezodpovědného zprostředkovatele, pojišťovny a já nevím koho - ale snad PRIMÁRNĚ NEZODPOVĚDNÉ je to od toho, co se k takovým splátkám upíše, když ví, jaký je jeho příjem, ne...??? A o tom tam není ani slovo! Když půjdu do obchodu se stejným příjmem a za 10000 si nakoupím alkohol, tak mi ho taky prodají a nikdo nebude tvrdit, že je obchod nezodpovědný... Primární zodpovědnost musí být na lidech.... OBchodník chce logicky prodat co nejvíc...

+4/0
2.12.2016 7:16

M95a32r95e40k 58K29a94l64i60n21a 3619324795438

Každý, kdo má způsobilost k právním úkonům, je zodpovědný za své rozhodnutí i ohledně vlastních financí... Na to se zcela zapomíná...

+2/0
2.12.2016 7:18

P94a22v72e90l 12N52o63v73á71k 7621886839813

Tak já osobně bych viděl největší problém v tom, že ten finanční poradce by mu takovou pojistku ani vlastně nabídnout neměl pokud je to profesionál. To jak inteligentní je člověk co tohle podepíše je věc druhá. Osobně nemám problém s několika tisicovima odměnami i v řádu deseti tisíců. Ale chci za to profesionálni přístup. Největší problém z toho všeho je ten, že to dne dělá každej do má maturitu a do zadku díru a jejich jedinej cíl je za 2 roky z toho vymlátit co nejvíc. Pojišťovna všechny kolem sebe na super výhodné pojistky dle jejich slov protože jim to někde rekly a tím jejich kariéra končí. A často ono sami skončí s dluhy protože pojistky nabouchaji komukoliv hlavne, že podpis peníze rozhází a vracet provize už není z čeho

0/0
2.12.2016 9:10

M34a52r30e61k 96K18a27l98i36n56a 3419764425118

Obchodník Vám logicky nabídne to, z čeho má největší zisk. Není altruista, aby před svým dobrem upřednostnil to Vaše... To přece nedělá žádný obchodník, tak proč by to dělal obchodník s pojistkami???

0/0
2.12.2016 9:56

P17e58t72r 38M29a73l45i61š90k10a 6981685181933

A taky potom musí počítat s následky, že pojištěný nebude platit. Není lepší nabídnout vhodný produkt s nižší provizí a mít spokojeného klienta který může doporučit své známé, než s vyšší a pak ji vracet a dělat si zbytečné problémy s výpověďmi pojistek?

0/0
3.12.2016 8:03

M42a42r21t57i33n 75S73a13d63í13l43e33k 1537850626441

ono je to ještě horší, poradce může dělat člověk s ukončeným středním vzděláním, takže zedník nebo obráběč švadlena....tady je třeba regulovat a to značně!!

0/−1
2.12.2016 20:14

M40i89l94a92n 90B45r52o87ž 9533327905334

Jasně, vysoká škola Vám zaručí to, že budete úspěšný ve financích. Až na to, že dluhy má i vysokoškolsky vzdělaný člověk, a od toho si opravdu radit nenechám, on totiž bohatý obraběč používající selský rozum (žádný dluh, rezerva na účtě apod.) je dnes relativně častější než vysokoškolský profesor ekonomie, který má dluhy...To, že máte oblek, ještě neznamená, že nemáte holou pr...l, spíše naopak, od lidí s obleky bych utíkal.

0/0
3.12.2016 6:46

B53o61h53u12m74i84l 86M77á32c65a 5121382476133

Poškozování klientů způsobily nenažrané pojišťovny pod pečlivým dohledem ČNB.

Penzijní fondy se na zákazu přetahování klientů dokázaly dohodnout a dotlačily k tomu i stát, a to změnou nezměnitelných smluvních podmínek stávajících klientů.

Přitom vlastníci penzijních fondů a pojišťoven jsou převážně stejní (šmejdi).

A libovolně zaměňovat termíny pojistná smlouva a pojistka může jen nepojistný ignorant.

0/0
2.12.2016 6:45

M24a49r84e42k 20K10a31l11i14n15a 3779714515538

A co takhle klienti co nečtou co podepisují, nebo podepisují evidentní nesmysly, viz. případ v článku? Ti nic?

+1/0
2.12.2016 7:17

M88a88r65t10i32n 22S59a61d38í58l45e74k 1627960426111

Pro právníky specializující se na tento segment trhu je současná situace příznivá a slovy autora článku "namastí si kapsy" z klientovo peněz dotřetice. Z mých zkušeností vyplývá, že si běžně účtují čvrtinu až třetinu vymožených peněz jako svoji provizi...

Osobně bych zakázal zákonem rezervotvorné pojištění a situace by se výrazně posunula k lepšímu. Spořit či investovat mohou lidé samostatně.

+2/−4
2.12.2016 5:55

M51i91l78a50n 60S19ý77k52o11r88a 1288475827806

:-D ja bych zase zakazal zakonem placat nesmysly

+2/0
2.12.2016 7:09

M59a30r94e97k 22K32a42l89i78n84a 3739654135208

A oni by je advokáti měli zastupovat zadarmo či co?

+1/0
2.12.2016 7:18
Foto

J79i22ř67í 29H58a22v36e36l21k41a 3759453870754

Blbej příspěvek padesát procent je na + padesát procent je blábol na -

0/0
2.12.2016 8:16

F80r84a38n77t11i18š62e47k 62I39n64g51r 6322650277

a k čemu by ten zákaz vedl? Po všeobecném humbuku kolem rezervotvorných pojištění řada poradců přestala tyto klientům nabízet s odůvodněním, že je to vlastně pro ně špatné, a že je lepší uzavřít čistě rizikovou pojistku a k tomu investovat (spořit) přes podílové fondy. A ty mu šmahem uzavřou s poplatkem předplaceným třeba na 20let. Což je v podstatě stejná prasárna.. Mimoto, pokud chci pojistit na smrt, tak je pro mě IŽP s vhodně vyváženou rizikovou a investiční složkou mnohem výhodnější, vzhledem k tomu, že se zvyšující se kapitálovou hodnotou na smlouvě se mi snižuje rizikové pojistné. Díky tomu je pro mě na dlouhodobém horizontu cena rizika podstatně nižší, než u čisté rizikovky..

0/0
2.12.2016 8:51

M23a46r49t39i64n 84S80a40d16í21l55e68k 1277530596191

200% provize je pro poradce nereálné získat, bohužel je to mediálně podporované tvrzení. Je pravda, že několik velkých poradenský společností na tyto provize dosáhne, avšak významná část z této odměny jde na náklady společnosti spojené s administrativou, právními službami, na mzdy IT, managementem, reklamou atd. Poradce dostává provizi poloviční, mnohdy i menší...

+2/−1
2.12.2016 5:46

M45a51r57t60i11n 83S65a12d65í57l49e57k 1257960916941

Jsem poradce s 12 letou praxí. Novelu vítám, neboť většina pojišťoven zavádí průběžný model odměňování poradce, tzn. dostávám pravidelnou roční provizi za péči o klienta. Tento způsob odměňování je výhodný pro všechny strany. Škoda, že zákonodárci nezavedli průběžné provize namísto jednorázových zákonem - jednoduše by se zamezilo spekulacím ze strany poradců, mohla se zjednodušit administrativa, společnosti by neusely vytvářet velké stornofondy a segment trhu by fungoval stejně jako u aut nebo majetku.

+2/0
2.12.2016 5:40

K23a88r70e12l 20H60u17m45l 7735721824

Předpokládám ze se provize rozloží také do pěti let,poctivý zprostředkovatel bude tedy muset pojistek uzavřít o hodně více aby mohl existovat.Dobrá páka ze strany pojišťoven.Pojistovak se rozmyslí odchod když mu provize rozloží na pět let.

0/0
2.12.2016 5:32
Foto

J18i83ř63í 13H38a26v86e16l90k30a 3819603200804

Jenomže pojišťovák dříve měl čas na zpúrcování pojistky teď po dobu prvních 3 let bude muset uzavírat víc pojistek věnovat méně času jejich přípravě aby získal podobný příjem jako před tím. Po těch letech pak naopak bude mít větší příjem následný což paradoxně povede k jeho zlenivění a přebírání kmene konkurencí.

Takže vydělal na tom klient nebo jen populismus státní regulace?

0/0
2.12.2016 8:19

M91i89c17h68a82l 47M20r96a65z97i25k 6437987124980

jenze to funguje tak,z e dostane provizi celou, a pak kdykoliv klient zrusi smlouvu behem tech peti let, tak musi pomernou cast provize vratit - a to bude pekelny problem. Vezmete si, ze treba uzavre deset pojistek - takze dostane 240k, za mesic ale prijde jiny jouda a 5 mu jich prepojisti - jemu tak vznikne dluh cca 115k ktery musi vratit - tohle neomezi prepojistovani, ale naopak to vse zdrazi pro klienta - navic - muze dojit i k tomu, ze budete potrebovat zmenu - napriklad proto, ze se vam narodi dite, nebo treba jiny duvod - ale pojistovak to nebude chtit delat, protoze mate za sebou teprve 2 roky a on by nemel na to tu provizi vratit, tak vam bude nabizet jine, daleko mene vyhodne varianty - aby zachranil vlastni zadek....

0/0
2.12.2016 12:40

K76a83r77e91l 98B12a98c37h 5401615503349

Další regulace, jako by toho už nebylo dost. A výsledek? Pro poctivého poradce práce navíc, nepoctivému, který chce rychle zbohatnout, to bude jedno. Řeší se provize poradce a nikoliv náklady klienta, takže pro klienta žádná výhoda.

Nemluvě o tom, že se těm lepším poradcům nevyplatí pracovat s menšími klienty. Také nechápu, proč bych se to týká i rizikových pojistek, kdy platím pouze rizika a jde mi o to, abych měl dobrý poměr cena/výkon a na to, že mě poradce čas od času upozorní, že za svoje peníze dostanu lepší krytí, mi nepříjde jako úplná hloupost. Investovat přes pojistku je konina, ale to nikdo neřeší...

+1/0
2.12.2016 2:48

K75a19r43e12l 18B77a21c12h 5901335973629

Nemluvě o tom, že se vyjadřuje advokát, kterému možná významnou část práce připravují koncipienti, kteří mají řádově desetikoruny na hodinu a on ji fakturuje klientům za tisícikoruny na hodinu...

0/0
2.12.2016 2:54

M75i26c20h67a30l 13M35r27a20z32i23k 6387817584200

Hlavne je fakt, ze to vlastnenic neresi, lhuta se prodlouzi, ale vysledkem bude maximalne zdrazeni pojistneho a jinak nic...pro klienty. Pro radu poradcu to muze mit fatalni existencni nasledky - ty provize se ruzni, a pokud si za smlouvu muze nechat kazdy mesic par korun, tak to moc na zivobyti neni...

0/0
2.12.2016 0:37





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete mít účet bez poplatků s dvěmi embosovanými kartami zdarma?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.